Kesävauvat 2010

IhQ masu Pihlajainen!

Mulla ei näy mitään vielä. Normaali läskimakkara siinä on mulla kyllä mut kovaa pallukkaa ei näy ei kuulu. ja ärsyttävää on se et olen melko hoikka, silti on kauhee makkara tossa!

Juu laitelkaa kuvia vaan, mäkin laitan kun on jotain laitettavaa[:D]

Ihana masu Pihlajainen!

Oma mahakin pullottaa aikalailla ja hiukan mulla on totuttelua siihen näkyyn [:D]

Mä oon täälä tuskastellu noiden lääkäreiden kanssa...yks sanoo näkevänsä polyypin, toinen myoman ja kolmas kondylooman. Neljäs sitten tyrmää kaikki edelliset nauraen OYSissa ja sanoo mun vuotojen johtuvan hematoomasta.

Tämäkin lääkäri oli niin...miten sen sanos...ei ihmisläheinen eikä halukas jakamaan tietoa potilaalle, että jäi oikeestaan vähän paskan maku koko reissusta. Kysyin mikä hematooman on aiheuttanu, niin töksäytti tylysti " En minä tiedä". Kysyin voiko siitä olla jotaki haittaa, lääkäri jatkaa samaan linjaan " Voi olla tai sitten ei". Mitä helvetin vastauksia nämä on? Sit kun ollaan lähössä lomamatkalle ja halusin varmistaa uimista meressä/ altaassa niin katto mua niinkuin imbesilliä ja tuumas että " No en minä ainakaan ottas yhtään ylimäärästä riskiä".   Kysyin onko tulehdusriski, " Ainahan semmonen on olemassa kun kohdussa on verta. Jos se tulehtuu niin...ei sille kauheesti voi mitään tehdä ja se on sitte huonompi juttu".

Tässä vaiheessa totesin että tältä on siis turha lypsää mitään tietoa kun vastaukset kulkee samaa linjaa ja selkeesti lääkärillä oli joko huono päivä tai sitten muut asiat mielessä. Mä en tiedä hematooman kokoa, mutta sen tiedän että se näytti ultrassa isolta ja on lähellä kohdun suuta mutta istukka on onneksi kauempana. Mä en tiedä voinko urheilla, voinko harrastaa seksiä (vuodon aikana ei tietenkään), voiko lentämisestä aiheutuva paineen vaihtelu olla haitaksi ja aiheuttaa ongelmia hematooman kanssa, saako saunoa..arghh!

Mitä olen sitten googlettanut aiheesta, niin aika monet ovat saaneet suorilta sairaslomaa ja määrätty lepoon, ei ole saanut edes imuroida. Noilla taisi tosin melkeinpä kaikilla olla hematooma istukan vieressä/istukassa.

Kai mä soitan sinne polille ja kysyn voisinko jonkun toisen lääkärin kanssa keskustella asiasta ja saada vastaukset mun kysymyksiin. Eilen tuli todettua käytännössä että salille ei kai ole asiaa, kun Ikean palapeliä kasatessa ja ähertäessä rupes taas vuotaan enemmän.. On tää ihanaa.

Asiasta toiseen luettuani joidenkin kirjoituksia; ei voi kuin ihmetellä joidenkin ihmisten käyttäytymistä / kommentteja raskaudesta kuultuaan! Ihan uskomatonta porukkaa..Itse en ole toistaiseksi törmännyt vastaavaan. Tosin aika harvat edes tietää -vielä.

Bixio ja Sisu 16+1

Mipu ja Tolteekki. Tuo vähäinen vuoto tai rusehtava tiputtelu on ihan ok tosiaan. Istukan paikka saattaa vaikuttaa, limakalvojen kuivuus ja ärsytys esim seksin jälkeen saattaa saada pientä vuotoa aikaan ja tämä on ihan normaalia. Toki ymmärrän, että se huolestuttaa eikä mukavaakaan ole. Itselläkin tiputteli aikoinaan muutaman päivän ajan, mutta nyt tämän uuden lasketun ajan valossa olivat tod. näk. valemenkat, jota sitäkin tapahtuu joissakin raskauksissa. Ja pari päivää sitten tuli tippa seksin jälkeen, mutta siinä se sitten olikin.

Wagana! Olipas ikävä kokemus. Ymmärrän tietysti tuon naisen rektion, mutta ei se kivalta tunnu, itse varsinkin jos on oikein innoissaan. Ehkä se oli hänelle vaan kaikella tapaa huono aika kuulla tuollaiset uutiset. Mutta muista, että sinulla on täysi syy iloita uutisistasi. Ja uskoisin että voittopuolisesti kaikki ovat iloisia teidän puolestanne, mikäli ei juuri jotain tämän tyyppistä syytä ole taustalla. Kuten Jasmiini jo totesikin. Ikävä, että sinullekin kävi samoin ja HKL.

Pihlajaisella on jo aivan ihana vauvamaha. Kyllä siitä selvästi huomaa, että vauva se siellä piilossa on. Itse olen ottanut yhden kuvan pari viikkoa sitten ja uuden otan sitten kun masu vähän tuosta kasvaa. Vielä ei kovinkaan pullota, mutta innolla odotan minäkin.

Sitten kurkkaus omaan napaan. Aina ei tule tälle palstalle kirjoiteltua, mutta hengessä ollaan mukana ja teidän juttjua käyn aina lukemassa. Täälläkin tulee aina niin paljon tekstiä, että on joskus vaikea pysyä kärryillä, että mitä kuuluu kenellekin. [:D] Mutta itselleni kuuluu oikein hyvää. Suurin väsymyskin tuntuisi jo kadonneen. Vessassa tulee edelleen käytyä joinakin öinä, muttei se mua herätä. Muutenkinhan mulla on ollut todella vähäisiä oireita jos edes oireiksi voi kutsua. Viime perjantaina käytiin toisessa neuvolassa ja 400g oli tullut painoa lisää. Siis hyvin on mennyt alkuraskaus. Sydänäänet löytyi heti ja komeasti sykki 160/min. Sokerirasituksesta ei ollut mitään puhetta, että sellaiseen tarvitsisi mennä. Mietiskelinkin tässä, että millä viikoilla teillä muilla on tuo sokerirasitus tuloillaan? Joku täällä muistaakseni aikaisemmin mainitsi, että se tehtäisiin nykyään kaikille vaikka olisikin normaalipainoinen ja normaalit ruokailutottumukset. Ja mainittakoon vielä, että ensimmäiset pikkuiset vaatteet olen jo minäkin hankkinut. Alet kun alkoi niin kaupassa löytyi sellainen todella ihana vihreä body jossa kuvioita enkä sitä voinut millään vastustaa. Valitsin siihen sitten sellaiset vihreät velour-housut ja kahdet parit pikkuriikkisiä sukkia. Omaa äitiä pitää vähän tuppuutella noitten hankintojen kanssa. Se olisi jo halunnut lähteä vaunuostoksille (haluaa maksaa) ja on jo yhden 7-osaisen setin hankkinut pikkuiselle. On ihan vain pikkasen vissiin hurahtanut mummi ekasta lapsenlapsestaan. [:D]

Heippahei!

Ihana masu Pihlajainen!! Näkyyhän se ihan selvästi jo! [:)]

Meillä tänään kihlojen ensimmäinen vuosipäivä [:)] Sen kunniaksi lähdettiin viikonlopuksi siskon luo Turkuun. Eilen sitten käytiin shoppailemassa ja ostin ensimmäiset mammavaatteeni!!! H&M:ltä mustan ja valkoisen masutuubin ja kaksi paitaa [:)] Ja pitihän siellä vauvapuolellakin käydä vähän hypistelemässä, mutta sain pidäteltyä itseäni enkä tällä kertaa ostanu mitää. Kultasepänliikkeestä ostin kauan haaveilemani mammakorun [:)] Se sellainen helistinkoru,tiedätte varmaan. Siinä on pieni tekstikin: "Angel". Ylpeänä aion kyllä kantaa sitä jo nyt vaikka vauveli ei sitä helinää vielä kuulekkaan [:D]

Meidän rakenneultra on 5.3, viikoja silloin 21+5 (Lilypie näyttää muuten -1pv..). Kiva Tolteekki kun teet listaa [:)]

Huomenna alkaa taas pitkä työviikko..voi voi..työmotivaatio ollut kyllä täysin nollassa jo pitkän aikaa..[&o]

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille![:)]

...Nyt huomasin että Lilypie näyttääkin RV:t ihan oikein...?! Taisin vain aikaisemmin katsoa väärin..
No jokatapauksessa viikkoja siis tänään tasan 16 niinkuin se näyttääkin [:D][:D] Minä se täällä taidan sekoilla...

Joku kyseli masutuubeja. Joo hennesiltä oon ostanut kans sen musta/valkoinen -paketin. Tilasin äsken täältä

http://www.hattentatti.fi/index.php

lisää, nämä on korkeempia ja vissiin napakampia. Hyvä vinkki myös pitää sitä kaksinkerroin synnytyksen jälkeen. pitää makkaroita kurissa. Tilasin sellaisenkin missä masun kohdalla pienet jalanjäljet... nää on kyl kalliimpii. Sitten tilasin sen Bola-äitiyskorun, jota pidetään kaulassa raskauden aikana ja imetyskoruna myös. se helisee ja vauva tottuu ääneen. EHKÄ.... en tiedä toimiiko.

Heipat!
Söpö massu pihlajaisella! [;)] Itsellä kanssa pikkusen näkyy, kuvaa en vielä ole ehtinyt ottamaan. Enköhän jossain vaiheessa pötsini julkista...[;)]Eilen pidimme dinner-partyt, ja mua oikeesti turvotti ja sattu mahaan yöllä ihan hulluna, ja sitten kun näin mahani peilistä... huh huh! vauvamaha+paha turvotus= monsterimaha! [:D]

Noista ikävistä kommenteista, tosi kurjaa semmonen... Täytyy kyllä myöntää, että itse taisin vuosia sitten myöskin laukoa jotain tökeröä kun valtaosa ystävistäni sai saman vuoden aikana lapsia... Olin silloin nuori, ja menojalkaa vipatti ja yhtäkkiä kaverit vaan hävisi johonkin...[:(] Toivottavasti en ole aiheuttanut traumoja heille! Toisaalta, ollaan kyllä vielä puheväleissä että ehkä he antoivat törttöilyni anteeksi. Tällä yritän sanoa vaan sitä, että ehkä sillä ihmisellä joka ikävästi sanoo, on itsellään niin paska olo että se purkautuu noin ikävästi. Että loppujen lopuksi meillä masuinemme on asiat niin hyvin että jotkut on kateellisia jne... Äh, en oikeen osaa selittää ajatustani![&:] En siis puolustele noita pönttöjä, yritän vaan saoa että se ei johdu kenestäkään teistä vaan sen ihmisen omasta pahasta olosta jonka tiellä satuitte.

Rakenneultra meillä 3.3, ja viikkoja silloin jotakuinkin 20+5 (laskettua aikaa siirretty niin monta kertaa, että itekkin tässä mennyt jo sekaisin) Jos siellä nyt sitten mitään on, kun niitä sydänääniäkään ei viimeeksi oikeen kuultu...[:o] Järki sanoo että kaikki on hyvin, mutta sydän pelkää...[&o]

Hyviä vointeja kaikille, ja jaksamista teille joilla on huolta tässä matkan varrella ollut!

MULLA MENEE HERMO!!!!!!!![:@][:@][:@][:@][:@]

voiko joku kertoa, miksi minulla näkyy pelkät kaksi läskimakkaraa mahassa jotka roikkuu housujen ulkopuolella??? paino on noussut koko aikana 300g. missä on se kiva kiinteä pallo joka nätisti nousee housujen päälle?? En kehtaa kyl tällaisen kans kulkea, ihan oikeesti pelkkää rasvaa. ymmärrän kyllä kun pukeudutaan erilailla raskausmahan takia, mut jos tosiaan tule tälaista pehmeetä makkaraa vaan niin en tiä mitä tekis. ilmeisesti pitää alkaa painoa tarkkailemaan vaan nyt sitten.  raskausmaha kun ei roiku ja lölly housujen yli vaan se on pinkeenä pallona tossa housujen vyötärön päällä. MIKSEI MULLA ole vai luulinko väärin...

heh nyt vv....ttttttttttttaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, taitaa olla eka raivari ikinä, ja tää on mulle itelle. en tajua. oikeesti luulin että se pallo tulee tohon eikä tällaista ihraa vaikkei o yhtään lihonu!!!!!!!!!!!!![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Tolteekki: Mulla on kans vaan sellanen löllyvä läskimakkara... Vauvamahaa odotellessa... :D

Sais alkaa pikkuhiljaa ilmestymään... omat housut ei enää mahu päälle, eli kyllä sitä kasvua kai vähän on tapahtunut vaikka ei sitä huomaakaan, mutta sit nuo mammapöksyt tuntuu taas vielä vähän isoilta... blaah. Kai se siitä putkahtaa esille joku päivä...

Moi!

Tolteekki
, jaan niin saman tunteen!!! [>:] Mullakin on vaan hassu makkara, vaikka muuten onkin melko hoikka uuma. Ei vauvamasusta tietoakaan vielä... Ja lounaan jälkeen yleensä vaan korostuu. Ei sille voi kun hymyillä. On se niin huvittavan näkönen. [:D] Sen vuoksi vaatteiksi onkin valikoitunut tähän asti "löysähköjä kaapuja". Mutta maltetaanpa mielemme. Kyllä se masu sieltä vielä kasvaa ja voi pukea jotain tiukempaa, joka korostaisi ihanaa kumparetta. [;)]

Meilllä on rakenneultra 1.3. ja silloin viikkoja 20+2.

hehee, yhdyn myös tolteekin tekstiin.. pihlajainen, sulla on niin ihana masu!! aivan kadehdin kun on tuollainen kiinteä ihana nami nami!! [:D] mulla näkyy kyllä et masu on kasvanu ja tunnen sen myös löysistä tuulihousuistani mutta ei mulla tuollaista ihanaa "niin selvää vauva-masua" oo..[:(] kyllä se tulee sieltä aikanaan.. sitä odotellessa! [:)] oon kuullu et jos kohtu on taaksepäin kallistunut niin silloin masu saattaa näkyä myöhemmin kuin "normaalisti"..
eli siis tolteekki, ei hätää, makkara kerho pystyyn, liityn siihen varmasti!! [:D]

tosi törkeitä kyllä nuo kommentit mitä olette saaneet tuttaviltanne!! siinä vaiheessa olisin varmaan pamauttanut päin näköä.. ymmärrän kyllä et jos tuttava pariskunta yrittää vauvaa eikä tulosta kuulukkaan ja sitten he kuulevat et muilla läheisillä ihmisillä on tärpänny niin kyllähän se tympäsee itsensä puolesta mutta EI SITÄ TARVII NÄYTTÄÄ NIILLE ONNELLISILLE JOILLA ON JUURI TÄRPÄNNYT!! TOSI TÖRKEETÄ JA AJATTELEMATONTA AIKUISILTA IHMISILTÄ!! sinä aikana kun mekin yritettiin ja aina vaan alko melkat niin sain minäkin tietää et kolmekin hyvää kaveria odotti vauvaa jos kuin pitkällä mutteivat olleet vaan kertonut mulle koska luulivat mun pahoittavn mieleni. no kyllähän se kävi mielessä että miks nuo, miksen minä, mutta se ei todellakaan ole minulta pois jos he saavat oman pikkuisen nyyttinsä, vaikkeivat kyllä olleet edes suunnitelleet perheenlisäystä.. olin heidän seurassa onnellinen vauva-uutisista ja sitten yksinäni mietiskelin asioita.. mut kaikellahan on tarkoituksensa, niin minä uskon.. ompahan sitten mamma kavereita kun itsekin saa sen oman rakkaan pikkuisen syliin.. [:)]

vieläkin olen ihan pilvissä tuosta pihlajaisen kuvasta, oli se niin ihana!! [:D]

musta on tullu kamalan tunne herkkä! eilen mun mies laulo mulle jopen biisin ollaanko enkeleitä toisillemme - ja mulla tuli tippa silmään.. [:D] ja yks päivä katottiin ohjelmaa missä jätettiin jäähyväisiä - sillon myös. kuullostaa ihan hassulta mut niinkai se vissiin onki.. [:D]
juu ja sitte mua kait vois kutsua joksiki autoks, kun kiihdyn nollasta sataan alta sadasosa sekunnin.. ihan vain jos yritän selittää toiselle jotain asiaa ja hän ei ymmärrä tai väittää vastaan ja yrittää kääntää mustan valkoseks niin POKS! sillon räjähtää.. ihana olla raskaana!! [:D]

bixio, niin monta on diagnoosia kuin on lääkäriäkin - niin tyhmältä kuin se kuulostaakin. tuo on niin ärsyttävää kun menet vastaanotolle ja haluat vastauksia niin ei! et saa tohtorin suusta ulos yhtään mitään! mulla epäiltiin toissavuonna kohdunulkopuolista raskautta kun olin niin hemmetin kipeä ollu jo muutaman viikon, ja kävin siis kotipaikkakunnallanni yksityisellä, joka lähetti minut kiireellisenä oyksiin. MITÄ TARKOITTAA SANA KIIREELLINEN??! pääsin sisälle tunnin odotuksen jälkeen ja lääkäri oli ihan ok mukava mutta ei nähnyt mitään poikkevaa ap:ssä. hän teki lähetteen verikokeisiin - toiseen päähän oyksia jossa ei ollut yön pikkutunneilla henkilökuntaa ollenkaan paikalla. kaks tuntia odotin että pääsisin kokeisiin kun labra-täti käveli ohi ja sanoi että jos yritätte päästä verikokeisiin niin minä en nyt kerkeä niitä ottamaan. tässä vaiheessa tein selväksi että olen odottanut kaksi tuntia TURHAAN kun minua hoitanut lääkäri ei osannut tehdä lähetettä toiseen päähän käytävää, ja tiedustelin ihan asiallisesti että kuinkahan kauan menee että pääsee verikokeet ottamaan, johon täti: "en tiedä mutta minulla on nyt kiire" ja marssi pois paikalta. silloin pillahdin itkuun ja lähin kotiin ilman että olis niitä verikokeita saanut otettua. sen jälkeen olen oyksia välttänyt viime tinkaan asti. kyllä mulla vitutti!! [:@]
no tän jälkeen menin sitte gynekoon, jonne ajan sain melkein heti kun selitin mistä on kyse ja siellä minua hoitanut ihana lääkäri löysi kystan, joka oli kivun aiheuttajana. laskun hän kirjoitti pienimmän mahdollisen, kun huomasi miten olin saanut siihen asti kärsiä.. seuraavan kerran kun menin gynekoon niin vaadin päästä samalle lääkärille [:D]

tällasta stooria tänään.. no vierähtipä ainaki aikaa..[:D]

HEH KIITTI[:D]. kierreltiin ettiis tonttia äsken ja mä murjotin niin p..leesti koko reissun. "ÄLÄ PUHU MULLE, MÄ EN ANSAITSE MITÄÄN, MULLA ON LÄSKIÄ VAAN" [:D][:D][:D][:D]

Ajettelin nyt sit vaan viikolla syödä kevyesti, töissä oman evään, kotiin tullessa hedelmiä ja illemmalla sit viel kevyttä ruokaa. sit steppailen tolla p..leen stepperilläni. en pidä liikunnasta[:'(]

Kiitos teille, helpotti etten o ainut rölly joka unelmoi kiinteestä pallosta[:D][:D]

Täällä ollaan samassa tilanteessa maharöllyn kans. Läski noussu vaan paremmin näkösälle eikä sitä saa enää sisään vedettyä. Ite olen ajatellu sen vaan, että laps puskee niitä läskejä pois tieltään, että mahtuu liikkumaan..[:)] Eihän se kiva ole, mutta minkäs teet. Ei ole kyllä kukaan vielä sanonu mitään lihomisesta kuitenkaan.. Luokkakaveri arveli vaan, että miulla on vauvakuume, kun kirppikseltä kestovaippoja ja kivat tossut ja muutaman bodyn ostin..[:D] En mie vain kyllä korjannukkaan..[;)]

Mies on kyllä aina välillä kattellu, että kyllä sun maha on jo kasvanu ja niitä röllyköitä silitellyt. Nykysten se on jo kyllä oppinut haeskelemaan sitä lasta vähän röllyköitä alempaa..[:D][:D] Olisinkohan muutaman kerran asiasta maininnu..[;)]

Joku puhui tuolla muutama sivu takaspäin ummetuksesta. Ite olen huomannut, että jos ei juo tarpeeksi (joka on minulla ainakin tosi paljon, kun janottaa koko ajan), niin saa kovemmin päkistää sitten vessassa.

Muuten ei sitten mitään ihmeempiä. väsymys alkaa helpottaan, MUTTA oksetus on alkanut palailemaan. Pääsin senkin suhteen helpolla alussa, mutta nyt olen sitten alkaa illalla yleensä aina oksettamaan, kertaalleen olen pyttyä käynyt jo halailemassakin..

rv14+2

Jasmiinille tsemppiä huomiseen,tulehan kertomaan sitten miten meni! Ihana masu oli kyllä pihlajaisella[:)] omaani en taida kehata laittaa..Niin se taas viikonloppu meni, ei muuta kun valmistautua ens viikkoon.Onneks neuvola keskiviikkona,pääsee kuulemaan sydänääniä,ei oo niitä viellä kuullu..

mulla rakenneultra 26.2 sillon rv20 tasan

Kariina kiitos sullekin... [:D] ihanaa ku joku tajuaa näinkin turhamaisia asioita. pieniä murheitahan nämä on! Kohta alan jo luulla et tää rölly röllyy sit sen pallon päälläkin koko loput 5,5kk... Mut ehkäpä tää tästä. Ja yhäkin, tämä rölly ei mitenkään johdu raskaudesta, ihan ite sen oon syöny ja maannu[:D]. luulin vaan et jotenkin kun oon muutoin hoikka (mahaa ollut aina), niin tää rölly jäis "piiloon" nyt pallon tieltä.

Jasmiini: ihan parasta onnea huomiselle, tuu kertoo sit kaik!!!!!!

Mä oon miettiny myös tota pientä rusehtavaa vuotoa, jota mulla on välillä ollut. Vaavi2010 onneksi onkin tuossa selventänyt ettei ole vaarallista, niinkun ajattelin itsekkin. Jos vuotaisin kirkasta verta, hätääntyisin.

Musta tuntuu että menny vähän ohi toi pahin kiukkuvaihe mulla, en oo vähään aikaan raivostunu oikeen kunnolla, kun jossain vaiheessa tuntu etten muuta ehdi kun raivoomaan ja parkumaan. Tosin meillä ollut aivan ihana viikonloppu miehen kanssa. Käytiin ostoksilla oikeen kunnolla pitkästä aikaa eilen, ja tänään käytiin vähän hienommassa paikassa syömässä kahdestaan, ja kaiken lisäks veikkauksen arvasta pamahti vielä äsken 200 euron voitto. Saa taas alottaa viikon hyvillä mielin :D

Pitäisköhän munkin ottaa kuva tästä pömpöttävästä mahastani, mulla viikkoja vasta vajaa 14, ja tuntuu että maha vaan pullahti jostain yhtäkkiä tossa viikko takaperin :D :D
No, ehkä jossain vaiheessa, nyt aion koukuttaa itteni tosi-tv:n pariin :)
Hyviä vointeja kaikille!!

Voi kiitos tsempityksistä! [:)] Kuinka te mun menot voitte muistaa?
Joo en tiedä ressaanko alitajunnassani huomisesta kun olen laukonut myrkkynuolia suustani miehelle koko päivän [:D][:D] Mitä jos se lekuri sohaseeki sillä neulalla vahingossa sikiötä? Mitä jos sen sikiön sydän ei enää lyökään ja juuri kun mieheni näkisi lapsensa ultrassa ekaa kertaa niin lapsi onkin jo kuollut? mitäjos ja mitäjos... Surffaan netissä katellen unipusseja ja lastenhuoneen sisustustarroja sun muita, ja pelkään että myöhemmin deletoin ne selaimen muistista kun ei mitään vauvaa tulekaan. Jne. Kyllä te varmaan tiedätte... [:(] Kyllä se varmaan ihan hyvin menee mutta ei tälle murehtimiselle pysty stoppiakaan tekemään ihan aina.

Hajuaistista... Onko teillä muillakin koiran hajuaisti? Mulle on tullut niin mieletön vainu että meinasin jo mennä kysymään lentokentältä töitä huumekoirana [:D] Ihan oikeesti! Mikäs siinä jos haisteltavat hajut on hyviä, mutta kun ne tulee niin helkatin voimakkaina että joistain tulee ihan päänsärky! [&:] Ja siitä sai kyytiä miehenikin tänään. Minä sanoin että voisitko nyt vihdoinkin korjata tuon keittiön vetolaatikoston alimman laatikon, kun siinä täytyy olla jotain vialla kun se ei sulkeudu kunnolla. No, vihdoin kahden päivän mankumisen jälkeen mies meni keittiöön touhuamaan enkä pöljä mennyt perässä niskaan huohottamaan ja tarkkailemaan puuhiaan... Puolen tunnin kuluttua nenääni leijaili aivan kamala ja voimakas haju ja menin kattomaan mitä h...iä siellä keittiössä tapahtuu. No, olihan isäntä sen laatikon korjannu, mutta sen lisäksi hän oli ottanut kaikki 7 laatikostoa irti, kääntänyt kaapin rungon kyljelleen ja laittioi siihen jotain puuvahaa joka haisi marsipaanin, kirsikan, kookoksen ja palsternakan yhdistelmälle - ja voimakkaasti! Ja mä satun inhoomaan noita kaikkia neljää! Mä en voinu huutaa ku hetken koska sitten tuli itku koska mulle oli tulossa päänsärky siitä lemusta ja keittiö oli sikin sokin vetolaatikoista täys ja neljä kissaa oli valmiina hyökkäämään niitten ruoka-ainesten kimppuun jotka laatikoissa oli ja sotkemaan koko huushollin koska keittiössämme ei ole ovea. Ja lisäks piti avata akkunat ja ovet sen löyhkän takia joten tuli kylmäkin. Mä itkin ja huusin että "Kun mä vaan pyysin yhen laatikon korjaamaan ja sitten sä saat aikaan tällasen kaaoksen ja päänsäryn ja kylmyyden ja ekkö sä ny jumankauta tajua ku mä oon tuhat kertaa sanonu sulle että mun hajuaisti on nykyään jotain ihan käsittämätöntä"... Onneks olkoon vaan jos teidän muiden miehet ymmärtää puolesta sanasta, mutta mun mieheni ei ymmärrä aina vaikka vääntäisin mistä rautalangasta. Tosin tämän kohelluksen jälkeen väänsin hänelle ratakiskosta hajuaistini erinomaisuuden, käyttäen viittomamerkkejä, kahta eri kieltä sekä äänitehosteita. Nyt vihdoin ehkä meni perille. Huoh.

Ai niin, tosta masustsa. Pihlajaisella on todella kaunis pikkuvatsa! [:)] Mä en ota vielä mahastani kuvaa koska se on löllöä vaan. Liityn siis makkarakerhoon [:D]

Huomenta rakkaat kesä-äiskät! (hei onko kesä muuten hyvä vai huono aika saada vauva????)

Mua jännittää Jasmiinin vauvelin tämän päivän jutut.... Varsinkin sukupuoli. Vaikkakaan sillä ei oo väliä, mut SILTI!

Eilen rupesn miettiin et jotenkin oon erkaantunut jo aikaisemmin kavereista. Olen sellainen erakko että viihdyn yksin ja miehen kaa ja näen silloin tällöin vain kavereita. Nyt kuitenkin aloin pohtimaan että vauva tarvisi kyllä sellaisen läheisen sosiaalisen piirin, plus että käytännössä olen melko yksin äippälomalla päivisin. Kaikki on töissä ja lähipiirissä ei ole yhtään vauvaa ja äitiä jotka ois päivisin seurana![:o] Tämä ajatus pelottaa... Omapa on vikani kun olen ollut vähän vetäytyvä. Tietty on vanhemmat ym, he ovat eläkkeellä ja varmasti seuranani, mut ikätoverit ja äipät?!?!?!?! Olen niin tottunut joka päivä töissä siihen porukkaan ja hauskan pitoon ja jutteluun, nyt olen vauvan ja kissan kanssa kotona. Puhun heille varmasti mut mitäköhän he vastaavat mulle[:D][:D][:D][:D] en sit tiiä onko täällä jotain kahviloita/paikkoja tms missä pieneten vauvojen äidit tapaa tms??? mutta se kaikkein läheisin ystävä on niin eri tilanteesa elämässä ja en todella oleta että häntä huvittais istua mun ja vauvan kanssa nysväämässä. ja töissäpä hänkin.

Onko muilla samaa?

Jasmiini: Mä en oo huomannut hajuaistissa mitään eroa entiseen. Heh näköjään ihan hyvä[:D] Kovia ääniä en siedä, kolahduksia lähinnä. Johtuu sairaudesta. Eh joo... todella hyvä ominaisuus ajatellen vauvan huutoa....[&:]

Jasmini, mulla ainakin on hajuaisti tehostunut entisestään. Aiemmin on jotkut hajut tehneet tuota päänsärkyä ja jääneet nenään haisemaan ja vaihtelevasti ollu tuota herkkänenäsyyttä. Nykyisten se on sitten jatkuvaa vaikka nenä tukossa koko ajan onkin, kun en ole allergialääkkeitä syöny. Minulla pahin mahdollinen haju on lihanhaju ja vielä käristyvä sellainen. En suostu enää laittamaan paistinpannulla ja syömään lihaa samalla ruoalla. Eli voin syödä, jos joku muu laittaa, mutta jos laitan, en syö. Sitten niinä päivinä, kun laitan vain itselleni (liha)ruokaa (harvon!), pysyn kaukana keittiöstä ruoan kypsymisen ajan tai piän taukoa laiton ja syömisen välillä.[:)]

Takaisin