Kesävauvat 2010

Hei!

Pitkästä aikaa muutama sana.
Raskaus etenee hienosti, välillä ihan ihmetyttää, että voiko tämä mennä näin hyvin. Alavatsakipuja on edelleenkin aina välillä, ja lisäksi noita venymisnipistelyjä ja vihlaisuja, mutta ne nyt on niin pientä! Olo alkaa olla jo reippaampi eikä pahoinvointiakaan enää juuri ole. Hieman normaalia helpommin vaan tulee väsymysheikotus. Voimia ja sympatiaa vaan kaikille, joilla vastustaa enemmän.

Tällä viikolla oon tuntenut vauvan liikkeet jo ihan varmasti. Aikaisemminkin niitä jo välillä tunnustelin, mutta olivat niin olemattomia, ettei varma voinut olla. Mutta nyt tuntuu iltaisin, kun asetun sohvalle tai sänkyyn makuulle ja "kuulostelemaan". Eilen Kipinä taisi heitellä oikein voltteja, kun masussa kieputti ja kutitteli niin hauskasti.[:)]

Kestovaippoja aioin ehdottomasti käyttää. Joko ihan pelkästään tai ainakin suurimmaksi osaksi. Syinä minullakin ekologisuus ja sama, minkä Haniliini mainitsi: kertakäyttöiset kuukautissuojat tuntuvat minustakin inhottavan hiostavilta, joten en halua ajatella, että vauva kärsii sellaisesta tunteesta kertisvaipoissa! Ja käsityötaitoisena voin ainakin itse ommella ja neuloa niitä.

Aloitin muuten neulomaan vauvan nuttua. Väri on punainen, mutta siitä ei kannata vetää johtopäätöksiä sukupuolitoiveista: minusta oikea kirkkaan punainen sopii yhtähyvin tytölle ja pojalle. Nauratti vaan, että onkohan järkeä tehdä villanuttua heinäkuun vauvalle...[:D] Mutta voihan tulla viileä kesä. Ja valitsin kyllä hieman reilumman koon, joten eiköhän sitä voi käyttää ainakin sitten alkusyksystä ihan hyvin.

Kivoja kuulumisia teillä monilla: hauskaa on aina lukea juttuja täältä, vaikkei aina itse ehtisi/jaksaisikaan kirjoitella. Kiitokset teille kaikille![:)]

Moikka pitkästä aikaa!

Täällä kans raskaus sujuu ihan hyvin.Joka päivä tuntuu vauvan liikeet paremmin ja toissa iltana miehen kanssa naureskeltiin ku möykky oikein peppua työnteli massuun ja näkyi oikein selvästi ulospäin...Varsinki yöllä 3-5 välillä vauvalla on oikein jumppatunti menossa.Massu on kasvanut aivan älyttömästi ja kastuu aina ku tiskaan[:D].Nyt menossa 18 viikko ja kahden viikon päästä on rakenneultra ja vähä jänskättää vaikka kokemusta on edellisistä.Myö ei haluta tietää möykyn sukupuolta mutta jos näkyy ni sit o asia erikseen...
Tänään mamma(mun äiti)osti möykylle bodyn se onkin eka asia mikä ollaan vaaville ostettu.mutta rakenneultran jälkeen jos rupeisi miettimäään vauvan ostoksia.Edelliseltä kyllä on yhdistemävaunut kellarissa ja sitteri ja 2 äitiyslaatikollista vaatteita.
Hyvää odotusta kaikiille heinämammoille!

Mieli maassa...[&o]

Taas alkoi vuoto. En saanu neuvolasta ketään kiinni, niin paniikissa menin päivystykseen. Sehän oli sitten tietty ihan turha reissu. Siellä oli nuori mieslääkäri, joka ei tainnut tajuta mistään mitään. Sillä oli kaikki tavaratkin ihan hukassa. Sitähän se arvauskeskustoiminta on, valitettavasti. [:@] Joka tapauksessa sain huomisen saikkua. Käski vaan levätä. Huomenna taas yritetään neuvolaan, jos saisi apuja ja tukea sekä kuulla ne sydänäänet. Tai toivottavasti pikkunen taas lohduttelis äitiä illalla kun käyn maate ja antais vähän elonmerkkejä. Pelottaa niin pirusti!!!

Mipu76

Nyt pistän kaiken voimani ajatukseen että siellä olis kaikki hyvin!!!!!!!!!!! Nyt toivotaan kaikki sitä ihan täysillä!!!!!

Toi on niin raivostuttavaa joutua pelkäämään "yksinään" ilman terveydenhoitotahon tukea. Minuahan ei vuotoineni itkevänä otettu lauantai-päivänä päivytävälle vastaan. Menin uudelleen maanantaina (siis tuolloin alkuraskaudessa) ja silloin pääsin suoraan polille ultraan. Eilen neuvollassa täti ihmetteli TODELLA miksei minua otettu heti vastaan. (ja siis jonoa ei siellä ollut). Tiedän sen itse että sille ei VOI MITÄÄN jos jotain tapahtuu, mutta hätäinen vuotava ihminen OTETAAN VASTAAN silti. Vaikka ei sinänsä hätää olisi. Mä menin siitä sit suoraan yksityiselle lauantaina ja siellä nyt sentään istutettiin alas ja kerrottiin mitä nyt voi sitten seuraavien päivien aikana tapahtua. Se rauhoitti mua niin et jaksoin sinne maanantaille joten kuten. Olen vihainen sinu puolestasi, ollaan kyllä ansaittu parempaa huolenpitoa.

Koita jaksaa nyt olla, et voi muuta. Hetki kerrallaan vaan. Ja vaikka ei mitään kuuluisi masustakaan, se ei tarkoita yhtään mitään vielä. Vuotoon voi olla niin monia syitä! Toivotaan että pikkuinen kuitenkin nyt vähän sieltä potkaisisi ja hälventäisi äidin huolta.

Voisitko vain mennä neuvolaan paikan päälle ja sanoa että minulla ON HÄTÄ, voinko tulla. Toivotaan että pääset heti huomenna sinne, peukut pystyyn.

Koita rauhoittua täksi iltaa, huomenna olet jos varmasti viisaampi.

*rutistus*

Kiitti Tolteekki sanoistasi.

Soitan kyllä heti aamulla klo 8 neuvolaan ja VAADIN, että nyt tutkitaan, mikä siellä vuotaa. Eihän sen nyt siellä niin vaikeeta pitäis olla? Soitin jo äidillekin ja hän onneksi osaa aina rauhoitella. On hieman rauhallisempi olo jo. [8|] Olen ehkä saanut järkeni takaisin ja osaan taas ajatella selkeämmin. Jos se nyt oikeesti olis kesken menossa, varmaan vuotais enemmän ja olis ehkä jo jotain kipujakin, kai??? Tää on nyt taas tätä tiputtelua vaan.

Rutistus täältäkin Mipu76:lle! Helpommin sanottu kuin tehty, mutta sanon kuitenkin: koita ottaa nyt rauhallisesti. Toivottavasti huomenna saatte selvyyden asiaan. Täällä ollaan hengessä mukana ja peukutetaan hyvien uutisten puolesta.

Tiger: Voi että! Varmasti maailman ihanin tunne herätä vauvan liikkeisiin!! [:)][:)] Ihan kateellisena täälä luen teidän tekstejä jotka jo tuntenu liikkeitä!! Mulla ei vielä oikeastaan mitään tuntemuksia..varmaan muutama viikko pitää vielä odotella.. [&o] 

Elaisah: Mulla nyt uusi rakenneultra-aika vk:lla 21+5, oon kyllä tosi tyytyväinen kun se muutettiin. Sunkin aika on mun mielestä nyt ihan kohdillaan [:)]

Mipu76: Voimia sinne! Inhottavaa tuollainen kun apua ei saa silloin kun sitä kipeimmin tarvitsisi!! Kaikki pidetään nyt sormet ja varpaat ristis ja toivotaan että se on nyt vain jostakin muusta johtuvaa vuotoa.

3- ja 4D ultrasta vielä...Me saatiin jo varhaisultrassa automaattisesti 4D-kuva ja oletan että toinen kuva saadaan sitten rakenneultrassa. Se kuva oli kyllä tosi ihana!!! <3 Ihan selvästi silloin jo näkyi kaikki raajat ja tosiaan pikkuisella oli nyrkit silmien edessä [:D][:D] Toivottavasti seuraavas ultras pikkukaveri näyttäis jo kasvonsakin [:)] 
Juuri sitä kuvaa täällä taas ihastelen.... <3 <3 <3

Mipu76, kerrohan tilannetta kun pääset koneen äärelle.

mulla tuli eilen illalla ja tänään aamulla verta. HUOH. mutta nyt on pakko luotaa vaan ja toivoa että johtuu sisätutkimuksesta ja heikoista limakalvoista....

Moi!

Paremmilla mielin. [:)] Pääsin neuvolaan tuossa yhden maissa. Mies tuli myös mukaan ja hyvä niin. Hän osasi esittää kysymyksiä, joita minä en olisi edes tajunnut kysyä. Sydänäänet kuului edelleen ihan normaalisti. Nyt tapasin tämän uuden terveydenhoitajankin. Tosi ihana ja ymmärtäväinen ihminen (toisin kuin se ensimmäinen). Tämä uusi kertoi, että oli vuotanut myös toisen lapsensa kanssa samalla tavalla ja ymmärsi hätäni. Mutta kaikkien vuotojen syytä ei saada koskaan selville. Sitä vaan kuulemma toisilla tapahtuu ja toisilla ei. Käski elää vaan ihan normaalisti kuten tähänkin asti. Ei kieltänyt jumppia eikä nosteluita eikä muutakaan. Sitten kannattaa huolestua ja hakeutua hoitoon, jos valumalla vuotaa kirkkaanpunaista verta sekä siihen liittyy kipuja.

Tolteekki
, meillä sitten vaan taitaa olla samantyyppisesti limakalvot, kohdunsuu tms. kovilla raskauden takia ja siksi vuotavat. Ei kai siihen muuta selitystä ole. [&o] On vaan aika inhottavaa...

Tolteekille ja Mipulle peukut pystyssä!
Täällä vointi on taas vihdoin parempi ja maanantaina ajattelinkin töihin taas yrittää mennä[:)]
Viime sunnuntaina käytiin miehen ystävän ja tämän avopuolison luona kahvilla..ei olisi varmaan pitänyt mennä[&:]
Mies ei ollut vielä kertonut ystävälleen joten kertoi samalla ja mitä tekee tämä nainen..huutaa täysiä että "just joo! onnea sitten vaan v*tusti" ja painuu makuuhuoneeseen ja paiskaa oven kiinni perästään[&:] Olin tosi hämmentynyt ja kyselinkin miehen kaverilta että sanottiinkin jotain pahasti tai jotain mutta ei kuulemma, sanoi että puolisonsa haluaisi jo lapsia yrittää mutta miehen kaveri ei ole valmis vielä.
Autossa tuli muutama kyynelkin kun harmitti.. en tietenkään odota että kaikki iloisia asiasta mutta jotenkin hän oli niin törkeä.

Ensi viikolla ajattelin ainakin masutuubeja mennä metsästämään, ehkä jotkut housutkin jos satun löytämään[:)] Tulisi jo kesä..saisi pitää kivoja vaatteita[:)]

No jo täällä ooteltiinkin Mipu76:n kuulumisia! Ja hyvä että kuuluukin nyt ihan hyvää [:)] Niin ja ei kait se aina ees pahaa tiedä vaikka oiski kirkkaanpunasta ja vielä kipuja, ainaski siitä päätellen mitä oon lueskellu muitten kokemuksista; on ollu kirkkaanpunasta ja siltikin sikiö ollut ihan kunnossa. Mutta, se on vaikee sanoo kun en ole lääkäri ja jokasella voi vuodot voi johtuu ihan eri asioista.

Mä kyllä pelkään noita nosteluja. Kyllä mä nyt kauppakassit kannan, ja puut takkaan yms., mutta en revittele enää niinku ennen. Varon vaikken ole vuotanutkaan. Ota Mipu iisisti ja ole nyt rauhallisin mielin.

Tolteekki, entäs sulle? Soititko neuvolaan tai aiotko mennä käymään tutkituttamassa tätä vuotoa? Miten jakselet nyt? Vieläkö vuotaa? Ja tuleeko paljonkin?

ALKUPERÄINEN: wagana
Viime sunnuntaina käytiin miehen ystävän ja tämän avopuolison luona kahvilla..ei olisi varmaan pitänyt mennä[&:]
Mies ei ollut vielä kertonut ystävälleen joten kertoi samalla ja mitä tekee tämä nainen..huutaa täysiä että "just joo! onnea sitten vaan v*tusti" ja painuu makuuhuoneeseen ja paiskaa oven kiinni perästään[&:] Olin tosi hämmentynyt ja kyselinkin miehen kaverilta että sanottiinkin jotain pahasti tai jotain mutta ei kuulemma, sanoi että puolisonsa haluaisi jo lapsia yrittää mutta miehen kaveri ei ole valmis vielä.
Autossa tuli muutama kyynelkin kun harmitti.. en tietenkään odota että kaikki iloisia asiasta mutta jotenkin hän oli niin törkeä.

Wagana, ymmärrän että pahastuit, toi käytös oli hyvin itsekästä ja ala-arvosta. Ja usko tai älä, mulle kävi vähän samalla tavoin tällä viikolla. Ystäväni heitti niin törkeitä kommentteja että ihan silmät suurena kuuntelin ja vastaukseni olivat ihan mitä sattuu koska olin niin järkyttynyt ja hämmästynyt. Ja onnitteluja ei sanonut lainakaan. Pahoitin mieleni todella ja surin sitä yhden kokonaisen päivän. Mutta sitten vain totesin että ei ystävällä ole kaikki ihan "kotona" kun tolla tavalla reagoi ja takana voi hyvinkin olla kateutta ja mustasukkaisuutta ym. Toki tollanen mielen pahottaa, mutta tollaset tyypit kannattaa unohtaa ja vältellä heidän seuraansa nyt raskauden aikana kun muutenkin pahotetaan mielemme helposti.

Wagana, Jasmiini:tsiisus oikeesti mitä ihmisiä jotkut on! ei p..kele tommosta voi olla! Kateus ja oma katkeruus sitten vaan purkautuu näköjään noin. Toiset sen hienovaraisesti piilottaa, toiset sitten räjäyttää sen syyttömän naamalle. Loukkaavaa, törkeää, pilaa paljon ihmisten väliltä!

Minulla oli vaan sellaista ihan muutaman tipan vuotoa nyt aamulla. Ja ei ole sen jälkeen ollut. Se mun aikaisempi rv10 vuoto oli runsasta ja kipuja oli. Eli en ole huolissani tästä. Kuten Mipu sanoi, nää on sellaisia mistä ei täysin tarkka syy varmaan selviäkkään. Herkät limakalvot ja kohdunsuu, siihen pieni pinnistys (vaikka jopa ihan ummetuksesta johtuva) ja seuraavana päivänä tulee vähän verta. Ja mä luulen että se sisätutkimus ehkä rikkoi jonkin pienen hiussuonen ja siinä sitä ollaan:) ja tosiaan keskiviikkona ultrassa Hemmo oli elämänsä kunnossa, en ole huolissani, ei vaan enää jaksakkaan huolehtia![:D]

Mipu, tosiaankin kiva kuulla!!! Pikkuinen on siellä kuten ennenkin[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)].

neuvolatäti antoi muuten mulle mailiosoitteensa, saan kysyä sit hältä kun huolettaa. Vastasi jo tänään yhteen kysymykseenikin. aika kiva juttu!

skannailin Hemmon ultrakuvia ja tulostelin porukoille ym, laitoin myös puhelimeeni taustakuvaksi hänet. aika hauskan näköinen. Nonunen: on varmaan niin ihana kuva se teidän![:D]

onhan noita ikäviä kommentteja kuultu täälläkin, yks tuttu nainen tokaisi kerrottuani, "no onnee, vai pitäiskö sanoa osanottoni?" Ja toinen oli kun eräs tuttu joka on itse eroamassa miehestään, seurustelleet pari vuotta ja lapsi nyt puoli vuotias, totesi minulle että ero se on teilläkin edessä. Ymmärrän että hänellä on paha mieli omasta erosta mutta tuollako sen tekee paremmaksi että "pelottelee" toisia erolla... [:(]

HKL, no huhhuh. Mä oletin et ei tollaisia voi tapahtua. Oon joskus itekin ollut kateellinen jollekin, mut en missään nimessä näytä sitä enkä halua loukata ym. tollaiset sanat jää IKUISESTI olemaan, ne tatuoidaan mieliin, niitä ei saa vedettyä pois.

Hei, tää on vähän tyhmää mut listataas vähän kaikkee täs kuukausien varrella. en viiti tehä tästä uutta ketjua mut kirjoitelkaa teidän rakenneultran päivämäärät, pistän niitä sit yhteen jossain vaihees. Jos joku haluaa lähtee tähän siis mukaan... ois hauska pistää ne samaan listaan ja vähän katella koska kelläkin on jännät hetket ja koska odotella kuulumisia:D Esim niin että r-uä:n päivämäärä ja viikot sillä hetkellä kun uä on.

Hassua sitten jossain vaiheessa täällä vuorotellen kertoillaan syntymäuutisia....[:D][:D]

[font="microsoft sans serif"]Ihanaa lauantaita kaikille, meniskö kattoo potkuhousin kauppoihi. mul ei o mitään vielä ostettu, ei niin mitään.

Tänään laiskottaa niin, että huhhuh. Mutta suon laiskottelupäivän itselleni ja väsään huomenna sitten nuita koulujuttuja. :)

Oli pakko ostaa jo ihana pieni unisex vaate"paketti", 56 cm oranssi-valkoraidallinen body, oranssit pöksyt, valkoinen myssy ja pieniä sukkia. Sydänäänet+nuo pikkuvaatteet sai kaiken tuntumaan paaaaaljoooon todellisemmalta!! :)

Mulla rakenne-uä vkolla 21+2 ja pvämäärä 9.3.

No onpa maailmassa tahdittomia ihmisiä!! Ihan niinkuin toisten onni olisi itseltä pois!?!!??! Tuollaiset kommentit loukkaa kyllä ikävästi[&o] Vaikka ne kuinka yrittäisi jättää omaan arvoonsa.

Mä en ole vielä saanut rakenneultra aikaa:/ Kai posti tuo sen lähipäivinä tullessaan. Kohta on kuukausi siitä kun kävin viimeksi neuvolassa ja terveydenhoitaja sanoi silloin laittaneensa lähetteen ultraan ja että aika tulee sieltä automaattisesti postitse. No, mulla on tiistaina seuraava neuvola, täytyy varmasti silloin kysellä että onko syytä ruveta itse soittamaan ajan perään.

Meillä on toinen iso projekti meneillään tämän odotuksen lisäksi. Käytiin tänään valitsemassa tapetteja tulevaan kotiin. Olis se vaan niin kiva tietää kumpaa sukupuolta on tulossa, niin vois valita huoneen värit sen perusteella. Nyt täytyy ottaa jotain neutraalia. Ainahan voi toki tapetoida uudelleen[;)] Meidän olis tarkoitus päästä muuttamaan hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää. Toivottavasti aikataulut pitää[:)]

Joo kyllähän se mieleen jäi sanoin siitä miehellekin ja se taas sanoi että meillä on vähän eri lähtökohdat kuin heillä, kyllä me niistä mahdollisista kriiseistä yli mennään! :)

Meillä oli tuolla yhessä lastenhuoneena olleessa makkarissa valko / vaaleanpunaiset seinät. Ala osa siis tota pinkkiä ja se oli niin voimakas että mun oli pakko se maalata piiloon jo pelkästään senkin takia jos poika tulee ja koska se ärsytti mua itteeni eniten. Nyt siellä on koko valkoiset seinät ja keskellä nallepuh boordi. Hieno siitä tuli!

Me ollaan hankittu jo rattaat mihin ostin perjantaina kantokopan jotta menevät vaunuina niin kauan kun niitä tarvitaan. Sitten me ostettiin hoitopöytä koska sen sai niin halvalla (30€). Ostin myös yhen älyttömän söpön bodyn yks päivä kun en voinu vastustaa kiusausta!! hih.. olis jo kesä! [:)]

Rakenneultra meillä 11.3. ja viikkoja sillon tasan 20.

Moi!

Onpas tosiaan melkoisia kommentteja muutamat teistä saaneet kestää. Paha mieli tulee vähemmästäkin. Itse olen vähän murehtinut sitä, kun töissä on muutamat kommentoineet eräistä työhöni liittyvistä syistä johtuen, että "Onpa hyvin ajoitettu". Ei välttämättä ole edes tarkoitettu mitenkään piikiksi tai ilkeilyksi, mutta mehän siis ollaan yritetty vauvaa kaksi vuotta ennen kuin onnisti... että se siitä ajoituksesta. Ihan kuin sitä vois kalenterista katsoa, että koska sopis vauvan syntyä. Pöh.

Kiva Tolteekki kun jaksat kerätä listaa. [:)] Meidän rakenneultra on 24.2. ja silloin on viikkoja 21+2.

Ja laitanpa tähän pinon ensimmäisen masukuvan, eilen otettu viikkoja 16+3. -Näitä olis NIIN kiva nähdä teiltä muiltakin. Eihän tuossa vielä PALJON katsomista ole, mutta näkyy se jo! Yksi tuttava ainakin jo viime viikolla huomasi raskauden ihan vain masun perusteella. [:D] (Sori jos oon vähän yli-innokas tässä asiassa: on vaan jotenki älyttömän ihana tunne, kun raskaus alkaa näkyä.)

Takaisin