Kesävauvat 2010

Heissan

Tolteekki, kyselit vointiani. Nyt on jo parempi, koko viikonlopun tiputteli. Tänään ei ole enää tullut pisaraakaan. Eikä sitä onneksi paljoa tullutkaan. Helpotus! Uskon myös, että raskauden ja hormonimuutosten myötä limakalvot on herkemmät ja joku rasitus tai vääränlainen liike minulle siellä bodybalancessa tämän kaiken laukaisi. Mutta koska perjantaina kuulin sydänäänet todella voimakkaina, en murehdi suotta.

SEKÄ olen myös tuntenut nyt viikonloppuna parina iltana pienen muljahduksen vatsassa. Ihan erilainen kuin muu suoliston liike. Jotenkin kevyempi ja hennompi, tuntui niinku saippuakupla olis puhjennu iholle. [:D][:D][:D] Ihana tunne, kun siellä joku ilmoittelee olemassaolostaan. Ihan kuin, että "äiti älä huolehdi, täällä minä porskuttelen". Melkein alkaa itkettää, kun sitä ajattelee... Hih! On se ihmeellistä!!!

Niinhän tuolla viikkoinfossa sanotaan, että rv:lla 15 on mahdollista alkaa tuntea liikkeitä. Äitini myös tunsi näihin samoihin aikoihin kuulemma minusta, ensimmäisestään, ensimmäiset liikkeet. Mullahan on siis laskettu aika omana syntymäpäivänäni eli äitini on hyvä verrata ajankohtia omaansa. [:)]

Vointeja kaikille! Toivon kovasti, että teillä vielä pahoinvoivilla pian helpottaisi. Itse pääsin siitä eroon viime viikolla. Elämä helpottui kummasti. [:D]

[font="Trebuchet MS"]Pikainen kysymys, onko kukaan ajatellu ruveta käyttään kestovaippoja? Mä innostuin siitä hirmusesti kaverin kertoman perusteella ja olenkin aloittanut kutomaan villaisia vaippahousuja! [:)]

Ai niin ja mä en muista kuka siitä mainitsi mutta on mun mies lukenu sitä vau.fi kirjasta minkä ne neuvolasta anto ja muutamaa muutakin opusta, näistä mun raivareista yms ja on niistä ollu apuakin. Kärsivällisyyttä hällä kyllä riittää, miljoonasti enemmän kun mulla!

Moi!

Nyt on ollut niin kiireitä viime viikko, että enpä juuri ole ehtinyt täällä käymään. Viime viikolla olimme ensimäisessä ultrassa, ja voi että se oli vaikuttavaa! Ensin vauva nukkui, mutta heräsi kun nauroin ja yritin yskiä. Se hetken huitoi käsiään vauhdikkaasti, käänsi sitten kylkeään, ja jatkoi nukkumista. Selkeästi häiritsimme hänen ruokalepoaan (olin juuri syönyt tukevan lounaan)! [;)] Oli vaikeeta pitää pitää masua paikoillaan, kun olin niin liikuttunut ja kyyneleet vain valui. Uskomatonta nähdä pienokainen masussa. Sormet, selkäranka ja pieni sydän joka löi lujaa. Niska turvotus oli 1,01, joten hyvin meni sekin.

Tänä aamuna oli sitten ensimmäinen lääkärin tarkastus. Lääkäri oli oikein mukava ja sympaattinen. Kuulimme sydänäänet oikein vahvasti. Se löi jotain 158-160 kertaa tunnissa! [:)]

Koska olen ollut niin pahoinvoiva ja väsynyt en ole juurikaan liikkunut ja olen viimeisen kuukauden aikana lihonnut 3,6 kg!!! Tämä oli mulle aika shokki, jota on vielä vaikea käsitellä. En ole ikinä ollut näin painava. Toisaalta en ole ikinä ennen ollut näin pitkällä raskaudessa. Mun on silti todella vaikeaa hyväksyä uusi, mielestäni ylipaksu olemus. Kohtu oli aika korkealla, joten saatan olla sen mallinen että masu vain näkyy heti. Mutta pääasiassa olen ilmeisesti turvonnut ja lihonnut... [&o] Kyllähän tämä jatkuva syöminen tekee omansa kun ei jaksa liikkua... Toisaalta syön pääasiassa kotiruokaa ja hedelmiä välipaloiksi. Karkkeja en syö enkä ravaisia ruokia. Lääkäri sanoi osuvasti käynnin lopussa että älä ole liian ankara itsellesi. Et jaksa nyt yhtä paljon kuin normaalisti! Osui niin naulan kantaan että rupesin itkemään... Kiitos ja näkemiin. Voi että tätä tunteiden kirjoa!

Lääkäri suositteli jokapäiväisten iltalenkkien lisäksi sairaslomaa, että saisin paremmin levättyä ja liikuttua. Kiire ja stressi pahentaa pahoinvointa. Pahoinvoinnin pitäisi muuten jo helpottaa, tosin sitä voi olla jopa viikolle 16. En vielä suostunut menemään saikulle. Toimin esimies asemassa, ja kynnys olla poissa on isompi kuin suuri. Mutta täytyy sanoa että lääkäri sai minut harkitsemaan asiaa. Onhan vauvan ja mun terveys ihan ykkösasia kuitenkin. Viikko kotona tekisi varmaan ihmeitä. Onneksi tänään on sentään vapaa. [:)]

Voimia ja jaksamaista kaikille!

Heips heinämammulit!

Nopeastipa tätä juttua tänne kertyy luettavaksi. Enää en muista, kuka sanoi mitäkin. Mutta näyttää siltä, että porukka on enimmäkseen iloista ja hyvinvoivan oloista. Kiva kuulla [:D]

Täällä alkanut juuri 14. viikko, hiljalleen alan huokaista helpotuksesta ja odotan niitä 100 onnellista ja hehkeää päivää... Ja omaa vauvamasua myös, tietenkin [:)] Mies se sitä masua useammin kaipaa, taputtelee hellästi mun vatsamakkaraa ja mua sitten nolottaa korjata, että ehei, ei se vauva ole siellä, siellä ovat kaikki ne herkut jotka olisi pitänyt jättää syömättä. [&o]

Pahoinvointi alkaa enimmäkseen olla ohitse. Vieläkään ei ruoka aina maistu mutta nyt menee jo paremmin. Toisaalta, joskus tuntuu, että ne herkut ainakin voisivat olla maistumatta. Vielä paino ei ole noussut, mutta nyt kun makea taas maistuu, saa nähdä mitä tapahtuu. [8|] Kohta mies on tosissaan innoissaan, kun (höllyvä ja löllyvä) maha kasvaa ja hän luulee sen olevan vauvamasu. [;)]

Täälläkin selkäkivut kiusaavat välillä. [>:] Etenkin iltaa myöten selän rasitus alkaa vaivata. Lähinnä kipu tuntuu jossain ristiselän ja lannerangan tienoilla kumartuessa tai kiertoliikkeitä tehdessä esim jumpalla. Saa kyllä aika tarkkaan miettiä, miten esim. nostelee tavaroita ja miten tekee liikkeet jumpalla - jos sinne jumpalle edes uskaltaa. Jos on varomaton, illalla pistävät hetkelliset kivut ovat muuttuneet jatkuvaksi jomotukseksi. Ja kävellessä välillä tuntuu kuin joku pistäisi ohuella neulalla syvälle pakaraan, joten kai tämä kipu on sit sellaista iskias-tyyppistä. [8|] Miten muilla selkäkivuista kärsivillä, onko teillä takana jotain vanhoja selkävaivoja? Huolestuttaa, että jos tämä on jo nyt vähän v-mäistä, niin miten sitten kun masu kasvaa?

Masutuubeista. Siskoni käytti niitä odottaessaan, ja on kovasti kehunut ja suositellut minulle. HenkkaMaukalta pitäisi löytyä ihan kivoja ja toimivia edukkaasti.

Kestovaipoista. Meillä on ollut suunnitelmissa kestarit, itse asiassa olen jo paljon ennen raskautta ostanut niitä joskus kirppiksiltä varastoon. Mies ompelutaitoisena on luvannut tehdä niitä lisää, ja mä saatan kutoa parit villaiset pöksytkin. On se kestovaippojen maailma vain sellainen viidakko! Täytynee varmaan tilata sellainen kokeilupaketti lainaan kun vaavi syntyy - kestovaippayhdistykseltäkö niitä sai?

Kiva muuten HKL että teillä mies on lukenut sitä kirjaa. Mäkin olen sitä asetellut aina pöydälle sopivaan kohtaan, ja kaipa tuo mies on sitä lukenutkin, kun nukkumaan tullessa taputtelee mun mahaa ja sanoo: nyt se on niin ja niin pitkä, painaa niin ja niin paljon. Aika söpöä, vaikka olisikin lukenut ihan väärän viikon kohdalta. Mites muiden akkojen ukkelit?

Miten muuten teillä on puolisot suhtautunu teidän mielitekoihin? Mieheni kotimaassa väittävät, että jos odottava äiti ei saa mitä hänen mielensä tekee, vauvalle voi tulla epämuodostumia. Aluksi nauroin näille jutuille mutta nyt olen äärimmäisen tyytyväinen tähän hölynpöly-legendaan, koska se antaa mulle vapauden ostella ja pyytää kaupasta mitä herkkuja vain [:D]. Aina kun soitan miehelle, että voinko ostaa sitä tai tätä, hän vain huokaa ja sanoo:"Ihan mitä vain tahdot, kulta." Aivan eri ääni kellossa kuin ennen! Sen verran rehellinen olen ollut, että olen sanonut, ettei vauvasta tule mitään epäsikiötä jos en saa kaikkea haluamaani just sillä hetkellä. Mutta kun hän ei ole sitä uskonut, niin enpä ole viitsinyt alkaa väntää asiaa rautalangasta, vaan nautin tilanteesta ja käytän törkeästi hänen luulojaan hyväkseni [:D][:D] Eikä mulla edes ole mitään oikeita himoja, ihan samanlainen herkkusuu olen kuin aiemminkin.

Sellaista täällä. Kovin on rento olo, kun tässä kuussa olen opiskelujeni suhteen oma herrani ja saan itse päättää, mitä teen ja milloin teen. Ei ole yhtään luentoa tai vastaavaa. Nukun hyvällä omalla tunnolla 10 tunnin unia ja nautiskelen elemästä [:)] Voi kun voisi aina elää näin!

hei vaan kaikki!

en muutamaan päivään ole mitään kirjoitellut, joka päivä kyllä lukemassa käyn.Ei nytkään mitään sen kummempia ollut..flunssa meinaa yrittää päälle, tylsää,se vetää niin olon inhottavaksi.Olin lapsillekin uimahallin luvannut mutta ei kyllä nyt olo anna myöten.Ei muuten pysty enää vatsallaan nukkumaan täytyy yrittää kylkiasennossa unta.Kovasti yritän aina nukkumaan mennessä kuulostella vauvaa mutta vielä ei ole mitään havaintoja.Se on kyllä tosi jännä tunne kun ensimmäiset liikkeet tuntee..semmosta kuplintaa, onneks ei kauaa enää tarvi ootella[:)] jaaha, josko sitä alkas laittaan vähän paikkoja kuntoon, taitaa olo olla yhtä kehno teki sitä sitten jotain kuin jos vain istuis..hyviä vointeja kaikille ja laittakaahan kuulumisia tulemaan[:)]

ALKUPERÄINEN: Yppy

Täälläkin selkäkivut kiusaavat välillä. [>:] Etenkin iltaa myöten selän rasitus alkaa vaivata. Lähinnä kipu tuntuu jossain ristiselän ja lannerangan tienoilla kumartuessa tai kiertoliikkeitä tehdessä esim jumpalla. Saa kyllä aika tarkkaan miettiä, miten esim. nostelee tavaroita ja miten tekee liikkeet jumpalla - jos sinne jumpalle edes uskaltaa. Jos on varomaton, illalla pistävät hetkelliset kivut ovat muuttuneet jatkuvaksi jomotukseksi. Ja kävellessä välillä tuntuu kuin joku pistäisi ohuella neulalla syvälle pakaraan, joten kai tämä kipu on sit sellaista iskias-tyyppistä. [8|] Miten muilla selkäkivuista kärsivillä, onko teillä takana jotain vanhoja selkävaivoja? Huolestuttaa, että jos tämä on jo nyt vähän v-mäistä, niin miten sitten kun masu kasvaa?

Moikka!

Selkävaivoista:
Multa leikattiin viime syksynä prolapsi (pullistuma) selästä, kahden välilevyn välistä. Sitä ennen kärsin issias tyyppisistä kivuista. Nyt olen pelännyt että jos raskaus tuo vaivan takaisin[8|] Mutta toistaiseksi ei ole ONNEKSI ollut mitään oireita[:D]
Leikanneen lääkärin mukaan todennäköisyys pullistuman uusiutumiseen ei kyllä ollut suuri. Tsemppiä teille selkävaivoista kärsiville, ei varmasti ole helppoa, varsinkaan kun ei voi syödä kunnon särkylääkkeitä[&o]

Kestovaipoista: Olen ajatellut olla tutustumatta kestovaippailuun, vaikkei se kovin ekologinen vaihtoehto olekaan. Jotenkin se tuntuu vaan ajatuksena liian työläältä.

En ole muutamaan päivään kirjoitellut, mutta tänne ei ihmeempiä. Pahoinvointi alkaa onneksi olla taaksejäänyttä, paitsi välillä iltaisin jos olen sekä väsynyt että nälkäinen, niin hampaiden pesu melkein saa yökkäilemään. Välillä melkein voisi unohtaa olevansa raskaana, varsinkin kun varsinaista masua ei vielä näy. Vaatteet kyllä kiristää mutta ei minusta vielä kukaan ulkopuolinen arvaisi [;)]

Kovasti odotan että tuntisi liikkeet ja tuntuisi vähän todellisemmalta tämä odotus! En ole tuota laskuria saanut aikaiseksi korjata, oikeasti on viikkoja siis ultran mukaan tällä hetkellä 15 + 1, mutta ekakertalaisena saanen vielä joitakin viikkoja odotella.

Kestovaipoista: itseni tekisi mieli ainakin kokeilla niitä, ainakin osan päivää. Mies ei ollut kauheasti innostunut, mutta katsotaan saanko hänen päätään kääntymään.

yppy, iskiashan sua vaivaa! mulla täytin samat kivut ja tuskat ja issiakseksi tää todettu. mitään en voi nostaa tai tunnen siitä n.puolen tunnin päästä kamalat kivut. sen takia taas sairaslomalla. ei kovin kivaa kun olis töitäki tehtävänä.. [:o] ja toinen paha on kovalla alustalla makoilu (lattialla jumpatessa, ja kun kävin lääkäri-neuvolassa niin siinä lääkärin pöydällä..) siitä kun nousee ylös niin jalat pettää. mulla tää on ilmeisen pahana esiintyvää sorttia.. tänään makoilin sohvalla ja kun yritin nousta ylös niin ei jalat toiminu. piti tiputtautua lattialle ja siinä mahallani makoilin vartin, sitte vdin itteni käsien voimalla penkin luokse ja punnersin puoli-seisovaan asentoon. sit piti mies pyytää apuun et nosta mut herranjumala pystyyn kun itte en pääse. minkäs voit kun ei vaan jaat kanna.. kamalan tuskasta!! [:@] saa nähä pääseekö tässä enää töihin ja millon..
tää issias on oireeton tosiaan jo mä en tee mitään, eli en nostele/oo yhtään asennossa missä alaselkä rasittuu.
et ei tää helppoo oo.. [:@]

vaippa juttuja en oo edes vielä miettiny.. ne olkoon kevään/kesän juttuja sitte! [:)]

Iltaa!

Kävin tänään kaupoilla ja muutenkin ihmisten ilmoilla UUSISSA ÄITIYSVAATTEISSANI! [:)] Jumankauta että ovat mukavia päällä tuollaset joustovyötäröiset äitiysfarkut! Tänään olivat siis kokeilussa sellaset missä vyötäröosa jää mahan alle. Mulla on kaapissa oottamassa myös isomman mahan aikoja sellaset farkut joissa koko masun päälle vedetään sellanen sininen trikookangaslärpätin joka farkkujen vyötärössä kii. Ja noihin tunikamallisiin puseroihin oon aivan ihastunu! Taidan käyttää näitä äitiysvaatteita synnytyksen jälkeenkin [:D] Tai sitten pitää yrittää hankkiutua heti uudestaan raskaaksi [;)]

Kaikenkaikkiaan oli aivan mahtava päivä, ja tuntui että tänään ekaa kertaa hehkuin sellasta raskauden onnea, jota olen muissa naisissa ollut huomaavinani heti kun ovat raskaaksi tulleet, mutta minä nyt sitten ilmeisesti vasta nyt. Kyllä uudet vaatteet ja muutenkin itestään huolehtiminen tekevät ihmeitä [:)]

Yppy, hauska kuulla erimaalaisen miehesi erilaisesta uskomuksesta [:D] Meidän kaksikulttuurisessa perheessä ei tähän raskausaikaan tietääkseni kuulu mitään ihmeellisyyksiä, mutta lapsen syntymän jälkeen kuuluukin sitä enemmän ja vähän kauhulla niitä aikoja odotan! Ensinnäkin, minun tulisi tämän ortodoksiuskonnon mukaan pysyä kotosalla lapsen kanssa ekat 40 päivää! Ja musta kun ois niin ihanaa mennä rattailemaan lenkille vauvan kanssa heti kun vauva siihen vaan pystyy. Ja sitten on se nimen valinta... [&:] Ollaan tehty kompromissi miehen kanssa tuosta nimestä. Hänen perinteisiinsä kun kuuluu että lapsen isovanhempien mukaan nimetään lapsi. Ollaan nyt sitten pitkin hampain saatu sovittua että jos tulee poika niin sitten seurataan mieheni tapaa ja lapsi saa isänsä isän nimen. Jos taas tulee tyttö, saan minä valita jonkun muun nimen kuin lapsen isoäidin nimen tai sitten annan oman äitini nimen. Voikuntulistyttö, voikuntulistyttö! [:D][:D] Toki mä valkkaisin sellasen nimen tytölle mikä sopii sekä mieheni että minun kielisille. Eikä mua haittais toi lapsen isoisän mukaan nimeäminen muuten mutta kun sattuu olemaan sellanen nimi että minun suomalainen suuni ei oikein osaa sitä nimeä sanoa ilman että menee kieli solmuun [:D] Jos tulee vielä oikein kuriton poikalapsi niin kivaa sitten yrittää sitä nimeä huutaa pihalla tuhat kertaa päivässä kieli solmussa ja räkä suusta roiskuen! [:D][:D][:D]

Selkäkivuista. Ikävää että teillä muillakin on selkäkipuja, mutta helpotus oli minun huomata etten ole ainut. Olen kauhulla aatellut niitä viimesiä kuukausia että miten mä SILLON pystyn liikkumaan kun nyt jo on tuskaa välillä iltasin! Mulla on skolioosi eli selkärankani on aikas kiero ja kaularanka kans. Jos vähänkin paiskin kunnolla töitä niin illalla kärsin. Kun rojahdan sohvalle makuulle hetkeksi niin sen jälkeen vaapun kävellä kuin ankka ja kiljahtelen tuskasta [:@]

Heippa!
Olipas mukava lukea teidän kuulumisia! Paljon oli tullut tekstiä eilisen jälkeen [:)] 

Mä soittelin sinne neuvolaan eilen ja tänään sitten äitiyspolille. Eli..jäykkistä ei pistetä raskauden aikana muutakun sitte jos on ihan pakko (koiran purema ym...). Olin kyllä tosi iloinen tästä tiedosta koska en kyllä mielelläni pisteltäväksi olisi mennykkä! [:D]
Ja siitä rakenneultrasta...Neuvolan kätilö oli sitä mieltä että on liian myöhään kun on viikkoja 23+1, joten soitin sitte sinne ä-polille ja siltä aikaistivat meidän aikaa parilla viikolla! Uusi aika nyt sitten 5.3 [:)] 

Loma-asioita selvittelin tänään töissä ja alustavasti pomon kanssa sovittiin että aloitan kesäloman 10.5 ! Itse olin ajatellut 3vkon kesälomaa ennen äippälomaa mutta pomo suositteli 4vkoa. Noh, mikäs siinä. Mitä aikaisemmin sen parempi![:D] Ihanaa ajatella että enää n.3.5kk töitä enne piiiiiitkää lomaa!!!!!! [:D][:D][:D]

Täällä pahoinvointi tuntuu nyt hellittäneen, VIHDOINKIN!! Nyt onkin sitte alkanu ruoka ja herkut maistua niin että pitää jo aiva toppuutella itteänsä ettei vain liikaa ala paino nousta![:D] Energiaakin tuntuu olevan aivan eri tavalla nyt, työntekoki tuntuu jopa hieman siedettävältä[:D]

Kestovaipoista: Tuskin kokeilen, luulenpa että ihan perinteisillä vaipoilla mennään.

Liikkeistä: Selkeitä liikkeitä ei täällä vielä ole tuntunut. Toki ensikertalaisena vaikea varmaan aluksi erottaakkaan mikä on vauvan liikettä ja mikä tavallista suolikuplintaa [:D] Odotan kyllä jo kovasti että jotain tuntuisi!! Illalla nukkumaan mennessä makoilen hetken selälläni ja silittelen vattaa ja yritän herätellä pikkuista liikkeelle mutta vielä ei ole ilmoitellut itsestään [:)] Ehkä muutaman viikon päästä jo jotain...?

Ihanaa odotusta ja vointeja kaikille!![:)]

Iltaa heinämammoille!

Mä kans tänään käytin ekaa päivää äippähousuja ja ai, että on mukavat [:D] Ja samaan syssyyn kävin ostamassa mamaliciouksen farkkuhameen, trikoohameen ja ihanan villatunikan..nyt on siis jo varastoa kertymässä [:)] Mutta kun ei noita omia housuja vaan voi enää käyttää, ahdistaa ja puristaa. Kiloja ei oo tullut yhtään, mutta toi vyötärön 'pelastusrengas' on muuttanut muotoaan kiinteämmäks pötkäleeksi [;)]
Pahoinvointi täällä kans loppui vkolla 12, onneksi, mut nyt on alkanut varmaankin noita kohdun kasvukipuja..semmosta juilintaa ja viiltoa, varsinkin jos nousee liian äkkiä. Ja ummetus ja närästys vaan pahenee..mut muuten olo on kyllä pirteempi [:D]
Mulla kans toi rakenneultra ihan vkon 24 lopussa, taidanpa huomenna kans soittaa ja aikaistaa..ois kyllä jo mahtavaa nähdä pikkukaveri uudemman kerran.
Mitäs mieltä noista 3 ja 4D-ultrista, onko joku aikeissa mennä?
Ihanan turvonnutta illanjatkoa kaikille![;)]

Yppy Sinullahan on ihan prinsessan olot [:D] nyt nauti olostasi kympillä. Minulla on myös leikattu selästä pullistuma kaksi kertaa, joten muistan miten ikäviltä selkäkivut tuntuvat. *koputtaa puuta*..onneksi nyt selkä on ollut oireeton. Mipu 76 onneksi vuotoa ei enää ole. HKL me varmaan ostamme muutamia kestovaippoja ja lisäksi käytetään kertakäyttövaippoja. Ellen 80 nämä ihanat raskauden oireet, mieliala, painonnousu, mielihalut... otetaan oireet vastaan, kun näin saadaan ne ihanat pienet nyytit syliin kesällä. Muistan, että esikoisen aikana paino nousi liki 20kg, mutta vauvan ollessa 4kk ikäinen, olin hoikempi kuin ennen synnytystä.
Itse kävin eilen vaakalla ja  paino noussut 700g, mutta silti jo siirryin mammakoon vaatteisiin [:D] Nyt on pakko katsoa tarkkaan ruokavaliota ja ruokailun rytmitystä, kun verensokerit ei ole sitä parasta luokkaa. Eikä laihtuminenkaan ole kuulemma terveellistä, kehosta poistuvien kuona-aineiden, kalorivajeen jne takia [:)]

Eilen laitoin pomolle viestiä, että laittaisi minulle muutaman päivä-ja iltavuoron. Huomasin, etten enää palautunut 6 yön työputkesta niinkuin ennen.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :)

Moikka pitkästä aikaa!

Bixiokin on edelleen messissä vaikkakin vaihtelevalla menestyksellä ja fiiliksellä. Viikko sitten vuodin aamulla aivan mustaa verta lorottamalla pönttöön. Säikähdin toki ja samantien neuvolaan ja labraan, lääkäriin en päässyt. Tulehdusarvot hiukan korkeemmalla mutta lapsosen sydän löi kuitenkin ja itkin helpotuksesta. Tämä siis viikko sitten.

Eilen oli taas eka pv ettei vuotoa tullut tuon jälkeen ja huomenna menen OYSsiin tutkimuksiin jonne mut laitettiin kohdussa näkyvän, luultavasti myoman vuoksi. Luulen että tuon mustan verenvuodon aiheutti jompikumpi kasvaimista, mutta sen kai näkee huomenna mitä sanovat...Voin sanoo että pelottaa aivan helvetisti mennä sinne! Eniten pelkään sitä ettei sydän enää lyökään..  :(

Vaippoja saatika vauvan tarvikkeita en uskalla ajatellakaan, tässä mennään muutenki niin päivä kerrallaan näitten hemmetin ongelmien kanssa, huoooh. Toivosin vaan että saisimme jo alkaa iloita ja nauttia tästä raskaudesta [&o]

Bixio ja Sisu 15+5

voi, kun tympeää, bixio! toivottavasti kaikki on hyvin! *voimia paljon* miten muuten sulle on sanottu rakenneultrasta, et tehdäänkö se oyksissa vai "siellä uudessa paikassa" eli vissiin kontinkankaalla? kun oyksistahan loppuu ultraukset kokonaan maaliskuun alussa.. tympee ku jut ehti tyyliin opetella siellä käymään nii sit yhtäkkiä pitääki muuttaa paikkaa.. [&:]

vaan arvatkaapas mihin minä heräsin aamulla??! vaavin liikkeissiin!! voi sitä onnen tunnetta! [:)]

nyt herkkuruoan tekoon ja parin tunnin päästä olen niin ähkyssä ettei kukaan ole ikinä ollu.. [:D]

ALKUPERÄINEN: tiger

voi, kun tympeää, bixio! toivottavasti kaikki on hyvin! *voimia paljon* miten muuten sulle on sanottu rakenneultrasta, et tehdäänkö se oyksissa vai "siellä uudessa paikassa" eli vissiin kontinkankaalla?

vaan arvatkaapas mihin minä heräsin aamulla??! vaavin liikkeissiin!! voi sitä onnen tunnetta! [:)]

Eiiiih!!  [:D] [:D] [:D] Vitsi miten ihanaa, mäki haluun herätä tollaseen !! [:D]

Kiitti tiger tsempistä.  Mä meen Maikkulaan rakenneultraan, siellä kävin ekassakin ultrassa. En tiedä onko täällä sit muitakin paikkoja?

Pomppaan taas ihan hetkeks tänne kesäkuisista kertomaan ultrakuulumisia Jasmiinille ja tietty muillekin.

Elikkäs ultrasta tultiin ja 4. poika on tulossa! [:D] Mies oli aivan varma että tulokas on tyttö (paljasti vasta eilen), mutta mulla oli enemmän poikatunne. Ja niinhän siellä sitten oli kulkuset kaverilla [:)] Eli futisjoukkue vaan vahvistuu... Hih, jotenkin aika koominen olo...

Terkkuja toisesta neuvolasta, ensimmäisestä lääkäristä :D

Kaik oli hyvin, ja voi viude, ne sydänäänet... vaikkakin tosi nopeesti ne kuulin niin silti <3 Ensin piti ihan miettiä, että kuulekohan tuo lääkäri nyt omiaan kun sanoi, että "nyt kuuluu, kuuletteko?". Mies oli pettynyt sitten jälkeenpäin, että siinäkö ne oli... en tiedä mitä koko huoneen täyttävää ääntä hän oli ajatellut kuulevansa :P

Jonkun näytteen alapäästä jouduin käydä labrassa antaa sisätutkimuksen jälkeen, tiedä sitten miksi ja mikä näyte niin se jäi vähän epäselväksi :O Mutta huomenna saan soittaa jo tulokset sairaanhoitajalta...

Mulla on kans tuota flunssaa yrittänyt pukkailla kovasti päälle ja lepäilinkin alkuviikon ihan kotosalla ja jätin kouluun menemisen muille. Silti alkoi nokka vuotaa ja vähän veto veks olo... Kai se tästä...

Mulla on laskujeni mukaan rakenneultra vk:lla 21+2... eli se on kai sitten ihan ok ajankohta. Mietin itsekin että onko se liian myöhään, kun neuvolan "käyntitalukon mukaan" rakenneultra on yleensä vk:lla 18-21, joten turhaan varmaan alan aikastamaan muutaman päivän takia?! Milläs viikoilla teillä muilla siis on rakenneultra?

Täällä kans mammahousut jo käytössä... mukavaa kun ei tarvii vöiden ja vetoketjujen kanssa vekslata, senkun vetäsee päälle ;D

Kestovaippoja
ei varmaan täälläkään aleta kokopäiväisesti käyttämään...

Tyttö Koo, onnea neljännen pojan johdosta!!! [:)] Herrajestas! NELJÄ poikaa! [:D] Kyllä tossa tilanteessa kannattaa tosiaan harkita futisjoukkueen perustamista [;)] Näkykö muuten ne "kulkuset" ihan selkeesti, niin että on sitten kanssa varma tuo sukupuoliasia?

juu, kyllä ne kulkuset niin selvästi näkyi, ettei jäänyt ollenkaan epäselväksi kumpi siellä köllötelee [:D] pystyin jopa itsekin sukupuolen tunnistamaan, vaikka onhan mulla tietty jo kokemusta... [;)] 

moikkis!
kauheesti taas kirjotuksia tullut. Joku oli miettinyt 3d ja 4d ultraa, että meinaako moni mennä. Mun mielestä ne kuvat mitä on nähny on jotenkin "pelottavia", en menisi sellaiseen yksityiselle pelkästään mielenkiinnosta, mutta meillä on kunnallisessa ne laitteet, ja rakenneultra on 4D, joten se tulee automaattisesti.
Rakenneultra on mulla rv 19+6.

Itsestä vielä, Olin eilen sokerirasituksessa, jonka jälkeen tuli soitto että raskausajan diabetes on mahdollinen. Nyt sitten seuraillaan syömisiä tosi tarkkaan, ja verensokeria napsitaan sormenpäästä..  Toivon kovin että hoituis oikeella ruokavaliolla, ettei tarttis lääkitystä.. Mä inhoon ottaa iteltäni verta sormenpäästä, vaikka teen sitä päivittäin muille töissä :) Tänään saa ukkokulta harjotella ton napsasun, ettei itse tartte :P

Takaisin