Kesävauvat 2010

Hei kaikille!

Koin hieman kauhun hetkiä torstaina ja eilen. Olin bodybalance-tunnilla ja kaikki sujui siellä ihan hyvin. Mikään asento ei pahemmin ollut hankala eikä tuntunut ikävältä, joten tein tietty täpöllä, kun pitkästä aikaa jotain kykenin tekemään. No, parin tunnin päästä alkoi verenvuoto, alkuun rusehtavaa ja seuraavana aamuna jo kirkkaamman punaista. Oli pakko päästä neuvolaan, jossa sitten kuunneltiin sydänäänet, jotka oli kuitenkin ihan normaalit. Vielä vähän tulee rusehtavaa vuotoa. En ymmärrä mistä johtuu? Ei ole mitään kipuja tms. Toivottavasti kaikki on kunnossa tuolla masussa...

Onpa todella mälsää, jos ei pystyiskään harrastamaan mitään liikuntaa, muuta kun lenkkeilyä, jos kerran on alapää noin herkillä, että yhdestä hyvin rauhallisesta jumppatuokiostakin tulee verta. [:@] Neuvolantäti epäili hieman sitä, että kun istukka on kohdun etuosassa, että se voisi aiheuttaa tämän. Ultraaja ei tarkemmin mulle kertonut missä se istukka on ja kun tosiaan yritin siitä enemmän kysellä, sanoi vaan ettei siitä kannata huolta kantaa. Jospa hän ei halunnut huolestuttaa sen enempiä tässä vaiheessa. Heräsi vaan pieni epäilys, että sehän voikin olla sitten kohdunsuulla. [&:]  Voi hyvänen aika, kun alkaa taas mielikuvitus laukata!!!!

Tulipa taas vuodatettua. Koittakaa kestää. [8|] Toivon todella, että tämä menee jo tänään ohi!

Ei mulla ainaskaan ollu tänään mitään kirjautumisongelmia. Oisko ollu Päivänkakkaran koneessa vaan ollu jotain häikkää?

Päivänkakkara, arvaa vaan onko munki tehny mieli hakea pinnasänky jo makkariin! Ja just niin vaan ton ihailun ja huokailun ja haaveilun takia! [:D][:D] "Järkiperusteluitani" ovat olleet se että löydetään sille ajoissa hyvä kohta makkarissamme [:D] Ja että se ikäänkuin tuulettuu noista varaston tunkkasista hajuista [:D] Ja kun se ois tossa makkarissa ja mielessämme koko ajan niin muistettais ajoissa ostaa siihen sopiva patja [:D] Tässä nämä vakuuttavimmat perusteluni. Jos joku nämä kumoaa niin löytyy vielä älyttömämpiä paljon lisää [:D][:D]

Mä muuten tällasena ensisynnyttäjänä luin huuli pyöreänä tietoa että vauvan ensisängyn tuliskin olla pienempi ku tollanen pinnasänky! Missä te muut meinaatte lapsenne nukuttaa alkuajat? Nettisurffailulla löysin useita vaihtoehtoja; äitiyspakkauksen pahvilaatikko pehmusteineen sun muineen systeemeineen, kehto, vaunujen koppaosa jne. Äitiyspakkausta en saa kun en kuulu Kelan piiriin ja ostamaankaan en sitä ala. Pahvilaatikoita löytyy kyllä mutta mun ulkomaalaiset sukulaisethan pyörtyis kauhusta jos lykkäisin vauvani pahvilaatikkoon nukkumaan ja toitottaisin että "Näin meillä Suomessa!" [:D] Pikapohdinnan jälkeen tulin siihen tulokseen että päätynen vaunujen koppaan, se olkoon ensisänkymme.

Mutta vois sen pinnasängyn mun mielestä jo nyt makkariin hakea, vaikkei sitä ehkä tarvitakaan vielä noin... hmm... öööh... niin, helkkarin pitkään aikaan [;)]

Huomenta!
Munkin piti tulla oikeen avautumaan tosta mahan kasvamisesta. Mä olen todella hoikka ollut aina, ja nyt tuntuu että maha on ihan "pullahtanut" yhtäkkiä. Ensin ahdisti vain iltaisin housut, pientä turvotusta. Nyt ei housut mene kiinni aamullakaan. Enää ei mene työhousut jalkaan ei millään, vaihdoin verkkareihin :D Moni on kysynyt suoraan oonko raskaana, kun tosiaan ei koskaan ole vatsa pullottanut sitten yhtään. Eikä siinä, oikeen ylpeänä kannan pulleaa vatsaa :D
Tänään tuntuu olo todella paksulta, tosin tuntuu että yövuorojen jälkeen on ihan turvoksissa muutenkin :D

Anyway, lähden tästä housuostoksille ennen kun työvuoro taas alkaa :)

Heippa kaikki mammelit [:)]
Täällä taas voitu pahoin tänään...[&:] Alan jo tulla siihen tulokseen että tämä kestää varmana sinne heinäkuulle asti! Sen oon nyt oppinu että aamulla noustuaan pitää HETI syödä ruisleipä juustolla,kurkulla ja tomaatilla ja teetä sen kanssa. Mikään muu ei aamulla pysy sisällä. Tänäaamuna sitten kokeilin muroja ja n. tunnin päästä oli taas pää vessanpötös [:'(] Sisko lohdutti kertomalla että ensimmäisen raskauden aikana hän oksuili 4kk..eli ehkä tämä tästä piakkoin..? [:(] 

Mulla ei oo pahemmin ollut noita raivareita tms..ihme kyllä, kun muuten oon tosi "tunneherkkä" ihminen.
Mies on ollu kyllä kaikinpuolin ihanan huomaavainen ja ymmärtäväinen esim. tuon pahoinvoinnin suhteen. Monta kertaa päivässä kysyy "kuinka sä voit?" jne. ,se tuntuu hyvältä [:)] Joskus kyllä ajattelee että hittolainen kun meidän naisten pitää kestää kaikkee ja miehet saa vain seurata sivusta. Kyllä niin mielelläni antaisin sille edes puolet tästä pahasta olosta![:D]

Äitiysvaatteita en oo vielä ostanut, kattellu oon nettikaupoista mutta en oikein oo mun makuuni mitään löytänyt.. Vatta on kyllä alkanu kivasti jo pyöristyä, joten ehkä pian tosiaan on niiden ensimmäisten mammahousujen aika [:D]

Noh..iltavuorossa tässä olen joten täytyy varmaan taas jatkaa töitä. Heipat kaikille ja voikaa hyvin!

Nonunen täällä yksi kohtalontoveri. Aamulla sain jogurtin syötyä niin taas juostiin vessaan. Sitten lähdin koiraa viemään ja takki oli ihan ylös asti kiinni ja kasvot sillain osittain takin sisässä, no siinä sitten oksennus tuli mitään ilmoittamatta ja puolet oli takin ulkopuolella ja puolet sisäpuolella[:'(][:'(]
Jossain vaiheessa vähän helpotti ja lähdettiin käymään kirpparilla..ei olisi varmaan pitänyt koska autossa alkoi oksettaan ja paniikissa huudan miehelle että äkkiä johonkin.
Koko ilta onkin sitten mennyt huonosti voidessa[:'(]

Yhdet äitiyshousut olen ostanut koska vatsa on sen verran kasvanut että tavalliset housut kiristää eikä kokoaikaa viitsi pelkissä tuulihousuissa talsia[:D]

Wagana, otan osaa [:D]..Kuulostaa siltä että sä voit vielä huonommin kun minä!
Meilläki mies sai osansa tänään kun oli laittamas wc:ssä tukkaa juuri kun mulla paha olo yllätti. Kyllä se nopeesti lähti lätkimään kun mä aloin puhua norjaa wc-pöntölle [:D][:D]
Voi meitä...No, koitetaanhan jaksaa ja toivotan yhdessä että tämä tästä alkais helpottamaan kunhan viikot kuluu [:)]

voi teitä joilla on pahoinvointia ja oksentelua.. en oo kyllä yhtään kateellinen! jaksamista, ehkä ajatus siitä että se johtuu niinkin ihanasta asiasta kuin omasta pienokaisesta vähän helpottaa..? *voima haleja*

täällä taas kärsitään issiaskivusta.. ei tääkään järin helppoa ole, kun heti ku jotain nostelee nii alaselkä sen kyllä tietää ja saatta jalat hyvinki kadota alta.. [:@] onhan mulla reseptilääkkeenä voimakasta panadolia mutta senhän tietää ettei se auta edes varvassärkyyn.. [:D] ja muita lääkkeitä ei mun tietääkseni saa ottaa.. [:(]

mietiskelin tässä, kun perjantaina töissä ollessani taas nostelin tuttuun tyyliin jotain raskaimpia juttuja ja olin vähän etukumara-asennossa, niin ihan alamasussa tuntui sellasta ihan pientä myllerrystä, tai ninku joku pyörre olis sekkunnin verran pyörähtäny.. [:D] niin et mietiskelin et onkohan teillä muilla ollu tällasia tuntemuksia? vauvan liikkeiksi ne oikeen mielelläni mieltäisin mutta sitten mieitn noita viikkoja, kun niitä oli silloj kasassa tasan 15 (lilypie näyttää päivän liian vähän enkä oo jaksanu korjata [:D]) ja sanotaan et ensisynnyttäjät tuntis liikeet jotai 19 viikon paikkeilla.. kysäsin asiaa omalta mammaltani ja än sanoi et voi hyvinkin olla, hänkin tunsi mun ja mun sisaruksen liikkeet aina tosi aikasin..

jos sitä rupeais viettämään ihanaa vapaapäivää.. leipasis ja kävin koirien kanssa ulkoileen..

ai niin, joku kyseli et meinataanko ottaa sukupuoli selville ultrassa.. en muista vastasinko tähän jo mut suoraan sanoen en ole varma.. toisaalta haluaisin kovasti et sais ostaa joko vaaleensinisiä/ vaaleenpunasia pikku-pikku vaatteita mut sitte en halua että kukaan muu kuin minä ja mieheni tietäis pikkisen sukupuolta ennen kuin vaavi on maailmassa, ja se on sataprosenttisen varma ettei mulla pysy suu kiinni! [:D] aika varma oon kyllä että poika tulee, mutta se että haluanko iha varmasti varmasti tietää niin.. höh, se on sitten tämän ajan murhe!

tässä istuessani mietiskelin et kuin ihana olla raskaana, kun ei viikonloppu aamuisin ole minkäänlaisia pääkipuja yms.. no ok, enpä oo koskaan mikään kauhea ollut ottamaan alkomahoolia mut sain aina niin helposti päänsäryn et nyt sitäkään ongelmaa ei oo.. [:D]

oikein mukavaa sunnuntai päivää tulevat pyöreämasuiset heinämammat! [:)]

Hei [:)]

Kamalasti tullu taas uutta tänne, välillä kerkee käymään lukemassa et jotenki pysyy edes mukana [:D] Meillä tuosta sukupuolen kuulemisesta niin halutaan tietää et kumpi on tulossa, ni osaa jotain pikkasen ostaa, vaik eihän se 100% varmaa aina olekkaan. Mut ei saa sit liikaa innostua pikkuvaate ostoksilla [;)] Huomenna olen menossa juttelemaan työterveys lääkärin kanssa mun tilanteesta töissä. Olen ollut koko alkuvuoden sairaslomalla ihan sen takia koska minulla liian riskialtis työ. Eli edessä on huomenna paljon paperihommia kuulemma, yritetään jos pääsisin jo erityisäitiyslomalle. Olishan se kivempi olla töissä vielä jonkin aikaa, mut minkäs teet kun on ammattinsa valinnu [:D]

Huomenta!
Täällä jännitetään josko tänään kuultaisiin ne sydänäänet neuvolassa... olisi kyllä mukava. Kuulun nihin ihmisiin joilla raskausoireita on vähän, ainakin tässä ekassa raskaudessa näin on ollut. Tuntuukin joskus vähän siltä, että onkohan tuolla mitään? En kyllä silti kadehdi nuita pahoinvointeja ja oksukohtauksia, toivottavasti ne helpottaa pian niistä kärsivien kohdalla!
Masusta ja sen kasvusta sen verran, että joku täällä osuvasti kuvaili että vyötärö katoaa ja muuttuu jotenkin hyljemäiseksi. Just semmonen mä olen nykyään! Keskivartalo on jotenkin ihan kumma! [:D]
Aamuisin on vaan semmonen pötkyläisempi normi-norppa, mutta illalla kun siihen lisää turvotukset päälle niin näky on kyllä huvittava. Ihankuin olisin nielassu potkupallon.[&:]
Mun on ollu pakko ottaa käyttöön jo mamma-housut, jotenkin mulla on tuo vatsan kohta semmonen arka tai herkkä nyt... en siedä mitään puristusta vatsan kohdalla.[8|]
Painoa ei kyllä vielä ole tullut kun max kilon, ei sitäkää. Olen vähän ollut huolissani tuosta liiallisesta lihomisesta, tottakai pitää syödä nyt kunnolla ja hyvin jne, mutta ei kyllä naurattais sitten huomata kun on vaavelin pyöräyttänyt että muistoksi jäi 30kg ylimääräistä...[:'(]
Äh. Tiedän tähänkin vastaukset, eli oikeeta ruokaa ja vähempi herkkuja ja liikuntaa jne... jep. Täytynee taas vähän ottaa ryhtiliikkeitä asian tiimoilta...

No semmosta tilitystä tälläkertaa, mukavaa odotusta heinämammoille! [:)]

Heipat!

Mua on kanssa jo nyt mietityttänyt nuo raskauden myötä tulevat lisäkilot. Olen onnistunut keräämään niitä edellisissä raskauksissa "mukavasti". Ja tuntuu että ne ovat tulleet jäädäkseen[&o]
Nyt olen alusta asti hokenut itselleni ettei raskaus ole mikään tekosyy syödä kaikkea epämääräistä. Ennen olen ajatellut että mitä sen niin väliä, pyöristyy tässä muutenkin. Tiedetään, ei kovin terve ajattelutapa[:D]
No, nyt olen ainakin toistaiseksi pystynyt noudattamaan tätä omaa päänsisäistä ryhtiliikettä. Ainakaan vielä ei ole kiloja kertyntyt.

Tämä kolmas raskaus on tuonut mukanaan oireen, ettei kaikki ruoka maistu enää entiseen malliin. Jos jokin ruoka ei maistu, niin se ei kertakaikkiaan maistu. Lisäksi makeisten sijaan popsin nykyään hedelmiä. Pahoin pelkään että heinäkuun jälkeen herkut maistuu entiseen malliin[;)]
Mulla on kanssa jo äitiyshousut käytössä, tämä vatsa ei kyllä mahdu enää aiemmin käytössä olleisiin pöksyihin.

Nopee. Onko kellään kokemusta masutuubeista? Ilmeisesti niiden avulla voi hyvinkin pitää omia (matalia) farkkuja (esim nappeja voi pitää auki) ja istuvia toppeja/paitoja ym aika pitkällekin. Meen tänään hakeen tuubeja vaikkei kyl yhäkään mitään näy eikä tunnu.

Paitti tuntuu että noi mun 2 läskimakkaraa on hieman taas kasvaneet, ihan siis se läski vaan:(

Meillä oli tänään toinen neuvola ja lääkäri. Hittolainen mulla oli sokerit niin korkeella että laitto lähetteen sokerirasitukseen. Mä kyllä kerroin että mulle maistunu aika hyvin limppari tässä, niin arveltiin että voi johtua siitä noi korkeat tulokset.
Kun tulin kotiin, oli labrasta tulllut kirje, jossa kerrottiin että sikiötutkimuksen uä:n ja verikokeen tulokset on normaalit, eikä riskiä ole :D :D tuli niin ihana olo. Jotenkin semmonen "en oo tehny mitään väärin" -olo. Tai vähän vaikee selittää.

tolteekki, mulla on masutuubi! s on tosi kiva, kärkkäiseltä hankittu ja makso n.15 e. jossain vauvatarvike liikkeissä olen kans sellaisia nähnyt mutta maksaa sitte sen reilu parikymppiä vaik ajaa iha saman asian..
tuubi on kätevä lyhyen paidan&matalien housujen yhdistelmän kans, koska jos paita nousee nii ei ainakaa napa ala paistaan..[:D] ja se et se pitää selän aika lämpimänä..

tää jäi taas vaihteeks saikulle selän ja issiaksen takia [&o] ei kovin kivja nuo issias kivut.. noh, pitää vaan ottaa rennosti eikä tehä oikeestaan mitään. ajattelin tänään kyllä pikkasen käydä kävelemässä kun eihän sitä sais jäädä pelkästää soffan pohjalle makoilee vaik selkää jomottaakin..

Heippatirallaa![:)]
Noista masutuubeista: Mä ainakin aioin hankkia sellaisen! Näyttää kivalta ja kuulemma tuntuukin mukavalta kun "tukee" vattaa [:)] Itsellänikin kun on noita lantiofarkkuja ja paidatkin varmaan jossain vaiheessa jää lyhyiksi ja haluaisin kuitenki pitää omia vanhoja vaatteitani mahd. pitkään [:)]

Täällä vatta teki oikeen kasvupyrähdyksen viimeviikolla, yhtäkkiä vain humpsahti tuohon eteen! [:D][:D] IHANAA!! Hassua että voi olla näin onnellinen vattan kasvamisesta kun ennemmin se on ollu maailman suurin stressin aihe [:D][:D][:D] 

Tiger, Nuo issiaskivut on varmasti kamalia! Itselläniki oli ihan alkuvaiheessa sen tyyppisiä kipuja, mutta ne onneksi nyt jäänyt pois. Koitahan jaksella!

Mä aioin huomenna soitella neuvolaan ja kysäistä vähän tuosta rakenneultra-jutusta..Oon huolissani siitä kun se aika on meillä niin kamalan myöhään (15.3)! Oon sillon jo 24 viikolla ja oon kuullu/lukenu että yleensä tää rakenneultra tehdään viikoilla 18-20!! Onko jollkin tietoa?? Ei muuten mitään, mutta jos jotakin rakennepoikkeavuuksia löytyykin niin haluaisin tietää sen kyllä vähän ennemmin!
Samalla pitäis kykyä jäykkäkouristusrokotteesta.. Mulla ei oo ollu voimas enää vuoteen ja nyt mietityttää että pitäiskö se ottaa/saako sen ottaa ..jne.. Onko jollakin tästä tietoa??

Tää lähtee nyt TAAS syömään ettei pääse paha olo yllättämään [:D]

Mooooo[:D]

No sitä np-riskiin viittaavaa puhelua ei sitten tullut. Huh. Aloin siis rauhassa nauttia kaikesta! (kunnes aletaan pelkäämään r-ultraa...)

Huomenna mennään "muuten vaan" -ultraan Hemmoa katselemaan, jos saisi kans jonkin hauskan kuvan "sisustukseksi" kehyksiin (siis tietysti MUUTENKIN!). Joku kertoi että sai sellaisen missä näkyy kasvot ja nyrkki, aika hieno kuva lastenhuoneen seinälle... Ja neuvolakin ois huomenna.

Nyt on sitten uskallettu suku infota uutisilla... Vihdoinkin. Töissä ei tiedä yhäkään kukaan, vaikka ovat mulle melko läheisiä.

Istuvasta napakasta pukeutumisestani huolimatta mitään ei yhäkään näy, hieman läskiä on lisää, mut se on täysin seurausta 3viikon mässäilystä joulusta alkaen. En jaksa odottaa! Laihdutin kyllä viime vuonna 9kiloa ja olen normipainon puolen välin alapuolella, joten luulisi et maha näkys jo. Ja arvatkaapa huolehdinko että jos Hemmo ei enää kasvakkaan... HUOH. No huomenna sen näkee.

Eilen illalla tunsin JOTAIN. En todellakaan ole varma mut aivan himmeät 2 kuplaa tuntui. Mut voi hyvinkin olla kuvitelmaa, koska odotan merkkejä Hemmosta jo niin kovasti! Se on varmaan mieletön kokemus kun tuntee lapsen liikkeet!

Ensisängystä. Musta se äitiyspakkauksen laatikkokin kuulostaa ihan kivalta (vaikkakin moni varmaan tuhahtaa just että vauva pahvilaatikkoon!?!?!). Tästä linkistä löytyy ihan kiva setti, jolla siitä saa sängyn.

[link=http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1007]http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1007[/link]
Täällä taas on vauvanpesä, ei sekään pahalta ajatukselta tunnu, laitetaan vauvan sänkyyn ensisängyn tarpeen ajaksi. Onko kellään kokemusta?

http://www.vauvakuume.com/Vauva/Wombi_-vauvanpesa/wombi_-vauvanpesa.html

Mahdetaankohan me muuten jo saada uusi äitiyspakkaus?

Sukupuoli, mä aion jo huomenna kysyä näkyykö sp, ainakin rakenteessa varmaan kysyn jos mahollista.

Ne mun alun vuodot, uhkaava km ym. Ilmeisesti se koko vuotojuttu johtui heikoista limakalvoista ja kohdunsuun pinnan rikkoutumisesta tms. Kaikki pienikin ponnistelu, esim jo 2hädällä käyminen[8|] aiheutti vuotoa. HUH!

Painosta, meilläkin (moni on sanonut samaa) neuvolan vaaka näytti tasan 2kg enemmän kuin kotivaaka. sama se mulle mut ihan kuin toi ois vähän sama monissa paikoissa... Mut ei se kyl kivaakaan ollut[:D]. Painoa mulle ei ole tullut vielä lisää yhtään, LÄSKIÄ kylläki? siis varmaan kehon muoto ja koostumus muuttuneet. Eli jos musta jotain näkee, niin pitkän aikaa varmaan luullaan että lihonuthan se taas on[:D]

Mulla on sitten Hemmolle kerrottavaa kun hän on isompi. Siitä miten pappa reagoi uutiseen. Tai siis se tilanne[:D]. Aloitin ultrakuvalla, "tiedättekö mikä tämä on". Äiti huusi että "joooooooooooooooooo minä tiedän, oi että". Meen isä katteli ja käänteli ja sanoi: onko tää teidän työpaikalta? Jotain tekniikkaa tai niitä luolia.[:D] *reps* *reps*. siinä on lapsenlapselle kerrottavaa...?

Nonunen: siis ONNEKSI tuubit on keksitty. Kaiken ton lisäksi se on vielä niin kivan näköinen ja saa eri värejä ym. Voisin melkeen pitää ihan ilman raskauttakin...
En tiedä r-ultran ajasta, mut on kyllä ihmeellistä että itse joudutaan huolehtimaan tollaisista! Siis varmasti ammattilaiset tietää ja varaa ajat oikein, mut SILTI!? itse täytyy murehtia ja kysellä et miksi minulla on vasta silloin verikoe/uä jne. Kysyitkö jo sun ajankohdasta?

Tiger: mulla samas iskiakset, inhoa! Sekin kyl meni jo ohi?! Ainoat oireet yhä on pissihätä. Huimaus ja väsykin on kadonneet. Ja kuten TyhjäSylikin sanoi, sekin melkeen jo huolettaa...

Pepi: ihana kuulla, onnea!

TyhjäSyli: Joko jumpse kuului?  Liikuntaa, BLAHHH[:@] RUOOOKAAAAAAAAAAAA JESSSSSSS[:D] (sorry huuto)

Nina_: joo nyt on tärkeintä pienen ja sun tereys ja hyvinvointi. Ymmärrän silti hyvin, että töissä tykkäis vielä ollakin!

Mulla ei muuten ole ollut raivareita kertaakaan? Pieniä kuohuntoja, nopea sellainen jyrkkä kuohahdus, useimmiten pysynyt sisällä[:D]

Mipu76: Onko selvinnyt jotain vuodoista? Jos sullakin on heikot limakalvot ym ja alkavat vuotaa pienestäkin ponnistelusta? Se ois ainakin se helpottavin selitys asialle (mun mielestä)...

Jasmiini: koska sulla olikaan lapsivesitutkimus? Mä en löytänyt vaikka koitin selata.

Oletteko ostelleet tarvikkeita tms? Mulla ei yhä ole mitään. Kenties taikauskoa... ja myös sitä että en oikeen tiedä vielä mitä ja millaista pitäis ostaa. Jotain listoja olen netistä hakenut. Vaikeaa on, kun ei asioista tiedä! Pitäis kuitenkin hankkia niin paljon ja järkevästi. Ja oikeanlaisia! Vauvanhoitokaan ei ole tuttua... No toivotaan että yhdistelmä: luonto+äidinvaistot+ohjaus/neuvonta+kirjat auttaa.

Kaikki mammat: KUULUMISIA kiitos. [;)]

T: Tolteekki the Jatkuva Nälkä

ALKUPERÄINEN: Tolteekki
Aloitin ultrakuvalla, "tiedättekö mikä tämä on". Äiti huusi että "joooooooooooooooooo minä tiedän, oi että". Meen isä katteli ja käänteli ja sanoi: onko tää teidän työpaikalta? Jotain tekniikkaa tai niitä luolia

[:D] Että mä nauroin tota!!! "Työpaikalta"! "Luolia"! [:D]

Tolteekki, se mun lapsivesikoe on ens maanantaina. Tekis mieli tehä tollanen stickeri sitäkin varten kun niin ootan sitä. Mies yrittää saada koko päivän vapaaksi sillon, eikä vaan sitä tavanomasta tuntia tai puoltatoista, jolloin voi myöhästyä koko hommasta, tai lääkäri olla myöhässä jne. Ihanaa kun tulee mun tueksi sinne ja on tukena ja apuna varsinki sen jälkeen, koko päivän, ja ajaa meijät kotiinkin niin ettei mun tartte sompailla tunnekuohussa tuolla liikenteessä [;)] Ja jumankauta mä pidän huolen että se lekuri näyttää ihan ekaks mun miehellenikin vihdoin ultrakuvaa vauvelistamme.

Justiinsa tuossa tein taas hommia sellasessa vähän kumarassa asennossa, jonku puolisen tuntia ja taas tuntu jotain. Kyllä se vauveli siellä jo jotain touhuu! Ja taas suoristin asentoani kun luulen ettei vauvalla ole tilaa tarpeeksi [:)]

Hienoa ettei Tolteekki saanut THE puhelua [;)] No news is good news [:D]

Mukavaa viikkoa kaikille heinä-äideille!

Moikka kaikki ihanat heinä-mammat!

Taas on ollut ihan laiska olo tänne foorumiin kirjoittamisen osalta, mutta mukana kuitenkin ollaan, ja teidän juttuja on ollut ihanaa käydä lukemassa!
Käytiin reilu viikko sitten np-ultrassa ja se oli kyllä NIIIIIIN ihana kokemus!!! Lisäksi se sattui olemaan vielä mieheni synttäripäivä, eli mikäpä sen kivempi synttärilahja, kun nähdä oma pikku taapero uiskentelemassa kohdussa [:)] Ultraamisen alussa sikiö vielä nukkui, jolloin saatiin myös hyvin mitattua niskaturvotus, jota oli 0,9, eli syvä helpotuksen huokaus! Pian se toukka siellä sitten heräsikin ja rupesi liikkumaan niin vimmatusti! Sitä oli kyllä niiiiiin ihanaa katsella melkein tippa silmässä kun se teki kaikkia kuperkeikkoja ja muita sirkustemppuja siellä vatsassa, ja imi jopa sormea! Saatiin jopa sellainen ultrakuva mukaan missä sillä on sormi suussa [:)] Sitä oli kyllä niin hassu katsella, varsinkin kun varhaisultrassa näkyi vasta sellainen möykky jolla löi sydän, ja nyt siellä olikin jo ihan ihmisen näköinen pieni olento jolla oli söpö pikku nenä, sormi suussa ja siellä se uiskenteli kuin pieni kala [:)] Ai niin, ja mikä hassuinta, kätilö totesi että sillä oli tosi pitkät jalat, ja tosiaan kun katselee ultrakuvia niin aika pitkiltä ne näyttää. (Ovat kuitenkin ihan normaalit.) Hmmm, eli siitähän voisi tulla juoksija, tai sitten jos se on tyttö, niin pitkäsäärinen malli, hih [:D] Eilen tuli myös kirje jossa oli ne verikokeiden tulokset ja kaikki on hyvin. Töissäkin olen nyt saanut kerrottua jo lähes kaikille, ja mulle on jopa äitiyslomasijainen jo (vielä tosin epävirallisesti) valittu. Olen myös ehtinyt oleen jo yhteydessä palkanlaskentaan, ja hoitaan kaikki lomajärjestelyt, eli kesäloma / äippäloma alkaapi  toukokuun toisella viikolla, reilun 3kk kuluttua. ELÄMÄ ON NYT KYLLÄ NIIN IHANAA!!! [:)]

Joku kyseli tuosta sukupuolen selvittämisestä etukäteen, niin meillä on mieheni kanssa molemmilla suuri halu saada tietää etukäteen kumpi sieltä on tulossa, joten ajateltiin käydä jossain vaiheessa ennen VK24 Femedalla Brunon luona selvittämässä siellä 4D ultrassa että kumpi on tulossa, ja samalla varmistamassa ettei sikiössä ole mitään poikkeavuuksia. Ollaan kyllä törmätty mm. mieheni vanhempien taholta sellaiseen asenteeseen, ettei sitä sukupuolta nyt pitäisi mennä etukäteen selvittämään, ja eihän se nyt ole sitten yhtään jännittävää ja bla bla bla, mutta meidänpähän on lapsi ja me kyllä halutaan tietää että kumpi sieltä on tulossa, niin näin sitten teemme [:)]

Tsemppiä kaikille mammoille!

Ps. Tolteekki, kerrottiin mm. mieheni vanhemmille ja mun pikkuveljelle (19vee) samalla tapaa raskaudestani, näyttämällä ultrakuvaa. Appivanhemmat tajus sen kyllä heti, mut mun pikkuveli luuli ensin et se kuva liittyi jotenkin autoihin tai moottoreihin tai johonkin vastaavaan... [:D]  

Moi,

Hei Tolteekki ja muutkin, vielä kerran, mistä siis tarkalleen ottaen ootte saaneet niitä masutuubeja? Mulla oli aiemmin yksi sellainen ja se oli tosi hyvä. nyt kuitenkin hävinnyt jonnekin lainateille ja en tiedä, mistä etsisin uuden.

Kovasti onnea kaikille ultrakuulumisista!

Minä olen myös vielä täällä yksi, joka edelleen kärsin tuosta kuvotuksesta. Jokaisen syömisen jälkeen tulee huono olo ja illaksi menee ihan karseeksi. Mutta niin kuin taisin kirjoitellakin jo jossain vaiheessa, niin tämä saattaa johtua ruoansulatusvaivoista johtuen tuon vatsan aikaisesta löystymisestä. Ja niinpä ei ole tietoa, häviääkö tämä mihinkään pitkän aikaan. Hieman hirvittää, mutta pitää vaan jaksaa.

Mulla on tässä muutama rankka työviikko ja huomaa, että kun stressi painaa, niin huoletkin yltyy, varmaan ihan turhaan. Rupesin huolehtimaan sellaista ihme pikkuseikkaa, että minulla on ruumiinlämpö laskenut takaisin noin 36,4:ään, kun se raskauden aluksi oli koko ajan lähes 37.0. Miten teillä muilla, ootteko mitannut, onko edelleen koholla?

Ihanaa Tolteekki, kun pääset ultraan. Oon itse yrittänyt sinnitellä rakenneultraan asti, kun se on kuitenkin jo 11.2., mutta en taida kestää, vaan paukkaan yksityiselle. Maksaa vaan niin pirusti.

Hurjasti hurjasti hyvää Jasmiinille mukaan tutkimukseen. Otat vaan iisisti niin varmasti kaikki menee hyvin. ja saat kyllä kaikista meistä sitten varmimman tiedon sukupuolesta!

Minä kyllä kysyn kanssa heti kun vaan voin, että saadaanko varmistus poikaepäilylle.

Tänään meillä tavallisesti kyllä hyvinkin kiltti ja ok 3-vuotias löi koiraamme lapiolla oikein olan takaa kerran mätkäyttäen. Lienee raskaushormonit, kun minulla meni ihan oma pää sekaisin. huusin hänelle, että mitä oikein teet, laitoin jäähylle ja itkin sen jälkeen tosissaan varmaan vartin. Näin mielessäni kuvan lapiosta ja osumasta, vaikka siinä ei siis edes käynyt mitään. taitaa olla aika herkillä minullakin nämä hermot ja hormoonit [8|]

Ihanaa, kun alatte muutkin epäillä hipaisuja liikkeiksi. Kyllä ne niitä varmasti ovat. Itsekin odotan sitä, että liikkeet olisivat säännöllisempiä. Se on ihanaa sitten, kun voi huolen tullen käydä kyljelleen ja yksinkertaisesti odotella, että pieni ilmaisee, että hengissä täällä ollaan.

Nyt pitää yrittää tehdä hieman töitä, kun nuo 2 ja 3v ovat päikkäreillä.

Moikka!
Masutuubeista: semmosen ostin tänään, H&M:ltä . Setti johon kuuluu 1 valkonen ja 1musta maksoi 9,95e. Jotkut muistaakseni maininneet että ne on kovin lyhyitä, mutta mitä tuossa mallailin päälleni niin luulen että mulle riittää hyvin. Tosin, mulla on kroppa semmonen lyhyt selkänen joten ehkä sekin sitten...[8|]

Eilinen neuvola meinas mennä kyllä ihan pyllylleen, ne sydänäänet nääs... Täti haki ja haki, ja ei mitään... vatsa oli jo ihan kipeä siitä painelusta, ja sitten se päätti hakea toisen laitteen ja taas paineltiin ja haettiin... Tuntui kuin se olisi kestänyt ikuisuuden, ja mä puristin kynsillä rystysiini melkein haavat kun pelotti... Mies oli mukana, ja sekin oli jo ihan valkonen huolesta! Sitten, yhtäkkiä, pienen pieni ja nopea tumps-tumps joka hävisi juuri kun sen ehdin huomaamaan! Kaikenkaikkiaan täti kuuli ne toiseenkin kertaan, mutta sitä en itse ehtinyt pistämään merkille.

Pää oli kipee loppuillan siitä stressistä, mutta minun on nyt pakko uskoa sitä tätiä, kun se sanoi ne kaksi kertaa kuulleensa. Että en nyt sitten vieläkään ole ihan vakuuttunut että masukki mukana vielä on, tosin ei mulla mitään vuotoja yms ole ollut miksi pitäisi epäillä minkään pielessäkään olevan! Hirrrrrmu pitkä selitys, oli vaan aika kamala kokemus se... [:(]

Meillä tässä muutakin isoa asiaa menossa perheen parissa, että tuntuisi jotenkin kohtuuttomalta jos tässä jotain pieleen menee... Tämä on se asia joka saa meidät jaksamaan, kun elämä läpsii kierrepotkua takaraivoon! Muuta ei voi toivoa kuin parasta, ja me toivotaan, toivotaan kovasti...

Masukasta maanantaita mammoille!!!

Takaisin