Hyvää huomenta!
Täällä ME [:)] syödään aamupalaa ja juodaan kahvia. Minua ei ole kahvi alkanut ihme kyllä öklöttämään ja juon sitä aamupalallani edelleen. Tosin 1 kuppi riittää, sen entisen litran pannun horimisen sijaan. [:D] Onkohan tämä kahvikin kiellettyjen aineiden listalla raskausaikana? [8|] Minä en uskalla sitä lähteä selvittämään, koska se olisi jo liikaa. Oon niin ylpee että tupakasta pääsin irti. Jos vielä kahvistakin pitäisi erota niin voisin saman tien hankkia itselleni pienen pyöreän ja pehmustetun huoneen odotusajaksi. Netissä surffaillessa raskausjuttuja on onneksi silmääni pistänyt ihan neuvolaihmistenkin toteamuksia siitä että vähentäminenkin riittää, koska täysi lopetus voi aiheuttaa odottajalla niin kovat vierotusoireet (v...tusoireet?) että se äidin stressi on sikiölle pahemmaksi kuin se nautittu tupakka. Sovellan tätä ohjetta nyt kahviin, jos se on ei-suositeltu aine...
Takana on erittäin katkonaisesti nukuttu yö ja mietinkin yön pimeydessä hereillä toikkaroidessani että tällaistako se sitten tulee olemaan, ne tämän vuoden viimeset 6 kk? Ja pidempäänkin? Miten mä jaksan? Miten mieheni sen jaksaa, työssäkäyvä ahkera perheenisi?
Pepille ja
Päivänkakkaralle kiitokset tiedon vahvituksesta lapsivesitutkimukseen liittyen! [:)]
ALKUPERÄINEN: päivänkakkara
Olen esikoista odottaessa käynyt lapsivesitutkimuksessa.Oli aika inhottava toimenpide..mutta kyllä se siitä[:)]
Päivänkakkara, uskaltaisinko kysyä lisää? Oliko inhottavaa koska näit sen neulan siinä ultrakuvassa? Ei kai se neula sattunut? Vaiko miksikö...? Sen verran olen lukemalla saanut selville että keskenmenomahdollisuusprosentti tällaisessa toimenpiteessä on 0.5 - 1.0%. Ja että 2 päivää tän jälkeen pitää ottaa TODELLA iisisti. Jotain tuloksia saan heti, parin päivän sisällä, ja lopulliset 2-3 viikon päästä, koska kasvattavat öö... olikos se nyt soluja (?) ja ne tarvii kasvuun sen pari viikkoa, ja sitten niistä kasvaneista "mitänenytovatkin" osaavat sanoa satavarmasti onko jotain vialla vai ei.
ALKUPERÄINEN: bambi
Vauvan liikkeistä..siis mä olen jo parina päivänä ilta-aikaan ollut tuntevinani muljahtelua vatsan oikealla puolella! Voiko olla ensiodottajalla mahdollista..vai onko ilmakuplia?[:D]
Bambi, justiinsa eilen imuroidessa tunsin jotain outoa vasemmalla puolella masua, enkä osannut kuvailla tunnetta muuksi kuin juuri mainitsemaksesi "muljahteluksi". Ihan hetken vain kesti, ja korjasin asentoani suoremmaksi kun minä pelkään koko ajan että vauva joutuisi olemaan jotenkin puristuksissa siellä masussa... Ilmakuplia ne ei missään tapauksessa olleet. Kyllä kai ne vauvelit jo alkavat itsestään elämää pitämään, vaikkei potkuja voidakaan vielä tuntea.
Oli kyllä tosiaan hauska lukea tuosta
HKL:n uimapotkuvauvasta! Oisko sieltä tulossa uusi uinnin Suomen Mestari - eikä kun tietysti vähintään Maailman Mestari!? [:D]