Kesävauvat 2010

Heiii...
Osaisko joku ystävällinen kertoo miten ton laskurin saa näkyviin?! Kaikkeni yritin mutta ei vaan tajuu?!

Nonunen

valitse koodiksi tämä:
Forum signatures: PseudoHTML, UBBCode and BB Code.
Sen jälkeen kopioit sen koodin, jonka pitää alkaa "[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf"... jne.

Auttaisko tämä ohje?

Moikka!
Kyllä multakin tivattiin täällä Vantaalla tuota alkoa+huumeiden käyttöä, ja mä koin sen vähän loukkaavaksi. Ehkä nimenomaan juuri sen tivaamisen. Olin juuri kieltänyt kaiken, ja silti kyseltiin lisää. Tuli ihan semmonen olo että se tätsy halus että mä puhun itteni pussiin![:D] Mutta mukava kuulla, että muutkin on joutuneet samoihin tentteihin, toisaalta järki kyllä sanoikin että rutiini juttu, mutta silti tuo herkkä hormooninen sielu otti nokkiinsa...[;)]

En mäkään nyt täysillä sitä mun neuvolatätsyä fanita, mielellään oisin vähän toisentyyppisen kanssa asioinut. noh, aina ei voi voittaa![8|]

Onneksi on paaaljon perheellisiä ystäviä joilta saa tietoa, ja tämäkin foorumi on monessa auttanut kun mieltä on joku painanut.

Olen muuten vieläkin tosi herkkä suuttumaan,loukkaantumaan ja itkemään jne, mitä olen toki muutenkin, mutta nyt tää on ihan uusissa sfääreissä. Helpottaako tää ikinä?[:@]

Ainiin, itse ton tickerin ohjeen kaivoin tuolta jostain yleisestä osioista, sori Nonunen, en muista tarkemmin mikä kohta...

Hei Nonunen, niistä sydänäänistä. Oisko käyny niin että luulivat teidän jo kuulleen ne aiemmalla käyntikerralla ja siksi eivät antaneet niitten kuulua nyt, ja ihan unohtivatkin asian? Mä meinaan kuuntelin sikiön sydänääniä jo muistaakseni raskausviikolla 9. Nyt viimeksi käydessäni, rv 13, sain jo kuviakin mukaani. Tosin mä käyn yksityisellä. Mutta kuitenkin, luulis ei-yksityisiltäkin tätä palvelua saavan. Teidän täytynee pyytää ja muistuttaa rohkeasti. Mutta ymmärrän kyllä harminne. Meillä unohti lääkäri pyytää mieheni katsomaan vauvaa ultrassa viime kerralla. Ja minäkin unohdin. Ja sitten kun muistin niin en uskaltanut kysyä tohtoria pyytämään miestäni paikalle, kun arvelin hänella olevan siihen jonkin tosi hyvän syyn... Mutta olis pitäny. Juuri sen takia mieheni oli sinne mukaan tullut, jotta olisi nähnyt lapsensa ekan kerran...

Tuo kiire näkyy myös minunkin lääkärissäni, vaikka kuinka on yksityinen ja maksaa maltaita. Siksi lataankin kysymyksiä tohtorin tiiraillessa ultraa tai näpyttäessään tietokonettaan. Jos kerran kiire on niin minun täytyy sitten ottaa joka sekunnista kaikki irti ja yrittää puristaa lääkäristä kaikki haluamani tiedonjyväset [:D] Kyllä se tuntuu siltä että kun lääkäriin menee niin lääkäri haluaa multa vaatteet mahdollisimman äkkiä pois päältä jotta pääsee työntouhuun, ja sitten kun oon laittanu vaatteet takasin päälleni niin sitten tavoitteena on saada minut ulos ovesta mahdollisimman äkkiä! [:D][:D]Sellasta se on, näinä kiireisinä aikoina... [&:]

ALKUPERÄINEN: TyhjäSyli

Olen muuten vieläkin tosi herkkä suuttumaan,loukkaantumaan ja itkemään jne, mitä olen toki muutenkin, mutta nyt tää on ihan uusissa sfääreissä. Helpottaako tää ikinä?[:@]

TyhjäSyli, bad news... [:D] Minulle on kertonut ihan psykologian ammattilainen että nämä itkut ja raivarit ym. "ihanuudet" ovat valloillaan varsinkin raskauskuukausina 1-6 sekä 9. Tämän mukaan siis meillä helpottaisi tunnemyrskyt hetkeksi raskauskuukausina 7-8! Tietty kaikki riippuu ihmisestä, persoonasta, ja joillakin voi mennä ilman itkuja, ja joillakin voi kyyneleet virrata putkeen kaikki 9 kk! Ja pisteenä i:n päälle kuulin tunnemyrskystä heti synnytyksen jälkeen... Niin että ei hyvältä näytä! Mutta, onneks meillä on tää forumi missä voi itkeä ja huutaa ja saada tukea kanssasisarilta [:)]

Jasmiini:
Samaa vähän pelkäsin itsekin...[&:] 
Mieskin tarvii kohta kyllä jonkun foorumin, missä purkaa tuntojaan kun tää känkkäränkkä jatkuu ja jatkuu...[:D][:D][:D]

TyhjäSyli: Siis todellakin noi raivari / itku hommat läsnä täälläkin, kirjottelinkin tossa aikasemmin siitä. "Onneks"en ole ainut kiukkupussi :D

Jasmiini kyseli mun ultrasta, Tosi kivasti meni, mies oli mukana ja kaikki ok. Niskaturvotus oli 0,23, elikkäs ei juuri mitään. Sain ihan mainion kuvankin mukaan tavallisten profiilikuvien lisäksi. Kätilö onnistui saamaan toisesta jalasta hauskan kuvan. Pieni koipi :D Laskettuaika pysyi samana 27.7.
Rakenneultra olis maaliskuun alussa. Lohjan sairaalassa missä synnytän, katotaan noi rakennehommat kätilön mukaan 4D:nä, ihan hauskaa.
Aiotteko ottaa selvää kumpi on tulossa? Tyttö vai Poika?

KIIIIIIITOS Jasmiini ohjeesta, heti onnistui!! [:)]
Ja tosiaan siitä neuvolasta. Mulla kokeiltiin kuunnella sydänääniä silloin ekalla kerralla (RV 10) mutta ei kuulunu silloin vielä mitään. Nyt sitte tosiaan vielä erikseen pyysin sitä lääkäriltä mutta näytti vain ruudulta missä se sykkii..ymmärsi ehkä väärin tjtn ? Mutta luotan nyt siihen että vihdoin sitte ens kerralla ne kuullaan[:)] Pääasia kuitenkin että tiedetään kaiken olevan hyvin.
Taitaa se tosiaan jokapaikassa olla niin että lääkärit ja hoitajat ovat niin kiireisiä että ylimääräisiin ei ole aikaa, sen toki ymmärrän hoitaja kun itsekin olen [:)] 

Tuolla oli aikaisemmin jotakin juttua loman aloittamisesta ym..
Itse olen haaveillut että saisin pitää kesälomani ennen äitiyslomaa joten näin ei sitte ihan loppun asti tarvitsisi töissä rehkiä. Toki, eihän sitä vielä tiedä jos tulee jotain että joutuu saikulle loppuajaksi tms.(hope not!). Jos siis saan pääni pitää niin saisin aloittaa loman jo toukokuun puolessa välissä! Ei millään vain jaksaisi odottaa sinne saakka, niin kovasti on alkanu puulta maistua tämä työnteko [:@]

Palaillaan taas! Hyviä vointeja kaikille! [:)]

Moikka!

Nyt on kivi vieritetty sydämeltä. Pomolle kerroin ja nyt jo koko työtiimikin tietää. Kuten aiemmin panikoin, että pomomme on aika kylmä ihminen, niin nyt kyllä jäin monttu auki ihmettelemään hänen reaktiotaan. Oli oikein ymmärtäväinen ja kannustava ja jopa iloinen puolestani. [:-] Tottakai samaan hengen vetoon totesi, että on hieman sulattelemista asiassa. Mutta hyvä näin! Enemmin en aio asiasta muille itse kertoa, se varmasti ottaa siivet ihan itsekseenkin ja loput työpaikan ihmiset saavat tehdä itse johtopäätöksensä masustani. [;)]

Äitiyslomasta:
Minä jo alustavasti sovin pomon kanssa, että siirrän tämän vuotisen loman vuoteen 2011. Eli jäisin kesäkuun puolivälissä suoraan vain äitiyslomalle. Töissä on niin paljon muutoksia ja työtilanne sellainen, etten halua jättää ketään pulaan. Toivotaan vaan, että kunto siinä vaiheessa vielä sen sallii. On se mukavampi olla lapsen kanssa kotona mahdollisimman pitkään. Meillä ainakin taloudellinen tilanne pakottaa mut menemään töihin heti kun äitiysrahat loppuu, kun on nämä asuntovelat yms.

Sukupuoli:
Meillä on ongelma sukupuolen selvittämisen suhteen. Minä haluisin tietää ja mies ei. Voivoi! Mitä tehdä? Ei varmasti pysy mulla salassa synnytykseen asti. Ja nyt en enää ole ollenkaan niin varma että siellä olis poika. Alussa oli jotenkin niin vahva fiilis pojasta mut nyt en tiedäkään enää...[8|]  Onko muilla mitään tuntemuksia tai aavistuksia ollut sukupuolesta vielä tässä vaiheessa?

Masunkasvatuksia heinämammoille!

Moikka!

Mulla ainakin vaihtelee nuo vauvan sukupuoli tuntemukset. Haluan kyllä kysyä asiaa rakenneultrassa. Toivottavasti se silloin selviää[:)]

Mä olin eilen työpaikan järjestämässä lihaskuntotestissä. Fysioterapeutti kyllä sanoi että voin jättää liikkeet tekemättä jos tuntuu pahalta. Mutta hyvin se meni. Testin jälkeen mahassa oli kyllä sen verran muljausta, että se ei voinut olla muuta kuin tulokkaan möyrintää. Pikkuinen ei ilmiselvästi tykännyt että äiti sillä lailla rehki[:D] Täytyy siis välttää kaikkea liikuntaa[;)] Muutenkin olen toisinaan ollut tuntevinani liikehdintää. Innolla jo odotan että vauvan liikkeet alkaa tuntua kunnolla[:)]

Vatsan kasvu: Olen yrittänyt todistella itselleni että ei tämä nyt vielä mitään raskausvatsaa ole, mutta alan tulla toisiin aatoksiin. Kyllä vatsa on jo pyöristynyt raskauden takia.

Täänään oli np-ultra ja oli aivan iiihaaanaaa!! Siellä se pikkuinen aluksi nukkui, mutta heräsi viimein ja niskaturvotusmitaksi saatiin, monen mittauksen jälkeen, aina sama 1,2 eli normaali [:)] Hoitaja oli toooosiiii mukava, päinvastoin siis kuin neuvolantätini.... Mieskin yhtäkkiä heräs tähän päivään kun näki miten ihmiseltä hän jo näytti ja la:kin aikaistui eli nyt viikkoja tasan 13 ja uusi la 20.7. Pitänee vaihtaa se, kunhan vaan osaa, tuonne allekirjoitukseen...

Ja oli myös mukava kuulla Nonusen ultrakuulumiset. Taitavat suhtautua välillä liiankin rutiininomaisesti töihinsä että äidin ja isöän toiveet ja tunnelma jää huomiotta. On tullut huomattua tämä omallakin kohdalla monesti - harmi kyllä... Pitää vaan yrittää pitää puolensa ja vaatia!! Ei ole helppoa tämäkään aina...

Tuosta päihdeasiasta oli kiva kuulla että muuallakin sitä kysytään kun mulla tosiaan tuli se olo että ei uskota kun kerran kielsi käyttävänsä mitään. Loukkasi...

Enkä vieläkään malta tätä ihkaihanaa salaisuutta muille paljastaa.... isovanhemmat tietää, mutta taidan vielä hetken pitää tätä kutkutusta itselläni [:D]

Näihin onnellisiin tunnelmiin...

-Maisis

ALKUPERÄINEN: TyhjäSyli
Mieskin tarvii kohta kyllä jonkun foorumin, missä purkaa tuntojaan kun tää känkkäränkkä jatkuu ja jatkuu...[:D][:D][:D]

Totta!!! [:D][:D][:D]

ALKUPERÄINEN: pepi
Jasmiini kyseli mun ultrasta, Tosi kivasti meni, mies oli mukana ja kaikki ok. Niskaturvotus oli 0,23, elikkäs ei juuri mitään. Sain ihan mainion kuvankin mukaan tavallisten profiilikuvien lisäksi. Kätilö onnistui saamaan toisesta jalasta hauskan kuvan. Pieni koipi :D Laskettuaika pysyi samana 27.7.
Rakenneultra olis maaliskuun alussa. Lohjan sairaalassa missä synnytän, katotaan noi rakennehommat kätilön mukaan 4D:nä, ihan hauskaa.
Aiotteko ottaa selvää kumpi on tulossa? Tyttö vai Poika?

Siis tuo 0.23 on niiiiiiiiiiin vähän! [:)]Onneks olkoon!

Mä oon menossa lapsivesikokeeseen 25.1. ja olen ymmärtänyt että siinä selviää lapsen sukupuolikin (siis niiden kromosomien lisäksi, joittenka vuoksi varsinaisesti tähän testiin olen menossa). Toisaalla oli keskustelua sukupuolen selvityksestä, ja oli kyllä epävarmoja kommentteja, eli oisko ultrassa katottuja? Eikö ultrassa saa satavarmaa tietoa sukupuolesta? Tietääkö kukaan, ymmärsinkö oikein että tuosta lapsivesikokeesta selviää varmuudella lapsen sukupuoli? Mieheni haluaa tietää etukäteen onko tulossa tyttö vaiko poika. Minä en aluksi niin siitä tiedosta perustanut, mutta nyt olen muuttanut mieleni. Mutta jos jonkun tiedon selvitän niin sitten mielellään varmuudella, eikä mitään "se on MITÄ TODENNÄKÖISIMMIN tyttö", "se kyllä NÄYTTÄISI pojalta" jne. [;)]

Hienoa Mipu76 että pomosi ottikin raskausuutisesi juuri niinkuin pitääkin!

ALKUPERÄINEN: Mipu76
Alussa oli jotenkin niin vahva fiilis pojasta mut nyt en tiedäkään enää...[8|] Onko muilla mitään tuntemuksia tai aavistuksia ollut sukupuolesta vielä tässä vaiheessa?

Mulla on ollu voimakas tuntemus tyttölapsesta ja luulen johtuvan siitä että niin kovasti tyttöä toivon. Siis minä, joka aina ennen haaveilin saavani 3 poikaa! [:)] No, nyt oon onnellinen jos tämä yksikin saataisiin aikaan, ja samahan se kumpi on, maailman rakkain ihminenhän sieltä meille syntyy. Huh kun en malttais oottaa siihen tutkimukseen. Vielä 2 viikkoa! [:@]

Huomenta! Itseä kiinnostaisi ehkä tietää, kumpi on tulossa, mutta miestä ei, joten todennäköisesti ei sitä sitten maaliskuun alussa rakenneultrassa kysytä. Jasmiini, en osaa kysymykseesi lapsivesitutkimuksesta sanoa mitään, kun itse en ole ainakaan näillä näkymin sellaiseen menossa, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin riippuu kait vähän ultrauslaitteesta, ja vauvan asennosta, että näkyykö se sukupuoli ultrassa vai ei - ja kai siinä varsinkin jos ei ole mikään hieno uudempi ultra, niin on jonkinlainen erehtymisen mahdollisuus?

Kääk. Olen tähän asti ajatellut että nää lisäkilot johtuu vaan jatkuvasta nälästä + joulusyömisestä, mutta kyllä kai mulla jo pieni masu on - jouduin tänään kiskomaan kaverilta saadut äitiysfarkut jalkaan, kun omat vaatteet ahdistaa. Olen siis normaalisti melko hoikka ja pidän hyvin istuvista vaatteista, ja työnkuvakin on sellainen että pitää näyttää siistiltä, ei voi missään lökäpöksyissä mennä, joten vaihtoehdot alkavat olla omissa vaatteissa aika vähissä, kun verkkareissa ei voi töihin ilmestyä [:D]

Loikkaan tuolta kesäkuisista kommentoimaan Jasmiini sulle... itse toivoin aina saavani 3 poikaa ja sainkin ( pojat 11v, 8v ja 6v), ovat edellisestä liitostani. Nyt raskaana rv 19+0 ja kovasti toivoisin että tulokas olis tällä kertaa tyttö! Mutta silti jotenkin olen "ihan varma" että poika olis taas tulossa vaikka tää raskaus onkin aivan erilainen mitä aiemmat on olleet. Tosi Ihana yllätys tyttö kyllä olisi!!! Ens viikon to on rakenneultra joten siellä sukupuoli lienee selviää, jänskää!!!

Ja kyllä mun käsityksen mukaan siellä lapsivesikokeessa tosiaan se sukupuoli selviää [:D]

Tsemppiä kaikille raskauteen!!!!

Kiitos "vierailustasi" [;)] Tyttö Koo ja kiitos tiedosta että sukupuoli selviää lapsivesitutkimuksessa. Oletkin jo vanha konkari kun sulla on jo 3 poikaa. Onnea 4. raskauden johdosta, ja lycka till rakenneultraan! [:)] Täytyykin muistaa käydä vakoilemassa teidän kesäkuisten forumilla ens viikon lopulla sun uutiset siellä [;)]

Tuosta sukupuoli-asiasta:
Meillä mietitty myös halutaanko tietää tulokkaan sukupuoli etukäteen. Itse haluaisin tietää, mutta mieheni ollut tähän saakka sillä kannalla että olisi mukava jännittää loppuun saakka [:)] Niinpä minä olen päättänyt kunnioittaa mieheni toivetta tässä asiassa. Toki onhan meillä vielä aikaa harkita asiaa, rakenneulta kun on vasta 15.3.

Noista tuntemuksista:
Mulla ollut ihan alusta saakka tunne että tyttö tulee. En tiedä sitten mistä johtuu mutta kun esim. nimiä olen jo hiljaa mielessäni miettinyt niin huomaamattani mietin vain tyttöjen nimiä! [:D] Voi toki johtua siitäkin että meillä minun vanhemmat ja sisarukset kovasti odottaa tyttöä kun sisaruksille on siunaantunut ainoastaan poikia [:D] Loppujen lopuksi eihän sillä todellakaan ole väliä kumpiko sieltä tulee, molemmat ovat aivan yhtä tervetulleita <3 [:)] ..ja toisaalta pojista olis jo kokemusta kun olen niin tottunut näiden sisarusten poikien kanssa touhaamaan[:)] 
Nämä tuntemuksethan saattaa muuttua vielä matkan varrella mutta tällä hetkellä tosiaan tuntuu siltä että tyttö on tulossa [:)] 

Jasmiini: mä olen ymmärtänyt ton sukupuoliasian juuri noin kun selitit. Käsittääkseni siitä lapsivesitutkimuksesta selviää ihan varmasti. Mä aion sanoa rakenneultrassa että saa kertoa sukupuolen jos jotain näkyy :)

Jasmiini kyllä se on niin että lapsivesitutkimuksessa selviää ihan satavarmasti sukupuoli.Olen esikoista odottaessa käynyt lapsivesitutkimuksessa.Oli aika inhottava toimenpide..mutta kyllä se siitä[:)]

Iltaa [:D]

Kyllä me varmaankin halutaan tietää sukupuoli etukäteen, 100-varmahan se ei tietty ole, mutta ois se silti kiva tietää [;)]
Joo, noista vaatteista, rupee olemaan jo hieman ahdistavat oltavat omissa vanhoissa vaatteissa. Tilasin jo yhdet äippähousut, mut ne on vielä liian löysät ja normifarkut kiristää niin, että läskit soi [;)]
Tällanen leggings ja tunika-linja on ainut toimiva ratkaisu...
Vauvan liikkeistä..siis mä olen jo parina päivänä ilta-aikaan ollut tuntevinani muljahtelua vatsan oikealla puolella! Voiko olla ensiodottajalla mahdollista..vai onko ilmakuplia?[:D]

Takaisin