Hah haa! Loistavaa Yppy! [:D][:D][:D] Mäkin voin sieluni silmillä kuvitella sut kylppärin lattialla heiluttelemassa takamusta ja lukemassa samalla lehteä [:D] Täytyy kyllä myöntää että oon itsekin oivaltanut saman keinon olon helpottamiseksi jo kauan ennen raskautta, ja se tosiaan tepsii. Miksi kärsiä koko iltaa, kun oloa saa helpotettua muutamassa minuutissa [:D] Ja varsinkin nyt raskausaikana, kun kärsin täysin samoista ongelmista kuin muutkin, niin toi kylppärin lattialla konttaaminen ja peppu pystyssä hännän heiluttelu on lähes joka päivänen rituaali kun pääsee töistä kotiin [:D] Mutta onpahan kevyempi ja helpompi olo!!!
Se on kyllä jännä kuinka avoimesti täällä palstalla voi jutustella kaikista mahdollisista asioista; mulla ei nimittäin olis tullut mieleenkään kertoa aiemmin moisesta kokemuksesta esim. kavereille, päinvastoin, kuvittelin olevani vähintäänkin outo kun moista silloin tällöin puuhastelin [:D]
Avoimuudesta puheen ollen, sain eilen kokea kyllä sen tyyppistä avoimuutta että hetkeksi ihan häkellyin. Kävin eilen kampaajalla, joka on tosi kiva perheyritys jota turkkilainen (?) isä ja sen tyttäret pyörittää. Päädyin käsittelyyn yhdelle näistä tytöistä, jota en siis ollut koskaan aiemmin edes tavannut. Jutustelimme ensimmäiset 5 minsaa lähinnä säästä, kunnes hän tosi sujuvasti vaihtoi puheenaihetta omaan kierukkaansa, kuukautisvuotoonsa ja raskaaksi tulo ongelmiinsa. Kävi ilmi että hänellä on miehensä kanssa pieni 5 vee poika, ja nyt he haluavat toisen lapsen, mutta ilkeät lääkärit eivät olleetkaan kertoneet kierukkaa laittaessa, että kun sen ottaa pois niin ei välttämättä tulekaan ihan heti raskaaksi. Nyt siis jo monta kuukautta yritetty, mutta kuukautisvuotoa vaan tulee ja aika useinkin, jopa parin viikon välein. Myös tulehduksia on epäilty ja tarkistettu. Eilenkin alkoi taas outo rusehtava vuoto, vaikka muuten on ollut saman tyyppisiä raskausoireita kuin ensimmäisessä raskaudessa; rinnat on kasvaneet ja on arat, ja tuntuu jos niitä puristelee, että ihan kuin niissä olisi maitoa. Seksiäkin tulee harrastettua koko ajan. Kaikin puolin tosi raivostuttava ja stressaava tilanne.
Hmmm, hetken aikaa kieltämättä vähän yritin keräillä häkeltyneenä ajatuksiani ja kaivella pääkoppaani, että mitäköhän tuohon keskustelun avaukseen nyt sanoisi… (Voin vaan kuvitella missä mielentilassa kampaamon kaksi muuta asiakasta - nuorta, asiallisen oloista (suomalaista) nuorukaista oli tätä keskustelua kuunnellessa.) Päädyin lopulta siihen tulokseen, että mitä sitä suotta häkeltymään ja hämmästelemään, jos toinen kerran noin avoimesti halusi jakaa ongelmansa, joten lähdin mukaan keskusteluun ja neuvoin tytölle kaikki mahdolliset niksit; foolihappo vitamiinit, greipit, kuukautiskierron pituuden seuraamisen ja ovulaation bongaamisen, sekstailun parhaat ajankohdat jne. Kaikki ne jutut mitä oli itse yrittänyt tai mistä oli lukenut kun itse yritti tulla raskaaksi. Lisäksi yritin myös valottaa tilannetta käytännön asioiden osalta, eli että hormonitoiminnan tasoittumiseen menee pillereiden, kierukan ja muiden jälkeen aina aikansa, ja raskaaksi tulo vie aikansa, ja siihen vaikuttaa nämä ja nuo asiat jne. jne. Kampaajani oli niin iloinen ja kiitollinen mun neuvoista, että se pisti heillä töissä olleen harjoittelijatytön kirjoittamaan kaiken ylös mitä mä kerroin. Ja lopputulos oli se, että tämä mun kampaaja oli ihan vakuuttunut että mä olen jonkin sortin lääkäri tai jotain. (Ei osunut muuten lähellekään, mutta se ei tainnut usko enää siinä vaiheessa…) No mutta, lopputulos oli se, että ainakin mun kampaaja jäi erittäin onnelliseksi tämän keskustelun päätteeksi ja marssi suoraan apteekkiin ja kauppaan hakemaan foolihappoja, greippejä sun muuta. Ai niin, ja mä sain oikein hienon kampauksen [;)] En tiedä kuinka tyytyväiseksi nämä muut asiakkaat, siis ne pojat jäi, mutta ehkä ne ainakin oppi ymmärtämään paremmin naisen anatomiaa. Tai päätti etteivät mene ikinä naimisiin ja hanki lapsia. Mut ainakin tuli todistettua, että joskus voi puhua ihan avoimesti [;)] Tosin tässä tapauksessa syynä avoimuuteen lienee kulttuurieroissa [:D]