Kesävauvat 2010

Täällähän on oikein hääbuumi meneillään! :D

Mekin käytiin toissapäivänä maistraatissa pyörähtämässä, kerrottiin kaikille vasta jälkikäteen. Vaikeuksia oli kyllä välillä pitää asia salassa, ei voinut edes tammikuussa hommattuja kihlasormuksia pitää ettei kukaan ala mitään kyselemään. Uusi sukunimi vaatii kyllä HIEMAN totuttelua! Ja hirveän moneen paikkaan pitäisi muistaa ilmotella ja hoitaa uusia henkilöpapereita ja kortteja... kauhee riesa, mut tavallaan kivaa silti.

Meidän minihäämatka suuntautui kylpylään. On kyllä ollu ihanat 2 päivää rentoutua ja nauttia vaan toistemme seurasta. Hääyöksi oli varattu ihan sviitti, jossa oma poreamme ja sauna - oli aika luksusta!

Meni nyt todella omanapaiseksi tämä viesti, mutta masun sisäisestä maailmasta ei mitään uutta raportoitavaa. Kaikki hyvin kuten ennenkin :)

[:D] Onnea kaikille tämän kevään hääpareille [:)] Onnea HK. Mekin mentiin pari vuotta sitten vihille ja vasta jälkeen päin kerroimme vanhemille, tutuille jne [:D] Pidimme sitten jälkeenpäin sellaisen hääkahvitus tilaisuuden, leikattiin hääkakku jne. Ihanaa, kun häämatka on onnistunut hyvin.

Onnea HK. Teidän häälomanne kuulosti kyllä ihanalta. [:)] Tuollaista mäkin kaipaisin.

Täällä voi pikkuhiljaa alkaa sanoa ihan rehellisesti, että raskaana ollaan. Eilen zumbassa alkoi tosi viheliäisesti supistella, ei tainnut masu tykätä kaikista twist-liikkeistä, sheikkauksista ja lantion villistä ketkutuksesta. Tuli vähän raihnainen olo, kun normaalisti oon voinut mennä täysillä [:'(]. Katsotaan nyt miten tänään stepissä sitten menee. Jos näyttää siltä, että tuollaiset vauhdikkaat jutut ei enää sovi, niin ei kai auta kuin siirtyä etanakaistalle joogaamaan ja pikku pikku puntteja nostelemaan.

Onnittelut täältäkin kaikille hääpareille!

Mulla oli Yppy sama homma tuon zumban kanssa, pakko oli lähteä kesken pois, kun kroppa ei enää kestänyt[8|] Loppupäivän podinkin sitten huonoa omaatuntoa että olin sillä lailla mennyt "riehumaan". Täytyy nyt vaan oppia ottamaan iisisti.

Meillä on täällä Lounais-Suomessa aivan mahtava keli[:D] Ollaan ulkoiltu lasten kanssa iso osa päivästä. Mukavasti tuli likapyykkiä kun kuralätäköt kiinnosti nuorimmaista tietysti ihan kauheasti[:D]

Onnea hääpareille Yppy ja HK! [:)] Aivan ihania uutisia! Yppy, voimia sinulle siskosi ikävistä sanoista huolimatta, älä missään nimessä ota niitä liian tosissasi, vaikka satuttivatkin. Itse sinä tiedät mitä sinä ja miehesi toivotte (eli tervettä vauvaa)!

Ja Heidikki - onnea hyvistä uutisista!

Itse olen nauttinut kihloissa olosta ja raskaudestani - vaikka nyt pikkuhiljaa on maha kasvanut niin isoksi, että alkaa kenkien jalkaan laittaminen olla jo aika hankalaa... Mies luonnollisesti vaan innostuu kun pyllistelen normaalia pidempään, mokoma! [;)]

Raskausajan diabeteksen takia meillä on rv 36 yksi ylimääräinen ultra, jolloin näen taas pikkuisen! Silloin arvioidaan lapsen kokoa ja sitä, saanko sen synnytettyä "normaalisti" alateitse vai olisiko keisarinleikkaus parempi vaihtoehto. Sokeriarvot ovat olleet hyvät, mitä nyt tänään aamulla hiukan koholla kun pääsiäisherkut ovat maistuneet vähän liian hyvin... *huokaa* No, hyvin menee silti, painoa tullut koko raskauden aikana vain se 3 kg ja nyt ruokavalion avulla ei nousua ole ollut melkein kolmeen viikkoon yhtään. Hyvä minä! [:)]

Onko kellään muulla ollut kovia nivuskipuja? Itsellä ne ovat vaivanneet jostain rv20 alkaen ja välillä ovat tosi kovia, oikealla nivusessa tuntuu kuumottava, polttava kipu ja silloin kävely on hankalaa ja pitää päästä istumaan tai makuulle. En tiedä olisiko kyse lantion löystymisestä  - se kuulemma oireilee yksilöllisesti ja usein juuri nivusissa?! Mutta toivottavasti ei kipu ainakaan pahenisi, muutoin alkaa liikkuminen ja lenkillä käynti olla mahdotonta! [:(]

Mutta pirteää viikonloppua kaikille - toivottavasti se aurinko taas tulisi esiin ja alkaisi lämmittää mammoja!

huomenia kaikki!

oon ollu jo puoli kuudesta hereillä joten tässä on jo ehtinyt kaikenlaista[:)] koirilla on tuo aamurytmi päällä näin lomallakin ja herättävät aikaisin kun pitää ulos päästä niin jotenki karisee nuo unet aina silmistä..oon muuten huomannut että masussakin ollaan kovasti virkeitä jo aamu tuimaan[:)] Alkaa potkuissa oleen voimaa jo sen verran että välissä ihan kipeää käy..

mun vatsa on kyllä sitä koko luokkaa jo että ei meinaa takit mennä kiinni ja sitten jotenki ahistaa ihmisten ilmoilla kun kaikki tuijottaa vatsaa, pidän kyllä vauva mahasta mutta tuntuu että se on jotenkin niin "oma" ja ei muiden tarvis sitä tuijotella..

on kyllä kauhee hääbuumi täällä menossa[:)] onnea vaan viellä kaikille tasapuolisesti[:)]

äitiyspakkaus oli muuten ihana!

leppoisia päiviä kaikille!

Heippa hei heinämammat!

Pitkästä aikaa täällä! On ollu niin kiireisiä työpäiviä ja sitten iltaisin väsymys painaa niin etten oo kertakaikkiaan jaksanu tulla tänne lueskelemaan juttuja[&o] Kaiken lisäksi eilen sairastin tämän kuuluisan noroviruksen ja se kaatoi koko päiväksi sänkyyn[:(] Nyt olo jo onneksi parempi. Alkoi kyllä jo kovasti huolestuttamaan pikkuisen vointi tuolla vatsassa kun mammalla ei mikään pysyny sisällä vuorokauteen..[:(] Mutta ilmeisesti jollakin vararavinnolla hän selviytyi kun niin aktiivisesti liikuskeli koko päivän[:)] Voin kertoo että ensimmäistä kertaa potkut ei kyllä tuntunu kovin hyvältä kun vatta oli kipee ja oksetti kokoajan..[&:] Tauti oli kyllä odotettavis kun töissä lähes kaikki hoidokit on sairastanu noron, ihmehän tuo olis ollu jos ei olisi tarttunu...No, nyt siitä on selvitty, joten pää pystyyn ja katse eteenpäin[:)]

Onnea kaikille naimisiin menneille ja kosituille!!! Mäki tahdon naimisiin!!!!! [:D] Kihloissa ollaan jo mutta virallista kosimista ei oo vielä kuulunu...Ollaan kyllä jo puhuttu että vauvan syntymän jälkeen asia tulee ajankohtaiseksi koska olisi kiva että koko perheellä olisi sitten sama sukunimi[:)]

Vointi on muuten täällä ollu tosi hyvä ja pikkuinen potkii ja möyrii tosi aktiivisesti päivittäin! Potkut voimistuu päivä päivältä[:)] Masukin on jo niin iso että kukaan ei voi enää olla huomaamatta sitä! Hassua huomata että vastaantulevat ihmiset katsovat ensimmäisenä vatsan aluetta ja sitten vasta kasvoihin[:D][:D] Ja minä ainakin oon niin ylpeä vattastani että pidän vain tiukkoja paitoja että se varmasti näkyy![:D]

Äitiyspakkauksen sain viimeviikolla ja voi että oon tyytyväinen siihen!! [:)] Ihananihania pikkuisia vaatteita ja muita hyödyllisiä tavaroita! Nyt odotellaan vain päätöstä äitiysrahasta, joka sekin pitäisi saapua postissa ensi viikon aikana.

Viisi viikkoa olisi vielä töitä ennen kesäloman alkamista! IHANAA!!! [:)] Kyllä kevät on sitten ihanaa aikaa!

Heippa hei, mammat! [:)]

Taustajoukoissa pyöriskelin n. parisen viikkoa, ei oikein jaksanut kirjoitella mitään kun ei ollut oikeastaan mitään kummallista tapahtunutkaan [:D]
Vauva pyörii tosi tosi tosi tosi paljon ja vatsakumpare tekee hassuja muodonmuutoksia aina iltaisin kun kaveri on aktiivisimmillaan. Hassun näköistä ja sitä voisi tosiaan tuijotella koko ajan!

ONNEA KAIKILLE kihloihin menneille ja kosituillekin!! [:)][:)][:)] On ihanaa kun rakkaus kukoistaa ja kaikilla on kevättä rinnassa ja pesänrakennusvietti korkeimmillaan.

Vauvamasu kasvaa (kiloja tullut 5 kg alusta katsoen), ja vaatteet käyvät pieniksi. Sinnikkäästi pidän kotosalla näitä pieniä "napapaitoja" joka tosin huvittaa miestäni erittäin paljon [:D] Ainiin; parin viikon päästä työpaikan juhlat joihin pitäisi löytää "tumma puku" -koodilla jotain ihanaa päällepantavaa...auts! Mistähän moisen löytäisin...täytyypi ensi viikolla aloittaa tämä prosessi, aiemmin oli hieman helpompaa vaatteiden osto [;)]

Kolme kk enää odotusta jäljellä ja viimeiset rempat pitäisi saada sinä aikana tehdyksi. Iik! Niin no, onneksi minulla on enää 5 vkoa töitä, jonka jälkeen pääsen tekemään viimeistelyt ennen vaavin tuloa.

Ihanaa odotusaikaa jälleen kaikille!! Ja nautitaan oloistamme ja hehkeydestämme [;)][;)]

Onnittelut minunkin puolestani kaikille naimisiin menneille, kihlautuneille ja muuten vain hyviä uutisia saaneille. Ja Pumpuli mun pitäis kans löytää jotain nättiä päälle laitettavaa huhtikuun lopun ristiäisiin. Yikes. Nyt kun masukin on ruvennut pikkuhiljaa oikeasti kasvamaan, niin ei mitään kaapeista valmiina löydykään, mitä päällensä vois pistää sitten 3 viikon kuluttua.

Mutta eipä tässä muuta ihmeellistä että oikein mukavaa pääsiäistä vain teille kaikille. [:)]

Paljon onnea naimisiin jou... ei kun PÄÄSSEILLE! [:D] Tässä Lasten Suusta -ketjukirjeestä nappaamani aiheeseen sopiva viisaus [;)]

Päiväkodilla oltiin pukeutumassa ulkoiluun. Kolmesta viisivuotiaasta pojasta kaksi ei oikein viitsinyt pukea, vaan liiraili pitkin eteistä. Yksi puki sujuvasti ja totesinkin, että onpa mukavaa, kun puet noin reippaasti ja ehdit näin leikkiä ulkona paljon. Tähän kaverit tuumasivat: 'Loppuu se tuonkin reippaus, kun se menee naimisiin.'

Minäkin tulen täällä perässä noitten vauvan liikkeiden suhteen, hitaasti ja jälkijunassa, mutta kuitenkin: nyt on tytön potkut jo sitä luokkaa että ne näkyvätkin ihan [:)] Tuntuu liikkuvan aina kun olen syönyt ja kun pysähdyn lepäämään.

Isossa ruokakaupassa käynti on nykyään tuskaa, vaikka menenkin miehen kanssa sinne. Liikaa kävelyä ja haahuilua sun muuta. Lonkat mulla tuntuu edelleen venyvän ja paukkuvan ja kuullemma kävelen kuin Ohukaisesta ja Paksukaisesta se vähemmän hoikka kaveri [:D] [:D] Tapasin eilen tuttavamme, miespuolisen, jonka kanssa ei olla nähty vuosiin. Tervehdysten jälkeen hierasin vatsaani ja sanoin että oon vähän paisunut. Hänkin hieraisi vatsaansa ja sanoi että niin hänkin. Sanoin että minä olen 6. kuulla. Hän luuli ensin että pelleilin, luuli että on ihan koko kumpu pelkkää läskiä [:D]

Lääkärin määräämä töitteni vähennys on alkanut sujumaan, ja on paljastunut aivan ällistyttäviä asioita: mieheni osaa kuin osaakin käyttää sekä harjaa, imuria, että moppia!!!!!!!! [&:] [:D] Kyllä tämä tästä [:)] Minä sitten hoitelen kevyempiä hommia ja yritän organisoida asioita niin että hänellä olisi mahdollisimman vaivatonta kaikki nuo ns. minun työni, omien ns. miesten töittensä lisäksi.

Pääsiäinen sujui appivanhempiani kestitessämme, ja vieläpä oiken hyvässä hengessä. Ja tänään jatketaan vielä hieman sukulointia. Ihanaa kun lapsemme pääsee isoon sukuun jotka ovat tekemisissään toistensa kanssa. Minulta tämä lapsuudessa puuttui, ja totuttelemista on tämä uusi tapa minulta nyt aikuisena vaatinut kovasti, mutta nyt näen sen tärkeyden, ja haluan tyttäremme saavan oikein laajan "turvaverkon".

Lopetan nyt kerrankin tällaisiin viisaihin sanoihin [:D]

Hyvää pääsiäistä heinämammelit!!!!! [:)]

Niin ne meni pääsiäisvapaat, eikä kiinnostais yhtään mennä huomenna töihin! [:'(] No onneks on vaan neljä päivänen viikko! Kaiken kaikkiaan neljä viikkoa on töitä ja sit kaksi kesälomaa, sitä odotellessa. Seuraava neuvola on kahen viikon päästä että jotain mukavaakin työn ohella. [:)] Ai niin ja se sokerirasitustesti kolmen viikon päästä, millasia kokemuksia teillä ketkä siinä ootte käyny on? Viime neuvolassa kaikki oli ok, painosta oli hieman "huolissaan" kun ei ole vielä noussut ollenkaan, että syönkö tarpeeksi, no ihan varmaan syön!! [;)] [:)] No mut vauva oli rakenneultrassa normaalin kokonen ja nyt neuvolassa sf mitta meni ihan käyrällä että mä oon vaan laihtunu, vauva on kyllä osansa saanut. Oman vaa´an mukaan viime neuvolasta, reilu 2vko, on paino noussu 800g et kyllä se siitä lähtee kipuamaan. Lemonkids.fi:stä ostin yhet äippäfarkut kun ei mistään kaupasta löytyny hyviä. Olihan nuo aika kalliit mutta ovatpahan ainakin hyvät, ei purista! Ja ompelin mä sit toiset housut, nyt on kahet mitä voi käyttää töissä, ei tartte samoissa olla päivästä toiseen. [:)] Eniten tossa töissä käymisessä ärsyttää kun oon iltapäivästä, viimeset kolme tuntia, ihan uskomattoman väsynyt ni ei meinaa saada mitään aikaseks. Rautaa oon syöny parisen viikkoa mut ei sekään ainakaan enää iltapäivästä auta. [:(] Menis vaan tää aika nopsaa ja alkais äippäloma! Hirvee möyryyminen käy tuolla mun mahassa taas, ihan päivittäin nykyään tuntee ja aina kun pysähtyy. Miestä vaan harmittaa kun ei se vielä tunnu jos pitää kättä mahan päällä.
Mua ärsyttää kun anoppi ja appiukko on aina silittelemässä mun mahaa, ei niitten tarttis siihen koskee! miten sen vois kauniisti sanoa että NÄPIT IRTI!! ?
Voimia ja jaksamisia kaikille äipyköille ja onnea naineille, kihlatuille/kosituille. [:)]

Pääsiäinen menny hyvin täälläkin. Miun vanhemmat tuli käymään taas pitkästä aikaa täällä pohjoisen perukoilla. Toivat toki tullessaan noroviruksen, mutta ei niin mahottomasti haittaa, kun kävivät..[:)] Minä siis tämän päivän ollu suolen tyhjennyksellä. Ensimmäiset sairaslomapäivät raskauden aikana haettu, kun olisi vielä tämä ja huominen ollut töitä. Onneksi mahassa on ollut elämää, niin ei ole pitänyt sen vuoksi stressata.

Vaateasioista olen itsekkin mietiskellyt äipän 50 synttäreille vaatteita. Päätin sitten käyttää jotain löysempää toppia hamen ja jakun kanssa. Eihän tuo jakku kiinni mene, mutta peittää suunnilleen säädyllisesti.[:)] Ja enpä sitten ole kokomustissakaan.. Samalla reissulla saan ehkä käytyä ostamaan jotkut housut jotka menis kesään asti jalkaan. Ja alusvaateostoksilla haluan käydä kans! Mahtuis päälle useammat kuin kahdet rintsikat nippanappa..[:D] Ja ehkä vielä isommassa kangaskaupassa, että voin ipanalle jotain kivaa alkaa ompeleen..ja mitähän vielä.[:D][:D] Olen siis kaupungin vierestä aikanaan Lappiin "kauas"(n. 1.5h matkaa) kaupungista muuttanut. Eniten olen kaivannut juuri valinnan varaa käupoissa. On nettikaupat alkaneet tulla tutuiksi pikkuhiljaa..[:D]

Minä näin viime yönä unta että meidän vauva syntyi ja oli 3.7.2010. Laskettu aikahan meillä on 9.7. ja en unessa ollut sitten vielä pessyt ja silittänyt vauvan vaatteita ja hätäilin että mitäs nyt vauvalle päälle... Joten taidan alkaa jo tänään, näin huhtikuun alussa, niitä pesemään ja silittelemään. Ja kovasti kirjoittelin siinä unessa teille tänne forumiin iloisia uutisiamme. Eli jos täällä näkyy outoja viestejä tulleen yön aikana minulta niin pliis ymmärtäkää, oon unissani kirjoitellut [;)]

voi jasmiini sun kanssas..! [:D] ei näkyny yöllä kirjotettuja tekstejä ku nopsaa vilkasin, ole huoleti.. [;)]
meillä menny pääsiäinen ihan ok, rauhallisissa merkeissä.. syöty on hyvin, mut millonpa ei.. [:D]
vettä tippuu räystäistä, sehän on kevään ja tulevan kesän merkki.. [;)]

eilen rupesin ajattelemaan et hui kauheeta, miettikää ENÄÄ KOLME KUUKAUTTA!! jaiks.. en mä uskalla synnyttää! lyön varmaan jalat ristiin ku tosi paikka tulee enkä niitä uskalla kyllä aukasta.. apuva. [;)]

ALKUPERÄINEN: tiger

lyön varmaan jalat ristiin ku tosi paikka tulee enkä niitä uskalla kyllä aukasta.. apuva. [;)]

Kylläpä piristi päivääni, pelkkä ajatuskin tuosta tilanteesta!! [:D][:D][:D][:D]

Heippa kaikki mammat piitkästä aikaa![:)]

Tosiaan viikko sitten muutettiin ja saatiin vasta tänään netti toimimaan[:)] Muutto meni hyvin, mutta en tietenkään malttanut olla mitään tekemättä ja vaikka en mitään painavaa kantanutkaan niin selkä tuli tosi kipeäksi silti[&:] Viime viikolla kävin lääkärissä kun en päässyt sängystä ylös ja selkä onkin ollut siitä lähtien tosi kipeä..etenkin öisin. Nyt olen ensi tiistaisin asti sairaslomalla[:@]

Sitten yksi kamaluus..nimittäin sokerirasituskoe oli tänään aamulla ja voin kertoa että oli ihan hirveää[:(] Viiimeksi saatoinkin mainita että pahoinvointi on tullut takaisin, joten jo pelkästään se syömättömyys sai heti pahanolon pintaan. Sen sokerilitkun(joka muuten oli ihan hirveää[:'(]) juomisen jälkeen sai kaksi tuntia pidättää oksennusta. Onneksi ihana laboratoriohoitaja täti otti minut huoneeseensa verhon taakse makoilemaan, muuten en olisi selvinnyt siitä.
Samantien kun pääsin autolle tuli kaikki ulos[:'(] Että semppiä niille jotka sinne menossa vielä! [:)]

Yksi asia mikä on myös vaivannut, on se että öisin on alkanut tulemaan ahdistusta, muilla?
Olen viimeisen viikon nukkunut todella huonosti ja aina jossain välissä kun herään vessaan ja selkä kipuun niin en saa enään unta ja alkaa helposti ahdistamaan..sitten en ainakaan saa enään nukuttua[&:] Vaikea olut myös löytää sopivaa asentoa.

Mutta nyt täytyy mennä nukkumaan hetkeksi, vieläkin aamuinen koe velloo vatsassa eikä meinaa hellittää. Jaksamisia kaikille![:)]

Moi!

On ollu kyl kiva lukea teidän kokemuksia sokerirasituskokeesta. Tietää siis mitä on tulossa. Itselläni se on ensi maanantaina (12.4)

Huomenta!  Tänään mennään neuvolaan sekä lääkärille että terveydenhoitajalle ja saapi kuulla onko sitä tiapeettestä vaiko ei. Tuun kyllä ehottomasti kirjottamaan kunnon tarinan kokemuksistani heti kun sieltä kotiudun, kiinnosti teitä tai ei [:D]  Mies eilen illalla kyllä repäs taas, hyvä etten kussu sänkyyn kun nauroin sille... Oltiin siis alkamassa unille, lusikka-asennossa tietenkin ( [:D] ) Ja koira oli miehen peiton alle reisien kohalla nukkumassa. Yhtäkkiä se (mies) päästi sellasen rätinäpierun että riti rati rallaa vaan! Koko sänky tärisi varmaan puolisen minuuttia ja jossain vaiheessa tätä iloista räisketta ja pauketta, koira juoksi hädissään peiton alta ja hyppäs yskien ja "tuhahdellen" lattialle ja meni omaan koriinsa [:D] Me siinä sitten naurettiin sille koiraparalle joka oli käynyt hyvinkin lähellä tukehtumiskuolemaa, kunnes mä sitten sanoin äijälle et onneks vauva ei haista mitään, sekin raasu ois halunnu muuten juosta karkuun niin mies sitten fiksuna tokas että "Sähän sanoit että se kuulee jo tonne. Ainaki se tunnistaa isänsä pärinän perusteella." [:D] Voi ihana hölmö mies! Mie lähen nytten peseytyyn että kehtaan heittäytyä siellä lääkärin jakkaralla skrepa levällään tutkittavaks, hellurei.

kiitti Durina hyvistä nauruista näin aamu tuimaan[:)] koira kyllä vähän säälittää[:)]

Takaisin