Kesävauvat 2010

ALKUPERÄINEN: päivänkakkara

yppy me ollaan noita vakuutuksia katottu, ihan mielettömän hintasilta tuntuvat..jos viitsit/haluut niin laittasitko tännekin minkälaisia tarjouksia tosta syntymättömän lapsen vakuutuksesta saitte.Itse on kysytty tapiola ja nordea ja molemmissa ollu yli 400e (meillä vakuutukset tapiolassa)

Me vaihdettiin just kaikki vakuutukset IF:ille kun tapiola on ihan törkeen kallis. IF:illä jäljellä oleva odotusaika 135€ ja sitte eka vuos lapsesta n. 280€. Seuraavat vuodet on ilmeisesti aina halvempia.

Huomenta pallerot ja niiden kantajat [:D]

Täällä oli erittäin epämukava viime yö [&:] Aamulla miehen kanssa yksissätuumin päätettiin että meidän 120cm levee sänkymme on nyt käynyt liian pieneksi meille ja koiralle ja minusta tuntuu että se on minun vika [:(]
Oon öisin ku läskivuori ku lyllerrän parempaan asentoon, enkä enää pysty nukkuun miehen kainalossa koko yötä niinku ennen. Tän mahan kanssa täytyy vähän väliä vaihdella asentoa jolloin mieskin sitte hermostuu ja heräilee. Että mulla on lihava olo [:@] Diivakoirakin katsoo mua alinta kakkaa kun komennan sen pois mun peiton alta että voin vaihtaa asentoa, mukavuuteen kun tuokin on tottunut. Minähän en suinkaan ole lellinyt sitä pilalle [8|]

Täällä on nyt alkanut muutenkin joku uusi kausi näiden hormoonien kanssa, tässäpä listaa minkä kaiken näkeminen/kuuleminen aiheuttaa "hellyyskohtauksen" jolloin tulee aina itku ([:@]) :
*äidit+lapset telkkarissa tai elokuvassa
*odottava äiti telkkarissa tai elokuvassa
*odottava eläin tai eläinlapsukainen telkkarissa tai elokuvassa
*ystävieni söpöt vauvat ja pienet lapset
*koiran haukottelu
*miehen halaus (!!!)
*miehen jutut meidän tulevasta vauvasta silleen söpösti
*pienetki viittaukset odottaviin äiteihin, olipa ne eläimiä tai ihmisiä sekä lapsiin ja eläinlapsiin

Katottiin eilen miehen kanssa sellaista vanhaa kotimaista sarjaa kuin "Kun taivas repeää"
joka siis kertoo Jatkosodasta. Siinä yhdessä kohtaa kuoli mies ja sen koira lopetettiin, kun ei halunnut poistua ruumiin viereltä. Mulla pääsi itku. Ei sen miehen, vaan koiran takia [:D] Mies sanoi että mulla on muka asiat väärässä tärkeysjärjestyksessä. Ja voi kun kyseisen sarjan jatko-osassa, "Taivas sinivalkoinen" päähenkilö (nainen) synnytti kuolleen vauvan. Voi sitä itkun määrää! Mä en saa näitä itkukohtauksia loppumaan! [:@] Tulipas taas tekstiä omasta navasta[:'(] Toivottavasti muiden navat voi hyvin,
terveisin läskivuori Durina

Huomenta mammoille!

Täälläkin ollaan pienessä räkätaudissa [X(] Kurkkua kivistää ja nokka on tukossa, välillä taas aivastuttaa ihan hirveästi ja räkä lentää. Kunpa tämä ei tästä pahenisi... Mietin että uskallanko jumpallekaan. Mieli tekisi, mutta pitääköhän antaa elimistölle aikaa toipua tästä? En tiedä onko pelkkä nuha mikään oikea este olla liikkumatta. Jos sitä vain osaisi ottaa kevyemmin. Toivottavasti muutkin tautiset toipuvat pian.

Öisin saan onneksi nukuttua, kun taitan tyynyn mukavasti kaksinkerroin. Eilen oli pitkä päivä ja menin nukkumaan jo ennen kymmentä - sain sellaiset ihanat kymmenen tunnin yöunet [:)]. Normaalisti tuntisin omantunnon pistoksen, jos nukkuisin niin pitkään keskellä viikkoa, mutta nyt ei tarvitse: minähän olen raskaana! Kätevää, tuolla faktalla voi oikeuttaa ihan minkälaisen käytöksen tahansa [;)] Aivan sama nukkuuko pitkään tai liian vähän ja levottomasti, aivan sama mitä ruokia tekee mieli ja millainen on mieliala, kaiken voi laittaa kätevästi raskauden piikkiin [:D]

Mielialoista: mullakin on ollu vähän samaa kuin Durinalla, eli kaikki odotukseen ja vauvoihin liittyvä koskettaa tosi kovasti. Tekee kamalan pahaa kuulla keskenmenoista ja kuolleista vauvoista, toisaalta terveet vauvat ja vauvauutiset tuovat ilon kyynelet silmiin. Telkasta en enää pysty katselemaan väkivaltaohjelmia, alkaa ahdistaa ihan kamalasti. En ole ennenkään tykännyt sellaisista ohjelmista ja monesti olen vaihtanut kanavaa, mutta nyt kaikenlaisen silmittömän hakkaamisen ja muunkin rikollisuuden (vandalismi, rattijuoppous, varkaudet ym) näkeminen saa pahan olon aikaan ja itkun kurkkuun [:(]

Vakuutuksista: niitä on kyllä kamalan monenlaisia eikä niitä voi aina suoraan verrata. Mä saan tarjoukset Ifiltä ja Pohjolasta vasta perjantaina, joten ehkä lauantaiksi saisin tehtyä sellaista taulukkoa, josta näkyy vakuutuksen hinta, mitä se korvaa ja mikä on omavastuu. Meillä yksi iso valintaan vaikuttava asia on vauvavakuutus kokonaisuudessaan, mutta toki myös muiden vakuutusten hinnat ja ehdot ratkaisevat, meillä kun halutaan keskittää ja pitää vakuutukset yhdessä paikassa. Kun vauvavakuutuksen lisäksi on myös kotivakuutus, matkavakuutukset, henkivakuutukset ja toisen ihmisen sairas/tapaturmavakuutus, voi keskittämällä saada jo jotain etuja. Ja onhan se helpompaakin, kun laskut tulevat vain yhdestä paikasta ja aina tietää, mistä korvauksia haetaan.

Meillä oli muuten eilen ultra... Kaikki näytti olevan kunnossa, niiltä osin mitä lääkäri sai näkymään. Oli Bébé vähän ujolla tuulella eikä meinannut suostua näyttämään mm. sydäntään kunnolla. Laitan tuonne ultrapuolelle lisää kuulumisia asiasta, mikäli tämä viestien lähettäminen onnistuu. On ollut nimittäin viime aikoina ongelmia sen asian suhteen.

No eipä ihme Durina jos 120 cm leveessä sängyssä tulee ahasta 2 ihmisen ja 1 koiran kesken [:D] Meillä on 150 cm levee sänky ja siinä minä ja mieheni vaan ja siltikin jo haaveilen isommasta sängystä. Se on mullakin tuo pyöriminen mikä haittaa, ja sitten mies kun vie tuplatäkkiämme allensa niin että minä olen ilman ja alan kiskomaan sitä keskellä yötä ja herätänkin hänet siinä touhussa...

Viime yö oli taas "mahtava". Nukahin shvalle aiemmin puoleksi tunniksi ja uniaikaan en saanutkaan unta. Aloin miettimään taas kaikkia tekemättömiä töitä ja sepä olikin Iso Virhe nro I. Eihän siinä ainakaan rentoudu ja nukahda [:D] Sitten alkoivat kissat metelinsä, kun on näköjään maaliskuu ja paritteluaika. Niiden maukuna ja mouruna johti koiriemme haukkumiseen... Aikani sitä kuuntelin ja sitten karjaisin huutaa siitä sängystä makuulta yhen koiramme nimeä oikein vihaisesti. Miehen kuorsaus lakkasi hetkeksi mutta jatkui uudestaan muutaman sekunnin kuluttua. Voin kertoa että tämä mies EI tule heräämään vauvan itkuun öisin, kun ei häiriinny edes minun karjaisuistani korvansa juuressa [:D]

Nukahdin siis taas joskus aamuyöstä ja heräsin juuri mieheni lähdettyä töihin. Tämänkin päinän tulen touhuamaan zombiena kun en osaa päivisin nukkua. Se on kumma että vaikka kuinka olen väsynyt ja raskaana niin en silti osaa sallia itelleni unia päiväsaikaan. Jästipää mikä jästipää [;)]

Yhdyn tuohon Durinan KAA-listaan [;)] (eli Kyyneleet Aikaansaavia Asioita -listaan) ja lisään omalta kohaltani siihen myös kaikki omaan isääni ja äitiini liittyvät ajatukset. Kaukana asuvan äitini kuvan täräytin juuri eilen laittaa keittiöön esille, ja vedin porut iltapäivällä kun huolehdin niin kovin että miten vanheneva äitini pääsee lastenlastaan katsomaan ja ristiäisiinkin mukaan. Isääni en uskalla ajatella kunnolla kun jo pelkän isä-sanan ajattelusta tulee vedet silmiin, koska hän on kuollut. Näin ensi kertaa ollessani raskaana on mieleeni herännyt uuden uutukaisia ajatuksia omista vanhemmistani, ja vanhemmuudesta. Ja sitten pienokaisen synnyttyä takuulla herää vielä enemmän.

Noni, ny lopetan ennen ku taas tulee poru! [:D] Iloista päivää heinämammoille, hymyilyä vaikka läpi kyynelien! [;)]

Voi Durina..sori mua naurattaa kauheesti tuo sun kertomus nukkumisesta[:D][:D] on niiin tuttua paitsi että me nukutaan 160 cm sängyssä ja mun koira joka tulee vessaankin matkassa ja makaa ulko-ovella oottamassa että tulen kotiin, niin sekin meni eilen kun pantiin nukkuun isännän kainaloon.. Mutta en kyllä yhtään ihmettele teän tilannetta 120cm sängyssä.Olit kyllä niin hyvin kirjottanu ton[:D]

kiitti HKL infosta[:)] pitää varmaan meänkin kysyä ifiltä viellä, saikos sieltä niitä s-bonuksia..?

Vähän oon tässä hiljais eloa viettänyt kirjottelun suhteen,on ollu jotenkin mieli maassa, miehen kans ollu ihan hirveetä riitelyä, taitaa mulla nuo hormoonit jyllätä vähän ylikierroksilla ja oon sitten liian herkkänä joka asiasta mutta eiköhän se tästä[:)]

Kävin tänään eka lääkärineuvolan ja eka kerran mitattiin kohdun korkeus, ei mahtunut ees sinne käyrille kun vauva on niin ylhäällä sf mitta oli 25cm. Sydän jumputti n.160 kertaa/min. ja on tosi kova liikkumaan ja mylläämään, myös lääkäri huomasi sen[;)] Verenpaineet edelleen koholla,kotimittaukset on kuitenkin ihan ok mutta seuraamista jatketaan ja jos koti lukemat menee yli 150/95 niin sitten aletaan lääkitys.Minäkin sain ne kelan paperit täytettäväks ja sairaalaan menevän lapun myös.Vähän oon kahen vaiheilla että pistänlö jo sen hakemuksen vai odotanko vielä että saa sen 2010 paketin, sen puoleen kyllä olin ihan tyytyväinen tohon 2009 pakettiinkin, sikon kanssa sitä yhdessä sillon tutkailtiin[:)]

että tämmöstä täällä, mukavia kevätpäiviä toivottelen kaikille[:)]

Hih.. Tulipa mentyy naimisiin tossa 17 päivä, mukavat juhlat oli, vaikka ne päättyikin hieman ikävästi. *ei siit sen enempää*
Mutta vointi on ollut ihan hyvä ja vauva potkii kovaa vauhtiin.. :)
Ainut mikä tuntuu ikävältä on se kun se potkii siihen aukolle, se on tunne mikä ei ole miellyttävä, tunne että kohtu imaisisi happea ulkomaailmasta, vaikka vaan toinen potkii.. :/

Oij maanantain ois taas odotettu neuvola. :)

onnea vingu!!!! [:D] hmm.. vähän jäi mietityttää miten ikävästi päättyivät.. [&:]

me nähtiin eilen ekan kerran vauvan liikkeet masun päältä!! olin puoli-istuvassa asennossa sohvalla ja ihana kun muksu potkasi niin masu nousi aina muutaman millin ylöspäin.. oli niin ihanan näköistä että tuijottelin masua tunteroisen verran ja muksuhan jaksoi potkia! [:)]

flunssan kourissa mennään.. [&:]
tänään viikkoja tasan 24! hassua et enää 16viikkoo jäljellä.. apuva! [:D]

Onnea tuoreelle vaimolle Vingulle! Minuukin jäi hiukka askarruttaa tuo häiden loppu.. ei sais vihjata jos ei meinaa kertoa ku nyt täällä haljetaan uteliaisuudesta [:D] Ei vaan, kaikkee ei oo pakko kertoa. Ja pääasia että päällimmäisenä onnelliset muistot juhlapäivästä.

päivänkakkara, mulle saakin nauraa [:D] Mä suorastaan loukkaantuisin jos mun jutuille ei edes hymyiltäs. Tosin jos joku on hyvä kirjottaan juttuja, niin Jasmiini![:D] Melkein jokaista Jasmiinin kirjotusta luetaan täällä hykerrellen ja pissiä pidätellen. Ja hei vielä lisäinfoa tuosta diivakoirasta joka on siis n. 4 kiloa painava, mutta silti vie suurimman osan sängystä [:@] Ilman sitä me mahuttais mainiosti, mutten ossaa enää nukkua ilman että se on mun peiton alla lämmittämässä varpaita [:D]

tiger, onnea! Minä näin ekat mahan hytkymiset tunti sitten ja meinasin tipahtaa sohvalta, jolla makasin, sen verran hölmön näköstä oli kun tuo mahamakkara vauvamahan päällä oikein hypähteli ja hyllyi ihan omia aikojaan [:D] Minusta kyllä tuntuu että se on hyllynyt jo "kauan" (ehkä viikon) mutten vain oo ollu kattelemassa sitä, liikkeet kun tuntuu ihan samoilta [:)]

Ihana ilma, toivottavasti koko viikonlopun jatkuis aurinko ja "helteet" [:)] Me lähetään anoppilaan kun ukko tulee töistä, eli paapomista luvassa koko viikonloppu [:D] Ei haittaa yhtään, kun on ollu niin kipeet paikat että ruuanlaitto ja siivous on ollu ihan hanurista [:'(] Ihanat anopin pöperöt ja "appipuolen" hyssyttelyt (hyvä jos antavat mun kävellä ilman tukea, kun ovat niin huolehtivaisia) HERE I COME! [:)] Koirakin on niiden silmäterä joten ressivapaa viikonloppu luvassa, ah... Me mennään lauantaina katsomaan vaunuja kun anoppilan lähellä on hyvä iso maahantuojan varastomyymälä tjs. Tuskin vielä ostetaan, mutta kiva päästä kuitenkin koeajolle. Ja isäntä lupas tehdä pinnasängyn viikonlopun aikana eli sekin on sitten maanantaina valmiina mikäli kerkeää maalit kuivua [:)] Ja nyt syömään jätskiä, viikonloppuja mamskit!

ALKUPERÄINEN: tiger
tänään viikkoja tasan 24! hassua et enää 16viikkoo jäljellä.. apuva! [:D]

Apua! [&:] Sinä sen sanoit Tiger! Ja mulla näköjään täsmälleen sama LA ku sullakin. Iiiiiiiiiiiik! Mihin se aika meni??? Se aika joka tuntui silloin hetki sitten matelevalta, ikuisuuden kestävältä?

Muoks:
Kiitos ja anteeksi Durina [:)] Anteeksi siis siitä virtsankarkailusta [;)]

Onnea Vingu!!!!! [:D]

Päivänkakkara taisi tuolla mietti joko laittaisi kelan paperit menemään. Sama juttu täällä.. en tiedä milloin niitä uusia 2010 pakkauksia aletaan täällä suunnalla jakamaan. Mielelläni ehkä ottaisin sen upouuden, mutta toisaalta onko sillä nyt sitten niin väliä.. [8|] Ja kyllä niissä kelan papereissa on muutenkin vielä selvittelemistä ennenkuin ne saa täytettyä, näytti jotenkin niin sekavalta....

Hauskaa vkonloppua kaikille [:D][:D]

Hyvää alkavaa viikonloppua naiset!

Onnea vingulle naimisiinmenon johdosta!

Tulin vähän rauhoittumaan tänne, kun meinaa ärsyttää. Mulla on nyt meneillään joku känkkäränkkä-turhautumis-tuskailukausi. Olo on ollut vähän vetämätön ja hankala ja pystymättömyys käy tekevän luonnolle... [:@] Vaikka vauva on todella toivottu ja pitkään kaivattu, niin täytyy sanoa (paheksuntanne uhallakin), että raskaana oleminen on rasittavaa.

Tämän hetkisen ärsytyksen laukaisi armas aviomieheni... Pohjalla oli kyllä asiaa auttamassa hieman stressaava työpäiväkin. Mutta tällainen juttu: Meillä on ensi viikonloppuna meno rakkaan ystäväni häihin 560km matkan päähän. Häät alkavat lauantaina klo 16, joten meidän pitäisi olla hotellilla pukemassa ja laittautumassa viimeistään n. klo 14.00. Eli jos lähdemme ajamaan vasta aamulla, joudumme lähtemään TOSI aikaisin, koska sattuneesta syystä minä en jaksa istua ihan niin hyvin kuin normaalisti. Jaloittelemaan on pakko päästä, etteivät säryt ylly vallan mahdottomiksi ja jo pelkästään pissallekin aina vähän väliä. Ja olisihan se mukavaa jaksaa siellä häissäkin jotakin, ettei olis aivan näännyksissä sitten lauantaina illalla.

Siispä ehdotin, että varaisimme hotellin jostain puoli matkasta, niin että voisimme ajaa alkumatkan perjantai-iltana ja loput lauantaina. Ja mieheni vaan ähkäisi, että "se nyt on ihan turhaa..."[&:] AI TURHAA?!?! Onko teistä? Sanokaa nyt siskot te tuolle jästipäälle, että järkevää ja tarpeellistahan se on. [;)]

No perusteltuani asiaa mieskin oli jo hieman taipuvaisempi: kunhan nyt ensin selvittelen, mitä yöpyminen maksaa.

Pikku juttuhan tämäkin on, mutta tällä hetkellä pikkujutut monasti tuntuu yllättävän isoilta. Niin ku vaikka kyljen kääntäminen sängyssä: voi miten työlästä sekin voi olla! Millä ihmeellä jaksais tätä raskautta kärsivällisen tyynenä ja seesteisenä vielä reilun kolme kuukautta?

Heipähei mamit [:)]

Minä yhdyn myös tuohon Durinan ja Jasmiinin KAA-tiimiin![:D]
Musiikki on se joka mua itkettää! Aina on musiikki ollu tosi lähellä sydäntä ja kun on yksikseen kotona on niin kiva kuunnella rauhallista musaa, silitellä masua ja lauleskella vauvelille[:)] Siitä vain ei tahdo tulla mitään kun melkein kaikki vähänkin herkemmät biisit tuo kyyneleet silmiin! ..Tässä eilenkin ennen iltavuoroa kuuntelin kotosalla Yön Legenda -levyä ja appajee kun alkoi "ihmisen poika" soida niin hanat aukes eikä siitä meinannu tulla loppua millään!! Sonata Arctcan ja Irinan biisit aiheuttaa samanlaisen reaktion.. Autossaki kun monesti kuuntelen Irinaa niin itku tulee eikä mitää voi...mitäköhän kanssa-autoilijatki ajattelee....[:D]

Täällä pahimmilta tunnekuohuilta on nyt päästy. Joku eläinohjelma sai viimeksi kyyneleet silmiin. Ja yksi koirakoulun ohjaaja sai savun nousemaan korvista, muuten ihan rauhaisaa eloa.
Töissäkin mennyt ihan hyvin, vielä jaksaa mummuja ja ukkeja nostella. Kovasti mummut toppuuttelee "älä sinä rehki ja rasita itseäsi". Yksi pappa piti puheen, ettei lapselle saa antaa alkoholia ja särkylääkkeitä[:D] Sanoin, että en ikuuna anna lapselle alkoholia, niin pappa oli tyytyväinen. Itsekkään hyvin perso ole alkoholin perään, enkä ole särkylääkkeiden suurkuluttaja. Mutta ihanaa, kun huolta kantavat[:D]., ihania ovat meidän mummut ja papat. Viikonloppuna lumitöitäkin pakersin tehdä työpäivän päätteksi, kun mies oli peliporukan mukana reissussa.
Nyt elellään pikku masuasukin kanssa leppoisaa arkea, pikkuinen ja niin rakas.

Sänky asiaan... ei meillä tulisi mitään 120cm leveässä sängyssä nukkumisesta. Olen aina ollut levoton nukkuja (puhun, yhkän, ynisen jopa kiljunut kerran.. ja liikun sängyssä paljon), ei mies saisi nukuttua ja valtaisin sen 120cm yön aikana itselleni [:D] Meillä on 160 tai 180 leveä jenkkisänky ja siinä saa mieskin jotenkuten nukuttua.

Ihanaa, tänään iltavuoro ja huomenna koulutus. Sitten lähdemme asuntoautolla pohjoiseen suomeen, kera kolmen koiran <3 VAPAATA koko loppuviikko ja miehellä talviloma.Tämän viikon jälkeen vielä 7 vk töitä, sitten alkaa se pitkä loma.

Painoakin tullut nyt raskauden aikana +600g.

ihanaa, aurinkoista huomenta mammat! oulussa ainaki paistaa tosi lämpimästi! [:)]

miten tuo aurinko voikin olla niin piristävä ja voimaa antava luonnonvara!?
aamu alkaa hyvin kun näkee et on vaaleensininen taivas ja siellä jaffa mollottaa kirkkaana.. [:)] elämän pieniä suuria iloja.

meillä tuntuu potkut päivä päivältä selvemmin.. ihanan tuntosta! illalla varsinki kun itte rauhotut nukkumaan nii muksu alkaa jytistää oikeen kunnolla. mieskin on tuntenu jo parit potkut masun päältä! [:)]
ai että mä olen onnellinen! [:)]
tekis kauheesti mieli siivota mutta kun meillä on jo ihan siistiä.. eikä tuo selkä oikein kauheita kestä. mitä mä teen ku energiaa on 11h yöunien jälkeen taas niin mahdottomasti!!? [:D]

maanantaita kaikille!

tiger, myös meillä täällä 100km pohjoisempana aurinko paistaa aivan ihanasti[:)] olit huolissas tuolla toisessa ketjussa kun ette juuri mitään oo hankkinu, älä sie huoli täällä kans toinen..meillä kaupunki antaa vauvalahjan kaikille vauvaperheille, se on yhteensä 400e sen saa 50 lahjakortteina ja voi käyttää paikallisissa liikkeissä lapsen tarpeisiin.Oon aatellu että sillä ostan sitten pinnasängyn ja ehkä syöttötuolin tai sitten turvaistuimen.Sen lahjan saa sitten kun lapsi on syntyny ja pitiköhän olla vielä nimikin annettuna.Siinä mielessä kyllä ois kiva ollu että sen ois saanu aiemmin että ois voinu vaikka vaunut hankki tai turvakaukalon kun ne pitää sitten olla jo kuitenkin valmiina, mutta tosi iloinen olen tuosta lahjasta[:)] Kävin siellä Oulussa baby stylessä ihastelemassa tässä joku viikko sitten, osaatko suositella muita ihania vauva kauppoja siellä "isossa citissä"[:)] ?

Olen muuten pannu sen äitiysavustus hakemuksen menemään, en malttanu odottaa[:)] kuitenkin se 2009 pakkaus oli ihan kiva ja aattelin että loppupeleissä se on kuitenkin pisarameressä ne vaatteet yms muut siinä joten pakettia ootellessa..

Jasmiini sopiiko kysyä joko sinun maassa on lämmintä? Meillä täällä on lunta ihan hirveesti, meinaa alkaa taas epätoivo iskeen että sulaakohan ne koskaan pois..sama juttu joka talvi[:D] ainahan ne on sulanut mutta sitä vaan on niin malttamaton[:)]

oikeen ihanaa viikkoa kaikille mammoille[:)]

Hei Päivänkakkara [:)] Kyllä täällä Välimerellä on jo ihan keväistä. Aurinko paistaa eikä oo vielä ollenkaan liian kuuma. Luontokin vihertää kun ei aurinko pääse porottamaan kasveja kuiviksi ruskeiksi ruohoiksi [;)] Ois kyllä ihana aika synnyttää juuri nyt. Heinäkuussa kun on neljäkymmentäkin astetta pahimmillaan niin en tiedä miten jaksan sillon jättimahani kanssa! Help! [:D]

Meillä on taas huomenna aika lääkärille. Ihan rutiinitarkatus, haluaa lääkärini nähä vaan usein kun yksityisenä saa siitä hyvin rahaa [:D] [:D] Ja minä taas haluan katella ultrassa vauvaamme niin en pistä hanttiinkaan [;)] Vauvan kunto ei niinkään jännitä, kun on onnellisesti takana rakenneultra ja se lapsivesitestikin. Nyt jännitän lähinnä sitä että mistä lääkäri saattaisi marmattaa. Jos painoni on taas noussut niin siitä sanoo takuulla. Ja ne rautatabletit mitä sain jo kuukaus sitten... Mä en millään muista syödä niitä! Oon kai peräti 4 muistanu ottaa kuukauden aikana [:D] Täytyy ny yrittää ryhdistäytyä [8|]

ALKUPERÄINEN: Jasmiini

Heinäkuussa kun on neljäkymmentäkin astetta pahimmillaan niin en tiedä miten jaksan sillon jättimahani kanssa! Help! [:D]

joo voi olla kyllä aika tuskaset paikat..meet jonnekin mereen päiväksi lillumaan[:)] oon kans aatellu että onneks ei tarvi koko kesää kärvistellä valtavan vatsan kanssa..tai voihan se pahimmassa tapauksessa mennä koko heinäkuu jos yliajalle päättää mennä niinku tuo esikoinen..toivotaan että ajallansa saapuu[:)]
Mutta ihana saada kesävauva,pääsee huomattavasti helpommalla ton pukemisen ja ulkoilun kanssa.

Vingulle isot onnittelut myös täältä. Ja tiger se on tosiaan tosi ihanaa katsella kun oma vauva potkii. Kyllä meilläkin monesti tuijotellaan enemmän mun masua kuin esim telkkaria. [:D]

Mulla on mennyt edelleen oikein mukavasti tämä raskausaika, mutta nyt huomaa selvästi, että joutuu enemmän heräilemään käymään vessassa. Ja liekö senkin takia niin useampi yö on nyt mennyt levottomasti nukkuessa ja tuntuu, että koko aika heräilee. Päivisin nyt jaksaa vielä touhuilla, mutta kyllähän se iltasella rupeaa jo väsyttämään. Saas nähdä tuleeko sitä heinäkuussa nukuttua ollenkaan. [:)]

Onnea Vingu!

Täällä aletaan voida PAKSUSTI, puuuh, mistä tuo maha yhtäkkiä tuli??? Puntarille en oo uskaltanu hypätä viimepäivinä [:D]

Nyt on vakuutukset kunnossa vauvasta vaariin. Hetki sitten Pohjantähden vakuutusedustaja soitti, haki eilen multa lääkärin epikriisin sairaalahoidosta ja aikalailla jännitti saadaanko vakuutusta ollenkaan, mutta onneksi saatiin.

Pyysin muualtakin tarjouksia ( If ja Fennia),mutta eivät olleet yhtä aktiivisia kuin Pohjantähti joten en ole oikeastaan muiden hintoja sitten tuijotellutkaan. Meille vakuutuksessa on tärkeintä sen kattavuus, melko varmaa on kuitenkin tiettyjen sairausten periytyminen pikkuselle, niin saadaanpahan nyt nekin vakuutuksen piikkiin. Ja koska vakuutus on voimassa 65v saakka, ei sitä tietenkään kannata katkaista jos jotain isompaa ongelmaa lapsena ilmenee.

Kotivakuutuksen lisäksi otettiin samalla mulle tapaturmavakuutus, kun ei työpaikan vakuutus ole voimassa äittärillä sekä henkivakuutus.

Takaisin