Kesävauvat 2010

Moikka!

Liikkeistä sykkeisiin. Mites teidän jälkikasvun sykkeet menee nykysin kun ootte neuvolassa käyneet?

Meidän pojalla on ollu sellasta 145 -155 alkuraskaudessa, tänään 135 keskimäärin. Neuvolassa sanottiin että tulee laskemaan kun tilan määrä vähenee niin ei mahdu enää mellastaan...

Nyt siis mennään vk 22+6.

meijän (ilmeisesti) tyvärellä oli viimeks rv 22+4 neuvolakäynnillä 140, edellisellä kerralla 145 ja muita en muistakkaa [:)]

Riia: Kannattaa tosiaan miettiä tarkkaan, mihin rahansa pistää. Niille on varmasti käyttöä, jos vaunuissa jotain onnistuu säästämään. Me ostettiin 2 v vanhat Teutonian Spirit S3 -vaunut käytettynä, kun satuttiin tutun tutulta halvalla saamaan (ja jotain vastaavia uusia oltiin ajateltu ostaa). Vaunujen kaikki kangasosat ovat vielä parin vuoden käytön jälkeen minun mielestäni aivan uutta vastaavassa kunnossa! En minä ainakaan huomaisi eroa jos ei nyt suurennuslasilla ala tarkkaamaan. Toki renkaissa on normaalia kulumaa, mutta nekin saa tarvittaessa vaihdettua (tosin niiden rengassettien hinnat on uutena myös aivan järjettömiä!). En minä ainakaan arvota äitejä sen mukaan, kuinka uusia, hienoja tai kalliita vehkeitä lapsilleen ostavat, ja tuskin kukaan muukaan järkevä ihminen! Meilläkään kyse ei ollut siitä, etteikö olisi varaa ostaa uusia, vaan kyse on myös osin arvovalinnasta: kierrätys sinällään on hyödyksi kaikille.

.Moikka mammat!

Kommentoisin mieki tohon vaunujuttuun,et mulla on neljä vuotta vanhat abc-desing kevyt yhdistelmät ja ovat edelleen kankailtaan ku uudet,pyörät kyl kuluneet mut menee meiän vauvalla ainaki viel...eli säästän mielelläni sieltä...ja sänky saadaan käytettynä mutta patja ostetaan uutena...ja turvakaukalon ostin uutena...
ja olen sitä mieltä et jokainen saa tehdä tyylillään mutta mie mietin  et sitä kuluja tulee sit taas enempi ku vauva kasvaa...
Ja omaa napaa:Vauva potkii tosi lujaa ja oikein välillä tekee kipiää...potkii kylkiin ja tohon navanseutuville...yöt ovat tosi hankalia ja vaatteet puristaa mahan kohalta...Selkää ja lonkkia jomottaa välillä ja kävellessä on liitoskipuja...Mutta enään vauvan tuloon vajaat 15 vko:a ja hankinnat viel tosi vähissä...Mutta eiköhän täs kerkiä...

Hyvät viikonloput mammoille ja massuille
Niiva ja masukki 25+1

No nyt on rattaat hommattu. Ne käytetyt rattaat joita kävin katsomassa, olivat mainiot[:)] Olin ymmärtänyt myyjän kuvauksen väärin ja väri oli paljon kivampi kun osasin odottaa. Pääväriltään mustat, isot harmaat raidat ja pienet ohuet oranssit tereet. Kyllä niissä kelpaa työnneillä sekä tyttöä että poikaa.

Rattaiden työntökahvassa oli isoja lovia, olivat kuulemma vaurioituneet takakopan pienuuden takia. Mutta muuten ne olivat hyvässä kunnossa. Ovat -06 malliset ja palvelleet jo kahta käyttäjää, mutta kevyesti palvelevat vielä kolmatta, ellei vielä jopa neljättäkin käyttäjää[:)] Ajattelin kysyä jostain liikkeestä, josko niitä työntöaisoja saisi varaosina, sitten kärryt olisivat lähes uutta vastaavat.

Bonuksena tuli hankittua vielä turvakaukalo, samaiselta myyjältä ja tämä kaikki maksoi vaan 200€. Myyjä oli tyytyväinen päästessään eroon tilaa vievistä tarvikkeista ja minä olin TODELLA tyytyväinen ostoksiin[:)][:)][:)]

Juuri kun meni huolestumaan, kun liikkeitä ei tunnu, niin eilen illalla Bébéllä olikin sitten menossa potkunyrkkeilyn MM-kisat, mikä todellakin tuntui! [:D] Taisi pieni tykästyä siihen tuliseen täytettyyn uuniperunaan, jolla herkuttelin illalla, kun heti sen jälkeen tuli eloa masuun. Tai ehkä pienen herkät makuhermot vain eivät pitäneet polttavasta chilistä 

Luulen nähneeni yhden potkun päällekin päin, en ole kyllä ihan varma kun käteni oli vähän edessä. Miestä huusin monta kertaa kokeilemaan, aina tuntui myöhästyvän. Kerran hän väitti tunteneensa jotain, mutta jäin miettimään, josko hän vain mielikseni sanoi niin, että saisi sitten rauhassa tehdä omia juttujaan. Ei ollut ilme hänellä sellainen, että olis näyttäny kokeneensa jotain uutta ja jännää.

Minusta se riehunta oli aivan ihanaa, niin vallaton on tuo pikkuinen. Ihan tuppas kyyneleet silmiin, oli kovin äidillinen ja rakastava olo kun sai taputella vatsaansa ja toistella:"Minun rakas lapseni, potki vain." [:)]

Keskiviikkona on (vasta) ultra. Aiemmin ei ole ollut mikään kiirus sinne, mutta kun päivät vähenevät ja ultra-aika lähenee, niin jännitys kasvaa. Kiva päästä kurkkaamaan ja katselemaan, millainen otus siellä mahassa möyrii.

Tänään olis taas jumppapäivä. Täytyy pitää huolta kunnosta kun se vielä on mahdollista - jospa hyvästä kunnosta olis apua loppuraskaudesta? Harmittaa vain kun ei voi enää tehdä suoria vatsalihaksia. Niistä on ihan voima poissa! Masu on jo sen kokoinen, että on työntänyt ilmeisesti lihaksia sivuun. No, täytyy vain sopeutua ja korvata sixspackin treeni vaikka vinojen vatsalihasten kiusaamisella. Tärkeintä on kuitenkin että saan purkaa energiaa ja tulee hyvä fiilis. Jumpan jälkeen on aina niin hyvä olla.

Vaunuostoksia tms. isoa ei olla vielä täällä tehty. Tuntuu jotenkin niin varhaiselta alkaa sellaisia miettiä. Sen sijaan ensi viikolla alkaa vakuutusten kilpailutus. Katsellaan millaisia vauvavakuutuksia olis tarjolla ja samalla kilpailutetaan nuo muutkin vakuutukset. Eiköhän se ole järkevintä, että ovat kaikki samassa paketissa yhdellä firmalla. Tähän mennessä on varattu jo 5 neuvotteluaikaa eri vakuutusyhtiöille. Hintojen vertaileminen on vain niin tuskaa, kun kaikissa sopimuksissa on erilaiset ehdot, omavastuut, korvausrajat jne. Pelkään, ettei noista tapaamisista tule hullua hurskaammaksi [:@]. Onko kukaan muu jo ehtinyt tutustua vauvavakuutuksiin/syntymättömän lapsen vakuutuksiin? Kannattaako sellainen ottaa?

yppy me ollaan noita vakuutuksia katottu, ihan mielettömän hintasilta tuntuvat..jos viitsit/haluut niin laittasitko tännekin minkälaisia tarjouksia tosta syntymättömän lapsen vakuutuksesta saitte.Itse on kysytty tapiola ja nordea ja molemmissa ollu yli 400e (meillä vakuutukset tapiolassa)

Heipparallaa ja aurinkoista lauantai-aamua! [:)]

Meillä oli eilen neuvola. Saatiin nyt ne Kelan paperit täytettäväksi, raskaustodistus ja sitten vielä sellainen paperi johon tulee äidin tietoja ja mm. hätäkastenimiehdotukset (!) NYT JO! Ja se pitää palauttaa jo ensi kerralla nauvolaan! Taitaa tulla aikamoinen kädenvääntö kun aletaan tosissaan noita nimiä miettiä [:D] Saahan sen nimen toki vaihtaa sitten oikeaan kasteesen jos muuttaa mielensä mutta olishan se kiva jo keksiä se lopullinen nimi pikkuiselle[:)]
Hempat ynnämuut oli ok. Painoa tullut 2kg viimekerrasta,mutta oli kuulemma ok. Nyt koko aikana siis tullut n.5kg.. Tuntuu mun mielestä paljolta mutta minkäs teet[;)] Sf-mitta otettiin nyt ensimmäisen kerran ja se oli 18.5 eli mukavasti käyrien sisällä. Sydänääniäkin kuunneltiin mutta pikkuinen potki ja pyöri niin kovasti ettei meinattu sydänääntä kulla millään![:D] Neuvolatätiäkin aivan nauratti[:D][:D] Taitaa olla vilkas tapaus tulossa (äitiinsä tullu)[:D]

Noista vakuutusjutuista vielä. Me ollaan nyt muutamasta paikasta kysytty tarjouksia vauvavakuutuksista ja hinnat näyttäis pyörivän siinä 300 ja siitä ylöspäin.. Vaikea kyllä tosiaan vertailla ja löytää sitten se paras ja päätös kun pitäisi kuitenkin tehdä aika pian kun kaikissa on ehtona se että sopimus pitää tehdä kolme kk ennen laskettua aikaa! Muutamaa tarjousta vielä odotellaan ja sitte täytyis alkaa tehdä päätöksiä..[:o]

Mutta nyt täytyy lopetella etten myöhästy töistä! Iltavuoro siis kutsuu.. Onneksi pian pääsee hetkeksi eroon näistä tympeistä viikonloppuvuoroista![:@]

Saatiin nyt ne Kelan paperit täytettäväksi, raskaustodistus ja sitten vielä sellainen paperi johon tulee äidin tietoja ja mm. hätäkastenimiehdotukset (!)

Tuli tästä mieleen, että tietääkö kukaan miten toimitaan kirkkoon kuulumattomien vanhempien lasten kanssa? Siis että eihän siinä nyt mitään hätä- tai muitakaan kasteita toimitella, mutta annetaanko näillekin lapsille etukäteen nimet tiedoksi siltä varalta että jotain on pielessä? Vai onko tuolla käytännössä mitään merkitystä?

Vakuutuksista: Me otettiin Tapiolasta ja samalla siirrettiin muutkin vakuutukset sinne. Ei jaksettu ihan hirveästi alkaa vertailemaan hintoja (anteeksi kielenkäyttö, mutta v*tun kallitahan ne on kaikki!). Tapiolan tärkeimmiksi eduiksi katsottiin se, että vakuutuskorvaukset voi niillä hakea suoraan verkosta, jolloin rahat saa kuulemma parissa päivässä omalle tilille, kuitteja ei tarvitse mihinkään lähetellä (riittää kun säilyttää ne mahdollista tarkastusta varten kotona määräajan) ja omavastuu veloitetaan vain kerran kalenterivuoden aikana. Tuntui että joissain muissa vakuutuksissa esim. omavastuu pitäisi maksaa joka korvauskerrasta tai sitten maksaa ensin vuoden ajan kaikki mahdolliset kulut omasta pussista ja hakea korvaukset yhdessä köntässä.

Lapsivakuutus on "kallis", mutta kuten rakas mieheni totesi: "Jos on maksettu vuoden lopussa 400 euroa turhasta, niin olen onnellinen koska se tarkoittaa vaan että meillä on terve lapsi!" :) Ja toisaalta, jos käy niin huonosti, että lapsi todella sairastaa paljon, niin tuo 400 ei tod.näk. riitä lähellekään kattamaan niitä kustannuksia, jos joutuu itse maksamaan.

Näin tuota jotenkin koitettiin järkeillä... Saas sitten nähdä ensi vuonna kun tulot pienenee että tullaanko toisiin ajatuksiin.

Vakuutuksista... Meillä on kaksi lasta pärjännyt ilman vakuutusta. Tosin ovat olleet superterveitä yksilöitä. Onneksi.
Mutta se tässä on niin vaikeeta, kun sitä ei voi etukäteen tietää... Tiedän perheitä, joilla vakuutuksesta on ollut todella paljon hyötyä.
Luulen kuitenkin, että me jätetään vakuutus ottamatta ja luotetaan siihen, että kunnallinen puoli hoitaa. Meillä on tosi pitkä matka kunnollisen yksityisen sairaanhoidon pariinkin.

Meillä on myös tarkotus vakuutus ottaa, mä olen ollut tosi allerginen (atooppinen ihottuma) lapsena, samoten mies on kärsinyt ihottumasta vieläkin. Mun suvun puolelta on tarjolla allergioiden lisäks astmaa ihan tarpeeksi, joten olen jo valmistautunut siihen että vähintäänkin allergiasta tullaan meillä kärsimään.

Siskon n.4v pojalla on myös allergioita ( heinä, koivu jne) sekä astma. Lisäksi korvatulehduksia runsaasti ja putkitettukin yksityisellä, joten heillä on kyllä vakuutuksesta ollut ja on jatkossakin paljon hyötyä. En edes harkitse vakuutuksen pois jättämistä.

Luulen että kallistun Pohjolaan tai Pohjantähteen, viimeksi mainittu taitaa olla ainoa joka korvaa myös allergiseen ihottumaan määrätyt voiteet ellen väärin muista. Kotivakuutuksen siirtäminen jompaan kumpaan tulee eteen sitten myös, hintaero vuosimaksussa on huomattava kun vakuutukset ovat samasta paikasta.

huomenta heinikset, pitkästä aikaa täällä!

oon vaan ollu niin laiska etten ole jaksanu kirjotella.. aina välillä jotain saattanu huikata mut oli tuos väliä kun kävin edes lukemassa.. saikin ottaa sitten oikein luku maratonin et pääsi ajan hermoille..[:)]
mulla tosiaan jatkuu tänään taas saikku (ollut jo 2kk putkeen) mut tuskinpa enää töihin pääsenkään..
ja rautakuurin joudun tänään aloittamaan kans. pääkipua ollut jos kuin kauan eikä panadoli tahi ulkoilukaan auta.. ja väsyttää koko ajan ja jatkuvasti! mut tuostakin kirjottelin jo tuonne mammojen vointi ketjuun..

hih, tulipa vain mieleen, yks ilta kun olimme nukkumaan menossa niin liki ruutasin maitoa.. [:D]
ekaks oli ihan oranssin keltaista ja sitten muuttu sellaseks liki läpinäkyväks.. ja äklö että äidinmaito haisee pahalle! [&:] [:D]

Hei kaikki pitkästä aikaa, oltiin reissussa kaksi viikkoa ja sen jälkeen on ollut hulinata töissä niin että kirjoittelut jääneet, mutta lukemista täällä on sen jäljiltä kyllä piisannut [:D]

Tässä välissä oma napa on käynyt rakenneultrassa, missä kaikki oli loistavasti ja uskomatonta on se että meille tulee kolmas tyttö [:)] [:)] [:)] Mies oli pyörtyä onnesta ja pikkusiskot hihkuivat ja ehdottelivat nimiä. Ja itse olin hämmentynyt ja superonnellinen, toki en olisi sitä poikaa palauttanut jos sellainen sieltä olisi löytynyt [;)] Nyt tuntuu ettei tämä muuten voisi oikein ollakaan/mennäkään. Istukka oli edessä/alhaalla joten sain kontrolliajan viikolle 32. Kovasti siellä pikkuneiti potkii ja mellastaa.

Muutenkin täällä suunnalla on kaikki hyvin ja moni mieltä vaivannut iso ja pieni huoli on ratkennut ja olo oikein seesteinen ja ihana. Ostin suksetkin ja olen sellaisia tunnin hiihtolenkkejä tehnyt. Ainut asia mistä pitää valittaa on aivan kauheat liitoskivut tuossa häpyluussa, auts [:@] Ollu alusta saakka. Tukivyö auttaa liikkuessa, mutta levossa ei välillä mikään. Toisinaan on pakko jollain lämpimällä hautoa tuota paikkaa ja sekös tuota miestä huvittaa.. [8|] No joo.. sokerit ja verenpaineet huolestuttaa jos niiden kans ilmaantuu ongelmia, mutta huomenna varmaan selviää taas jotain kun on neuvola.

Hankinnoista sen verran että mitään ei ole hankittu paria vaatetta lukuunottamatta. Kovasti tekis mieli jo ostoksille, mutta ajattelin malttaa vielä aikaan jälkeen pakkauksen saapumisen.

Hyviä vointeja, Maisis

Onnea Maisis tyttö uutisista!!! Itselläni on kaksi siskoa ja on se vaan niin ihana juttu näin aikuisiällä. Muksuina tuli kyllä varmaan enemmän tapeltua kuin halittua[;)] Voi olla että veljestä olisi yhtä paljon iloa ja seuraa, mutta sitä mitä ei ole, ei osaa kuvitella.

Mä toivon salaa meidän 3-vuotiaalle tytölle pikkusiskoa. Mulla on kyllä poikaolo tästä masuasukista, mutta niiden päälle ei nyt voi kauheesti laskea[:D] Oikeesti pikkuinen pojannassikka olisi kyllä yhtä mieluisa yllätys kuin tyttökin. Mutta näitä ajatuksia nyt kuitenkin ihmispäässä pyörii. Melkein poden huonoa omaatuntoa syntymätöntä lasta kohtaan, kun näin täällä heittelen sukupuolitoiveita[8|] Mut kai tää on inhimillistä.

Meidän 3-vuotias itse kyllä toivoo poika vauvaa, pelkää varmaan että tyttö veisi hänen lelunsa. 12-vuotiaan esikoispoikani mielestä, kumpi vaan on hyvä vaihtoehto[:)]

Nyt on pakko hehkuttaa! Ollaan touko-kesäkuuksi menossa Marokkoon miehen kotiin, ja mun perhekin tulee mukaan. Oon ihan innoissani siitä, että saan tutustuttaa heidät mieheni perheeseen ja hänen kotimaahansa. On silläkin tavalla oma lehmä ojassa, että meillä on velvollisuus järjestää perheelleni tekemistä ja paikkoja, joihin tutustua. Tietenkin valitsen ne paikat, joihin itsekin tahtoisin. Normaalisti siellä tulee oltua ihan liikaa kotosalla, nyt pääsen pitkästä aikaa leikkimään turistia [:D] Lisäksi miehen USA:ssa asuva veli lupasi yrittää tulla samoihin aikoihin, joten sitten olisi koko perhe (yhtä siskoani lukuunottamatta) koolla [:)]

Saa vain nähdä, miten raskauden kanssa reissu sujuu. Marokossa olosta en murehdi, siellä musta kyllä huolehditaan hyvin. Kuumakaan ei tule ilmastoidussa asunnossa. Neuvolan tätikin suhtautui tosi suopeasti reissuumme, sanoi että elä ihan normaalia elämää raskaanakin ja nauti matkasta kun se vielä on mahdollista. Mutta matkat ovat aika rankkoja, vähintään vuorokauden mittaisia suuntaansa. Varsinkin palatessa, joskus rv. 34 aikoihin, voi olla raskasta lyllertää Parisiissa terminaalista toiseen vaihtokonetta etsien. Täytyy varmaan esittää lentoyhtiölle sellainen toive, että kuskaisivat mua ympäri lentokenttää, ettei itse tarvitse vaappua siellä [:D].

Tästäpä nyt stressin pukkasi. Pitäisi miettiä niin monia asioita, mm. opiskeluja, mutta pää tuntuu hajoavan kun elämässä tapahtuu niin äkkiä ja niin paljon. Mikään asia ei sinänsä ole negatiivinen, mutta stressiä se on positiivinenkin stressi.

Vakuutuksista vielä: eilen kävin kilpailuttamassa 5 eri yhtiötä ja vielä kahdessa on tapaaminen tällä viikolla. Kilvassa mukana ovat mm. If, Fennia, Tapiola ja Lähivakuutus. Kun saan kaikki tarjoukset kasaan, voin tehdä tännekin sitten koostetta niiden hinnoista ja ehdoista.

Toivottavasti teillä menee matka hyvin Yppy! Itse olen kovasti miettinyt, että viitsinkö enää lentokoneella matkustaa siinä viikon 32 tuntumassa. Olisi nimittäin lomaviikko ja jonnekin olisi kiva vielä päästä miehen kanssa ihan kaksistaan ennen kuin pienokainen syntyy. Saa nyt sitten nähdä mihin päädytään.

Vauvavakuutusta ollaan täälläkin mietitty. Kovasti vaikuttaa sokkeloiselta koko vakuutusviidakko niin kuin yleensäkin. Mutta hyvin tässä on vielä aikaa miettiä. Nyt tämä täti aikoo ryhdistäytyä tuon liikunnan suhteen. Parin viime kuukauden ajan tullut oltua aikas laiska ja kun ulkonakin on ollut niin kylmä niin ei ole edes oikein kävelyllä tullut käytyä. Hyvin on nyt kuitenkin lähtenyt taas käyntiin. Käyn edelleen kerran viikossa siellä pilateksessa ja sitten olen taas keksinyt tanssituntien ja spinningin ilot. Kuntosalillekin sain uuden turvallisen ohjelman niin mikäs tässä ollessa. Hyvältähän se tuntuu taas päästä liikkumaan, vaikka vain sen 2-3 kertaa viikossa ja kävelyt päälle.

Muuten olo on edelleen lostava. Mitään liitoskipuja tai muutakaan vaivaa ei onneksi ole ilmaantunut. Todella helpolla olen kyllä päässyt koko raskauden kanssa. Masu kivasti jo pömpöttää ja mammavaatteitakin on tullut vihdoin hankittua. Tosin jotkut omat housut vielä mahtuvat ihan ok eikä ole vielä käyttöön tarvinnut ottaa. Ihania päiviä ollut tässä oikein aurinkoista. Kyllä se kevät sieltä sittenkin taitaa pikkuhiljaa tulla. Ihanaa odotusaikaa kaikille!

Heippa!

Sain juuri sähköpostiini vau.fi:stä tällaisen viikon uutispläjäyksen:
24. raskausviikko
Näihin aikoihin sikiö alkaa kuulla, joten juttele ja laula sille! Tutkimukset osoittavat, että lapsi tuntee äitinsä äänen syntymän jälkeen. Se voi myös tunnistaa isän ja muita henkilöitä, jotka ovat puhuneet tai laulaneet sille. Jos teillä on jokin erityinen laulu tai pieni tarina, jota olette kertoneet sikiölle useita kertoja raskauden aikana, lapsi on todennäköisesti tottunut kuulemaan sen ja rauhoittuu myös syntymän jälkeen kuullessaan sen. Kannattaa siis alkaa nyt harjoitella kehtolaulua, jota voitte laulaa kun lapsi on syntynyt!

Ja heti mietin että voi kauheeta, nyt lapsirukka kuulee kaiken [:D] [:D] Täytyy yrittää olla huutamatta ja hermostumatta nyt [:D] Niin paljon puhun (kysykää vaikka mieheltäni [:D] ) että varmaan oppii lapsi tunnistamaan ääneni. Mutta laulaa en osaa ja yritänkin nyt sitten olla raakkumatta lempimusiikkini tahtiin. Mulla on yks lempibiisi jota aloin kuuntelemaan raskaaksi tultuani. Se soi mulla AINA autossa jos johki meen, ja mä jaksan kelata sen vaikka sata kertaa alkuun ja kuunnella uudestaan, niin paljo siitä tykkään. Ja se sai mut uudestaan iloselle tuulelle sekä rauhottumaan, kun alkuraskauden aikana tappelin miehen kanssa ja lähdin autoajelulle hermojani lepuuttamaan. Se biisi on aika nopee ja rytmikäs, mutta saas nähä jos se saa vauvamme sitten rauhoittumaan, sitten heinäkuun jälkeen kun on jo syntynyt. Aion kokeilla [;)] Aika hassua olisi jos tulinen, salsa-rytminen biisi saisi meidän tytön rauhoittumaan ja nukahtamaan [:D]

Jostain luin, että vauva kyllä kuulee jo aiemmin, mutta tässä vaiheessa sisäkorva on kehittynyt tarpeeksi, jotta vauva voisi kuulla selvemmin. Aiemminkin vauva kuulee ääniä, paljolti äidin kehon värähtelyn kautta. Nyt ne kuuloaistimukset kuitenkin alkavat tarkentua. Muistaakseni vauva ei kuitenkaan vielä välttämättä muodosta kuulemastaan selviä muistijälkiä - sen aika olisi vasta myöhemmin.

Pikaseen huikkaan teille vakuutusasioista.

Itellä saattaa tuo jäädä saamatta fakin hematooman vuoksi. Sitähän ei enää edes ole, mutta on kuitenkin tutkittu ja todettu näin olleen. Muutenkin tuossa lomakkeessa näkyy olevan jos jonkinlaista...jos sinulla on myomia tai supistuksia, et luultavasti saa vakuutusta. Jos on kohonneet verensokerit, verenpaine, anemia, astma...et välttämättä saa vakuutusta. Tämä siis Pohjantähden lomake.

Tuota hematoomaa / verenvuotoa ei suoraan kysytä, mutta täällä on kohta missä tiedustellaan onko jokin rakenteellinen vika taikka sairaus joka vaikuttaa raskauteen. Soitin sairaalaan mutta eivät hoitajat osanneet sanoa onko hematooma kumpaakaan. Lausunnossa lukee että hieman kohonnut ennenaikaisen synnytyksen riski. Vakuutusyhtiö kuitenki tilaa sairaalalta äidin paperit ja tekevät sen perusteella sitten päätöksensä.

If ei tule itellä kuuloonkaan ( jos nyt mitään mistään saankaan) koska muistaakseni Ifillä vauvavakuutus päättyy 6kk iässä ja sen jälkeen tehdään uusi terveysselvitys ja haetaan lapsivakuutusta. Jos tuona aikana on käyty lääkärissä vaikka rähmivän silmän vuoksi, ei kuulema ko.silmän sairauksiin liittyviä lääkärireissuja / hoitoja korvata tyyliin 4 vuoteen (karkea esimerkki mutta tosielämässä ollutta). Saatika jos ilmenee että vauvalla on todettu vaikka maitoallergia tuon 6kk:n aikana jne...

Hiton vakuutus viidakko...

heips mammaroiset..

täällä kait sitä aletaan sitte taas vaihteeksi sairastamaan.. [:(]
kurkku jotenki ihmeen karheen tuntonen ja niin veto pois koko ajan..
kaveri kävi meillä viime viikolla ja hällä todettii päivä sen jälkeen keuhkokuume.. tässä sitä vähä jänskäillää et tuleekohan ittellekki, ku on siihen ollu taipumusta.. mut aika varmana ainaki "normaali" kuume nousee kun tuntuu et itkettääki koko ajan, ja mähän olen sellanen et märisen kuumeen noustessa. plaah.....[:(]

ei kivaa..

mut yks ilonen asia tähänki päivään mahtuu [:)]
aamulla heräsin ja raotin silmiäni, kuiskasin mihelleni: huomenta kulta, vastaus kuului; huomenta rakas.. ja samalla vauva antoi alamasuun kunnon potkun.. naurahdin ja sanoin; huomenta vain sullekin mussu.. <3 oli ihana aamu.. olispa kaikki aamut tuollaisia.. [:)]

Takaisin