kesävauvat ❤

Heippa vaan kaikille :)

Mäkin varovaisesti liityn tänne joukkoon. Meillä esikoinen kohta 6 kuukautta ja nyt toinen tarttui matkaan heti ensimmäisestä synnytyksen jälkeisestä kierrosta. Hurjaa. Taustalla erittäin paha pco ja edellisessä suhteessa monen vuoden lapsettomuus joten ei ihan pää pysy mukana tässä kuinka nopsaan nää kummatkin on mukaan tarttunut. Nyt vaan toivotaan että päästään loppuun asti.

Mulla ei siis hajua kierron pituudesta , ovulaatio oli jo kp 7 joten raskausviikot on tosi epävarmat mut kyl kesäkuulle laskettu aika menee.. Pitää nyt ultraan asti sitten odottaa että näkee oikeat viikot :)

Paljon onnea kaikille plussanneille <3

Heippa vaan kaikille :)

Mäkin varovaisesti liityn tänne joukkoon. Meillä esikoinen kohta 6 kuukautta ja nyt toinen tarttui matkaan heti ensimmäisestä synnytyksen jälkeisestä kierrosta. Hurjaa. Taustalla erittäin paha pco ja edellisessä suhteessa monen vuoden lapsettomuus joten ei ihan pää pysy mukana tässä kuinka nopsaan nää kummatkin on mukaan tarttunut. Nyt vaan toivotaan että päästään loppuun asti.

Mulla ei siis hajua kierron pituudesta , ovulaatio oli jo kp 7 joten raskausviikot on tosi epävarmat mut kyl kesäkuulle laskettu aika menee.. Pitää nyt ultraan asti sitten odottaa että näkee oikeat viikot :)

Paljon onnea kaikille plussanneille <3

Tervetuloa! Teille tulee aikalailla sama ikäero kuin meillä esikoisella ja kakkosella. :smiley-bounce013

Tervetuloa kaikille uusille!
Mietin tota vauva vakuutusta me otettiin kanssa lähitapiolasta se esikoiselle eikä meiltä edes kysytty ollaanko osallistuttu seulontoihin

Missä vaiheessa olette vakuutuksen ottaneet vauvaa varten? Itse olen ollut (ja olen) mallia kovasti sairastanut. Mm. korvakierrettä ja sydänvikaa löytyy taustalta. Ajattelin että ei vakuutusyhtiöt sitten evää mitään jos syntymässä paljastuu heti jotain... Voiko raskausaikana jo vakuuttaa tulevan pienokaisen?

Se itseasiassa pitää ottaa joku tietty aika ennen laskettua aikaa :)

Hemsku, niin mulla oli vähä ajatus (pelko:D). Täytyy muistaa tuo, ettei käy hassusti. Riippuu varmaan myös vakuutusyhtiöstä nuo käytännöt.

Joo, rakenneultran jälkeen sen saa ja oli joku ylärajakin, että paljonko viikkoja saa enintään olla.

Me otettiin se jo ennen rakenneultraa kun uusin silloin omia vakuutuksia niin meni siinä samassa tosin saatiin se niin aikaisin sen takia että miehen setä on "vakuutus huijari" niin saadaan sen kautta kaikki vakuutukset helpolla

Se vakuutus pitää ottaa viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa.

Emme ota vakuutusta kun se ei kata kuitenkaan kaikkia osioita kun mulla on pitkäaikainen sairaus

Me otettiin se jo ennen rakenneultraa kun uusin silloin omia vakuutuksia niin meni siinä samassa tosin saatiin se niin aikaisin sen takia että miehen setä on "vakuutus huijari" niin saadaan sen kautta kaikki vakuutukset helpolla

Vakuutuksen saa ottaa ennen rakenneultraa

Eetuha: mitkä vanhemman sairaudet vaikuttaa?:sour:

Mulla on astma. Se vaikuttaa siihen ettei vauva saa vakuutusta kattamaan tätä sairautta.

Kaverilla on aineenvaihduntaan liittyvä sairaus. Sitäkään vakuutus ei tule kattamaan ja hänen esikoisellaan on yksikammioinen sydän joka on nyt leikattu 3 krt.

Eetuha: Kiitos infosta kun mullakin on perussairaus,niin viisasta alkaa kyselemään ajoissa että rajataanko pois osittain.

Itsellänikin on astma mutta ei se vaikuttanut lapsen vakuutukseen

Kerroitko siitä vakuutusyhtiölle? Kyllä mekin vakuutus saataisiin mutta ei vakuutus kata astman osuutta..

Mutta osa ei ole edes saanut vakuutusta kun on perussairauksia..

Eetuha: Kiitos infosta kun mullakin on perussairaus,niin viisasta alkaa kyselemään ajoissa että rajataanko pois osittain.

Kannattaa jättää sanomatta, jos voi :) sillä irtoaa kattava vakuutus

Takaisin