Kesän kujeet

Kyllä alkaa jo paranemaan varmasti ollakin :) Ihanaa juhannusta teille sinne mummolaan ja samoin muillekin perheille :) Toivotaan ihanaa ilmaa ilman itikoita :)
 
Jestas en oo tajunnut käydä täällä aikoihin. No, tein nyt comebackin! Kiva lukea teidän juttuja taas, vuosi mennyt ja noi on jo niin isoja. ❤ Tultiin muutama tunti sitten mun isän mökiltä viettämästä juhannusta, poika nautti kun sai olla aamusta iltaan ulkona ihmettelemässä kukkia ja keinumassa ja mä nautin rauhasta ja siitä ettei tarvii tehdä kotitöitä. En ois halunnut lähteä pois ollenkaan.

Me tosiaan erottiin miehen kanssa ja nyt ollaankin useampi kuukausi asusteltu omassa kämpässä, eikä tää yksinselviäminen ole edes niin paha, tai on mulla paljon kevyempi olo kuin ennen eroa. Tietenkin harmittaa kun kaikki läheiset asuu kauempana, mut se meinaa vaan enemmän reissaamista kaikille. Tein kuitenkin oikean päätöksen, mun sekä pojan kannalta. Joudun ravaamaan exän luona koska hän ei vaivaudu pyllyään liikuttamaan ja joustamaan muutenkin monista asioista, mut teen sit vaikka niin kuin rupean riitelemään, koska sit asioista vasta vaikeita tuleekin eikä se ole pojan parasta ajatellen. Vaikka mies ei samanlaiseen ajatteluun kykene niin sillon mun vaan pitää olla se joka niin tekee. No can do.

Poika ei kävele vielä. Seisoo topakasti ja nousee ylös ilman tukea ja välillä malttaa tepastella kun pidän käsistä kiinni, mut ei vaan kävele. Mua vähän turhauttaa jo kun oon ootellut innolla tätä virstanpylvästä (ja haluisin käydä Muumimaailmassa mut vähän tylsä jos toinen joutuu lähinnä istumaan rattaissa). Homma taitaa olla siinä että panostaa tohon höpöttämiseen enemmän. Tänään tuli ensimmäisen kerran tarkoituksellista puhetta, eikä vain yhden sanan matkimista tai hokemista: "märkä vaippa". Isän vaimo oli mökissä puuhailemassa pojan kanssa ja pitkään ressukka koitti naiselle jankuttaa "mäkä vaappa" ennenkuin tällä välähti. Ihana!

Poika on niin lungi tapaus. Onhan nyt tullut lapsekkaita piirteitä esim. väsyneenä tuppaa menemään ylikierroksille ja tyhjästä läpsimään, ja joskus on päiviä jolloin väsyttää ja kaikki on vähän plaah, mutta ei voi olla hyvätuulisempaa kaveria, kaikki aina ihmettelevät ääneen että onpas hyväntuulinen lapsi. Kun tää läpsiminen muuten alkoi, opetin pojalle että "paijataan mielummin näin nätisti, ei lyödä koska se sattuu", niin nykysin ei tarvitse sanoa kuin "nätisti" ja poika rupeaa silittämään. :p We're getting there. Ja ai että toi rakastaa kirjoja.

Öö ja terveysuutisia. Meillä kärsittiin eka flunssa tuossa pari viikkoa sitten ja vieläkin yskii varsinkin nukkuessaan. Kuumetta ei ole ollut joten en huolehdi (paljoa). Maitoallergiaa epäilen ja vien jossain vaiheessa testeihin (tuli ihan sairasta ihottumaa) mutta maidon poisjättäminen on helpottanut oireita kummasti. Kunhan ei olis mitään vielä sen lisäksi.:nailbiting:
 
Kiva kuulla teistäkin, tai yang! :) Taitava poika, jos osaa jo kahden sanan lauseita puhua!

Meidän Emma kävelee jo ihan täyttä häkää, vaikka vasta reilu viikko sitten rupesi kävelemään. Nimien opettelu on nyt ollut kuuma juttu, mummot ja sedät ja serkut on nyt nimetty ja osataan puhua oikeasta ihmisestä oikealla nimellä. Iskää sanoo edelleen nimellä "Kaakko" eli Jaakko useammin kuin "ittä" eli iskä.
 
Meillä oli rauhallinen juhannus enimmäkseen kotona. Kokkoa käytiin ihailemassa ja huvipuistossa.

Mua on alkanut hiukan hirvittää tuon taaperon hoidon aloitus. Tuntuu, että elokuu lähestyy niin kovaa vauhtia, eikä tyttö vielä kävele tai juttele muuta kuin omalla kielellään. Jotenkin omassa mielessäni nuo ovat semmoisia kehitysvaiheita, että kun hiukan paremmin pääsisi varsinkin ulkona liikkumaan ja saisi itseään ymmärretyksi, niin sitten hoidossakin olisi mielekkäämpää. Toki hoidossa ihan varmasti pärjää myös jokellellen ja kontaten, ja onhan tässä vielä jonkin verran aikaakin. Kiva kuitenkin kuulla, että kävelyn "keksimisen" jälkeen se voi alkaa sujua nopeastikin. Positiivista on, että tyttö on nyt alkanut itse syödä lusikalla niin, että jotain jopa menee suuhunkin :)
 
Meidän poika otti ekat askeleensa vajaa kolme viikkoa sitten, eikä enää konttaa käytännössä ollenkaan. Kädestä pitäen kävelee n.50-100 metriä puistoon ja välillä sisällä lähes juoksee. Eli kehitys voi olla kyllä tosi vauhdikasta ekojen askelten jälkeen!
 
Ihana kuulla sinusta tai yang ja kiva kun teillä naperon kanssa menee hyvin :)
Tosiaan se kävelemään opettelu tapahtuu sit vauhdilla kunhan ensi askel on otettu :)
oikein paljon onnea Enough :Heartred Me oltiin juhannus kotona ja nyt ollaankin jo reissussa, ihanaa :)
 
Kiitos kaikille :) Toivottavasti menee mukavasti ja pienempi pieni pysyy mukana "loppuun asti" :)
 
Heippa kaikille! Jostain syystä en pääse ollenkaan puhelimella kirjaitumaan tänne niin on jäänyt tänne kirjoittelu. Toimii siis vain yhdessä pädissä :sad001

Meillä kävellään pitkiä matkoja kärryn kanssa ja seistään ilman tukea peilin edessä harjaamassa hiuksia mutta ei kävellä! Tuntuu että puhekkin on nyt stopissa, meillä sanotaan vain EI, äiti ja lauletaan ihhahhaa. Voi tosin olla että poika prosessoi nyt paljon ja kerralla sitten rytisee kun tajuaa miten se kävely meneekään.

Asiasta keppihevoseen, mulla on aivan kamala vauvakuume! Ja mies on jyrkkä ei linjalla. Tää on oikeasti ihan kamalaa. Lisäksi pojan hoitoon laitto syyskuussa ja oma töihin paluu ahdistaa ihan hirveästi. Ja se että tällä 250€ ei oikeen eletä :D
 
Mullakin on kova vauvakuume (eli onnittelut vaan enoughille :wink ), mies ja oma järki haraa vastaan. Pakko valmistua, ja saada työpaikka. Mies lähinnä opintotuen varassa, joten jos nyt tulisin raskaaksi, edessä olisi yhtälö opintotuki+minimiäitiyspäiväraha, eli n.800e käteen koko perheen tuloiksi :D Eli juu ei, jalat ristissä gradun pariin!
 
Oi, paljon onnea enough! :Heartred

Ihana kuulla teistä, tai yang! Selkeästi päätös oli tosiaan sitten täysin oikea :)
 
Ihanaa että täällä on muitakin kenellä on vauvakuumetta, ja siis todellakin ONNEA enough! Aivan huikeaa :Heartred
Nää raha-asiat on kyllä hanurista. Se taitaa miehellä eniten tässä haratakkin vastaan että tulot ei kasva mutta menot moninkertaistuu jos tulee toinen... Toivon että tosin vielä heltyisi, jotenkin tuntuu kurjalle että minimies ei saisi taistelutoveria.

Onko muilla muuten ilmennyt allergioita? Me ollaan tod.näk kauralle ja porkkanalle allergisia. Päästiin kunnalliselle puolelle jonoon ja mennään testeihin elokuussa.
 
Takaisin
Top