Meillä alkaa olla hankinnat suurimmaksi osaksi tehty. Mä aloitin tosi aikasin tavaroiden "metsästyksen" ja olenkin saanut hankittua tosi paljon käytettynä, mutta hyväkuntoisena, ja vähän halvemmalla, kun on jaksanut ahkerasti koluta alennusmyyntejä ja nettihuutokauppoja. Nyt ei enää puutu kuin joitakin pikkujuttuja.
Mulla on aikaa laskettuun vielä yhdeksän viikkoa, mutta nyt alkaa tuo synnytys vähän mietityttämään. Olen tietoisesti jättänyt kuuntelematta kaikki synnytystarinat, niin hyvät kuin huonot. Nyt se alkaa kuitenkin pyöriä mielessä, väkisinkin. Ei se varsinaisesti pelota, mutta kyllä mä sitä hieman kauhunsekaisin tuntein odotan.
Ristiäisiä stressaan myös, vaikka niihin on aikaa vaikka kuinka vielä. Meillä ei ole edes mitään nimeä lapselle, se on vaan vauva. Aika säälittävää. Tuntuu vaan niin kauhean isolta asialta päätettäväksi. Ehkä se tästä helpottuu, kun jaksaisi kunnolla pohdiskella asiaa, ja ihan yhdessä miehen kanssa etten vaan yksikseni pyörittele nimiä mielessä.
Tänään oli taas neuvolakin. Täällä on aika usein neuvolat, nyt oon jo pari kertaa käynyt parin viikon välein. Ja taas on reilun viikon päästä, silloin tosin lääkärineuvola. Neuvolassa oli kaikki kunnossa, niinkuin on ollut oikeastaan joka kerta. Kohtu kasvaa yläkäyrillä, muttei ole toistaiseksi mennyt yli. Painoa on tullut omasta mielestä ihan kamalasti, noin kahdeksan kiloa jo. Neuvolan mielestä se on kai ihan ok, kun ei siitä ole ainakaan mitään ikinä sanottu.
Olo alkaa olla jokseenkin tukala. Nyt olen saikulla ainakin ensi viikkoon, josko sillä saisi helpotusta selkäkipuun. Olo on muutoin hyvä ja suht virkeäkin (kunhan saa ne 8-9 h yöunet), mutta selkä ei tahdo enää kestää. Kotioloissa se on vielä ihan ok, mutta työpäivää se ei tahdo kestää. Toivottavasti tää lepo nyt auttaisi.
Ihanaa, kun alkaa vihdoin ilmat lämmetä ja voi alkaa tosissaan uskoa kevään tuloon. Mä niin rakastan kevättä. Nyt jo fiilistelen tulppaanien alkuja, jotka kurkistelee kukkapenkeistä. Vielä kun saataisiin vähän lisää lämpöä ja aurinkoa, niin voisi vaikka nauttia kahvit terassilla