Kesämasujen viimeinen kolmannes. <3

Damon: Eihän sillä painolla ookkaan merkitystä, lisää vain riskiä, kuten korkea ikäkin.

Musta tuntuu kuin koko raskaus ois menny ohi aivan huomaamatta, kaikki pyöri mahan ympärillä viimeks ja nyt esikoisen, hassua :)

 
Tänään 28+0 :) Onks nyt jo vika kolmas? :D
Aika kivasti menny nyt, kun on saanu saikkuilla!! Ei oo selkä ollu kipee!!! Saanu vihdoin nauttia tästä raskaudesta ja vauvan liikkeistä ym.
Huomannu kyl nyt, et alkaa mullakin vissiin vähän jo häpyliitos vaivaamaan. Ei pahasti, mut öisin kylkee kääntäessä saattaa sattua tai sit aamulla kun nousee sängystä ylös niin tuntuu ilkeetä painetta siellä kohdilla..

Damon: Kyllä se saikku vaan on hyvästä, saa keskittyy täysillä raskauteen :) Kurjaa kun sun sokeriarvot oli koholla, mutta hyvähän se on seurata ettei sit pääse vauva kasvaa liian isoks.. Ja epistä, että pääset viel ylimääräisen kerran kurkkaa vauvaa ;)
 
Huoh, mun on varmaan pakko kans jäädä kohta saikulle :( Viimeiset 5 työvuoroa meni ihan järkyttävässä päänsäryssä ja nyt vapaapäivän koittaessa veto on niin poissa, ei jaksais tehdä yhtään mitään. Joka paikkaa tuntuu vaan kolottoavan ja olo ei ole hyvä. Mä niin toivoin, että saisin olla töissä ihan äippälomaan asti. Vaikka lasten kanssa onkin ihanaa olla kotosalla, niin mä kyllä myönnän, että jään kaipaamaan työntekoa ja työkavereita! Mutta mulla on nyt onneks useampi vapaa tässä, joten ehkä mä taas jaksan seuraavat työpäivät levon jälkeen...

Pikkukaveri myllää mahassa ahkerasti ja toisella on hikka useammankin kerran päivässä, lapset käy monesti mahaa kokeilemassa ja ovat ihan innoissaan jos sattuvat tuntemaan kun pieni hikkaa. Jotenkin tosi liikuttavaa, miten innoissaan meidän lapset on vauvan tulosta. Täytyy vaan toivoa, että innostus on sama kun huutava nyytti on sitten kotona ;)

Mä sain vihdoin aikaiseksi miettiä hankintoja, eli työkaverilta sain tosi vähän käytettynä turvakaukalon ja pinnasänkykin on tiedossa jo, näillähän pärjää jo pitkälle, eikö..?
 
Juu, hassusti näitä kolmanneksia mittaillaan, kun raskaus kuitenkin kestää sen yli 9kk. Itse olen sitä mieltä että rajat on 12vk ja sitten 28vk. Eli vko 12 mennessä keskenmenon riski vähenee radikaalisti ja sitten taas, kun on 28 viikkoa täynnä niin sitten muistaakseni on vauvalla jo todella hyvät mahdollisuudet jäädä eloon jos syntyy ennen aikojaan. Eli tuosta tulisi nuo kolmannekset. No joka tapauksessa taidan itsekin tänne siirtyä, loppusuoralla tässä ollaan joka tapauksessa. 

Vauva liikkuu tosi ahkerasti ja ajoittain tosiaan puskee aika ikävänkin oloisesti kyljestä läpi. Liikkeet näkyy ja tuntuu tosi selkeästi ja eilen taisi pikkuisella olla eka hikka. Tai itse siis sellaisen ekaa kertaa olin tuntevinani. Maha on kasvanut kovasti. Tänään taas itseni mittasin ja edelleen esikoisen kanssa oltu näillä mitoilla 9 viikkoa pidemmällä! No tullut kyllä enemmän herkuteltua ja sitten ei millään pysty liikuntaa samassa määrin harrastamaan pienen pojan kanssa kotona ollessa kuin viimeksi. Nyt täytyy vaan olla tomera ja jättää herkut pois ettei ihan muodottomaksi poksu. Viimeksi kuitenkin säilyi ihan loppuun asti edes pieni vyötärö ja mahan ympärys jäi alle 100cm. Siinä olis tälle mammalle tavoitetta viimeiselle kolmannekselle. :)

Tsemppiä teille kolotuksista kärsiville ja sairaslomalaisille. Itsellä olo on muuten oikein mukava, mutta ainainen väsy vaivaa. Nyt viikonverran unet kärsineet esikoisen vatsataudista, heräilee monta kertaa yössä ja välillä ei millään meinaa nukahtaa uudestaan.  
 
Hyvää viikonloppua kaikille, toivottavasti se sujuu rennoissa merkeissä. :)

Minun oli pakko pyytää äidiltä apua ja laittaa koira muutamaksi päiväksi heille hoitoon, alkoi lenkeillä sattua tuolla liukastellessa jo häpyluuhun asti ja keskellä yötä tuli niin inhottava kipu, että tuntui kuin sähköisku olisi kulkenut kehon läpi.
Ihanaa ottaa nyt rennommin viikonloppu, arkipäivät on mennyt touhutessa niin että välillä on ollut kuumeinen olo. Työntekoa olen joutunut rajoittamaan 2-3 tuntiin päivässä, tytär on hoidossa sen ajan, sen jälkeen kaikki kotihommat ja nelivuotiaan loputon tekemisen tarve vaatii nyt jotenkin jatkuvaa pinnistämistä itseltä, että jaksaa. Ihme juttu, kun vielä pari viikkoa sitten oli vielä tosi energinen olo.. ?
Treenaaminenkin on jäänyt tosi vähäiseksi, hyvä kun venytellä jaksaa.

Tytöllä on ollut kovasti painajaisia muutamina öinä ja niiden jälkeen on ollut itsellä vaikea saada unta uudestaan, kaikki asiat mitä pitäisi vielä järjestää alkaa pyöriä päässä. No, onneksi tässä vielä on aikaa kesäkuuhun! :)

Ihana uusi asuntokin löytyi, nyt vain hiotaan pankkilainaa. :)

Minulla esikoinen syntyi viikon 39 alussa ja jotenkin tuntuu, että tämä voi tulla vieläkin aiemmin, joten siirryn tänne jo näin 27 viikolla. ;)

 
Lucia: onnittelut uuden asunnon löytämisestä :)

Mulla on tämä raskaus tuonut tulleessaan silmävaivoja. Ekaksi oli tokan kolmanneksen alussa silmätulehdus, sitten ikävä näärännyppy ja nyt sitten näköhäiriö oikeassa silmässä. Se on sellainen pieni musta sumea pilvi joka tulee ja menee. Yleensä näin koneella istuessa se ilmestyy oikeaan alanurkkaan ja seuraa katsetta. Mutta tosiaan se on vain oikeassa silmässä. Soitin tietty kättärillekin, kun pelästyin ettei mitään raskausmyrkytyksen oireita ole, sanoivat siellä että kuulostaa tulehdukselta näköhermossa ja kehotti käymään optikolla tai silmälääkärillä. Eli optikolle mars huomenna.
Oon ollut tosi tunneherkkä koko viikon. Mies kun oli reissussa tuli pillitettyä hirveän ikävän tähen melkein joka ilta. Perjantaina tuli sitten kotio! emoticon
Perjantaina näin sitten myös itkevän pojan liukuportaiden yläpäässä joka huusi äidilleen (tai kuka nyt sen kanssa olikaan) "odota nyt!" niin sydäntä särkevästi. Äiti mennä pöristeli jo monen monta askelmaa alempana ja katsoi sitten niin välinpitämättömän näköisenä itkevää poikaa. Teki niin pahaa, että piti kävellä portaat alas pika vauhtia etten purskahda itkuun tai oksenna siihen paikkaan. On tää kyllä yhtä tunnemyrskyä...

Pienoinen yrittää puskea läpi joka päivä, eilen tosin käytti rakkoani enemmän trampoliininä kuin yleensä. Etusivun jutun inspiroituna aion kuvata pienoisen melskettä, on sitten jännä myöhemmin katsella sitä emoticon

Olikohan se tuolla toisen kolmanneksen puolella kun puhuttiin isäpakkauksesta. Ihana idea ja aion tehdä myös omalle miehelle synttärilahjaksi moisen. :)

Mukavaa aurinkoista sunnuntaita kaikille :)
 
Täälläkin olisi kalenterista katsottuna enään 3kk jäljellä taivalta. Tosin eiköhän tämäkin muru viivy yli lasketus kuten molemmat sisaruksensakin :)

Lauantaina soitin töihin että oon saikulla, eilinen ja tää päivä on vapaita, mut tänään meen käymään työterveydessä valittamassa lantion kivuista. Keskiviikkona on neuvolalääkäri joten se sitten ehkä kirjoittaa pidemmälti saikkua. Pelkät kotiaskareet tuntuu tosi työläiltä ja liikkuminen erittäin hankalaa ja kivuliasta. Kesän lämpöä ja kuivaa asfalttia odotellessa :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :))
 
Tänään käytiin ylimääräisessä ultrassa ja pikkasella oli kaikki vallan hyvin, kovasti kasvanut, painoarvio 1250g siellä toinen köllötteli rauhallisesti..hieman laittoi potkuu tulee ku koitti ottaa jaloista mittaa..

Eilen sit alkoi remontti..tulevan vauvan huone tyhjennettin tavaroista..Tänää revitty vanhat tapetit, purettu listat ja vaatekaappi..sit viel vanhat levyt ja lattia pois, sen jälkeen voipi kutsuu iki-ihanan isän jatkamaan remppaa :)

Mun maha on ilmeisesti edelleen vain "lihoneen" näköinen..siskot kävi viime viikolla kylässä eikä kumpikaan tajunnut ennen ku kerrottii ja miehen sisko piipahti eilen kahvittelee niin sekään tajunnut mitään.. oli ku lekalla päähän löyty kun kuuli :D

Huomenna pitäisi sit taas suunnata töihin..noh onneks on enää niin vähän jäljellä..
 
Täällä kanssa löydetty uusi isompi koti ja kaupat tehdään kuun lopussa ja heinäkuussa päästään sitten muuttamaan. :) 

Täällä huomenna poksuu rv30. Alkaa olemaan todella malttamaton olo jo ja haluisi kovasti päästä näkemään pikkuisen. Vaikka sitten tulee masua taas ikävä.  Näitä kipuja ei kyllä tule ikävä ja oikeastaan odotan että vauvan synnyttyä pääsee taas liikkumaan kunnolla ja miten ihanaa onkaan kun on sitten kesä!  

Täällä on kyllä tuo väsymys ihan uusissa ulottuvuuksissa ja eilenkin nukuin sohvalla 20-21 asti jonka jälkeen siirryin ihan suosiolla sänkyyn. Miten voi väsyttää näin paljon???

Mutta nyt poika unille ja kun mies kohta kotiutuu niin itse menen lepäilemään kanssa. 

 
Työterkka kirjoitti saikun eiliselle ja tälle päivälle kun tänään neuvolalääkäri. Siellä kaikki kunnossa, 3cm kanavaa, ulkosuu hieman auki mutta muuten paikat kiinni ja kiinteät. Sf-mitta 27cm (h27+1) ja syke 150-160 välillä vaihdellen. Itsellä paino noussut maltillisesti, olisko viikkotahti ollut 240g. Siellä kerroin selkä ja lantio kivuista ja paineen tunteesta jalkovälissä, kirjoitti saikun 10.4. saakka ja sanoi että soittoa vaan neuvolaan jos tuntuu että sitä pitää jatkaa. Sopii mulle. Eilen siivosin ja järjestelin eteistä niin yöllä ei meinannut saada nukutuksi selkäkivuilta. Tänään käytiin uimassa ja se lilluttelu tekee kyl hyvää, melkein kotiinkin ammetta haaveilisin :)
 
Torstaita kaikille!

Täällä viikko alkoi migreenin kourissa, maanantai ja tiistai tuli sitten levättyä kotosalla. Optikolla kävin pirun näköhäiriön takia, itse näössä ei mitään vikaa — ei tarvetta laseille, mutta optikko kehotti käymään silmälääkärillä parin viikon sisään (äitiyspoliklinikalla, kun soitin sinne, sitä mieltä ettei siis ole mikään raskaumyrkytykseen viittaava näköhäiriö). Sain onneks ajan jo huomiselle, yksityiselle tosin, toivottavasti selviää mikä ihme tämä on ja pääseekö siitä eroon. Haittaa hiukan työntekoa ja muutenkin häiritsee jatkuvasti! En tiedä viitsisinkö pyytää sairaslomaa tän silmän takia!? On vähän paha välillä tehdä tarkkaa työtä kun ei näe täydellisesti.

Meillä olisi tarkoitus saada kämppä kuntoon ennen kesäkuuta, toisin sanoen laittaa toisen makkarin pinnat ja sisustus uusiksi sekä myös makuuhuoneen säilytystilat. No tilasin tuossa jokin aika sitten netin kautta tapetit, oli sitten posteljooni laittanut ilmoituksen saapuneesta paketista väärästä postiluukusta ja paska naapuri ei ole voinut kiikuttaa oikeeseen osoitteeseen. Oli sitten posti lähettänyt paketin takaisin lähettäjälle ja haluttu tuote on nyt tietenkin sitten loppuunmyyty. Eli takapakkia tuli tähänkin suunnitelmaan...
Onneks eilen tuli sitten äitiyspakkaus, siinä tosin yhdessä bodyssa pieni reikä ja pohdin nyt paikatako vaiko lähettää takaisin... Just tätä mun tuuria...

Onneksi tänään pääsen taas täteilee, siskon pojan kanssa ajatukset kaikkoaa kaikesta stressaavasta emoticon

Pienoinen on alkanut todenteolla pyörii ympyrää niin että tuntuu ja näkyy oikein kunnolla. Ottaa näemmä kaiken irti tilasta kun sitä vielä on emoticon

Toivottavasti muilla parempi viikko, ainakin edellä olevien tekstien perusteella näin voisi päätellä.
emoticon
 
Aiim: toivottavasti migreeni hellittää ja syy näköhäiriöihin löytyy!

Täällä poksahti 28rv täyteen, kyllä on jo ollut viimeisen kolmanneksen fiiliksetkin jo, iltapäivällä alkaa masu 'painaa', eikä meinaa millään jaksaa kaikkea normaalisti. Kumartuminen varsinkin rupeaa olemaan tuskallista, mitään ei haluaisi poimia lattialta. ;)

Voi miten ihanaa kun alkaa viikonloppu!! Huomenna pääsen vihdoin hakemaan äitiyspakkauksen postista, tilasin myös hm:ltä paketin ihania 50cm kesävaatteita pikkuiselle -sekä itselleni toiveikkaasti vanhaa vaatekokoani. Mamman on paras niihin nyt sitten mahtua kesällä, tai saan mennä nakupellenä. ;)

Voi olla, että meillä on vielä pieni reissu Barcelonaan toukokuun alussa, olisi kyllä ihanaa mennä! Mieheni sisko asuu siellä, ja on tyttöni kummitäti, siellä olisi ihana nauttia auringosta, rannasta ja hyvästä ruuasta! :)

Huomiseksi saatiin sovittua miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa, Sara ja koirat menee mummilaan hoitoon ja me saamme olla yhdessä pitkästä aikaa. Arkiviikot menee niin nopeaan ja yhteisiä hetkiä on vähäisenlaisesti kaiken tohinan keskellä. Ihan ikävä ehtii tulemaan.

Tänään ajattelin kaivaa Saran vanhat vauvanvaatteet esiin ja laittaa ne pikkusiskoa varten valmiiksi. Oma hyllykin on jo vaatekaapista siivottu. :) Samalla saa heittää kaiken tarpeettoman pois, uudelle tilaa.

Saan ystävältäni turvakaukalon vielä ja sitten onkin kaikki vaavia varten valmiina. Ihanaa. 
Milloinhan sitä sairaalalaukun pakkaisi? ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Simmulääkärissä käyty ja selvisi syy näköhäiriöön — lasiaissumentuma. Sitä ei voi lääkitä, se ei ole pahasta, niitä tule ja ne saattaa lähteä pois. Eli nyt pitää vaan oppia elämään tän "näkökenttä tahran" kanssa. Jippii... No mut onneks ei mitää vakavaa...

Nyt sit näyttäiskin niitä tapettejakin olevan, mitkä oli palautettu lähettäjälle. Tilasin uudestaan ja katotaan nyt sitten ens keskiviikkona saanko ne. Eilen tuli viesti, että pinnasänkykin olisi noudettavissa. Jee! alkaa tavaroita kasaantua, ei kaikki jää toukokuulle. Vielä tosin vaunut, turvakaukalo yms. hankkimatta, mutta ne hommataan sitten toukokuussa. Enää 21 työpäivää eli 4,5 viikkoa äitiysvapaaseen!!! Vitsi mä odotan äitiysvapaata ja sitä, että kesäkuu lähenee ja LA emoticon

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Aiim hyvä homma ettei ollut mitään vakavaa silmässä :)

Mulla on vasta hankittu vaunut ja pinnasänky, tarttis kai hiljalleen loppuja tavaroita alkaa tilailee..Kuitenkin kaikki katsottu jo valmiiksi, pitäs vaan tilata.. Nyt ku remppa kesken ni ei toisaalta viitsisi kun on tavarat muutenkin hujan hajan

Täällä olis 23 työpäivää loman alkuun jee! Mä odotan sitä kovasti mut sit ku se loma alkaa niin varmaan viikon jälkeen tylsistyn olee yksin kotona ja haluaisin takas töihin :)

Hieman pelottaa ku vasta karsittii haastatteluun tulevat ihmiset niin kiirus tulee opettaa mun sijainen..aikaisintaa huhtikuun alussa tulee ja ei välttis viel ekalla viikolla edes kerkee..hmm..

Mut nyt voisi suunnata viikonlopun viettoon! :)
 
Minäkin tuossa laskin jäljellä olevat työpäivät... siis JOS palaan vielä tässä saikun ja loman välissä, niitä olisi 9 päivää jäljellä. Selkä/lantio kyllä tuntuu siltä että töihin ei oo menemistä. Tänään ja eilen olin saikusta huolimatta koulutuksessa "omalla ajalla". Nyt oon suorittanut imetysohjaaja koulutuksen :)  Uutta tietoa tuli ja vanhan kertausta, hyödyllinen koulutus kyllä. Onko monella ollut jo neuvolassa imetysohjausta?? Suositusten mukaan se olisi jo pitänyt aloittaa. Jos ei oo ollut niin kannattaa kysyä siitä, varhainen aloitus on tärkeää koska myöhemmin ajatukset on enemmän synnytyksessä :)
 
Kesämasu: Eipä oo ollu vielä mittää puhetta imetyksestä neuvolassa. Itse ainakin haluan yrittää imetystä (jännittää onnistuuko se, koska oma äitini ei pystynyt imettämään kuin kolmisen viikkoa.. Tosin enpä sit tiedä onko tämä asia mitenkään perinnöllistä...?) ja haluan siihen kaiken mahdollisen tuen ja tiedon :)

Eilen lähti käyntiin rv 29 :) Ens viikolla sit lähtee vika kymppi käyntiin, on se vaan niin ihanan jännittävää kun LA lähenee :))
Hieman on ollu tylsää olla saikulla himassa, MUTTA sitten taas toisaalta olo on ollu parempi ku aiemmin! Jaksaa taas kotitöitäkin tehdä, eikä selkä yhtään kiukuttele! Vielä tosin pitkä aika olla "yksin" kotona....

Tää vuosi on ilmeisesti joku vauva-vuosi? :D Siis ihan mielettömän moni ystävä/tuttava raskaana! Vauvoja tulee ku sieniä sateella :D Ihan kivaa siis! :)
 
Riksuke, kannattaa ottaa asia puheeks. Oman äidin imetyksellä tai edes omalla aiemmalla imetyksellä ei oo mitään tekemistä uuden yrityksen kanssa, aina lähdetään "uudelta pöydältä". Ensimmäisten päivien aikana vauvalle riittää täysin ne pienet tipat mitä rinnoista tulee, ja vauvaa kannattaa pitää rinnalla aina kun vaan vauva haluaa. Eri asia on erityistä hoitoa vaativat vauvat (matalat sokerit, infektio..) jolloin lisämaitoa tarvitsee, mutta muutoin kaikista lisistä tulisi pidättäytyä. Maidon nousuun ja herumiseen vaikuttaa hormonit ja joihin taas vaikuttaa rinnanpään ärsykkeet, ihokontakti vauvaan ja muutoinkinvauvan hellittely, tuoksuttelu ja koskettelu, kaikkineen vierihoito. Sitkeyttä ja uskoa onnistumisesta tarvitaan. Synn.sairaalassa neuvotaan oikean imuotteen löytymisestä, mutta kaikki ennakko valmistautuminen kannattaa aloittaa jo hyvissä ajoin.. ja yhtenä osana on se että tekee itse päätöksen haluaako imettää vai ei. Joskus joku vauva on sellainen imuotteensa kanssa että siihen ei tarvitse kenenkään puuttua kun oikea ote on samantien kiinni, mutta yleensä se vaatii harjoittelua.. niin uudelleensynnyttäjiltä kuin ensareiltakin. Mä oon täysin imetyksen kannalla ja oma pyrkimys on täysimettää sinne 6kk saakka jonka jälkeen muun ruuan ohella n vuoden ikään.. tämä siis tavoite :D
 
Kiva kuulla, että ainakin joissain neuvoloissa on imetysvalmennusta. Neljä vuotta sitten esikoista odottaessani sellaista ei ollut, ei kyllä nytkään ole mistään ollut puhetta täällä Espoon puolella. Ensisynnyttäjänä niitä neuvoja olisi todella silloin tarvinnut, itse tavasin imetysopasta ahkeraan odotus aikana, se onneksi auttoi jonkin verran, mutta kyllä se vauvan kanssa sitten oikeasti on vähän erilaista, kun opaslehtisen kuvissa! :) Nytkin vähän jännittää kuinka imetys tällä kertaa sujuu, vaikka Saraa lopulta imetin melkein 2 vuotta! Joka lapsi on kuitenkin erilainen. Mutta siihen ainakin voi nyt huoletta luottaa, että maitoa tulee ja se kyllä riittää. :) Nyt tytön kanssa piirretyn ääreen ja jäätelöä mussuttamaan. :)
 
Jjjaa-a, enköhän mäki saa tänne jo liittyä..

Hihihihihihihihi ^_^ Nyt on vanhemmat pelkkää hymyä

Poksumisen kunniaksi ultrassa kaikki hyvin poikalupaus saatiin Niin selkeet pallit oli kyl, etet.. Hiukan oli lääkäri huolissaan nökön painosta, mut neljän viikon päästä mennään uudestaan.
Siellä se kaveri niinko istuu, pää on rintojen alla Ihana murunen

Emby^ ja nökö 28+0
 
Hih, ihana tuo "selkeet pallit" lause. :D Ihana! Onnea vielä poikalupauksesta Emby^ !

Ei oo itsekkään tullut nyt kirjoteltua, kun ollut niin kamala väsymys päällä että illalla ei oo jaksanu enää kirjotella mitään. Lukenu oon kyllä juttuja että pysyy kartalla missä muut menee. 
Omaa napaa: (Mies lähti koiraa ulkoiluttaa niin saa rauhassa kirjoitella ilman että joku kuikuilee olan yli kokoajan) 
Tosiaan väsmyksen kourissa olen ollut ja yöt ruvennu olemaan todella huonosti nukuttuja, kun ei saaa asentoa enää hyväksi ja vauva ruvennut heräileen yölläkin jumppaileen. Pari yötä takaperin sain aivan järkyttävän krampin mahaan että itku meinas tulla, ja vähä säikähdinkin mutta oli ilmeisesti iha niitä kohdun kasvun liittyviä kramppeja kun asentoa korjasi niin loppui kuin seinään. Vauva on ilmeisesti nyt ollut sivuttain masussa josta terkka neuvolassa varoitti, että saattaa olla todella ikävän tuntuista ja tulla ihan huono olo josta myös olen kärsinyt lähes päivittäin. Tuntuu kyllä siltä että sisuskalut meinaa murskaantua. Huhhuh.. En muista esikoisesta näin kovaa kipua... Ja sitten tuo hengittäminen on välillä todella työläistä varsinkin makuuasennossa ja nytten se ihana närästyskin tuli kuvioihin mitä jo vähän odottelinkin. Vauva on nyt aika lailla tuossa ylhäällä rintalastan alapuolella jossa pää/pylly tuntuukin hyvin ja istuminenkin on hankalaa.  Ihanaaa tämä odotusaika. On siis oikeasti enkä vaihtaisi mutta on kyllä jo hankalaa.. Neuvolassa kävin viikko sitten ja vasta kolmen viikon päähän sain uuden ajan.Ja huomenna enää 9vkoa laskettuunaikaan. Uudelleen synnyttäjällä ei kovin usein ole noita neuvolakäyntejä jos kaikki hyvin. Lääkäriaikaakaan ei ole enää jos ei ole ongelmia.. emoticon Apua.. Mutta tosiaan syntymä paino on varmaan aikalailla 3,5 kilon luokkaa jos tätä vauhtia kasvaa mitä on kasvanut eli aika lailla samankokoinen kuin esikoinenkin. Tilaa oli kuulemma todella hyvin vielä liikkua ja sf mitta oli 31cm aikalailla.
Ihanaa kun viikot vähenee ja kohta tosiaan saa jo vauvelin poies yksiöstään. 
 
Takaisin
Top