Kesämasujen viimeinen kolmannes. <3

Ihania vauvauutisia jälleen :) Ja paljoooon tsemppiä varsinkin teille, joilla LA on jo ohitettu.

Itsellä 38+3 ja tänään aamulla oli ensimmäiset kivuliaat supistukset, JEE!
Neuvolassa myös käyty ja kaikki hyvin. Maha on jo laskeutunut ja vauvelikin on jo hyvissä asemissa. Terkkari oli sitä mieltä ettei usko että menee ainakaan paljoa LA:n yli, on sen verran herkkä ja kypsän oloinen kohtu. Toivottavasti pitää paikkaansa, vaikka ensisynnyttäjllä etenkin tahtoo mennä yli ja niinhän se on täällä palstallakin huomattu.
Ei sen puoleen, että kyllä täällä vielä jaksetaan odottaa. Ennemmin soisinkin helpotusta juuri teille, ketkä olette sen LA:n jo ylittäneet. Ja erityisesti siule Risuke, jos poika muutenkin on jo suht iso. Toivotaan että pääset pian synnyttymään :)

Omassa olotilassa ei muuten ole pahemmin valittamista, mutta yöt on ihan peestä. Ahistaa jo nukkumaan käyminen, kun tietää ettei siitä tahdo tulla mitään. Viime yönäkin kukuin puoli kolmeen, ennen kuin nukahdin. Aamulla heräsin sit jo puol seiskalta niihin kipeisiin supistuksiin. Niitä tuli kokonaiset kolme, eli just silleen että valveuduin täysin. Pienet päikkärit onneksi sain otettua. No lohduttaudun sillä että kolmen viikon päästä pitäisi olla jo oma murunenkin syntynyt. Neuvolassa sanottiin siitäkin että koska olen pienikokoinen, niin ei antaisi miun kohdalla mennä sitä kahta viikkoa yli. Onpa jänniä aikoja ;)

Aurinkoista viikkoa ja tsemppiä!! Meillä kaikilla kuitenkin viimeisiä....hmmmm ainakin viikkoja viedään :DD
 
Jaahas, ja paha painovirhepaholainen... Tarkoitin tietysti erityistsemppaukset riksukelle!
 
40+1 ja yhä yhtenä kappaleena, huoh ! Eilen supisteli ihan koko päivän 5-7 minuutin välein. Muutaman kerran väliä oli 8-9min tai vaan 2-3min. Meinasin jo soittaa synnärille että voisinko tulla näytille, vaikka suurin osa oli ihan kivuttomia. Menin kuitenkin nukkumaan ja heräilin ihan koko ajan supistuksiin. Aamulla ne sitten loppui ja sain nukuttua muutaman tunnin putkeen. Nyt supisteleekin enää 10-20min välein täysin kivuttomasti :(

Vauva pitää koko ajan toista kantapäätänsä(?) mun oikeassa kyljessä kiinni, niin että siihen voi melkeen tarttua <3 
 
Kuulostaapa tutulta nni :) täällä kanssa supistelee mut aikaslailla kivuttomii..käy veetuttaa ku kolmas yö takana et herään tunnin välein..
Meillä kanssa vauva on tykästynyt mun kylkiluihin..sil on koko ajan oikeen puoleiseen kylken tungettuna jalka..taitaa olla jo pikkuisen jalankuva syöpynyt sinne kun niin pitkää siel hengannut :)

Mulla olis tänää 40+5 ja just tajusin et menee varmaan yli jussin ennen ku tää vauva syntyy.. :( no huomenna neuvola ni katsotaan mitä siel sanotaan ja mille päivälle asettuu tuo eka yliaikaiskontrolli...

Alkaa jo usko loppuu et tää beibi joskus tulisi..
 
Täällä 40+2. Illalla alko kipeät supistukset ja yöllä tiheentyi ja supisteli 5-10min välein.. Noh, aamulla ne sit loppuikin, mutta nyt on supistellu jo kolmatta tuntia kipeästi 10-15min välein.. Toivottavasti nämä ei nyt loppuis, haluan jo sinne synnärille! Nivusiin koskee tajuttomasti supistaessa ja painontunne on tullu paljon alemmas.. Mutta en valita, tiheentys vaan nuo supparit ja kovenis vielä niin sit vois hyvällä omalla tunnolla lähtee synnärille!
 
Täällä poksuu 38+0. Jaksamisia teille joilla laskettuaika on jo menny ja voimia Kata89 toivotaan et saat pian oman nyytin syliin
 
Ymmärrän täysin sun fiilikset rrunner133! oon niin samoilla kannoilla..että! =) mulla tänään 40+4 ja täytyy myöntää ikäväkseni että....mitkä supparit?? mulla viimeks ollut kunnon supistuksia viime lauantaina, eli 9.6...sen jälkeen ei mitään!

mulla kanssa alkaa olemaan ihan epätodellinen olo...siis että, koska tää muru oikein aikoo tulla ulos?? =)

Eilen olin neuvolassa ja ens viikon keskiviikkona,eli 20.6 menen äitiyspolille yliaikaiskontrolliin...neuvola vaan varoitteli, ettei se tarkoita vaikka sinne menee että, mitään tehdään..ne voi vaikka lähettää välissä kotiin ja pyytää parin päivän päästä takaisin...huoh! oon kyllä niin väsähtänyt tähän, että toivon todella ettei tarvitsisi odottaa sinne asti tai että, jos tarvitsee ne ei lähetä mua kotio enään! =)

nooooooh, ei auta kun odotella ja kattella...=)

Tsemppiä kaikille!!
 
Täällä käyty tänään neuvolassa (39+2) ja kaikki oli kunnossa, arvot oli kohdillaan. HYVÄ, HYVÄ! Terveydenhoitajan mielestä mun maha oli taas pudonnut alaspäin viime viikosta ja kyllä se siltä tuntuukin. Kumartaminen lähes mahdotonta ja jos kumartelee niin masuvauva heti kyllä protestoi ja puskee kovasti pyllyllään kylkiluihin. Taitaa tulla pitkä selkäinen tyyppi, ku pää on kiinnittynyt, mutta silti yltää (kun istun) puskemaan!

Nyt tää on sitten vain tätä odottelua.... NIIIIN tahtois jo vauvan maailmaan. Esikoinenkin odottaa kovasti uutta sisarusta ja kyselee, että milloin vauva tulee. Alkaa myös olemaan hankalaa nämä arkiaskareet tyttöjen kanssa, kun masu (vaikka onkin pienehkö) on koko ajan tiellä tai sitten sitä pitää varjella koko ajan. Sais taas tehtyä askareita fyysisesti helpommin (toivotaan, että synnytyksessä kaikki menee hyvin)!

Kyllä huomaa, että kaikilla alkaa olemaan jo kärsimätön olo näillä loppuviikoilla.... oireista ja viikoista riippumatta..! emoticon Voimia kaikille!!
 

ootteko huomanu miten jotkut dösäkuskit ajaa kuin mielipuolet?!? miksi ne tekee niin.. mulla meinas tänään palaa hermo ihan totaalisesti tossa kehä 3 kun yks pässi kaahaa tukka sekasin ja kaikki montut ja karteet veti suoraksi. alkoi supistaa ja sattuu mahaan ihan kunnolla. mulla oli vielä tytöt mukana niin piti niistäkin pitää kiinni vähän väliä ettei ne lennelly lattialle/edessä olevaa penkkiä päin. perkele oikeasti kun jotkut ei vaan osaa ajaa kunnolla!!

mutta joo, muuten täällä on kaikki ok. ja ihanaa kuin noita vauvoja on tullut jo noin paljon ja heinäkuisiakin on jo syntyny!

 
Mää jäinkin viime kirjotuksen jälkeen sitten sille äitiyspolireissulle viime keskiviikkona, eli hepatoosi diagnoosi ja sisään käynnistykseen. Ke ja To käynnisteltiin kapseleilla ja Pe siirryttiin päivällä synnytyssaliin, jossa 14 h uurastuksen jälkeen ei vaan lähtenyt käyntiin ja tehtiin sektio päätös ja meidän poitsu syntyi la 9.6 klo. 3.44 <3
Rankka oli reissu ja venyi sitten viikon mittaiseksi, mutta nyt päästiin ke kotiin ja täällä jatketaan toipumista ja ihmettelyä pienokaisen kanssa :)
 
Onnea Katjaana!! :))

41+3 täällä tänään ja tiistaina äippäpolille yliaikaiskontrolliin. Terkkari oli sitä mieltä, että saattaisivat ottaa jo silloin sisälle, kun mun alapaineet on ruvennu lähenee 90:tä... Oonki joutunu kotona mittailee paineita pari kertaa päivässä, mut alapaineet on ollu vielä kotona pääsääntöisesti alle 90 (neuvolassa mitattuna alapaineet aina yli 90, jännityksen takia...).
Ei tuu supistuksia, eikä muutenkaan mitään :D Mä vähän luulen, että tää ei ilman lääkkeitä täältä ulos tule... :P Hirveetä vaan tää vihlonta alapäässä, tuntuu jo takapuolenki puolella :s Sattuu.
Perjantaina neuvolassa terkkarin mukaan parissa päivässä oli tapahtunu muutosta taas hyvään suuntaan, sf mitta oli tippunu (tosiaan 2 päivässä) sentillä, pää oli täysin kiinnittyny ja jotain terkkari puhu myös et lapsiveden määrä ois saattanu vähentyä, kun vauvan raajat tuntui selvemmin??? Eli meinaaks toi nyt vaan sitä, että sitä vettä kehittyy/uusiutuu kohdussa jo vähemmän? En tullu kysyneeks :s
 
Heipparallaa! Tää puoli alkaa hiljentyä, kun suurin osa on siirtyneet jo vauvapuolelle :D
Täällä mennään 39+1 eikä MITÄÄN oireita ilmassa. Yönkin nukuin paremmin. Noh, eihän tässä mikään kiire kai ole. Olis vaan niiiin ihana tavata jo tämä pieni masukki ja haluais jo tietää onko hän tyttö vai poika ;)

Jonkin sortin alakuloisuutta on ollut viime päivinä. Mitään syytä ei ole ja kun aikaisemmin täälläkin oli muutamilla sitä ilmassa, niin ehkä se kuuluu vain asiaan. Miula on ollut koko raskauden aikana erityisen seesteinen ja onnellinen fiilis Mielialat ei ole juurikaan heitelleet, mitä nyt painon nousu ahdisti silloin ennen varsinaista vauvamahaa.
Ehkä se johtuu tästä odottelustakin, mikä korostuu ja kärjistyy tässä lopussa.

Tekeminen auttaa, joten siivoushommiin. ne ei näytä loppuvan ikinä ;)

Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille, ketä tällä saitilla nyt enää pyörii ;)

 
Olen tehnyt saman huomion kuin Pucci, eli täällä on hiljentynyt aika paljon =) kiva vaan, kun vauvoja on alkanut syntyä!! =)
Oi että, kun omakin nyt vaan haluis tulla ulos....tänään 41+1 ja keskiviikkona äippäpolille yliaikaiskontrolliin jos ei tapahdu mitään ennen sitä......mulla alkaa kyllä hermot ja muutenkin tää kärsivällisyys olee aika koetuksella.....harmittaa vaan...on jotenkin kauhean pettynyt itseen, vaikkei se ole musta kiinni...=(

Niinkuin varmaan joka kerta viimeisissä viesteissäni, joita ole tänne kirjoittanut, olen todennut...ei auta muu kuin odottaa...
 
Jospa minäkin avaudun täällä, kun on niin hiljaista. En ole paljon kirjoitellutkaan, mutta lukenut kyllä muiden kirjoituksia.

Täällä poksui eilen 40+0 ja olin varma, että vauva olisi viimeistään silloin tullut, mutta vieläkin kärvistellään. Torstaina käväisin sairaalassa ja olin siellä perjantaihin asti, seurattiin vauvan sydänkäyrää ja katsottiin painoarvio, joka olikin 4,1-4,2. Nyt sitten panikoidaan, että kuinka suuri vauva on tulossa ja mahtuuko tulemaan vai repeänkö, joutuuko tekemään epparin tai hätäsektion.

Torstaina, kun supistukset oli käyrissä ollessa jo hyvinkin säännöllisiä, uskoivat että synnytys käynnistyisi itsekseen ja toisaalta puhuivat jo jotain käynnistelystäkin. Perjantaina ei puhuttu enää mitään käynnistyksestä ja minut laitettiin kotiin kun supistukset vaimenivat. Ei ole sitten kotona ollessa juurikaan supistellut. Saisi nyt lähteä kunnolla käyntiin. Kaula hävinnyt ja auki 1,5 cm, mutta ei taida olla avautunut enempää kun supistuksia on vain muutama päivässä. Ärsyttävää!

Mutta juu, siinä oli valitusta kerrakseen.. voisin todeta kuten Nunhuka, ei auta kuin odottaa.

Voimia kaikille loppuodotukseen!
 
Nunhuka: Mulla on ihan sama fiilis ku sulla, et oon pettyny itteeni tai että ajattelen että mussa täytyy olla joku vika, kun vieläkään ei ole tapahtunu mitään!!!... Vaikka tiedän ettei se oo musta kiinni, se riippuu paljolti vauvasta, milloin hän kokee olevansa valmis syntymään ja monesta muusta tekijästä... Oon sitäkin miettiny, et mahtaakohan multa puuttua joku synnytysgeeni/hormooni, kun äidillänikin on käynnistetty synnytys ja hänen siskollaan 2 synnytystä.. Et tää ois joku sukuvika, kun ei käynnisty synnytykset itsekseen... :/
Huomenna nyt sit kuulee, mitä ne aikoo tehdä.. Et ootellaanko vielä pari päivää vai joko ne käynnistäis heti huomenna... HUOH.

PikkuistaOdottava: Täällä kans odotetaan isoa lasta, synt.painoarvio yli 4kg... Huomenna taas selviää tarkemmin tän hetkinen paino, pelottaa että se lähentelee jo viittä kiloa, kun ollaan jo 11pv yli lasketun ajankin :( Tuttu kätilö vaan totesi raskauteni alussa, että toivottavasti ei tulis isoa lasta, "tekee rumaa jälkeä" :o Kiiiiiva... Eli paikkausta varmasti tiedossa synnytyksen jälkeen :o :(

41+4, mutta loppusuora häämöttää... :)

 
Hiljaista tosiaan rupeaa olemaan viimeisimmät vielä kovasti odottelevat omia nyyttejään .
Itseäkin rupeaa pikkuhiljaa tuskastuttamaan tämä odotus kun ei öisin saa nukutuksia ja närästyskin vaivaa... Ei auta kun odottaa millon vauva on valmis tulemaan pois vai tarvitaanko siihen hieman apua.
 

mulla tuli yöllä aika hyvin jo supistuksia. muutaman tunnin ajan ne kiusasi mua ja olin melkein jo valmiina lähtöön. kellotin niitä ja ne alkoi olemaan harvenemaan päin, niin päätin alkaa nukkumaan. muistuipa ainakin mieleen miten ne sattuu :D nyt tää päivä on ollut vaan haahuilua kun väsy painaa mutta on sen verta levoton olo, etten ole päikkäreitäkään pystynyt nukkumaan. enpä usko että vauva vielä tulee. en ennen kuin näen. 

 
Yliaikaiskontrollista palattu kotiin... :/ (41+5)
Juhannusaattona käynnistys, jossei sitä ennen tapahdu. Siihen malliin lääkäri pyöritteli sormiaan kohdunsuulla, että sais provosoitua supistuksia.. Tästä nyt jo 1,5 tuntia ja ehkä pari supparia sen jälkeen tullu :/ Oon aika 100% varma, että tää poika ei aio syntyä ilman sitä käynnistystä. 
Painoarvio oli nyt 4366g, eli joo, ihan "mukavan" kokoinen kaveri.. Mutta käyrällä pysy toi paino edelleen. Kohdunkaulaa oli VIELÄ 2cm jäljellä, mutta auki oli kans 2cm.
Käynnistys tapahtuis kalvojen puhkasulla, jos toi kaula tosta vähän lyhenis sitä ennen.. Toivoa sopii.
Eli odotus tosiaan alkaa oleen loppusuoralla, vielä parempi ois, jos tässä 3 päivän aikana iteksii käynnistyis :) Tsemppejä kaikille ja jaksamista!!!!!!!!

ps. enpä ois uskonu sillon raskauden alussa, että vaikka LA on 7.6, niin silti mahd. syntymäpäivä vasta juhannuksena :D ...
 

ompas kokoa kaverilla :D

neuvolasta kotiuduttu, vauva ON kiinnittynyt jeejeejeeeee. supistuksiakin tullut kivasti aamusta, tosin ei kamalan kivuliaita.

sullahan on riksuke sitten enää muutama hassu päivä enää ja saat nyytin ulos, hurraa!

 
Jjjuuuu, tosiaan. 11.6. klo 9:45 syntyi Nökö poika suunnitellulla sektiolla.

Perjantaina päästiin pois. Maanantaina nousin jo illalla vessaan, mut meinasin sinne sit pyörtyä :)

Eipä tässä..
Kyl on arki iskeny päin kasvoja ja kovaa.. Mun mielestä jotenkin yllättävän rankkaa ja outoa ja uutta tää perhe-elämä.

Nökö ei nuku öisin.. Syö ja ihmettelee, hiukan kiukuttelee.. Syliin nukahtaa, mutko laitat sänkyyn, ni alkaa huuto.. Olen VÄ-SY-NY. Onneks mies on aivan ihana, kultanen apu

Huomenna tulee neuvola naikkonen käymään..
Tikit sain tänään pois..

Synnytystarina on täällä kyl niin tylsä ja tuikitavallinen sektio, et aikalailla turha sellasta tänne rustata. Helvetin outoa olla täysin sielun ja ruumiin voimin leikkauspöydällä, mut mitään et tunne O.o Haluat siirtää jalkaa, mut ei kykene..
Mies sai leikata napanuoran hoitohuoneessa, kun lääkäri oli jättäny sen verran pitkän pätkän sitä Ihan hieno ele.

Hyvin on toivuttu. Henkisesti toipuu tästä kaikesta ehkä.. öö.. jaa-a..
..en ymmärrä miten ihmiset lähtee tähän rumbaan aina uudelleen ja uudelleen. Mut, kai tää kaikki unohtuu tai jotain.. Tällä hetkellä sellanen olo, et tämä riittää mulle. Nyt on kaikki se mitä olen aina toivonu

Oikein ihanaa kesää naikkosille Onnea jo jakautuneille! Ja tsemppiä koitosta odottaville!

Emby^ ja Nökö 9pv
 
Takaisin
Top