Kesämasujen toinen kolmannes

Hyvää ystävän päivää kaikille.
Toivottavasti se on teille parempi itse olen vatsataudissa muina päivinä ei niin harmittaisi mutta on ystävänpäivä ja miehen syntymäpäivä ja viikonloppuna selvitty äkäsestä flunssasta. Millä vois välttää nää taudit?

Ihanaa ystävänpäivää kaikille odottajille!!

Koirista: käsittääkseni koirat vaistoaa ja huomaa raskauden ja ilmeisesti käyvät sitä läpi raskausaikana (ovathan nekin nisäkkäitä niin luulis tietävän miten homma menee :))
Moni tosiaan vie sairaalasta jonkun vaatekappaleen/rievun kotiin haisteltavaksi ennen vauvan tuloa. Vissiin valtaosalla kaikki menee hyvin, mutta jos alkaa ilmetä ärinää, kulmien alta mulkoilua tai mitä vaan epäilyttävää käytöstä, kannattaa olla ajoissa varuillaan. Tästä ei oo kauaa kun kultainen noutaja oli lohmassut reilu vuoden ikäiseltä korvasta niin että sai useita tikkejä. Oli matalaa murinaa pitänyt aina lapselle ja nyt ilman mitään ennakkovaroitusta käynyt kiinni. Kova paikka koko perheelle.

Tänään on neuvola ja saa Kelan kaavakkeet täytettäväksi. Poika lähtee mukaan neuvolaan, innoissaan kun saa kuulla "Elmerin" sydänäänet :)  Supistuksia on mullakin ollut päivittäin, enkä oikein aina edes tiedä mikä niitä laukaisee. Ja joskus on samalla  voimakasta paineen tunnetta tuolla alhaalla. Täytyy mainita asiasta neuvolassa.

Aamusesta oli neuvola taasen..Siellä kuunneltiin toisen sydänäänet taisi vain olla aamuunilla kuin niin paikallaan pysyi. Tuntuu kyllä että pienokainen menee aikaslailla mun rytmin mukaan. Aamulla ekat potkut tuntuu seiskan pintaa ku menen töihin, sen jälkeen tasaisin väliajoin potkuja pitkin päivää, illasta toinen sit riemastelee oikein kunnolla siinä ysin pintoihin ja kympiltä rauhoittuu nukkumaan :) En ainakaa ole yöllä huomannut et liikuskelisi kovasti vaikka itse heräisinkin..
Tollasen rytmin ku pitäisi synnyttyäänkin niin ois aikas jees

Ylimääräiseen ultraan pääsen 19.3. niin sitten viel toisen näkee emoticon

Sokerirasitus testiin käypi tie :( Muutoin kaikki oli ihan ok, tuo sf-mitta otettiin ja oli sitten 23 cm (nyt rv 23+3) neuvolatäti sanoi että se ja kohdun koko muutenkin tunnustelemalla vastaa viikkoja 26..Kuitenkin ultrassa edettiin aivan nykyisten viikkojen mukaan kaiken puolesta. Totesi vain että johtunee siitä ruumiinrakenteesta.. Olen huimat 160 cm pitkä ja muutoinkin tuo mahan kohta aikas lyhyt..
Painosta, 5kg tullut raskauden aikana lisää..viimoisen kuukauden aikana oli tullut hieman enemmän ku ei päässyt liikkuu. Noh nyt pitää taas tsempata ettei ihan ryöpsähdä käsistä :)

Hyvää ystävänpäivää kaikille!

<3 Hyvää ystävänpäivää kaikille kesämasuille <3 

Tulin poksumaan. Rv 25 lähti käyntiin ja tasan 15 viikkoa laskettuunaikaan.  Kuulostaa viikkoina TOSI lyhyeltä ajalta. 

Toivottavasti siellä teillä marce86 parannutaan pian. Itellä oli kuukausi takaperin kova flunssa mutta sen jälkeen(kop kop) ei ole ollut mitään. Enkä kyllä haluiskaan mitää enää tähän lisäks kun olo on muutenkin kuin junan alle jääneellä. Kivut ei siis ota helpottaakseen, ei.Sen verran pahasti on nyt toi lantio löystynyt..... Just mietin että onkoha synnytyskin kovin tuskallista kun ei voi esim selällään maata yhtään ja kun istuminenki meinaa sattua.  Synnytetään sitten seisten. 

Kiitos...eiköhän tämä tästä sain kolme päivää sairaslomaa jos sillä aikaa menis tautikin ohitse.Toivottavasti te kaikki muut pysytte terveinä.

Täällä kans eilen käyty neuvolassa. Sf-mitta oli 23,5 cm, ja viikot siis 22+0, eli yläkäyrän yläpuolella mennään, tosin niin aiemminkin molemmista lapsista :) "Elmerin" pulssi oli 155, mulla oli poika mukana ja voi luoja kun se oli innoissaan niistä äänistä :)) Hemppa oli laskenut taas ollen nyt 126, eli ei onneksi tarvii rautaa alkaa syömään, vatsa tuntuu olevan kovalla muutenkin! Supistuksista mainitsin, sanoi että jos päivittäin kipeitä niin täytyy tarkistaa tilannetta ja ottaa lepolomaa töistä, tarkkailen vielä ite ja otan yhteyttä jos tuntuu siltä.

Mutta nyt töihin, mukavaa keskiviikkoa kaikille!!

Tervehdys kaikille!

Täällä myös neuvolassa käyty ja kaikki niinku pitääkin :) Pikkusella oli jonkinlainen jumppa just menossa ku ei millään meinattu löytää sydänääniä, aina ku löyty ni katos samantien :D Vikkelä vesseli! Itellä kans ollu noita supistuksia jo useamman viikon ajan, joskus saattaa tulla tosi montakin päivässä :/ mutta ei onneks ole erityisen kivuliaita, tuntuu vaan painetta ja vatsa menee ihan kovaks. Täytyy jatkaa seurailua ja toivoa että helpottavat.. 

Kiloja tullu semmoset 4kg yhteensä ja viikkoja siis 23+1, kyllä se aika rientää!! Tsemppiä kaikille mahoille :)

Mä kävin tänään työterveyslekurissa taas jatkamassa tuota mun sairaslomaa.. 
Sit pyysin tsekkaamaan napani kun se on ollut täs pari pvää kipeä, ja siellä oli juuri se mitä kuvittelinkin.. eli napatyrä. Eli nyt on sen vahtimista kans ettei mee pahemmaksi.

Kaikkea täs on saanu kokea, selkä ja rasitusastma.. mitäs vielä?! 

Mul on ens viikol neuvola ja sit on myös sokeripaasto. Nyt rv 24+5.

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli kuten pitääkin :) Hemppa oli laskenut, nyt enää 102, mulla ei oo koskaan ollut sen kans ongelmia, aina ollut hyvä, mutta vissiin ihan normaalia tässä vaiheessa raskautta!? nyt sit vaan rautaa syömään! Sf-mitta otettiin ekan kerran, se oli 19, viikkoja tänään 22+0. Ja pojan sydänäänet 150 <3
Niin ja sokerirasitukseen meen maaliskuun alussa! Äitiyskela paperit sain mukaan, ja lähtin jo heti verkossa, osaako kukaan sanoa kuinka pian se äitiyspakkaus tulee hakemuksen lähdettyä??
En yhtään odota :D

Heissan Katjaana! Tuosta äitityspakkauksesta kyselit, niin itse lähetin paperit ihan kirjeitse kelaan tuossa n.viikko sitten ja eilen jo tuli postissa lappu että maksavat huomenna sen avustuksen tilille sekä päätös äitiyspäivärahan/vanhempainrahan maksamisesta. Tosin en tiedä maksetaanko pelkkä raha nopeammin kuin mitä se pakkaus sitten saapuu? Esikoisesta en edes muista kauan meni kun pakkaus otettiin hänelle. Riippuu varmasti siitäkin kuinka paljon käsiteltäviä asioita heillä on kerralla. :)

Tänään oli neuvola ja uutuutena Espoossa me äidit saamme itse ottaa pissanäytteen, punnita painomme ja mitata myös verenpaineen. Liekö pulaa hoitajista/rahasta? Samoin lääkäri on hävinnyt neuvolasta ja lääkärintarkastusta varten on mentävä toiseen neuvolaan. Harmittaa, kun tuo oma neuvola olisi ihan kävelymatkan päässä... Minulta ei myöskään ole sf mittaa mitattu kertaakaan. Sydänäänet kyllä kuunnellaan, siellä se pikkuisen sydän pumputti 150. :) Hemoglobiini oli pudonnut 126:sta 108:aan. Nyt vaan pinaattia ja parsakaalia puputtamaan. ;) Ihanaa oli kuulla taas, että kaikki on niin kuin pitääkin. Painoa on tullut 6kg alkupainosta, mutta koska se oli alhainen ei onneksi ihan liialta tunnu. Kunpa ei nyt vain ihan hirveästi enää tuplaantuisi.. Tänään lumitöitä tehdessä alkoi masu ilmoitella itsestään. Täytyy lepäillä enemmän. Ihanaa, viikonloppu lähestyy. :)

Tänään tuli neuvolassa käytyä ja nyt sitten voi laittaa Kelalle hakemusta, heti kun ehtii. Kaikki oli hyvin ja pikkuisen sydänäänet löytyivät musta tosi nopeasti. Mulla mitattiin nyt toi sf-mitta ekaa kertaa ja se ei ollut kuin 16cm, mutta pieni se on ollut aikaisimmissakin raskauksissa (terkkari oikein vertasi, kun siinä oli opiskelijakin mukana). Nyt siis rv 22+1. Terkkari totesi, että minulla se näyttää olevan aivan normaalia tässä vaiheessa raskautta :) Hb oli laskenut 126:n, mutta olo on edelleen hyvä, eikä tarvitse rautaa alkaa napsia, paitsi jos siltä myöhemmin tuntuu. Kiloja on tullut kaikkiaan tähän mennessä 4,1kg eli ihan kohtuudella, ei sit haittaa jos ja kun lopussa tulee enemmän niitä kiloja

Nyt on sitten harjoitussupistukset alkaneet... treenii, treenii :)

Tuosta sokerirasituksesta, näyttää olevan erillaisia käytäntöjä eri paikka kunnilla! Mun ei ole tarvinnut käydä siinä edellisissä raskauksissa, eikä mun tarvitse nytkään mennä (jollei yhtäkkiä tule jotain radikaalia muutosta vointiin). Esikoinen syntyi, kun olin 29v. ja nyt oon 34(ens kuussa täytän). Kaikille kuitenkin tsemppiä, ketkä sinne menevät!

Meillä on toinen mummila maalla sellaisen 1,5 tunnin ajomatkan päässä ja varmasti tullaan kesän aikana ajelemaan sinne useammin kuin kerran! Maalla on ihanaa!!! Matkat on aina mennyt hyvin tyttöjen kanssa vauvana ja esikoisen kanssa meillä ei ollut ilmastointia autossa, mutta ajoitettiin ajot aina aikaiseen aamun tai myöhäiseen iltaan.

Voi kurjuus Mir84, napatyrä ei kuulosta yhtään kivalle :(

Miula ei oo tällä hetkellä muuta valittamista, kun että nukkuminen, tai asennon hakeminen alkaa olla jo hankalaa. Selkä ja kyljet kiukuttelee, kun selkä menee notkolleen. Tähän meinasin kuitenkin mennä hakemaan apuja huomenna, kun "anoppi" kertoi että Lidlin mainoslehdessä oli ilmoitettu vartalotyynystä, joka on huomenna myynnissä. Semmonen pitkä pötkylä tyyny, mikä helpottaa oloa mm. raskaana olevalle. Hinta näytti olevan 12.99, joten ei ole mikään iso investointi. Eli huomenna Lidliin, jos joku muukin luulee tarvitsevansa sellaista ;)

Tosta sokerirasituksesta. Täällä myös on ollut käytäntönä että yli 25-vuotiaat ensisynnyttäjät joutuisivat siihen, mutta neuvolassa sanottiinkin ettei miun välttämättä siihen tarvitse osallistua, vaikka 30-vuotias ensisynnyttäjä olenkin. Jos kuitenkin itse haluan, niin toki siihen voin mennä ja nyt oon päättänyt että kyllä miekin haluan sen käydä. Jos ei muuten, niin ihan mielenkiinnosta ;)

Meillä muuten sanottiin että äitiyspakkaus tulisi noin kuukaudessa kun hakemuksen lähettää.

Myö ollaan kans mietitty, miten meidän bichon neiti tulee suhtautumaan pieneen tuokkaseen. Se on kuitenkin saanut olla aina perheen pieni  silmäterä. Toisaalta, se on kyllä niin kiltti, etten usko että mitään suurempia hankaluuksia tulee. Pitää vaan muistaa hellitellä ja huomioda häntä yhtä lailla.

hhm voiskin katsoa, jos ehtis tänään lidliin :) Vois sellainen vartalotyyny olla aika mukava! Jollain lastentarvikeliike sivuilla olen nähnyt sellaisia C-tyynyjä juuri raskaana oleville hintaan 70 € -->... Ei kauheasti innosta ostaa niin kallista kun rahalle ois parempaakin käyttöä.

Täällä on vähän ahdistunut olo, eilen aamulla vessassa käydessä pyyhkiessä jäi paperiin jotain vaaleanpunaista valkovuodon tapaista. Hätääntyneenä sitten soitin kättärille ja siellä rauhoittelivat, että tuskin mitään. No eipä sitten sen yhden kerran jälkeen ole paperiin jäänyt mitään, mutta silti vähän epävarma olo. Pidin sitten eilen sairaspäivän, kun ei töissä viitsinyt itkevänä olla.
Tänään aattelin soittaa neuvolaterkkarille, josko saisin lähetteet labraan näytteidenottoon. Ihan vaan varmuuden vuoksi.
Pienoinen on potkinut ihan mukavasti eikä muutenkaan mitään kipuja erityisemmin ole ollut. Mietin vaan oisinkin saanut jonkinlaisen tulehduksen lauantaina, kun tuli istuttua kylmässä
Kyllä ottaa päähän tällaiset asiat

Toivottavasti loppuviikko menee hyvin ja pääsee nauttimaan ensi viikon hiihtolomasta!

Neuvolakuulumisia 25+1
Meidän neuvolassa on sellanen ihan tilanne, että siellä on ultrausmahdollisuus ja Terkka joka kerran kurkkaa sillä vauvelia :)
Siellä pötkötteli potra poika, oikein esitteli haarusväliään :D
Päämitta vastas viikkoja, mutta reisiluu-mitta viikkoja 26+3... Sit vilkaistiin iskää, joka oli päässyt mukaan ja sukuunsa taitaa poju tulla. Mies on siis parimetrinen itse.

Hb oli 128, verenpaineet hyvät ja kaikki muuten itellä hyvin. Unettomuus on vaan alkanut vaivaamaan... Ja eilen pääsin ressaamaan meidän kissaa kun se NIELAS silmäneulan! Nyt pitää sit kattia pitää silmällä, et tuleeko itekseen ulos, vai joudutaanko röntgeniin sen kanssa.
Kaikenlaista ressiä sitä tuleekin...

Nonni.. tosi kiva, olen odotellut että koskahan lidliin tulee ne vartalotyynyt myyntiin (olen lidlis töis), en silti jaksanu odottaa niin tilasin ellokselta ton raskaustyynyn n.30e alennuksen kanssa. 
Toi tyyny on ollut tosi kätevä, huono puoli siinä välil aamuisin on että olen sen kanssa niiiiiiiin jumissa että hyvä kun sängystä pääsen pois :) 

Mäpä hain tänään kotiin ÄITIYSPAKKAUKSEN <3
Ihana se toppapuku. Ois voinu jo eilen hakea paketin, mutten jaksanut lähtee kotoo mihkää. 
Koirat oli ihan innoissaan nuuskimassa pakettia.. kaikki kun pitää tutkia! 

Eilen pelkästään seistessä huomasi että navassa tuntuu jotain ylimääräistä, lievästi sattuu mutta eiköhä tää täst jos se ei pahemmaks mee. 

Jahas oli terkkari sitä mieltä että limakalvosta peräisin se pieni määrä verta. Eikä nähnyt syytä lähetteelle labraan. Toivottavasti näin, ei tosiaan ole sen kerran jälkeen ollut mitään, mutta säikäytti vaan. Toivottavasti ei enää samanmoista eikä edes erilaista. Pari viikko neuvolalekuriaikaan, joskos sen jaksais odottaa...

Onneks toi pienoinen potkii ihan normaalisti, hiukan helpottaa ahdistusta emoticon

Hei kaikille,

Ma oli meillä rakenneultra ja kaikki siellä hienosti. Sellanen vanhempi täti oli siellä hommissa, tosi mukava. Sano, että kaunis, siro nenä vauvalla <3. Koko täsmäs viikkojen kanssa aivan päivälleen, hassua. Nyt mennään 22+1 :) eli aika vaan menee.

Meillä poika vielä nukkuu pinnasängyssä, tulee ens kuun alusta 1,5 vuotta. Ei vielä kiirehditä, tutista vaan pitäs päästä eroon. Onko muilla tuttivierotuskokemuksia?

Mitens, oliko muilla ensimmäinen syntynyt sektiolla? Mulla on ja aavistelen, että tää seuraavakin vauva tulee samalla tavalla.

Mulla on edelleen pissatusta ja tunteet todella herkässä myös. Eilen vollotin leffan päätteeksi, nyyh. Jotenkin vaan tiedostaa paremmin ja paremmin sen, että se pieni ihminen syntyy kesällä <3 Voi sitä rakkauden määrää.

Mukavasti menee kaikilla odottajilla, se on kiva kuulla. Meillä kelapaperineuvola ois 29.2, en vielä tiiä otanko pakkauksen, saa nähä.

Nyt lähetään ulkoileen, kaikkee hyvää kaikille teille, jaksamista <3

Hei taas kaikille!
Täälä 25:ttä viikkoa porskutetaan, edelleenkin hyvillä oloilla ja hyvin pienellä painon nousulla :) ainoa mitä olen huomannut että selkä ja jalat väsyy töissä helpommin(teen seisoma työtä) ja pitkän päivän jälkeen tuntuu että alaruumis on ihan jumissa, mutta ei ole enään kun muutama kk äippäloman alkuun :)
Kipeenäkin kerkesin tässä olla, tietenkin Teneriffan reissulla iski flunssa :/ muutoin oli kylläkin ihan mahtava reissu!!
Tuosta koira asiasta niin itsellä kesäkuussa 3v täyttävä narttu koira, enkä ole siitä mitään stressiä ottanut miten tulee vauvan kanssa toimeen tulee, uskon että ei tule ongelmia vaikka onkin nuori ja energinen koira, ei vaan saa niitä karvasia lapsiakaan unohtaa vaikka vauva tuleekin taloon :)
6.3 aika tays;in äitiyspolille, pelkopolille keskusteleen kätilön kanssa. Jännittää minkä moinen ihminen sielä odottaa ja saanko puhuttua kunnolla peloistani, jotta olisi sielä käymisestä jotain hyötyäkin...
Ihanaa odotuksen jatkoa kaikille, toivottavasti muutkin hyvinvoivia :)

Neilikkainen tohon tuttivieroitukseen, me jätettiin tutti pojan ollessa noin 1,5v.
Olin varautunu ihan hirveään aikaan ja tappeluihin ja itkuihin jajajajaja, MUTTA meni todella hyvin!
Vietiin tutit kaverin vauvalle ja pojalle jo etukäteen monta päivää puhuttiin miten tutit on vauvojen juttuja ja miten iso poika meillä onkaan.
Mentiin tosiaan kylään ja annettiin tutit ja poika "sai vauvalta" muumipappa pehmolelun.

Illalla nukkumaan mennessä kyseli tutin perään ja muistutin että mehän annettiin ne vauvalle ku tutit on vauvojen juttuja ja sä sait hienon muumipappa pehmolelun jonka voit ottaa sänkyyn.
Meni todella hyvin!
Muutamat yöt heräili ja mun piti mennä viereen rauhottelemaan/silittämään että nukahti uudestaan ja seuraavana päivänä ei nukahtanut päikkäreille, mutta sen jälkeen ei pahemmin ole tullut takapakkeja.
Välillä kyseli tutin perään ja sitte pojalta kysyttiin että "no missäs se tutti olikaan" ni alko nauraa ja sano ite "vauva" eli muisti että olikin vauvojen juttu

Oho, tulipas pitkä sepustus, jotenki vaan aloin elää uudestaan tota aikaa ja sormet napsutti

(.) huomenna taas lekurille, en muista kerroinko jo täällä mutta kävin labrassa pari viikkoa sitten supistelujen takia ja sieltä löyty BV johon sain lääkkeet.
Supistelut on jatkunu päivittäin kivuttomina, mutta parina yönä on tullu todella kipeitä supistuksia muutama peräkkäin ja sitten loppunu ku seinään.
Soitin neuvolaan ja sano että pitää tulla ehdottomasti uudestaan koska BV voi herkästi tulla uudestaan ja aiheuttaa supistuksia, lapsiveden menoa, keskosuutta yms
Toivotaan nyt että saatais joku vastaus mikä on homman nimi, tuntuu hullulta jos on uusiutunu jo kun lääkekuuri loppu vasta viikko sitten!!

Takaisin