Kesämasujen ensimmäinen kolmannes

Täällä työsuhde-etuna käyty tänään ultrassa. Kuten epäilinkin, la siirtyi liki kahdella viikolla, ollen nyt sitten juhannusaattona

Pieni sydän sykki hirmuista vauhtia ja kaikki vaikutti olevan hyvin.  emoticon
 
Heissan kaikille ja onnea odotukseen :)

Minä olen ollut tänään onnellinen, kun ei ole tarvinnut oksentaa ja ruokakin on mennyt alas. Olen siis yksi niitä onnellisia joilla raskauspahoinvointi etenee tiputukseen saakka. Nyt viikkoja 8+3, joten toistaiseksi menty vielä yösyömisillä ja juomisilla, ja niillä mennään mahdollisimman pitkälle :) 

Hirmuisen onnellinen olen raskaudesta. Meillä on 11kk Leevi poika ja ihanaa saada hänelle kaveri. Vähän tietty aluksi hirvittää, kun on kaksi pientä tuvassa, mutta eikö niihin äkkiä totu :D

Ensviikolla eka ultra ja siinä saadaan tarkistella laskettua aikaa. 

Onnea kaikille odottajille ja hauskaa alkavaa viikkoa, nauttikaa ja antakaa aikaa itsellenne <3
 
Kiva että odottajia ilmaantuu lisää!

On: oltiin tänään miehen siskon tytön synttäreillä ja sanoin miehelle jo sinne mentäessä, että farkut kiristää ihan per***eesti ja mahaa turvottaa. Laitoin vielä sellasen valtavan tunikan päälleni ja ajattelin et se vähän antais anteeksi tuolle turvonneelle mahan röllykälle.. NO, siinä olkkarissa istuessa miehen sisko sit supatti et "tuleeko teille toinen?" Pakko se oli  myöntää, ollaan päätetty et jos joku kysyy niin ei aleta kieltämään, se on ihan typerää... Kysyin et mistä se arvas, niin kuulemma siitä et "sun maha on sen näkönen, sait ittes niin nopeasti omiin mittoihin ekan raskauden jälkeen niin pistää silmään". Jaaha, ei siis auttanu verhoutuminen. Vaikka eipä tuo mahan kasvu ihmetytä, kun miettii miten paljo mä syön - koko ajan! Nyt tosin vähän tökkää ällötystä, mut näläntunne on silti.. musta tulee varmaan elefantti.
 
Kida, meillä ihan sama, edellinen raskaus ja synnytys meni täysin moitteettomasti, ja poika on ollut helppo kuin mikä tähän saakka. Nyt tosin unirytmit heittää häränpyllyä, mutta ehkä hiljalleen alkaa jo rauhoittua =) koko ajan oon sanonu, että se seuraava lapsi on sit se koliikkivauva eikä nuku ekaan 3kk ollenkaan...

Kesämasu, ihan eppaa että noin pääsit ultraan piipahtaan ;-D mutta ihanaa että siellä oli kaikki hyvin!! Juhannusvauvaa meillekin odotellaan =)

Tarunen, tsemppiä päiviin! Toivottavasti olo alkaa siitä hiljalleen helpottaa =) en osaa edes kuvitella tuota olotilaa, mutta uskon että on älyttömän rankaa, varsinkin kun esikoisen kanssa pitäis jaksaa touhuta =S

Pitu86, tuttu tunne tuo *heh* nyt mulla on sentään himpan verran helpottanut tuo turvotus, mutta iltaisin näytän kans kyllä kovasti raskaalta! Varsinkin syömisen jälkeen turvottaa aina ihan kamalasti =/ töissä saa lounaan jälkeen vetää oikein mahaa sisään ettei pömpötä! Mäkin oon päättänyt etten kiellä jos joku kysyy, kukaan ei vielä ole kysynyt suoraan, vaikka meidän äidiltä sitä kyllä vähän odottelen =)
).( varasin juuri ajan ultraan 30.11.emoticon labravastaukset ei oo kyllä sillon vielä ehtiny tulla, mutta viimeksikin sain riskilaskennan tulokset sitten postitse jälkikäteen kun jouduin käymään vielä uudelleen verikokeissa. Oisin varannut ajan perjantaille, mutta oli vaan aamupäiväaikoja jäljellä? Olisin kuvitellut että näin ajoissa löytyis vielä aikoja paremmin =/ täytyy vielä kysellä mieheltä, eikö se pääsis töistä piipahtaa tampereella sinne ultraan ja palaan sitten takaisin. Perjantaina olis viikkoja jo 11+3, pelkään että tollon 30.pv. on liian varhaista kun on neuvolan mukaan viikkoja 11+1 =/ toisaalta sitten taas, jos se on liian varhaista, niin kaipa ne vaan varaa meille uuden ultra-ajan, neuvolan ohjeen mukaanhan toi on kuitenkin siinä aikahaarukassa kun ultran voi tehdä!
 
Heipä hei!

Avaampa minäkin sanaisen arkkuni hetken taustalla kurkkimisen jälkeen...

Mulla on ollut myös melkosta turvotusta iltaa kohti. Oon kyllä enemmänkin ollut turvotusmassustani hurjan ylpyä ja mies sitä innoissaan pussaillut ja silitellyt. Tällä viikolla olis yhdet pikkujoulut joissa kyllä varmaan mun juomattomuus ja turvotusmassu ei jätä mitään arvailujen varaan.

No ollaan muutenkin kerrottu tästä raskaudesta aika avoimesti. Viime kesäisen keskiraskaudenkeskenmenon jälkeen on ollut vaikeinta kohdata ihmisiä jotka eivät edes tienneet raskaudesta... Ei me silti olla vielä kaikille kerrottu... läheiset ystävät tietää (erityisen tärkeälle tuntu kertoa niille jotka tukivat meitä isosti viime kesänä) sekä molempien perheet tietää. avasin oman liikkeen noin kuukausi sitten ja kun eilen yksi asiakas kysyi ollaanko taas kevättalvi matkalla vai onko kampaamo auki kerroin myös hänelle... liika salailu ei oo vaan tuntunu omalle. Vieraamille kuitenkin kerrotaan pääsääntösesti vasta ekan ultran jälkeen... sitä odottelenkin kovasti. Kutsua ei oo vielä tullu.

Eka neuvola oli viime viikolla. Tätsy ei ollu ennestään tuttu, ja vaikuttikin super mukavalle. Mies oli myös mukana (ollaan sovittu että tulee jokaiseen neuvolaan ja ultraan ja lääkäriin ja kaikkeen.) Erityisen mukavaa oli kun juteltiin ruoka asioista. Virallisten suositusten mukaanhan mitään luontaistuotteita ja yrttejä ei saisi ottaa mutta kaikenmaailman myrkky e-koodeja saa ottaa kohtuudella. Tää ei oikein uppoa meidän perheen linjaan. tätsykin oli sitä mieltä että luontaistuotteet ovat oikein hyvästä kun vaan tietää mitä ottaa. Mä oon syöny chia siemeniä taidan alottaa myös siitepölyn.

Paljonko te muut syötte d-vitamiinia? Mä söin ennen raskautta n. 100 mikrogrammaa/pv... Neuvolan tätsyltäkin kyselin tästä. se virallinen suositus 10 on musta vaan niin alhainen, neuvolassa oltiin sitä mieltä että Kanadan suositus mukanen 40 on ainakin ihan varmasti turvallisissa rajoissa... toisaalta tekis mieli syödä enemmän. sen huomaa nimittäin niin selkeesti olossa. Päiväntasaajalla auringosta saa kuitenkin sen jopa 250/pv. oon nyt syöny päivästä riippuen 40-60...

Väsy on ollut melkosta vitskuista huolimatta. Tuntunut kyllä ihanalta laiskotella, vaikka viimeviikon muuton jäljiltä asunto on vielä melkonen pommi. Esikoinenkin on tän viikon mummolassa joten aion kyllä nauttia väsymyksestä jolle on näin mahtava syy
 
Miiruli, mä olen syönyt multitabsia missä on se 10mikrogrammaa. En oikeastaan oo tullut ajatelleeksi, että sitä saa noinkin suuria määriä sisältävinä pillereinä. Miehelle vois olla tosi mainio lisä, kun kovasti talven pimeet masentaa ja väsyttää! Täytyykin kokeilla, kiitos vinkistä =) mua ei väsymys muuten haittaa (kuten ei esikoisenkaan aikana) mutta illalla meinaan sammua ku saunalyhty jo yhdeksältä. Ihmettelen kyllä että esikoisen yöhulinat ei oo väsyttäneet mua tän enempää....

Siirsinkin vielä tuota ultraa parilla päivällä eteenpäin, varmuuden vuoksi. Tylsää jos mennäänkin liian aikaisin ja joudutaan sit varaamaan uusi aika np-mittausta varten =P ultra nyt siis 2.12. aamupäivällä ku mieskin sanoi että pääsee kyllä tulemaan kesken työpäivänkin =)
 
Tervetuloa taas uusille ja onnea odotukseen :)

Mäkin vetelen tota MultiTabsia (vai -Vitaa? eniveis...) sen yhden tabun päivässä, eli siis juurikin sen 10mg päivässä. Ennen raskautta söin jotain perus vitskuja joissa oli 5mg deetä. Oon muutes miettiny, että kun meillä ei kauheesti tota kalaa syödä, niin onko kalaöljytabletit ihan ok syödä? Noissa pillereissä ei näyttäny olevan kuin kalaöljyä, dha:ta, epaa ja e-vitamiinia. Neuvola on kyllä jo ens viikolla jossa voin asian terkkarilta tarkastaa, mutta jos täällä olis joku joka tietäis :)

Olen onnistunut oppimaan hillitsemään pahoinvointia \o/ Koko ajan vissy-pullo kainalossa ja säännöllinen vähärasvainen syöminen auttoi :) Saa nähä miten onnistun huomenna kun pitää mennä töihin jossa en pääse syömään ja juomaan aina tarpeen vaatiessa. Ja se syöminenkin on vähän mitä sattuu... Nyt vaan tietysti oon koko ajan huolissani pikkukaverista kun pahoinvointi ei ole ympärivuorokautista. Onneksi tulee edelleen noita aaltoja <3 Ja ihania repäisykipuja aivastaessa tai yskiessä tai liian nopeesti liikahtaessa. Mun pitäiskin käydä hakemassa mun doppleri kaverilta takaisin, parin viikon päästä voi alkaa jo metsästelemään ääniä :)

Oikein alkaa jo itseäänkin naurattaa tää turvotus :D Aamulla on ihan litteähkö maha, mutta heti aamupalan jälkeen näytän siltä, että oisin vähintäänkin puolessa välissä raskautta menossa. Iltaisin sitten aina ihailen tätä "vauva"masua :D

Saatiin Vaasan reissustakin mukava tuliainen. Keinutuoli <3 Olin jo esikoista odottaessa sellaista himoinnut, mutta ne on uutena ihan sikahintasia! Nyt löytyi sitten ihana 40-luvun keinu perintömökiltä :) Uusi istuinpäällinen siihen pitää askarrella, mutta luulisin että tälläinen tumpelokin sellaisen onnistuu siihen askartelemaan. Reissu meni muutenkin ihan hyvin. Kotiin tullessa olinkin sitten taas todella pahoinvoiva ja ilta meni pää pöntössä. Sen siitä saa kun vetelee abc:lla hamppareita ja limpparia...

Nyt pitäsi varmaan alkaa jo tekeen jotain, ettei mee lomailu ihan hukkaan. Pyykkivuori odottaa voittajaansa ja kohta saa villakoirat täristä pelosta kun nappaan imurin kouraan :)

 
Mulle Zeni oikein suositeltiin syötäväksi Omega3 kapseleita kun esikoista ootin kun syön niin vähän kalaa, mutta ei oo tullu nyt syötyä. Mutta kai niissäkin on eroja, mitään kalanmaksaöljyä ei parane mennä litkimään, kai :D

Ostin ite Tollasia Minisun multivitamin mama vitamiineja, olivat uusia tulokkaita, eivät kovin kamalasti poikenneet niistä multivitoista ja oli hitusen halvempi. Rautaa mää varmaan joudun alkaa syömään jossain vaiheessa lisää, mutta nyt mennään näillä.

 
Niin ja Miirulille, että onneksi suositukset on vain suosituksia. Suositellaanhan sitä vaikka mitä kummallisia "myrkkyjä" muutenkin, sekä lapsille että aikuisille. Onneksi saa ite päättää kuitenkin :)
 
Huh kuulkaa, ku alkaa tämä turvotus jo aamuisinkin näyttää ihan vauvamasulta =/ ihanaa tietysti sinänsä, oon sitä masua kovin odottanutkin jo, mutta ei ihan vielä!!! =O kolme viikkoa vielä ultraan aikaa...miehelle sanoin aamulla että mieti jos siellä onkin kaks!? Big mistake *huoh*....hää ei muutenkaan ole ollenkaan aamuihmisiä, eikä muutenkaan välillä mieti ollenkaan mitä suustaan päästää...tokaisi sitten kauhuissaan että kaks ei tuu kysymykseen, ei missään nimessä! Hän muuttaa sit kyllä eri osoitteeseen jos tähän perheeseen tulee kolme lasta ja plaa plaa plaa....paljon oon oppinut jo suodattamaan noita puheita ja aamullakin mietin, että en kyllä ala tappelemaan tästä nyt, vedin kengät jalkaan ja lähdin töihin. Turhahan tästä on nyt murehtia, kun ei ees tiedä onko siihen mitään syytä!! Töissä pistin sit vaan tekstiviestin, että turha tästä on nyt riidellä, ja että uskon että hän oli tosissaan. Uskokoon myös että minä oon tosissaan kun sanon, että mun lapsiani ei kukaan tapa vaan sen takia että hän ei ollut valmis kasvattamaan kaksosia....osaa noi miehet kans omien angstiensa kanssa välillä olla semmosia pälliääliöitä että oksat pois.....eikös ne raskauskilarit ookaan vaan naisten juttu?! Hyppääkö ne kiukkuhormonit miehiinkin joskus =O *hehheh*
 
Tirri meillä mies ilkkuu tuota kaksosjuttua koko ajan kun mä olen niin huonovointinen.. Mä sitten herkässä tilassa jo tirautin pari kyyneltä, että mihin ne kaikki turvakaukalot mahtuu.. *reps*
Huomenna varhaisultra, olisi nyt edes yksi emoticon
 
Turvotusta löytyy täältäkin ja kiloja on tullut nätisti jo 3, vaikka tänään tuli viikkoja tasan 7..... vasta. Tätä menoa jos jatkuu, niin huhhuh... Mie oon pienikokoinen ja hoikka ja sanoinkin miehelleni, että miule tulee henkisesti olemaan rankinta ensimmäiset 3-4 kuukautta kun näyttää vain lihoneelle, ennen kuin varsinainen vauvamaha tulee esiin. Tämän turvotuksen perusteella myös meillä vitsailtiin kaksosista aina tähän aamuun asti kun käytiin varhaisultrassa, eikä mitään kasosiin viittaavaa näkynyt. Sen sijaan pieni nuppunen näkyi ihan oikeassa paikassa noin 1 cm pituisena ja syke oli voimakas. Voi sitä riemun ja helpotuksen tunnetta. Ja kyllähän tämän turvotuksen, lisäkilot, kuvotuksen yms. kestää kun tietää että uusi elämä siellä masussa kasvaa :) Kaikille oikein ihanaa päivää ja otetaan kaikki ilo irti tästä odotuksesta :)

 
Niin ja onnea Tweetylle huomiseen ultraan, meillä näyttää olevan samat viikot menossa :)
 
Päivittelenpä omiakin kuulumisia pitkästä aikaa :) Eli rv 10 alkoi tänään (9+1, en ymmärrä miksi tuo ticker näyttää väärin). Oksentelulta olen säästynyt täysin, mutta hajuaisti on herkistynyt sen verran että yökkäilyjä tulee aina sillointällöin. Onneksi mitään ei tule ulos :) Väsymyskin alkaa jo helpottaa. Enää ei tartte 15 tunnin yöunia :)

Viimeviikolla oli ultra (vasta), kun meni lähete mönkään aikaisemmin niin nyt vasta päästiin. Masusta löytyi yksi sikiö (1,6cm) ja kova sydämensyke :) Oli aivan mahtavaa nähdä, että sielä tosiaan oli jotakin elävää ja oikeassa paikassa. Ihan lääkärikin herkistyi <3 Enää pari viikkoa niin on ensimmäinen kolmannes takana ja tuntuu, että aika on mennyt hurjaa vauhtia. NT ultra on 7.12, jolloin viikkoja kasassa 13+1.

Työreissuja ei enää montaa ole jäljellä :) 3 tälle kuulle ja ensikuussa eka viikko on lomaa niin saa nähdä montako laittavat loppuvuodelle. Sitten alkaa mun "mammis" omista töistä ja jatkan sitten kevääseen opettajan hommia.

Veljeni ilmoitti juuri menevänsä naimisiin 9.6.. heh.. saas nähä minkäkokoisella porukalla osallistutaan vai päästäänkö edes paikalle. La on 13.6 siis. Meillä perhe ei siis tiedä vielä, meinataan jouluna kertoa. Oma äitini ainakin jo kovasti odottelee lapsenlapsia niin varmasti paras joululahja :)

Mielitekoja mulle on myös tullut, mutta painoa ei oo vielä kertynyt yhtään ylimääräistä kiloa. Esim. eilen oli pakko lähteä hakemaan karjalanpiirakoita ja jäätelöä :D yksi ilta oli pakko saada juustonaksuja, joita en normaalisti syö ikinä.. :)

Hankintoja ei olla vielä tehty juurikaan. Miehen siskon vauvalta jää juuri sopivasti turvakaukaloa ja muuta pieneksi ensi kesään niin sieltä sitten saadaan, mutta täytyy myöntää, että kaksi bodya on tullu hankittua. Toisen ite ostin jo ennen plussausta ja mies osti toisen jääkiekkomatsista kun on niin "fani" :) tietysti suosikkijoukkueen logolla :D
 
Huomenta!

Täällä myös alavatsa turvotusta..ihan järkyttävää..kaikki housut on alkaneet kiristää. Mulla on Pucci sama tunne kuin sulla, että nämä ensimmäiset kuukaudet ahdistaa kun näyttää vain lihonneelle. Valtteristakin alavatsa paisui heti alkuun ja olimmekin etelässä kun olin kolmannella kuulla ja muistan sitä ahdistuksen määrää kun piti laittaa biksut päälle ja mennä rannalle.. Nyt ollaa lähdössä reissuun tammikuussa, joten se sama olisi taas edessä. silloin olen kyllä neljännellä kuulla, et toivottavasti vähän on alkanut edes vauvamasu muodostumaan :)
Tuntuu ehkä kuitenkin, että tällä kertaa olen vähän turvonneempi kuin edellisessä raskaudessa.. myös vaa´an mittari näyttää tässä vaiheessa kilon enemmän vaikka lähtöpaino oli sama. Yritän pitää mieliteot kurissa, koska en haluaisi ylimääräisiä kiloja.
Nyt alkaa Valtteri hermostumaan, joten olisi aika lähteä ulkoilemaan!
Oikein ihanaa päivää kaikille!! :)
 
Minne päin Kida olette reissuun lähdössä? Meillä olisi varattu helmikuussa 2 viikon reissu thaimaahan, mutta olemme miettineet että yritämme vaihtaa kohdetta johonkin lähemmäs. Sinällään harmi, kun järjestimme oikein unelmaloman...

Häistä tuli mieleen, että miun paras ystävä on menossa naimisiin toukokuussa ja mie oon toinen kaaso. Vieraita tulossa n. 170..... Voi tulla ihan mielenkiintoiset häät :)
LA on vasta juhannuksen tietämillä, mutta ison mahan kanssa kaason tehtävissä voi olla ihan haastavaa... hihhih. En ole vielä kertonut raskaudesta ystävilleni. Ainoastaan miun perhe tietää ja miehen perheelle meinataan keroa nyt isänpäivänä. Ystäville vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, vaikka jos joku kysyy suoraan, niin en mainaa valehdella. 

Ihanaa että on jo torstai ja viikonloppu lähestyy... Aurinkoisia aikoja kaikille :) 
 
Kylläpäs osaa väsyttää.....eilen ja tänään ollut sellainen olo että voisin nukkua kellon ympäri. Eilen nukahdin sohvalle 9 aikaan, mies tuli töistä puol 11 ja huikkasin moi ja nukahdin uudestaan. 11 maissa mies sitten tökki mut hereille että mee sänkyyn nukkuun siitä =) sinne sammuin sit kans saman tien! Poikakin antoi nukkua vain yhdellä tutin laitolla siihen 6 asti ku kello soi, mutta olo on koko päivän ollu semmonen että voisin nukkua seisaalteen...illaks sit vielä reippaana yrittäjäkurssille istumaan ku töissäkin on ollut 4 kuntoutusasiakasta (eli meidän ammatissa kiireinen päivä). Illalla voikin sit taas sammua saman tien sohvalle ku pääsee kotiin....

Totesin kans et mielelläni en enää pistä ku yhdet stretch-housut jalkaan, toiset on niin napakat jo alavatsalta että puristaa ikävästi istuessa. Näillä kyllä onneks pärjää aika pitkään, ku on kunnon stretchiä =D

Mieliteoista, mun tekis ihan hurjana mieli kaikkia etikkasäilykkeitä!! Esikoisen aikana olin ihan hulluna punajuuriin, mutta nyt himottaa suolakurkut, kurpitsapikkelsin ym ihan hirveesti!! Nyt vaan alkaa toi kuvotus oleen jo sitä tasoo että yöks =P monesti ruoan näkeminenkin riittää että se ällötys alkaa, lounaalla ei oikein tekis mieli syödä mutta menee se alas kun on pakko. Ja karkkia mun ei oikein tee mieli ollenkaan! Vanhasta tottumuksesta ostin tiistai-illaksi kurssille hirveen karkkipussin ja söin sit ehkä 4 karkkia...keskiviikkona kannoin sen töissä kahvipöytään että syökääs pois =O ennen kuulumatonta mulle, mä oon semmonen sokerihiiri *hih*
 
Onnea teille kaikille joille pahoinvointiin jokin auttaa, meillä ei viel toistaiseksi ole löydetty mikään mikä auttais. Ainut, että herään joku yökin syömään, ettei tulis liian pitkiä pausseja. 

Eilen meillä oli varsin surkuhupaisa päivä. Pikkumies 11kk Leevi alkoi oksentaa yöllä ja oksenteli koko yön. Siivoiltiin sitten vähän väliä ja yritettiin lohduttaa pikkumiestä lauluilla ja hyvillä sanoilla <3 No sitten alkoi mies sanoa, että hänenkin tekee huonoa ja aamuyöstä hänkin juoksi vähän väliä oksentamaan. Koko eilinen menikin pojalla ja miehellä sitten oksennellessa ja vessassa juosten. Vaipatkin loppui melkein ja aattelin, et en millää jaksa lähtee kauppaan, kun olen itse niin huonossa kunnossa. Onneksi pikkumies säästi pari vaippaa yöksi. Sitten kaiken kukkuraksi mä tulin töistä ja olin menossa palaveriin ja alkoi taas hirveä pahoinvointi. Tai siis eihän se mistää alannu, päällä se oli ollu koko päivän, mutta sitten vaan meni yli. Ajoin autolla ja sieppasin nopeesti pussin lattialta. No siinä pussissa oli iso reikä ja mähän olin ihan oksennuksessa :D Siinä oli hupaisuutta kerrakseen.... Sanoin vaan miehelle illalla, että ihanaa että olette mun tukena, mutta ei noin tosissaan tarvi ottaa :D

Mutta jotain ihanaakin.. Meillä oli tänään eka ultra. Pikkuunen oli 1,83cm pitkä ja viikot oli 8+2 laskettu aika pysyy 14.6 :) Ihana oli nähdä pikkuunen joka siellä meille vilkutteli ja Leevi vilkutti sille takaisin.. Meinasin alata itkemään <3
 
Tarunen, no ei mennyt teillä ihan putkeen päivä =O kamalaa koettaa ite hoivata toisia kun ei omakaan kunto tahdo oikein kestää =/ Kovasti onnea ihanasta ultrakäynnistä =) hauskaa että isovelikin pääsi näkemään jo pikkuisen! Meillä on ultrat ulkoistettu yksityiselle ja siellä on käytäntö että lapsia ei oteta mukaan =( täytyy sit vaan näyttää Luukakselle kuvia pikkusisaruksesta!
 
Tää väsymys on kyllä ihan käsittämätöntä, illalla aikasin nukkumaan ja silti aamulla nukahdin sohvalle kun pojan kanssa katseltiin telkkaa. Oksentanut en oo kertaakaan mutta etovaa oloa on, saa nähdä mitä meinaa, tytöstä ei pahoinvointia ollut ollenkaan mutta pojasta oli... Näinköhän olis siis poika tulossa, heh, vähän aikaista tähän pohdintaan mutta minkäs teet. Meiän tyttö kyllä toivoo tyttöä ettei olis kahta riiviö-poikaa, poitsu sit taas sano et ihan sama onko tyttö vai poika kunhan on vauva :D

Ja tää turvotus joka vaivaa ilmeisen montaa :))  itse kans välillä "ihailen" hiljaa omaa masua kunnes taas muistaa ja tajuaa kuinka pieni se vauva ja kohtu vielä on, turvotusta siis kaikki. Ja todella kuinka tuo syöminen vaikuttaa, ruuan jälkeen ylävatsallakin sellainen tunne että jos pistäis neulalla niin pihinä kuuluis kun ilmat tulee ulos.

Kyllä tuli myötätuntoja Tarunen, ei todella menny putkeen päivä :(  Toivottavasti perhe ei enään oo kipeenä.
 
Takaisin
Top