Kesämasujen ensimmäinen kolmannes

Oho, miten sulla Mamma1/11 on nt-ultra jo noin varhain? Tai siis tuntuu musta aikaselta, kun esikoisen aikaan pidettiin ehdottomana "vähimmäisaikana" rv 10+0, sillonki sain itelleni ajan nt-ultraan rv 11+1 ja tosi nihkeesti senki ajan sain, kun oli kuulemma kätilön mielestä "niin aikaista et sitä turvotusta ei vielä kunnolla voi mitata". No kuitenkin saivat sen ihan hyvin mitattua ja kaikki muutenkin ok 

Mulla särkee päätä, tätä inhaa hormonipäänsärkyä  Aamulla oli vähän yökötysolo, mutta toisaalta olen ihan tyytyväinen taas näihin vähäisiinki oireisiin, kun tässä viime päivät ollu ihan oireettomia ja mielikuvitus päässyt laukkaamaan... 
 
Kiitos onnitteluista!! :) Laskurin mukaan la olisi 28.6. Elikäs viikkoja olisi 5. Näin arvelinkin, että eka käynti menee. Luin että se tehdään vko 7-10. Että tovin saa vielä odotella. On tämä jännää aikaa.. Kaikki niin uutta vielä ja tiedon jano valtava.
 
Itsekkin sitä ihmettelin, kun esikoisesta kävin vasta 12+ viikoilla mutta luotan siihen että aika on annettu oikein koska neuvolasta he sen lähetteen laittavat äitiyspolille ja sieltä varataan aika joka postitetaan kotiin.. Kyllä heillä on tiedossa nuo raskausviikot. :) Noh.. jos nuo viikot ovat sitten jostain syystä liian vähäiset kun menen sinne niin saan kyllä sitten uuden ajan. :) Hyvällä tuurilla näkee useamman kerran pikkuisen. 
Tietty aina on mahdollista että joku kämmi on käynyt, ei näistä tiedä... 
 
Ompas tosiaan aikainen nt-ultra! Mulle viimeksi erikoislääkäri teki varhaisultran ja siirsi viikkonjen muututtua jo varattua nt-ultraa että se osui päivien 11-11+6 väliin.

Käsittääkseni sen voi kuitenkin tehdä rv10-rv12+6 välisenä aikana.

Mulla on ihan jäätävä olo pitkien viikonloppu vuorojen jälkeen ja tunnin päästä pitäisi taas lähteä töihin emoticon
 
Ihmeen aikaseen tosiaan toi np-ultra. Itse kävin esikoisesta rv 9+4 np-ultrassa ja jouduin menemään uudestaan parin viikon päästä, koska noilla viikoilla eivät vielä niskaturvotusta pystyneet mittaamaan. Meillä olivat neuvolassa varanneet vahingossa liian aikaseen  ajan...mut ei se meitä haitannu vaik pääsi kaks kertaa pienen ajan sisällä kurkistelemaan kaveria :) ainoa miinus oli, että itse jouduimme maksamaan ylimääräisen ultran, vaikka neuvola oli sählänny ajanvarauksen kanssa.
 
Täällä kans yks äippä ilmottautuu mukaan. Tiistaina ois ensimmäinen neuvola jos se sit tekee tästä todellisempaa :) Nyt ku ei pahemmin ole oireita ollu ellei vessassa juoksua, turvotusta ja rintojen aristusta lasketa. Onnea kaikille plussanneille <3
 
Kyllähän minäkin täällä olen "vieraillut" aina ku vaan oon ehtiny. Koittanu nyt olla ajattelematta ollenkaan koko raskautta.. (ei onnistu) Huomenna on se eka neuvola ja jännittää ihan sikana.. Tiedä häntä joudunko pyytään et kattois het mitä masusta löytyy.. Dobbleria tuossa koitin pitkästä aikaa ja ihan niinku jotain outoa mutta häilyväistä ois mahasta kuulunu, mut tiedä sitten menikö luulon puolelle. On tosiaan sitä etovaa oloa alkanu oleen sen jälkeen ku pääsee ylös ja jphkain iltapäivään kestää. Niin joo.. sen verran.. perjantaina huomasin vessassa käydesäni hieman haalean rusehtavaa vuotoa.. voiskohan liittyä jotenki siihen ett menkkojen ois pitäny olla kutakuinkin lopuillaan sillon? :o
 
Rattoisaa viikon alkua mammat!! =D

Onnittelut uusille plussanneille =) tervetuloa Hmm!! Hyppäsit sit samaan plussa-aaltoon =D

Mitäs täällä. Turvotus on hieman hellittänyt viikonlopun aikana. Nyt näytän vaan vähän lihoneelta, en enää odottavalta...tiiä sit onko sekään nyt kamalan mukavaa. Kiloja ei ole kyllä tullut ollenkaan vielä, ja toivottavasti asia jonkun aikaa pysyykin näin. Voi vauva kuluttaa näitä olemassa olevia rasvavarantoja vielä pois *hih*

Palelun lisäksi on alkanut tulla kuumia aaltoja *huhhuh* aamuisin on tosi lämmin ja illalla sit palelen =/ alavatsa on kyllä oikein lämpöisen oloinen koko ajan, varmaan se lisääntynyt verenkierto sitä teettää =) Ite toivoisin pääseväni ultraan rv 10+5/6, kun tyttöjen pikkujouluissa on pakko sit kertoa että oon raskaana. Olis kiva vaan voida kertoa isovanhemmille ja sisaruksille ensin, ennenku koko muu maailma tietää! Täytyy perjantaina neuvolassa tiedustella että onko se mahdollista ultrata jo silloin. Toisaalta, jos menkkojen mukaan vaan laskis niin sillon taitaisin just olla jo pari päivää pidemmällä niin että olis jo 11vk täynnä =)
 
No joo. Soittelinki sitten sinne Äippäpolille ja olihan siellä sekaisin menty noitten viikojen kanssa. Luulivat tosiaan että olisin silloin jo 12 viikoilla. Niinkuin olisinkin jos menkkojen mukaan mentäis, mutta tosiaan ovulointi olikin tapahtunut myöhemmin. :) No onneksi soitin. No np ultra siirtyi 24.11 mutta kyllä tuonne jaksaa odottaa. 
 
Tänään oli eka neuvola-aika. Rv 9+3.
Sydänääniä ei saatu kuulumaan huonojen laitteitten vuoksi, mutta sykkeen sai luettua samaisesta laitteesta, ja kyllä siellä masussa on elämää. :) 15.11. on sitten np-ultra Turussa.

Jäin tänäänkin pois töistä kun tuo kuume sahailee kovasti normaalista 38,5asteeseen.. Huomiseen asti saikkua. Lääkäri sanoi että mahdollisesti entero virus.

Viikonloppuna poikani kaveri oli meillä yökylässä. Iltapalan aikana tää kaveri sit hetken mua katsottuaan tokaisi että olenko raskaana kun mulla on niiiiin iso maha!! Voi että mä häkellyin ja sönkötin vaa että ei, en oo... kun omat muksutkaan eivät vielä tiedä ni ei viittinyt totuutta sanoa! :) Saa nähdä muutenkin miten poikani reagoi raskaudesta sitten kun kerromme.. Miehen tytär 6v on jo periaatteessa kokenut äitinsä raskauden pari vuotta sitten, ni hänelle varmasti tuttu juttu jo.. 

Mulla toi turvotus on onneks rauhoittunut jo mukavasti, ettei kuitenkaa enään tunnu että poksahtaisin. Mutta hyvä jumala sentään miten kipeet noi rinnat ovat.. Parina iltana melkein itkua oon vääntäny ku ovat niin kipeät, niin yritä siinä sitten nukkua kun ei saa niitten takia kunnon asentoa.

Tulevana viikonloppuna minulla oli se mökki vuokrattuna kavereitten kanssa, oikein innolla odotan että pääsee grillailee ja saunomaan ihan rauhassa. Serkkukaan kun ei pääse tulemaan, ni nyt ei tarvii selitellä miksen alkoholia juo kun muut kaverit jo tietävät raskaudesta :) 

Minun rottweiler 3v on ruvennut käyttäytymään kuin vauva mua kohtaan.. On koko ajan mussa kiinni. Jos menen pissallekin ni typy meinaa tulla väkisin syliin.. Koko ajan seuraa mua ja tulee kiehnäämään ja pussailee :) Taitanee reagoida jotenkin.. kun taas tuo cockeri ei oo ainakaan mun mielest käytökseltään mitenkää muuttunut. 


 
Joo täällä kanssa vaikka mitä jo tullut. Pahoinvointi ollut aika voimakasta välillä mutta onneksi en sentään ole joutunut vessanpönttöä halailemaan. Hampaitten pesustakaan ei meinaa tulla mitään kun yököttää. Tässä raskaudessa ollut kyllä voimakkaampaa tuo pahoinvointi.emoticonUlkona oon nyt yrittäny olla väh. tunnin joka päivä kun se auttaa siihe huonoon oloonkin.
Tissit välillä tooosi kipeet. Mutta sekään ei oo kokoaikaista.Joskus polttelee ja nipistelee ja sitten kun tuo äitin muru kohta 10kk käy vähä halailemassa niin itku meinaa tulla kun sattuuu välillä.. :PPerus turvotusta tuntuu että on vieläkin ja mahallani kun tykkään nukkua niin on sellanen hernepussi mahan alla. Tietty se varmaan jo tuntuu iha sen takia kun kohtu varmaan kuitenki jo pikkusen kasvanu. Välillä palelee ja sitten kohta on kuuma. huhhuhh...

Nyt saatiin kerrottua miehen vanhemmille ja omalle äidille, siskolle ja veljelle.Vielä kuitenki odotellaan sinne np- ultraan asti ennekun sitten julistan kaikille. Töissäkää ei vielä tiedetä ja vähä jänskättääki että kuinka siellä otetaan asia vastaan kun mua niin kovasti jo odotellaan takasi ja pitäs mennäkki ens helmikuun alussa takas töihin. Että kerkiän olemaan sitten 3 kuukautta töissä ennenkun sitten jään taas äitiyslomalle.emoticon
Mietin kyllä sitäkin vaihtoehtoo että olisin ollu kotona sittten sinne seuraavaan äippälomaan asti tuon meiän esikon kanssa mutta on tuo kotihoidontuki sen verran pieni että pakko olla ees vähän aikaa töissä.

Kyllä on ollu nyt todella väsynyt, johtuen tästä raskaudesta ja sitten kun poitsulla vähä yöunet alkanu olemaan mitä sattuu.Eroahdistusta varmaan. Nukkuu kyllä meidän sängyn vieressä pinnasängyssään mutta joutuu sieltä ottaa viereen kun huutaa näin että" ota mut syliin tai kuolen" tyylillä. Niin raastavaa.. emoticon No kuuluu varmaan ikään. :)

Meillä kanssa tollanen  lapinkoiran ja pystykorvan sekoitus ja on käyttäytynyt vähä oudosti.Narttu koira on. Muistaakseni jostain luin että ne vois aistia sen emännän tilan. emoticon


 
Huhhuh... Kyllä on ollu raastava viikko. Väsyttää koko ajan mutta ei saa kunnolla nukutuks, hermot repeilee vähäväliä, ei jaksa tehä mitää, itkettää ja tuntuu et kaikki on päi peetä... Stressaa varmaan se perjantain ultra nro 2... Toivottavasti siellä jo jotain näkyis ettei tartte ens viikolla kolmanteen arvioultraan mennä. Jotenkii tuntuu nii epätodelliselta koko raskaus kun ei tiedetä viikkoja, eikä laskettua aikaa. Oireet kyllä tuntuu... Voihan toki olla mahollista että on tuulimuna, en tiiä, let´s see... Olipas purkaus :)

Täl viikol on ollu tosi ihanat ilmat, ois voinu vaik lenkkeilemäskii käydä mut ei oo jaksanu. Pihalla vaan ollaa pojan kaa leikitty :(  Ja mun tuurilla sitten ku ite piristyy, alkaa satelee noita-akkoja :)

Jos sitä yrittäs vääntäytyä siivoilemaan, vois tulla vähän parempi mieli :)
 
Tähän on nyt sitten tultu. Olin tänään kolme tuntia terveyskeskuksessa tiputuksessa. Pahoinvointi on viime päivät ollut niin rankkaa, että mikään ei ole pysynyt varttia kauempaa sisällä. Olinkin jo hieman ehtinyt kuivua kun lääkärille menin. Nyt olo on jotakuinkin inhimillinen, vaikka kuvottaa koko ajan. Ruoka sentään pysyi sisällä kun pari tuntia sitten kokeilin. Saikkua lääkäri pisti viikon heti kerralla, että saan kunnolla levättyä, väsymys kun tuntuu pahentavan tätä olotilaa. Saas nähä miten onnistuu huomenna lähteä Vaasaan hautajaisiin... Autossa pitäs istua neljä-viisi tuntia...

Juu, eilen oli siis se kauan odotettu ultra :) Tuonne kuulumisiin pistinkin, että hyvinvoiva pikkukaveri löytyi oikeasta paikasta ja kaikki oli niinkuin tässä vaiheessa pitääkin. Voi hetken hengähtää :) Olipa mulla "pieni" kirotushärökin siihen tekstiin ilmaantunut, pituutta möttiäisellä oli 1,6cm eikä 5,jotain. Pistän kaiken pahoinvoinnin ja huimauksen piikkiin ;)

Voimia kovasti kaikille väsymyksen kanssa painiskeleville. Tiedän miltä tuntuu, tässä raskaudessa ei ole ollut sellaista maata kaatavaa väsymystä, mutta Tuukkaa odottaessa saatoin nukkua 15h yössä ja parin tunnin päikkärit, mutta silti aina kun itsensä oikaisi, niin uni tuli samantien. Oliskohan mulla jopa tässä raskaudessa se energinen toinen kolmannes joka jäi ensimmäisessä haaveeksi....

Voikaa paksusti!
 
Täällä ilmoittautuu Piaffi myös mukaan tälle palstalle..!

Rv 6+1 nyt menossa ja kovasti odottavalla mielellä tässä ollaan;) Pikkukakkonen on hautomossa ja toistaiseksi raskaus on ollut täsmälleen samanlainen kuin ensimmäinenkin ~kuusi vuotta sitten. Raskausoireita ei ole ollut rintojen aristamista lukuunottamatta.

Edellisen raskauden alkaessa olin n.12 kg painavampi ja huonommassa kunnossa kuin tällä hetkellä, joten nyt on paremmat lähtökohdat siinä mielessä (vaikka olen edelleenkin n. 10 kg ylipainoinen). 1. raskauden aikana lihoin noin 10kg vaikka söinkin suolaisen himooni ranskalaisia "kaksin käsin";) Toivottavasti paino nousee maltillisesti ja ehkä vähän vähemmän kuin ensimmäisellä kerralla, kun nyt tietää mitä on tulossa ja miten tärkeää hyvä kunto ja jaksaminen on vauvan kanssa. En kuitenkaan ala stressaamaan mieliteoista, eiköhän asiat suju luonnostaan.

Tällä hetkellä 7.raskausviikko siis menossa ja kuudes viikko, jolloin en pääse liikkumaan lainkaan ;(( Minut on pysäyttänyt pitkittynyt, puuskittainen, yskä johon olen viime viikkojen aikana jo syönyt antiobioottikuurin. Piina alkoi flunssalla ja yskä jäi.. Tällä viikolla piipahdin uudestaan lääkärissä ja nyt kun raskauskin on tiedossa (viimeksi käydessäni oli toiveissa & epäily, muttei plussaa) niin lääkäri määräsi keuhkoja rauhoittavaa lääkettä ja mykoplasma- ja hinkuyskätestit. Nyt on kaksi päivää takana tuota keuhkoja rauhoittavaa ja tänään on yskiminen ollut EHKÄ hieman vähäisempää.. Se on todella piinaavaa, koska tulee tosiaan puuskittain, joka sitten saattaa jatkua pitkäänkin, jopa niin, että siitä seuraa vähäksi aikaa kunnon päänsärky (hapenpuute..??)! Toivottavasti nyt helpottaisi, että pääsisin vähän liikkumaankin ettei yleiskunto ihan romahda ja fiilis paranee kun pääsee ylös, ulos &lenkille;)

Mutta, sairaskertomus sikseen... eiköhän tämä yskiminen pikkuhiljaa helpota - vihdoin ja viimein! 

Onnea kaikille masuasukeille ja odottajille;)!!!
 
Hei taas mammat =)

Hui Zeni, kuulostaa kyllä harvinaisen kamalalta tuo sun olotila =/ kaikki sympatiat sinne, toivottavasti alkaa pian helpottaa!!

Tervetuloa Piaffi =) pakko kysyä tuosta sun nimimerkistä, että ootko kenties hevosihmisiä =) toivottavasti sullakin alkaa yskä pian helpottaa että pääset liikkeelle! Meillä esikoinen kävi läpi 1,5kk sairastelukierteen tossa syys-lokakuussa ja seinät kyllä kaatu päälle molemmilla kun ei päästy pihalle!! Ja minä en itse ollut edes sairaana =S mulla vähän sama tilanne ton painon ja syömisen kanssa, nyt myös reilu 10kg vähemmän painoa kuin edellisen raskauden alussa, ja tarkoitus olisi myös rajoittaa painonnousua mahdollisimman paljon! Esikoista odottaessa paino siirtyi uudelle sataluvulle ja sitä tuli kaiken kaikkiaan 17kg, meni vuoden verran ennen kuin sain kaiken kertyneen pois =( painavimmillani alkoi selkä ja polvet sitten pettää, oli tosi kamalaa kun välillä selkää särki niin etten meinannut pystyä poikaa nostamaan sängystä ylös...tällä kertaa olen viisaampi, ja olen vannottanut miehelleni että vaikka mä kuinka sille suuttuisin että puuttuu mun asioihin, niin ei anna mun syödä itteeni siihen kuntoon enää!! Neuvolassakin aattelin asiasta puhua huomenna, koska se mietityttää mua itteeni tosi paljon. Huh, olipas vuodatus =D

Mitäs muuta tänne. Ilta- ja syömis-turvotuksen on korvannut pysyvä pieni turvotusmasu =) hurjan suloinen se on, mutta kun en ihan vielä haluaisi maailmalle tätä raskautta kuuluttaa!! Hölmönä elättelen toiveita, että huomenna saattaisi sydänäänet kuulua neuvolassa, mitä kyllä oikeasti epäilen koska viikkoja vasta 6+5 =/ esikoisella oli tosin istukka etuseinässä, niin että sekin on alussa estänyt niitä ääniä kuulumasta...meillä on ultrat ulkoistettu vallan yksityiselle niin että siihen ei ole neuvolassa mahdollisuutta =( kateellisena luen siis teidän kirjoituksia, jotka pääsevät neuvolassa ultrattavaksi jo heti alussa!! Esikoisesta kerrottiin kyllä ennen ultraa, olikohan se rv9+jotain kun oli isommat kaveriporukan juhlat jossa olin sitten autolla. Kerrottiin, koska olisivat arvanneet sen kyllä joka tapauksessa - minä kun en koskaan ole lasiin sylkenyt ;D (tällä nyt en siis tarkoita että joisin jatkuvasti, vaan että silloin harvoin kun niitä bileitä on, olen innolla aina juhlinnassa mukana=) syyhyttäis ihan hirveesti jo kertoa kaikille!!!

Hyvä ystäväni odottaa viimeisillään esikoistaan, kauan ja hartaasti tehtyä rakkauspakkausta <3 lauantaina järkkäämme hänelle yllärinä vauvajuhlat =D olisin itse kovasti halunnut sellaiset, mutta ei kukaan sitten tullut järjestäneeksi =/ nyt aattelin että järkkään juhlat sitten jollekulle muulle jos en itse niitä saa! Saas nähdä järkkäiskö joku tällä kertaa ;D

Töissä riittää kiirettä. Meillä on ollut tosi mahdoton vuosi kunnalla, työnteko on ollut koko tiimillä vaikeaa ja sisäilmaongelmien vuoksi ollaan jouduttu muuttamaan 6 kertaa vuoden sisällä! Kolleegan kanssa on tehty nyt sitten se radikaali ratkaisu, että me lähdetään vuoden alusta yksityispuolelle. Pää ei kestä enää tätä kunnan vetkutusta ja älyttömiä päätöksiä, mitkä ei millään tavalla ota huomioon työntekijöitä! Jotenkin ihanan levollinen olo nyt, kun tietää että ne asiat ei enää kosketa itseä =) mä intoilen jo siitä kuinka voin vähän lyhentää työaikaani että illat pojan kanssa olis pidempiä, ja kuinka voin vanhempainvapaan jälkeen palata töihin osittain tosi helposti niin että lapset voi olla edelleen kotona =)
 
Tirri: olen kyllä ollut hevoshullu, mutta nimimerkki tulee etu-ja sukunimestä vähän kaukaa haetusti;) Nuo vauvajuhlat kuulostavat aivan ihanilta!! Hauskoja kekkereitä!

Tuntuu, että vähän väliä on tilanteita, joissa raskaus nousee mieleen! Yksi päivä palaverissa vanhempi mies totesi minulle että "no sittenhän sinä olet varmaankin raskaana!" kun selittelin yskän kohtaustani ja kerroin, että yskä on jatkunut jo viikkoja. Siis MITÄH?? Oliko miehen logiikka nopea kuin partaveitsi ja hän mietti 1+1 että raskaana olevat naiset eivät syö lääkkeitä tai jotain...?!?! Yritin pitää pokkaa ja murahdin tyyliin "joo, niin varmaan!" sellaisella "no, en todellakaan ole" -äänensävyllä.. Toinen tilanne oli tänään, kun yksi kiltti täti-ihminen pahoitteli, että hän oli unohtanut ottaa mukaansa codesan-tabletit, jotka hän oli ottanut mukaan, kun muisti yskäni. Joo, kiva ajatus, mutta ei tarkoitustakaan ottaa mitään codesaneja.. Rauhoittelinkin rouvaa ja sanoin, että kyllä tämä yskä jo helpottaa - no, toivottavasti ainakin!

Haluan siis pitää raskauden omana juttuna viikoille 12-14 saakka. Tämä tietysti, mikäli se ei jo näy (kakkosen kanssa ilmeisesti voi "pullahtaa" aikaisin masu esiin..?) selvästi tai ei ole jotain terveydellistä asiaa, jonka vuoksi asia pitää kertoa jo aikaisemmin. Työmaalla on pikkujoulut tulossa, perhepiirissä miehen 40-v. synttärit ja kaikenlaista kekkeriä - ennen kuin haluan kertoa vauvasta! Tässä sitä on kärvistelemistä;D

Esinaiseni on kolmen pienen tytön äiti, joka on myös työnarkomaani;) sanon tämän kaikkein positiivisimmalla mahdollisimmalla tavalla;D Vähän jännittää, huomaako tai kommentoiko hän jotain jossain vaiheessa - sillä hänellä on sellainen "tutka", että bongaa kyllä raskaana olevat naiset! No, luulen kylläkin, että hän on niin korrekti, että hän odottaa, että itse kerron vaikka hänellä olisi miten varma tunne asianlaidasta..!
 
Pikaisesti vain nyt omia kuulumisia. Täällä esikko ollut kuumeessa nyt muutaman päivän ja voi sitä raasua. Kovasti äidissä kiinni, kun muuten on koko ajan kova meno. Ja varsinkin yöunet nukkuu tosi levottomasti, joten itsellä jää unet vähiin. Oma pahoinvointi onneksi helpottanut kokonaan. 
 
Voi pöh, vaavi2010, toivottavasti helpottaa pian!

Nyt se mun hormoni-vollotus sit taas tosiaan alkoi...keskiviikkona kuuntelin autossa radiota, ja juontaja puhui niin ihanasti omasta isästään että vollotin kyllä niin täysiä hyvän aikaa siinä auton ratissa! Esikoista odottaessa itkin paljon telkkarin ääressä, samoin muistan itsenäisyyspäivän kun Voicella radiossa mainostettiin että he soittaa koko päivän vain kotimaista musiikkia ja mainoksessa tuli joku torvilla soitettu versio jostain porilaisten marssista tms. Sillon vollotin kans aina kun se mainos tuli =D mahtoi olla kanssa-autoilijoilla ihmettelemistä (kuuntelen siis radiota vain autossa)... 

Täällä on ollut pakko nyt vähän alkaa muuttamaan esikoisen nukkuma-aikoja. Poika on jo jonkun aikaa alkanut heräillä aamuyöstä ihan pirteen oloisena ja pyörii sit aina sen 30min-1h ennen kuin nukahtaa. Aateltiin nyt kokeilla nukkumaanmenoa hieman myöhemmin, ja ainakin tänään aamuherätys olikin vasta puoli6 =) ja sittenkin Luukas nukahti vielä kun kävin tutin työntämässä suuhun ja nukkui vielä reilun puol tuntia! Ehkä tää tästä =)

Huomenna onkin meillä untipäivä =D Luukas rakastaa yli kaiken uimista, nyt oli syksyllä pitkä tauko ettei käyty kun poika oli kipeänä monta kertaa. Viime viikonloppuna sit mentiin ekan kerran pitkään aikaan ja kyllä koko uimahalli raikas kun poika kirkui riemusta ja nauraa kikatti siellä altaassa <3 oli ihana aamu kaiken kaikkiaan, sekä äidillä että pojalla!! Täpinänkin kanssa täytyy kyllä ensi syksynä ilmoittautua vauvauintiin, se oli älyttömän mukava harrastus - suosittelen lämpimästi!
 
Jospa sitä ensimmäisen kerran tännekin kirjoittelisi jotain..olen käynyt vain lukemassa teidän kuulumisia :)

rv 6+0 nyt menossa ja neuvolaan olisi aika 16.11. jos siellä sitten edes sydänääniä kuulisi :)

Väsymystä täälläkin ja olenkin nyt nukkunut Valtterin kanssa päikkärit samaan aikaan..sen jälkeen ei vaan jaksaisi enää sängystä noustakkaa..Onneks toi pikku pirpana pakottaa mut liikkeelle :) 
Muuten olen voinut ihan hyvin, välillä kuvottaa mut menee aika pian ohi. Edellisessä raskaudessa voin hyvin koko raskauden ajan ja synnytyskin oli helppo vaikka sitä alkuun pelkäsinkin, joten nyt vähän pelottaa et jos kaikki menee just toisin...
Valtterikin on ollut toodella helppo lapsi..mun mummo sanoikin että sä et kyllä tiedä lasten hoidosta mitään kun sulla on noin helppo lapsi :D Seuraava tulee olemaan tietysti vastakohta. No sitähän ei koskaan tiedä, mutta ainahan saa toivoa että yhtä helpolla päästäisiin  :)
 
Nyt on mökkeilyt mökkeilty, vihdoin kotona. Vaikkakin tuo vuokramökki on tossa meidän lähellä rannassa :)

Kuskina tuli oltua perjantaina kavereille kun halusivat baariin.. 
Perjantai pvä oli mulle siinä mielessä aika rankka ku valvoin 24h, en kerennyt töitten jälkeen nukkua päikkäreitä lainkaan ni kyl oli aika väsy illal.. 
Olin muutenkin todella kärttyinen baarissa.. kaveri kun lykkäs laukkunsa koko ajan mun syliin, kerran löi laukun täysii mun mahaa vasten ja seuraavan kerran heitti laukun täysii rintoja vasten .. ja silloi kilahdin ihan täysin. Rinnat kun sattuu olee todella kipeät. Heitin sen laukun pois ja rupesin skitsoo ihan täysillä että anna olla viimeinen kerta :D Kaveri vähä säikähti, vaikkei hän tahalteen moista tehnyt mutta ei ajatellut asiaa niin pitkälle.. viimeisen kerran antoi todella kauniisti laukun mulle :D Itku meinas silti päästä itelt ku suututti niin paljon.

Ja muutenkin olin baarissa ihme 'suojautumis' päällä, koko ajan vahdin ettei kukaan horju mun päälle tms.. olin niin valmis rupee räyhää jos joku ois kaatunu mun päälle :/ 
Et ehkäpä ois parempi etten mene enään baareihin missä on paljon ihmisiä.

Tänään lapsukaisetkin tulevat kotio. Onneks on maanantai ja tiistai vapaa pvä, keskiviikkona sit joudun viettää synttäreitäni iltavuorossa. 

Itku ei sinänsä ole kovin herkässä normaalia enemmän.. mutta X Factor Usaa katsoessa saatan todellakin kunnolla parkua :)



 
Takaisin
Top