Kesämassun kasvattajat 2009

kleopatra84, oon NIIN kade sun massulle!! Kaksosiako peräti tulossa?  Nyt menen syömään jätskiä, jos edesauttais tota mammamassua [:D]  

Heips vaan kaikille taas pitkästä aikaa.
Viikko sitten oli eka ultra. Siellä se pienoinen köllötteli rennosti jalat pystyssä toinen käsi pään alla. Vähänkö nauratti.
Viikkoja oli 12+6, eli tänään pyörähti sitten jo viidestoista viikko käyntiin. Kaikki on mennyt tosi loistavasti.
Sit eka lääkärikin oli viimeviikolla. Kohtu oli kuulemma selkeästi pyöristynyt ja kohdunsuu napakka ja kiinni =)
Ilouutisena kuulin että mun lääkäri tekee toisella lääkärikäynnillä itse ultran, vaikka se ei neuvolan suunitelmiin kuulukaan. Haluaa kuulemma katsoa että kaikki on hyvin kun täällä ei ole kuin se yksi ultra vko 12.
Neuvola sen sijaan ilmoitti et seuraava neuvola onkin vasta vko 20, kun nyt oli neuvola. Eli siis aika pitkälti täällä saa pärjätä omillaan. Jyväskylässä kun ollaan.

Enää ois vaan viikko ja paljastan sitten lähimmille että toinen vauva tulossa, vielä ei miehen lisäksi kukaan muu tiedä =)

Hei vain teille kaikille, täällä myös yksi massun kasvattaja.Kuudes vko menossa ja jännittää TOD PALJON.

äitipuoli juu hoikka/normaali olen muualta vartalosta ollut[&:] Just kesäks olin pömppiksenkin pois saanu[:D] Alkoi näkymään vaatteiden läpi rv 8-9..[:D] Turvotuksena alkoi vatsan kasvu heti plussauksen jälkeen rv 5 ja siittä vaan kasvanut vaikka paino ei oo noussu..

maam80 ei sentään kaksosia:) Yksi vaan ultrassa näkynyt[:)] Toista lasta odotan, esikoisen tosin sain 2001[:D]

Kiitos listeria-linkistä. Täytyy kiinnittää enemmän huomiota ruokaan, erityisesti niihin juustoihin ja ruoan käsittelyyn. Onneksi lakusta sain neuvolatädiltä synninpäästön alhaisen verenpaineen takia [:)] *mussuttaa lakukipollista*

Kleapatra, olen myös rv 13+5, mutta ei mulla ihan noin komiata pömppistä ole. Noh ehkä illasta lähemmäksi mutta syystä ei voi olla varma [:D] Tosin viimeisen viikon aikana pieni pömppikseni on tullut joten voi olla että nyt se lähtee sitten rytinällä.

Miten ajattelitte kertoa vanhemmille / perheelle?

Kerro sitten oliko huuto.netin kamat hyviä. Mun eka ostos oli aika pettymys. Ostin kahdet farkut, joista toiset on liian suuret (saattavat kyllä mennä myöhemmin, varsinkin jos turpoan) ja toiset liian pienet. Yksi puolhame taas on ollut tosi hyvä. Ja lisää on vielä paljon tulossa... Katsoin just tänään et mulla on 27:ssä kohteessa huuto käynnissä!
ALKUPERÄINEN: äitipuoli

Huomenia,

Huutonetin vaatteet istuivat kuin hansikas[:)]. Tosi hyvä tuuri - sieltä tuli farkut, mustat suorat housut, 3 toppia, huppari ja uusi äippäuikkari (jossa vielä reilusti kasvuvaraa).

Olin eilen saikulla ja nytkin todnäk vain pyörähdän töissä ja lähden työterveyden kautta kotia. Ilmeisesti remppa- ja muuttorulianssin jälkeen stressi alkaa laueta ja oon ihan rikki. Huimaa ja heikottaa, ei meinaa jaksaa istua. Saa nähdä, mitä lekuri tai hoitsu sanoo.

Eilen kävi kaksosia odottava ystäväpariskunta käymässä ja voi vide, mikä maha! Oiskohan viikko 25 menossa ja on yhtä iso kuin monilla viimesillään olevilla (siis yksösiä odottavilla). Kauhulla voin vaan kuvitella, minkä kokoinen on tulossa... Oma kumpu näytti melko säälittävältä sen rinnalla[:D]. Koosta puheen olleen - melkoinen pömppä oli tuossa kuvassa näytillä! Saisinkohan omani tänään tänne eetteriin?!

Minnis, mä ehdinkin jo ihmetellä eilen, että missä oikein olet. Epäilin tosin, että olet vaan nukahtanut työpöydän ääreen =)
Usein kyllä käykin juuri noin, että kun stressi laukeaa, niin iskee uupumus. Koitahan nyt sitten lepäillä rauhassa, että paranet takaisin kuntoon.

Mulla on hyviä uutisia! Hain eilen sen dopplerin postista... Ajattelin heti kokeilla sitä, mutta psyykkaisn itseni vakaasti siihen, ettei todennäköisesti kuulu (vielä) mitään sydänääniä. Mutta ne kuuluivat!!! Ja hyvin selvästi. Eli on se ainakin hengissä=) Ihanaa!

Hyvä tuuri sulla noiden vaatteiden kanssa. Mä odottelen suuria lähetyksiä saapuvaksi postiin. Ajattelin vähän niinkin, että pakkohan joidenkin vaatteiden on sopia. Laitan sitten vain eteenpäin myyntiin ne, jotka eivät sovi mulle. Ai niin, Henkan postimyynnistä tilasin yhden pitkän mustan paidan (saapui eilen), ja se oli kyllä hyvä. Tosin tarvitaan lisää masua, että näyttää hyvältä.

Juu suunnittelin eilen kotona kirjoittavani tänne, mutta makasin vain reporankana, enkä jaksanut juuri evää heilauttaa. Sain iltapäiväksi ajan terkkarille - toivottavasti on joku järkevä tyyppi! Nyt koitan saada hommat pulkkaan, että voin loppuvuoden levätä. Palataan.

Mites teillä muuten nälkäasiat? Joudun syömään vähintään tunnin välein ja silti tuntuu, että verensokerit laskee - jännä juttu, että hammaskalusto kärsii raskauden aikana.

Mä olen normaalistikin aika nälkäinen ihminen... Yleenä en syö aamupalaa ollenkaan, mutta nyt on ollut pakko syödä. Samoin mulla on aamupäiväksi eväänä hedelmiä, että selviän klo 11 asti, jolloin menemme töissä syömään. Ja sitten on neljältä kiljuva nälkä, kun pääsee kotiin.

Mua harmittaa toi kahvinjuonnin rajoitus. Olen tottunut juomaan ainakin 5 kuppia päivässä ja nyt ei saa juoda kuin kolme. Olen kyllä pitänyt siitä kiinni, mutta varsinkin aamuisin mulle tosiaan maistuisi enemmän kahvia.

Jeeeee neuvolassa käyty tälle aamua![;)]Ei ollu hb hälyttävästi laskenut mutta saan syyä rautaa jos väsymys jatkuu.. Salmiakkia iltaisin käski syödä kun paineet illalla n. 90/50 ja silloin särkee päätä ja huippaa..[:@]

Pissi oli puhdas, vaikka epäilinkin että sokeria näkyy kun maha niin kasvanu ja varmaan sikiökin jo nyt liian suuri ja valkuaista et ois jotain pielessä kun turvottaa VAINOHARHAINEN[:D][:D][:D]

No ei ollu hiviä eikä hepatiittia vaikka pelkäsin että nekii jostain oisin vuosia sitten saanu [:D]

Downin riski oli 1:51 000 eli aika pieni..

Painon pelkäsin nousseen liikaa mutta ei MUKA ollu liikaa noussu.. hmm pari kiloa jo ekalla kolmanneksella.. Esikoista kun odotin niin lähtöpaino oli 48kg ja viimeisillään 59kg ja silti syntyi normaalipainoinen vauva rv 39+4 sectiolla (3395g).

Joo nyt on lähtöpainot iiiiihan eri kymmenluvuilla Painoindeksin mukaan normaalina vielä [:)] Saas nähdä paljonko tämän toisen raskauden aikaan paino nousee. Ekan aikaan kun ei saanu mässäillä kun asuin lastenkodissa niin syömisiä tarkkailtiin ja olin 16 vuotias siis..

Huomenna alkaisi viidestoista raskausviikko[:)]

Miskaro, vähänkö repesin ultrakuvallesi [:D] Rento tyyppi sulla siellä masussa näyttää olevan [:D].

Kleopatra, siltikin olen kateellinen sun massulle [;)] Mulla ei näy vieläkään, vaikka mennään jo 5kk.. Kuulemma vaihtelee tuo ja kaikki on kunnossa. Mut silti, murrh. Ehkä näkyy paremmin/nopeammin toisessa raskaudessa..?

Kiva kun laitatte tänne kuvia [:D] minäkin pistän heti kun alkaa näkymään, ja toisen ultran jälk (tammikuun 13pv) kunhan kaikki ok.

Jännä, joulua en odottele nyt lainkaan, pömppöä ja ultrakuvia vaan! [:)] Mutta silti, jouluhalit kaikille!

maam80, mulla ihan sama juttu, että joulua ei juurikaan tule odoteltua. Se on vain ekan ultran ja tokan neuvolan välissä oleva päivä =) Mutta onhan se kiva kun tulee joulu, ja varsinkin kun eka ultra on edellisenä päivänä. Ja kun saa vihdoin kertoa lähisuvulle raskaudesta. On ollut niin outoa pitää asia salassa. Mä kerron aina mun vanhemmille ja siskolle mun kuulumiset, nyt on tuntunut jotenkin syylliseltä olla kertomatta. Meitähän on täällä foorumissa monta, jotka aikovat kertoa läheisilleen asiasta nyt jouluna.

Noh niin, kyllä helpotti -saikkua loppuviikko, sitten joululoma. Tosi tyytyväinen olen, olo on niin nääntynyt.

Ohessa se kuva, jos osaan liittää. Osaisin, mutta en saa tiedostoa noin pieneksi[:@]

Onko teillä muilla dopplerit mitä merkkiä? Miulla on Angel Sounds vai mikä se nyt oli? En jaksanut oottaa jouluun, joten vietimme eilen pikkujouluja ja annoin lahjan silloin. Eipä kuulunut vatsan pikkuasukkaan sydänäänet[:@] ja sit kokeiltiin, et kuuluuko miun - niin EI... mitäs tästä pitäisi ajatella?!

Ei johdu dopplerista ja sen toimimattomuudesta, mut miulla on ollu outo fiilis eilisestä asti - onkohan vatsassa kaikki hyvin? Outoa juimintaa ja vaan kumma olo - tosi ahistavaa, kun ultra vasta ensi viikolla[:@].

Toivottavasti en rehkimällä vahingoittanut pikkuasukkia!!!! AHISTAA!!!

No nyt olet sitten Minnis samassa ahdistuskierteessä, kuin mitä minäkin olin! Kuten sanoit mulle, niin vedä happea =)
Mä muuten arvasin, ettet kuitenkaan malta odottaa sen dopplerin kanssa jouluun, mä en ainakaan olis malttanut.

Mulla saman merkkinen doppleri. Kokeilin ensin kerran itsekseni, koska en halunnut miestä höpöttämään siihen viereen. Aikani etsittyäni, löysin äänet. Ne kuuluvat (niin kuin joku täällä foorumissa kirjoittikin) tosi alhaalta. Siis heti karvoituksen yläpuolelta. Tokalla kerralla kun kuuntelin miehen kanssa, niin en meinannut millään löytää ääniä. Olihan sulla jotain voidetta? Ilman sitä ei kuulu, koska se johtaa ääntä (mulla oli tokalla yrittämällä just liian vähän voidetta, kun lisäsin, löytyivät melkein heti). Ja sitä doppleria joutuu vähän painamaan, et kuuluu. Myös se auttaa, et silleen vähän "keulii" sillä dopplerilla, kuuluu paremmin. Kuinka kovalle säädit äänenvoimakkuuden? Mulla ainakin pitää kuulua tasaista kohinaa kun aloittaa, sit on tarpeeksi kovalla. Mutta hitsi et meinaa sattua korviin, jos erehtyy nostamaan anturin ylös vatsan pinnalta...

Kokeile uudestaan, kerro miten kävi. Niin, mä ainakin makasin selälläni sängyssä. Ja siis ne äänet kuuluvat varsin pienellä alueella eli hitaita pieniä liikkeitä.

Juu oli rasvat, painoin melko voimakkaasti ja kokeilin karvoituksen yläreunasta. Voihan se olla, että tyyppi oli "väärässä" asennossa. Lähdenpä koklaamaan uudestaan. Kylläpä saakin hermo levätä tämän laitteen avulla...[:@]

Mulla mies yritti kieltää laitteen käytön. Sehän oli lähinnä odotettavissa, että sydänäänet ei vielä kotilaitteilla kuulu. Mies oli sitä mieltä, että saan vaan suuremman hepulin, jos mitään ei kuulu. Jälkikäteen se oli kait ihan tyytyväinen et tuli kokeiltua, niin lopetin (suurimman) hepuloinnin...

Minnis Joo, saat kokeilla melkein nivusen kohdalta että saa kuulumaan.. nuin ainakin täällä[:)] Se karvoitus kun joillain on runsaampi ja joillain vähäisempi ja joillain ei ollenkaan koko karvoitusta niin hankalaa sen perusteella..

Välillä siis dopplerilla jouduin painamaan ikävästi häpyluutakin.. ja painamaan joutuu.. Mä taisin saada kuulumaan rv 13, tai siis mun mies ne ensimmäiseksi kuuli[:D]

Hyvä vinkki on vaihtaa siihen nappikuulokkeet ja ääni täysille niin johan luulis löytyvän![:D] 

Tsemppiä etsintään

Takaisin