Hei kaikki kesämassut!
Olen lueskellut edesottamuksianne jo hyvän tovin, nyt vasta sain toimivat käyttäjätunnukset. Mukava seurata samassa tilanteessa olevien elämää. Etenkin kun vielä ei ole oikein ketään kenen kanssa jutella, paitsi mies, neuvolatäti, hieroja ja hammaslääkärini [;)]
Olen 28-vuotias, Helsingistä, ensimmäistä odotellaan. Rv 13+5 menossa, alkuperäinen laskettuaika 18.6. Ainakaan Töölön neuvolassa ei kuunnella sydänääniä joten ensimmäinen todistusaineisto saatiin vasta np-ultrassa 11.11. Seuraavaksi rakenneultra helmikuun alussa kuin myös neuvola! 2 kuukauden tauko tuntuu jotenkin hirveän pitkältä.
Np-ultrassa rv 11+5 lääkäri sanoi että sikiö on pienehkö (3,7 cm) ja laskettua aikaa siirrettiin 8 päivällä 26.6. Onko muilla käynyt samoin? Vähän mietityttää mitä se pieni koko tarkoittaa. Nimesimme pienokaisen sittemmin "Miniksi". Ollaan molemmat miehen kanssa tosin synnytty pieninä joten ehkä se vain tulee vanhempiinsa.
Apua, oon syönyt Aura-juustoa hyvällä omalla tunnolla kun ajattelin että se on pastoroitua. Nuo Espoon ohjeet ovat hieman tarkemmat kuin mitä sain Helsingistä. Nooh, oon tehnyt vaikka mitä väärin, etenkin ennen kuin tiesin olevani raskaana; viinaa, viiniä, sushia, juustoja jne. Parhaamme yritämme [:)]
Oireista. Ensioireina tissit kipeet ja turpeet, nyt se on helpottanut. Ei pahoinvointia, mutta ruokahaluttomuutta kyllä. Syöminen on hitaampaa. Hedelmiä tekee mieli. Mulla tuli maha esiin tai tarkemmin jäi esiin viime viikolla. Aikaisemmin se on ollut ihan lituska aamulla ja turvonnut iltaisin. Nyt se ei enää täysin laskekaan. Ei sitä kyllä vielä muut huomaa. Myös muutama mahakarva on tullut [:D]
Oletteko urheilleet normaalisti? Jo alkuvaiheessa huomasin että kuntonyrkkeily tuntui liian rankalta ja treeneissä tehdään myös paljon vatsoja joten jätin sen jo pois. Oon käynyt uimassa, mutta siirryin vesijuoksuun kun jostain syystä hengitysrytmin pitäminen oli vaikeata uidessa. En tiedä mihin liittyy, voi olla että olin jotenkin tukossa tai flussainen. Oli vain kummallista kun meinasin tukehtua sinne altaaseen.
Kävin myös Liikkusen (liikkunen.net) järjestämällä mamma fit-tunnilla mutta siellä iski vain mahakateus [:D] Tunti lienee sopivampi keväällä kun muut jumpat alkaa käydä voimille.
Enää muutama päivä töitä ja sitten jään sopivasti 3 viikon lomalle. Lomalta palatessani kerron myös töissä. Tosin muutama taisi jo arvata kun hörpin kaakaota pikkujouluissa. Vanhemmille kerrotaan Jouluna ja sen jälkeen koko maailmalle! Ilmeisen monella on samat suunnitelmat. Hyvää Joulua joka massulle!