Kesämassun kasvattajat 2009

Hitsi, kun ei pääse foorumiin koko ajan käymään, niin te generoitte tänne pari sivua keskustelua =) Kauhea homma vastailla. Ja pakkohan tietty on vastata kaikkeen... Mäkin kyllä saan töitä tehtyä, vaikka keskusteluissa usein mukana roikunkin. Mä myös työskentelen tietsikalla, joten ei vaadi erityisiä ponnistuksia käydä foorumissa. Nyt mua on tosin laiskotuttanut työmielessä. Mulla takana todella kiireinen syksy, joten nyt kun helpottaa, niin ei jaksaisikaan tehdä mitään. Toivottavasti pomo ei huomaa.

Masutuubillisista housuista. Munkin mielestä ne on must. Siis ihan turvotuksen takia. Mulla painaa kaikki normaalit housut vähintään iltaan mennessä. Ja eihän näiden housujen osto mene hukkaan, koska näitä pystyy (toivottavasti) käyttämään koko raskausajan.

Mulla ei toistaiseksi ole ollut ongelmia rintsikoiden suhteen. Mulla ei normaalistikaan ole mitkään hillittömät rinnat (80B), joten ei ne nytkään kovin suuret ole. Olen vielä pärjännyt tavallisilla rintsikoillani, mutta kohta täytynee ostaa uusia.

Mä olen miettinyt sitä, et kuinka kauhean ahdistuksen saankaan, jos sydänäänet ei kuulu huomisessa (ekassa) neuvolassa. Tiedän hyvin, että ne eivät aina kuulu, mutta silti. Kyllähän ne vissiin pitäisi jo kuulua (rv. 8+5)? Näissä asioissa ei järkeily auta, kun mennään niin tunteella.

Joo ja mie kun en juuri iltaisin/ viikonloppuisin ehdi rempan takia tsättäämään, niin aamulla menee töissä tunti lukemiseen ja vastailuun[;)][;)][;)].

Kyl motivaatiot aika hakusessa. Teen määräaikaisia (hanketöitä) hommia ja nyt kiinnostaa vielä vähemmän kärppänä pohtia mitä teen puolen vuoden päästä. Itse asiassa olen melko valmis pidempään työtaukoon - oon tehny näitä hommia nelisen vuotta (lyhyimmät työsuhteet 1kk) ja oon aikasta väsynyt koko ajan pohtimaan, että mitä seuraavaksi.

Toivottavsati siis päästään äippälomalle asti[8|]

Mistäs työ olette niitä masutuubillisia housuja löytäny? Yritin äsken netistä kattoo, niin mitää en löytäny [:@]

Mulla ihan vakkarityö, mutta silti tympii. Oon ollut samassa hommassa kohta neljä vuotta ja olin juuri miettinyt työpaikan vaihtoa, kun sain tietää olevani raskaana. Työpaikka on siis tosi kiva, mutta olen leipääntynyt hommiini.

Foorumin lisäksi vietän työpäiviäni Huuto.netissä surffaillen... Mulla monta huutoa käynnissä äitiysvaatteista =)

Samma här, kohta alkaa tulla ovista ikkunoista Huutonetin äippävaatteita.

Maam80, mistä tilasit dopplerin ja paljonko maksoi (jos saa kysyä)? Enpä tiennyt, että tuollaisia laitteita on kotikäyttöön! Pitäisikö lisätä lahjatoivelistaan[;)]

Ahaa, tuota kyllä vähän epäilinkin. Taidan itse jättää väliin. Äänet näyttäisivät kuuluvan vasta vkosta 12-14 eteenpäin, ja siinä vaiheessahan (ainakin pikkuhiljaa) neuvoloissa ja lääkärissäkäynnit lisääntyvät. Mä luulen myös et mies ei olis kauhean innoissaan, jos kotona istuisin vaan kuuntelemssa vauvan sydänääniä... Mutta varmaan kätevä laite, ja rauhoittaa monen mieltä.

Mulla on toi kotidopleri...ei kyl vielkään olla saatu sillä kuuluun papanan sydänääniä ja nyt mulla kuitenki viikkoja "jo" 14+1...mies kyl koko ajan jaksaa muistuttaa että kun hän on lukenut erilaisista keskustelu palstoilta että sielkii on monet kertonut ettei ole välttis kuulunut viel, että jollain on saattanut alkaa kuulumaan vasta 16-18 viikoilla...mutta silti tuntuu että onkohan masussa kaikki kunnossa ku ei oo mitään konkreettista todistetta siitä että siel se papana on..ku ei mulla oo maha viel kasvanut ja en usko et hirvenä kasvaakaan koska olen muuten niin mahakas ni on papanalla tilaa siel kasvaa.. ja muutenki hirveetä tää epätietoisuus kun mullakin on ultrat jo ollu mitä kunta tarjoo ja 4D ultrakin tehdään vasta 20rv:n jälkee...ni mulla se on vasta helmikuun puolessa välissä...[:@]ärsyttävää...ja sit mullakin on ollu ihme mahakipuja, ei kyl hirveen kovia..enemmänki sellasia vihlaisuja jotka kestää muutamasta minuutista n.1 tuntiin...ja ne tulee enimmäkseen ku liikkuu vähän enmmän..ei kyl aina..anteeks kauhee vuodatus..

Vihlaisut taisi yleensä liittyä kohdun kasvamiseen, tuskin sen kummepaa. Mie huomaan nyt ollessani tosi väsynyt ja duunaillessani raksalla, että oikeelle alavatsaan alkaa pistää vähän kuin esmes juostessa - olen yhdistänyt sen väsymykseen ja rasitukseen, mutta tiedä häntä. Pitäisi saada levättyä eli maattua sohvalla pari iltaa, mutta remppaa jäljellä vain 7 päivää. Pitää kuiteski yrittää keventää.

HIHII! DOPPLERI TULI!

Juu elikkä sillä kuunnellaan pikkuisen sydäntä, mikäli sen löytää... Löysimme mieheni kanssa melkein heti! Hyvin ja tarkasti kuului, nauhoitettiinkin ääniä. Pikkuinen kyllä kääntyili reippaasti alta välillä, mutta jännää oli etsiskellä olinpaikkaa. Huuto-netistä saatiin, 45 eurolla uutena kuulemma.  

Minnis: Stocka ja ainakin Funky Lady Helsingissä myy PrimaDonnan liivejä joista oon tähän asti aina löytäny kupilla E-F hyvät 70 ympäryiset. (Stocka halvempi kuin Funky Lady ja tän viikon viel kaikista liiveistä pois -20%!) Mut nyt kun alkaa noista koista (ihme sana) pursuta ulos, niin vaikeuksissa ollaan... 

Lumienkeli: Varmasti tapahtuu vatsassa jotain kasvua ja sykettä jos on kipujakin, kunhan ei ole vuotoja! Näin mulle on nyt kättärin päivystyksessä ainakin sanottu. Ja sulla voi olla kohtu taakse päin kalleellaan niin kuin mullakin, niin ei esim. ultraa voi tehdä vielä aikoihin mahan päältä ja jos siinä on vielä hieman omasta takaa lämmikkeitä edessä, niin älä huolestu jos ei vielä mitään kuulu. Kaveri on kuitenkin suhteessa vielä aikast pieni!

Minä saan tuommoisen doblerin lainaan kaveriltani niin ei tarvitse omaa ostaa :)

Lumienkeli87: Mulla eilen neuvolassa yritettiin kuunnella sydän äänet mutta ei saatu niitä kuuluun. Mulla rv 13+2 nyt. Lääkäri sanoo että ihan normaalia. Että jollain on kuulunut vasta jopa 16-18 viikolla äänet.[:)]

helvi:Mulle on tehty ultrat mahan päältä, ja hyvin näkyi. Koska täällä ei tee alateitse ultria kukaan..varmaan jyväskylässä tehdään mut sielki vaan yksityiset lääkärit!Ja joo mulla on taakse päin kallistunut kohtu..mut silti ärsyttää ku ei oo mitään ns. konkreettista..mut toivottavasti kaik on hyvin! Huomenna neuvola..

Mulla on np-ultra ensiviikolla jolloin rv 12+2.. seuraava ultra rv 20, joten ajattelin yksityisellä käydä rv 16 aikoihin[:)]

Mies on luvannut maksaa kun itsekin haluaa nähdä useampia kuvia vaavvelista[:D]

Hei!
Lumienkeli: Myös mulla on usein alavatsakipuja ja välillä huolestuttaa, että meneeköhän kaikki varmasti hyvin Olen neuvolassakin puhunut siitä ja siellä on sanottu et kivut johtuu kohdun kasvamisesta.Ottaa vaan välillä päähän, kun on koko raskauden ajan ollut vatsakipuja. Mulla olis nyt viikot 13+1.

Onko teillä muilla jo kova into alata valmistelemaan/ sisustamaan lastenhuonetta? Mä oon tällä viikolla kattellu netistä kaikkea kivaa vauvalle, mut en uskalla vielä tilata. Olis niin ihana ostaa jotku hienot verhot ja pieniä petivaatteita. Pari bodya on mieheni on käyny ostamassa, toisen se osti Lauri Tähkän konsertista, eli taitaapa pikkuisestakin tulla heti Tähkä fani[;)]

himmeli: Meillä on raskaus menossa samassa kohdassa[:)] itselläni nyt rv 13+2. Laskettuaika mulla on 8.6. Mikä päivä sulla on la?[:)] Miten raskaus on muuten menny?

Takaisin