Uskaltaudun tänne taas pitkästä aikaa ja menen suoraan omiin huoliini/helpotuksiini. Mulla on ollut ihan hullun kipeä vatsa muutamia päiviä ja neuvolassa jo ehdittiin varotella keskenmenosta... Eilen sitten kävin päivystyksessä kun ei tahtonut enää pysytä edes seisomaan vatsakipujen takia. Lääkäri oli hieman ylimielinen kun mitään selvää syytä kipuiluun ei löytynyt, mutta onneksi mua hoitanut hoitaja oli ihan loisto ihminen ja ehkä ainoa joka uskoi että mua ihan oikeasti sattuu ja paljon enkä ihan muuten vaan itke koko ajan. Ultrassa siis onneksi näkyi ihan hyvin voiva kaveri! Viikkoja mulla on nyt siis 14+1, eli pahin keskenmenonriski on ohi, mutta riskit ei kuitenkaan ole ohi... Tulehdus arvot hiukan koholla, mutta ei löytynyt mitään suoraa syytä siihen. Nyt siis kotona saikulla ja seurataan tilannetta. Eilinen ultra kyllä teki sen, että oon aika toiveikas sen suhteen, että vauva selviää tästä kyllä, mitä sitten ikinä onkaan.
Mutta tämän myötä siis iloisempiin asioihin! Masutuubilliset housut on ihan must! Mä en ymmärrä miten niitä ei keksiny aiemmin, ihan muuten vaan tilapäisen turvotuksen hoitoon [:D] Mä vähän pelkään, että jäävät mun vaatekappiin pysyväksi varustuksesksi tän raskaudenkin jälkeen.. Tissit kyllä kasvavat siihen tahtiin, että kohta loppuu kaupasta koot, kun en oon muutenkaan mikään pienirintainen. Kuinkahan paljon nämä voi oikeasti tästä vielä kasvaa?
Mulla on nyt siis tehty kaksi kertaa ultra, viikolla 11+4 ja 14 ja molemmat tehtiin alakautta. Ekassa ultrassa yritettiin myös kattoa mahanpäältä, koska vauva oli huonossa asennossa alateitse ultraukseen, eikä suostunut kääntymään vaikka hiukan kätilö sitä mahanpäältä kovasti koittikin töniä. Mutta siis mahanpäältä ultraus ei onnisunut sen tähden, että vauva oli siihen liian pieni tai edessä oli kait liikaa tavaraa. Vauva näkyi siis vatsan päältäkin, mutta ei tarpeeksi tarkasti. Että aina ei valitettavasti voi valita että mitä kautta ultrataan. Ja varmaan käytössä olevat laitteetki hiukan rajottaa, voihan se olla, että yksityisellä on tarkemmat ja enemmän suurentavat laitteet ja siksi varhaisultrat voidaan siellä tehdä myös vatsanpäältä.
Vauvakirjaa tekisi itekkin mieli tehdä mutta saamattomuus on paheeni, ehkä sitten vauvan syntymän jälkeen on mustakin siihen ja sitä ennen vaan suunnittelen!
Ja kokeilempa minäkin tota viikkolaskuri-juttua, en vaan keksi miten sen saan liitettyä allekirjoitukseen... Oon vähän kanssa avuton näiden koneiden kanssa.