Milloinkohan tämä huoli maidon riittämisestä oikein loppuu, odotan jo kovasti puolen vuoden ikää... Välillä jo tuntui että tuleehan sitä, mutta pari päivää olen nyt ollut tosi väsynyt (ja vähän kurkku kipeä, ehkä kipeeksi tulossa?), ja tuntuu ettei maitoa tule juuri lainkaan. Eilen sain päivällä annettua korviketta, mutta iltaisin neiti suuttuu kauheasti jos sitä yrittää tarjota, vaikka nälkä selvästi on. Mistäköhän sekin oikein johtuu?? Ensimmäiset 2kk söi ihan nätisti korviketta pullosta, kun sitä joskus iltasella annettiin.
Täytyy kokeilla sitä teetä jos olisi jotain apua.
Maidontulolla ja rintojen valumisella ei kuulemma oli välttämättä yhteyttä. Mullakin tulee varsinkin toisesta rinnasta muutamasta tipasta jopa 25milliin saakka kun toista imetän. Aluksi käytin maidonkerääjää, mutta nyt olen huomannut että jos ei kovasti valu, niin liivit päällä estää sen, kun ne painaa nänninpään lyttyyn niin ettei välttämättä valu ollenkaan. Tai sitten vain painan sormella. Musta on niin paljon helpompaa, että vauva juo kaiken maidon rinnasta kuin kokoajan juosta pesemässä kerääjää, useimmiten muutaman pisaran takia. Jos kerään maitoa niin syötän sen samantien vauvalle (tai sen rinnuksille!), koska määrät on kuitenkin niin pieniä ettei niitä kannata pakastaa, eikä iltaisin niitä enää välttämättä tule käytettyä, jolloin menevät hukkaan.
Aina kun tuntuu että jotain rytmiä alkaisi olla niin se muuttuu. Eilen neiti ei nukkunut päivällä juuri ollenkaan, vain pieniä torkkuja, mutta nyt on nukkunut vaunuissa jo 2h. En tietenkään osaa itse nukkua vaan kirjoittelen tässä, ja odottelen heräämistä. [:)] Öisin on onneksi pysynyt koko ajan suunnilleen samassa rytmissä. Jos yöllä tulee kakat, niin neiti herää pesuun kunnolla, ja on itse aurinko. Silloin on sääli laittaa vain takaisin nukkumaan, mutta yritän välttää seurustelua yöaikaan. Vaikka on kyllä kaikkein hurmaavimmillaan silloin! [:D]
Meillä on trikoinen kantoliina, mutta vauva ei ole suostunut siinä olemaan ollenkaan. Sitä harmittaa jos ei pääse heiluttelemaan raajojaan. Yhden kerran hän suostui olemaan siinä, kun sidoin niin että kädet ja jalat on vapaina, nyt kun hän on jo 2kk, mutta silloin olikin niin uninen että nukahti melkein heti. Voi tietysti olla että kun on ollut niin lämmintä, että sekin liinassa ahdistaa (meitä molempia).
Meillä syödään iltaisin Rela-tippoja vatsavaivoihin. En tiedä milloin ne uskaltaisi jättää pois, ehkä sitten kuukauden päästä. Maha vaivaa noin 2-3 iltana viikossa, onneksi ei joka päivä. Silloin pitää vain kanniskella olkapäällä, ja kävellä koko ajan, mikään muu ei kelpaa. Onneksi on niinäkin iltoina nukahtanut 11 maissa, raasu niin väsyneenä.