Kesäkuun pulinat

Miulla on ollu niin paljon puuhaa, etten oo ehtiny tänne kirjottelemmaan. Kirpparille vein tännään vaatteita myyntiin. Hinnottelin niitä eilen puolille öin. Sama jatkuu tännään, kun se kirppispöytä olikin isompi kuin mie aattelin. Pittää heti huomenna viiä lissää tavaraa.
Huomaa selässä, että tännään oon ollu tosi paljon jalkeilla, kun koskkee. Miulka ei ylleensä koskkaan oo selkä kippee, mut niin vaan taittaa nyt tulla sellasia vaivoja joita ei ennen oo ollu. Itellä tietty taas muutama vuosi enemmän ikkää kuin edellisen raskauven aikkaa ja kun tää on jo kolmas niin paikat on ihan eri tavalla "löysät" heti alusta.
Flunssakin tunttuu pukkaavan. Kurkkuun koskee ja nenä ruppee vuotammaan. Hivenen ärsyttää, kun just alko loma. Mut toisaalta, nyt miulla on mahollista levätäkin.
Huomenna neuvolaan :)
 
Ihanaa kun vihdoin se kesäkuu saapui, mä niin rakastan kesää! :Heartred

Oon pitäny itteni kiireisenä, jotta en ajattelis liikaa rakenneultraa :D tosi nopeesti aika menny ja ens viikon torstaina(12.6.) on ultra! Ei enää pitkää oottamista :) sillon on 20+1.

Täällä tuntuu liikkeet jo hyvin päivittäin. Välillä on kyl päiviä et pikkunen myllää oikeen kunnolla ainaku istuu alas ja välillä taas on rauhallisempaa. rv 18+5 :)
 
Kohta alkaa taas noi helteet... En tiiä mitä teen, kun ne vetää mut niiin huonovointiseks, et on oikeesti ihan yhtä tuskaa ees olla vaan saatika sitten duunissa tehä fyysisesti raskasta työtä. Todella ristiriitaset tunteet, kun oon niin ilonen, että on töitä, mutta toisaalta pelkään, että jaksanko ja kannattaako mun kovin pitkälle jatkaa vai meenkö hakemaan lääkäriltä todistuksen, et ei tuu mitää tästä touhusta.
Tuntuu, että kaikki muut raskaana olleet/ olevat työntekijät tuolla jaksaa painaa raskausaikana ne raskaimmatkin jutut, mutta ite sit oon ihan luuseri, ku ottaa jo nyt niin koville. Toiset isojen mahojen kanssa rehkiny ja mä en ees oo puolessa välissä :angry1 Pitäis muistaa se, että jokainen raskaus on yksilöllinen, mutta väkisinkin tulee verrattua itseään muihin.

Ja jos joudun duunit lopettaa, ni mulle ei mitää sairaspäivärahaa tuu, kun oon keikkari. Kiva sit toivottaa vaa kaikille hyvää työpäivää, et kiva kun teette mulle rahaa, ku verorahat tulee mulle :/
Voisin tehä jotain istumatyötä tms missä ei tarttis olla jalkeilla koko ajan ja tauot pystyy pitämään jne. Mutta mulla ei oo koulutusta mihinkään sellaseen ja ainahan kouluttautuneita suositaan - ymmärrettävästikin - ja kun en usko, että voin alottaa vakkarisuhteessa missään, ku ei niitä kiinnosta kohta ettii taas sijaista mulle jne. Jos ois rahaa, niin vihdoin kävisin rakennekynsille koulutuksen ja pistäisin toiminimen ja alkaisin tekee niitä. Tosin, joutuisin ekat kuukaudet tekee halvalla treenin takia jne. Noh, ehkä sit joskus lapsen syntymän jälkeen :rolleyes:
 
Välillä yllättää yllättävä tunne ja epäilen sen olevan Möykky :) mutta ei ne tunteet vahtaamalla tule täällä (yritetty on) :grin Lähinnä yllättävissä tilanteissa tuntuu potku tai nyrkki vissiin tai sit se vaan kieppuu ja muljuaaa :eek::p
 
Ocean : Ei se istumatyökään aina niin herkkua ole. Mä oon kirjanpitäjä ja istun siis 8 tuntia tietokoneen ja paperien äärellä ja työpäivän jälkee tuntuu kyllä selässä istuminen ja jalat on ihan turvoksissa, vaikka jalkojen alla onkin paperilaatikko että kintut nousis ylemmäs, eikä neste pääsisi niin hyvin niihi kertyy. Mä oon siis toivon että tähä duunii sisältyis enemmän liikkumista :D

Massukka alkaa olee aika ajoin pahasti tiellä :D Eilen tapetoitiin meidän makkaria ni koko aika sai varoa tätä palloa ja olis tehny mieli ottaa maha siks aikaa pois että saa hommat tehtyä :D Ja sama töissäkin, masupalleroinen tulee mun ja työpöydän väliin ja oonkin miettiny miten saan hommia tehtyä vielä monta viikkoa kun rv 18+4 nyt vasta :D

Papulaisuus potkii ja puskee itseään joka päivä masussa :Heartred Ainakin toisella kaikki hyvin kun liikkeetkin tuntuu niiiiiiin hyvin :Heartred

Mä lasken jo päiviä rakenneultraan! En millään malttais odottaa että päästään näkemään meijän pikkukakkonen :Heartred Ru:aan aikaa siis kaks vk ja kaks pv! ja sillon ois vkot 20+6! Ja neuvolakin ens vkn tiistaina! :)
 
En tullu aatelleeks tosiaan tota selkää ja jalkoja siinä istumatyössä...

Nyt pakko kysyy, että onko kellää muulla ollu vatsatautia raskaana ollessa? Kun mulla vissiin alko sellanen ja nyt oon tosi huono vointinen. Kädet tärisee, ku kirjottaa ja ruoka ei oo nyt illalla maistunu. Mietin et onko kuinka haitallista sikiölle, jos ei syö? Ja miten tää pöpö häneen vaikuttaa? :/ Oksettais vaan, mutta ei oo mitään oksennettavaa.
 
Ocean - olin vatsataudissa noin 10 viikon aikoihin. Yritin syödä sen minkä pystyin ja tauti meni sitten onneksi aika pian ohikin. Ei se mukavaa ollut mutta koita saada syötyä ihan mitä vain pystyt ja juo paljon. Tsemppiä!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa mahataudissa, lähempänä viikkoja 30. Aivan kamalaa se on, mutta kyllä se pikkuinen siellä selviytyy ja pärjää, se ottaa kaikki irti mitä vaan elimistöstäsi saa, senkin takia sulla itselläsi entistä voimattomampi olo :sad001 muistat juoda vaan runsaasti, kyllä se aika pian ohi menee ja tsemppiä!

Sent from my PadFone 2 using Vau Foorumi mobile app
 
Tsemppistä Ocean mahataudin keskelle, mulla harvoin ko tautia ollut ylipäätään (tilanne tullee muuttumaan kun on muksu talossa?), mutta en kyllä etenkään nyt raskaana sitä kaipaisi. Toivottavasti tosiaan menee pian ohi, koita juoda jotain mistä saat kivennäisiä tms, nyt kun muutenkin hellettä pukkaa. *Halaus*

Mä oon saanut tällä viikolla kolme kyselyä onko perheenlisäystä tulossa. Kaksi näistä tullut kautta rantain, eli ystäviltäni kysytty olenko paksuna, mutta tänään eräs puolituttu uskalsi kysyä suoraan. :) Olen hämmentyneen iloinen, koska en ole asiaa vielä suuremmin julkistanut. Toisaalta en myöskään enää muutamaan viikkoon ole erityisemmin piilotellutkaan. Tuntuu hassulle siksikin, kun mielestäni mulla on vähän pömppis luonnostaan, ja notkoselkä, joten vaatinee pokkaa tulla kysymään asiasta jos ei oo melko varma... Kivalle silti tuntuu jos tämä alkaa näkyä päällepäin nimenomaan vauvamasuksi eikä vain keskivartalolihavuudeksi... :p
 
Katselin tässä taannoin dokumentin istukasta (tää oli ihan uus dokkari) ja siitä, kuinka istukka säätelee ravinteita lapselle, vaikka äiti muokkaisikin ruokavaliota raskauden aikana. Asiasta on tehty paljon tutkimusta Lähi-Idässä, jossa äidit paastoavat ramadanin aikana. Tarkkaa dataa oli kertynyt vuosikymmenien ajalta. Tutkimuksessa huomattiin, että ramadania noudattaneilla äideillä ei ollut yhtään pienempi lapsi eikä istukka, kun normaalisti ruokailleilla äideillä. Istukka siis säätelee ravinteiden siirtymistä lapselle ja ns. ajaa lapsen edun etusijalle. Mahtavaa, mihin se ihmiskeho pystyy :) Suositeltavaahan se on syödä ja juoda koko aika riittävästi ja monipuolisesti, mutta ei muutaman päivän "mahatauti-paaston" luulisi siis tekevän pahojaan. Toki näillä helteillä pitäs saada nestettä ja suoloja edes vähän uppoamaan :) Meillä näyttäs nyt varjossa olevan "miellyttävät" +29 astetta lämpöö :grin Ilmankos tuntu, ettei paljo auringossa huvittanu istua..
 
Tinja, munkin tilastani on kyselty toisten ihmisten kautta. Työkaverini, jolle olen asiasta kertonut kysyi, että mitä haluan hänen vastaavan jos häneltä asiasta tiedustellaan (monet kun tietävät, että ollaan ko. kolleegan kanssa suht läheisiä). Mä sanoin, että sanot vain heille, että mitäpä se heille kuuluu. :cool: ÖÖ, tuota, ehkä mua vain jotenkin ärsytti sellainen utelu, mutta toisaalta kuten Tinja totesit, vaatii aika paljon pokkaa tulla suoraan kysymään. Tulee helposti noloja tilanteita, jos onkin muuten vain pyöristynyt... On multa silti suoraankin kysytty - parikin tyyppiä. Olen huomannut myös ihmisten katselevan kumpuani siihen malliin, että varmasti miettivät asiaa. :grin
 
Tiistaina pellillinen pizzaa, keskiviikkona pellillinen raparperipiirakkaa ja tänää pellillinen pizzaa leivottu :grin Onneksi molempien vanhemmat kävi eilen piirakkakahveilla, haljettais vissii Isännän kanssa muuten :p

Mietin huvittuneena eilen että mitähän se äitiysloma on, kun oon nii innokas leipomaano_O:rolleyes:
Isäntä lihoo ja sillä on kotona odottamas piirakalle tuoksuva vaimoke, pannu kuumana :grin:wink hahaha!
Revittiin anopin kanssa huumoria sitten siitä... Tokihan Anoppi kerto että siellä myös Appiukko kerrytti kiloja kun hän oli kotona lasten kanssa. Iski sillekin leipomisvimma himassa ollessa :)
 
Multa on jo kyselty ihan suoraan että onko mulla vauvamasu. Mulla on kyllä taustalla se että olen laihduttanut paljon ja tietenkin myös mahani silloin pieneni ja kun se nyt onkin pullahtanut niin ei jää arvailujen varaan.

Tuosta sikiön ravinnon saannista ei kannata murehtia, se kyllä saa tarvitsemansa vaikka äippä olisikin mahataudissa. Kyllä kehitysmaissakin syntyy kolmekiloisia lapsia siitä huolimatta että äidit kärsivät nälkää. En näkisi mahataudissa niin tärkeänä sitä syömistä, jos ei kerran pysy mikään sisällä. Mutta juomista pitää mennä ettei pääse kuivumaan.
 
Multakaan ei oo kun yksi kysyny, että oonko raskaana. Ehkä ihmiset ei joko kattele mahaa tai sitten eivät tosiaa vaa kehtaa sanoa mitään :P ite oon tosi liikunnallinen(raskauden myötä laiskistunu, kröhöm...), niin kun olen jollekkin tutulle kertonu olevani raskaana, niin oon saanu kommenteja et kyl vähän sellanen kävi mielessä, ku viel alkuvuodesta ollu timmissä kunnossa ja nyt alkanu pyöristyy :D ja että ei kehdannu kysyä, jos oliski vaa lihonu :D
Hauska tilanne oli pari viikkoo sitten serkkuni synttäreillä, kun setäni kysyi, että onkos teille kolmas tulossa. Ihan läpällä heitti ja moneen kertaan kyseli et ihan oikeesti vai :D :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ongelma ei ollut niinkään sisällä pysyminen, vaan ku ei mikään maistunu. En saanu ees juotua alkuun kunnolla, mut lepo autto. Nyt illalla pystyny syömään ja juomaan jo. Oli vaan jotenkin todella voimaton olo ja ei ruoka maistunut eikä oikeestaan juomakaan, kaikki kuulosti/ tuntu huonolta vaihtoehdolta. Vieläkin vähän heikko olo, mutta tuntuu, että on rauhottumaan päin :) Yö oli ehkä se pahin, päivän lähinnä nukuin.
Kaveri sanoi, että kuulostaa auringonpistokselta, mutta kun en oo missään auringossa oikeen viettäny aikaani, niin ei sekään oikee täsmänny. No, pääasia että kaikki aikalailla ok nyt olo parantunu huomattavasti. Harvemmin vatsataudit kestää kovin kauaa. Voihan toi olla jotain muutaki, ku vatsatautia, mutta en nyt tiedä mikä ois noin voimattomaks vetäny ja kun vatsa kuitenkin oireili.

Tai vieläkin vatsa oireilee, kun vääntää/ pistää välillä. En tiiä oisko pitäny rajottaa syömisen kanssa, että oliko huono juttu syyä kunnon annos? No, huominen vapaa vielä, että ehtii toipumaan kunnolla. Jos ei oireet oo loppunu, ni käyn sitte lääkärissä kysymässä, et onko vatsatauti vai kertooko jostain muusta...
 
Äää täällä on päässy punkki puremaan suoraa mahaan :sad010 punkki ehti olla kiinni lähemmäs 8h, vielä ei ainakaan kuumetta, rinkulaa puremakohdassa tai muuta oiretta, mutta eihän se hetkeen näykkään. Pelottaa, että mitäs jos nyt tulee jotain, se kun tarttuu sit nökköseenkin :sad015 Yhteispäivystyksessä oli puhelimen päässä ynseä täti ynseällä vastaanotolla eivätkä ota sinne, vaikka monesta eri paikasta lukenu, että raskaana ollessa olis hyvä näissä tapauksissa varoks syödä 3 vrk antibioottikuuri. :smiley-angry019 Tiiä sitten onko oikeesti tarpeellinen, mutta soitan kyllä vielä neuvolaan heti kun sinne pääsee läpi. Yhteispäivystyksessä käskettiin vaan laittaa 1% kortisonia ja vähän ihmettelen sitä ohjetta, kun mulle viikko sitten korvapolilla sanottiin, että kortisonia ei sitten raskausaikana missään nimessä. Nyt on vähän sekava fiilis ja hysteerisenä kieltämättä kyttään tota kumpua :confused::eek:

Kysyin mieheltäkin, että miten hitossa se nyt tohon mahaan on tarttunu vielä kiinni, kun eikös ne yleensä hakeudu kainaloon, nivusiin tms. Mies totes, että sinnehän ne hakeutuu, missä käy kova verenkohina.. kyllä ne on tarkkoja prkl :mad::angry4:wink Kesä on ihanaa aikaa, mutta voi elämä että ihminen voi vihata punkkeja, hämähäkkejä, käärmeitä ja yöperhosia :angry5:angry1:rolleyes:
 
Voi Paratiisitar, soita ihmeessä vaan neuvolaan tai johonkin, mistä saat varmuuden siitä miten kannattaa toimia! Ei tommosia kannata vaan olankohautuksella ohittaa kun pieni on kyydissä mukana! Tsemppiä!
 
Kortisonia saa kyllä käyttää, ei sillä että se tuohon punkkiasiaan auttais. Mulla paha ihotulehdus kasvoissa ja kortisonivoidetta on käytetty pari kuukautta jo on/off. Se on kuulemma ainoa mitä voin nyt raskaana ollessa tähän naamaan käyttää, ja koska toimii huonosti, ni sen kanssa sit läträtään. Kolme eri lääkäriä nyt mun naamaa kummastellu ja samaan hoito-ohjeeseen jokainen päätynyt. Lisäksi sain rv6 kortisonipistokset lonkkiin nivelpussintulehduksen vuoksi.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla esikoiseta oli kanssa punkki masussa kiinni. En tiiä kauan se siinä kerkes keikkua, ei se kuitenkaan vuorokautta kauempaa ollu. Mies nappas sen pois ja soitin neuvolaan. Sieltä käski vaan seurata sitä tuleeks rinkulaa tai kuumetta tai pahaa oloa tai jtn. Ei tullu mtn niin ei tarvinnu mitään tehdäkkään. :)
 
Takaisin
Top