Kesäkuun pulinat

Kyselen nyt varmaan vähän "hassuja", mutta ystävän kanssa eilen vertailtiin meidän kohdun korkeudenmittoja (hän on 7 viikkoa edellä omassa raskaudessaan) ja kiinnitettiin huomiota siihen, että mulla kohdun korkeus on ollut 18 cm viikoilla rv 17+3, kun hänellä kohdun korkeus eli sf-mitta oli viikolla 22+jtn ollut 18,5 cm. Millaiset mitat teillä on ollut ja millä viikoilla? Mun mahani on aika järeen kokonen ollut jo pitkään viikkoihin nähden ja nyt mietinkin, että voiko olla, että maha on pompannut suoraa eteenpäin juuri sen takia, että kohtu on noussut varhaisessa vaiheessa jo korkealle? Lisäksi mulla on todella korkealle nousevat lantioluut (lantioluiden ja kylkiluiden väli on oikeasti lyhyt), niin olisiko niin, että kohtu ei ole mahtunut kasvamaan oikeastaan kun ylöspäin? Jos katson tota äitiyskortissa olevaa kehityskäyrää, niin en mahdu siihen keskivertoarvojen väliin ollenkaan, vaan pomppaan ainakin edellisen mitan mukaan heittämällä yli :grin Eihän siitä mitään haittaa siis ole, mutta ihan tiedonjanosta haluaisin vähän vertailla.. osuuko omat veikkaukset yhtään oikeaan :rolleyes::oops: Tää myös saattais selittää niitä todella kovia kasvu yms. kipuja, joista kärsin aika pitkään..?

Nyt rv 21+3
 
20+0. Puolivälipäivä. Ja fiilikset mitä parhaimmat: 12 tunnin yöunet takana! Muutenkin tän tokan kolmanneksen aikana ollut enerhinen ja hyvä olo kauttaaltaan! Kyllä olen onnellinen! Ja huomenna olisi heti aamusta rakenneultra! Jippii!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
21+0. Kummipoika ja ystäväni tulevat kylään ja iltapäivällä Koiramäkeen, riippuen siitä meinataanko pelätä sadetta vai ei. :D
 
No niinhän siinä sitten kävi, että kävin töissä toteamassa "kaaoksen", jonka viikon saikku oli jo aiheuttanut ja kerroin esimiehelle, että kaaos senkun pahenee, mä lähen nyt lääkäriin... Tuloksena tääkin viikko saikkua ja Amoxin-kuuri poskiontelon tulehdukseen. Taitaa olla elämäni toinen kuuri poskiontelon tulehdukseen :O . Olo edelleen kuin katujyrän alle jääneellä, ei ois asiakkaat ehkä tykänneet jos tapaamisissa olisin niistänyt ja yskinyt keuhkojani pihalle minuutin välein. Toivottavasti kuuri alkaa tehoamaan, koska mun mielenterveys ei tätä kestä ja hypin kohta seinille :/.

No nyt sitten keskitytään kirjoihin, suklaaseen ja jalkapalloon...
 
Minäkin tulen poksistelemaan kun eilen käyntiin poksahti kahdeskymmenes viikko, tänään siis 19+1, puoliväli Here we come!!! :) Ja en voi sanoa vieläkään varmasti tuntevani liikkeitä, eilen ja tänään kyllä EHKÄ olen taas jotain muljauksia tuntenut...
 
Paratiisitar, mulla jokaisessa raskaudessa sf-mitta pompannu heti yläkäyrälle ja siellä pysyny, välillä menny jopa vähän yli :D samalla kaavalla lähti siis nyt kolmannessakin raskaudessa menemään :) mulla selitetty sillä, et kohtu vaan tulee niin tohon eteen et sf on korkea. Painoo mulla tullu aiemmissa ja nyttenkin normaalisti, lapsivettä ollu normaali määrä ja lapset ollu pieniä syntyessään(alle 3kg molemmat). Ekassa raskaudessa säikähdin tota sf-mittaa, toisessa en ees aatellu sitä juurikaan ja nyt tiesin sen menevän samalla kaavalla :D sitte varmaan alkais mietityttää, jos tulis joku huomattava äkillinen nousu tai lasku käyrään.

Muoks! Rupesin nyt oikeen kattomaan kortteja, eka raskaus 22+0 sf 23cm, toka 20+1 sf 19cm ja kolmas 20+1 sf 19cm. Huomenna tulee 22+0 ja on varmaan vähintäänkin samoissa kun ekassa raskaudessa :D :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top