Kesäkuun kuumotukset

Hey Owen', Rock the Beachissa ilmeisesti olitte? Me käytiin kans Stone Sour ja Green Day kattomassa. Ihan loistavaa, että tämmösessä poikkeustapauksissa sai ottaa retkituolin mukaan, siinä välillä tuli istuskeltua. Huomenna ei olla menossa, ei oikein ole mitään inspiroivia bändejä niin ei suotta lähdetä repimään. Lauantaina sit pidempää päivää (Rammstein !!) . Aika reippaasti Pikku-Mursu potki ja liikkui keikkojen aikana, hyvä (kai) niin, luulis että se lapsiveden värinä tuntuu ihan hyvältä.
Jalkojen turvotus kyllä aiheuttaa kenkäongelmia ja pientä särkyä, mut näillä mennään.

Pikkuhiljaa alkaa olla kaikki vaatteet silitettyinä, sänky pitäis vielä koota ja se hoitopöytä nyt sit kuitenkin hankkia. Ja vaunut. Ja varmaan tommoi perushoitovälineistö; vaipat ja rasvat.
Ei oo mitään synnytysoireita tuntunut ja kuukausihan tässä on vielä jäljellä.

hyvä mariannu, kerro sitten miltä lämpötila sairaalassa tuntui :) taidan mäkin ihan oikeesti pakata sen mukaan ja ehkä vielä clas ohlsonin euron käsituulettimia pari, kumpaankin käteen haha :laughing002

Kyllä mä ajattelin kysyä viimestään synnyttämään lähtiessä, et saako sinne ottaa tuulettimen mukaan. Yhtä kärsimystä jo nyt sisällä olo, jos ei kokoajan ole tuulettimen ääressä ja aina sekään ei tunnu vievän kaikkea kuumuutta... :devil10:smiley-ashamed004

Suhwi: eipä tunnu ketään kiinnostavan mun kurja olo. Äsken soitin äitipolille koska en pysty enää kävelemään just ollenkaan kun on niin sietämätön kipu nivusissa ja koko alakerrassa. Lääkäri totes että vauva Se vaan puskee syvemmälle synnytyskanavaan, koita kestää. Jos ei enää sit yhtään pysty liikkumaan ni soita uudelleen. Jeeee! Just ton halusinki kuulla. :smiley-angry017

Minttu Voi ei.. :confused1 On kyllä ihme touhua, etteivät voi mukamas mitään tehä sun olon helpottamiseks.. Mur! :mad:

Ja mulla kun ei tosta neuvolastakaan oo minkäänlaista hyötyä. Terkkari ei ota kantaa mihinkään koskaan vaan kumastelee vaan. No, jospa tää masukki alkais koht oikeesti tulla pihalle ni sit kai helpottais....

Täälläpäs on aika hiljasta ollut nyt tän aamun, toivottavasti moni on ihan syystä hiljaa ja on laitoksella. ;)
Täällä ollaan täysiaikaisia, jonkunlainen rajapyykki kai sekin on. :D Mitään tuntemuksia ei kuitenkaan ole että tää vauva tahtois ennen laskettua aikaa ulos. Tosin, eipä kiirettä ole itselläkään jos ilmat olisivat alle +22 asteessa.

Täällä monella tuntuu olevn hermot aika tiukalla ja oireitakin tuntuisi olevan vaikka muille jakaa mutta vauvat eivät tahdo vain tulla vielä kylmään ulkoilmaan. Jokainen saa valittaa ihan niin paljon kuin tuntuu ja jos se vain oloa helpottaa niin parempi niin. Itse oon kyllä ihmeellisen rauhallinen helteistä huolimatta ja vilkkaista lapsista joita saa kyllä paimentaa aamusta iltaan. Onneks en oo yksin heidän kanssa.

Hyviä vointeja siis ihan jokaiselle ja nauttikaa nyt edes himpun verran vielä ajasta mahan kanssa, sitä tulee vielä ikävä. ;D

Täällä ei ainakaan jakauduta. Esikoinen lähtee tänään isovanhempien kanssa viikonlopuksi mökille, joten olisi taas bebellä oivat ajat tulla. Minä olen käyttänyt aikaani ilma"lämpö"pumpun alla tuulettuessa 450 sivuinen kirja kädessä, jonka sain äsken päätökseen sekä kökkimällä suihkussa. :) Supistukset siirtyneet tosiaan sinne aamuyölle klo 4-6 yleensä supistaa.

Hoh hoh, jospa sitä jaksaisi tuon aviomiehen kanssa raahautua illemmalla vaikka Järvenpään Puistobluesia kurkkaamaan. Mietin jo, että laitanko kevyttä ja vaaleaa vaiko "lapsivesihaitatonta" (lue:mustaa) vaatetta päälle, jos siellä meinaisi vedet mennä. Ja pitäisiköhän sitä muka varautua jo jollain jumbositeillä liikkuessaan julkisilla paikoilla?? Kaikkea sitä ihminen päätyy miettimään. Oon tosiaan sen edeltävän kirjoittajan kannalla (sori en nyt muista kuka), että näistä olotiloista voisi saada TOSI tositeeveetä. Knocked up and f**ked up. Joka jaksossa odottajat voisi vielä kisata jostain hienoissa lajeissa kuten vaikka vaatteiden päälle pukeminen ja kengännauhojen sitominen, portaiden kipuaminen tai kuka juo sokerirasitustestilitkun nopeiten ja kestää oksentamatta pisimpään. Voi olla, että sellaisen jälkeen alkaisi ihmisten lisääntymisluvut laskea radikaalisti.

juu ei mitään jakautumishommia,kaupungilla luuhailua esikoisen kanssa kun kotona ei ole mitään ilmastointijuttuja ja ollut taas niin ihana ilma että <3

Mä luulen, että jakaudun viimeisenä täällä. Laskettuun on lähes kuukausi ja vauvalla tuntuu olevan tilaa myllätä. Kaikki mitä jos se syntyy ihan kohta - paniikki tuntuu hävinneen kun on saanut ekat vaatteet ja lakanat kuntoon. Enää ne imetysliivit puuttuu. Mistä tuli mieleen, etten ole huomannut miettiä imetys toppeja ja paitoja lainkaan. Tarviiko semmoisia oikeasti?

Teitä alkaa olla jo monta joiden soisi pääsevän kohta (heti) tositoimiin. Erityistsempit Mintulle!

vatukka: mulla ei ollut esikosta yhden ainoota virallista imetyspaitaa.... ja hyvin pärjäsin ;) mutta niin meitä on tässäkin jututssa yhtä monta tekijää ko on kokijaakin <3

Littledaisy, kävin ihavvaa Järvenpään prismassa hankkimassa kyyn ottaani (aivan jäätävä määrä sakkia), ei tarvinnut edes haaveilla blueskadulle saatika alueelle menosta :cool01 Lähinnä muiden ihmisten turvallisuuden takaamiseksi, on nyt parempi että pysyttelen viikonlopun himassa. V***u kun ihmiset ei osaa edes ajaa autojaan OIKEIN :)

vatukka: Minullakaan ei ollut esikoisen kanssa yhtään ja hyvin pärjäsin ilman. Nytkään en ole vielä semmosia ostellut. Ostan sitten myöhemmin jos tuntuu olevan tarvetta kun ajattelin katsella ensin onnistuuko koko imetys. Imetysliivitkin ostin viimeks vasta sitten kun kotiin pääsin sairaalasta :)

Vatukka, mä olen ostanut nyt kaksi imetyspaitaa varmuudeksi. Kotona en niitä käytä, vaan pidän ns. "parempina" eli jos ollaan liikenteessä tai avoimessa päiväkodissa tai jotain. Kovin montaa ei etukäteen kannata ostaa, ennen kuin näkee että miten imetys sujuu ja miten ylipäänsä tykkää julkisilla paikoilla imettää. Mä imetin kakkosta käytännössä missä vain ja noi paidat helpotti sitä, hän kun ei esim. huivin alla viihtynyt. Imetysliivejä olen hommannut useammat, niitä kun tarvitsee kotonakin, etenkin kun normaalisti käytän hieman topattuja kaarituellisia liivejä, jotka on maailman hankalimmat imettäessä.

Mä yritän kyllä täällä nauttia vikoista päivistä mahan kanssa :). Niin hankala kuin se alkaakin jo olla, tiedän että ikävä tulee, etenkin kun tiedän että tämä on meidän viimeinen lapsi. Se on sitten yksi vaihe elämässä ohi. Toisaalta mulla on vieläkin älyttömän hyvä olo, joten senkin takia ei niin kamalasti ahdista ja vielä kun tiedän että päiviä ei ole montaa jäljellä. Eilen kävin illalla kahden parhaan ystäväni kanssa kaupungilla syömässä ja istuskelemassa ja tänään mun vanhemmat (=lapsenvahdit) kotiutui mökiltä, joten nyt on sellainen olo että vauva saa syntyä koska vaan. Supistelut on lisääntyneet tosi paljon, viime yönäkin valvoin kolmeen ennen kuin maha rauhoittui. Onneksi pojat nukkuivat aamulla kasiin (mikä on siis tunnin normaalia pidempään), joten ei ole edes sen kummemmin väsyttänyt. Hormonit selvästi jo asialla. Tänään katsoin pikkuneidille kotiintulovaatteet ja huomenna ajateltiin vielä lähteä koko porukka vähän kauppoihin pyörimään ja syömään ja taas vaan keskittää aika ja huomio poikiin. Maanantaina viedääkin sitten tulevat isoveljet mummolaan yökylään, että saadaan miehen kanssa viettää vika yö kahdestaan ja lähteä sitten aamulla rauhassa laitokselle.

Mohomaha on muuten varmaan saanut vauvan kainaloon, kun ei ole tänään mitään kuulunut :).

Meinasin päästä tänään jakautumispuuhiin, kun kättärillä oli painoarviota rd:n takia, viikot 39+1. Ehdottivat siinä josko tänään olisi käynnistetty ballongilla, mutta koska olin aamulla pistänyt klexanen niin se estää epiduraalin ja spinaalin laiton seuraavat 12h. Hui, tuli kyllä niin yllättäen lääkärin ehdotus että ihan melkein säikähdin laughing7

Sitten ehdotti maanantaita, mutta silloin on jo aika lailla muitakin käynnistyksiä, joten päädyttiin tiistaihin. ELI, tiistaina klo. 8 sairaalaan, asetellaan ballonki ja odotellaan :gen113

Aika hassu fiilis miten noin vaan sovitaan päivä käynnistykseen ja siitä sitten muutaman päivän sisään noin suurin piirtein on vauveli sylissä.

Mulla ei ole henk koht ollut vielä vaikeita hetkiä raskausaikana huolimatta rd:stä, kohonneesta verenpaineesta, säryistä ja muista oireista. Tsemppiä vaan kaikille teille jotka olette jo viikkotolkulla kärsineet. Niin ne vaan kaikki odotukset on omanlaisensa.

Ihanaa kuinka te jaksatte tsempata täällä. :love017 Täälläkään siis ei olla jakautumassa. Tosin tänää on lirahdellu taas jotain pitkin päivää, mut se et onks se lapsivettä.... Jaa-a.... :eek: Kauhiasti jomottaa edelleen ja välillä lähtee jalat alta kävellessä ku sattuu niin paljon tuonne alapäähän. Soitin tänää neuvolaan ku oisin halunnu et lääkäri ois tsekannu kohdunsuun tiolanteen, ni oma terkkari ja toki myös lääkäri on lomilla joten soitin toiseen neuvolaan. Siel oli ihana terkkari puhelimessa, ja sano et jos yhtään epäilyttää ni lähet käymää synnärillä. Epäili et tunnen supparit tällä hetkellä tuol nivusi ssa. Muutenki oli kovasti ihmeissään et miten voin olla ensisynnyttäjä ku paikat on ollu ammollaan jo kohta kolme viikkoa... :rolleyes: Mut ei siis viel olla lähetty mihinkään ku on ollu niin kiva keliki tänää ni halusin järvelle.... :laughing021 Mun vanhempien koira on ollu pitkään huonossa kunnossa ja tossa pari päivää sitte sanoin et vauva syntyy sitte ku se koira kuolee. No, selöyty tänää kuolleena piilosta mökin pihasta, joten josko masukki nyt sit syntyis.... :oops:

Luulen kans, että möhiksellä on jo vauva sylissä. Ja jollain muullakin heinäkuisella tais olla tälle päivälle sektioaika. Voi sitä onnea, kun saa vauvan viereen. :love017

Minä imuroin tänään auton ja laitoin turvakaukalon paikoilleen, Enää olis pari pientä hommaa, mitä en vaan tunnu saavani aikaseks tän rajattoman ajan takia. Meillä tuli kaiken päälle mies eilen sairaaksi, mahatauti ja 38,4 astetta kuumetta. Nyt sitten toivotaan, että vauva ei synny, ennen kuin mies paranee. Mahtaakohan sairaana edes päästä synnytykseen mukaan? :anyone Paskaa tuuria kyllä, kun tässä vaiheessa tulee sairaaksi. Itse nyt näyttäisin tuolta mahataudilta säästyväni ja onneks se miehelläkin on jo helpottamaan päin. Enää vain vähän yli 37 astetta lämpöä ja mahakin alkaa olla kunnossa. Huomenna viikkoja 39 ja jotenkin nyt ei enää edes odota laskettua aikaa. Olo on hyvä ja päivät menee niin nopeasti, että kohtahan se vauva on joka tapauksessa sylissä kuitenkin. :) Ihania viimeisiä päiviä meille kaikille! :happy093

Ai niin, en voi kuvitellakaan kuinka paljon niitä jännittää joilla on käynnistyspäivä tai sektioaika tiedossa lähipäivinä. Tsemppiä kaikille tuleviin koitoksiin! :happy090

On kyllä niin uskomatonta kun jotkut menee päivän tarkasti vauvaa pullauttamaan ja ite jännittää kuten suurin osa ihan tietämättömänä.. toki mulllakin ajatukset heinäkuun lopussa mutta kun nyt estelty on synnärillä pariin kertaan ja lääkkeillä vuodelevossa niin eihän sitä tiiä.. hirveesti on nyt tän viikon touhunnut ja laupungilla ihan lantio tulessa ja kauhee paine kun alhaalla vauva jurnuuttaa.. yöllä ja illalla välillä tosi kipakoita suppareita, saa ihan hengitellä ja puhisya mutta siihen muutamaan jää ja aamulla herään yhdessä palassa.. :)

No mieluummin saisi vielä kasvaakin ja saadaane muuttokuormaa vielä paremmin kasaan.. :)
Tsemppiä jokaiselle!

Täällä on myös hermot menneet helteiden kanssa. Yöllä ei saa nukuttua kun on niin kuuma, sitten kun vähän nukahtaa niin herää vessahätään jne. Päivällä ei löydy mukavaa viileää paikkaa mistään, eikä missään asennossa oikein ole mukava olla. Kyllä +20 riittäisi lämpötilaksi mainiosti.

Minulla on myös sormet ja varpaat kuin nakit eikä turvotus oikeastaan hellitä lainkaan. Joskus iltaisin teen viileän jalkakylvyn joka kyllä tuntuu kivalta mutta ei vie turvotusta pois. Sormia on hankala taivuttaa ja jalkapohjat on jostain syystä kipeät ja jäykät varsinkin aamuisin.

Tänään ostoksille mennessä vasemmalle puolelle vatsaa tuli kipu, joka vaikutti lihasvenähdykseltä, mutta ei hellittänyt millään ja paheni liikkuessa. Soitin sailaalaan josta kehottivat varoilta tulemaan synnärille tarkastukseen. Viikot nyt 36+1.
Käyrät ok, vauvalla kaikki hyvin, ultrassa ei myöskään näkynyt mitään poikkeavaa. Kipualueella olevan istukan lääkäri tutki oikein perusteellisesti ultralla, mutta ei siinäkään onneksi mitään ollut. Lääkäri epäili samaa kun minäkin, että vatsalihas vain lienee ärtynyt jostakin liikkeestä, ja kipukin siinä seurannassa istuessa onneksi lientyi.

Siinä anturit mahan päällä istuessa tuli eka kerran semmonen jänskätys, että täällä sitä ollaan, synnärillä.. Vielä ei onneksi ollut aihetta jäädä, mutta hyvä oli varmistaa että kaikki oli kunnossa.

Meillä on jo pinnasänky ja hoitopöytä kasattu odottamaan. Tänään ostettiin amme ja pieniä vaippoja, joten nyt on kaikki perustarvikkeet valmiina pientä varten :love7

Takaisin