Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä oli eilen kyläilypäivä appiukon luona.. kivaa irtiottoa arjesta, niin jaksaa taas jatkaa täällä kotosalla.. :rolleyes: niinpä niin. liikkeellelähtö tälle päivälle vähän heikonlaista..hehheh.

käytiin tuossa tytön kans liikuntatunnilla (lapsille tarkoitettu vaan pienillä pitää vanhempi olla mukana) ihellä olotila oli vähän heikonlaista tällä kertaa..juili kamalasti tuonne alakertaan pelkkä kävely niin meni istuskeluks. Intonahan mie mukana toki leikkisin jos pystyisin :grin

Mä oon ollu tänään tosi ahkera. Oon ittestäni tosi ylpee. :rolleyes: Oon siivonnu makkareita ja sisko oli auttamassa mua ja pesemässä ikkunoita. Oon pessy myös vauvan vaatteita (vasta alotin kun rupes mietityttään et jos se lähtö tuleekin ko kohta niin ainakin on jotakin vauvalle ottaa sairaalaan mukaan :wink). Vielä on paljon hommaa mutta eiköhän tää tästä hyvin etene kun oon päässy hyvään vauhtiin. :grin

Oltiin tänään miehen pojan kanssa kaupassa kahdestaan ja siinä ihmetellessä pikku kaveri potki kovasti, niin yhtäkkiä poika kysyi, että "mitä jos ihmiset luulee, että oot vaan syöny itelles noin ison mahan?" :grin Oli vähän hankala siinä yrittää selittää, että ei tämä taida enää epäilyksiä herättää onko kyseessä vauvamaha vai syömällä syöty isoksi (sanaa läski kun ei voinut käyttää..) :rolleyes::grin
Olen ollut pojalle omituinen näky siitä lähtien kun olemme raskaudesta kertoneet eli maha vain kasvanut. Hän on tosiaan tottunut, että raskaana ollessa sitten turvotaan (ts. syömällä syödään) isoksi. :p Ensin siis oli outoa kun maha niin pieni ja nyt sitten kun maha on valtava, mutta esim. takaa ei näy jne.. o_O

Turvotuksia muuten taisin tänne valitella jokunen päivä sitten.. Taisi olla helteistä vain johtuvaa kun nyt menee taas kihlasormus (tosin vihkisormus ei mee) ja nilkat ei olekaan niin turvonneet.
Onneksi, koska tänään jo neuvolassa pohdittiin onko mulla raskausmyrkytys kun oon niin pahoinvoiva, väsynyt ja päätäkin särkee. Mutta sehän suljettiin toki pois kun pissi ok ja verenpaineet matalat, eikä kutinoita.
Hemoglobiinista toi väsymys ei johdu, oli 122. Huomenna sitten kilpirauhas labraan, josko on arvot laskeneet ja lääkitystä nostettava. Viimekshän tämä kamala väsymys johtui vajaatoiminnasta. Tokihan näin lopussa meitä kaikkia odottajia se vaivaa, kuten ollaan valiteltukin vuoron perään...

Tuli tänään käytyä hammaslääkärissä, kun sinne eilen sain varattua ajan kipupäivystykseen. Eka tosin tarjosivat aikaa elokuulta (!), mutta onneksi kuitenkin tajusin pyytää vähän aiemmaksi. Ja sain tosiaan seuraavalle päivälle. Iso reikähän siellä nimittäin on. Hammaslääkäri ei pystynyt sanomaan suoraan onko mennyt juureen saakka vai, koska hyvin hilkulla röntgenkuvan perusteella on. Kuulemma jos 3-4 päivän kuluessa alkaa särkemään Paljon, niin sitten on mennyt juureen ja uusi soitto. Joten nyt pidän peukkuja itselleni, että säikähdyksellä selvittiin, ettei tarvitsisi mennä sitä juurihoitoa kokemaan ensimmäistä kertaa elämässä. Toi hammaslääkäri-inho on kyllä niin suuri, että ajatus juurihoidosta karmii kyllä huomattavasti enemmän kuin synnytys - ja veikkaan, että synnytys kyl teki kipeempää. Mut positiivista sentään, että puudutus toimi ja saivat sen heti kohdilleen (vain kerran elämässäni on puudutettu - ja turhaan, koska ei toiminut ollenkaan ja sen vuoksi yleensä en ole puudusta ottanut).

Tajusin myös, että on jäänyt kissojen huomiointi ihan minimiin (noh, ei hirveästi yllätä). Ei ihme, että tunkevat syliin ja kerjäävät huomiota, kun eivät sitä samaan tapaan ole saaneet :confused:

Ja vielä päivän positiivinen. Reippaasti poitsu tänään hamusi tissiä. Homma ja tekniikka oli vähän kadoksissa, mutta silti hellyttävää yritystä kuitenkin :) Ja tänään ehti ja pystyi pitkän pätkän kenguroimaan :Heartred

Perkele kun menee hermo tohon mieheen, kun ei viitti mitään tehdä oma-alotteisesti. Taas sai aloittaa siivoamisen ja järjestelyn, kun kotiin illalla palasin ysiltä, kun tämä ei ollut viittinyt mitään tehdä, Siis toki minunkin siivoja siinä - aamupala-astiat jääneet pöydälle, mutta olis nyt ne voinut nostaa samalla astianpesukoneeseensa kun omansakin. Sen sijaan hänen omansakin astiat (teki etäpäivän kotoa käsin tänään, kun on flunssassa) löytyi pöydältä. Perkele!!!!! Inhoon naputtaa, mutta mikä prkl siinä on, ettei mitään voi tehdä oma-alotteisesti. Mrrr!!!

Meillä kans miehellä jää kaikki tavarat, astiat ja vaatteet aina pitkin pöytiä, lattioita ja sohvaa. Kyllä itselläkin jää välillä en sitä sano mut miehen tavarat sitten lojuu siinä just niin kauan kun mä laitan ne paikoilleen ( ihan kokeiltu juttu). Kyllä oon monta kertaa asiasta sanonu mut ei kai se mitään auta. Anopin mukaan aina ollu sellanen vaikka se kuulemma on kovasti koittanu sitä kouluttaa. :grin

Leivoin eilen pellillisen marjapiirakkaa ja pakastin palaset, tänään tai huomenna pitäis vielä leipoa ja pakastaa kanelikierteitä. Onpahan sitten valmista tarjottavaa, kun niitä vauvan nuuskuttelijoita tulee :)
Ja kaupasta on ostettu erilaisia keksejä, ja pakkaseen coctailpiirakoita ja kaupan raakapakaste-pullaa.

Tänään meillä on illalla tapaaminen muutaman tämän alueen muun tulevan mamman kanssa, joilla on nyt kesällä/syksyllä laskettu aika. Synnytysvalmennuksissa vaihdettiin yhteystietoja, ja luotiin facebook-ryhmä jossa nyt tuo miittinki sovittiin. Ihan mukavaa varmasti :)

Tänään pitäisi olla nätti päivä tulossa, josko jaksaisi noille lopuille kukkapenkeille tehdä siistimiset... :rolleyes:

Vauva on jotenkin kauhean ns. pinnalla tuossa masussa nyt, tuntuu että entistä vähemmän taivun yhtään mitenkään!

Mä olen virallisesti nyt siivonnut KAIKEN. :D kaapit, varaston, pessyt vauvan kaikki vaatteet ja tavarat, sisustanut, vahannu lattiat, pessy autot, siis ihan kaiken!! :D nyt on vielä niin paljon aikaa että aloitan alusta! Vauvan sänky on petaamatta.. Josko sen tekis tänään! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^ tolla innostuksella tervetuloa meillekin siivoomaan :wink:grin kun sais ittestä irti...

ARGH Annastiina86n jutus tuliki taas monta muistutusta kaikesta mitä mun pitää tehä... mm. vahata lattia (no vaan keittiön muovilattia, mut en oo sitäkää ikin tehny et varmaa pieleen menee). Auto pitää pestä/siivota perjantaina ku mennää sillä sukujuhliin sit lauantaina... isäni huomautti asiasta vaan, että kai sitte siivoot auton ennenku mennään (aimitennnii se näyttää siltä et asun siel?) :rolleyes: Sitäkää hommaa en voi laittaa miehel (tai kellee muul), koska kukaan muu ei osaa pestä sitä nii hyvin ku minä :grin

Täällä kanssa päässä vaan soi koko ajan mitä tässä vielä pitäisi puunata ja putsata. Vaikka vauvan tavarat on laitettu valmiiksi ja paikat on suht kunnossa, mutta sisäinen äitini ääni muistuttaa mua, että paikkoja voisi vielä pistää siistimmäksi. Meillä kun tuo karvainen lapsi tuo mukanaan jonkun verran hiekkaa ja lahjoittaa sitäkin enemmän karvojaan lattiamatoksi niin haaveilen vielä että jaksaisin kuurata paikat siisteiksi ennen kuin maha-asukki tulee. Meilläkin anoppi oli miehelleni sanonut että muistaa siivota auton ennen vauvan tuloa (juu, mistään ei huomaa että meidän takapenkillä matkustaa tosi usein kultainen noutaja...)

Vaihdoin marsujen purut ja pesin niiden häkin, ja sillä aikaa ne oli pissineet tytön huoneen lattian ja levitelleet sitä pissaa joka puolelle :mad: Sain sitten vielä lattian kuurata lopuksi.
Jotenkin mua toisaalta tympii kun tuo miehen lasten marsujen hoito on nyt mun kontollani sen aikaa kun ne täällä hoidossa ovat, kun mies on niin allerginen sekä marsuille että niiden heinille... normaalisti tykkään kauheasti eläimistä, mutta en tiedä miksi mua nyt rassaa noita hoitaa...

Häkinsiivous-operaation lisäksi en ole tehnyt tänään muuta kuin laitoin ruuan. En mä tonne ulos jaksa mennä kukkapenkkeihin kyykkimään, siellä on taas ihan liian kuuma!!! Ärsyttävää, normaalisti oon kauhee vilukissa ja tykkään kesästä kun on lämmintä, on mukavaa makoilla auringossa tai puuhata pihalla jotain... mutta nyt hiki virtaa pelkästä ajatuksesta, että ulos pitäisi mennä :rolleyes:

Ehhehe, toinen koirista tuli äske istumaa mahan päälle ku makoilen sohvalla, vauva oli sitä mieltä et siinä ei istuta ja alko potkia koiraa takamuksee!! :laughing002 Koira katto miun mahaa sen näkösenä et mitä hittoa tuolla tapahtuu!! :wtf Heehhehe!! :laughing002

Jee, me saadaan huomenna uus pakastin ja jääkaappi, onpas kiva et saadan ne ennen vauvan syntymää tänne niin ei sit tartte hätäillä niistä, ja jospa sitä vaikka pakkaseen sais sit säilöttyä penskoille vaikka kesän makuja talven varalle!:smiley-bounce013

Takaisin