Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miu88, en voi minäkään ymmärtää. Meilläkin vauvan tavarat on yhdessä huoneessa suljetun oven takana ja oon vahdannut sitä huonetta kun viimestä päivää. Silti!! Eikä tuo kissakaan ole ovia ainakaan mun nähden ennen availlut. Pakko myöntää ettei itku ollut kaukana kun aloin puunaamaan ja pesemään :/ Onneks ei kusi ollu kerennyt kun muutamaan vaatteeseen, pyyhkeeseen ja kuumetuttiin. Pitää katsoa kuivana pesun jälkeen että jäikö hajuja tai muuta vaatteisiin mutta kuumetutin jouduin heittämään suoriltaan roskiin. Harmittaa niin törkeesti.

Pollyy, nautihan nyt sitten lomailusta! :)

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

Juu nautin! :) Aiemmin tuolla oli puhetta, että osa on jäänyt vähemmän aktiiviseksi keskustelemaan, niin nyt ehdin myös paremmin lukee täällä juttuja ja kirjoittelemaankin.

Toivottavasti kukaan ei nyt ressiä ota "aktiivisesta keskustelijasta" :wink
Ei mutta kivaahan se on, kun vielä tuleepi porukkaa lisää jakamaan tätä kaikkea ja omaa arkeaan.
Tuolla sillon mainitsin, et ite olin esikoisen aikaan täällä lähinnä aika seurailija vaikka jonnii verran tuli kirjotettuakin, mut harmitti vietävästi kun porukka tuntu päässeen vähän silleen "insideks" niin miulla oli sellanen "tuppaudun tänne" olo, enkä oikein päässy keskusteluun mukaan :p Ainakaan näin kivasti kun nytten! :)

Meillä on kaks kissaa, ovat jo kuus vuotiaita.. koitti kesä eikä niitä oo taas näkyny :sad001 Leikattuja ovat molemmat mut ihan ihme liituajia niistä on parina edellisenä kesänäkin tullu. Mää sit tiiä kun tässä järven rannalla asutaan, kun tulee noita kesäasukkeja et mitenkä paljon esim kalastavat ja jättävät tuonne saataville... huoh. no..eiköhän ne sieltä taas ilmesty jossain vaiheessa.. :cool:

Miun pitäis tilata pimentävä rullaverho omaan makkariin, on nyt vaan sellaset pimentävät pitkät verhot niin ei noista hirveesti apuja oo..ei oo aikasemmin aamuaurinko haitannu, kun oon joutunu töihin heräämään niin aikaseen :wink Nyt mielellään nukkuis ihan mahollisimman pitkään ja paljon, niin mitä vielä. Puolen viiden aikaan alkaa (tai alan) ensimmäisiin auringon säteisiin havahtumaan verhojen välistä.
Tytön huoneeseen tilasin hobbyhallilta aikasemmin, mut en kuollaksenikaan muista verhon merkkiä..yritin tilaushistoriaa kattoa omilta sivuilta mut koko systeemi pätki. Huoh.. no, ehtiihän tuon vielä.

Vaatteista lähtee onneks kuset ihan kohtuu helposti, eikä meillä oo normipesun jälkeen jääny mikään haiseen.

Pollyy, hyvää lomaa :)

Äh, mies toista iltaa poissa, onneksi tulee huomenillalla kotiin :Heartred
Ärsyttää vähäsen, kun mun pitää huomenna ajella toiseen kaupunkiin hakemaan miehen lasten marsut tänne meille viikoksi hoitoon, kun lapset lähtevät äitinsä kanssa viikoksi reissuun. Ei mua siinä siis mikään muu ärsytä, kuin se 2h automatka.. :confused:

Tuohon kitkemiseen palatakseni, mä ostin sitä Rounduppia, sitä geeliä. Kyl se jotain vaikuttaa, mut mä en jaksa odottaa... Reilu viikko sit laitoin sitä, ehkä lähemmäs kaks. Nokkoset kellastu, heinät punertu, mut muuta näkyvää ei oo viel tapahtunu (tosin siinähän on maininta et 28 päivän kuluessa) :rolleyes:

Ja Martuti, miks sun pitää ajaa? Miksei ne voi tuoda niitä?!

^ Ai se kestää niin kauan... eli tarttis nyt äkkiä laittaa, jos haluaa että kesän aikana vielä jotain tapahtuu :grin

Noo, meillä ollaan totuttu hoitaan nää niin että mä tai mies ollaan ne jotka hakee/vie tyttöjä tai jotain heidän tavaroitaan tms... kun heidän äitinsä hankki auton vasta n. vuosi sitten (kun sai vauvan miehensä kanssa), niin ollaan vaan niin totuttu kait siihen että me ollaan ne jotka ajelee tuota väliä...

Melkoinen viikko ollut tässä ja tunnepuolella melkoista myllerrystä. Ei ole kyllä tehnyt mieli nähdä ketään ylimääräistä ja onneksi kukaan (edes anoppi) ei ole yrittäny tunkea käymään. Miehelle sanoinkin, että jos joku kysyy, että voiko tulla käymään, niin sanoo ettei saa tulla - tällä hetkellä kun jaksamista ei ole nähdä ketään ylimääräistä, kun pitäisi lähteä selittämään tilannetta. Tällai kirjoittaen on ihan mukavakin purkaa ajatuksia, mutta livenä se olisi jotenkin liian rasittavaa (en tiedä tajuatteko mitä tarkoitan, mutta kuitenkin :) ).

Eilen tosiaan itse pääsin kotiutumaan ja Taneli tosiaan jäi sitten osastolle tietysit edelleen. Oli hieman orpo olo lähteä siitä sairaalta miehen kanssa, kun nähnyt kun muut pääsee kantokopan kanssa kotiutumaan ja itse joutui lähtemään "tyhjin käsin". Ja oli jopa pelottavaa ajaa kotiin, kun oli olo niin pirun orpo siinä. Onneksi ilta oli lyhyt ja uni voitti, niin ei ehtinyt pahemmin mitään murehtia. Ja tänä aamuna sitten kun heräsi, niin lähti melkein heti sairaalalle takaisin.

Mutta Taneli siis voi olosuhteisiin nähden hyvin. Aluksi sai ylipainehoitoa (tai mikä se oikea termi onkaan), jossa ilmaa työnnetään keuhkoihin (ei siis lisähappea vaan ihan vain ilmaa). Sitä lähdettiin purkamaan, mutta sitten todettiin, että arvot hyppivät vähän liian paljon ja hän sai sitten sen sijaan happiviikset käyttöön. Lisäksi syke lähti pomppimaan vähän liikaa, joten aloittivat sydäntä stimuloivan lääkityksen, jotta sykkeet pysyvät paremmin korkealla ja tasaisempana. Oli reagoinut lääkitykseen hyvin, joten nyt myös happiviiksihoito on purettu. Tokihan jos tarvetta tulee, niin palataan takaisin - se ei tarkoita kuitenkaan, että mentäisiin huonompaan suuntaan, vaan tuossakin joudutaan vähän menemään periaatteella, että kokeillaan jotain ja katsotaan miten reagoi ja sitten tehdään muutoksia tarpeen mukaan. Ja sykkeiden laskut ym. johtuu lähinnä siitä, että keskushermosto ei ole täysin vielä kehittynyt. Kun esimerkiksi rentoutuu hyvin niin hieman kuin "unohtaa", että hengittämisen lisäksi pitää sillä sydämelläkin pumpata jne. Vähän vaikea selittää, mutta siis kuulemma aika normaalia tuon ikäisellä, ettei siitä tarvitse ihan niin paljon huolesta vaikka pahalta kuulostaakin. Ja tärkeintä on, että tiedän Tanelin olevan ihan hemmetin hyvissä käsissä siellä ja todella tarkan seurannan alla, niin on luottavainen olo, että kaveri on hyvissä käsissä. Ja täytyy nostaa kyllä hattua meidän terveydenhuoltojärjestelmälle - en edes uskalla ajatella, kuinka paljon tuo teho hoito tulee maksamaan. Siellä kun esimerkiksi teholla jokaiselle lapselle oma henk.koht. hoitaja 24/7.

Mutta siis päivä kerrallaan mennään eteenpäin ja hyvältä kuitenkin näyttää. Ja tosiaan kengurointia tuolla saa onneksi tehdä niin se on ihanaa. Eihän se ole sen ihmeempää kuin se, että poitsu on rinnalla siinä nukkumassa pitkän pätkän, mutta sekin on tosi paljon. Ja onhan se ihanaa, kun välillä heräilee ja pälyilee niillä nappisilmillään ja tarketuu pikkurilliin tiukasti (refleksihän se on, mutta on se silti ihanaa). Ja tuolla tehollakin kuitenkin melko normisti pääsee käsittelemään pikkuista ja ehdottomasti siihen kannustetaan, jotta oppii käsittelemään vauvaa. On sitä niin itse kuin mieskin jo kakkavaippoja päässyt vaihtamaan :) Ja on se uskomatonta, miten noin pienestä miehestä voi tulla niin paljon kakkaa :) ! Ja varsinkin, kun kerta-annos maitoa on vain 24ml tällä hetkellä! Mutta sitäkin jo päästy nostamaan, kun 15ml:stä lähdettiin :) Ja kiva kun edes osan annoksesta pystyy itse antamaan ja kiitos niille äideille, jotka luovuttavat maitoa, niin korvikkeilla ei mennä vaan ihan aitoa äidinmaitoa nuo annokset ovat - osa minulta, osa luovuttajalta. Huomenna pitäisi päästä sitten Tanelia kylvettämäänkin. Iiks! :)

Niin ja Taneli ei ole oikea nimi, hätäkastetta ei tarvinnut onneksi antaa (eikä ole annettu, joten koen senkin lupaavana merkkinä) vaan lähinnä harjoitusnimi. Tosin mies totesi, että se olisi työnimi, niin siihen hihittelin, että ei se enää työnimi voi olla, kun poitsu on jo pihalla, mutta käytetään harjoittelunimenä sitä :) Mies siis tuon Taneli nimen poitsulle antoi. Oikea nimikin on kyllä jo päätetty, mutta se on tietysti vielä salaisuus :)

^ Ihana kuulla kuulumisia, ja että poitsu on hyvissä käsissä ja olet luottavaisin mielin :)
Onko ollut vielä mitään varovaista arviointia, koska poitsu pääsee kotiutumaan?

Hyvä että sulla itsellä kaikki kunnossa niin että pääsit kotiin. Kuinka paljon saatte osastolla viettää nyt jatkossa sitten aikaa, kun sut on kumminkin jo kotiutettu?

Kiva että teillä kuitenkin noin hyvin alkanut yhteinen taival, tsemppiä nyt jatkoon ja lepää ja kerää voimia nyt kun poitsu on vielä osastolla, varmasti tarvitset sitten voimia kun poitsu kotiin pääsee!
Ja hienoa että poitsu on hyvissä käsissä, onneksi suomessa lasten tehohoito on hyvää!

^ Ihana kuulla kuulumisia, ja että poitsu on hyvissä käsissä ja olet luottavaisin mielin :)
Onko ollut vielä mitään varovaista arviointia, koska poitsu pääsee kotiutumaan?

Hyvä että sulla itsellä kaikki kunnossa niin että pääsit kotiin. Kuinka paljon saatte osastolla viettää nyt jatkossa sitten aikaa, kun sut on kumminkin jo kotiutettu?

Vähintään kaksi viikkoa siellä pidetään (vastaa rv 36:tta), mutta sitten katsotaan ihan voinnin mukaan. Eli ei pysty vielä sanomaan juuta eikä jaata, että saadaanko poitsu juhannukseksi kotiin vai vasta juhannuksen jälkeen. Täytyy vaan malttaa mielensä ja parempi, että pitävät siellä "liikaa" kuin päästävät liian aikaisin kotiin :)

Se loistava puoli tuossa osastolla on, että siellä vanhemmat saa olla niin paljon kuin haluaa ja minä vuorokauden aikana tahansa :) Ja sinne saa myös soittaa ja kysyä kuulumisia tai vaikka lääkärikierroksen tilannetietoja, jos ei ehdi paikalle itse kun lääkäri on tekemässä kierroksen. Eli ihanan joustavaa. Lisäksi isovanhemmat saa siellä käydä - eikä ajankohtaa ole rajoitettu monelta, mutta sen verran vain, että pitää ilmoittaa etukäteen milloin isovanhemmat tulevat. Omia tuloja ja menoja ei tarvitse ilmoitella, mutta toki tykkäävät, jos osaa suunnilleen sanoa, miten tulee ja menee :) Sillä olikin kun yks yö sairaalassa ollessa heräsin ja vähän sain maitoa lypsettyä, niin sain sen silloin neljältä aamuyöstä käydä viemässä teholle ja käydä katsomassa poikaa siinä :)

^ No kiva juttu, että saatte vapaasti siellä tulla ja mennä, eikä ole aika-rajoitettu! :)

lunastar, jaksamisia ja tsemppiä ja positiivista mieltä paljon!! Jotenkin kyllä kuulostatkin tosiaan olevan mieli avoimena ja muutenkin ihan ok :) On varmasti kyllä yhtä tunteiden myllerrystä, mut kaikki tuo mitä kerroit miten asiat hoidetaan niin helpottaa varmasti tilannetta.
Ite pääsin pienintä veljeäni teholle kattomaan isäpuolen kanssa 2007.. muuta en muista, kun sen pienen ihmisen tuhnuttamassa isänsä sylissä ja sen että teholla oli jotenkin hirmu rauhallinen ilmapiiri :)

POKSIS, 36+0.. apuvva!!!

Päivän positiiviset:
Löysin sairaalan läheltä ilmaisen, aikarajoittamattoman parkkialueen.
Tanelia pääsin pitämään sylissä taas pitkän pätkän ja olo oli ihan pirun onnellinen ja seesteinen ja kun pääsi syliin, niin heti lähti hamuamaan rintaa :) Ruoka-aika, kun poitsulla oli. Vähän sai tuttipullosta maitoa (rinnan kun olin ehtinyt lypsää juuri lähes tyhjiin siitä pienestä määrästä, mitä tuottavat) ja pikkasen sitten syötön aikana sai muutaman pisaran tiristettyä poitsulle suuhun makupalaksi :)

Päivän negatiivinen
Mies heräsi flunssaisena eli ei pääse Tanelia katsomaan ennen kuin on terve. Toivottavasti ei tartu minuun tuo flunssa - onneksi oma vastustuskyky on muutoinkin hyvä, joten toivottavasti toimii hyvin ja pitää flunssa poissa.

Paljon tsemppiä teille lunastar!

Kävin tänään viimeisellä lääkärikäynnillä ja kohdunkaulakanava oli kadonnut kokonaan, kohdunsuu pehmeä mutta kiinni. Lääkäri sanoi että synnytys todennäköisesti käynnistyy pian, huih kun alkoi jännittämään :eek:

Mulla ei enää lääkäreitä ole, harmi, kiinnostas itteeki hiukan se kohdunkaulan tilanne (sillä vaan et sais kyl alkaa syntyyn jo heinäkuun alussa :grin). Mut voihan sitä tietysti ite varata ylimääräsen ajan...

Siis apua. Täällähän porukka alkaa jo poksumaan. :p hurjasti onnitteluja lunastar!! Ja ihanaa että kaikki on ok vaikka nuin varhaisilla viikoilla poju päättikin tulla. :Heartpink

täällä eletään toivossa Että pääsisin jo synnyttämään. Kipeitä suppareita ollu pari päivää aina välillä...Repii ihan samanlain peräsuoleen ja lonkkaan jonnekki hermoon ku esikoisen synnytyksessä. Tiistaina selviää synnytystapakeskustelussa onko millä mallilla jo ipana tulossa. Yöt menee edelleen valvoessa. :sad015 pelottaa nää liitoskivutkin että miten paljon ne pahenee jos mennään alatiesynnytykseen.....:excited001

täällä alkaa meidän esikoisella käydä hermoon jo tämä lomailu. Ois vissii pitänyt sittenki pitää hoidossa vielä tää kesäkuu.. mä en tiijä miten mä ton kaa selviän ku nyt jo itkee päiväkotiin ku ei tässä oo kavereita missään lähistöllä ja puistossa tuntuu olevan vaan aina jotain vähän vanhempii lapsii mitkä leikkii keskenään tai sitten jotain tyylii 1v. En mäkään enää jaksa kulukee tuolla pitkin kylii näis liitoskivuissa ja suppareissa.. ja nyt kun tuli vielä tää vaatepropleemakin vastaan ku esikoista oottaessa en paisunut ihan nöin isoksi ja äippävaatteet ei mahukkaan enää päälle :eek::oops: ei millään raaskis enää ostaa mitään äippävaatetta ku enää kuitenki nii vähän aikaa jälellä.... en sitte tiijä pitääkö mun kuitenki hypätä autoo ja ajaa ouluun ton ipana kaa vaikka viikoksi ni sais tuo ipanaki vähän jotain poikkeavaa tekemistä ja seuraa enemmän. Nyt sillä ei oo ku äiti seurana päivästä toiseen ja iskä iltaisin ku tulee töistä ja tietty vkonloppuisin.... mummokin lähtee mökille koko kesäksi:confused:

VIIMEINKI RAUHA tähän taloon, miehen poika lähti äidilleen ja äsken kävi vielä miehen tutut kylässä viiden pienen lapsen kanssa >.< kyl nyt taas osaa arvostaa hetken hiljasuutta ja lapsetonta aikaa.... :confused:

Takaisin