Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei olis pitäny käydä kasvimaalla, pirkule miten paljon siellä on rikkaruohoja ja vastahan mää sen kitkin viime viikolla, no tietääpähän loppuviikon ohjelman taas kerran :smiley-angry019 Olisi kyllä ollut muutakin tiedossa, mut eihän ton nyt tolleen voi antaa rehottaa kun ei siellä kasva mikään muu kun nuo saakelin rikkaruohot!

Pääsee taas mies sanomaan et siellä se taas kyntää maha maata viistäen( kommentoi tänään äitilleen mun viime viikon kitkemisiä, kun oli kuulemma ollu aika "hyvännäköistä" touhua)

Mammatapaaminen ohi lähialueen tulevien äitien kanssa :) Synnytysvalmennuksissa tosiaan koottiin yhteystiedot ja perustettiin oma facebook-ryhmä, jonka kautta nyt tapaaminen sovittiin. Oli siellä yksi vauvakin jo mukana, kun yksi pariskunta sai kaksi viikkoa sitten jo lapsen, syntyi kuukausi ennen laskettua aikaa...
Oli kyllä ihan mukavaa turista suht samassa vaiheessa olevien kanssa ihan kasvotustenkin, ja kuulla siitä synnäristä johon ollaan itsekin sitten menossa.

Tänään olin kesäretkellä bussilla esikoisen kanssa parin tunnin matkan päässä ihan eri suunnassa missä synnäri sijaitsee. Pahin pelkoni eli vesien meno ei kuitenkaan toteutunut vaan reissusta selvittiin kunnialla. Viikkoja nyt siis 36+2. Tän jälkeen ei suunnitelmissa mitään pidempiä reissuja paitsi omalla autolla ja tarpeeksi lähellä synnäriä.

Aikovat muut vielä tehdä pidempiä matkoja tai lähteä muuten vaan reissuun? Meillä olis pari päiväreissua tiedossa mut skipataan tänä vuonna näillä näkymin perinteinen mökkijuhannus. Ei oikein nappaa katella ku muut örveltää ja sit se pihahuussin käyttö (3 kertaa yössä) ei nyt houkuta, saati se ei-niin-hyvä mökkisänky. Harmi vaan että kaikki ovat juhannuksena jossain muualla, mutta ehkä me vietetään se tiiviisti perheen kanssa vielä kun ollaan vain kolmistaan.

Mun on tarkoitus lähtee muksujen ja mun vanhempien kans mökille juhannukseksi, mies on siis töissä koko juhannuksen, joten en haluu viettää yksinäistä juhannusta lasten kaa, vaan meen suosiolla vanhempien kanssa ja saanpahan levätä, kun saa tytöt juoksuttaa sit ukkia ja mummoa mielinmäärin juhannuksena :grin Joten tässä asiassa onvähän oma lehmä ojassa. Mies käy mökillä vain nukkumassa yönsä. Ja kun ei tuolta mökiltä nyt kuitenkaan ole synnärille kun 10-15 km pitempi matka niin en oikeeen usko et niin hirveesti hidastaa, jos jotakin nyt sattuisi alkamaan tapahtumaan juhannuksena(hope not)

Meillä ei enää mitään pitempiä reissuja ole tiedossa ennen laskettua aikaa, eikä sen jälkeenkään.

Juhannus vietetään kotona (miehen lapset tulee kanssa). Yksi kaveripariskunta tähän varmaan tulee.
Tarkoitus olisi ihan vaan paljuilla, saunoa, käydä viereisessä rantsussa uimassa, grillailla, oleilla :)
Mies ja kaveripariskunta siinä varmaan ottaa hiukan olutta & lonkkua, mutta tuskin mitään perskännejä kuitenkaan :grin

Muokattu viimeksi:
Meillä juhannus vietetään niin, että perjantaina ollaan kavereiden luona isolla porukalla grillaamassa ja saunomassa ( vietetään kaupunki-juhannusta) ja lauantaina mennää miehen kanssa meiän mökille porukoiden seuraksi. Vähän pelottaa se omalle mökille meno kun se kuitenkin tuo matkaan sen 40km väärään suuntaan synnäriä ajatellen.mutta sitten vaan ei pidä jäädä ounastelemaan tuntemuksia vaan lähdettävä pikinmiten matkaan. Sairaalakassin pidän pakattuna autossa ja turvaistuimen telakat on jo kiinnitetty valmiiksi molempiin autoihin.

Mutta siis pidemmät reissut on nyt tehty kunnes sitten pikku-ötökän kanssa lähtään kolmestaan jonnekin! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mies otti muutaman päivää lomaa juhannuksen jälkeen, käydään silloin jotain lyhyitä kotimaanreissuja, ja siinä on sit tän kesän matkailut... juhannus ollaan kotona + miehen poika täällä että jippijee mikä mielenkiintonen juhannus edessä :rolleyes: vetää hiukan katkeraksi kun kaikki muut juhannukset on vietetty Nummirockis ja nyt tämmöstä tylsyyttä :mad: mut onpa tää kesä aika rajotettu nyt muutenki, pakko vaa yrittää kestää. Jos sit heinäkuun lopul sais jo muuta ajateltavaa....

Meillä on juhannukset vietetty aina mökillä. Hitusen lähempänä synnäriä mut kiitos mutkatien ei taida matkan kesto lyhentyä yhtään... Ja mies tosin meinas et saan viettää juhannuksen autossa nukkuen, jos tuleeki lähtö niin kukaan ei roudaa mua rinnettä ylös o_O totesin vaan että onhan suppareiden välissä taukoo, silloin voin liikkua :grin enköhän mä sinne mökkiin asti pääse, ja mistäs sitä tietää vaikka viettäisin koko helvatan jussin synnärillä. Mielummin tosin ennen tai jälkeen (ja mun enneunihan oli ke 18pvä markkinoilla, poika ennusti su 22pvä ku vauva tulis) :rolleyes:

Tietääks joku, kuuluuko mun saada täydet lomarahat vaikken lomaa pitänytkään???!!!

Me lähetään mökille jussiksi, 200km kotoota meiltä sinne :) Mulla vasta rv 35 sillon et en anna tytölle lupaa vielä syntyä sillon ;) Ja jos nyt sattuis niin huono tuuri et syntyis juhannuksena niin mökiltä on n.40 kilsaa Mikkelin sairaalaan jossa esikoinen synty et tuttu paikka, ei tarvii sitä panikoida :) Tää aika menee kyllä ihan hirmusta vauhtia kun on kaikennäköstä ohjelmaa itselle järkkäilly :) Ne vikat 3 viikkoa ennen laskettua aikaa on ihan tuskaa ku se on vaan sitä odottamista, koittakaahan jaksaa ne keillä nää ajat on jo käsillä! :)

Joo kyl lomarahat maksetaan, vaikket lomia oo pitänyt. Itekin siirrän n. 3 viikkoa ensi vuodelle pidettäväksi, mutta ihan normisti tulee. Ensi vuodesta en sit tiedä, mut kai nekin tulee, kun ainakin omalla alalla kertyy normaalit lomakertymät äitiys- ja vanhempainvapaan ajalta.

Myö vietetää juhannus iha kotosalla ja varmaa miehen porukoita käydää niiden mökillä moikkaamassa mut muute suht rauhallisesti täs kotona. Meil on tällänen tiivis asuinyhteisö täs ku onkoha täs öö.. Joku 8 paritaloa ni meil on tuol rannallaki kokko jo valmiina ja siel on grillikatos ni vatmaa täs naapureiden kanssa kokkoa katellaa/grillaillaa, ja eipä oo pitkä matka synnärille jos hätä tulee :grin Normaalisti viettäny aina juhannuksen mökillä mut nyt pitäs ensinnäki ajaa aluks Lappeenrantaa jos mökille mielis..

Juhannuksen jälkeinen viikonloppu ois tarkotus viettää lappeenrannassa jos täs ite on viel sillo yhessä kasassa :grin Ahistaa jo valmiiks 3tunnin automatka ku tekee nii kipeetä ku yhen pitää punkee tonne kylkiluihi..:confused:

Mä pidän myös kesälomani vasta ens keväänä ja tietääkseni saan lomarahani vasta silloin. Meillä maksetaan lomarahat aina lomaa edeltävässä tilissä. Eli toki lomarahat kertyy ja ne sulle kuuluu mutta en tiedä kuinka paljokn aloittain on eroja siinä että milloin ne maksetaan?

Ja me tosiaan aiotaan vielä reissata ennen la:ta, kotimaan sisällä tosin. Nyt äippäloman aluksi ajattelin lähteä omien vanhempieni luo hämeeseen ja samalla treffailla siellä n.viikon oleilun aikana mahd.monta kaveria. Meiltä on sinne siis n.200km, mutta onhan sielläkin sitten sairaala jos jotakin yllättävää sattuu :)

Mä olin viime viikonloppuna Virossa käymässä hillon oli viikkoja 35+5. En ees aatellu et vois siel jotain tapahtuu ennen kun sit vasta laivassa tuli sellanen olo et mitäköhän sit jos alkais siel syntyy. o_O No hyvin meni matka. :) Nyt ei oo ainakaan enään suunnitelmissa minnekään hirveen pitkälle mennä. Mut onhan noita synnäreitä joka puolella suomee jos alkaa jossain kauempana syntyyn.

Soitin palkkikseen ja kyllä, ihan normisti ne maksaa mullekin lomarahan. Sit jos esim hoitovapaalla pidän lomaa, niin saan siltä ajalta persupalkan. Tää on kyl ihan positiivinen yllätys kurjaan taloustilanteeseen.

Mäkin olin alkukuusta ihan kauhuissani, että hetkinen, tässä kuussahan mulle ei nyt sitten enää tulekaan palkkaa vaan äitiysraha... mutta tosiaan, tuleehan mulle lomaraha tässä kuussa, ja työnantaja maksaa palkan ja äitiysrahan erotuksen...

Mulla olis pullataikina kohoomassa, ihan just menen leipomaan siitä kanelikierteitä muffinssivuokiin. Tarkoitus olisi sitten pakastaa ne sitä varten, kun tulee vauvannuuhkijoita synnytyksen jälkeen :) Toissapäivänähän mä leivoin ja pakastin pellillisen marjapiirakkaa.

Vitsi kun taas vaan väsyttää, yö meni kyllä tosi pitkälti pyöriessä.
Ja menkkamaista kipua taas tuntunut tänään, varsinkin pullataikinan vaivaamisen jälkeen.

Kerrankin hymyilyttää.. Tää tyttö paino niin paljon hommia puoleen vuoteen (oma työ plus keikat toiseen yksikköön) että mun äitiyspäiväraha on enemmän kuin mun perus kuukausipalkka.. :D Viel noi ekat äippärahat jotka tulee korotettuina oli aikamoiset.. Kerrankin kannatti tehdä työtä ja onneks, ONNEKS kroppa kesti ja aloitti nää kränäämiset vasta kun äitiysloma alkoi!! Aika hyvällä mielellä voi siis äitiysloman olla eikä tarvii miettiä töitä laisinkaan..
Tänään kävin ostamassa niin mielettömän kauniit imetysliivit jotka tuntu päällä todella hyvältä!! Ne on kaarituettomat, enkä olis ikinä uskonu et ne voi tuntua niin jämäköiltä!

Voi huokaus.. kävin siellä synnytystapakeskustelussa ja oli kyl kivulias tutkimus. Nyt sit tulee veristä vuotoa, lääkäri sanoikin että kuuluu kuvaan:confused:.. Kohdunsuu sentin lyhentyny ja auki 2.5cm :rolleyes: esikoisen kaa sama tilanne oli vasta joskus 41viikolla... hieman sain varmuutta että tää mahtuis tulee alateitse mutta jotenkin epäilyttää silti. vauva on ihan alhaalla hyvin tulossa oikeessa asennossa... mutta niinhän oli esikoinenkin, tosin vasta 41+4 viikoilla.. ja esikoisen pää ei tainnu missään vaiheessa olla ihan näin alhaalla... Ilmoitin kyl et jos synnyttämäön saavuttaessa on pienikin epäilys lapsen virhetarjonnasta haluan sektion. Hirviän pieni vaavi tulossa kun painas vaan 2800g kun esikoinen paino melkein 3400g näil viikoilla jo....
mä aijon kyl visusti pysyä juhannuksrn kotinurkilla. Mökillekkin ois 600km suuntaansa ja mun vanhempien sekä kaverien luo saman verran joten ei kiitos autos istumista o_O

oi että miten malttamattomana sitä oottaa vauva arkea... sitä hetkeä kun saa kantaa oman vauvan kotiin :Heartpink

Ai saaaaakeli, että taas ottaa pattiin! Muutettiin lähelle mummoa eli mun äitiä, että on hoitoapua ja seuraa meille... Mutta taitaa olla viimenen kerta ku tänne tultiin, ärsyttää ihan saatanasti!!! Joka kerta pitää tunkea tolle alle kaks vuotiaalle keksiä, pullaa, mehua, jätskiä jajaja... Aaaarg!!! Ihan sama vaikka sanon että ei saa antaa, pitää syödä oikeaa ruokaa. Eih. Kuuroille korville saatana kaikuu! Kyllähän toi lapsikin on toki jo oppinu, että kun itkee ettei halua syödä oikeeta ruokaa niin mummo kyllä heltyy ja antaa keksiä tilalle. Vittu!! Täytyy pysyä muutama viikko pois mummon luota niin jospa sen paksuun kalloon sit menis, että jos mä kiellän sen makean antamisen niin sitä ei anneta!

^ Pelkään tota samaa appivanhempien kohdalla...... nyt jo nykyiset lapsenlapset saavat kaiken periksi, sana kuri on täysin tuntematon, kaikki tehdään niinkuin ipanat haluavat ettei vaan tuu paha mieli ja "no tää on mummula...". Kaikista törkeintä just tollanen, ettei yhtään kunnioiteta vanhemman kasvatusvalintoja tai toiveita.

Takaisin