Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hah, mulla ei oo viime raskauden jälkeen menny sormukset sormeen, kihla ehkä mut ei tod. vihki siihen rinnalle. :grin Mutta nilkat, ja etenkin tuo vasuri...tukki.
Ihana anoppi poikkes illalla, ja nyt on yks kukkapenkki siistitty kakkaruohoista. Huomenissa varmaan urakka jatkuu. Oli kyl kiva, ite sain vaan kuskata kompostiin. Ei oo kyykkiminen mun juttu enää ei.

Voi kun joku tulisi meillekin kitkemään rikkaruohoja kukkapenkistä :rolleyes:
Kuukausi sitten tein sen vielä itse, mutta nyt ei enää taivu ja rikkaruohoja on taas ilmestynyt lisää...

Ne polvisuojat on aivan mahtavat kitkemishommiin! :) lisäks ainaki ihelle se polvillaanolo teki muutenkin hyvää.. (kuulema vauvakin kellahtais luonnoliseen asentoon...mää tiijä)

Itellä ois tänään kitkeminen eessä.... :confused: Vielä ku tietäs et mitkä kaikki on niitä rikkaruohoja.. :grin Noi voikukat sieltä ny lähinnä pistää silmään, jotenki nyt niitä on tullu ihan hemmetisti koko pihaan!

^ Ihanaa, joku muukin ihmettelee rikkaruohojen olemusta :grin Joskus kun paskaruoho voikin näyttää nätiltä, ja päinvastoin... Polvisuojia ajattelin kans käyttää, jos siis repimään ite meen enemmänkin. Ehkä joku matala jakkara vois olla hyvä?...

Tuntuu että vattaa alkaa ahdistaa heti ku yrittää vähän ahkerammin jotain touhuta...ja puuskututtaa. Huono kunto vaiko jonkinasteinen suppari...ja ihan ku alaselkäänkin vähän sattuis...

Musta ainakin tuntuu, että vauva painaa vastaan, jos kovin kumartelee :confused:
Ja sitten alkaa selkään sattumaan...
Huoh, katsotaan josko mä vaikka ensi viikolla jaksaisin taas rikkaruohoja kitkeä :rolleyes:

Mä lähden nyt uhmaamaan kohtaloa,nimitäin menen kirkemään rikkaruohot kukkapenkkistä.katotaan mitä saan aikaseksi ja kuinka kauheat kivut siitä tulee. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ostakaa sitä Round-up-geeliä, mulla lähti jättiputki, elämänlanka ja voikukat perennoista sillä eikä tappanut muita kasveja. Hinta oli suolainen mutta ei tule yhtään mitään kyykkäilystä tuolla puutarhassa polvisuojilla tai ilman..

:sleep011 Heräsin juuri kolmen tunnin päikkäreiltä, mitähän sitä sitten tekisi?

^ Hei totta, mä jonkun mainoksen siitä näinkin. Voisi ainakin juuri niihin voikukkiin kokeilla, niistä kun ei meinaa sitä koko juurta saada millään pois... :smiley-angry016

Se taitaakin olla just se mitä on nyt alettu mainostaan ja oltiin ukon kaa molemmat heti et "joo vissiin toimii!!" :grin

Mä latasin nyt iPadille Contractions Timerin. Oli tosi helppo käyttää, ja siitä näkee sekä keston että tiheyden ja se kysyy jokasen supparin jälkeen sen kovuusastetta ja piirtää niistä käyrää. Vielä kun se osais kertoa, että milloin pitää lähteä sairaalaan :p

Näin tänää ekaa kertaa vuooooosiiin kyykäärmeen, ei onneks ollu kuitenkaa omas pihas vaa miehen veljen. Ja mikä oli mun ja miehen reaktio... waaaauuuuu ja kontalleen siihen madon eteen kameran kans :grin kovinki eksoottinen eläin näin suomessa ja maalla asuville ihmisille ;D

Miu88, ai kamala! Ite olisin varmaan vähintään pyörtyny taikka saanu sydärin :D En tiiä mikä sairas fobia mulla on, mutta pelkkä näkeminen telkkarista saa jo pumpun vetämään omituista rytmiä. Sama melkein kaikissa ötököissä. Maalla olis muuten tosi ihanaa olla.
Käytiin tänään miehen kanssa hakemassa pinnasänkykin oikeeseen osoitteeseen :D Ainut vaan että ruuvit siihen on hukassa niin kokoaminen taitaa jäädä vielä :D

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

Mä oon meidän pihasta tämän kevään/kesän aikana tappanut kaksi kyykäärmettä... (Jos joku virallinen taho kysyy niin vahingossa totta kai :smiley-angelic006)

Siltäkin käärmeeltä kyllä lähti henki loppuviimeks ku oltiin saatu taivasteltuu tarpeeksemme, heillä on pihassa pieni kyyongelma muutenkin, niitä on siellä aika paljon kesäisin ja lapsia usein kylässä.
Ite en vaan osaa olla mitenkään käärme-hysteerinen kun oon niitä melkein 10v pitäny lemmikkinä (siis niitä kai oikeesti eksoottisempia isoja käärmeitä ;)), ei ne ihmiselle mitään pahaa halua eikä pure kuin uhattuna. Enkä hyväksy meillä minkään eläimen turhaa tappamista. Oikeaksi ongelmaksi muodostuvat haittaeläimet on tietty asia erikseen, mut nekin on sit hävitettävä asianmukasesti ja aiheuttamatta eläimil turhaa kärsimystä. Meillä nyt ei oo tappolistal onneks viel joutunu kuin kanalan rotat.

Ja täytyy ny varmaa esitellä samaan tämä meidän "tavallinen käärme" ;)

Liitteet

• bbbb.jpg
    bbbb.jpg
    506.2 KB · Katsottu: 33
Miulla oli fobianomanen pelko käärmeitä kohtaan vielä jokunen vuos sitten.. en voinu tosiaan miekään ees telkkarista kattoa. Fobianomanen sillä, että tiedostin tän ihe niin että rupesin siedättämään itteeni ilman ammattilaisia :grin Rupes ärsyttämään kun aina henki salpautu jos ees tuli käärmeet puheeks. Edelleenkä en niiden kaveri enkä ees tuttava oo, mut oon hyväksyny et niitä vaan on olemassa :excited001
En ees uskalla ajatella mikä miun reaktio olis jos omasta pihasta moinen matelija löytyis.. riippuu uhkaisko muksua, sillon mitä luultavammin viimeisetkin pelon rippeet häviäis ja käärme kokis katoamistempun... :cool01

Meillä ei ole eläimiä, mutta miehellä on 2 lasta ennestään, ja siskoni lapset täällä myös usein kyläilevät. Ja mä olen aina välillä tuolla pihalla kanssa touhunnut nyt raskaana ollessakin, niin ei kauheasti kiinnosta kyyn purema. Mies jo alkukeväästä apteekista selvitteli, että saako kyypakkauksen sitten ottaa raskaana ollessa jos käärme puree. Kuulemma parempi ottaa kuin saada oireet puremasta, mutta vauvan selviytymisestä ei takeita (jos siis kyy puree, vaikka kyypakkauksen ottaisikin) :eek:

Meillä tosiaan surutta kyyt saa kyytiä jos tontille eksyvät, valitettavasti.

Ai jumaliste!! (ja kymmenentuhatta kirosanaa)
Meidän ruma kissa oli menny kusemaan vauvan vannaan missä olin pitäny säilössä pienen tuttipulloja, vaatteita ynnä muuta ennenku alan steriloimaan ja pyykkäämään. Nyt voi sanoo että on rakkaus kissaa kohtaan kaukana.

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

^ syy miks meidän vauvahuoneen oveen piti laittaa haka (yks kissa osaa avata ovet) :rolleyes: ja silti joku onnistu jossain ihmeen vaihees kuseen siellä olleiden uusien vaunujen jalkapeitteelle!! Ei voi ymmärtää.

Me muutettiin isompaan asuntoon kuukausi sitten ja oon nyt tähän mennessä saanu melkeinpä kaikenvalmiiksi. Pinnis koottu, vaatteet pestynä valmiina kaapissa ym. :) Sairaalalaukku pitäisi vaan pakata.

Mutta tää viikko oli kyllä tosi rankka! Olin ma-pe töissä, ja mieskin 12h vuoroissa, niin mulle jäi koirien hoito työpäivien päätteeksi. Lisäksi koirat oli ripuloinu yhen päivän aikana niin jouduin siivoomaan koko keittiön kakasta jopa hieman seiniä myöten...:mad: Tänään oli vielä koiranäyttely parin tunnin ajomatkan päässä ja minähän ne koirat käytin siellä kehässä. Melko hyvin sitä pystyy vielä tsemppaa ja kävelee reippaasti hetken rv 36+1! Mutta sitten kun kävin kaupassa, niin tuli ekat kipeät supistukset. Tai tuli semmonen viiltävä kipu alapäähän ja meni maha myös kovaksi. Kävelinkin kotiin ostosten kanssa TODELLA hitaasti.

Mutta NYT ALKOI LOMA! :smiley-bounce016Mä toivon, että vauva pysyisi vielä kesäkuun masussa niin mies saisi tehtyä töitä pois alta. LA on siis 4.7. joten eiköhän se sinne suunnilleen mene. Ja mä ehtisin vielä lomailemaan ja nauttimaan raskaana olemisesta. :)

Takaisin