Meillä alko tänään kattoremppa. Hemmetti mulla meni koko aamu, ku pyörähdin kaupassa, pesin terassin(siitepöly<3), leivoin piirakan ja laitoin miehille kahvit.
Nyt pieni hetki itelle ja nautin minäki palan piirakkaa. Sit vähän omia hommia (anopin piirongin maalausta ja sit aloin värkkäämään puisia "omenalaatikoita"). Ja sitten onki vuorossa lounaan laitto. Onneksi pojalla tänään hoitopäivä, mut huomenna pyörii seki sit jaloissa ja voin kuvitella mikä parku ja tappelu, ku ei pääse miesten kans katolle. Se on siis semmonen isin hommakaveri ja kantaa isille aina tarvittavat työkalut.
Meillä varmaan tällä kertaa jää varpajaiset väliin, ku ollaan molemmat sitä mieltä, että mummu käy vaan synnytyksen ajan hoitaan poikaa ja sit minä jään synnärille ja isi tulee pojan kans kotiin. Viimeksi tais viettää varpajaiset arkena, mut kyllä kai muutamia kavereita sai mukaan siitä huolimatta. Enkä mä varpajaisia ihan täysin kannata, vaikken mikään niuho ookkaan. Onhan se hienoa, että halutaan juhlia jälkikasvua ja eipä miehillä lasten syntymään oikeinmuuta perinnettä ole. Mutta se, että onko se juuri pakko hoitaa sillon, ku vaimo makaa "puolikuolleena" sairaalassa. Ja eihän se mies ole mitään suurta suoritusta lapsen saamisen eteen tehny...
Perhehuoneissa olevat miehet ei ees saa pitää varpajaisia ja muutenki se on ainaki meän sairaalassa kiellettyä tulla krapulaisena synnyttäneiden osastolle. Eihän ne ketään puhalluta, mutta mun mielestä silti ihan hyvä sääntö.
Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app