Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kans kaikki tytölle valmiiks ja mua on kans alkanu mietityttään että onkohan kuitenkin poika.. o_O Kai se on ihan luonnollinen pelko tässä vaiheessa. Stressi unta siitä en kumminkaan oo nähny onneks. Aukon kyl ens viikolla neuvolalääkärin mielipidettä sukupuolesta viel kysyä kun viimeks rakenneultrassa viikolla 22+ on saatu se tyttö lupaus. Osaa sit varautua siihen poikaan synnärillä jos sille ois kin haaroväliin jotakin kasvanu o_O

Miutaki toi sukupuoliasia on mietityttäny et mitä jos onki poika ja kaikki tosi tyttöpainotteisesti hankittua.. Ja tänää maalaan vauvan huoneen yhen seinän vaaleenpunaseks.. Sit jos onki poika ni pelottaa et onks sitä pettyny ku tyttöä oottanu koko aja ja puhunu mahalle jo tytön tulevalla nimellä yms ni mite sitä osais sit poikaa suhtautua!! :eek:Ois kiva ku ois viel joku ultra et sais varmistuksen siitä sukupuolesta.. :grin

Yöh, miulle nää helteet ei raskausaikana näköjää sovi, yhtää ei nappaa auringossa ja pihalla olla, normaalisti oon iha hullu auringon palvoja ja ruskee ku papu mut nyt ei siedä yhtää, varjossa ja viileessä vaa möllötän :cool:

Meillä alko tänään kattoremppa. Hemmetti mulla meni koko aamu, ku pyörähdin kaupassa, pesin terassin(siitepöly<3), leivoin piirakan ja laitoin miehille kahvit.

Nyt pieni hetki itelle ja nautin minäki palan piirakkaa. Sit vähän omia hommia (anopin piirongin maalausta ja sit aloin värkkäämään puisia "omenalaatikoita"). Ja sitten onki vuorossa lounaan laitto. Onneksi pojalla tänään hoitopäivä, mut huomenna pyörii seki sit jaloissa ja voin kuvitella mikä parku ja tappelu, ku ei pääse miesten kans katolle. Se on siis semmonen isin hommakaveri ja kantaa isille aina tarvittavat työkalut.

Meillä varmaan tällä kertaa jää varpajaiset väliin, ku ollaan molemmat sitä mieltä, että mummu käy vaan synnytyksen ajan hoitaan poikaa ja sit minä jään synnärille ja isi tulee pojan kans kotiin. Viimeksi tais viettää varpajaiset arkena, mut kyllä kai muutamia kavereita sai mukaan siitä huolimatta. Enkä mä varpajaisia ihan täysin kannata, vaikken mikään niuho ookkaan. Onhan se hienoa, että halutaan juhlia jälkikasvua ja eipä miehillä lasten syntymään oikeinmuuta perinnettä ole. Mutta se, että onko se juuri pakko hoitaa sillon, ku vaimo makaa "puolikuolleena" sairaalassa. Ja eihän se mies ole mitään suurta suoritusta lapsen saamisen eteen tehny...

Perhehuoneissa olevat miehet ei ees saa pitää varpajaisia ja muutenki se on ainaki meän sairaalassa kiellettyä tulla krapulaisena synnyttäneiden osastolle. Eihän ne ketään puhalluta, mutta mun mielestä silti ihan hyvä sääntö.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Just tultiin miehen kanssa kaupasta, ja voi helvetti mitkä alaselkä ja alavatsa kivut alko puolessa välissä kauppaa, hyvä ettei itku tullu :confused:
Kohta tarttis varmaan alkaa ronkkimaan itestään sitä näytettä ja lähtee se kiikuttamaan samalla kun tapaan klo 13 anestesialääkärin ja sitten sen jälkeen onkin synnytystapa arvio. Kovasti jännittää, että minkä kokoinen vauva on.. Jospa ei mikään jätti kuitenkaan :)

Toi perhehuone on kyllä kakspiippuinen juttu... toisaalta olis kiva että sen saisi, niin mieskin voisi olla yötkin siellä synnärillä... mutta kun se tarkoittaa sitten sitä, että siellä on kanssa oltava. Parkkimaksu hirvittää jo valmiiksi... :eek: Saako sen perhehuoneen vaikka vaan tyyliin yöksi-pariksi, ja jos sitten vielä joutuu synnärillä olemaan, niin sitten äiti siirtyisi normi huoneeseen?

Mä haluan tämän vauvan jo syliin!!! :Heartpink Tuli ekaa kertaa semmonen tosi vahva olo, että nyt mä haluaisin jo nähdä sen ja hoitaa sitä. Samalla koko ajan odottelen niitä kaikkia kipuja ja kolotuksia, jotka kertoisi, että pian se on tuloillaan. Onneksi jotain alakerrassa tapahtuu, koska jonkinlaista pientä jomotusta on havaittavissa (tai sitten vaan toivon ja kuvittelen niin) mutta tuskin se nyt vielä mitään lähtöä ennakoi kovin nopeasti. Jos Martutillakin oli enää 1,5cm kohdunkaulaa jäljellä, niin mulla sentäs oli 3cm. Ettei nyt ehkä ihan just tänään ole tulossa. :)

^ No mutta ei se mun paikkojen osittainen kypsyminen välttämättä tarkoita, että pian olisi syntymässä... :)
Vauvalle kyllä kerroin, että hän saisi syntyä juhannusviikolla tai heti juhannuksen jälkeen... :wink

Mäkin haaveilen juhannusvauvasta, kun ei silloin kuitenkaan voi oikein minnekään kauas ainakaan lähteä eikä kaupungissa taida olla juurikaan mitään puuhailtavaa silloin. Ihan hyvin voisin olla punnaamassa tätä silloin ulos, niin olis ainakin jotain puuhasteltavaa. :p Tosin jos ne vielä 1,5 viikon päästä on sitä mieltä, että ison koon takia mennään käynnistykseen, niin hyvinkin noilla juhannusviikoilla voi jo jotain tapahtua! :)

Oon menossa illemmalla kaverin kanssa elokuviin, ja nyt vasta tajusin alkaa miettimään sitä, että mitenköhän mä mahdan jaksaa sen pari tuntia istua paikoillani samassa asennossa, ilman tyynyvuorta ja nostamatta jalkoja ylös o_O Ja että pystynkö olemaan käymättä pissalla sinä aikana... :oops: Onneksi eilen olen jotain kai tajunnut kun lippuja varailin, otin nimittäin paikat aika reunasta, ja siltä puolen käytävää, missä on ovi :grin

Mies on nyt sitten koko viikonlopun saaristossa sukeltelemassa.... Lupasi iltaisin ottaa vain yhden saunakaljan niin että ajokunto pysyy, jos multa tuleekin soitto että synnärille olen matkalla... :eek: Naapurista kaveri lupasi "päivystää" jos mua tarvii lähtee viemään. Onpahan nyt sitten edes hiukan tämä homma mietitty. Mutta ihan vielä ei sen lähdön silti tarttisi tulla :grin

Uskoisin, että perhehuoneen voi saada vain pariksi yöksi ja sit jos pitääkin jostain syystä vielä jäädä niin vaihto. Varmasti toki taas tämäkin asia paikkakuntakohtainen. Muistelisin, että mulle jossain sanottiin ettei uudesti synnyttäjällä tio kohdunkaula edes välttämättä lyhene ennen synnytystä.. Voiko pitää paikkansa?
Kuumuus kyllä verottaa ihan huolella, yhtään ei tekis mieli mennä ulos mutta pakko esikoisen kanssa puistoilla päivittäin. Sääliksi kyllä vähän käy pikkunen, ku äiti ei yhtään jaksa leikkiä vaan raahustaa perässä ja yrittää pysytellä varjossa :p
Toivon kovasti, että vauva syntyis jo ennakkoon niin olis mukavasti kesää jäljellä nautittavaksi.. Esiklo meni 15päivää yli että toiveissa on hyvä elää :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla taas olis fiilis et uudelleen synnättäjällä paikat lyhenis (ja myös aukeis?), melkein aina? Tai olis hyvinkin normaalia et kypsyis ajoistaan.

Tulipa hyödynnettyä ukkonen, ku ei koneellakaan voinu olla - patteriputket maalattu uudelleen. Eipä onneks ollu mikään tuskanhiki päällä ku ähelsi... Ihmettelen kyllä että sain itteni toimeliaaks :p

Martuti, me käytiin pari viikkoo sit kattoos Rio2 ja mulle ainaki se istuminen oli helvetin tuskallista, välillä oli pakko aina vaihtaa pelkästään toiselle kankulle ja taas vaihto....... takana olijatki varmaa aatteli et eiks toi muija osaa olla hetkeekään paikoillaan, lapsetki istuu nätimmin..! :grin Et ei kyl tulis mileenkään mennä täs raskauden aikana enää uudestaan.. :confused:

meillä sillon mies vietti varpajaiset kun oltiin sairaalassa vielä. miusta parempi niin kuin se, et sit pitää jotain järkätä kun on jo kotona vauvan kanssa o_O Oon kyl kuullu just näitä, et sitten tullaan krapulassa osastolle moikkaamaan, mutta. no, pitäis järki kulkea jokaisella osapuolella :)
Että jos sitä ryyppevvää kun emäntä ja vauva on osastolla, niin selvittelis päänsä kunnolla ennenkun sitten tulee sinne...

Huh, iha koko päivän ollu ulkona ja vaikka mitää muuta oo tehny ku varjossa koirien kaa istunu ja syöny vesimelonii ja juonu vettä ja limuu ni iha poikki :grin Kattonu ku mies uurastanu.. :rolleyes::p No eipä miusta paljo apua oo ku pari kertaa lapioin tota nurmikkoa ni joha alko supistelee ja mies hätyytti äkkiä takasi istumaa ja muuteki komentaa etten saa mitää tehä :grin
Nyt se on kaverin kanssa hakemassa terassitarvikkeita ja kohta ruvetaa terassia rakentamaa (siis mies rupee kaverin kaa, mie edelleen vaa varjossa baadenilla:grin) kovasti tuo uhoo et se on huomenna iltaa mennessä valmis, saa nähä onko.. :rolleyes::grin

Tiistaina ois lääkäri mitä ootanki innoissaa ku haluun tietää onks tuol alakerrassa alkanu mitää muutosta jo tapahtuu viime kertaa verrattuna ku ollu näitä supistuksii nii paljo ja äläpäässä jomotuksia!!

Mulla oli saman kaltainen tilanne pari viikkoo sitten. Soitin siitä sitten äippäpolille illalla ja ne pyys mua siellä käymään kun lähellä synnäriä asun. Ei ollu lapsivettä ja sano et voi suihkussa mennä vettä emättimeen mikä sit tulee tollain ulos ja sano et olis voinu kyl mun pyytää viel seuraileen tilannetta et tuleeko vielä lisää sitä nestettä. Mulla tuli sillon levossa suppareita 45 min aikana 6 kun laskin niitä niin siks päätin soittaa. Ja kyllähän aina soittaa voi ja kannattaakin jos joku asia epäilyttää. Nehän sen tilanteen osaa parhaiten arvioida.

Leffasta kotiuduttu, ja ei tehnyt ollenkaan tuskaa! Ihan hyvin sain istuttua, kun taittelin hupparini selän taakse, ja edessämme ei istunut ketään niin sain nostaa jalat edessä olevan penkin selkänojalle :grin Ja pissahätäkään ei vaivannut, kun kävin juuri ennen leffan alkua vessassa, ja aluksi koitin tosi varovasti hörppiä limsaani.
Eli ihan hyvin meni :)

^ Voi kun mullakin ois mennyt noin kätevästi toissa päivänä leffassa käynti.. :)
Mua rupes pissittää jo ensimmäisen mainoksen aikaan (en malttanut lähteä kesken joten kärsin sinnikkäästi), selkää särki ja pohkeita pakotti. :sad001 Ei kyllä ollu kivaa.. Mutta elokuva oli kyllä katsomisen arvoinen ja tykkäsin. :)

Turvotukset ovat saapuneet ilokseni, ei mahdu enää kihla- ja vihkisormukset ja nilkat on aivan järkyttävät! :sad001 Päätäkin on särkenyt kiitettävästi tänään.

^ Mulla ei oo enää ekan kolmanneksen jälkeen mahtunut kihla- ja vihkisormukset sormeen :eek:
Mulla on siis ollut melkein koko raskauden ajan jäätävät turvotukset käsissä ja jaloissa. Vanhat kengät ei mahdu jalkaan, olen joutunut ostamaan muutamat kokoa isommat kengät :oops:

Takaisin