Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mayday
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä alkaa pikkuhiljaa muuttostressi kasvamaan... Tänään käytiin katsomassa tulevaa uutta kämppää, tykkäsin. Käytiin samalla reissulla varaamassa uusi ruokailuryhmä ja tietokonepäytä. Kotona varasin muuttofirman ensi torstaiksi ja nyt pitäis alkaa siivoomaan/järjestelemään paikkoja. Uunikin on niin järkyttävässä kunnossa että siinä menee puoli iltaa hinkkaillessa. Oma vika, mitäs oon ollu laiska siivooja. Viikonloppuna alkaa sitten pakkaaminen ja ylimääräisten kamojen hävittäminen. Eipä meillä olis ollu muutakaan juhannukseksi, töissäkin oon aamupäivät. Ei malttaisi oottaa, että reilun viikon päästä pääsee saunaan :)

Kävin tänään hakemassa raskaustodistuksen vuokranantajalle. Paluu matkan, n. 1,5 km tein kävellen ja kyllä alkoi koskemaan mahaan, sitä kiristystä ja vihlontaa. En edes kävellyt lujaa. Tiedän että ole rapakunnossa, liekö siinä syy kipuiluun. Poistuisikohan toi kipuilu kun vaan kävelis enemmin. Mutta ei kyllä ollut hauska kävelymatka.

Vähän harmittaa kun neuvola tulee vaihtumaan, mutta eiköhän sielläkin ole mukavia "tätejä". Nytkin mun neuvolahoitaja (mikä niiden oikea nimitys on?) olisi jäänyt kesälomalle heinäkuussa, joten olisi vaihtunut kumminkin. Paitsi jos neuvolakäyntejä on harvemmin kesällä (nytkää ei ole mikään tiuha tahti).

5 viikkoa ja 4 päivää äippälomaan... Ja viikot paukkuu

No olipas vähän kurja Rominna. Meillä ainakin neuvolassa täti näytti kansiosta kuvia semmoisista normi ruuista, missä on paljon hiilareita ja sitten tosiaan antoi sen pienen vihkosen/lapun, missä oli kappaleelta ne hiilihydraattien määrät.
Nuo sun paastothan on ollu ihan priimaa. Mutta pistä vain itsellesi ylös, mitä olet syönyt kun ruoan jälkeinen arvo on yli 7,5, niin vähitellen hoksaat oliko siinä aamiaisessa joku leipä sellainen mikä nostaa, vai oliko se banaani...
Ai niin, esikoista odottaessa kun kävin äitipolilla vauvan koon tarkastuksessa, niin siellä se ultratäti sanoi, että se on hyvä nyrkkisääntö esim jukurteissa, mehuissa yms, että hiilihydraatteja on alle 10g  / 100g. Silloin niihin ei oikeasti ole lisätty sokeria.
Olen hulluna sitten tiiraillut jukurttien ja mehujen tuoteselostuksia. Kun monissa mehuissa lukee, että sisältää vain hedelmän omaa sokeria, niin kumminkin niissä hedelmissä mistä mehu on tehty, on paljon sokeria, niin silloin hiilihydraatteja onkin esim 14g. Mutta ne joissa lukee: ei lisättyä sokeria, niin ne silloin ovat yleensä alle sen 10.
Minusta justiin nuo mehut ovat olleet kaikista hankalimpia... Kun en juo kahvia, niin aamiaisella, välipalalla tai iltapalalla on joko se tee tai mehu, mutta sen teen olen nyt joutunut skippaamaan. Niin nuo sokerittomat mehut ovat niin hirveän makuisia... Joitakin olen sitten itse lantrannut, jos ne ovat sellaisenaan nostaneet sokereita.
Esikoisenihan oli 4060g syntyessään, toivon nyt että tästä ei yli 4 kiloista tulisi. Mutta lääkäri täällä maakunnassa lupasi ultrata minut heinäkuun alussa ja sitten siellä kaupungissa on kuukautta ennen laskettua aikaa koko arvio.
"Kyllä sieltä römpsästä näköjään isompikin vauva mahtuu ulos, vaikka sitten vähän puukkoa viuhuttamalla  ". Näin sanoi rakas mieheni synnytyksen jälkeen, kun näki kuinka suuri hole oli leikottu alapäähäni... Mutta toivotaan ettei sinulla niin suurta vauvaa tulisikaan. Vaikkeihan tuo 4kg mikään mahdoton ole, mutta oli siinä ihan tarpeeksi hommaa...
Tulipas tässä Rominnalle tekstiä, toivottavasti jaksoit lukea ja ennen kaikkea toivottavasti siitä oli edes jotain hyötyä...

Minä myös Alice olen vähän laiska siivoamaan, varsinkin se uuni tuntuu aina niin joutavalta ruveta hinkkaamaan...

Ninetsulle ja Alicelle:
Kiitos vinkeistä sokerin suhteen. Mutta siivoamisen suhteen osaan sen verran auttaa, että kantsii ostaa kerralla kunnon uuninpesuainetta JA SIIVOUSHANSKAT. Käytä annostelun ja ohjeen mukaan, mutta siinä menee nahka käsistä ilman hanskoja. Itselläni on K2R käytössä yleensä, pidän vaikutusaikana sen mitä siinä pullon kyljessä sanotaan. Ei mun uuni ole puhdas nyt mutta tiedän että saan sen puhtaaksi tarvittaessa. Viimeksi meinasin kuoria ihot oikein kunnolla kun ajattelin että mä vaan vähän . Ja sitten ikkunoihin kanssa kunnon lasta, eihän isoisän kalsareita enää käytetä! Eikä sanomalehteä.

Oi jee, kerranki Kelan kanssa sujuu asiat (viimesimmät kerrat on ollu ihan yhtä tyhjän kaa).
Sieltä tosiaan soiteltiin eilen ja asiat tuli selväksi.
Nyt kävin niitten nettipalvelussa kattomassa omia tietoja (kirjeet tulis kyl ihan lähipäivinä mut en malta oottaa) ja jee, huomenna ne tilaa äippäpakkauksen ja saan sen sit about parin viikon päästä Ja sit siellä luki kaikki rahamäärät mitä tuun saamaan, äippäraha ja vanhempainraha ja ihan hyvältä näyttää

Ninetsu-

kokeileppa hei teehen laittaa makeutusainetta! :) ihan saman makusta ku sokeriki mut ilman sokeria :) minä oon nykyään vallan makeutusjauhetta käyttäny kaikessa mihin sokeria laittaisin,enkä itse huomaa ainakaan mitään eroa. Puuroonki oon laittanu sitä :D
ihana sun miehes :,DD apua!
Mull taas ei saa lapsesta tulla kovinkaan isoa kun esikoisen solisluu murtui synnytyksessä ja se oli vaivaset 3390g :/ mull on pieni lantio.nyt katsotaan ennen h-hetkee ett pitääkö käynnistää sitten ettei kasva liian isoksi.Et ei tulis hartiadystoksiaa.Sehän siis voisi tarkoittaa sitä että ei välttis oo enää edes 11vk synnytykseen :O huisia! :D aika menee ihan mielettömän nopeesti nyt kesällä kun on kokoajan jotain tekemistä :)

Heippa Jimina ja muutkin:)
Olen myös kärsinyt migreenistä niin kauan kuin muistan, mutta nyt raskausaikana useammin ja voimakkaampina. Minulle lääkäri määräsi Panacodia, vaikka tuntui minustakin että eikö se ole vähän liian vahva, mutta sitä voi lääkärin mukaan käyttää turvallisesti, kunhan vain noudattaa ohjeita, eikä kovin säännöllisesti käytä. Panadol ei minulla auttanut. Yritän syödä lääkkeitä mahdollisimman vähän, mutta migreenikohatukset ovat niin voimakkaita, että on pakko ottaa Panacodia, muuten migreeni kestää n. 3 pv. putkeen ja särky on valtava. Enkä pysty tekemään mitään :(
Vauva potkii jo aika vilkkaasti, vaikka välillä on tosiaan päivä tai kaksi hiljaisempaa. Kävin leffassa pitkästä aikaa ja koko leffan ajan vatsassa oli mieletön potkukoulu. Kovat äänet ehkä saivat vauvelin liikkumaan niin kovasti.
Minulla on tässä vielä odotusaikaa jäljellä, kun laskettu aika on syyskuun lopulla.
IHANAA JUHANNUSTA KAIKILLE ja onnelista odotusaikaa :)

marini: no kävi kyllä itselläkin mielessä, mutta eilen kipu kuitenkin helpotti, ja tänäänkään ei oo ollut yhtään mitään, ellen sitten kovemmin ala rehkimään. silloin voi alkaa vähän taas pistää, mutta kaikki on kyllä nyt ok. en tiedä, mitä se oli.

Okein hyvää juhannusta kaikille mahakkaille! :)

Hyvää juhannusta täältäkin, tosin aika sateista

Mulla oli viikolla lääkärineuvola ja kaikki oli tosi hyvin <3
ja lisäksi mulla oli paras lääkäri ikinä! nuori nainen, tosi mukava ja ystävällinen, kertoi lisäksi kokoajan mitä oli tekemässä ja pahoitteli että saattaa sattua / tuntua epämukavalta (ei kyllä oikeastaan edes tuntunut, hänellä oli niin hyvät ootteet.
toivottavasti pääsen hänen vastaanotolle sitten myöhemminkin

..se mitta,,mikäs se nyt olikaan..?? no se kuitenkin oli 4cm, tietänette mitä tarkoitan :D

täällä joku pohti että voiko vauva potkuillaan aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen?
itse olin pohtinut myös samaa, etenkin kun potkut tuntuvat osuvan suoraan alapäähän..lääkäri vakuutteli että sikiökalvot ovat niin paksut ja suojaavat että ei se ole mahdollista :)

eipä tässä muuta kuin leppoisaa lomailua, heippati hei!

Voi vitsi mua ärsyttää ku mulla ei oo varmaa viikkoon toiminut toi syysmasut kuvina :S lisäsin sinne kyl kuvan, mut en pääse sinne sivulle :o ei mulla kyllä toimi toi neuvolakuulumisetkaa :o toimiiks muilla ne?

Ei toimi Eevi täälläkään! Monena päivänä oon kokeillu monta kertaa eikä ikinä avaa! Vähänkö on ottanu pannuu ;D

Joo tosi ärsyttävää!

Mä huomasin tänään järkyttävän asian :( tai mun mies huomas ja sit menin kattoo peilistä.. Mulle on tullu vatsaan arpia :'(

Ne on nimeltään kunniamerkkejä. Toivottavasti saat juuri sen verran kuin ylpeydellä haluat kantaa. Lähinnä ajatukseni on että arvet kuulostaa tosi pahalta, mutta lapsille kun näyttää että nämä on kunniamerkkejä siitä että olen teitä kantanut mukanani, ja teidät saanut, niin asia ei kuulosta lainkaan pahalle. Toivottavasti voit ajatella asiaa myös tältä kantilta.

Ja ne kuvasivut ja neuvolasivut eivät toimi täälläkään.

Heippa!

Mulla oli kans yhellä tutulla sanonu oma poika yli 10-vuotiaana että "pikkasen sulla äiti on siistit vauhtiraidat mahassa" oli kuulemma halunnu samanlaiset :D että eipä niihin kuole vaikka tuliski, kyllähän ne haalistuu aikanaan vaikka ei kokonaan pois lähekkään. Leuka pystyyn  vaan!
Ihana ko taas tulee lämpöisiä ilmoja, juurikin loma taas alkaa.

Toivottavasti oli oikein mukavat juhannukset mammoilla, meillä ainaki joku resusi mahassa munki puolesta, taitaa sillä vieläki bileet jatkua =)

No ehkä mun mielipide voi viel muuttuu näiden arpien myötä, mutta tällähetkellä en todellakaan oo ylpeä siitä et mulle on ilmestynyt näitä. Mul on jo nyt ongelmii olla sinut mun kropankaa, niin tästähän se pahentuu ku arpiaki tulee :s No aika näyttää miten käy, miten suhtaudun näihin vielä joskus. mut nyt mun mielipide on tämä

Kuten joskus aikaisemmin tuli mainittua, mäkään en noista arvista kamalasti tykkää. Mahaan ei ole vielä tullu yhtäkään, mutta mulla on kymmeniä raskausarpia polvitaipeissa, persuuksissa ja reisissä. Niitä on vähän vaikea pitää ylpeyden aiheina, kun kertovat pelkästä kropan leviämisestä. ;) Mulla niitä on tullu murrosiästä asti, koska mun iho nyt sattuu olemaan herkkä arpeutumaan. Onneksi arvet haalenee ajan myötä ainakin jonkin verran. Niistä ei joka tapauksessa kannata stressata - kun ne on kerran tulleet, niin eivät ne murehtimalla pois lähde. Ja vaikka niitä olisi sata, ne on vain arpia, that's it. :) Näin sen itte nään. Varsinkin jos ne on syntyneet tän uuden elämän takia, niin hienoa. Mutta ymmärrän sua, Eevi. Itse en tykkää arvistani lainkaan, koska niistä yksikään ei johdu raskaudesta. Alussa ärsyttää ihan kamalasti, kun näkee taas uuden, tulipunaisen arven reidessä tai perseessä. Van eipä mahda mittään.

Tiikerililja: totta, eihän niille arville mahda mitään. Mut kyl mua surettaa silti et niitä tulee :/ toivottavasti nyt ei tulis mitää kovin isoja, ku mulla on tosi pienii tullut ja haaleita vatsaan. Mä oon aina ollu niin onnellinen ku mulle ei oo niit tullu ikin mihinkää lihomisen ym muuten, kun mun kavereilla taas sit niitä on tullut ja samoin miehelle on tullut kylkiin ku se lihos tos 2 vuotta sit yhtäkkii tosi paljon, tosin se on laihtunukki takas sen lihomisen edestä. Niin olin aina nii ylpee ku mulla ei niitä oo ollut. Ja mä koko ajan luulin/elättelin toivoa et selviytyisin tästäki ilman niitä, mut enhän mä sille voi mitään kun niitä tulee ja sen kanssa on vaan elettävä :)

Takaisin