Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mayday
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Höh!

Ihan meni juhannus pilalle ku ei foorumin juur mikkää osio toiminu! Toinen syy on se että iski kauhia keuhkoputkentulehdus ja meni pari päivää maatessa. Enkä aio kyllä tehä tänäänkään yhtään mitään. Miehelle teen lounaan kun se tulee käymään töistä ja haen äitiyspakkauksen postista 500 m päästä, siinä on mun tän päivän tekemiset. Kuume ei nouse, nousis nyt ees vähän niin sais pöpöt pois luonnollisella tavalla. Huomenna ja ylihuomenna otan ja paketoin tän duunin muutamassa tunnissa ja jään oikeesti lomille!!!

Mullei näy vielä arpia mutta oonki yrittäny rasvailla mahaa ja reisiä reippaasti aina suihkun jälkeen. Toki mulla oli tätä löysää nahkaa jo ennen raskaaksi tuloa, että oisko sillä vaikutusta asiaan? :D Hassua että painoa on tullu ekasta neuvolasta + 7,5 kg ja vielä normaalipainosta ekaan neuvolaan + 3 kg (kiitos joulu) niin vielä ei silti kirraa...

Mä en kestä toi tickeri sanoo että enää 80 päivää.. se on niinku Phileas Foggilla! Ja multa puuttuu melkein kaikki kamat!

Iloista viikkoa
Hele + Rimpula 28+5

Mites teille juhannukset meni? Me oltiin ihan vain kotosalla, kerrankin mieskin oli viikonlopun kotona...

Täytyypä xiina kokeilla sitä makeutusjauhetta. Olen joskus kokeillut teehen niitä makeutustabletteja ja makeutusnestettä, mutta en ole saanut teetä niitten kanssa alas. Mutta jos tuo jauhe olisi parempaa...!

Raskausarvista, lihosin joskus 5v sitten yli 10kg, kun pääsin töihin. Työmatka yhteen suuntaan oli yli 60km ja kaupassa kun olin töissä, niin JOKA PÄIVÄ tuli ostettua kotimatkalle joku suklaapatukka ja limsapullo tms. Niin äkkiähän sitä rupesi perse leviämään. Silloin tuli rintoihin, sisäreisiin, alaselkään ja kylkiin raskausarpia. Ihme kyllä maha säästyi.

Vuosi kun oltiin yritetty esikoista, aloin sitten kuntoilemaan, kun joka paikassa sanottiin, että on hieman ylimääräistä painoa. Sain sitten hitaasti, mutta varmasti melkein 15kg pois.
Vuoden olin kerennyt olla samassa painossa, kun tulin sitten raskaaksi. Luulin jo että säästyn raskausarvilta, mutta muutama viikko ennen laskettua aikaa oli navan alle ja ympärille tullut lyhkäsiä viiruja. Vauva oleili vasemmalla puolella, niin sille puolelle mahaa tuli sitten vähän pitempiä arpia. Mutta kaikki arvet oli tullessaan jo haaleita.

Mutta tuskin enää koskaan pidän bikineitä, en varmasti ikinä pääse samaan painoon kuin ennen esikoisen odottamista, niin samapa tuo vaikka niitä arpia tulisi lisää...
Painoa on nyt tullut tähän mennessä 4kg. Pari kiloa on tullut tässä parin viikon sisällä, on tullut syötyä vähän hyvin, niin nyt on tarkoitus käydä kärryttelemässä pojan kanssa joka päivä, kun ilmatkin paranevat.

Hauska vertailla tätä raskeutta edelliseen, esikoisen kanssa näille viikoille painoa olin saanut kerättyä jo 12kg... Alku paino tässä raskaudessa oli 6kg enempi kuin esikoisen kanssa, mutta silti painan näillä viikoilla vähän vähempi. Ihan kiva. Ja esikoista odottaessa tuli painoa yhteensä huimat 18kg, toivottavasti pääsen tässä raskaudessa pienemmällä kilomäärällä...

Niin on se jännä, että tässä voidaan olla laitoksella parin kuukauden päästä. Apua! 

Huomenta,

Aatteli eilen että tänään nukun pitkään kun on 11 päivää heränny viiden aikaan mutta ei, meilleppä tuliki työmiehet kilisteleen jo aamuvarhaisella. Silmäpussit on jotain sanoin kuvaamatonta, ja en saa kahvia keitettyä koska vesi on poikki!! emoticon Onneksi olen yksin kotona ko mies on töissä, muuten ois kyllä saanut kuulla jo kunniansa, olen muutenki vähän aamuäreä..tai no aika paljonki. Tänään ois taas neuvola, pitänee pysähtyä jossain kahvilla, eihän tästä muuten tule mittään. Hyvä asia oli se että nukuin tosi sikeästi yön ja aamulla ei maha ollut kipeenä niin kuin yleensä kun kylellään nukkuu!

Päivät ne tosiaan käy vähiin, onhan tässä vielä kolmisen kuukautta aikaa emoticon Pitänee itsekin kohta pistää se kelan lappunen eteenpäin, tahtoo vähän jäädä roikkumaan. Me ei oteta sitä äippäpakettia niin siksi varmaan ei oo niin kiireissään ollu sitä viemässä. Pinnasänky pitäis pikkaselle sämpylle hakia, toisaalta appiukko on luvannu suku kehdonkin meille ja toisaalta sellainenki ois tosi ihana alussa, pitää se pinnasänky kuitenkin hankkia. Turvaistuin myös autoon, vietävä kun niitäkin niin miljoona erinlaista ja juuri oli tullut tutkimuskin uusista markkinoille tulleista istuimista. Taitaakin olla ainoa asia minkä tosiaan haluan uutena ostaa, en edes tutulta ota vaikka saisinkin. Me reissataan kyllä niin paljon että pakko olla turvallinen, sehän ei riitä että itse olet valppaana liikenteessä kun siellä se joku muukin voi törttöillä.

Nyt on pakko lähteä metsästään kahvia jostain kylästä, alkaa jo pääkipu hiipiin ovelle.
Aurinkoista päivää mammat!

heipsan

me oltiin juhannus melkolailla kotosalla vaan :) perjantaina käytii siskon vaunulla oleilemassa mut muuten kotona. Ja nyt miehellä alko LOMA! <3 ah,miten ihanaa :> olin ihan järkyttyä kun tajusin ett pääsen labraan ja neuvolaan ilman esikoista :DD ei siitä siis haittaa ole mutt on se aina helpompaa ja sutjakampaa yksin käydä :)
oon tässä kovasti pohtinu ett mentäs joko särkkään tai puuhamaahan tai sitte mentäs yyteriin ja otettas mökki yheks yöks sieltä.Nyt on nii paljo suunnitelmia ett minut tuntien ollaan koko loma kotona ja sit veeituttaa :DD rahaa ei ois kyll mihkää mennä mutt haluisin kyll väkiste kihnuttaa johki ku miehellä on kerranki kesällä kesäloma.Yleensä ku se saa pitää vasta syksyllä.. ens kuussa ois tulossa yhdet häät ja ristiäiset ja mun pitäis löytää jokki säkit mihin mahun mahani kanssa + tietty lahjat ostaa :/ vähä on nuivaa kotihoidontuella... :P no...onneks kohta helpottaa :D

Voi ei mä heitän tän koneen kohta ovesta mäjelle! Kun saan puoli ruutua kirjoitettua, se pyyhkii ihan itsestään kaikki pois! (automaattihiiri!)

Eeville: Sori en tarkoittanut pahalla sitä arpi juttua. Mulle niitä ei ole tullut, vaan kaikkea muuta suonikohjujen aluista lähtien, ja olen muutaman kerran miettinyt että mieluummin ottaisin arpiakin. Mutta toivottavasti ne pysyisi kuitenkin kohtuudessa.

Mulle painon suhteen on tärkeä etappi 9 kk synnytyksen jälkeinen paino. Haluaisin sen lähelle samaa tai vaikka alemmaksikin kuin ennen odotusta. Ja se milloin saan farkut jalkaan. Voi se on mulle tärkeä päivä!

Annukas: Missä oli tutkimus autojen turvakaukaloista? Yritän metsästää sen käsiini. Meillä on kiikarissa yksi istuin. Se on Hobby Hallista halvin, mutta näytti hyvälle. Me halutaan se kanssa uutena, meillä olisi vanha odottamassa. Siis tosi vanha mutta me ei haluta sitä.

Meillä mies maalasi vaavin huoneeseen pohjamaaleja eilen, ja mä kun olen meillä aikaisemmin maalannut melkein kaikki, niin täytyi siinä sitten hypätä mukamas apuna hakea sitä ja tota. Illalla olin tosi kipeä! Supisti vaikka istuin sohvalla, ja supparit alkoi kiertymään selän puolelle. Ja samaan aikaan suunnittelen meitin ainoaa lomareissua miehen loman alkuun. Heinäkuun vikalle viikolle, kyllä hirvittää! Mutta me ollaan sovittu että mennään junalla kylpylään pariksi yöksi, ja toisessa päässä on sukulaisia, jotka järjestää vielä työvuorojaan että nähtäisiinkin, kun sinne päästään. Niin ettei sitä kovin helpolla peruta!

Voi mä odotan että vaavin huone saadaan kuntoon. Ja saan alkaa pesemään vaatteita. Miten muuten muut sokerin seuraajat.  Onko Rennie vaikuttanut teidän sokereihin? Sehän on pelkkää sokeria!

Juhannusaato meni kaverilla saunoen ja grillaten, vaikkei tuo grilliruoka olekaan parasta. Tuntuu, että sulaa huonosti. Kasviksia tosin vaan grillailen, kun en syö lihaa. Muina päivinä meillä oli sitten lapsiperheitä vierailulla, vaikka meidän eka on vasta tuloillaan :)
Täällä ollaan viikolla 26 ja painoa on tullut jo 6 kiloa... ja entuudestaan oli jonkin verran ylipainoa.. toivottavasti ei kerry kovin paljoa lisää.

satu84: juu täällä on kai sitten vaan tiheemmin näit :)

Mulla tuli ekassa raskaudessa arpia masuun paljon, mut onneksi ei kovin syviä, niin kerkes tosi hyvin puolessakin vuodessa haalistumaan. Painoa ei oo tullu vielä varmaankaan kuin reilu kilo..

Juhannus meni mukavasti grillaillen ja saunoen, tosin itse en saunonu, mut oli tosi mukava jussi..

Eilen illalla alkoi kauhea paine emättimessä ja tänään on supistellu ikävästi paljon, tuntuu ihan et pää olis tossa ulkona meilkein, mut onneks ei oo.. soittelin synnärille, niin oli sitä mieltä että näytille, jos alkaa yhtään enemmän supistaa jaa käski ottaa panadolia tai jos itse huolettaa niin voin mennä heti..

Ihanaa kun alkaa taas helteet :)

Heijssan kaikki masut!
Pääsin tai siis ehdin pitkästä aikaa surffailemaan tänne keskusteluihin. Ja paljo asiaa onki tullu.
Meillä on menny muuttotouhuissa ja remontin suunnittelussa kaikki päivät et tuntuu et ei mitää kerkee touhuta. Ja vielä ei oo ees remonttia alotettu, muuttolaatikoitaki pakattu vasta puolen kymmentä! No onneks uus asukas tulee tähän nykyseen kämppään kohta, nii on kerettävä jaloista pois.

Juhannus meni mulla porukoiden kanssa mökkeilemässä. Ja ruokaahan siihen kuului enemmän kuin tarpeeksi. Nyt onki ollu karu paluu arkeen ku oon koittanu syyä ihan vaan sillo ku on nälkä :) Ei oo semmosta kestoähkyä päällä.

Huomenna ois neuvola ja sillo varataan aika ultraan, en malta oottaa! Aattelin kyllä olla siellä ultrassa nii kaua et se lekuri sanoo arvauksen kumpikos siellä ois tuloillaan. Ei osaa mitään vaatteita oikeen ostaa ku ei tuo beessi/keltanen/vihree oikee enää lämmitä.

Miten te muutte ootte käyny neuvolalääkärillä?? Mulla ei oo ollu ku yks sillo ihan alkuraskauessa, oisko ollu jotain rv15? Jotenki jännä ku ei oo ollu sen useemmin kurkkimista tonne alakertaan. Ja ku tällai ekaa oottaessa ei oikee tiiä et mikä on normaalia ja kuuluu asiaan ja mistä tuntemuksista pitäs olla huolissaan. Toivottavasti pääsis kohta sinnekki.

Mä en oo vieläkää saanu äippäpakkausta! Ei jaksa enää oottaa! Oon kytänny postipoikaa jo kaks viikkoa tiiviisti, et se luulee et mä oon varmaa siitä kiinnostunu.
Ja mitä Kelan sivuilla käyn kattelemassa, mun sairaspäiväraha, äippäraha yms hakemukset ei oo edistyny ollenkaa. Ja paperit on toimitettu jo aikoja sitte! Muut ei niinkää oo kiireellisiä, mut ku työnantaja ei enää palkkaa maksa (yli 4vkoa saikulla) nii toi sairaspäiväraha tulis kyllä enemmän ku tarpeeseen. Oli palkasta kadonnu melkonen siivu.. :/  No onneks mies on töissä, nii ei oo hätiä, mut ankia se on sen kukkarolla elellä...

Mut nyt taas suunnittelemaan vähä remonttia ja ukkelia hakeen töistä!

Heippa!

Rominna, tästä osoitteesta minä löysin,
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

En saa laitettua sitä linkkinä mutta tuolla on kyllä hyvin luokiteltu joka vuodelta testitulokset jos ei välttämättä tämän vuoden mallia osta.

Juhannus meni mökillä saunoen, grillaillen ja kokkoillen Muuten ihan normi mökkireissu mut kokko extrana
Keskiviikkona lähetäänki sitten asuntoautoilemaan, jos appiukon luona kävis, näkis seki mun vauvamahan

Ja taas viikot paukkuu, tää menee niin hurjaa vauhtia....

Kiitos Annukas: Ikävä kyllä että juuri tätä istuinta siellä ei ollut, mutta saman valmistajan ilmeisesti edellinen malli oli. Se oli saanut hyvät arviot. Laitoin penkin tilaukseen. Luotan siihen että se on uusi, ehjä, ja näytti ihan toimivalta. Siihen hintaan täältäpäin ei vastaavaa löydä.

Mä odottelen kanssa äippäpakkausta, vaikka mulla ei vielä olekaan mitään paikkaa mihin sitä laittaisi. Vaavin huone on vielä kesken. Mutta eiköhän se siitä. Toi äippäraha mua mietityttää. Saan sairasloma-ajan palkkaa loppuun asti, ja kolme ekaa kuukautta äitiyspäivärahanakin palkkaa. Siihen suhteen ei ole moittimista, vaikkei se palkka nyt niin ihmeellinen olekaan. Mutta en saa lasketettua äitiyspäivärahaa ennen kuin viimeinen palkka ennen äitiyspäivärahakauden alkua on maksettu. Onko se todella näin. Ne tarvii kuulemma äitiyspäivärahaan palkkatodistuksen jossa nämä kaikki palkkajaksot ovat. Olen sairaslomalla, joten ei se voi muuttua siitä mihinkään. Onko jollain muulla näin? Kuulostaa liian Kelalle .

Joo, todellakin viikot paukkuu. Ja napa! Olen ollut oikein kipeä monta iltaa, kun en malta kotona olla rauhassa! Ja vielä pitäisi ulkoilla, ja pitää kuntoa yllä synnytykseen. Miten ihmeessä!

MiuZille: Lääkärillä käydään mun tietääkseni 2 kertaa, ja lisäksi tarpeen mukaan. Ne ei kauheesti kurki alakertaan ilman syytä. Kun se kurkkiminenkin saattaa ärsyttää. Ja nykyään tuntuu että lääkäriä melkein täytyy pyytää että tarkistathan että kaikki on kunnossa. Esikoista odottaessa (10 v sitten), ne tarkisti melkein rutiinina aina kun lääkärille meni. Tai ainakin musta tuntui siltä.

Rominna.sinäkö kyselit rennien vaikutuksesta sokruihin?? kuitenki. ite en oo moista edes ajatellut joten en muista yhtään oonko miten mittailujen aikana ottanu renniee :/ tod.näk. en oo ottanu ennen mittausta kun oon pyrkiny noudattaan sitä ett ois vähintään tunti syömisestä kun otan renniee.
Miuzi-
tääll on käytäntö et 3 lääkärineuvolaa eli joka kolmanneksella 1. mut jos tulee käyntiä esim äitipolille niin sillon ei erikseen laiteta lääkärineuvoloita.Mulla on ollu neukussa vain se eka l.neuvola kun nyt käyn ä.polilla ja siellä katsotaan aina myös alakerta.

Närästyksestä
olikos täällä ketään kelle määrätty jotain vahvempaa närästyslääkettä? mulla ei meinaan edes maksimi määrä renniee auta enää ollenkaan tähän :( ja sain nyt lääkäriltä reseptin Somac 20mg:seen.. onks kukaan muu saanu k.o. lääkettä raskausaikana?

xiina85 mulle määrättiin omepratsol merkkistä närästys lääkettä ja on auttanut, ei oo närästystä enää olleskaan... Tuota somacia eivät mulle ehdottaneet... Tuo mulle määrätty lääke kuuluu niihin kaikista vahvimpiin närästys lääkkeisiin... Mulla tuli jo ne nesteet suuhun asti.. Ei mukava tunne ollenkaan... Toivottavasti somac auttaa sinulla!!!

Heippa kaikille!

On lomaillessa jäänyt kirjoittelut vähemmälle, seuraillut olen kyllä palstaa ahkeraan emoticon Näitä loppuraskautta kohti pahenevia vaivoja on alkanut ilmaantumaan, jalkoja alkaa särkemään jo kauppareissun aikana. Koko ajan tekis mieli istahtaa ja nostaa jalat ylös. Onneksi ei vielä jalat kuitenkaan kovin pahasti turpoa, vähän toki. Saas nähdä kuinka nyt helteiden taas alettua alkaa paikat turvota. Mietiskelin, että tukisukat voisi hankkia, jos se auttaisi jalkasärkyihin...Onko kellään kokemusta?

Närästyksestä sen verran, että itse olen siitä kärsinyt jo ennen raskautta ja syönyt jo pari vuotta enemmän tai vähemmän säännöllisesti Omeprazolia (samaa lääkeryhmää kuin Somac). Koko raskauden olen jatkanut annoksella 20 mg x 1. Ei ole kukaan lääkäreistä mitään huomauttanut ja sallittuhan se on raskauden aikana. Olisi muuten aika tuskaa, jos koko yhdeksän kuukautta sais kärvistellä värästyksen kanssa. Saa sitten nähdä pärjäänkö tällä lääkityksellä syksyyn asti, vielä on ainakin ok annos.

Yöt alkaa oleen myös hankalia. Olen selälläninukkuja, ja nyt kun ei enää oikein pysty, niin ei sitten saa kunnolla nukuttua. Pyörin koko yön kyljeltä toiselle, aina heraan parin tunnin välein, kun lonkkaa särkee ja vaihdan toiselle kyljelle. Jussina kun tuli vielä syötyä alyttömästi, oli yöllä lähinnä sellainen tunne, että maha painaa keuhkoja joka asennossa niin paljon että hyvä kun happea saa. Onneksi se vähän helpotti

Olen ollut huomaavinani, että pikkuisella alkaa olla jo enemmän jonkinlaista uni-valverytmiä. Välillä tulee hetkiä, kun potkutetaan niin tolkuttomasti ja välillä havahtuu siihen, että on ihan hiljaista. Aikaisemmin tuntui, että potkuja tuli päivän mittaan aina harvakseltaan ilman sen isompia syklejä.

Sokerirasitus meni ihan ketuilleen, kun 2 h näytteen kohdalla labran täti unohti mut kokonaan ja näyte otettiin puolisen tuntia myöhässä. Hieman otti päähän, kun en itse tajunnut kelloa kytätä, luin vaan tyytyväisenä kirjaani. No eihän siitä kahden tunnin arvosta voi sitten paljon mitään tulkita. En kuitenkaan mennyt uudestaa, kaksi ekaa arvoa oli ok, enkä mitenkään erityisemmin riskiryhmään kuulu, joten se sai nyt olla mitä oli. HArmitti, kun olin varannut aikaisimman mahdollisen ajan, ettei tarvi olla töistä kovin kauaa pois. Labra oli jo alkujaan ylu puoli tuntia myöhässä ja sitten vielä tuo sählinki ja lopulta puolet työpäivästä meni hukkaan. Pisteenä iin päälle parkkipaikan maksuautomaatti nielaisi mun luottokortin, eikä sitä saatu pihalle...Siinä vaiheessa oli kyllä jo itkupotkuraivari varsin lähellä.

Onneksi on elämän ongelmat näin pieniä...

Tulipahan taas tekstiä. Jaksamista kaikille helteisiin!!!

Kesä  ja kärpäset,

Voi vietävä ko sääskiä on ihan haitaksi asti, nilkat kutiaa ja kohta verille raavin ne!

Närästykseen pitäis kyllä itekki hakea rennietä, ei mulla mikään paha ole mutta joskus iltasin saattaa alkaa nouseen hapot.
Sokerirasitus on ylihuomenna, kiinnostaa todellaki mennä nyt kun vielä neuvolatätikin sanoi että hiukan turhaan sinä sinne menet mutta käy nyt kuitenkin. Vauva kasvaa keskikäyrällä hiukan alapuolella ja mullekkaan ei oo painoa vielä tullu koko raskauden aikana kuin 4 kiloa, nyt taas näytti kiloa vähemmän mitä toissapäivänä neuvolassa, luulen että juhannus mässäilyt on nyt laskeneet omalle tasolleen. Juhannus meni kotona ollessa, oltiin molemmat töissä niin katseltiin sitten vaan elokuva ja sipsiä kyllä upposi kiitettävä määrä ehkä hiukan jätskiäkin..ja muita herkkuja..hihi.

Tänään kävin maalikaupassa ja ostin 150 eurolla ihan väärän väristä maalia, onneksi oli ihana myyjä joka ei kuitenkaan veloittanu sitä purkillista vaan sain ihan oikean väristä maalia tilalle! Liekö se syynä kun pieni paikkakunta ja ollaan tähän mennessä tehty kaikki remontti hankinnat kyseisestä kaupasta ja tehdään kyllä jatkossakin. Sain ostettua vihdoinkin käytävälle uuden maton ja valitsin tapetit meidän makuhuoneisiin. Uusi keittiönpöytäkin olisi kiva, kunhan tarjoukseen tulisi sopivan värinen ja hintainen yksilö emoticon

monella täällä närästää joten toivotaan närästyksettömiä päiviä mammoille!! emoticon

Me oltiin juhannus mun vanhempien luona Hämeenlinnassa, oli kyllä ihan kivaa :) paisto jopa vähän aurinkokin.

vähän aloin olla huolissani, kun ei masusta kuulunut paljon liikettä muutamaan päivään, mutta tällä viikolla on sitten taas alkanut jumppailut päivittäin.

Täällä Jyväskylässä ei ole kuin yksi lääkärineuvola, joka oli tuossa rv 26 paikkeilla. eikä ilmeisesti enää ultrallakaan kurkita pienokaista, ellei tule jotain erityistä syytä.  eli seuraavaksi vain synnyttämään. tylsää tälläinen, kun tuntuu, että kaikki muut aina puhuu, että on päässy ultralla kurkistamaan masuun.

ihanaa, miehellä alkaa tän viikon jälkeen kuukauden loma! ei tarvitse enää yksin ihmetellä kaikkia päiviä. lauantaina meillä olisi tätini häät. mekko on kyllä jo, itseasiassa kolmekin. äidin antama mekko on mielestäni liian mamma, oma ostamani on ihan ok, mutta se voisi olla hieman juhlavampi, siskoni lainaama on ihana, mutta suuret rintani eivät mahdu siihen :D tässä sitten pähkäilen, että minkä koltun laittaisin...

Heissan,

Tänään oli taas neuvola, tietoja laitan jos toi neuvolasivu joskus toimii. Kaikki oli kuitenkin kunnossa. Seuraava neuvolatapaaminen onkin sitten uudessa neuvolassa, koska muutamme huomenna. Uudessa neuvolassa on kuulemma jo valmennus alkanut, eli heti missasin ensimmäisen tapaamisen :( Tällä kertaa neuvolatäti oli ihan tyytyväinen mun painoon (edellisellä kerralla tuuraaja vähän motkotti), sanoi että maltillisesti on kiloja tullut. Hyvä, sillä en ole pystynyt olemaan erossa herkuista :) Eilen illalla kun olin lähdössä töistä ei toinen sandaali mennyt jalkaan, eli turvotusta alkaa olemaan. Ja nivustaive on hiertynyt kilojen ja hikoilun ansiosta, jouduin tänään käydä ostamassa miesten kalsarit, joissa ei ole kuminauhaa lahkeessa hankaamassa. Yllättävän mukavilta tuntuu päällä :). Kysyin neuvolatädiltä mielipidettä kala(nmaksa)öljykapseleista, hän suosittelee niitä raskaana oleville.

Muuttostressi painaa edelleen, mutta eiköhän päivän tai parin päästä helpota, kun päästään asettumaan uuteen kotiin. Juhannuksena olin töissä ja illaltaisin pakkailtiin, eli eipä paljon huomannut "erikoispäivää".

Nyt imuroimaan ja kasaamaan mattoja, sitten alkaa olemaan tavarat valmiit siirtoa vaille.

Tänään 30 viikkoa täynnä :D

Missasin itseasiassa kaikki syiskuisten valmennustapaamiset, viimonen oli eilen. Ja huomenna olis lokakuisten eka valmennus, sinnekkään en pääse muuton takia. Lokakuisten viimonen tapaaminen on mun lasketun ajan jälkeen, eli hellurei. Nyt kyllä ärsyttää aika lailla. Tosi kiva että täällä Vantaalla on ihan eri aikaan noi valmennukset...

Pitäiskö  noihin neuvolakuulumisiin ja masukuviin tehdä joku uus sivusto ku ei niihin pääse kirjoittamaan tai katsomaan =/ tosi ärsyttävää!

Mulla on kans vähän niin että jotenki tuntuu että neuvolatäti on vältelly mun tiedosteluja perhevalmennuksesta ja oli sitä mieltä etten sais siitä mitään irti ku oon itse hoitoalalla.. No ilmeisesti pitäis siis itse jostain katsoa koska sellaset alkaa mut kaipa mä nyt sit kuoppaan koko ajatuksen, oonhan jo niin pro kaikessa vauvoihin liittyvissä asioissa ku oon kuitenkin  sairaanhoitaja (just joo)!! ja pissatki pitää itse stixata neuvolassa, et aika hyvä luotto näyttäis olevan tällä meijän neukkutädillä.. hmm..

Mulla on tullu ihan kauhee himo tässä viimepäivinä soijamaitoon(?) Voisin veää sitä litran päivässä vaikka ennen raskautta oon kerran ehkä sitä maitoa maistanu ja todennu sen ihan hyväksi.. nyt sitä pitää melkee koko ajan olla saamassa :D aika huvittavaa, ehkä se kertoo jostain puutostilasta. Tavallista maitoa ei kuitenkaan tee yhtään mieli.

Haluaisin jo äityislomalle, vaikka vointi on tosi hyvä.. Mut jos jäisin nyt saikulle tai muulle ni tiiän et parin päivän päästä olisin jo ihan kypsä odotteluun ja oleiluun. Kaipa se on vaan pakko tehdä niin kauan töitä ku vointi sen sallii..

Mut nyt ulkoilemaan auringonpaisteeseen, ihanaa!! =)

Takaisin