Kesäkuun kuulumiset ♡

Meidän mies tulee pe 6kk ja tällä vkolla on oppinu venkuloimaan lattialla niin että pääsee vähän taakse ja sivulle päin. Kovaa työtä se kyllä vaatii!! Ja navan ympäri pyörii ja välillä menee vatsalta selälleen, mutta uskon että se ei ole vielä tarkoituksen mukaista vaan humpsahtaa vahingossa kun touhuaa lattialla. Tänään hän huomasi että jumppamaton leluja voi heilutella myös niin kun makaa vatsallaan siinä alla. Hauskan näköistä kurottelua kun korottelee ylöspäin ja heiluttaa leluja onnellisena uudesta taidostaan! Niin ja selältä vatsalleen oppi kääntymään 3,5kk ikäisenä.

Esikoinen lähti ryömimään 6kk ja 2vkoa, saa nähdä päästäänkö samaan.
 
Meillä ikää päivän yli 5kk ja liikkuu jaloilla ruopimalla eteenpäin pieniä matkoja. Kääntyy molempiin suuntiin, kuitenkin vielä harvemmin masulta selälle. Pyörii napansa ympäri myös. Istuu tosi jämäkästi selkä suorassa kun käsistä pitää kiinni, myös sylttötuolissa istuu jämäkästi. Huh, tuntuu jo niin isolta likalta että tulee väkisinkin tunne et mihin se aika katos!??
 
Meillä kans pyöritään kyllä navan ympäri ja kovasti kurotellaan leluja masullaanki lelukaaresta ja lattialta jne. Kylläpä se vauveli tietty kohta hoksaa, miten eteenpäin pääsee, kunhan älyää käyttää käsiäänki.
Esikoinen oppi myös noin kuuden kuukauden iässä ryömimään ja sit kehitysvauhti oliki huimaa, ku parin kuukauden sisällä jo käveli tukea vasten ja kiipesi! :D Jännityksellä odotan, onko yhtään rauhallisempi tapaus :wink
 
Meillä kans on maissi ihan ehoton pojan herkku hedelmäsoseiden lisäks :)
 
Kääääk poitsu kääntyi meilläkin massulleen!!! Olin hetken pois huoneesta ja kun tulin takaisin, niin poitsu oli massullaan, eli missasin vielä koko kääntymisen :-(
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
NiBaBa, mä missasin kans ekan kerran, pädiä katselin. :sad001 Mut sen jälkeen käännyttiinkin moneen kertaan.
 
Minä kun yks kerta maissisosetta maistatutin niin näytti että oksentaa ekalla kertaa :D ei näyttäny muutenkaan herkku olevan vaikka useaan kertaan sitä maisteltiin.. :P meillä parhaiten menee kasvispiltti,possu-kasvispiltti,perunaporkkana ja hedelmistä mango ja nyt tuo ruusunmarjainen kelpaa ihan hyvin :) eilen maisteltiin jtn lohikasvisvuokaa niin sekin näytti ihan hyvää olevan kun tänäänkin sitä söi. Itse tein soseita: perunasose ja perunakukkakaali/parsakaalisose, noin molempia maistellessa näytti että oksentaa.. :D näyttää nuo kaupan piltit paremmin kelpaavan.. Mutta yritän nyt ahkerasti noita itsetehtyjä antaa,jotta söisi niitä viimestään kun isompia annoksia tarvitsee. :)
 
Meillä otan aina reissuun pilttejä ja reissujen jälkeen ei omatekoiset meinaa kelvata. Syötän paljon sekaisin kaupan soseita ja omatekoisia. Ite teen perunasta, kukkakaalista, porkkanasta ja bataatista soseita. Muita makuja saa purkeista :)
 
Mä yritän tehdä niin et 1-2 ruokaa/vko anna kaupan ruokaa niin tottuis myös niihin makuihin. Esikoinen ei ennen 1v suostunut syömään mitään muuta kaupan ruokaa kuin spagettia ja jauhelihaa. Oli vähän haastavaa välillä kesä helteellä lähtee reissuun kun piti aina miettiä että missä ruoka säilyy..
 
Annan vettä soseen jälkeen. Nokkamukista/ensimukista juo. Pitää jo aika kivasti kahvoista ja saa juotua itse jo aika hyvin. :)
 
muoks. siirretty viesti toiseen ketjuun
 
Muokattu viimeksi:
Apua:rolleyes: pikku neiti ryömi eilen jo kynnyksen yli ja sellaisen 10 cm laatikon päälle ja taiteli siinä pitkään uudestaan ja uudestaan :). Enää ei voi hetkeksikään laskea silmistään ja ikää nyt juuri 6 kk. Eka lapsi, kun on niin en tiedä, mutta en olettanut ihan näin aikaista liikkeelle lähtöä :shy:
 
:binkybaby Meidän Pikkunen on tänään 6kk vanha :binkybaby

Olin syömässä lounasta ja olohuoneesta kuului Pikkusen kummallinen vaikerrus. Menin katsomaan ja hän oli peruuttanut itsensä sohvapöydän alle ja pää osui pöydän ala hyllyyn ja poika oli ihan kummissaan. Nyt siis todistetusti 6kk päivä hän ryömii taaksepäin, meidän pikku rapu :love017

MarinaMelina, olen ajatellu ihan samaa et voisin ottaa yhden tai kaksi lasta hoitoon omien lisäksi jossain vaiheessa niin ei tarvis ite mennä töihin eikä laittaa poikia hoitoon. Se oli jo suunnitelmissa esikoisen kohdalla mutta sitten Pikkuinen ilmoitti tulostaan.
 
Joo se ois ihan hyvä suunnitelms niin taloudellisestikin että myös lasten kannalta kun ovat vielä pieniä. Tokikin vähemmän siinä hankkii kun töissä ollessa mutta kyllähän lasten hoitokin maksaa. Ja se hyvä puoli yksityisenä perhepäivähoitajana ois että työajat vois sopia itse sekä kai ainakin jossain määrin palkkansakin.
 
Takaisin
Top