Kesäkuun kullanmurut 2014

Täälä mennään 6+5 ja tänään oli niin paha oli että ei ole voinut suustaan laittaa alas mitään. Tätä jatkunut jo viikon. Äiti pelotteli että tulee tuplat kun on niin voimakkaat olot. Suvussa kyllä äidin äidillä oli identtinen kaksois sisko.... HUI! Ekaa ultraa odotellessa.

Onnea kaikille odottajille! Täälläkin ilmoittautuu varovaisesti yksi mamma. Nettilaskureiden mukaan laskettu aika olisi 14.6. Neuvola-aika on varattu. Jännittävintä tässä raskaudessa on se, kuinka sujuu esikoisen imetys. Tällä hetkellä hänellä ikää on 11kk. Huh, on niin tuoreessa muistissa edellinen raskaus ja tässä sitä ollaan! :dance011

Täällä ilmoittautuu tänään plussannut pikkukakkosen odottaja :) LA on neuvolan mukaan 17.6.14

OT: miten ton tickerin saa näkymään oikein?
- no nysse toimii jee! ^^

Muokattu viimeksi:
Moikka,
omien laskujen mukaan la 9.6.2014 :)
NIIIIN onnellinen!! <3

Kaksi keskenmenoa takana tänä vuonna, joten nyt kolmas kerta toden sanoo, näin ainakin toivon!!

Neuvolaan tämän vkon torstaina. Saan varmaan lähetteen naistentautien klinikalle että tsekkaavat että kaikki on kunnossa. Tänään kävin labrassa antaa erilaisia näytteitä, josta katsovat ettei oo tulehduksia tai mitään vastaavaa joka voisi herkistää km:n mahdollisuutta.

KAIPAAN ystäviä teistä ihanista samoihin aikoihin synnyttävistä vauvamasuista :)
Jaetaan kokemuksia <3 Mua jännittää ainakin ihan hirveesti!

Laitan kuulumisia torstain jälkeen että miten neuvolassa meni.

Onnea kaikille naisille jotka kuulutte tähän kesäkuun masuasukki- odottajiin <3

Täälä mennään 6+5 ja tänään oli niin paha oli että ei ole voinut suustaan laittaa alas mitään. Tätä jatkunut jo viikon. Äiti pelotteli että tulee tuplat kun on niin voimakkaat olot. Suvussa kyllä äidin äidillä oli identtinen kaksois sisko.... HUI! Ekaa ultraa odotellessa.

Itse odottelin tuplia tuossa eikä olosta kyllä mitenkään moista huomannut, siis oli vain normaali kuvottava olo, mutta en edes oksentanu kertaakaan. Eli onneks/harmiks siitä ei voi mitään päätellä ainakaan varmaksi.

Ei ainakaan kannata turhaa murehtia ja pelätä etukäteen :) Ja vaikka ajatus kaksosista kuulostaa alkuun tosi pelottavalta, niin kyllä siihen tottuu ja raskauden myötä oppii hyväksymään asian. Työtä toki tuplaten, mutta iloakin tuplamäärä :) Onnea odotukseen ja toivottavasti olot pian helpottaa!

Kiva kun löytyy joka päivä uusia plussanneita :)

Täälä nyt 6+3,ja tänä aamuna heräsin suolojen makuun suussa ja ei muuta kuin juosten vessaan yökkäämään :S Toivottavasti ei ala mikää pahoinvointi, kaks ekaa raskautta selvisin ilman ja oletin että nytkin. Hyvä tietty olettaa :D Mutta joo, etovaa oloa ollut aika ajoin sit koko päivän näin iltaan asti..

Vähän pelottaa, kun maha on tullut kipeäksi tai tullut kovasti kipeitä vihlaisuja kun oon jotain tehnyt. Esim tänään haravoinnin jälkeen sattui puolisen tuntia kovasti mahaan ja pyykkiä laittaessa vihloi muutamaan otteeseen kovasti.. Mut sitten taas lenkillä käydessä ei mitään. Koko ajan pelkään että tulee keskenmeno tai jotain on vialla masussa :( Edellisistä raskauksistakin jo niin kauan, etten muista oliko moisia kipuja/vihlaisuja silloin näin alkuraskaudessa..

Vielä reilu pari viikkoa neuvolaan.

jahas...täällä alkoi pahoinvointi tänään.
Tähän asti ollut lähes oireetonta. tänään nyt 6+3 ja aamulla sai juosta halaamaan vessan pönttöä kesken aamupalan teon. Pahin oli onneksi vain aamulla, loppupäivän sitten oli vain etova olo.
saapi nähdä saanko huomenna aamulla aamupalan valmiiksi ilman välikäyntiä :)

Onnea kaikille plunnsanneille, itse plussasin viikko sitten ja olo oli aika hämmentävä kun siis testejä on tullut tehtyä tässä parinkuukauden ajan aika tiuhaan, lopetin kumminkin ajattelun koko raskautumisesta ja sit tärppäs... tytön tylleröinen on tän vuoden tammikuun ensimäisiä vavoja ja odotan jo innolla sitä isoa masua :D Neuvola onkin jo varattu. Pientä pahoinvointia on tullut mut onneks ei kummempaa :D

Ääh ja blääh, täällä on ihan tajuttoman huono olo. Kestäisin tämän muuten, mutta illalla pitäisi lähteä kohti lentokenttähotellia ja aamulla lennolle. Miten ihmeessä selviän jos olo on tällainen? Alkaa pieni epätoivo vallata. Toisaalta työnantajallekaan en haluaisi vielä mainita raskaudesta, kun niiin alkuvaiheessa ollaan. Ainoastaan kolmen päivän reissu (tai no viiden jos lasketaan yöpymiset kotimaassa) ja tuntuu lähes mahdottomalta. :oops:

6+o tänään :) pahoinvointia ei oikeestaan viel ole, en muista ees mil viikol esikoista alko mut myöhemmin kun esikoisen kohdalla sain raskaudesta tietää vast viikol 6 kun oli tosi pitkä ja epäsäännöllinen kierto sillo tai sillo testasin vaik aavistin jo sasiaa.
Nyt ekan raskauden jälkeen kierto tasasempi ja viikon lyhkäsempi kun sillo nii tiesin heti ennen menkkoja jo :)

Esikoisen kanssa mul oli etova olo 24/7 :s jakoaikaa hajuvedet yrjötti. Töissä oli ihan hirveää sillon sillä olen kosmetiikkamyymäläs töissä

Hih, tänään tein digitaalisenkin testin ja se näytti "raskaana 1-2" :) Pelottaa ihan hulluna.. Toivon koko sydämestäni, että nyt päästäis loppuun saakka. Mutta sitten myös pelottaa, että miten käy mun yrityksen. :D Avasin uuden kauneushoitolan pienelle paikkakunnalle heinäkuussa, vaikkakin yrittäjänä oon ollu jo kaks vuotta.

Millaisia ammatteja teillä on? Mitä kukakin tekee työkseen? :)

Tervetuloa muillekin uusille ja onnea paljon :)

Voi apua tätä oloa :/ Oksu lentää taas kaaressa 24/7 eikä mikään pysy sisällä! Mä en kestä jos tää on taas tätä seuraavat 15 viikkoa... Esikoisesta en voinut pahoin kun ehkä pari viikkoa, ja senkin ajan hyvin hillitysti. Juniorista taas oksensin 22 viikolla asti. Väsyttääkin niin, ettei tolpillaan tahdo pysyä.

Mä olen tässä miettinyt liikuntaa ja ruokavaliota raskauden aikana. Olin ennen plussaa superdieetillä 7viikkoa ja aloitin myös juoksun ja kahvakuulan, ja mietin, että miten näitä vois jatkaa raskauden aikana. Tarkoitus ei siis ole missään tapauksessa laihduttaa, vaan pyrkiä pitämään paino ensimmäisen kolmanneksen ajan suunnilleen samassa, ja myöhemmillä kolmanneksillakin vain muutaman kilon nousussa (pahoinvoin kyllä osittain pitää myös tästä huolen). Myöskään liikunnan suhteen en haluisi menettää kovalla työllä saatuja tuloksia, vaan haluaisin jatkaa juoksua ja kuulailua mahdollisimman pitkään. Onhan synnytyksestä palautuminenkin paljon nopeampaa, kun kunto on kohdallaan :) . Miten tässä siis uskaltaa harrastaa? Kehittymisen voi varmaan ainakin unohtaa? Kuitenkin niin vähän aikaa vasta näitä harrastuksia takana ja neuvolaankin aikaa vaikka kuin paljon...
Ei tää helppoa oo kolmannenkaan kohdalla :D

Hih, tänään tein digitaalisenkin testin ja se näytti "raskaana 1-2" :) Pelottaa ihan hulluna.. Toivon koko sydämestäni, että nyt päästäis loppuun saakka. Mutta sitten myös pelottaa, että miten käy mun yrityksen. :D Avasin uuden kauneushoitolan pienelle paikkakunnalle heinäkuussa, vaikkakin yrittäjänä oon ollu jo kaks vuotta.

Oivoi :/ yhdellä tutulla meni juuri vastaavassa tilanteessa yritys nurin ja joutui palaamaan työelämään kun lapsi vasta 9kk ja nyt maksaa velkoja...mutta toivottavasti sinulla ei käy yhtä huono tuuri!

Muista aiheista:
Esikoinen pitää onneksi sen verran kiireisenä ettei kerkeä miettimään tätä odotusta liikaa :D En jotenkin osaa edes ajatella olevani raskaana. Hassua. Tänään yökötti kun join vesilasin, mutta onneksi ei tullut ylös, muuten ollut ihan normaali olo vaikkakin mahaa vähän väliä kipristelee :)

Voi teitä pahoinvoivia :( Ihan tulee kurja olo itellekin.. Ei semmosta raskausoiretta saisi olla! Itsehän en vielä omista oloistani tiedä, toivon toki ettei tarvisi itseäkin kohta sääliä, aika näyttää.

Onnittelut myös sinulle pienokaisen "tuloilmoituksesta" :) Ja toivottavasti jotenkin saat pidettyä firmasi pystyssä!

Oon matkailualalla matkatoimistossa ja tänään juuri kuulin mitä muutoksia on tulossa työpaikalla. Kovasti lisää töitä ainakin luvassa ja näyttää kovin siltä että munkin varaan on paljon tuosta laskettu.. huoh.. Ja kun vielä ei töissä viitsi tästä raskaudesta kertoa. Nämä on vaan näitä asioita, joille ei vaan voi mitään. Onneksi ei ole mun huolenaihe kuitenkaan kuka mun työt tekee keväästä eteenpäin.

Minäkin ilmottaudun varovaisesti mukaan :) Elikkäs itse olen 22v mies täyttää 24v ja esikoisemme täytti 16.9 1v :D Uuden tulokkaan la olis mun laskujen mukaan 17.6 :D Mul ei oo mitää oireita ollu aineka vielä :) Esikoisesta ei koskaan ollut mitään muutaku mahankasvu.

Hipsuvarvas: Minäkin imetän vielä ja ajatuksena olisi imettää puoleentoista ikävuoteen asti. Neukussa sanoi ku soitin aikaa et saa imettää jos ei supistele :D

Nii ja Onnea kaikille plussanneille! <3

Täällä neljän lapsen (-03,-04-09&-10) 31v mamma.
Kolme viikkoa sitten tuli tehtyä testi joka oli niin ylläri plussa kuin vaan olla voi :wink
Meillä ei siis ollut aikomustakaan tehdä enää lapsia mutta näin kävi ehkäisystä huolimatta.
Nyt alku järkytyksestä selvinneenä mennään 6+3 :angel13

jaahas just pääsin kehumaan ettei kuvota...nooooh pölyjä piti hajuvesihyllyst pyyhkii ja noh kovaasti tuo myski pohjanen hajuvesi kävi yököttää ihanniinku esikoisenkin kanssa :/ ja nyt onki sit ottanut nenään kaikki hajut tääl... täl viikol onneks enää 2 vuoroa ja ens viikko vapaillaan ja tehdään mun olojen mukaan esikoisen kanssa jotakin kivaa <3

Toivotaan suviiit parasta sun kauneushoitola yritykselle. olen itsekkin yrittäjäperheestä ja äitilläni on kauneushoitola ja tällä markkinatilanteella se on vaikeeta ilman äitiyslomaakin :S

mulla on kaksi ammattia opiskeltuna. olen kosmetologi ja toiselta ammatilta vaatetusalan artesaani. pääsykoekutsu tipahti just tänään postiluukusta lähihoitaja koulutukseen...sen kanssa pitää viel miettiä kun joutuisin keskeyttää sen puolen vuoden päästä toviks jos tammikuussa sinne menen...oon vähä ulabaloolla sen kanssa, toisaalt haluun mutta koska meen sinne työkkärin tukemana niin maksaako ne silti vaikka jätän vuodeks kesken vanhempainvapaan ja äitiysloman takia (pitää mennä kyselee asiasta työkkäristä)
Tällä hetkellä työsakentelen osa-aikaisena kosmetiikkamyyjänä, tuntei on sen vert vähän et siksi olen työkkärin kustantamana menossa kouluun sillä ei olla löydetty mulle nyt 6kk aikana kokoaikasta työtä ja noh näil mun nykysillä ammateilla se onkin hyvin vaikeaa :/ täälhän saa pohtia muitakin asioita kun raskauteen liittyviä vaan? onko kellään muulla tollast tilannetta?

Mä olen erityisluokan ohjaaja, just aloitin vakituisena. En oo kertonut työpaikalle vielä. Odotellaan odotellaan.... kaksi keskenmenoa tosiaan alle vuodessa takana joten katsellaan nyt vielä ennen kuin ilmoitan kenellekään. Ihanaa että täällä saa puhua avoimesti :) Mulla ei oo hajuakaan miten noi mammaloma ja raha hommat tulee menemään....pitää ottaa selvää....mutta jos oikein oon käsittäånyt niin vakipaikka töissä pysyy vaikka mammalomalle jäänkin jossain vaiheessa....

Niin ja pahaa oloa ei mulla ainakaan oo ollut....joskus tosi lievää...menee äkkii ohi. Mutta väsyttää ja koko ajan nälkä!!! plus tisut ihan herkät....

Takaisin