Kesäkuun kullanmurut 2014

Tervetuloa uusille!!! Täällä nukuttiin niin sikeästi viimeyö ettei tullu käytyä kertaaakaan vessassa! Joinakin öinä sitä on saattanu käydä 2-3 krt. (Koiran sain kyllä useamman kerta heittää sängystä alas -_- ) voiko leikattu koira jotenkin haistaa raskauden? Kellään kokemusta? Kun ei se ole tollatavalla taas hetkeen sänkyyn tupannu.

Täällä säikähdettii eilen oireiden suurta vähenemistä ja pelästyin jo et tässäkö tää nyt oli, onneksi oireet sitten palasi..tuntuu että siihen ultraan on iäisyys vaikka vaan 6pvää. Ehkä sit saa rauhan hetkeks jos sie kaikki niinku kuuluukin. Onko muita joita kauheesti jännittää/tressaa/pelottaa et onko masussa kaikki hyvin? Mulla tosiaan eka hartaasti toivottu raskaus ja peloilta en vaan ole säästynyt. :(

Mulla oli leikattu narttukoira kun esikoista odotin niin se vaistosi kyllä. Olihan se muutenkin sylikoira (40 kiloinen suursnautseri) mutta paljon suojelevaisempi kuin ennen raskautta. Jos joku mua halasikaan niin puski väliin ja nukkui naama mun mahan päällä. Valitettavasti Katan sydän petti ennen mun synnytystä joten vauvaan ei ehtinyt tutustua :'(

Mua pelottaa ja jännittää ihan hirveesti, toivon niin kovasti että kaikki on hyvin <3 en ole kyllä vielä soittanut neuvolaan aikaa kun vasta viides viikko menossa ja viikolla 9-11 täällä saa ekan ajan. Ja pieni paikkakunta niin nopeasti saa ajan. Muutamalle ystävälle ollaan kerrottu! :)

Mulla on tänään 6+2 ja pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan=) Siksi tänne tulinkin lueskelemaan, että joko on pahoinvointia muilla.. Meille ensimmäinen lapsi ja 3.6. laskettu aika. Viime la plussasin ja siskolle kerroin heti ja heti seuraavana päivänä veljen vaimolle. Olen päiväkodissa töissä, eli koko ajan jonkun seurassa ja vessat on todella yleisiä, niin pikkasen jännittää toi salaaminen jos se huono-oloisuus tästä alkaa. En kuitenkaan halua vielä kertoa töissä, kun kaikki on niin alussa vasta.

Jahuna: mä oon kanssa päiväkodissa töissä, jossa tosiaan on omat haasteensa. Yrittäppä nyt sitten jossain välissä syödä ylimääräisiä välipaloja ilman, että kukaan huomaa. Täytyy varmaan ottaa takin taskuun näkkäriä ja käydä leluvarastossa salaa nakertelemassa :D ja haluisin pitää homman mahdollisimman pitkään salassa, kun on ollut niin lyhyitä sijaisuuksia.

Tänään on ollut ekaa kertaa vähän ällöttävä olo, toivottavasti ei mee tästä pahemmaks.

kizu, kai se on enemmän kun normaalia stressata sitä, että onko kaikki hyvin. Kaikki varmaan sortuu samaan jossain vaiheessa, vaikka pitäisikin luottaa vaan, että kaikki menee niinkuin on tarkoitettu. :) Mutta pian se ultra sulla jo onkin. :)

Mulla on oireet kadonnut lähes kokonaan, mutta ihan luottavaisin mielin olen kunnes toisin todistetaan. Tissit on kyllä niin turvoksissa, ettei kauluspaidat kohta enää mahdu päälle, pitää keksiä uusia työvaatteita! :grin

Niinhän siinä yleensä käy, että kun pahoinvointia alkaa kaipaamaan niin sen myös saa. Ja sitten jo toivoo, ettei sitä olisikaan. :wink

Äh, täällä on ihan huono fiiilis, mies aloitti riidan heti aamusta ja nyt on melkoinen ärsytysfiilis vaikka on viikonloppu alkamassa! Tekisi mieli vaan raivota, itkeä ja nukkua. Prkl. :mad:

Tääläkin on pahoinvointia ilmassa paljon! Ja vaikka onki jo kolmas tulossa niin silti jännittää ja pelottaa kaikki! :D eilen tuli testiin teksti "raskaana" ja vieläkään ei meinaa ite uskoo koko asiaa :D

Ehkä mäkin uskaltaudun tänne varovaisesti ilmoittautumaan, sillä aamulla pärähti haaleahko plussaviiva testiin. Eka yrityskierto vasta takana joten ihan en oo kierronpituudesta varma. Mut tänään on kp 30 ja maanantaina sit uusi testi josko jo näyttäisi vahvempaa viivaa :) Tissit ovat kasvaneet ja nännipiha tummunut joten ehkä siitä voi aavistella jotain...

Mutta la on jossain kuun puolen välin tienoilla jos oikein osasin laskea :D

Tervetula mukaa Freyja. Pikkuhiljaa alkaa meitä kesäkuisia löytyä enemmänkin tänne jutustelemaan. :)

Ensimmäinen neuvola varattu, se on 29.10. Ei enää montaa viikkoa. :)

Ja siitä ei sitten enää menekään montaa viikko, että pääsee jo np-ultraan.:love7 Aika menee nyt kyllä paljon nopeammin kuin ekassa raskaudessa, nyt on kuitenkin töiden lisäksi tuo lapsi iltaisin hoidettavana.
Neuvolan laskujen mukaan olisi jo 6+4 ja la 27.5., mutta luotan enemmän omiin laskelmiini (6+1 ja la 1.6.). Sittenhän ne tarkentuu ultrassa.

Hihhii, tilasinpa ekat äitiysvaatteetkin netin kautta. Ei niille nyt varsinaisesti vielä ole tarvetta, mutta ostinpa töitä ajatellen suorat housut ja äitiyskauluspaidan.

Tänään 5+0 ja olo on melko hyvä. Mitä nyt välillä ärsyttää ja itkettää maailman turhimmat asiat. Mies yrittää ymmärtää mutta... tänään räjähdin kun oli tuonut lippalakin keittiön pöydälle (Sen paikka EI OO siinä!! :mad:).

Tilasin pahoinvointi.fi sivulta jo valmiiksi pahoinvointirannekkeet, jos niistä jotain hyötyä olisi jos pahoinvointi yllättää. Ainakin edellisissä raskauksissa v. 2003 ja 2005 (molemmat poikia) oli pahoinvointi jotain ihan järkkyä heti alusta asti. Vaan jos tämä olisikin tyttö... :p Niin, nuo rannekkeet tilasin torstaina klo 12 aikaan ja klo 15 tuli viesti että tilaus on käsitelty ja lähetetty ja seuraavana päivänä ne oli jo postilaatikossa! Nopeaa toimintaa.

Eka neuvola on 30.10, mies haluaa ehdottomasti mukaan. Aika ihanaa!!

Niin ja mieli tekee koko ajan kebabia... siis kokoajan!! Voisin syyä mutustaa sitä päivät pitkät..

Täällä tänään 5+3 ja ekat turhis itkut porutettu iha mitättömästä asiasta :D muita oireita tissi ja nänni kivun lisäksi ei näkyvissä! Välillä jo toivoo et tekis ees pahaa.. No koht kohta on se ultra ehkäpä se rauhottaa :)

Mulla on kans tissit niin kipeät ja jonkun verran turvonnut...
Mietittiin kans tuota alkuraskauden ultraa, että käytäisikö kurkkimassa pikkuista. Millehän viikolle se kannattaisi ajoittaa että näkisi sykkeenkin?

Mirmuru: oliskohan 6+ viikoilla kun voi sykkeen sisäkautta tehdyllä uä:llä. Olisko joku 6+3 tai siitä ylöspäin kun todnäk syke näkyy sisäkautta tehdyllä tutkimuksella. Itel toi uä on 6+0 en todellakaan usko näkeväni sykettä vaikka netin eri palstoilla on jollakin kai se sykekin saatu.

Noniin...ehkä uskaltaudun minäkin tänne kirjoittelemaan :) tein siis positiivisen testin viime sunnuntaina. LA olisi laskujeni mukaan 6.6.
Tänään siis 5+1. ja ensimmäinen neuvola olisi 31.10.
Varovaisin mutta onnellisin mielin eteenpäin <3

Täältä kirjoittelee äiti, jonka piti alunpitäen aloittaa uuden kumppanin kanssa vauvan yritys ehkä ensi vuonna, mutta yllätyksiä mukaan mahtuu - plussaa näytti testi. Laskettu aika voi muuttua, siksi hieman varovaisesti olen mukana täällä kesäkuisissa. LA 5.6.

Meillä on hieman erilainen tilanne, sillä asumme erillään vielä toistaiseksi, kunnes sopiva asuinpaikka löytyy. Minulla on kaksi lasta, toinen ekaluokalla koulussa ja toinen vielä 4-vuotias päivähoitolainen. Miehellä lapsia on kolme. Nyt lasketaan kolmen sijaan seitsemään, ehkä ensi kesänä jo kahdeksaan. :biggrin

Väsymys on se pahin tällä hetkellä. Yökukkujasta on tullut aikaisin nukkumaan menevä, ennen muita nukahtava aamuvirkku. Tai unta kyllä riittäisi vaikka kuin pitkään aamulla, mutta etova olo pakottaa nousemaan ylös. Vielä ei ole aamupahoinvoinniksi kuitenkaan määriteltävissä. Nieleskelyttää ja kahvi tulee olla laimeaa, ei liian vahvaa.

Lämmönvaihtelut palelemisesta tippaseviin hikipisaroihin hetkessä, vessassa ravaaminen ihan yhtenään. Unohtamatta herkässä olevaa itkua ja kiukkua.

Paljon onnea uusille plussaajille :)

Minäkin katselin jo netistä mammavaatteita ;) edellinen raskaus ja synnytys olivat NIIN vaikeat että heitin kaikki vaatteet pois ettei vaan tee mieli uudelleen raskautta, mutta niin se aika kultaa muistot <3 lapsesta kuitenkin tuli ihana ja terve ja sehän on pääasia :)

Eilen säikähdin kun oli jomottavaa kipua alavatsalla koko päivän mutta tänään jo normaalimpi olo, eli aamu alkoi oksentamisella :)

Aurinkoista sunnuntaipäivää meille kaikille! :)

Noista äippä vaatteista niin mä ostin jo kuukausia ennen kun tärppäs ;
:D en voinu vastustaa kiusausta kun oli niin halvalla ja todella vähän käytettyjä :) nyt on aika tasasesti kaikkee mamma vaatetta. Paitsi ihan alusvaatetta tarvii jossain kohtia kattoa. Eihän sekään ole 100 varmaa että koko raskauden mahtuisin noihin mamma vaatteisiin mut nähtäväksi jää :) epäilen vahvasti että paidat,topit,legginsit ja verkkarit meneen hyvin pitkälle, housuista en niinkään olis varma :D

Takaisin