Kesäkuun kohellukset

Aamu

Sanavalmis juttuseppä
Syyskuunmammat 2014
Tästä lähtee taas uusi kuukausiketju! Tajusin just että kolmen kuukauden päästä vauva on täällä. :)
 
Aika on mennyt ihan hirmu nopeaan! Ainakin tällä mammalla tuntuu menneen pari kuukautta ihan ohi :p

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Kesäkausi virallisesti alkanut, jee.. ja maha kasvaa sitä tahtia että kuinka iso sitä vielä onkaan ..! mutta tosiaan, monta kuukautta mahojen kanssa on jo takana ja vain kolme enää eessä :) tänään tuli shoppailtua muumtama väljä tunika niin ei niin kiristä kun helteet taas alkavat :p
 
Onneksi mulla on kaappi täynnä noita tunikamallisia vaatteita ja muutama mekkokin löytyy joten eipä tarvii uusia ostella. Kenkäongelma mulla tosin on. Vanhat heitin just roskiin enkä oo löytäny hyviä ballerinoja kesäksi. Jalatkin turpoilee välillä reippaasti joten mikä tahansa ei mahdu. Ehkä kuljen Reinoilla koko kesän. :)

Joka tapauksessa ihanaa kun on kesä ja saa pitää kevyitä vaatteita. Masu saa näkyä!
 
Mulla tuntuu olevan jalat muusina vaikka olis kuinka hyvät kengät jalassa. Tänään tuli pönötettyä yo-juhlissa ja mulla oli jalassa mukavat, kevyet ballerinat, siltikin jalat tuntuu ihan makaroonilta nyt. Plus siihen päälle vielä parin tunnin autossa istumisen jäljiltä selkä ihan jumissa. Höh.
 
Mullakin menee jalat nykyyään tosi helposti ihan "puhki" :D Ettei jaksa kauaa seistä. Eilen pesin parvekkeen lasit johon meni kaks tuntia ja sen jälkee jalkoja särki, että piti nostaa ne jo ylös :D
 
käääks. sanoin tuossa juuri miehelle, että meillä taitaa kolmen kuukauden päästä olla vauva. vastaus oli "no mut sehän on vaikka kuinka pitkä aika" :rolleyes: saattaa olla, ettei ehditä mitään valmistelemaan kun yllättäen onkin jo syyskuu. pitäisi tehdä tilaa vauvan tavaroille, missä se siivousvimma viipyy! ei tunnu kovin energiseltä kun päivisin on jo yli 30°C lämmintä... mutta ihanaa kesää kaikille :grin
 
Kesä menee muutenkin aina nopeaan joten kyllä se syyskuu on täällä nopeammin kun arvaammekaan. :) Ja kiireisimmät vauvat tulee varmasti maailmaan jo elokuun puolella. Ihan mahdollista olisi että syntyy vaikka kuukauden etuajassa mikä itsellä tarkoittaisi jo elokuun puoliväliä. Ja se on kohta! Toivon kyllä että vaavi pysyy masun puolella sinne syyskuulle. :)
 
Mä pönötin viikonloppuna kaksissa yo-juhlissa 15cm koroissa. Olen hyvin tottunut korkojen käyttäjä mutta kyllä se nyt normaalia haasteellisempaa oli.
 
Miten teillä jolla on pienellä ikäerolla edellinen lapsi niin on vauvan kotiin tullessa elämä alkanut pyöriä..? Mielenkiinnolla kyselee täällä nimimerkki "Syyskuun säpinää odotellessa" :grin
 
Mä kans kovasti mietin että miten elämä alkaa sujua kahden pienen kanssa. Mies jää heti kotiin isyyslomille ja isovanhemmat auttaa myös. Silti vaan mietin....
 
Mies lähti tänään, mitä minä kutsun, "poikamies kesäloman" viettoon. Eli ajelee prätkällä ympäri Suomea ennenkuin asettuu kotiin elämään rauhallista perhe-elämää :wink

Nyt on poissa jaloista, ajattelin, että olisi hyvä aika tehdä isyyspakkaus. Koko isyyspakkaus konsepti oli mulle ihan uusi ennenkuin yksi kaveri valaisi asiaa. Oletteko muut aikoneet tehdä? Olisiko hyviä ideoita, mitä sinne laittaa? Milloin sellainen kuuluu antaa, vai onko sillä mitään väliä?
 
Isyyspakkaus on kyllä hauska idea! :) itse ehkä antaisin sen heti syntymän jälkeen kotiuduttua..jos malttaisi sinne asti odottaa :D ystävän kanssa yks sellainen koottu ja sinne laitettiin isiaiheinen body ja sukat. Lemppari lätkäjoukkueen logolla varustettu tuttipullo ja tutti. Sitten perus kosteuspyyhkeitä ja talkkia jne (matkakoko pakkauksissa). Kertakäyttöinen Sadetakki roiskesuojaksi isille :D ja ruokalappu vauvalle. Sitten kirjoitettiin pienellä huumorilla varustettu ohjekirja vauvanhoitoon. :cool: Mutta jokainenhan tekee omantyylisensä :) tuossa yksi esimerkki.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en tajunnut edes tehdä miehelle isyyspakkausta kun ekaa odotettiin. Oonkin tässä miettinyt että tekisinkö nyt sitten sellaisen. Luulen että ilahtuisi kyllä.
 
Mun tekis niin mieli tehdä isyyspakkaus, mutta rahatilanne ei anna periksi :sad001
 
Täällä vaan sairastelu jatkuu. Plääh! :sad001 Onneksi ei oo kuumetta enää. Yskä on rohisevaa ja limaa nousee, jospa olisi merkki siitä että paraneminen alkaa. Vauvaa ei flunssa tunnu hidastavan, myllää reippaasti pitkin päivää. Nyt vaan lepoa, lepoa ja lepoa.
 
Isyyspakkauksesta en ole kuullutkaan mutta hyvä idea musta! Sinnehän vois laittaa jotain isäkirjojakin, Jari Sinkkosella on monia hyviä mutta meillä anoppi jo ehti ostaa mun miehelle sellaisen. Sikareja varpajaisia varten. Meillä ei kyllä muuten polteta mutta kai varpajaisissa niitä yleensä silti tarjotaan ainakin kavereille. Korvatulppia ja melatoniinikapseleita unirytmin korjaamiseen yms. Kaikenlaista siihen vois keksiä.
 
Oon catti vähän samassa tilanteessa, mutta ajattelin sitten että teen vain sellaisen pienen pakkauksen. Tiedän että miehelleni jo sekin on paljon että huomioin sen tuollaisella yllätyksellä ja olen ajatellut hänenkin kannalta vauvan tuloa. :)
 
Mulle tuli mielen laittaa isyyspakkaukseen kaikea kylpytavaraa, kun niitä pitäisi muutenkin hankkia. Sitten menin kauppaa ajatuksena ostaa rasvaa ja kylpyvaahtoa (tai miksi sitä sanotaankaan), mutta sitten tuli valinnanvaikeus eteen. Onko teillä kokemusta, onko merkillä väliä: Aino, Libero ja mitä muita niitä olikaan? Ja tarvitaanko sellaista kylpyvaahtoa edes, onko parempi kylvettää pelkällä vedellä? Sinkkivoide on ilmeisesti hyvä hankinta?
 
Tekah meillä kylvetettiin esikoista sillein et vedessä oli kylpyöljyä. Ei sitte kärsiny iho kuivumalla tms. Eikä vältsisti tarvii rasvata kylvyn jälkeen. Saippuat ja muut otettiin käyttöön aika myöhään. Pienen kanssa vesi riittää hyvin puhdistaan, ainaki minun mielestä. Eipä iho kärsi kemikaaleista :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top