Kesäkuun kiemurat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mmaljo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millaisia suunnitelmia ihmisillä on juhannuksen osalta? :) tai lähinnä millä peitellä juomattomuutta tai huonoa oloa, jos on liikkeellä muiden kanssa? Krapulahan olisi hyvä syy sille pahoinvoinnille ja väsymykselle, mutta sitten pitäisi valehdella, että on jo aiemmin alkanut juhlinta ;)
 
Mä varmaan sanon suoraan jos pakko tilanne tulee, ei jaksa keksiä selityksiä :) sitä paitsi musta näkyy kilometrin päähän kun valehtelen.
 
Vietetään juhannus lasten kanssa ja mä oon ehdoton siinä ettei lasten seurassa olla päihtyneenä joten ei tuota ongelmaa :)
 
Onneksi paha olo ei ole vielä vaivannut, mutta tarkoituksena on lähteä kavereiden kanssa mökille saunomaan ja grillaamaan ja tottakai siellä juoma virtaisi... En todellakaan tiedä mitä keksisi selitykseksi juomattomuudelle, antibioottikuurin? :D
 
Lähdetään varmaan perinteisesti sukulaisten luo juhannukseksi. En varmaan uskalla mitään kertoa, pitänee vain yrittää peitellä pahaa oloa parhaansa mukaan ja syödä jatkuvasti. : D

Alkoholista ei onneksi tule ongelmaa, kun en ole koskaan ennenkään juonut.
 
Mua huvittaa kun vuosi sitten tähän aikaan oli tuskaa lyllertää mahan kanssa eteenpäin ja silloin vannoin etten ikinä enää koskaan hankkiudu raskaaksi! Tai jos hankkiudun niin en aio olla kesällä viimeisilläni. Toinen ajatuksista sitten toteutui :D
Kuinkahan paljon ärsyttää talvella kun ei mahdu takit päälle? Varmaan päätän etten ikinä enää ole viimeisilläni talvellakaan :'D
 
Mun mielestä talvella raskaana oleminen oli ihan jees :D Ei ollut sellaista tukalaa vaihetta ollenkaan, ja pakkasilla sai hyvällä omalla tunnolla maata kotona ja kasvattaa mahaa. Ainoo et olin paniikissa ulkona, että mitä jos liukastun ja vauvalle sattuu jotain.
 
Meinasinkin lisätä tuon, että liukastumista pelkään varmaan ihan kuollakseen. Mutta jos pyytää miestä vetämään pelkällä niin ei tarvii ite kävellä ;) ..Ja tuleeko luntakaan.Kuka tietää!?

Kesällä kyllä turpos ihan jo lämmön vaikutuksesta :D Nyt voi turvota vaikka takkatulen äärellä ihan rauhassa <3
 
Meidän parkkis on kunnon jäärata. Ja mukavasti pikku mäki kun lähdetään rapulta. Hankin varmaan mummopiikit kenkiin, oon niin kova kaatuilemaan muutenkin.
 
Meillä on joka kesän perinteinen tyttöjen festarireissu tulossa ja suunnittelen "esittää" juovani :wacky: Mukana on ihmisiä jotka ei ole erityisen läheisiä, niin en halua, että he ovat ensimmäisiä jotka saavat tietää. Toki mukana on myös yksi parhaista ystävistäni, jolle kerroin eilen ja teimme sotasuunnitelman. Voisi äkkiä luulla, että olisi helpompaa olla lähtemättä, mutta kovasti haluan mukaan ja jos en lähde on se sitten jo niin monelle selvä vinkki.

Mulle ei kuitenkaan ole mikään ongelma olla selvinpäin, enemmän se on ongelma muille :)
 
Meillä on ens viikonloppuna isot kaksipäiväiset sukujuhlat ja pohdin että mitenköhän selviän siellä juomatta ja ruokarajoituksien kanssa ilman että koko (miehenpuoleinen) suku saa tietää vauvauutiset. Luultavasti en mitenkään, joten voi olla että kaivan kaapissa pitkään seisoneen shamppanjan ja tarjoilen siitä ensimmäisille onnekkaille arvaajille :D Luultavasti se yksi pullo kyllä loppuu aika nopeasti.

Tulevasta talvesta ajattelin selvitä kaatumatta hommaamalla hyvät kenkiin kiinnitettävät liukuesteet. Maha pystyssä niiden kanssa kävely on mun mielestä perusteltua, myös ruokakaupassa. Tosin ne voi olla liukkaat lattialla.. No mies saa sitten riisua ne mun jaloista sisällä kun en itse enää siihen kykene. :P
 
Mä jo viimeksi raskaana ollessani ihmettelin, että miten se tuntuu olevan toisille niin suuri "ongelma" kun yhtäkkiä ei alkoholi maistukaan. Ja se, että miksi sitä pitää selitellä ettei juo? Miksei se "ei kiitos" enää ole riittävä..Argh! :D
Muistan viime jouluna anoppilassa, kun sitä viiniä tarjottiin sen tuhat kertaa. Eikä millään meinattu uskoa, että nyt ei kuule viinit maistu :DD
 
Mulla meni juhannus ihan hyvin niin, ettei kukaan huomannut mun juomattomuutta. Luulen että yleensä ihmiset keskittyy kuitenkin omiin juomiinsa enemmän kuin muiden... yksi tuttu vilkaisi uteliaisuudesta mun omenasiideriä ja huomasi sen alkoholittomaksi, mutta ei se tuntunut jäävän pähkäilemään asiaa sen enempää.

Tässä pääsee varmaan helpommalla, kun meillä on jo pieni lapsi kuvioissa. Se jo selittää muiden silmissä sen ettei haluta humaltua.
 
Minä nukuin juhannusbileissä päiväunet kesken kaiken. :D Tosin sukulaiset jo tiesivätkin asiasta, vieraat eivät, ja kun sukulaiset eivät mitenkään noteeranneet päiväunia, eivät vieraatkaan siitä kommentoineet.
 
Meilläkin kaverin juhannushäissä sain olla rauhassa eikä kukaan kysellyt kunnes mainitsin että olen kuskina, jolloin yksi ihminen heti vihjasi että olisin raskaana :D totesin kommentoimaan vain että "on se jännä juttu ku heti jos mainitsee olevansa kuski, niin oletetaan että on raskaana" ja että kaveri on saanut jonkun päähän pinttymän että olisin raskaana :D eipä kyselty enempää :D
 
Mä olen häissä kaasona kun paukkuu 9+0. Olenkin miettinyt että jos sitä ennen saan varmuuden raskaudesta niin ehkä vois kertoa vanhemmillekin ettei tartte sit selitellä miksi ei ilmainen viina maistu apua miten mä selviin mikkiin puhumisesta ilman rohkasevaa! :D
 
Mulla on kaason keikka rv 15. Toivottavasti kaason mekko mahtuu vielä silloin päälle. :)
 
5+4 kääk miten aika kuluu hitaasti...
Tekis mieli kaikille kuuluttaa. Eka neuvola vasta kolmen viikon päästä.

Aikaani oon viettäny lukemalla muitten tekstejä, ja on hassua jotenkin ajatella et ihmiset on niin eri vaiheissa raskauksissaan. Vaikka "samaa kuuta" ollaankin. Tässä alkutaipaleella, kun ei neuvolassakaan oo käyty, tuntuu aika matelevan. Tahtoisin itse ainakin jo jotain todellista tähän odotukseen...

Kattelin noita bola-koruja. En ollu koskaan kuullutkaan niistä, ennen kuin täällä niistä lueskelin. Mikä niiden idea niinku on? Vai onko vaan "raskaus-hömppää"? :wacky:
 
Huh miten raskas viikonloppu takana. Viime torstai-iltana yksi meidän kolmesta kissasta sai ihan yllättäen jonkun keskushermostoperäisen kohtauksen ja meillä ei lopulta ollut muuta vaihtoehtoa kuin päätyä eutanasiaan.

Koko viikonloppu on itketty ja surtu. Meille tuo menetetty kisu oli todella rakas perheenjäsen, tavallaan meidän "esikoislapsi", kun ei meille niitä omia ole vielä siunaantunut.

Kaikki raskausoireet on hävinneet surun myötä ja nyt pelottaa että vaikuttaakohan tämmöinen järkytys jotenkin sikiön kehityksern. Aloin jo harkitsemaan toista varhaisultraa, kun sitä kunnallista saa odottaa vielä kuukauden päivät.
 
Tiikerikuu osanotot kissan menetykselle :( onhan ne lemmikit aina niin perheenjäseniä ♡ ja se eutanasia vaihtoehto on niin vaikea valita.. :/
 
Takaisin
Top