Kesäkuun kiemurat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mmaljo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miuksu: Et todellakaan ole ainoa. Olen miettinyt lapsilleni nimiä jo vuosien ajan ja viimeisen vuoden sisään on selkiytynyt pari erittäin vahvaa ehdokasta. Toisin sanoen tytölle tiedän jo nimen, pojalle on kaksi eri vaihtoehtoa, joiden välillä on todella vaikea päättää. En toki ole yhtään ajoissa tai mitään... : D

Mä en ainakaan ole siirtynyt föböön, vaikka siellä olenkin. Mun mielestä siellä on jotenkin tönkköä jutella. Tänne ihmiset kirjoittavat pidempiä ja syvää luotaavampia juttuja, mitkä kiinnostaa mua enemmän kuin semmoset yhden kommentin ketjut(jos kukaan nyt tajusi mitä tarkoitan). Mä oon kohta kaksi vuotta kirjoitellut foorumilla, ja tää on tosi tuttu ja turvallinen paikka, eikä mua taida saada täältä pois jatkossakaan :D

Nimiä on mietitty joo kuumeisesti. Lähinnä pojalle sopivaa koska olen niin vakuuttunut tulevasta sukupuolesta. Ihania tyttönimiä olisi kyllä myös liuta.

Mä oon myös jo vuosikaudet miettiny nimiä :D mutta sepäs tässä hauskinta onkin, että mulla olis tytölle ehdoton etunimi valmiina mut pojan nimistä mikään ei oo semmonen "pakko".. Vaikka poikaa siis aina toivonut :)

Joo, nimet on ollu jo kohta vuoden mulla pohdinnan alla, vaikka talvella vasta jätettii ehkäisy pois. Toinen asia sitten on, hyväksyykö lapsen isä minun ajattelemia nimiä.. Mietinnässä on vielä sukunimikin, meillä on nimittäin eri sukunimet vaikka naimisissa ollaankin. Olen miettinyt, että pitäisikö minun vaihtaa kuitenkin sukunimeni, koska tykkäisin kuitenkin, että koko perheellä olisi sama sukunimi. Tunnistaisi sitten perheeksi ulkopuolisetkin eikä postilaatikossakaan olisi niin montaa kylttiä :D

Nimiä on täälläkin koitettu miettiä :D Yks lemppari oli mulla ja miehellä ennen tyttöä ja päätettiinkin, että jos tyttö tulee niin annetaan se nimeksi. Nyt on paljon vaikeampi keksiä, mutta onneksi tässä on vielä aikaa miettiä. :)

Föböön tuskin minäkään liityn, täällä on mukavampi ja tuntuu että muutenkin niin vähän ehtii kirjoitella :)

Mä olen kanssa yrittänyt keskustella sekä täällä että tuolla "Föbössä", ja varmaan koitan tehdä niin jatkossakin. Föbö on kyllä siinä mielessä luontevampi, että se tulee tsekattua jotenkin helpommin. :)

Nimiä ollaan mekin jo silloin mietitty, vaikkei olla oltu edes raskaanakaan vielä. :grin

Me ollaan miehen kanssa huonoja keksimään nimiä! Tai esikoiselle keksittiin juuri se yksi hyvä nimi. Kai se siitä selkiytyy, kunhan niin pitkälle päästään, että sukupuolen saa selville. Mies tosin veikkailee poikaa :)

Neuvolan ajattelin varata vasta parin viikon päästä. Ehkä mä pelkään, että jotain kurjaa tapahtuu enkä halua sit perua :/

Sukunimiasiasta, mä oon jo ajat sitten kertonu miehelle että mulla ja mun lapsilla tulee olemaan sama sukunimi, et se on sit hänen käsissä onko se sukunimi meidän kaikkien yhteinen ;) ja kyllähän se mua on kosinutkin jo mutta mitään ei asian eteen silti tapahdu. Ite ehkä haluaisin vain maistraattiin ja sit vain pitää juhlat erikseen läheisimmille..

Meillä lapsilla mun sukunimi ja niin tulee olee tällä neljännelläkin

Viime kerralla oli helppoa keksiä tyttönimi, mutta pojan nimestä väännettiin loppuun asti. Tuli tyttö, ja nyt en enää pidä mistään niistä poikanimistä joita silloin listattiin, tai ne on otettu lähipiirissä käyttöön. Sama ruljanssi siis taas edessä. Kieltämättä tämä(kin) olisi helpompaa jos selvitettäisiin sukupuoli, mutta oikeasti halutaan pitää se yllätyksenä...

Miehen sukunimi sulkee pois pari kivaa pojannimeä, koska ne rimmaisivat hölmösti. Ja lapset kasvaa kaksikielisiksi (suomi-ruotsi) joten sekin vähän rajaa valikoimaa.

Meillä on pojalle muutama nimi ehdostus ja tytölle sitäkin enemmän. Huomasin, että pojalle on vaikeampi valita nimeä. :D

Meillä on valmiina tytölle ja pojalle nimet, kuten oli ekassa raskaudessakin :) lapset saa isänsä sukunimen (josta joskus tulee myös mun sukunimi) koska on harvinainen :)

Kysynpä teidän mielipidettä tosta rimmaamisesta, josta valitin: onko paha, jos sama pitkä vokaali toistuu? Tää menisi tyyliin "Liisa Viik".

Meillä ei oo vielä työnimeä eikä nimiehdotuksia, mietitään niitä sitten ar-ultran jälkeen jos ja kun saadaan hyviä uutisia.

On kyllä raastavaa tää ultran odotus, vielä viikko ja päivä pitää jaksaa kärvistellä ennen kuin saa varmuuden siitä onko jotain matkassa vai ei. Oireet onneksi lupaa hyvää, mutta mieli kulkee vuoristorataa.Välillä itketään että huonosti siinä kumminkin käy ja toisella hetkellä haaveilen miten kerron hyvät uutiset ultran jälkeen tuleville isovanhemmille. Ois kiva vaikka ostaa joku maailman paras mummi/ukki muki, laittaa pakettiin ja katsoa ilmeitä kun avaavat pakettia :D

Työnimeä en ole vielä miettinyt, mutta jos poika tulee niin nimi on minulla valmiina ollut jo ainakin viiden vuoden ajan, sitten jos tyttö tulee niin iskee vaikean paikan, kun ei oikein meinaa löytyä itselleen mieluista, mutta onhan tässä onneksi aikaa mutustella nimiä <3

Takaisin