Kesäkuun kiemurat

Mää olen käyttänyt sitten lähinnä tavallisia kirpputoreja. Vaikka sinne facebookkiin tuli liityttyä, niin jotenkin se ei vain ole mun juttu, tulee käytyä aika harvoin siellä. Yksi kaveri hieman yrittää välillä aloitella keskusteluja seinällään, mutta muuten se on aika semmosta monologi-tykkää -huutelua. Jos siellä jossain keskustelua on, en ole sitten löytänyt sitä. Tosin, kuten mieskin sanoi, ei se layoutti oikein tue keskustelua. En ehkä sitten ookaan niin stalkkeri, että jaksaisin seurata kaikennäköisiä päivityksiä. :grin

Mutta niin, huomasin tässä, että poika ottaa aika paljon mun tunnetiloistani itselleen. Jos olen jännittynyt, poika on itkuherkempi ihan muidenkin ihmisten kanssa. Jos taas olen hyvällä tuulella, itkut on minimissä tai aika kevyitä. Jos taas olen huonommalla tuulella, itkut ei välttämättä tyynny ja voivat muuttua sellaisiksi lohduttoman kuuloisiksi. :sad001 Siitä vasta tuleekin huono olo, kun en halua pojan kokevan, ettei äiti välitä. :sad001 Mutta ei aina vain voi olla 100% läsnä...

Tuli ajauduttua myös shampooviidakkoon. Ostin viimeksi kampaajalla käydessäni kokeilun vuoksi oikein sieltä shampoon ja hoitoaineen, ajatellen että jos näin imettäessä käyttäisi oikein laatutuotteita. Nyt sitten edelliset putelit loppui ja vaihdoin niihin. Heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen näytti hiukset kyllä ihan erilaisilta kuin ennen, oikein ihmettelin. Googlailin sitten ja ilmeisesti (?) tämä shampoo sisältää sitten vahvoja silikoneja. Niinpä niin, tulipa sitten mieleen, että onko näin imettäessä hyvä käyttää vahvoja silikoneja omaavia shampoita, jos muutenkin hiukset lähtee? On kyllä semmonen viidakko tuo että...
 
Kiitti ReginaVeritas linkeistä. Mun pitää heti liittyä parille listalle :) Tuosta sinun listastasi puuttui vielä minun yksi suokkari:

Me & I -vaatteita myyvä sydänpyllyt https://www.facebook.com/groups/132400633635922/?fref=ts

Panda: Mustakin olisi ihana käyttää noita kampaamotuotteita, mutta joudun herkän ihon vuoksi käyttämään hiustuotteita, jotka eivät sisällä parabeeneja, hajusteita ym. muita mömmöjä. Kampaajalla käydessä iho ei kärsi kampaamotuotteista, kun tulee kuitenkin käytyä vain 2 krt/vuodessa. Mutta jatkuvassa käytössä alkaa hillitön kutina ja punoitus. Sama on meikkien kanssa. Ilman meikkiä tai luomumeikeillä mennään. Kemikaaliärsytykseni alkoi noin viisi vuotta sitten kolmikymppisenä. Ärsyttävää, mutta kyllä sen kanssa tulee toimeen.
 
Tääkin nappas sieltä muutaman fb-kirppiksen :D ei sitä aikaa vaan oikein ole näin kesällä kun joka paikkaan pitäis mennä :) mekin mennään miehen sukulaisten mökille yhdeks yöks Vaasaan ens vkl. Ei viittitä pitempään olla, kun on saaressa ja ja ei viittitä sitte perjantaina jo lähteä, kun menis myöhäseks, ku mies pääsee neljältä vasta töistä :) ens viikon pe lähdetään sitten Posiolle meidän perheen mökille :)
 
Kakku oli juu "juustokakku"'domino-voi pohja ja sitten oli raparperi-mansikkakerros ja päällä valkosuklaakerros :) lainausmerkeissä siksi, että kakussa ei ollut tuorejuustoa, kuitenkin juustokakun omainen.

Mä en ole jaksanut kirjoittaa oikein mitään pitkään aikaan. Olen vaan niin väsynyt. Meidän perheen loma loppui ja arki alkoi. Juholla taisi vain olla toimintahäiriö kun nukkui 5 yötä 10 tuntia putkeen.. Meinaan nyt heräillään parin tunnin välein.. HOH! Alan olla aika poikki..
Muuten Juho on reipas herra, kuolaa tulee hirmuisesti ja kaikkea jyystetään suussa urakalla, taitaa hampaat kolkutella.. Esikoisella kun tuli ekat hampaat 5 kuukauden iässä ja mulla myös, mies sai ekat hampaat 4 kuukauden iässä.. Kauhea hinku on Juholla päästä eteenpäin, yrittää ihan tosissaan päästä ryömiin eteenpäin ja sitten menee hermo kun ei pääsekään. :D hän osaa jo hienosti tarttua esineisiin ja viedä suuhun. Nyt on pari kertaa istuskellut vaunuissa, kun uni ei ole maittanut enää. Meidän vaunuissa kun saa nostettua "istumatuen".
Kiinteitä Juho vetelee kaksi kertaa päivässä, maissi ehdoton herkku.. Tietenkin, kun se on kaikkein työläin tehdä :D hedelmäsoseelle avataan suu kuin linnunpoika. Yöllä yrittää nousta istumaan unissaan, tempoo jalkoja ylös :) maanantaina 5 kuukautisneuvola. Tai se on kyllä jo 5 ja puoli kk, kun rokotuksiin pitää tulla se 2 kk väliä..
Esikoinen harjoittelee nyt kalsareiden käyttöä kovasti ja menee kyllä tosi hienosti. Hän on tosin usein ollut ihan kuiva vaipankin kanssa.. Tuo kuivaksi opettelu kun viivästyi, kun en halunnut sitä ottaa samaan syssyyn vauvan tulon kanssa. Mutta ehtiihän sitä nyttenkin hyvin.
Mä käytän facekirppiksistä vain meidän lähiseudun kirppiksiä, ei sitten ole noita postikuluja, jne. Löysin sieltä tässä kerran brion hienon puisen potkumopon. Ikinä en ole sellaista nähnyt, enkä netistäkään löytänyt. Niinpä se muutti meille 35€ lla :)
Mitähän vielä? Olisikohan tässä taas vähäksi aikaa juttua, kunpa jaksaisi vähän useammin kirjoitella.. Kuitenkin aina innolla luen teidän juttuja :)
Niin ja juhosta on tullut kauhea höpöttään, seurustelee ja juttelee kokoajan :D ja hyppykiikkua on nyt testattu parina päivänä ja voi että se on kivaa! Juho tajusi heti mitä siinä tehdään, esikoinen kun aluksi vaan seisoskeli siinä :) Juho se jo pomppii.
 
Hei meilläkin on testailtu hyppykiikkua! Neitikään ei oo kyllä tajunnut sitä ideaa ihan, mutta nauttii kovasti, kun saa 'marssia' siinä ja pyörii paikoillaan ympäri, katselee miltä kotona näyttää. :) Tykkää myös kovasti kun saa 'seistä' sylissä kasvot kasvojen tasalla. Vitsit, että se naurattaakin välillä kovasti! :D Olen myös varovasti totuttanut kissoja ja koiria tytön kosketukseen, elukat ihmetelleet, mutta ihan rauhassa olleet, eikä tunnu häiritsevän. :) Tyttö taas selvästi eniten tykkäsi toisen kissoista korvista! Mutta kyllähän ne onkin kuin hienoa samettia. :)
 
Kääntyykö jo kaikkien pikkuiset? Meillä mennään vaan kyljelleen. Mut esikoinenkin aloitti täs 4 kk kohdalla. Ja neiti ei muuten kiinnosta edes kääntyä. Silti selällään ollessa liikkuu jo paljon. Hetken aikaa on poissa niin likka on siirtynyt aika paljonkin. Pyörii ku hyrrä.

Huomenna sitten 4 kk neuvola. Saas nähdä miten on kasvanut pelkällä tissimaidolla. Onko joku viel pelkällä tissillä? Itse haluan , koska jouduin esikoisen kohdalla aloittaa jo soseet 3kk iässä, kun yöt alko olee silloin tunnin kahden välein heräilyitä. Neiti kunsykkeitä pari kertaa yössä vain. Kuinka kauan kerralla te imetätte ? Neiti syö n.5 min/rinta. Jos yrittää et söisi kauemmin niin kamala huuto siitä tulee. Ja kun vaihtaa toiseen rintaan niiin sitä kyl sit syödään se 5min. Tuntuu aika lyhyeltä ajalta. Vaikkakin rinta tuntuu suht tyhjältä tuonkin jälkeen. Meidän pieni superimu.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Onnellinen: Meillä käännyttiin tällä viikolla ensimmäistä kertaa selältä mahalleen ja ikää siis 5 kk 1 vko. Esikoinen kääntyi 6 kk:n iässä. Kyllä ne vauvat kääntyy, kun oikea aika tulee :) Riippuu tosi paljon luonteesta ja siitä, kiinnostaako touhu ylipäätään.

Ihanaa, aurinko paistaa!!! Perusviikonloppu, ei juuri arjesta eroava, tulossa, mutta silti tosi kivaa :)
 
Meillä käännytään selältä mahalleen edelleenkin vain ja ainoastaan täydessä unessa. Mahalta selällekin kääntyminen tuntuu olevan jo ihan tylsä ja nähty juttu. Ryömimään opettelu on meillä nyt se juttu! Mutta tosiaan yritys päättyy turhautuneeseen kiljumiseen aina. :P

Onnellinen Meillä mennään myös pelkällä tissillä. Eilen neuvolassa kysyi täti ja lääkäri suunnitelmista kiinteiden suhteen ja totesin 'sormiruokailunhan saa aloittaa sitten, kun vauva osaa istua, tämä on meidän aikataulu' ja sitä pidettiin oikein hyvänä suunnitelmana. :) (Toki jos nyt näyttää että sen oppimiseen menee tosi kauan, niin toki aloitan aiemmin sitten. En kuitenkaan ole ajatellut aloittaa ennen 6kk ikää.) Ja kuitenkin sen maidon olisi tarkoitus olla se pääasiallinen ravinto vuoden ikään asti. :) Lapsentahtisesti! Jos se neiti nyt haluaa alkaa lappamaan suuhunsa vain vallan kiinteitä, niin saa. (vaikka kyllä toivoisin että tissi maistuu, tissihetket on niin ihania :Heartred )
 
Itseasiassa olen ottanut selvää jo nyt miten voin jatkaa imetystä kun palaan kouluun ja töihinkin. :)
 
Reginaveritas: mä imetin esikoista 1v 3kk. Ja töihin menin kun poika oli reilu 10 kk. Imetin aamulla ennen hoitoa ja töiden jälkeen ja sitten iltatissi :) tissittely loppui kun herra rupesi vaan leikkimään ja pureskeleen äidin tissiä :D ja hän kuitenkin söi soseita jo 4 kkn iästä. Ja uskon että tissihetket on ihania! Mä kaipaan niitä päivittäin :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Regina , miten olet ajatellut jatkaa tissittelyä kun meet kouluun/töihin? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun ite palaan töihin marraskuussa,neiti silloin 9kk. Esikoista imetin 7kk ,kunnes hänellä ei riittänyt mielenkiinto enää syödä tissiä,kuin 5 min illalla, joten lopetin siinä vaiheessa. Silloin esikoisella oli niinpaljon muuta tekemistä ja ihmeteltävää. Ja kuitenkin haluaisin imettää lähemmäs vuoden ikää.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Ja luulen , että aamuisin en voi imettää, kun lähden jo 5 aikoihin töihin (töissä 6 ). Tietenkin riippuu neidistä.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mä vähensin pois tuosta kanssa hyvin pian aamutissin kiireen vuoksi, meni puuro paremmin kun ei maitoa syönyt aluksi. Siinä vaiheessa kuitenkin jo vaati sen aamupuuron, että jaksoi hoidossa. Lopuksi ei jäänyt kuin iltatissi. Tosin taisi olla tissittelyhetki kun päästiin työpäivän jälkeen kotiin. Tankattiin siinä läheisyyttä kumpikin :Heartred
 
http://www.imetys.fi/index.php/tuke...tavan-aidin-elamaa/464-imetys-ja-tyossakaynti

Tuolta olen lukenut ja muilta äideiltä kuullut, että ovat imettäneet aamulla (osa ihan sielä päiväkodilla) iltapäivällä (joko kotona tai taas päiväkodilla jo) ja sitten illalla. Tietysti tosi paljon lapsesta kiinni! Mulla onneksi mahdollista opiskella iltaisin ja tarvittaessa vaikka ottaa tyttö koululle mukaan, että ne opinnot ei niin haittaa varmastikaan imetystä, mutta just esim. työharjoittelut ja sitten töihinpaluu. Kuulemma rinnat tottuu tosin hyvin tuohonkin tyyliin imettää. :) Saa nähdä miten käy, sekin vaikutaa sitten kun päätetään lähteä uusiin hormonihoitoihin ja pikukakkosta hankkimaan. En todellakaan meinaa mitään pakkoa lähteä tekemään imetyksestä, teen niin kun tuntuu hyvälle ja sopii tytölle. :)
 
Ja näillä näkymin mies vie muksut hoitoon ja minä haen, niin kotona saisi ensimmäisen tissi annoksen vasta. Ja saas nähä muutenkin et kuinka kauan imettää, kun samanlaisia merkkejä ilmassa kuin esikoisellakin, et liian paljon ihmeteltävää, ettei tuo keskittyminen tissiin oo mikään paras.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Semmoinen tuli muuten mieleen, että mihin kaikkiin 'etukerhoihin' porukka kuuluu? Näitä mainoksia kun kolisee ja porukka puhuu liberokerhoista yms.

Minä nyt liityi Napero-kerhoon (Keskon), kun kuulin että liittyessä saa alekuponkeja (ja sainkin). Liberokerhoonkin liityin, kun sitä pistekauppaa niin kehuttiin, mutta eihän sielä ole mitään?! :O Mitäs vielä? Pampersilla on oma kerho, no meillä ei niitä käytetä edes kyllä, ja joku Valion Onni-kerho myös mainosti itseään meille äskettäin...
 
Liberokerhossa olen ja onni kerhoon liityin ihan sen takia, kun sai sen liittymislahjan, jossa yksi on gefilus+D vitamiinitipat. Ne kun yksinään maksaa jo 13-15€ :) ja se ruokalappu on jo kovassa käytössä. Ja puuro syöty :D
 
Dangel Tuleeko sinne Liberokerhoon uusia juttuja miten usein? Joskus kuulin huhuja, että sielä oli Duplojakin? Oonko ihan väärin kuullut... Pitää varmaan sit Onniin liittyä, et saa ne tipat! :D Ne on tosiaan kyllä kalliit ja kuitenkin tulee käyttöön.
 
Napero kerho, onni kerho ja Libero ollaan. Välillä sinne liberon tulee jotain uutta. Se Lego dublo oli sellainen kampanja, mielestäni ei oo enää. Olisko huhtikuussa loppunut, en oo varma.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Ei sinne kovin usein tule uusia, itse olen sieltä ottanut huppupyyhkeitä, ne kun on tarpeen :) ja duplot oli siellä vaan kampanja, niitä keräsin tuolle esikoiselle.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top