Kesäkuun kiemurat

Voi vaan olla todennäköistä, että jos porukka sinne siirtyy, niin täällä avoimella puolella juttelut hiipuu. Sitten on pakko odotella kuukausi ja kirjoitella 30 höpöhöpö viestiä, jotta pääsee mukaan.. No, ymmärtäähän sen, että salaisuudelle on jotkin kriteerit oltava.

Oon kyllä sitä mieltä, että mikään netti ei ole salainen, oli sitten tuollainen salainen ryhmä tai facebook. Kyllähän sen 30 höpöhöpöviestiä saa kasaan, jos haluaa, varsinkin jos tunnistaa jonkun julkisesta lasketut ajat listasta ja haluaa mennä kurkkimaan. Ja vaikka se nykyään unohtuu, niin kaikki minkä kerran nettiin laitaa, jää sinne vaikka poistaisikin. Siksi minusta pitäisi luopua tuosta julkisesta tietojen listauksesta, jotta voisi avautua mahdollisimman anonyymisti. Tuollainen ikä, la, sairaala, monesko lapsi, yksilöi jo aika hyvin..
 
Muuten, tiesittekö, että tälläinenkin

http://archive.org/web/

on olemassa? Löysin tuolta jo poistuneita joskus teininä väsäämiäni nettisivuja... :confused5 Tuohon siis kirjoitetaan osoite, ja se näyttää eri vuosilta snapshotteja siltä sivulta. Nörtit osaa varmaan palautella sivuja vielä paremminkin..
 
:DDDDD Löysin tuolta omatkin. :D Olispas hieno nostalgiatrippi! Oon kyllä tiennyt tosta, mutta en oo käynyt tuola. :)

Kyllä itse ainakin kohtelen kaikkea tietoa, jonka nettiin laitan, sellaisena että voin sen takana seistä 'tosielämässäkin', vaikka kuika kirjottaisi nimimerkillä. :)
 
Pyrin yleensä olemaan tarkka siitä, mitä kirjoitan nettiin, mutta jollain tapaa se rupeaa vähän lipsumaan kun pidempään on jollakin foorumilla. Tännekin tulin ajatellen ensiksi, että kirjoittelen jotakin kevyttä joskus välillä, mutta tulipa jäätyä. Ja kotikaupunkikin mainittua. :p Eipä silti, voin seistä sanomani takana, että lueskelkoot ketkä tahansa nyt jaksavat aikaansa vakoilemiseen käyttää... :cool:

Mutta facebookiin kun tuli tuossa joulukuussa liityttyä, että pysyy vähän kärryillä joidenkin ryhmien jutuista, niin se profiilikuva! Kun niitä googlaamalla löytyy aina ties mistä, niin oon pähkinyt, että mikä kuva ois nyt ok, jossa ei näy naamaa, mutta silti olis tavallaan tunnistettava tutuille.. Huoh, olisin niiiiin tyytyväinen, jos tää omalla naamalla somessa -villitys ja velvoite katoais muodista.
 
Itse olen kyllä omalla naamalla FB:ssä, mutta siitä pidän kiinni, ettei tytöstä sinne mitään tietoja mene. Tai sen verta on, että meillä on tyttö. :D Olen myös vaatinut sukulaisia ja kavereita noudattamaan samaa, ettei mummitkaan laita mitään kuvaa ja siihen alle vielä nimeä, että tässäpä meidän Mussu Mussukkainen. :P Toki tiedän, että tää on monien mielestä vainoharhaista ylisuojelua, enkä missään tapauksessa halua tuomita niitä, jotka kuvia laittaa tai nimen kertoo. Mulla tosin painaa kyllä sekin, että tosiaan on ongelmia äidin kanssa ja on helpompi kieltää kaikki, kun laittaa rajoituksia.
 
Täällähän on filosofit liikkeellä - ja ihan aiheesta! Itsekin pohdin noita asioita usein. Mulla on lapsista fb:ssa lähinnä sellaisia kuvia, joissa heitä on kuvattu takaapäin. Neidistä on muutama kasvokuva, mutta enempiä ei ole tarkoitus laittaa. Isompien lasten kohdalla olen saanut todeta, että äitinä on vain pakko yrittää rämpiä mukana hurjassa sovellusmaailmassa, jotta edes vähäsen pysyy perillä, mitä he käyttävät tai millä sivustoilla liikkuvat. Myöskin työtäni ajatellen on hyvä tietää, mikä on lasten ja nuorten kohdalla IN. Mutta on tämä netti vaan niin paljon mahdollisuuksia, mutta myöskin vaaroja täynnä.

Kesäkuu on, muttei siltä tunnu. Aamulla satoi räntää ja oli +3 astetta!!! Toppaliivin puin päälle, kun painuttiin pienten kanssa pihalle. Juhannukseksikin on luvattu sellaista säätä, ettei välttämättä mökille viitsi lähteä. Ärsyttää!

Oon ollut viime päivät aika väsynyt, kun tuota potkupalloa on tullut toljotettua kaiket illat ja osin yöt. Kun ei vaan malta olla kattomatta... 2-vuotias heräilee vähän aamusta riippuen 6-7.30 välillä, joten mulle ei unta ehdi kovin paljon kertyä. Neitikin syö n. 3 krt/yö. Ihan vaan itseä saa syyttää, ettei malta mennä nukkumaan. Kesällä on kuitenkin niin kiva valvoa myöhään :)
 
minen oo ollenkaan fbssä ja kaikille tuntui olevan selvää ettei mun vauvaakaan sinne tarvi esitellä, kunnes ristiäisten jälkeen sieltä löytyi miehen puolen sukulaisten julkaisemana vauvan lähikuvia myöten koko juhlat, meidän koti, minä, minun sukulaiset. tuntu niin alastomalta mutta olin kovin väsynyt silloin ettei ollut voimia raivostua

ois tietenki pitäny juhlissa ottaa se puheeksi mutta en tajunnu. eipä sille mitään enää siinä vaiheessa voinut, oon lopen kyllästynyt taistelemaan sitä ainaista kuvaamista ja julkaisua vastaan, yksinäni tuulimyllyjä koittanut pysäyttää about niin kauan kuin Facebook on ollu olemassa.

sitte hirveesti jossain vaiheessa halusin tänne laittaa pari otosta kun muutki, täällä ei olla omilla nimillä ja mitä oon ihmisiä kuunnellu irl niin lähestulkoon kaikki iljeksii näitä mammafoorumeita viimeiseen asti, kun "ne on ihan sekasin kaikki hormooneista siellä, älä ainakaan niitä lue"
joten aika turvalliselta tuntuu tänne kirjoitella ja pari kuvaakin julkaista =D

no siitä meni hetki niin mies pyysi että saako laittaa yhden kuvan facebookkiin, kun mullakin on täällä. mikäpä minä sitten lopulta olen kieltämään, kun on hän miehenkin lapsi..
se on vaan niin älyttömän tärkeä tuo facebook/instagram/twitter joillekin, ymmärrän kuinka monilla heidän koko sosiaalinen elämä seisoo sillä, ja ilman ollaan kuin kala kuivalla maalla.

nyt niitä pojan kuvia taitaa olla jo kolme siellä, mutta mies näyttää mulle aina mitä aikoo julkaista. ainoa mikä mua vähän enemmän inhottaa niin on miehen entinen tyttöystävä joka on sitä kuuluisaa piinaaja-mallia, ja miehen mukaan sillä ei oo kaikki kotona, niin jotenki en haluais että se näkee edes kuvia meidän lapsesta :p

anoppikin on esittänyt useaan otteeseen närkästystään siitä miksi hän ei saa omaa kullannuppuaan siellä jakaa ystäville ja sukulaisilleen, mutta en oo noteerannut koko asiaa
ääh. oon joku dinosaurus:bigsmurf
 
Täällä ollaan koko perhe näin juhannuksen alla kipeenä =(
Esikoisella korvatulehdus ja emilialla on jokin tulehdus. Molemmilla ab-kuuri. Siis emilialla oli tulehdusarvot koholla, mut kuitenkin korvat ja keuhkot olivat ok. No itsellä ja miehellä flunssaa. No tuleepa sitten erikoinen juhannus. Esikoinen kyl tuntuu olevan kaikkein tervein tällä hetkellä.

Mut kaikille hyvää ja rauhallista juhannusta !!!


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Akseli menee huomenna ensimmäistä kertaa yökylään. Mummulle tietty :) Vähän jännittää, et miten siellä sujuu, mut eiköhän se siitä. Meillä on miehen kanssa tänään vuosipäivä ja sitä sitten huomenna juhlistamaan :Heartred

Niin ja itseasiassa huomenna tulee kuluneeksi vuosi siitä, kun tein positiivisen raskaustestin :Heartred

Hyvää Juhannusta täältäkin kaikille! :)
 
Hyvää juhannusta meiltäkin! :talk017

Meillä olis eessä reissu toiseen mummolaan. Mies jo tuskaili, että kun työpäivän jälkeen on aina kauhean väsynyt ja joka viikonloppu on jotakin menoa, niin ei mitään ehdi kesällä tehdä. Taidetaan ottaa kesä ihan rauhallisesti siis. Ja sehän on lopulta parasta. :love2 Mies ei tuossa työsopimusta tehdessään tainnut pyytääkään nyt lomaa kesälle, viime kesänä sai loppukesästä viikon vapaata ja käytiin Lapissa. Kyllä se vaan on Suomi paras matkailukohde ainakin minun mielestä. :)
 
Panda: mekin mielellään kierrellään Suomea ristiinrastiin, ku mentäisiin ulkomaille. Yhdessä ollaan oltu Pärnuussa kauimpana =) ja muutamia kertoja Tallinnassa,mut en nyt tiiä onko tuo sit niin ulkomaa. Täälläkin otetaan suht rauhallisesti kesä. Miehellä viel juhannuksen jälkeen pari viikkoa töitä ja sit kuukauden loma. Heti ensimmäiseksi lähdetään viikoksi katinkultaan. Ja sit varmaan osa lomaa menee tontilla ollessa ja puita laittaessa\ höylättäessä. Omaa huushollia kun rakennetaan. Tai siis ei olla paljon viel edes tehty. Rakennuslupa on ja hieman kaivettu tontilla. Mut yl hyvää tulee pikku hiljaa kun tekee. Ja tarkoitus olisikin tehdä 3-4 vuodessa, eikä jossain puolessa vuodessa, niinkuin monet sen tekee. Ja olisi myös kiva olla pitempään mökillä, kun nyt ei oo kovin ehtinyt kun on joka viikonloppu ollut juhlia. Kolmet nyt takana ja juhannuksen jälkeen viel yhdet niin sitten hetkeksi taukoa. Ja saisi se kesäkin tulla ihan jäädäkseen eikä tälläistä 10-30 asteen heittelyä. Ei tykkää yhtään.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
täällä ollaan maisteltu nyt toista päivää baby guacamolea maxin delin ohjeella ja kyllä uppoaa. eilen väänteli suuta siihen malliin että mitä ihmettä tää nyt sit on, mutta söi kuitenkin kaiken mukisematta. tänään odotti jo ekan lusikallisen jälkeen suu ammollaan seuraavaa satsia. tänne sitä herkkua! piti meteliä ja innoissaan potkutteli menemään

on niin hyvin lähteny tää kiinteiden maistelu käyntiin että oon aivan mielissäni. jätin porkkanan tuonnemmaksi kun innostuin niin tuosta avokadosta. pakkasessa on vielä kosolti marjoja viime syksyltä että sieltä vois tulla seuraavat kokeilut
 
Mitäs täällä nyt porukalle kuuluu? Vähän on tuntunut hiljenevän? :sad001

Meillä menee samaan malliin, kuin ennenkin. :) Juhannus nyt oltiinkin sitten kotosalla ja sukuloidaan sitten viikon parin päästä vasta. Kääntyily on nyt jäänyt vähän vähemmälle ja neiti keskittyy ryömimisharjoituksiin, mutta edelleenkin se päättyy raivoisaan kiljumiseen, kun ei onnistu.

Itse olen kovasti innostunut noihin FB:n kirpputoreihin ja ostanut tytölle vaatteita :p

Ihanaa kun saadaan olla koko perhe yhdessä! :Heartred
 
Jussit on nyt sitten juhlittu ja melko kylmissä merkeissä. Hrrrrrr.... Oltiin yksi yö mökillä ja se riitti. Olisi niin ihanaa päästä viettämään aikaa mökille siten, että tarkenisi pulikoida järvessä ja viettää aikaa rantsussa. Lämpöisiä kelejä odottaessa...

Mä oon ReginaVeritas ihan koukussa noihin fb-kirppiksiin. Oon ostanut sieltä tosi paljon vaatteita viimeisten kuukausien aikana. Järjestelin tänään vähän pikkuneidin vaatteita ja tajusin, että neidillä on melkoisen paljon päälle pantavaa jo 92-kokoon saakka. Piti ihan pistää lukumääriä paidoille, housuille ja mekoille, jottei homma karkaa ihan käsistä. Mä oon kyllä kolmen pojan vaatettamisen jälkeen mennyt ihan sekaisin noiden tyttövaatteiden kanssa :D Kaikki, kun tuntuu olevan niin ihania. Onko sulla jotkut suosikkikirppikset, millä pyörit?

Ihanan kakun Dangel tehnyt! Oliko se juustokakku?

Suomi-matkailu rules, mutta kyllä näin kylmän jakson jälkeen alkaa etelän reissu houkuttaa. Vähän ollaan mietitty syksyksi matkaa, muttei vielä olla varailtu mitään. Voipi jäädä vain haaveiluksi.

Mä oon niin onnellinen, että pikkuneitille maistuu kiinteät! Suu aukeaa heti, kun näkeekin lusikan. Tuntuu mahtavalta, kun edellinen kiinteiden aloittamisrupea pikkumiehen kanssa oli yhtä tuskaa.
 
Ihanaa Onneli, että joku muukin! :DDD Kuulostaa ihan samalta kun mun homma. :wink Sit päätän 'nyt pidän taukoa! en katso yhtään mitään!' ja yhtäkkiä tajuan katsovani yhtä läpi ja sitten toista ja av:t ja yv:t lentelee: :D Eniten on tullut ostettua 'Lasten kirpputori H&M Lindex Kappahl (koottain)' ja 'Lasten kirpputori Lindex, Kappahl, H&M + kansio merkkituotteille'

Jos mä nyt laitan tähän linkit kaikkiin missä pyörin... :wink

Tuttakirppis https://www.facebook.com/groups/1375067626073466/

Po.p kirppis https://www.facebook.com/groups/PolarnoPyretkirppis/

Tyttövauvojen vaatekirppis https://www.facebook.com/groups/788649661164256/

Metsolan Kirpputori https://www.facebook.com/groups/136139129820357/

Lasten kirpputori H&M Lindex Kappahl (koottain) https://www.facebook.com/groups/203238336412779/

Ihanat lastenvaatteet kirppis https://www.facebook.com/groups/ihanatlastenvaatteetkirppis/?fref=ts

Vauvanvaate kirppis https://www.facebook.com/groups/237914656301550/

H&M kirppis lapsille https://www.facebook.com/groups/216987891692437/

Lindex, H&M, Kappahl, Seppälä- kirppari (lapset) https://www.facebook.com/groups/526013060795964/

Lasten kirpputori Lindex, Kappahl, H&M + kansio merkkituotteille https://www.facebook.com/groups/463428590445927/




Laita nyt ihmeessä mullekin vinkkejä, jos multa puuttuu joku täysin lyömätön kirppis tosta listalta! :D
 
Meilläkin menee kaikki hyvin, yöunetkin on pidentyneet (5-7h pisin unipätkä ja yhellä yösyötöllä mennään), mamma ei oo vain "muka" ehtinyt kuin käydä lukemassa teidän kirjotuksia täällä. Juurikin noiden facebookin kirppistelyjen takia. Mä sekaan lähinnä vain meidän oman paikkakunnan ja lähipaikkakuntien lastenvaatekirppiksiä, jotta kiitti ReginaVeritas noista linkeistä, heti lähti muutama liittymispyyntö (heh, ja mamman nöräilyt koneella vain lisääntyy) :wink Oikeesti joka ilta pitää kattoo noi ryhmät läpi...älytöntä!
Oltiin kans Juhannuksena yks yö mökillä palelemas, enpä muista koska olisin Juhannuksena tarvinnu villasukkia!! Mäki niiiin haluisin johonki etelän lämpöön lomailemaan, mutta taitaa se reissu jäädä ensi vuoteen, kun tuo poitsu on vielä niin pieni...
Meillä ei vieläkään käännytä, kylelleen jo kääntyy ja kova yritys on kiepsahtaa siitä mahalleen. Eikö se tuosta pian...
Ruokailuista: Kiinteistä saa jotain kasvis- tms.sosetta max. puoli pilttipurkillista ja 1/3 purkillista hedelmäsosetta tissimaidon ja iltavellipullon (100-120ml) lisäksi päivässä. Hyvin menee täälläkin kiinteät alas...Kohta alotellaan puuron maistelu, viikon päästä kun on 5kk ylitetty :) Syöttätuolissakin jo viihdytään. Meillä on kotona stokken tripp trapp babysetillä pehmusteineen, niin hyvin pysyy jo ruokailun ajat siinä vaikka ei vielä ite istukaan tuetta. Mummolassa on sellanen perus vanhanmallinen syöttis, niin siinä ei vielä voi oikein istuttaa vaikka olis kuinka pehmustettu...
Lämpösempiä kesäkelejä odotellessa! :)
 
Niin, valitin jokin aikaa kun meidän yöt on semmoisat pyörimistä ja potkimista. Dangelin(?) ehdottamaa unipussia en oo kerinnyt kokeilemaan, mutta se jo helpotti, kun laitoin neidille omaksi peitoksi sellaisen vauvalakanan (noin muuten nukkuu siis mun kanssa saman peiton alla). Ei enää tunnu niin ikävälle ne pienet kantapäät, kun jotain välissä. :wink Toisinaan herää ihan kunnolla hereille, kun niin kova meno, mutta nukahtaa tosi helposti uudestaan kun vähän tissiä käyttää huulilla. :D Tiiä vaikka heräilis useamminkin, enkä vaan noteeraa kun nukahtaa iteksiin uudestaan. Tosi kiinteä päivärytmi on meillä, hyvin vähän poiketaan! Mutta kuten tämänkin aikaleimasta näette, minä se vaan en osaa nukkua... Varsinkin nyt on paha kun mies on kotona ja niin mielellään ottaa tytön aamulla hoitoon ja jättää minut nukkumaan... Noh. Torstaina on neuvola ja pakko herätä seitsemältä. Eiköhän siinä ole shokkia tarpeeksi mullekin 'tahdistukseen'!

Pikkunöösäkin on hyvä vaan, onneksi en tosiaan ole ainoa, joka noita koluaa. :D Luojan kiitos on tullut ostettua toistaiseksi vaan fiksua kamaa (tosin ehkä nyt on turhan monta mekkoa koossa 74... :DD ) ja mieskin on ihan tyytyväinen kun niin paljon halvemmaksi tulee ostaa sieltä kun kaupasta.
 
Takaisin
Top