Kesäkuun kiemurat

Hyvää kesän alkua kaikille myös mun puolesta! Minä toivon sellaista sopivan lämmintä ja aurinkoista kesää, lapsuuteni kesien tyyppistä :) Ensimmäiset pari viikkoa menee mun kohdalla siihen tottumiseen, että isommat koululaisetkin ovat koko ajan kotona. Onneksi ovat jo aika omatoimisia ja viihtyvät kavereiden kanssa pihalla. Iltaisin sitten ollaan enemmän omalla porukalla kotosalla. Heinäkuussa olisi ajatus käydä mökillä ja katsastamassa parit huvi- ja vesipuistot. Mies kun jää vasta tuolloin lomalle. Millaisia lomasuunnitelmia teillä on tuon ensi viikon Tampereen miitingin lisäksi?
 
Mä mietin kans jonku aikaa sitä vatsalihashaastetta, mutta päätin sen nyt toistaiseksi vielä skipata. Kun ei noi vatsalihakset oo vielä(kään) täysin palautuneet. Vielä mahtuu semmonen 1,5-2 sormee, et semmonen rako vielä on. Periaatteessa voisin siis vatsalihaksia jo tehdä ja silloin tällöin olen tehnytkin mut täysillä en oo uskaltanu. En haluu sitä tyrää. Ja jos liian aikaisin lähtee treenaa niin ei ne vatsalihakset palaudu vaan se rako taitaa jäädä pysyväksi :/

Meillä ollut elämä aika hektistä, toukokuu oli ohjelmaa täynnä. Jotenkin oli kiva katsoa kalenteria tänään, kun on aika pitkälti tyhjää täynnä. Voi tehdä jotain, tai olla tekemättä yhtään mitään. Ihan fiiliksen mukaan :) Meillä mies pitää kesäloman elokuussa ja silloin varmaankin tehdään joku reissu. Mulla ois synttärit heinäkuussa ja miehellä elokuussa. Elokuun lopussa me ollaan menossa ysärifestareille Suvilahteen. Hankittiin sinne kahden päivän liput :)
 
Siis voi hyvää päivää mitä hulinaa on ollut tässä! Rota laittoi mahan tytöllä aivan mutkalle!

Ei ole oikeastaan lomasuunnitelmia, juhannuksena ollaan Savossa.
 
Nyt on 3 päivää tehty vatsalihashaastetta ja kyl eiliset jo otti koville :D Tänään on lepopäivä, paitsi mulla, kun koiran kanssa agilitya tänään :)

Meillä on lähinnä mökkeilyä suunnitelmissa. Tässä kuussa olis tarkoitus viikonloppuja/juhannusta vietellä miehen sukulaisten mökillä, mikä on noin 40 min ajomatkan päässä meren rannalla. Ens kuussa olis tarkoitus lähteä Posio suunnille meidän perheen mökille viikoksi. Samalla sukuloimaan, kun mun vanhemmat on molemmat kotosin sieltä :) Sinne on meiltä semmoset noin 700 kilometriä eli 9 tunnin ajoreissu :D Tosin pysähdytään välissä matkalla yöpymään ja poitsun kanssa ei muutenkaan voi koko matkaa ajaa suoraan :)

Niin ja elokuussa on Porispere, jossa on aikas kova kattaus tänä vuonna, niin sinne ollaan miehen kanssa menossa. Akseli on mummulassa hoidossa sen viikonlopun, tosin mekin aateltiin sinne mennä yöpymään, kun ne asuu aikalailla Porin keskustassa ja meille on jonkin verran matkaa. Päästään helpommalla :D

Että onhan tässä tätä ohjelmaa :D Ensi viikonloppuna olis tarkoitus lähtee ystävien kanssa ekaa kertaa viihteelle, sitten viime kesän.. Katotaan mitä siitäkin tulee, kun saattaa tuo alkoholi nousta vähän eritavalla päähän :D Akseli täyttää ens viikolla 4 kuukautta, niin jos hänet uskaltaisi sitten isälle jättää illaksi/yöksi hoitoon :wink vähän jännittää, varmaan soittelen tunnin välein, että miten menee :D
 
Meillä olis suunnitelmissa tehä Tallinnan reissu Juhannus-viikolla, hakia kihlajaisjuomat (kihlajaisia vietetään heinäkuun puolivälissä), kun menimme poitsun ristiäisissä kaikkien yllätykseksi kihloihin. Ei varmaan muita suunnitelmia, kun miehellä on aika työntäyteinen kesä ja pystyy irrottautumaan lomalle vain tuoksi yhdeksi viikoksi.
Ai niin, viime lauantaina aattelin ystäväpariskunnan luona, jotta maistelen pari lonkeroa ja vähän punaviiniä, niin eiköhän poika nostanu sellasen metelin, kun äiti alkoholin hajuusena syötti korviketta. Hän sai siis aivan järkyt raivarit, ehdin yhden pullon lonkeroa juoda ja maistaa iskän lasista viiniä...niin se oli siinä. Vissiin väsy, uudet ihmiset, vierastaminen, uusi kyläpaikka jnejne yhteisvaikutus aiheutti ja sit tuo alkoholinhaju, kun ei äiti tuoksunu äidiltä. Itki siis niin hysteerisenä, että aivan pelästyin, kun tuo jätkä on kyllä alkukuukausina itkenyt muidenkin vauvojen edestä, niin ikinä ei vielä tuolla lailla oo laittanu...jotta täällä ei ainakaan ennen noita kihlajaisia poikaa voi korvikkeen varaan jättää...
 
Noniin, nyt olis semmoinen olo, että jaksaa kirjoittaakin.

Onnea Pikkunöösälle kihlauksesta. :)

Meillä on nyt ollut rokotuksista lähtien ensin kauheat mahaitkut ja nyt sitten ei meinaa nukkua ei niin millään! Tämäkin nyt sitten tuli kirjoitettua osissa, kun heräsi itkemään ja pitää mennä rauhoittelemaan.... Aivan väsyneenä pitää kiukutella, kun ei yhtään huvittaisi nukkua ja sitte kun ei nuku niin tulee vielä isompi itku, tietysti. Ei maistu päiväunet, eikä yöunet. Onneksi yöllä sentään sitten loppujen lopuksi nukkuu, kunhan on vaan kiukutellut tarpeeksi.

Neiti varmaan kääntyisi jo mahalta selälleen ja toisinpäin, jos malttaisi kokeilla . :D Lelut pysyy käsissä ja menee suuhun, tosin vielä kivempaa on huitoa ja repiä lelukaaren leluja. Musiikkia tykkää kovasti kuunnella. Kauheasti jutustelee. :) Kohta varmaan kuullaan ekat ihan oikeat naurut. :)

Ei tosiaan ole kesäksi kummempia sunnitteilla. Juhannukseksi Savoon, muuten ei varmaan matkustella, ellei saada inspiraatiota lähteä Tallinnaan tai Tukholmaan (ja saada siihen sitten koiravahtiakin). Korkeasaari käydään varmasti ja toivottavasti Suomenlinna myös.

Toiset sielä tekee vatsalihashaasteita ja minä kardemummakakkua. :D
 
meillä tuli tänään ensimmäisen kerran pojalta oikea, oma nauru. nyt ei ollu enää pelkästään höhö-hörähtelyä kuten aiemmin, vaan kupliva pehmeä, ihan kunnon nauru. tuli tilanteessa kun tultiin pihalta ja pyyhin pojan käsiä viileällä rätillä, taisi kutittaa.

olen tosiaan huojentunut että hällä on nauru =D
kun en tiiä onko miehellä ollenkaan omaa naurua, enkä oo hänen isänkään kuullut koskaan nauravan, sellaisia hymähtelijöitä ovat enemmän. en totta puhuen ole kuullut yhdenkään veljensäkään nauravan mutta en ole ollu niin paljon tekemisissä että voisi varmuudella sanoa mitään.

meidän puolella taas on kovasti (ja kuuluvasti) nauravia, minä ja äitini varsinkin.

täälläkään ei oo kyllä mitään kuntoiltu. ajattelin että sen aika on sitten kun imetys on loppu, samaten kuin syömisen määrää saatan alkaa silloin vähän katsomaan tarkemmin

jätin pois kofeiinipitoiset juomat tuossa vasta, eikä oo kyllä pitkään aikaan ollu näin hyvä olo. johtuu varmasti ruuastakin, tulee syötyä paljon terveellisemmin kuin koskaan aiemmin.

ja mikä parasta, meillekin on tullu kesä, ihanaa kun voi vaan mennä ulos eikä tarvitse pukea pojua :) eilen oltiin suomen lämpimin paikka :) hyttysiä on ihan vähän vielä, mutta poika sai jo osansa niistä. punaisia paukamia oli pitkin poskia, mutta hänpä ei ollu moksiskaan, onneksi
 
Olikos täällä ketään sieltä Kuopion seudulta päin? Me muutetaan miehen sukulaisten luokse pariksi kuukaudeksi heinäkuun alusta ja mulla ei siellä päin oo ketään tuttuja. Hepan otan myös mukaan parin kuukauden lomaselle, niin on jotain tekemistä.. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Terveiset täältäkin.
Viime viikolla käytiin puuhamaassa. Kivaa oli vaikka minä ja Emilia paljon mihinkään osallistuttu, mut esikoinen ja mies meni senkin edestä. Sit oli toinen pariskunta meidän kanssa ja heil 10 ja 8 vuotiaat lapset. Mukavaa oli. Sit oltiin yhden pienen pojan ristiäisissä sunnuntaina. Kahdet juhlat takana ja kahdet viel edessä tässä kuussa =)

Neiti kasvaa mielestäni hyvin. Ja on pienestä kiinni et kääntyisi selältä mahalleen. Todella paljon jokeltelee ja juttelee. Sekä nauraa ääneen. Viedään paljon leluja suuhun ja syödään niitä.

Esikoinen vaan on koko ajan Emilian kimpussa ku hän lattialla. Huomaa välillä ku Emilia saa olla yksin vaik olohuoneessa lattialla niin siirtyy kummallisesti metrinkin paikasta A paikkaan B. Tai sit pyörii navan ympärillä.

Pelkällä tissillä mennään vielä. Miten muilla ? Mitä teillä syödään? Ajattelin jos sit 5 tai 6 kk kohdalla aloittaisi kiinteitä. Se on vaan niin helppoa mennä tissillä. Sen sit näkee kuis pal o kasvanut juhannuksen jälkeen ku on 4 kk neuvola.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Meillä on tosi paljon jutustelua. Naurua tulee joka päivä, mutta joka kerta eri jutulle ja vitsit vanhenee nopeasti. :) Monta kertaa olen jo todistanut, kun tyttö kääntyy unissaan selältä mahalleen (sitten jonkin ajan kuluttua aina herää siitä ja hermostuu, kun ei pääse selälleen), hereillä ollessaan kovasti yrittää kääntyä ja ryömiä, mutta kun tyttö jaksaa uusia asioita harjoitella yhtä hyvin kun äitinsä, on lopputuloskin sama: kiukku ja itku (no minä en sentään kyllä itke). :D Lempilelut on valikoituneet, kauheasti tykkää niitä mutustella ja viskoa leikkikaaressa. Hassu tapa neidillä liikkua lattialla, nostaa lantiotaan ja sitten puskee jalkapohjat lattiaan, selällään liukuen. :DD Pyörii myös 'akselinsa' ympäri samalla tyylillä (siis napa paikoillaan periaatteessa)

Onko muut huomanneet, että isi kelpais johonkin hommaan paremmin kun äiti ja toistepäin? Meillä näyttää tuo isä olevan se, jolle nauretaan enemmän, mutta jos itku tulee, niin ei kertakaikkiaan taida olla äidin voittanutta.

Onnellinen Meilläkin pelkällä tissillä ja sillä mennään 6kk ikään asti, ellei ala näyttää siltä, että ei maito riitä (ei kyllä vielä siitä onneksi pelkoa). Ehkä ihan jotain pientä voisin antaa maistaa, pihalla kun kasvaa mustikkaa, vadelmaa ja mansikkaa, niitä voin tarjota ehkä ennen sitä, jahka kypsyvät. :) Musta vähän tuntuu, että jotenkin on painostusta ilmassa, että pitäis jo nyt aloitella kiinteitä (neuvolassa, lähipiirissä)... En aijo taipua tässä! Imetystukiäiti on mua kovasti tsempannut tässä, että uskallan pitää oman pääni, mikä on tosi kiva. :) Meilläkin juhannuksen jälkeen 4kk neuvola!
 
täälläki käännyttiin tässä pari päivää sitten ekan kerran mahalleen niin että käsikin saatiin pois sieltä välistä. selällään hän ei oikeen enää viihdy missään ja sitteristäkin yrittää muljuta pois.

kantoliinaan asettuu kuitenkin rauhassa ja tykkää seurailla maailmaa jos vaan ei tuu liian kuuma. järvellä ollaan oltu nyt pariin otteeseen muutaman tunnin reissu ja makeasti nukkuu siellä minkä aaltojen tuijotukselta ehtii

me aloitettiin bataattisoseella kiinteät. mä en vaan kestäny enää kattoa sitä maiskutusta kun ite olin syömässä =D

no oli siinä sekin että meillä jäi 4 kk neuvola välistä kun täti oli kipeänä, niin sen varalta jos paino ei olekaan noussu tarpeeksi tässä välissä ja huomattais vasta seuraavassa neuvolassa niin ei ois kiva. kerran päivässä siis bataattisosetta annosta hissukseen kasvattaen ja reilusti maitoa oon lypsäny sekaan. ens viikolla aattelin ottaa vuorostaan kokeiluun porkkanan.

poika söisi paljon enemmänkin tuota bataattia kuin mitä oon antanu. tänään oli jo tosi vaikea syöttää kun hän yrittää ottaa ite kiinni siitä lusikasta ja vetää suuhunsa :p
 
Mun täytyy hehkuttaa: Juho nukkunut kaksi yötä klo 21-07, eli 10 tuntia putkeen! \O/
Ja kiitos MMALJO vinkistä, että velliä ja korviketta sekaisin. Sillä uppoaa velli juholle, taitaa edes auttaa noita yöunia :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä tulee vissiin nämä kääntymiset ja muut liikkumiset nyt rankasti uniin. :D Nukkuu kyllä edelliseen tapaansa, mutta hyörii ja pyörii unissaan ihan tajuttomasti! Pitää ehkä alkaa kohta kokeilla pinnasänkyä, kun omat unet on koetuksella toisen potkiessa kylkiin. :p

Meillä on täällä ollut kaikenäköistä. Juhannuskin on kohta. Itseä ahdistaa kamalasti oman äidin käytös... En nyt jaksa kertoilla enempää (ja tyttökin kuuluu heräilevän päikkäreiltä), ehkä joskus toiste. Ahdistaa niin perkeleesti, että johonkin pakko purkaa.
 
Reginaveritas suosittelen unipussia! Meillä oli esikoisella jo mainio kun liikkuminen tuli uniin ja nyt on myös Juholla käytössä. :)
Ja pura vaan tänne kaikki :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Takana ensimmäinen mummolareissu. Siellä vaan on isompi koira kuin meillä ja haukku sillä on niin voimakas, että itkut tirautettiin monta kertaa siitä. :crybaby2 Muuten hienosti sujui, poika ei kauheasti kiinnostanut koiraa, kun lähinnä meidän koiran perään oli. :thumright Vähän olin mietteliäs, kun se on semmoinen häsläri ja niin iso, pahaa ei tarkoita, mutta kun on sellainen kröhmy... :p

Tässä mietitään missä vaiheessa aloiteltaisiin kokeilemaan kiinteitä. Aattelin, että pikkasen vois aloittaa jo ennen 6kk. Neuvolasta saatiin esitteet mukaan, mielipidettä tosin ei tuntunut kauheasti asiaan olevan, että miten vain taitaa olla ok. Ehkä siinä, kun alkaa olla 5kk ikää aloitellaan kokeilut.
 
Mikäs juttu tuo on, että toukokuisista alkaen on tullut lasketun ajan ryhmiin salaiset ryhmät? Yksityisyys on ihan mukava juttu, mutta en tiedä sitten meneekö vähän mauttomuuden rajoille nuo kriteerit, että näin ja näin pitää olla että pääsee sinne, ja vähintään 10 viestiä kirjoittaa ettei tiputeta pois.. o_O En esim itse halunnut silloin siihen laskettujen aikojen listaukseen, koska ensinnäkään en tajunnut mikä idea siinä on, ja toiseksi en halunnut synnytyssairaalaani esille johonkin listaan... Itse asiassa jäin tälle foorumille juuri siksi, ettei täällä ollut pakkoa kirjoittaa jotakin höpöhöpö viestejä, jotta saisi määrän täyteen ja pääsyn lasketun ajan ryhmään..
 
Käsittääkseni toukokuisilla ja niillä nuo ryhmät on nyt koekäytössä? Salaiset ryhmät kai luotiin, kun ihmisillä oli toivetta käydä yksityisempää keskustelua? Kaikilla ei ole välttämättä turvaverkostoa kotona jolle niin uskoutua ja halutaan kuitenkin pitää asiat salaisena. Lisäksi tuolta ei voi sitten juttuja lainailla noihin vaun artikkeleihin, sekin kun on joitain närkästyttänyt, että keskusteluja otetaan artikkeleihin.

En ole ihan omasta kannasta vielä varma, mutta iha kiva juttu mun mielestä. :) Ja pakkohan siinä on joku raja olla millä pääsee salaiseen ryhmään, muutenhan se ei ole salainen. :wink Eikä sitä ole pakko käyttää. :)
 
Takaisin
Top