Kesäkuun keskustelut

Selkävaivaiset... oletteko kokeilleet tukivyötä, jos sellaisesta löytyis apu. Toiset sanovat, että neuvolasta saa lainaksi, mutta epäilenpä sitä ainakin täällä pk-seudulla. [:)]

Hieman hätäisesti luen tekstejä, kun Halipossu olikin vyöstä kirjoittanut. [:)]
 
Kirjoitanpa nyt tännekin vaivoistani, kahdella muullakin foorumilla kirjoittelen :)

Pahoinvointia ollut jo parisen viikkoa, oksentanut en ole mutta yököttää jatkuvasti. Yleensä olo helpottaa hetkeksi kun syö jotain, mutta aika pian se olo palaa kuitenkin.

Väsymys on jotain aivan järjetöntä! Joka ikinen päivä heti klo 16 jälkeen alkaa väsyttää ihan tolkuttomasti ja voisin nukahtaa vaikka ruokapöydän ääreen. Aamupäivästä virtaa olisi vaikka muille jakaa, joten siihen aikaan en voisi edes harkita nukkumista, koska tuskin siitä mitään tulisi. Eikä sitten iltapäivällä enää viitsi nukkua päikkäreitä, koska muuten jää yöunet nukkumatta.

Ensimmäinen neuvola ensi viikon perjantaina (11.6), sitä odotellessa.. Varhaisultrassa olen käynyt jo 25.5 ja siellä näkyi pieni syke ja sikiökin oikeassa paikassa ja oikein hyvinvoiva <3 

Minä ja "Kaapo" 9+1
 
Kerroin kuitenkin töissä, esimies otti asian hienosti, itseasiassa oli ihan riemuissaan [:D]. Ja on todella iloinen minun ja työkaverin puolesta. Paljastetaan sitten myöhemmin kesällä myös muille työkavereille.

Selkäkivuista, mulla on käytössä moottoripyöräilyyn tarkoitettu tukivyö, munuaisvyö on nimeltään ja toimii aivan loistavasti. Yksi lääkäri halusi talvella ottaa kuvat siitä ja kyseli mistä on ostettu kun vastaavat maksaa Instrussa jopa 70€ ja tuo minun alle 10€ [:)]
 
suokaa anteeksi etten ole vieläkään päässyt täysin kärryille tämän palstan toiminnoista [:D] haaveiluajasta olen kirjoitellut toisella palstalla ja nyt tämä tuntuu tosi monimutkaiselta. ja teidän nimimerkkejä en millään jaksa muistaa joten joutuisi kokoajan selaamaan sivuja taaksepäin... huoh [:)]

mutta löysin sattumalta netistä jonkun lääkärin kirjoitattamana muutamia juttuja jotka liittyi siihen oireiden katoamiseen (ja pitikin mennä hävittää se sivu!), eli tissikipuun sanottiin alkuraskaiden aikana niin että yleensä niillä joilla yleensä PMS-kipuja ollut, "kärsivät" alkuraskauden aikana tissikivuista. kokemuksia? [:D] muhun tuo tieto kyllä passaisi. eli ei PMS-kipuja normaalisti, tissitkivut hävisi tuossa rv5+4.
ja kohdun nippailuhin ja kasvuun liittyviin tuntemuksiin kerrottiin että niiden ei kuulu normaalisti olla yhtäjaksoisia. eli plussan aikaan ja jonkun aikaa sen jälkeen on normaalia tuntea nippailuja ja kasvukipuja (repäisyä), mutta sen jälkeen normaalia että lakkaavat tuntumasta. mulla on mennyt juurikin noin, kuin myös kaveri kertoi että alkuun tuntui ja sitten loppui (ja takaisin tuli tyyliin rv17). kokemuksia? [:D]

kiinnostaa tietää voivatko nuo pitää siis paikkaansa [:)]

täällä myös yksi hammaslääkärikammoinen, jolla operaatio kohta edessä [:'(] ei se auta kun kohdata....
 
minnuss, no mulla ei ainakaan toi PMS-oireilu täsmää, olen päässyt aina helpolla. Mutta nyt on rinnat ihan todella kipeet. [:)]
Ja nippailua vatsassakin on edelleen, 7+4 on siis nyt menossa...
 
Valtaisa ukonilma puski metsän takaa ihan päälle [8|]

Hmm.. mulla ollut aina suunnattoman kipeät menkat, varsinkin ekat päivät ja nyt sit on tuo etuvarustus edelleen suunnattoman kipeä ja varsin 'turvoksissa' jo nyt.. Vatsaa nippaili silloin kun menkkojen olisi pitänyt viimeksi alkaa ja nyt ihan sillon tällön on nipistellyt, ei edes jokapäivä.. Eilen oli sellanen tunne/kivun tapanen alavatsalla että melkeen olin jo varma että kesken meni ja menkat alkaa, mut se meni ohi eikä mitää tuhruakaan näkynyt..?? että eipäkait sitten mitään syytä huoleen..

hmm.. sormet jo syyhyävät varusteostoksille [:D] mitenkäs ne jo joilla entuudestaan vauveleita ovat pitäneet kaikkein kätevimpänä vaatetuksena ihan pienelle (tammivauvalle)? Jos vaikka jo jotain sortuisi ostamaan, saahan ne sitten tuupattua tuolle miniäehdokkaalle (LA 2.8.10) jos jotain meneekin meillä mönkään..
 
Heips!

Hurjasti tullut tekstiä tänne parin päivän aikana! [:)]

Onnea Saara85!! Kylläpä pisti hymyilyttämään.. pikkuinen ylläri. hihii!

Minnuss: Mulla on vielä itellä tosi oireeton olo. Tissit on kipeet, mut tuntuu, et niittenkin kiputila vaihtelee päivittäin. Pikkaisen väsyttää, joinain päivinä enemmän kun toisina. Tänään ekaa kertaa tunsin, et oli pikkaisen huono olo, aina kun oli vähän nälkä. Jee! Ja sit yks uus ihana oire: ummetus. Voi herranjesta, että on kammottavaa! Onneksi on Levolac keksitty. Ois varmaan pitäny jättää työpäivä väliin muuten.. huh. Kävin heti ostaan luumuja itelle, että saan pidettyä vatsan kondiksessa.

Mut tosiaan, ummetus meni, pahoinvointi on hyvin pientä, väsy ja tissikipu vaihtelee. Siinäpä ne. Ja sit tietty sillon tällön joku nippasu mahassa. Ai niin, finnejä on kyllä leuassa ihan vieri vieressä. Kaunista.. [8|]

Vieläkään en oo saanu aikaseksi varata sitä neuvola-aikaa.. Huomiseksi oon ottanu sen oikeen tehtäväksi. En oo vielä päättänyt siitä varhaisultrastakaan. Alkaa kyllä tuntua siltä, et vois senkin varata, koskapa välillä tosiaan ahdistaa tämä "hiljaisuus". Ja kun on se yksi km takana (la ois ollu muuten tänään [:(]) niin ehkä se sit tois sitä varmuutta tähän raskauteen.
Toisaalta, mulla on kyllä jo aika varma olo tämän suhteen. Tuntuu niin erilaiselta. Kaikki tuntuu oikeelta. [:)] Toivotaan, että pysyykin sellaisena.

Oh, happiness! <3

Onnellista odotusaikaa kaikille!
 
minnuss, mulla ainakin toi täsmää tosi hyvin! Itseasiassa mun ensimmäinen oireeni oli rintojen arkuus ja KASVU jo ennen pahoinvointia! Kuukautiset mulla on alkanut tosi nuorena elikka 9-vuotiaana, joka kuulemma selittää osaksi voimakas kipuiset kuukautisoireet. Mutta kyllä tähän rintojenkin uuteen tilanteeseen alkaa pikkuhiljaa tottua!

Tänään oli meillä tosiaan ensimmäinen ultra, jossa LA muuttui muutamalla päivällä eteenpäin. Elikkä neuvolassa lasketun rv 8+0 tilalle korjaantui rv 7+1. Ja uusi LA tosiaan 19.1.
Ja voi kuinka ihanaa oli kun kätilö mulle kertoi, että missä kohtaa on sydän ja että sen rytmi on normaali, ja muutenkin kaikki on ihan normaalia [:)]
 
Juurihoito oli ehkä tähän astisen elämäni karsein kokemus. [:@] Ekaks laitto vielä normaalii enemmän sitä puudutetta, mut sit ku pääsi sinne hampaan pohjalle, meinasin hypätä penkiltä ja lyödä sitä hammaslääkäriä kun niin paljon sattu. [:@][:D] Ja sehän se vasta sattuikin kun laittoi sinne hampaan pohjalle puudutusta. Ja silti koski koko ajan. Mulla on muutenkin tosi alhainen kipukynnys. Tatuoinnin teko piti lopettaa kesken ku sattu liikaa (ei se näytä keskeneräseltä mut tänä kesänä oli tarkotus jatkaa, jää vissiin sit ens vuoden puolelle), jopa kulmakorun otto sattu ihan mielettömästi ja siitä vuosi verta monta päivää. Pelottaa jo valmiiks synnytys. [8|]

Pitääpä muistaa huomenna sanoo neuvolassa noista selkäsäryistä (pahenee koko ajan), jos sieltä hyvällä tuurilla vaikka saiskin sen tukivyön lainaan. Mulla kun on kohtukin vielä aika paljon selkään päin kallellaan (joskus lääkäri ei meinannu löytää minun kohtua ja sanoi sitten tämän syyksi), niin sekin tekee vielä osakseen tuota särkyä. Plus sitten nää aiemmat selkäongelmat.

Tänään annoin pikkusiskolle ylimääräiseks jääneet raskaustestit. Ostin 10kpl paketin, josta sitten en tarvinnutkaan kuin yhdessä kierrossa 4kpl. Heillä yritetään jo kolmatta. [:)] Juu, jottei tule ihmetystä, niin pikkusisko on minua vain 10kk nuorempi, hänen lapsensa tänä vuonna 4- ja 2-vuotiaita.
 
rozie; jep, jep [:D] miniäehdokashan tuo isännän nuoremman pojan tyttöystävä on [:D] Mä kerkiän tulla "mummoksi" ennekuin olen itse lainkaan lisääntynyt [:D] [:D] [:D] joidenkin mielestä 'väärin' sanoa isännän mukuloita meidän mukuloiksi, mut meil nyt vaan tämmönen tapa...

Citymarketista tarttui matkaan 68 senttinen toppapuku kun oli tarjouksessa [:)] ehkäpä sille sitten löytyy käyttöä tavalla tahi toisella..
 
epelation, No sitte [:D]. Mut kauheen kätevää että pääset samaan aikaan kokemaan sekä isovanhemmuuden että äitiyden ilot. 
 
Nimimerkkini mukaista sateista ja myrskyistä päivää täältä!

Mä kans olen pohtinut että minkälainen talvivaatetus pikkuiselle pitää hankkia, äitiyspakkauksessa ei vissiin tule minkäänlaista talvihaalaria eli se on hommattava joka tapauksessa, mutta kuinka ison sitten ostaa ensimmäiseksi... Ihan hoo-moilasena näiden asioiden kanssa vielä [:D] No, ehtii tässä onneksi vielä miettiä hankinnat moneen kertaan...

Kertokaa tosiaan vinkkkejä te joilla on talvivauvoja ennestään, ainakin Halipossu ja ketä muita olikaan?......
 
Tuolta elokuisista huutelen ja äitiyspaketin juuri saaneena kerron, että paketissa on toppapuku lisukkeineen (myssy, tumput ja tossut) sekä kevyempi vanuhaalari. TAisivat olla kokoa 68-70cm, mutta ainakin oma tuttava käytti vastaavan kokoista haalaria marraskuussa syntyneellä lapsellaan, eikä ollut liian iso. Äippäpakettia voi käydä katsomassa täällä

Ensi vuoden alkupuoliskolla synnyttävät saavat luultavimmin tämän vuoden paketin, koska tämän vuoden pakettia alettiin jakamaan vasta toukokuussa. Edellisen vuoden paketit jaetaan aina eka loppuun..
 
Riippuu tietty vauvan koosta, minkä kokoisia talvivaatteita tarvii. Juniori syntyi marraskuussa 52cm pitkänä ja joskus kevättalvella äippähaalarin toppapuku oli sopiva. Meni vielä seuraavana syksynä jonkin aikaa, kun ei villavaatetta tarvinnut vielä tuupata lisäksi. Moni on sanonut, että joutuu hommaamaan pienenmmä haalarin ekaksi talveksi. Mutta tosiaan, riippuu lapsen koosta ja kasvuvauhdista.
 
Lisäksi äityspakkauksesta sen verran, että sen tarvikkeilla pääsee tosi hyvin alkuun. Tai ainakin mä koin niin.  En juurikaan ostanut uutta ja hienosti pärjäsimme. Toki pesukone kävi ahkerasti, mutta kestovaippaperheessä se käy muutenkin.
 
Ja sitten se häkellyttävin juttu: kävimme varhaisultrassa torstaina ja lääkäri löysi KAKSI sykkivää sydäntä[:-]. Täytyy myöntää, että asiassa on pureksimista ja sopeutumista. Tässä vaiheessa jännittää eniten oma jaksaminen kahden vauvan ja parivuotiaan  taaperon kanssa. Mutta kuten todettu, onneksi on aikaa sopeutua ajatukseen ja jollain tasolla valmistautuakin. Käytäntö sitten opettaa, miten arjesta selvitään. Nyt juuri tuntuu siltä, että olisi pitänyt ryhtyä vauvahommiin jo nuorempana, että olisi ollut nuoruuden intoa enemmän. Toisaalta mä koen, että nyt vasta olen riittävän "aikuinen" äidiksi. Kukin kehittyy omalla tahdillaan[;)]
 
 
WAU, jo toiset kaksoset tammikuisiin! Onnea Entle! [:)][:)]
 
Mulla kuopus on syntynyt marraskuussa ja hänelle kyllä hommasin pienemmän talvihaalarin, muistaakseni kokoa 62 cm ja sillä pärjäsimme koko talven. Yleensä nuo ulkovaatteet ovat mitoitukseltaan reilumpia. Ä-pakkauksen pukuun 50 senttinen vauva tuntui hukkuvan, etenkin niska-haaramitta on aivan liian suuri. Hihoista ja lahkeista kun voi kääntääkin.
 
Eilen oli ällöttävä olo koko päivän ja kuinka iloinen olinkaan uudesta oireesta! [;)]
 
Me vetäydymme maaseudun rauhaan viikonlopuksi "peltotöihin"! Mukavaa viikonloppua! [:D]
 
Entle Onneks Olkoon!


Toi tän vuoden äitiyspakkaus on ihana :)
en kyllä tiedä millasia aikasemmat on ollut,
mut itse olisin todella tyytyväinen tohon :)

Viime yö oli täynnä hirveitä painajaisia!
Kamalaa :/

Tänään pääsee nauttimaan
Sinkkuelämää Kakkosesta! <3

Oikein kivaa viikonloppua kaikille :)

P.S. eihän työterveyden kautta ole mahdollista
päästä varhaisultraan?
 
Entle,  Onnea tuplaodotukseen! Kovasti kyllä hulinaa teillä ensi vuonna [:D][:D]

Mekin siirrytään pikkuhiljaa mökkeilemään, keli on ihan järkyttävä mutta pääasia että pääsee pois kaupungista välillä. Ja sisko tulee perheineen ja pääsen hoitelemaan 7 kk:n ikäistä siskonpoikaa <3

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Onnea Entle!! [:)]

Minä sain vihdoinkin varattua sen neuvola-ajan.. Jee!! 22.6 vasta, viikkoja sillon 8+3. Aika pitkältä tuntuu tuo 2,5 viikkoa odotella, mutta niin se vaan on tehtävä.

Tänään taas ollu kova väsy, joten lopetanpa tämän kirjoittelun tähän ja käyn köllölleen. Ehkä huomenna ois virkeempi? Pitää kuitenkin jaksaa Guns n´Rosesin keikka kattoa. [:)]

Heipä hei!
 
Takaisin
Top