Kesäkuun keskustelut

Sadepilvi, täällä menee myös mandariineja päivän aikana USEITA [:D]

Voih, kun kaikilla kuulostaa olevan hienot asunnot ja työpaikat valmiina [:)] Itse olen valmistunut vasta tänä keväänä ja sopivan mittainen, joulukuun loppuun asti oleva, työsopimus nyt alla. Parisuhde kylläkin hyvin toimiva ja onnellinen, mutta vakityöpaikkoja ei vielä kummallakaan eikä sen paremmin siis omaa asuntoakaan vielä. Mutta eiköhän se siitä [:)]
 
Täältäkin ihanaa kesäkuuta :)
Kivaa päästä näitä sivuja lueskelemaan, ku oli tuossa taukoa muuton takia. Päästiin muuttamaan omaan rivari asuntoon vuokrakämpästä. Ei tuu ikävä vanhaa :D Meinas olla sunnuntaina pikkusen paukut lopussa. Nyt pääsee taas normaaliin rytmiin kiinni, kerkee syömäänkin niin ei tuu pahoja oloja.
Nyt tullut ummetus kiusaksi, luumuilla saanut massun toimimaan nyt. Vaikka itellä ei oo tän pitemmällä raskaus mutta masu on kasvanut. Hankalaksi rupee käymään piilottelu, ku siskon valmistujaisetkin tiiossa vloppuna. Ei pysty kyllä viime kesän mekkoja laittaa päälle, näkyy pömppö heti. Katotaan mitä keksii päälle laitettavaksi. :)
Itse oon toiminimellä vuokratuolilla kosmetologina. Työpaikalla piti jo kertoo aikasemmin ettei muut täytä mun päiviä liian tiukaksi että saa kunnolla tauot pidettyä, ettei rupee heikottamaan. Pitää ruveta ottaa selville noista yrittäjien äitiyspäivä raha jutuista jne. Ku on vähän erit mitä normi palkallisilla.
 
huomenta [:D] aurinkoista [:)]

Aamukahvilla tässä ja kohta peiton alle.. viime yö oli taas varsin inhottava [&o] nukkumaan selvittiin vasta puolenyön jälkeen, viimesen kerran katoin kelloa puol kolme ja tuumasin notta kiva, kiva, herätys olis jo tunnin päästä.. notta vajaan tunnin yöunilla lehtirundille.. nyt meinaa hiukan vätystää mut kahvia on saatava kupillinen muuten on armoton päänsärky kun herää [:'(]

Mukavaa päivää kaikille [:D]
 
Saara85lle hirmuisesti onnea kahdesta pienestä sydämestä [:)]

Kiva lukea toisten ekoista neuvolakäynneistä, ihan jännitän mukana [:D]

Elämäntilanne tällä hetkellä siis olen kotona pian 5kuukautta täyttävän pojan kanssa, jota yritettiin mieheni kanssa melkee pari vuotta. Vakituinen työpaikka elintarvikealalla, samassa työpaikassa mieheni kanssa, jolla myös vakipaikka. Omakotitalossa asustellaan, muutettiin reilu vuosi sitten tähän. Töihin palaamassa, toivottavasti siis vaan hetkeksi, syyskuun lopulla. Toinen lapsi on toivottu ja haluttu, ehkä hieman yllätti että mites se noin nopeasti, kun esikoisen kanssa meni nii kauan. Edelleenkin hieman epätodellinen olo, haluiaisi vaan jo päästä kuulemaan pienen sydämen sykkeen.

Taas hieno kesäpäivä tulossa, nauttikaahan siitä [;)]
 
ALKUPERÄINEN: epelation

Oma talo maalla, tonttia 8 ha, pauttiarallaa 100 kaviota pihalla (osa nyt jo laitumilla muilla mailla), puolen tusinaa kissoja, kolme rakkia ja pupujussi sulostuttaa meitin arkea


epelation Teän koti kuulostaa ihanalta ! [:D] Siis maalla asuminen on ihanaa, oon itse maatilalta kotoisin ja maalla tykkäisin nytkin asua, mutta kaupunkiin tie on tuonut. Onhan siinä omat haasteensa tietysti, ja työtä kyllä riittää. Mutta kesäaikaan on idylliä!! Siis teilläkö on 25 hevosta?? Huh, ja vielä muut pieneläimet siihen päälle niin puuhaa varmasti on [:D]

Eka neuvola oli justiiin. Oli vakitädin sijainen, hän oli ihan mukava, toivottavasti myös oikea täti on yhtä kiva. Eka ultra sitten (np-ultra) meni sitten tosi myöhään... [>:] vasta 5.7. viikoille 13+5 !! Mutta oma vika, kun ollaan ulkomailla just viikoilla 11-12. Ajattelin kuitenkin jaksaa odotella sinne asti. Sydänääniä ei ruvennut kuuntelemaankaan vielä. Mitäs muuta siellä oli...Hb oli 136, verenpaine ok, pissa ok. Se laski tosiaan että olisin päivän edellä kuin mitä muut nettilaskurit eli tänään 9+0 ja LA 5.1. Mutta en jaksa korjata tickeriä kun se varmistuu sitten ultrassa.

Onnittelut vielä Saaralle , kaksoset, WOW !!
 
Sadepilvi: njoo [;)] onhan tää pääsääntösesti ihan mukavaa.. ts tätä pienestä likasta asti halunnu ja toivonu [:)] mut kyllä esmes viime talvi laittoi muutaman keran miettimään homman järkevyyttä...

hmh.. nukkusko viel tovin.. tähänkä asti kunnolla nukkunu ku Smirre-neiti jodlaa ku heikkopäinen [:@] "kur, kur.. kjuuur.. maaaaaauuurrrr..grrr..purr......"
 
Onnea Saaralle tuplista! [:)]
minäkin haluan jo varhaisultraan! [:D] että voi olla ihminen malttamaton.. vielä 6päivää [:D]

Elämäntilanteesta olette keskustelleet. mulla on määräaikainen työ joka loppuu kesän loppuun mennessä. joten en luultavasti edes työtä enää sen jälkeen hae. jos kaikki massussa siis kunnossa. miehellä vakkarityö. okt:ssa asutaan, oma ostettiin puolisen vuotta sitten. Vauva olisi todella haluttu ja tilaa riittäisi kotosalla [:)]

mulle itselleni ei kuulu oikeastaan mitään uutta. olen oireeton, joka vaivaa aina välillä. rintoje arkuus ollut poissa jo yli viikon, väsymys ei ole enää niin sietämätöntä (aiemmin nukahdin jos silmät laittoi kiinni, nyt ei sitä ole), ei kuvota, ei okseta, ei nippaile mistään. huolestuttaa! vähän on nälkää muttei suuremmin sitäkään. eli noin 1,5 vkoa ollut jo oireeton.... [8|]

kokemuksia oireiden loppumisesta?
 
Se olisi sitten keskiviikko...

Täällä ollaan ihan jyrän alle jääneitä. Hirmuinen flunssa iski päälle, nokka on täynnä liisteriä ja olo ihan kauhea. Mies on työmatkalla ja täällä koitan pyörittää toipilaana huushollia. Onneksi sain koiran eilen äidilleni hoitoon, niin ei tarvitse lähteä ulos reippailemaan. *huokaus* Onneksi sentään sain poikasenkin toimesta nukkua pitkät yöunet, niin nyt on olo sentään hitusen parempi kuin eilen illalla. Itkua täällä väänsin, ahdisti. [:(] Ihmetyttää, kun mun huonovointisuus on laantunut. Eihän tää kuulu asiaan! Munhan pitäis yökkiä 24h... [;)] Minnuss ihmetteli oireiden loppumista. Onko kellään mitään sanottavaa asiasta? Mulla pahoinvoinnin oireet jatkuivat ja pahenivat siinä ekassa raskaudessa, joka päättyi huonosti, joten sinänsä en ole huolissani, vaan ihan tyytyväinen. Kylläpä olisi ihana päästä pahoinvoinnin suhteen vähän helpommalla! Noi kärsimyksethän vaihtelevat raskaudesta toiseen...

Saara85:lle suuren suuret onnittelufanfaarit kahdesta pienestä sydämestä! Mitenkäs noissa kaksosraskauksissa homma etenee? Käsittääkseni silloin on kontrollikäyntejä useammin, kun kyseessä on riskiraskaus?! Voi kuinka jännää! Toivottavasti täältä omasta masusta löytyy edes yksi sykkivä sydän...kylläpä aika matelee!

Kylläpä Sadepilven np-ultra meni pitkälle! Voihan ihmetys! Täällä Espoossa np-ultraan voi saada ajan viikoilla 10-12, joten hassua, ettet ennen matkaa päässyt siellä käymään. Vai oliko niiltä muka kaikki ajat menneet? Ihan höh. Olisivat nyt voineet vähän joustaa.

Noita sydänääniä ei ylensä kuunnella ekassa neuvolassa, kun eivät tuppaa vielä silloin kuulumaan...

Jaahas. Poikanen heräsi...ruoka-aika.
 
Hejsan till alla :)

Minnuss mulla ei ole ollut oireita koko aikana juuri ollenkaan :S
huimausta ja vähän ollut selkä kipeä ja KERRAN tuntui mahassa todella outo vihlaisu.

Että siksipä tässä ei oikein tiedä miten olisi ja mitä odottaisi kun tuntuu että
mikään ei ole muuttunut vaikka oikeasti on saattanutkin muuttua ja ISOSTI :P

nyt tuntuu että eka neuvola, 18.6. ei tule ikinä :P
ja varhaisulta ajatuksen olen nyt tainnut hylätä.
Tuntuu tärkeältä alkaa nyt laittamaan kaikki ylimääräiset
pennoset säästöön :P
 
Tuplasti onnea Saara! [:)][:)]
 
Oireista ja niiden vähyydestä: Mulla raskauden oireet on aina olleet hyvin samankaltaisia, eli alkaa nännien arkuudella, sitten mukaan kuviohin tulee huimaus, tai oikeestaan semmonen keinuva olo. Tämän jälkeen on jännää painontunnetta / vihlaisuja alavatsalla. Pahoinvoinneista tai mieliteoista en ole kärsinyt koskaan.
 
Tällä hetkellä oireina on enää kipeät ja turvonneet rinnat ja kun nukkuessa vaihtaa kylkeä saattaa joskus herätä sellaiseen repäisykipuun. Mieluusti ottaisin paljon oireita, jos niillä voisi varmistaa, että kaikki on hyvin. Mutta eihän se niin mene....
 
Nyt tänään on ollut pelottavan tuntuista kipuilua alavatsalla ja alaselässä. Vessassakin on tullut ravattua jatkuvasti tarkistamassa, ettei vuoto ole alkanut. Tämä on taas niitä päiviä, että usko on koetuksella raskauden jatkumisen suhteen! [:@] Toisaalta alaselkäkipu voi johtua myös puutarhassa möyryämisestä, voikukat ja kaikenmaailman heinät kun siellä valtaa alaa!
 
Elämäntilanteista... Ulkoiset puitteet eivät ole niin merkittäviä, tärkeintä on että lapsi saa syntyä toivottuna ja rakastettuna. Kyllähän sitä maallista mammonaa ehtii halutessaan kerätä ympärilleen ajan kanssa.
 
Halipossulle pikaista paranemista!
 
Odotusaika on melko kuvaava nimi tälle ajanjaksolle, aina on jokin seuraava etappi odotettavana! Tärkeää on myös ottaa kiinni hetkestä ja nauttia siitä, mitä tämä hetki tarjoaa! [:)] 
 
 
 
 
 
 
Hih, juttelin juuri työkaverin kanssa kun hänkin on selän vuoksi sairaslomalla.
Ollaan usein juteltu raskautumisesta ja vauvoista, ja kas kummaa; selvisi että odotellaan molemmat ja meillä on ollut vielä päivälleen sama kierto joten LA on sama [:D].

Ihan loistavaa, nyt vain hymyilyttää kovasti!
 
Onnittelut Saaralle! Varmasti menee kaikki uusiksi [:D]

Tänään se sitten tuli. Ensimmäinen oksennus. Mahakipu alkanut ja rinnat turvonneet. Ei tahdo piilossa pysyä mutta en viitsisi vielä liiviostoksille lähteä kun ei tiedä paljonko vielä turpoo [:)]

Ja totta tuo läheisille kertominen varmasti vaikeaa jos tuttavapiirissä on lapsettomuudesta kärsiviä. Itsellä päinvastainen tilanne. Sairastanut jo kauan endometrioosia joten ei tullut yllätyksenä. Sisko tiesi että yritetään ja kun arvasin hänen olevan raskaana pelkäsin ettei uskalla minulle siitä kertoa. Olin vilpittömän onnellinen heidän puolesta ja nyt onkin ihanin kummipoika jota rakastan kuin omaani <3 Toisaalta hänelle oli myös helppo puhua suoraan ja kertoa kaikki omat tuntemukset. Ystävien raskausuutiset olivat raskaampia. Toki ainahan raskaus on iloinen uutinen ja muuta toivonut kuin onnea mutta pahalta tuntui. Omasta puolesta ei heidän. Kaikki vauva-aiheiset keskustelut yritin kyllä välttää koska ajatteli vain mahtaako itse saada ikinä kokea sitä samaa. Työpaikallakaan en halunnut käydä syömässä koska kaikki keskustelut ajautuivat aina siihen kuinka vaikeita/ihania/kipeitä muiden lapset olivat...Nyt se sitten on suotu. Eikä voitais olla onnellisempia!
 
Halipossu, neuvolan täti selitti että ehkä mieluumminvarataan sinne loppupäähän, että näkyy sitten ainakin kunnolla jotain - varsinkin kun mun kierto on ollut tosi epäsäännöllinen, eli raskauden kesto voi olla päiviä vähemmänkin. Itsekin itse asiassa uumoilen, että voisi olla noin 5 päivää aikaisemmassa vaiheessa, koska olin tuntevinani jotain ovulaatio(??) kipuja 5 päivää "oletetun" hedelmöitysajankohdan jälkeen. Vai oliko ne sitten kiinnittymiskipuja, enpä tiijä.

Täti sanoi että np-ultra ajoitetaan täällä noin viikoille 11 - 13+6. Harkitsen vielä kävisikö ennen lomamatkaa varhaisultrassa niin tietäisi edes onko siellä mitään elossa.

Tänään taas oksenneltu, saas nähdä jaksaako huomenna töihin vai olisiko saikku tällä kertaa parempi ratkaisu. Töissä on vähän rankkaa yrittää olla "normaali" kun kuvottaa, oksettaa ja ei jaksa oikein edes ajatella.

Voikaahan hyvin!
 
Tuhannet kiitokset kaikille ihanaisille onnitteluista <3

Mulla on mennyt viimeiset kaksi päivää tiedon jälkeen aikamoisessa sumussa.. On ollut kyllä sulatteleminen uutisessa. Kaikki käytännön asiat ihan asunnosta lähtien menee uusiksi luultavasti ja aiheuttaakin tällä hetkellä hieman stressiä..

Halipossu: oikeassa olet, kaksosraskaus on riskiraskaus. Hirveästi mekään ei vielä tietoa olla saatu miten homma etenee, mutta sen verran lääkäri sanoi jo varhaisultrassa (on itse sairaalalääkärinä), että neuvolalääkärillä käyntejä ei ole yhtäkään vaan kaikki tapahtuu sairaalassa. Neuvolan terveydenhoitajalla käyn, mutta harvemmin, jotta yhteys säilyisi. SUurin piirtein joka toinen neuvolakäynti korvautuu sairaalakäynnillä. Kaksosodottajat laitetaan myös aikaisemmin levolle, viikon 26 tienoilla. Lopussa on enemmän ultraääniä. Odotellaan nyt aikaa siihen np-ultraan ja silloin luultavasti sitten meille selviää enemmän [:)]

Osaisiko joku kertoa, miten saan jonkun osan tekstistä tummaksi [:D] ?
 
Saara85 maalaat sen tekstin, jonka haluat tummaksi ja painat tuolta ylhäältä "B".
Se heittää "b"-komennot tekstin molemmille puolille :)
 
Saara85 tai sit painat b ennenku kirjotat ja painat uudestaan b kun haluat lopettaa tummennuksen. Onnea vielä minultakin. [:)] Meillä suvussa kaksosia, mies on koko ajan puhunut, että entäs jos tuleekin kaksoset. [:D] Jos saisin nyt valita, niin mieluummin yksi kerrallaan, mutta jos siellä kaksi olisi, niin sehän olisi vain kaksinkertainen ilo. [:D]

Mulla on tänään hammaslääkäri. [:(] Elämäni ensimmäinen juurihoito. [:@] En haluu!!! Mulla on melkosen kova hammaslääkärikammo. Olen kuitenkin saanut itteäni sen verran otettua niskasta, että lähdin hoidattamaan hampaita, kun ne vuosien olivat hoitamatta. Mutta sitten kun tulee tollaista, niin tuntuu, et kaikki vanhat pelot nostavat päänsä ja haluisin vaan jäädä peiton alle piiloon. [&o]
Pitää vaan muistaa sanoa raskaudesta ennenkuin alan potkiumaan tuolissa ja puremaan hammaslääkäriä sormesta.

Mulla on oireet hävinny. [:o] Tai no ei nyt ihan kaikki, pissalla saa ravata ja nälkä on koko ajan, mutta ei ole enää oksetusta eikä niin paljoa väsymystä ja tissikipua. Pelottaa vähän, että näinköhän siellä enää ketään on. Tai no pelotta aika paljon. Uutena oireena on kuitenkin selkäkipu (minä kun luulin, että se tulee vasta sitten kun on iso maha), minulla kun on ollut selässä välilevyn pullistumaa ynnä muuta. Nyt on ihan mieletön kipeä koko selkä. [8|]
Huomenna on neuvolakäynti. Käyn vähän jutustelemassa siellä ja ehkä katsotaan kuuluuko sydänääniä. Eka ultra on 14.6.
 
Adara, ei paniikkia, puudutuksen saa raskaanakin ja kannattaa sanoa että pelkäät. Ja kun ne sanoo ettei se voi olla kipeä kun se on kuollut se hammas, ja silti jos sattuu niin siitä pitää sanoa! Mulla jäi pari vuotta sitten kesken juurihoito huonon hammaslääkärin takia (siis en enää mennyt) ja nyt hoidatan hampaan kuntoon. Viime viikolla kävin ja edelleen sattui jonkin verran vaikka oli jo viides hoitokerta. Ja alusta asti olen sanonut kammosta ja että haluan puudutuksen, hyvin ne ymmärtää :) Tsemppiä!!

Mun pitäis lähteä töissä käymään kehityskeskustelussa. Mietin koko ajan vaan kerronko vai en... Työkaveri oli kertonut omasta tilastaan, mutta minusta tuntuu että on vielä kovin aikaista... No, jospa se päätös selviää siinä keskustelun aikana [:)]
 
Adara, mun itsekkin täytyisi hammaslääkäriin mennä, koska tiedän omistavani todella suuren reiän yhdessä hampaassa. MUTTA KUN PELOTTAA!
Ei auta siltikään muuta kuin mennä. Raskauden aikana saatu sepsis kun hyvin suurella todennäköisyydellä vahingoittaisi vauvaa/saisi aikaan km, vaikka äitinä siitä saattaisinkin selvitä. Ei siis auta muuta kuin voittaa pelkonsa ja taistella itsensä hammaslääkärin penkille (ja toivottavasti myös pois sieltä!).

Mutta ensimmäinen jännitys on luvassa tänään kun on ensimmäinen ultra! Hieman pelottaa, että jos siellä ei sitten olekkaan sykkivää sydäntä [:o] Enkä ymmärrä miksi kutsussani luki myös rakenneultran mahdollisuus vaikka olen tällä hetkellä tasan rv 8?

Pääasia on nyt, että kaikki olisi pienellä hyvin! [:)]
 
Huomenta-päivää...

Täällä räkätauti jatkuu. Eilen oli lämpöä ja nokka valui solkenaan. Tänään poikanenkin niiskuttaa ja yskii. Ou nou! :/

Kjeev: Toivottavasti sun kipuilut ovat ihan harmittomia! Mulla oli viikko sitten kanssa vastaavanlaisia kipuja, mutta toistaiseksi (ainakin päällisin puolin) kaikki näyttää olevan hyvin. Samaa vessassa ravaamista tulin itsekin harrastaneeksi, kun ajattelin löytäväni tuhrua housuista. Tai mä siis laitoin jo ihan varuiksi siteen, kun ajattelin kaiken päättyvän onnettomasti. Mulla on molemmissa raskauksissa tullut rusehtavaa tuhrua jossain vaiheessa, mutta eipä sekään aina mitään tarkoita...

Rozie: Hauska yhteensattuma tuo sun työkaverin odotus ja la.

Sadepilvi ja muut huonovointiset työssä käyvät: Paljon jaksamista arkeen! Kyllä on rankkaa "esittää" normaalia, kun vatsassa velloo...

Adara: Vai sielläkin on yksi, jolla oireet ovat haihtuneet. Meitähän on täällä nyt sitten jo muutama. Vähän tänään kakosin aamulla, mutta luulen sen nyt johtuvan vain tästä flunssasta. Sangen omituista olla näin hyvissä voimin!

Ja selkäkivusta: Mulla oli edellisessä raskaudessa pahimmat selkäkivut reilusti ennen raskauden puoliväliä. Ei nyt ihan näin aikaisin kuitenkaan, mutta siis reilusti ennen kuin vatsa oli iso. Mulla on myös ristiselän ongelmaa, mutta ei onneksi välilevyn pullistumaa. Mulla apuun tuli silloin mahan "vähän pömpöttäessä" tukivyö, joka helpotti oloa ja eloa huomattavasti. Illalla, kun otin sen sitten pois, niin oikein tunsin, kuinka selän asento muuttui ja kipu taas alkoi. Loppu raskaudessa kunnon selkäongemia ei ihmetyksekseni ollut enää lainkaan. Toivottavasti sullakin Adara pian helpottaa!

Tsemppiä kaikille hammaslääkäripelkoisille ja laittelehan Anii ultrakuulumisia!

Niin joo...meilläkin on sekä miehen että minunkin suvussani kaksosia, joten "kauhulla" tässä odotan siinäkin mielessä, mitä tuleman pitää, kun päästään joskus sinne np-ultraan. Mä toivoisin, että olisi vain yksi sykkivä sydän, koska sitten mä pääsisin loppu syksystä varmemmin meidän paratiisilomalle. (Joo, oon vähän itsekäs. Oon kuitenkin sitten odottanut häämatkaani jo 1,5v kun en halunnut edellisen raskauden aikana lähteä Suomesta pois...) Vähän muutenkin jännittää toi lomamatkan kohtalo, kun se on niin pienestä kiinni, että tarviin sen matkustusluvan sitten lääkäriltä. No kyllä toi pieni papunen on silti tärkeämpi, ettei kellekään jää epäselväksi. [:)]
 
Takaisin
Top