Jaha, meillä alkaa kuta kuinkin olla kämppä kasassa ja tavarat purettuna. Olen ehtinyt tänään siivota ja verhotkin on saatu seinälle. Tunnen jopa ylittäneeni itseni, koska olen jopa tauluja laittanut. Alkaa tuntua kodilta. Kaikkea kivaa uutta pitäisi hommata, esimerkiksi parvekkeelle.
Joku oli pinniksestä kysellyt. Meillä pinnasänky kasattiin heti, kun saatiin se, elikkä pääsiäisen jälkeen. Jotenkin halusi jotain konkreettista esille, että nyt on vauva tulossa. Ei siinä patjaa ole, eikä muutakaan, mutta onpahan kasassa. Nyt muuton jälkeen meillä pinnasänky on toiminut petivaatteiden "varastona". Meillä ei ole tällä hetkellä sänkyä, koska edellinen vietiin muutossa kaatopaikalle, joten olemme bunkanneet olohuoneessa ja siivoan sänkyhommat aina pois päiväksi.
Unirytmistä: Oma unirytmi on hieman muuttunut. Ennen sammuin ennen kymmentä ja nukuin mahdollisimman pitkään, työ aamuina kahdeksaan ja vapaapäivinä yhdeksään. Nyt sitten olen alkanut kukkumaan yötä myöten jonnekin kahteentoista tai yhteen asti ja aamulla herään ensimmäisen kerran neljän viiden aikaan ja syön ja yritän saada uudelleen unta ja nousen yleensä seitsemältä. En koe olevani päivällä väsynyt, joskus nukun parin tunnin päikkärit, mutten läheskään joka päivä. Tuntuu, että on aivan täynnä energiaa.
Vauvan unirytmistä: En tiedä onko vauvalla tietynlaista unirytmiä. Kai sillä on. Aina aamulla kun herään, niin pieni ilmoittaa myös olevansa hereillä. Päivän mittaan se mua monottelee sitten ja varsinkin jos istun semmoisessa asennossa, että vauvalla on ahdasta, niin saan potkua suoraan kylkiluihin. Iltaisin sitten jumpataan oikein kunnolla. Liikkeet ovat jotenkin vaimentuneet, eivät tunnu enää niin kovilta. Ilmeisesti tila alkaa käydä vähiin. Mulla alkaa olla kohtu jo todella ylhäällä ja se jo painaa mahalaukkua ja keuhkoja, niin enää sillä ei ole varaa kasvaa kuin eteenpäin. SF-mitta viimeksi mitattuna joskus rv 29 tienoilla 33cm, että yläkäyrillä mennään ja kovasti.
Vaivoista: Mulla ei enää onneksi supistele ihan tuhottomasti ja kävinkin tuossa eilen tsekkauttamassa kohdunkaulan tilanteen ja kiinni oli ja kiinteä. Nyt on alkanut tulemaan yöllä niitä lantiokipuja. On hankalaa kääntää kylkeä, koska nivusiin ja häntäluuhun sattuu ihan sikana. Samoin alamahan lihaksiin tai johonkin sattuu, jos vauva on yöllä nukkunut tietyllä puolella pitkän aikaa enkä ole itse kääntynyt. Närästystä on iltaisin, varsinkin jos erehdyn syömään esim. karkkia (EHKÄ JOKA ILTA :D). Suonenvetoja mulla on joskus yöllä pohkeissa ja päivisin jalkapohjissa. Käveleminen alkaa mulla olla jo hiukka kuormittavaa, joten kuljen kaikista mieluiten pyörällä. Painoa on tullut tähän mennessä 9kg. Mulla on ah, niin ihania peräpukamia (ja kaikkia varmasti kiinnostaa) ei onneksi pahoja, mutta onpa kumminkin. Sitten mullakin alkaa tulemaan taas noita Kcatrin mainitsemia virtsankarkailuoireita. Pari kertaa aivastaessa ja hankalasti liikahtaessa on meinannut tulla kuset housuun. Onneksi vielä vältytty ja säästytty muutamalla tipalla. Rakko tuntuu koko ajan olevan täynnä ja pissalla saa laukata useita useita kertoja päivässä. Enemmän kuin aiemmin. Vauva taitaa olla pääalaspäin ja pää painaa rakkoa. Näin itse luulen.
Ja mitähän muuta... Olen ihan raivona koko ajan. Mies saa kyllä koko ajan huutia. Huudan ku hullu ja olen stressaantunut ja panikoin ja hermoilen, itken ja paiskon tavaroita. Ei ole yhtään oma ittensä olo. Ällöttää olla näin paksu ja lihava ja muodoton.
Niin ja minäkin seuraan Leluponin blogia, mutten voi kommentoida. :/
Noniin, tulipahan nyt sitten valitettuakin vähäsen :D. Ei mulla muuta. Kiitos!