Kesäkuun keskustelut <3

Me ollaan juhannuksena varmaan kotona, grillaillaan ja syödään herkkuja :D  Mies sano että mun kanssa ei mihinkään mökille lähde, se kun on aika keskellä korpea, niin sieltä ei ihan noin vaan ollakkaan lähdössä jos kiire tulee. Ja kotona on kyllä ihan kiva olla ihan kahdestaan kun vielä siihen mahdollisuus, ottaa nyt kaikki irti :))

Saatiin tänään serkulta semmonen britaxin turvakaukalo, oliki sitten vissiin heille käytettynä ostettu ja varmasti useamman vuoden vanha ja mun mielestä se on hirmusen syvä, voiko olla muka vauvalle hyvä asento mitenkään? Kuuluuko niiden olla syviä? :o tekis melkein mieli kuitenkin ostaa ihan oma, kun ei jotenkin houkuttele vauvaa siihen laittaa, niin kovan olonenkin oli se istuin. Joku tietävä vois suositella nyt jotain hyvää merkkiä ? ;) Mies ei nyt vaan jotenkin ihan tajunnu kun koitin selittää et haluan ehkä ostaa sittenkin ihan uuden... huoh. Kuulemma ihan toimiva se tuokin kaukalo olis.

Millasta se limatulppa muuten sitten niiku edes on? Tuleeko se semmosina möntteinä vai ? :D mulla on nyt eilen ja tänään lirahdellu pöksyihin valkosta limaa tai jotain, voipi tosin olla valkovuotoakin, sitä aika runsaasti tullu nyt loppuvaiheessa.. :) Kiva vaan kun tulee niin paljon niin läpihän tuo menee, pikkuhousun suojistakaan ei mitään hyötyy kun ne jää jotenkin pikkareissa niin alas, että se vuoto tuleee just sille yläreunan yli...
 
masc, kuulostaa limatulpalta, kuulemma sellasta tosi sitkeetä limaa, joka voi tulla yhtenä könttinä, tai sitten sellasena... limana :D

Mulla yks kaveri kerto, että se synnytti samana päivänä kun limatulppa lähti...

Mutta tosiaan, lähtispä se limatulppa, ni vois odotella sen pari viikkoo vaikka, tapahtuis JOTAIN :D tiiän, sanoin, ettei mulla oo kiire, eikä edelleen oo, mutta ois kiva saada jotain merkkejä... tuntuu, että tässä ois viel pari kuukautta synnytyksen alkuun, niin oireetonta.. plöööööööh tylsää :D
 
Masc: oliks siinä teidän kaukalossa sellasta lisäpehmustetta joka laitetaan pikkuvauvaa varten? Kai se ainakin lisää mukavuutta/ parantaa asentoo. Mut jos tuntuu huonolta nii sit vaan lähdet kaukalo ostoksille! Saahan noitakin sit myytyä eteenpäin tai voi käyttää seuraavilla lapsilla.
 
Moi vaan :)

Täällä sitä eilen sitten tulla tupsahti se KUULUISA LIMATULPPA  Aluksi säikähin nii että ajatus ei meinannu luistaa ja sain soitettua synnärille kuitenkin :) noh, nyt odottelemma alkaako vedet mennä vai supistella...illalla ja puolen yön aikaan alamahaa ja alaselkää juili ja poitsu möykkäs siihen malliin että olin varma jo että synnärille lähtö tullee :) mutta tässä tätä kotona istuskellaan edelleen ja odotellaan :)
Limatulppa oli semmonen teelusikan kokonen kiintiä ja kirkas klöntti, eli kaippa tulkitsin sen oikein  ja nyt tänään valkovuoto tosi runsasta....

Oisko masc:lla myös sama että limatulppa irtoaa, mutta osissa ettei kerralla jos kovaa ja runsasta vuotoa on :)

mamma rv 38+3 <3
 
Vielä siitä limatulpasta :) Kaippa se voi olla lähes millasta limaa vaan tai, itselläni se tuli parina osana kellertävää ja pari teelusikallista kerralla. (ei kuulosta kauheen ihanalta) mutta oonpa kuullut että voi olla, ruskeaa tai punertavaa, kun vertakin siihen saattaa sekoittua. Ehkä ainoa varma ero verrattuna valkovuotoon on sen paljon paksumpi olomuoto, ellei jopa hyytelömäistä.. Hyi olkoon.
 
Masc me ostettiin uutena Cracon logico S istuin. Sitä myös tuttavapiirissä paljon ollut käytössä ja moni kehunut. Helppo oli ainakin asentaa autoon, meillä on siis telakalla kiinni. Autoliiton sivuilla näytti saaneen arvosteluksi hyvä ja itseasiassa myyjä suositteli meille tätä istuinta ensimmäisenä.
Missä kohtaa se vauva kiinnittyy tulevaan synnytysasentoonsa? Millä viikoilla se ei siis enää pysty kääntymään?  Meidän neiti eilen illalla oli raivotarjonnassa ja potki kovasti ylöspäin, mutta jälleen kerran pyörähtänyt perätilaan. Pää tuntuu selvästi ylhäällä ja hikka nikottelee tuossa ylävatsalla:)
Uppunen mä kyllä ymmärrän sua:) Minulla malttamattomuus päivä päivältä vaan lisääntyy:) On todella mahdoton olo ja varsinkin kun tiedän että tässä on vielä ainakin 5 viikkoa ja 4 päivää laskettuun aikaan:)
Onko teillä muuten ollut vauvajuhlia tai meinaatteko järjestää itsellenne sellaiset? 

 Olen miettinyt myös aikaa jolloin yritimme mieheni kanssa raskaaksi tuloa. Puoli vuotta meni ilman hormonaalista ehkäisyä. Kondomeista siirryttiin pikku hiljaa keskeytettyyn ja lopulta ihan ilman. Keskeytetyn aikana joka kuukausi kuitenkin haaveilin raskautumisesta, mutta myöskin siitä että koska mieheni näyttäisi vihreää valoa. Kuumeilua minulla oli ollut jo herraties kuinka kauan:) Ja kun lopulta melko nopeasti plussa napsahti niin voi sitä ilontunnetta. Sitä ei uskonut todeksi ja joka kerta vessassa käydessä aina tarkistus ettei vaan tule verta:) Kokoajan ajatteli että sieltä ne menkat vielä tulee... Ja nyt ollaan jo loppusuoralla, kuinka tämä aika on mennytkin niin nopeasti. Pitäisi vaan yrittää nauttia näistä viimeisistä viikoista ja tavata kaikkia kavereita mahdollisimman pian. Ihan kohta on pikkuinen sylissä <3
 
Heipparallaa täältäkin taas. Viikoilla 37 + 2 mennään eli h-hetki lähenee. :) Meillä piti olla painoarvio eilen, mutta jouduttiin käymään synnärillä jo viimeviikolla, kun neuvolakäynnillä vauvan sydänäänet olivat th:n mielestä liian korkeat (aluksi 175, siitä sitten laski 160:een). Niin sitä sitten ajettiin puoli tuntia laitokselle ja maattiin käyrillä hermoraunioina tunti, kunnes selvisi että vauvalla on kaikki oikein hyvin. Hetki saatiin odottaa vielä lääkärille pääsyä ja ultrassa kokoarvio 2,8kg (viikot silloin siis 36 + 4), kohdunsuu kiinni, mutta pehmeä.

"Menkkakipuja" on ollut jo parisen viikkoa aina välillä ja öisin sängystä nouseminen on melko tuskallista alapään kipujen takia. Turvottaa niin ettei meinaa itseään tunnistaa ja paino nousee hillittömästi koko ajan. Supistuksia on ollut tasan yhtenä iltana nukkumaan menon jälkeen. Täysin kivuttomia olivat, mutta juuri valmennuksessa käyneinä ehdittiin jo hetki panikoida, että onko lähtö lähellä. :P Synnytystä en ole vielä hoksannut jännittää. Uskoisin, että vauva kyllä syntyy kun on sen aika, eikä sen synnytyksen ajatteleminen etukäteen auta yhtään.


Mahatyyppi on vaihtanut jo jokin aika sitten potkut möyrimiseen. Pää alaspäin on ollut jo useamman viikon, mutta ei vielä kokonaan kiinnittynyt.


Nyt on alkanut esiintyä pahoinvointia aina silloin tällöin. Etenkin aamuisin, ellei hoksaa riittävän ajoissa syödä. Nälän tunnetta ei juuri enää tule ja syömään ei pysty mitään isoja määriä kun heti tulee kamala ähky. Olisiko niin, että tuo lapsikulta täyttää mahaa ruoan sijasta. :) Ei haittaisi yhtään, painoa on tullut raskausaikana jo 22kg...

Ensimmäinen raskausarpi tuli vasta pari viikkoa sitten ja toivottavasti enempää ei tulisikaan.

Flunssan kourissa taistellaan. Mies sairasti ensin ja minä nyt perässä. Toivottavasti ehtisi kunnolla parantua ennen synnytystä. Juhannussuunnitelmissa oli lähtö mökille, mutta se taitaa nyt jäädä. Toisaalta hyväkin näin, vähän pelotti lähteä kun mökiltä olisi laitokselle huomattavasti pidempi matka.. :)


Valtavasti onnea kaikille jo synnyttäneille!

 

Juu turvotusta on tääläkin!! Jalat ei oo koskaan näyttäny samalta kun nyt... saas nähdä huomena neuvolassa paljonko vaaka pompsahtaa! Mulla tekee helteiden lisäksi herkuttelu tuon turvotuksen! 

Maha on muutenkin nyt ihan hetkessä kasvanu jotenkin tosi paljon! Saa nähdä minkä kokonen kaveri sieltä tulee...jännittää kyllä  jo... 

Oon jotenkin ihan varma että tässä mennään yliajalle ja lopulta käynnistetään..taas... :( En millään halua odottaa vielä neljää viikkoa! Alkaa oleen mitta täysi tätä kiristävää ja puristavaa oloa. En olis ikinä uskonut tuntevani näin, mutta niin se nyt vaan on. Toisaalta oikeesti harmittaa ettei pysty nauttimaan näistä viimeisistä viikoista, tää kun kuitenkin on mun viimeinen raskaus niin harmittaa kun/jos jää huono mieli.. Muutenkin kun ei oo ollu helppo raskaus. Mutta tuntuu kyllä toisaalta että tässä on oltu jo ikuisuus raskaana! Miettikää paljonko joulusta on aikaa!! :D 

 
voi että, limatulpista jo puhutaan :)..alkaa tajuta kuinka lähellä se "lähtö" on!! mulla lähti limatulppa vasta kun oli jo supistukset ollu pari vrk käynnissä, viimisellä vessassakäynnillä ennen sairaalaan lähtöä! edelleen sairaalakassista puuttuu vauvan vaatteet, kun ne on pahvilaatikossa muuttoa varten eikä kannata purkaa vielä..

mä oon tänään tyydyttäny pesänrakennusviettiä ja ostin trikookudetta ja virkkasin uuden asunnon kylppäriin pitsimaton!! 12 tuntia siinä meni kun maanisena väkersin ja tuskanhiki pukkas ja hirvee olo kun istuin melkein koko päivän. tervettä :D korvaa vissiin sitä hammasharjan kanssa siivoomista :D

ai niin, ja kauheita juttuja oon miettiny, kun oli se streptokokki johon se synnyttänyt nainen kuoli just, ja katoin tyhmänä vielä leffan, jonka lopussa nainen kuoli synnytykseen..!! mä niin pelkään että kuolen, ja mun lapset ei tunne äitiään..huoh. tänään tällästä.

meillä juhannus sujuu kotona, muuttoa valmistellessa..pitää kaikki pakata ja kaapit siivota pikkuhiljaa, kun ei ikinä tiedä mihin pystyy sitten muuttopäivänä.
 
Ompas taas toiminu hyvin mulla tämä sivusto..
Normaalistihan tuossa omalla sivulla näkyy kun tietylle foorumille on kirjotettu..
Nyt ei oo kyl mulla näkyny pitkään aikaan et tänne ois kukaan kirjottanu.
Aika pyllystä.

Meillä olis tänään luvassa nla.päivä <3 
Saas nähä onko mamman verenpaineet kuinka koholla tämän hää-hässäkän ja stressin ohella :D

2päivää h-hetkeen.... Tervetuloa "rouvapäivät"!!
 
Just luin tosta omalta sivulta, missä aina tulee päivittäin uus "fakta", että kaikki naiset ei välttämättä ees huomaa limatulpan lähtöä? :O

Tänään ois neuvolapäivä, joudun menemään loput neuvolat sijaisella, kun oma jäi lomalle :( tosi harmi, koska olin niin kiintyny omaan terkkaan... mutta lupas, että sijainen on tosi mukava ja varmasti tullaan juttuun, no toivotaan :)

Nyt kun sain mun sisustustyynyt, ajattelin, ettei olis enään mitään shoppailuja tiedossa... eikä mitä! Hittolainen unohdin ihan kokonaan, että eteisen matto pitää heittää roskiin ja ostaa uus! (Se siis haiskahtaa "lievästi" kissanpissalle =/ )
 
Oi että, ei ole enää kauaa häihin :)
Onnea oikein paljon ja kerrohan sitten häiden jälkeen hääkuulumisia tännekin! :)

On varmasti aivan ihanat häät luvassa :) tsemppiä loppujärkkäilyihin!
 
Itse en ainakaan viimeksi huomannut mitään limatulppaa... en sitten tiedä, millon se irtos :D

Mulla oli tänään neuvola ja jee, ainakin terkka oli sitä mieltä että vauva on vielä aika ylhäällä ja voin hyvin lähteä mökille juhannuksen viettoon :) Ihanaa. Huomenna siis mökille! Kerranki terkka sai myös järkevän kuulosia mittoja kohdunpohjan korkeudeks (30 cm), mut nyt oliki sijainen. Mun oma terkka mittailee aina paljo pienempiä lukemia, ja sen takii kävin jo kertaalleen synnärilläkin mittailtavana... hassua että samanlaisella mitalla voi kaks eri ihmistä saada ihan eri mittoja. Oma terkka mittas kaks viikkoo sitte ja sai lukeman 26 cm, et nyt olis muka kahessa viikossa kasvanu 4 cm. Epäilen. Katotaan ku ens viikolla on taas oma terkka paikalla, ni tulee varmaan joku alhanen mitta...

Mutta jeps. Ei muuta kun hyvät juhannukset kaikille :) Tää mamma lähtee nyt maailman ärsyttävimpään hommaan, eli 2 vee uhmaikäisen nukuttamiseen päikkäreille... huoh.

 

Mullakin meni viime kerralla limatulpat ihan ohi... saati onko mokoma möllykkä lähtenyt vasta tositoimissa liikkeelle, en tiedä?!

Muutenkaan synnytys ei antanut ennakoivia merkkejä vaan heräsin aamulla kun lonkkia vain poltteli... keittelin kahvit ja joinkin kupillisen sit vasta tajusin et perkeles nythän taitaa olla tosi kyseessä. Olin niin tuudittaunu ajatukseen et yli lasketun ajan heilahtaa joten hieman yllärilähtö tulikin :D

Hyvin siin silti kerkes koneellisen pyykkiä pyörittää, tiskikoneen täyttää ja muutenkin vaan ihmetellä fiiliksiä. Olinhan kuitenkin kotona tosta aamuherätyksestä eteenpäin 17 tuntia.

 
Päätettiin sit kuitenkin lähteä vielä reissuun juhannukseksi. Supistukset on kyllä vähentyneet, että pysyy varmaan vielä masussa ja saa pysyäkin vielä pari viikkoa. Alapään vihlonta vaan on kamala... Mitähän pitkästä automatkasta tulee kaikkien selkäkipujen kanssa ja esikoinen 1 vuosi 7 kk on ollut tosi kiukkuinen just tänään... Nyt vaan odotellaan, että mies tulis töistä ja päästäis matkaan. Yritän olla nyt rasittamatta selkää valmiiksi ja esikoinen haluis just riehua ym.... kuluis aika. Kun supistelut on vähentyneet on onneksi muuten olo parantunut vihlontaa lukuunottamatta. Maanantaina lääkäri, katsotaan mitä sanoo.

Jenska9:lle paljon onnea häihin! Nauti, äläkä stressaa!

Tosta streptokokista, mikä se sit oli, kun eikös se B streptokokki yleensä ole vaarallisempi vauvalle, kun voi naisella olla oireettomana? Seulotaanko sitä nykyään kaikilta? Itseltäni otettiin, kun kävin supistusten takia äitipolilla. Kai sen ainakin pyytäessään saa, jos vaikka onkin jotain oireita alapäässä...

 
jenska9, onnea häiden järjestelyihin ja naimisiinmenoon :)!!

Mek, eiks se ollu streptokokki A, mikä siinä uutisessa oli..mulla ei ainakaan oo seulottu B:tä, musta neuvolatäti selitti viimeks jotain että ei enää testata kaikilta..?

mulla oliki sitten sellanen neuvolalääkärikäynti, ettei meinannu päästä pois! verenpaineet oli alussa 87 / 53, alkokin siinä jo pyörryttää ja laski vielä toisella mittauksella jotain 79/43 tms, jollon olinkin jo kylkimakuulla tutkimuspöydällä..mulla on se supiinisyndrooma sellanen, että tulee istualtaankin eikä vaan selinmakuulla. oli tavallaan kiva saada selvyys siihen miks on ollu niin hirvee olo välillä, johtuu just siitä että verenpaineet romahtaa. onneks pääsin lopulta ajamaan kotiin eikä tarttenu jäädä päivystykseen.

positiivista oli lääkärissä se, että paino oli noussu vaan 300g viime käynnistä ja sekin kahden vesilasillisen jälkeen mitattuna. ja kohdunsuu oli lyhentyny sentillä ja pehmeä. vauvan painoarvio oli tällä hetkellä 2800g, eli noin 3,5 kg laskettuna aikana. samaa mitä esikoisella, ja se jäi vähän pienemmäks. todella helpottavaa et on noin "keskikokonen" :)

mies hakee tänään kerrossängyn jonka huusin huutonetistä, napulla alkaa ison pojan elämä ens viikolla :) ja mä pääsen tuunaamaan pinnasängyn tytölle. aattelin et siks kerrossänky, että napu voi leikkiä siellä yläsängyssä vähän isompana vaikka legoilla, eikä tuu pikkusisko sotkemaan, siihen menee kuitenkin se pari vuotta ennenkun siskokin siirtyy pois pinnasängystä.

jaaha, vois käydä tänään hakemassa lisää lankaa, ja virkata toiseenkin vessaan mustan pitsimaton, ja sit vähän pinkkejä koreja hoitopöydän hyllyille, saa vauvan sukat ja muut sinne :) että ku sais jo mennä ikeaan hakemaan kaikkee kamaa ja pääsis sisustaan uutta kämppää..
 
B Streptokokissa synnytyksen yhteydessä on se riski että tarttuu vauvaa, siksi antibiotti tippa tulee synnytykseen jos on positiivinen, mulle tulossa siis. Ainakin itä-suomessa kuulemma on määrätty että kaikilta synnyttäjiltä otetaan se näyte. Naiselle siitä ei oo mitään vaaraa, normaali bakteeri vissiin ja raskaudenkaan aikana ei tarvitse hoitaa. Tuosta A tyypistä en tiedä sitte mitään..

Parina päivänä lupaavasti taas menkkakipujen tapasta vihlontaa... Ja kävellessä varsinkin painaa ja pistää.. Supistuksiakin tulee ja voimakkaampia ovat kun aikaisemmat harjoitussupparit :) mutta en hirveesti vielä iloitse, kuitenkin saadaan ootella sinne laskettuun millon sitten vissiin käynnistetään :D vaikka mieluummi sais alkaa ite tulla tuolta <3

Jenskalle ihania häitä!! <3 :) Toivottavasti sattuu kivat ilmat teille! Väkisin alkaa muistella omia, niistä kohta 10 kk aikaa jo, hurjasti aika juoksee.
 
niin juu, ihanaa juhannusta kaikille!
Mekin suunnataan möksälle huomiseksi, saa nyt sit kokeilla josko sauna auttaisi käynnistykseen ;D tuskinpa...
Isälläni on kova toive että poitsu syntyisi 24 päivä kun on isän nimpparit sillon :D Se jo soitti ja sanoi että muista ponnistaa sitten juhan päivänä ;D
...saa nähdä, kovasti polttelee alavatsaa ja selkää, mutta sitähän tää on jo viimesen viikon ollut 
:(

Jeps, mutta siis toistamiseen, mukavaa juhannusta kaikille!
 
Takaisin
Top