Ystäväni järjestivät vauvakutsut toukokuun lopulla, mutta tiesin niistä etukäteen, kun tulivat kotiini ja halusivat varmistaa, että täällä ollaan varauduttu ja ajankohta sopii. He toivat kaikki tarjoilut, kukkia ja lahjoja. Olin itse ostanut alkoholittoman boolin ainekset ja kukkakimpun. Istuttiin iltapäivä yhdessä, nautittiin pöydän antimista, avasin lahjapaketit ja juteltiin äitiydestä, vanhemmuudesta ja lapsista. Kaikkein paras lahja oli vauvan leikkialusta, johon kaikki vieraat ja muutamat poisjääneet olivat lahjoittaneet tilkkuja ja jonka yksi ystävistäni oli ommellut kokoon. Olin tosi iloinen, että kaksi ystävääni järjestivät juhlat, sillä itse en olisi jaksanut siinä kohdassa järjestellä mitään, mutta nautin tosi paljon kutsuista. En ollut oikeastaan vihjaillut kenellekään, mutta olin joskus maalis-huhtikuussa pohtinut muutaman ystäväni kanssa, järjestääkö vauvakutsut vai ei.
Mua ei erityisemmin väsytä, mutta en ole mitenkään poikkeavan energinenkään. Päivät menevät puolilaiskasti oleillen. Olen siivoillut vielä kotia pikku hiljaa nurkka nurkalta ja sen sellaista. Nukun aika pitkiä yöunia, mutta alkuyö menee usein tunnin pätkissä vessareissujen takia. Yritän ottaa joka päivä päikkärit. Välillä nukun päivällä kevyesti puolisen tuntia, välillä pari tuntia ja tosi sikeästi. Puuhaan vielä aika normaalisti, mutta kyllähän tämä raskaus jonkun verran jo painaa. Olin eilen ystäväni kanssa lounaalla ja sen jälkeen pari tuntia shoppaamassa. Kotimatkalla olin erityisen kiitollinen, kun eräs keski-ikäinen rouva tarjosi täpötäydessä metrossa istumapaikan. Olisi ollut aika puuduttavaa seistä tungoksessa kantamusten kanssa. Taisi muuten olla eka kerta raskausaikana, kun joku tarjosi paikan julkisessa liikenteessä. Tuli sekin koettua neljä päivää ennen laskettua aikaa :D