Kesäkuun kalkatukset

Heippa!

Mekin nyt sit tultas kaapista pois ja uskallettas kirjoitella tänne. Onhan
siitä nyt melkein vuosi kun ensimmäisen kerran eksyin tänne. Eiköhän mukaan mahdu vieläkin. (ekaa kertaa ikinä kirjotan forumiin, kertokaa jos teen jotain ihan hassusti)
 
Elikkäs tää mami olis 26v. vantaalta ja meijän esikoinen Jade typy saatiin maailmaan
 1.1.2010 mutta La oli tosiaan 16.12..
 Kait sielä masussa oli todella mukava sitten asustaa meijän tapauksessa.
Olin viisi päivää käynnistyksessä ja sitten kun synnytys käynnisty siitä meni vielä 32h ennen
kuin päädyttiin kiireelliseen sektioon (ilmeisesti sydänäänet alkoi laskea). Olin todella
tyytyväinen ratkaisuun siinä pisteessä (9cm auki). Sektio oli 20min ohi ja vauva maailmassa. Ainut nihkeä
juttu oli että kohtuni tulehtui pitkään kestäneen synnytyksen takia ja jouduttiin jäämään
4pvä sairaalaan ja kotonakin toipuminen oli rankkaa mutta aika nopeasti siitä sitten selvittiin
. Ja sitten päästiinkin nauttimaan terveestä ja ihanasta vauvasta ja tästä uudesta elämästä.

Meijän perheeseen kuuluu myös 5.v Englanninbulldoggi Donna. Ennen vauvaa vähän uumoiltiin ja
jännitettiin mitenköhän tyypit tulee toimeen kun Donna on ollut niin pitkään
meijän ainut vauva. Mutta siis aivan loistavasti. Jade oikein hehkuu aina kun se näkee Donnan
ja useimmiten se on Donna joka saa Jaden räkättämään ja hekottamaan kurkkusuoraan ilosta. Pieniä
kommahduksiakin on sattunut,( D veti sitterin kumoon kun itse pelästy mutta Jadelle ei onneksi
käynyt kuinkaan!) toi on aika massa koira niin täytyy vähän kattella perään. Nyt Jade on alkanut
nipistellä ja repiä korvistä mutta onneksi se ei tota plösöä hetkauta. Ja BigD on myös käypä
itkuhälytin, tulee hakemaan mut aina kun Jade itkee!

Meillä mentiin perhepedissä 4-5kk kun siihen asti imetin öisin. Se toimi aivan älyttömän hyvin
meillä. Tissi suuhun ja itse nukahdin samantein. Tuo tyttö kun ei oo ikinä vielä nukkunut koko
yötä ilman herätyksiä. Mutta kun maito loppu tulemasta päätin että samalla tyttö siirtyy nukkumaan
omaan sänkyyn. Hermoja koeteltiin ja koetellaan välillä vieläkin mutta suurimaksi osaksi nukkuu sängyssään.
Aamulla saatan ottaa viereen ja siitä on sitten kiva yhdessä heräillä. Se on ihan parasta! Meillä syödään n.5-6 aikaa
ja sit heräillään 8-9 aikoihin. Mut meijän neuvola-täti sanoi että yöksi lasketaan vain tunnit 00-05
nykyään jonkun uusimman tiedotteen mukaan. Hyvä!

Jade tykkää hirmusti kirjoista, hyppykeinusta, naurattaa muita, maiskuttaa ja tänään oppi karhukävely asennon.
Se ottaa varmaan kaiken mallin tosta possusta. HÖH!

Hampaita meille on tuli n.3kk iässä. Ne vaan ilmesty yhtenä päivänä. Jotkut olikin täällä puhuneet
hampaiden pesusta?! Meille sanottiin hampilääkärissä että voi ja pitääkin tahnalla pestä. Kunhan
kattoo sielä takana olevasta tuoteselosteesta että fluoripitoisuus on max.500ppm F. Yleensä siis
1000 lastentahnoissa. Mutta ainakin elmexissä on tuo sallittu määrä vauvalle.
Ja aamulla ekaksi ja illalla vikaksi. Meillä se ei oo vielä oikein toteutunut kun nukahtaa
maidon juontiin.
Mutta pitäs alkaa totuttaa et siihen ei sit nukahdeta.


Tyttö on ollut aina erittäin iloinen ja helpolla ollaan muutenkin päästy. Ainut tosi ikävä juttu oli 2vko sitten kun
5kk rokotteiden jälkeen alkoi ekaksi lämpöilee ja pikkuhiljaa nousi kuume 39 asteeseen.Olin ihan paniikissa mitä tehdä. Kun soitin
terveysneuvontaan sanoivat että 3pvä pitäs ootella mihin tauti johtaa. Se oli hirveetä. Nestemäistä panadolia napaan
ja sit 3pvä jälkeen yksityiselle. Ei meinannut lääkäri uskoa että tyttö on todella kipeä kun oli niin virkeä ja
hyväntuulinen. Oli lähellä ettei ottanut verikokeita ollenkaan kun epäili että johtuisi vain rokotuksista. Onneksi
otti! Tulehdusarvot 109 pitäs olla alle 10. Ja valkosolut 25. Eli oli todella kova tulehdus päällä. Siitä sitten jorviin
ja sinne jäätiin kahdeksi yöksi. Voin vain sanoa että TODELLA hyvää palvelua. Jade sai antibiootteja suonen
sisään ja tulehdus lähti laskuun samantein. Jade nautti hoitajista ja muista lapsista. Karun näköstä se oli kun kanuuli?
oli päässä ja se jouduttiin laittaa kahteen otteeseen. Kaikki tutkittiin
perinpohjin ja neiti jopa ultrattiin kun katottiin ettei munuaiset ole vahingoittuneet. Ei ollut!
Virtsateiden tulehdus oli sit se syy. Ainoa keino ehkäistä on kuulemma vain vaihtaa kakkavaippa
samantein ettei pöpöt pääse römpsään asti hautumaan. Niin me ollaan kyllä tehtykkin.

Jadella on myös ollut todella kova massu ja kun aloitettiin 4kk iässä kunnolla kiinteät niin ummetus
oli pahimmillaan. Meille TODELLISEEN hätään sopi hyvin kuivatuista luumuista keitetty mehu. Sitä kun
antoi todella pienenki määrän ni tulppa aukes lähes heti.

Hei Amppu, iik, meillä sama homma nyt ollut 3yönä, mä oon löytänyt Jaden mahaltaan nukkumassa, välillä peppu
pystyssä. Ja just äsken rimpuiltiin eestaas kun käytiin nukkuu. Huomenna siis tyyny esiin. Mikäköhän siinä on
että pitää kääntyy. Onkohan siinä hirmusti riskejä nukuttaa tän ikästä mahaltaan? Ainakin Unkarilainen kaverini
nukuttaa pelkästään mahaltaan ja mä oon ollut ihan kauhuissani.

Ailime, mä tuhosin meijän J.Oliverin kattilan kans kun unohdin pottu veden kiehuu ja ne kerkes kuihtuu pois. Sokeripaloilla,etikalla,
konetiskitabletteja, teräsvillaa, hinkkailin ja tuli puhtaaksi mutta nykyään polttaa melko helposti kaiken pohjaa ;((

Elegia, täällä myös toivotaan että Eemelin iho ei enään oireilisi nannista yms. Kamun pojalla ihan sama ollut vauvana, tosi paha
iho-ongelma, kaikki testit tehty ja ruokavalio tiivistetty. Ei löytynyt mitään. Nyt poju on vuoden ja iho alkaa olee kunnossa.
Onnea myös hauvavauvoista ja hampaista. Kuvia odotellessa.

 
Lupaan etten jatkossa kirjoittele mitään näin pitkiä verssuja mutta tahdon vaan sanoa että te ootte olleet
ihan huippuja kaikki! Moneen kinkkiseen ongelmaan oon saanut kauttanne vastauksia ja apuja. KIITOS!
 
Ainiin viel vähän mittoja Jade synt. 4025g 51cm, 5kk 8,4kg 68cm.
 
Iltaa!

Tervetulotoivotuksia sitten vaan Jannikselle, vaikka ootkin pitempään varjoissa lymyillyt. Hauskaa, että uskaltauduit naputtelemaan! Ja saatiinhan tänne se "vuoden eka" vauvakin! :)) Piti udella, et ootteko myös Jorvissa käyneet syntymässä, vai oliko tää nyt (ikävänkuuloinen!) parin päivän reissu sinne ihan muuten vaan?

Ja sitten tätä pesuetta. Täällä on nyt Joonan elämän eka "flunssa", tai pieni nuhanpoikanenhan toi oikeestaan vielä on... Puolilta päivin alkoi nenu vuotaa, aamusta asti aivastellut. Räkä on kirkasta ja tosi valuvaa, ihanku kuolaa. Hah, ihan ku sitä kuolaa ei tulis riittävästi tuolta suusta, ilmeisesti sitä pitää sit tunkea jo nenän kautta ;) Ihan virkeä ja ilonen poika muuten kyllä. Viime yön jo nukkui mun vieressä, kun oli niin levoton ja sain parin tunnin aikana kuudesti nousta nostamaan tuttia suuhun sille. Sitten en enää jaksanu, joten otin nappulan viereeni.. ja siinä se uinu taas ihan normaalisti heräilemättä.
Mutta nyt sitten... eka reilu tunti yöunta meni ihan ok, sitten alkoi itkeskellä. Nyt tunnin verran on menty niin, että 5-20min välein parahtaa itkuun. Käänsin jo vatsalleen, ensin heräs siihen täysin, kun ei oikein osaa vatsallaan levätä, sitten suostui laskemaan posken "tyynyyn" ja kävi unille. Ehkä 20min ihan ok, sitten tuli itku, käänsin kyljelleen. Taas parikyt minsaa ja itkua, oli kääntynyt itse vatsalleen ja oli taas kyynärnojassa. Äh ja puh! Nyt taas selällään, rohisee, mutta pystyi tutinkin kanssa hengittämään kohtuu ok. Mitähän tästä mahtaa vielä tulla?? Nenäfriida onneksi on, jos en muuta keksi, niin täytyy sen kanssa harjoitella. Tuolla nenässä ei vaan kuulosta mitään oikeestaan kunnolla olevan, että en sit tiedä, kuinka syvällä? Kunhan ei nyt itse sitä vetelis vaan rööreihin, ettei jäis pahasti jumiin hengitysteihin.
Joona 8 pvää vajaa 6kk, tähän asti päästiin ilman pientä tai isoa sairastumista! Ja haluan ajatella positiivisesti, vastustuskyky kehittyy taas tästäkin nuhasta :)

maariselle piti tosta levolacista myös sanoa, että mä väittäisin sen olevan näillä kaikilla normaalisti huonosta suolentoiminnasta kärsivillä vähän huonompaa kamaa... Vauvat kun ei omaa ihan "normaalia" suolentoimintaa vielä, niin tosi usein joutuu sit käyttää ns. ylläpitoannosta, eli ottaa päivittäin. Ja jotenkin itteä ahistais se ajatus... Microlac ja muut "kotiperäruiskeet" sitten varmasti auttaa toimittamaan sen tavaran paremmin, mutta sekään ei välttis oo kovin mielekästä, jos joutuu usein vatsan toimittaa. Töissä liikuntavammaisten kanssa, etenkin pyörätuolissa istuvien kanssa, se on just sitä vatsantoimittamista sitten säännöllisin ajoin. Maalaisjärki mulla sanois vähän vastaan, että niiden kanssa suoli ei ehkä opikaan toimimaan oikein...?? Mut tää on siis vaan mun oman pään sisäistä juttua! Levolac ja muut ummetuslääkkeet on siis ihan jeppis-kamaa, jos niitä ei joudu kovin usein käyttää! :)

sintun perheelle nautinnollista ja hyttysvapaata mökkilomaa!

Ja kivaa, kun Pranametri tuli huikkaamaan kuulumisia!! Koneetta olo ei onnistuis kyllä multakaan... hihih, toivottavasti siis saatte kotikoneenne pian kuntoon, että pääset taas tänne meidänkin kanssa höpisemään! Ehkä mä en sitten pelottele sua öisin unissas ;)

Ailime uteli Ionasta. On se hengissä, takas turvallisessa kotimaassa ;) Eiköhän se sieltä joskus jouda taas koneellekin bisneksiltään ;)
Hihitytti nuo sun isänpäiväleipomisjutskat. Ei aina voi mennä putkeen! Ja onneks leivonnaiset usein sentään maistuu hyviltä, vaikka kuin ois ulkonäkö menny pipariks! Ja waut Benjin istumis-ilottelulle! Istuuko B siis oikeesti jalat harallaan?? Joona taas vetää aina jalat "salmiakkikuvioon" tohon eteen. Hauskaa että tässäkin on variaatioita!

Ah ja joo, Rinkun blogissa tosiaan oli upeita kortteja! Vau!

maariselle taasen kiitokset notski-kutsusta. Vaan taidan silti vielä elätellä toiveita, että lähempää löytyy! Toi nappulan kanssa bussimatkaaminen (muissa ku HSL:n alueella) ei oikeen nappaa... Ehkä joskus reipastun! :)

Ja kivaa oli myös kuulla, että Eemelin maitoaltistus meni myös kutakuinkin kohilleen. Toivottavasti homman saatte etiäpäin! Hassua, että nuo "kokeiluannokset" pitää hankkia ilman kela-tukia... :O Toivottavasti saatte niitä sitten ees sinne vakuutukseen! Ja mites, koskeeko noita ne jotkut "enimmäismaksurajat"?

Joku sanoi, että näistä meidän nappuloista on tullut taaperoita... Mua hymyilyttää, taitaa kertoa asiasta myös se, että mammat on uskaltautuneet "Oman Ajan pariin" myös yhä useammin! Kuka salille ja treenaamaan, kuka viihteelle, kuten Jasmine nyt viimeisenä. Kyllä tässä hurraat vois kajauttaa meille, upeita ÄITEJÄ meistä on kuoriutunut!

Ja Amppu, eiköhän siellä Dubaissa oo "ihan kivaa" vaikka se nyt oiski OUT SATC:n mukaan! Ehkä vähempi turisteja ;) Kateellisena huokaan vaan ajatellessani iiiiiiiisoja kauppakeskuksia. Ne on ihania! Ihan superisoissa en oo kyl päässyt kovin monesti käymään, mutta Milanossa oli muutama potentiaalinen männä vuosina :)

Jahas... Joona ölisee. Taitaa olla neljäs kerta tätä viestiä kirjoittaessa. Kai se on kohta hivuttauduttava sen "tyynyks" tonne sänkyyn, kun ei näytä omassa punkassaan tulevan tosta hommasta nyt mitään.. Kovin stressaavaa sille itselleenkin, kun on tottunut yönsä niin nätisti nukkumaan!! ONNEKS ei enää halua maitoa yöllä, eihän sitä nokka tukkeessa pystyis ees kunnolla juomaan! (hööh, nyt ois taas hiljasta?? :O)
 
Terveisiä puolivuotisneuvolasta, niin taisin siitä aiemmin jo mainita mutta tässä mitat; 6975, 66,5 ja 42,4. Neitihän oli hyvää pataa nvla-tädin sijaisen kanssa kunnes piti alkaa mittailemaan ja kokeilemaan heijasteita. Raasu sai semmosen vierastuskohtauksen ettei ikinä[:o] No oon pitäny neitiä aika pienenä mutta kyllä se kuulema ihan käyrillä on silti...

Tänään on sitten koettu pieniä kauhun hetkiä; neiti tykkää maistella tuttiketjun päätä mutta tänään neiti oli sitten saanut sen käännettyä suuhun jotenki ihmeellisesti poikittain niin, että raukalla oli jäänyt se jumiin suuhun [:(] No miehän sitä siittä heti ottamaan poies ja äkkiä se kyllä kävikin mutta enää ei anneta mokomaa toiselle "syötäväksi".

Toinen juttu oli kun söin vesimelonia ja annoin siitä pikkuisen palasen neitille maisteltavaksi (pienempi ku pikkurillin sormenpään puolikas), niin eiköhän se kohta just sitten ollut sellanen kova ja siihenhän se meinas sitten tukehtua tai itseasiassa sillä alkoi yökkäyttään ja veti ilm kuolaa henkeen... hitto että sitä pitää olla tyhmä äiti! Ei siis enää vesimeloniakaan ellei ole muussattu "soseeksi" mokoma...

Ukko on kuumeessa ja loppuviikko saikkua, saapa nähdä päästäänkö mun vanhempienluo juhannukseksi niinku oli tarkotus. Meillähän oli koko porukalla sama tauti jo viikko sitten mutta ukolla näytti uusivan,toivottavasti neitillä ei tuu enää...

Enää ei herätä meilä aamulla itkuun tai ruokailemaan vaan neiti herää jokellellen pinnasängyssä, yks aamu piruuttani kuuntelin sitä siinä vartin kun ei kerta hermostunutkaan [:D].

Levolacista; en ole koskaan käyttänyt mutta ite syötän neitille päivittäin luumusosetta ns jälkkäriksi ettei menis masu niin kovalle. Tosin meän muksuhan ei ole koskaan kärsinytkään mistään kunnollisen kovasta ummetuksesta tms...

Noh pirhana kun eni taas kortin kanssanäin yömyöhään vaan eipä keskenkään kehannu lopettaa. Jos ukko paranee ja en huomenna ehdi linjoille niin oikein mukavaa juhannusta kaikille!!!
Palaan asiaan sitten juhannuksen jälkeen, tai no on sielä "mummolassakin" netti...[:D]
 
Joonalle pikaista paranemista. Ootko koittanu nenän tukkoisuuteen keittosuolatippoja? Meillä on käytetty Ratiopharmin Naso NaCl tippoja ja hyvin on toiminu. Tai ei meillä koskaan mitään kunnon nuhaa oo ollu, mutta nenään kuivuneen maidon liottamiseen niitä oon käyttäny.

Ja Amppu me ollaan kans suunniteltu menevämme Dubaihin marraskuussa, vähä niinku häämatkalle nääs [;)] Et hyviä vinkkejä otetaan vastaan. Varsinki hotellivinkit tulis tarpeeseen..

Jannikselle vielä tervetulotoivotukset!

Nyt puuron keittoon suht koht hyvin nukutun yön jälkeen [:)] (itkuja oli ehkä vähemmän, mutta olivat vaikeammintaltutettavia) [:D]
 
Huomenta!

Jannikselle tervehdys!

Hienoja kortteja on Rinkku tehnyt. Ja blogikin näytti hienolta! En kyllä itse jaksais... Ihmetyttää, millä hermoilla skräppääjätkin taiteilee.. [8|] Meidän neidit on sitten samankokoisia. Eilen oli tuo puolivuotisneuvola ja iskän kanssa olivat käyneet. [:D] Pituutta oli tullut 2,5 cm, mutta painoa vaivaiset 70 g (6745 g)! [&o] Oli käsketty syöttämään kaksi liha-ateriaa päivässä. No, meillä syödään jo! Ja muutenkin annetaan niin paljon ruokaa, kun vaan syö. Huoh, tuo tyttö on sellainen ruisrääkkä. [:o] Housujen kuminauhatkin on lyhennetty jo minimiin ja silti housut on löysät... Anoppi yritti lohduttaa, että ei se tyttö ole liian laiha kun jaloissa on "puntitkin". Olivat antaneet sen sikapiikin - eilen ei ainakaan vielä ollut lämpöilyä tms. Ja neuvolan täti oli temputtanutkin. Pinja istuu jo hienosti, niin oli kokeillut onko kaatumisrefleksejä. Edestä ja sivulta oli ollut, mutta takaa ei. Kysyin mieheltä, että onko se sitten paha asia, mutta sanoi vaan, että ei ole, kun ei tämän ikäiset tätskän mukaan istu! [:D]

Minä olen antanut tytön järsiä kurkkua ja banaania. Banaania meinasi mennä "hiukan" liian iso pala ja alkoi kakomaan. Mieheltä sain sitten nootin, että ei saa antaa , jos vaikka tukehtuu. Kysyi vielä, että "lupaatko". [;)] Mutta pitäähän noiden nakeroiden itsekin saada kokeilla sitä ruuan suuhun laittamista. Höh! [>:] No, muussattuna tästä eteenpäin ja paloja vain valvonnan alla, jos iskä antaa luvan. [:D][;)]

Amppu työkaveri hehkuttaa Dubaita parhaaksi reissukohteeksi, joten SATC:stä viis! Oli ostanut viimeksi hervottoman dimangisormuksen puoli-ilmaiseksi - mitä se sitten tarkoittaakaan. Ilmeisesti naisten paratiisi ja miesten painajainen. [;)] Meillä neiti harjoittelee sängyssä joka yö konttaamista! [:D] Viime yönäkin piti käydä kääntämässä selälleen, kun ressukka ei saanut konttausasennossa nukuttua. Ihmekös tuo! Luulisi, että riittää, kun harjoittelisi vain päivällä, mutta kai tuo yöllä treenaaminen on jonkin sortin pakko. [8|]
 
Heips tänäänkin!

Lääkärineuvola (se 8 kk:n neuvola oli meillä etuajassa tk:n sulun takia) oli ja poika ei ole paljon kasvanut viimeisejn kuukauden aikana. Pituutta oli tullut sentti lisää ja painoa vajaa parisataa grammaa. Pipo ei ollut kasvanut yhtään. Taitaa tohisemisellaan kuluttaakin jotain! Nyt olemmekin sitten ihan oman onnemme nojassa kunnes Valo täyttää vuoden, Sitä ennen ei ole neuvolakäyntejä ellei tule mitään ihmeellistä eteen. Hirvittävän pitkä aika! Saahan sinne soittaa, mutta ei päästä punnitsemaan tai mittaamaan.

Uudelle kasvolle tervetulotoivotukset[:)] Jannikselle siis.

Hyvä Joona JA MONI muu jotka eivät ole onnistuneet sairastamaan turhan aikaisin. Vaikka sanotaankin yleisesti että sairastaminen lisää vastutuskykyä, niin eräskin vanhempi rouva oli eri mieltä. Sanoi että hyvä kun ei heti alkuun sairastele niin vastustuskyky ehtii kehittyä. Eli meilläkin ollaan kiitollisia siitä ettei Valo ole ollut kipeänä. Paljon tsemppiä ja myötätuntoa koteihin joissa kutistaan ja niiskutellaan<3

Vai istuu Benji jo ihan ite, vau! Ei meillä vaan vielä. Valo kyllä hymyilee paljon[:D] ja hepailee vähän. Eilen pihalla otti kirkumis-pään-heilutussession kun ei päässyt miten halusi, eikä minulle selvinnyt mikä se hyvä sitten olisi ollut.

Nyt kiiruusti kauppaan vielä ja näköjään tänne pääsee vaikka joka päivä halutessaan, mies oli mielissään kun jäi Valon kanssa kahden kylpemään.

Maarinen, eilen unohtui ihan myötätuntoilla äitisi vierailun takia. Se eukko tuntuu ehtivän vaikka mitä. Hyvää tarkoittava ei aina tajua että ihan kaikkeen ei tarvitse puuttua. Se on valitettavasti jonkinlaista vallan käyttöä, siltä se minusta ainakin tuntuu. Mutta, loppu hyvin kaikki hyvin[:)]

Sitä juhannusta edelleen toivottelen, jos en huomenna käväise! (olisipa kotona toimiva kone tämä on niin hätäistä)
 
Päivää!

Joona vähän reporanka, vissiin viime yönä 5h nukuttua unta ja 5h "nukuttua" unta on liian vähän, kun normaalisti nukkuu yössä sen 13h. Niin tai näin, neljästä eteenpäin on makkarista kuulunut vaan kuorsausta! Tai jos Joona on itkeny, ni mä en oo herännyt... Joona oli kuulemma heränny vasta ysiltä ekan kerran juomaan maitoa isin kanssa ja mä heräsin vasta kympiltä. Ja ihan omassa sängyssään nukuttiin molemmat! :)
Nyt sit kuitenki annoin sille puolikkaan annoksen särkylääkettä, ku tuntu ehkä snadisti lämpöseltä... ruoka ei meinais maittua, vaikuttaa, että nieleminen sattuis tai ois jotenkin ärsyttävää? Maito menee ja ihan hieno sose joo, mutta puuro ja sellanen vähän rakeisempi sose teettää työtä tavallista enempi. Täytyy seurata.. Muuten kuitenkin sitten ihan oma ittensä, nauravainen höpöttäjä, vähän uneliaampi vaan.

Keittosuolatippoja, Bunni, ei itseasiassa oo ees kaapissa, eikä niitä nyt ainakaan vielä tarvitakaan. Räkä on juoksevaa ja kirkasta, aivastellessa viimestään tulee itestään ulos. Vähän se tuolla rööreissä rohisee, mutta ei näytä ärsyttävän Joonaa, enkä oo ees koittanut imutella nenäfriidalla. Iona tuolla facebookissa vinkkas, että josko se ois sitten hampaita ennustavaa, että Viggolla kuulemma oli ollu muutama päivä ennen hampaita just tollasta kirkasta valuvaa räkää.
Noh, aika näyttää! :) Oon nyt todennu, et mun ei parane noita hampaita "ennustella", koska oon sitä tässä jo kolmisen kuukautta tehnyt, eikä vielä näy nökön nököä ;)

Rinkku, Joona kans vihaa tota neuvolassa mittailua ja pyörittelyä. Muuten ei oo moksiskaan, vaikka neuvolatäti ottaa syliin tai tunkee aika "iholle", mutta vaaka ja pituusmittaus on jotian ihan hirveetä ukkelin mielestä.
Toivottavasti miehesi paranee pian, ja pääsette juhannukseksi mummolaan! :)

hennas, mua kans vähän hirvitti toi Joonan sormiruokailu, mutta hyvin se näyttää menevän! Sivustoja tutkittuani jaan vielä tän vinkin; lapsen pitää pystyä istumaan syöttötuolissa selkä suorana, että "isohkot"kin palaset on helppo niellä. Joonalla tää toimi; sitterissä tai sylissä on jotenkin mytyssä, mutta istuessaan syöttötuolissa tai lattialla, niin hyvin uppoo isotkin murut! Ja sille teidän isille terkkuja, ei se lapsi ihan heti tukehdu. Oksentaa todennäköisemmin, tai sitten voi nostaa jaloista ylösalaisin ja köhittää ne murut sieltä pois. Harjoittelu saattaa näyttää ja tuntua hurjalta (aiempia viestejäni lukien nää fiilikset voi myös mun pohdinnoista aistia helposti!), mutta ei niitä pieniä kakomisia ja köhimisiä kannata säikkyä. Joona ite saattaa joskus säikähtää, mutta haluaa silti jatkaa heti syömistä, kun sille annan ruoan takas.

Höh, hassua, Pranametri, että nyt ku on yli vuos vähintään kerran kuussa neuvolassa juostu, niin sitten tuntuu oudolta, että sinne ei enää pääsis. Mutta onhan teilläkin kai avoneuvola, tai sinne voinee soittaa, että vois nopeesti käydä mittoja ottamassa? Meillä itseasiassa on neuvolan toisessa odotusaulassa ysk vaaka, ja toisella puolella sekä vaaka että se pituusmittauslauta, joita kaiken järjen mukaan saanee ihan omatoimisesti ohimennessäänkin käydä käyttämässä.

Illaks pitäis lähteä iskälle käymään. Pitäis varmaan myös kaupassa käydä, koska vois veikata, et huomenna on hirveät ruuhkat! Jollei sit heti aamupäivästä menis.... vai oisko perjantaina ennen puolta päivää hiljasempaa, eikös kaikki kaupat oo pe:na klo 12 asti auki? Täällä kaupungissa juhannus on ihanaa, kun mestat hiljenee ihmisten paetessa maalle! Hävettää myöntää, mutta joskus aiemmin hehkutin jopa sitä, että voi mennä baariin ilman, että joku maitojunalla tullut heinähattu tulee pokailee ja sönkkää jotain outoa murretta.... Eeh. Nykyään jopa tykkään murteista ja oon oppinut tykkäämään myös "maalaisista". Ennakkoluulot niitä kohtaa vaan oli suuria, koska jos paljasjalkaisena helsinkiläisenä erehdyt avaamaan suusi jossain maalla, niin tulee heti hirveetä huutoa, että mitä sä hesapelle tuut tänne maalle uhoo. Ja siis ihan oikeesti, tän oon kokenut useesti, vaikka en ees ihan hirveesti "stadinmurretta" käytä tai oo mitenkään ollut uhoomassa! Nykyään tää on onneks tuntunut helpottuvan, tai sitten aikuiset on fiksumpia ;)
 
Terveee!
Täältä pakkaamis tohinoiden keskeltä... ja päiväunien välistä... ja ikuisen pyykinpesun hulinasta.....

Niin se meidän PASKA-juttu päättyi sitten ihan mallikkaasti. Ja tosiaan, ei aiota niitä ruiskeita käyttää eikä niitä löysentäjiäkään jatkossa. Nytten tuo tilanne vaan oli niin käsittämätön, että oli pakko. Lapsella kun nousi ihan kuume siitä tulpasta, eikä enää kyenny ees liikkumaan. Itki vaan sydäntä raastavasti jalat jääykkänä, kauhun katse silmissä. Se kakka niinkuin juuttui siihen peppu reikään. jökötti paikallaan mustana möllykkänä. Lapsella tuskan hiki ja nykivä, kiihkeä hengitys. Olin vähällä soittaa ambulanssin, kun ajattelin, että sillä on joku VAKAVA suoli tukos, että syönyt jonkun isomman roskan tai mutterin lattialta.....Voin vaan kuvitella miten se sattui! Ruiskeenkin kanssa piti tunti odottaa, että kramppi vihdoin hellitti. Tänään on jo kaikki ihan normaalia! Huh!

JADELLE tervetuloa!

.... jaa en taida jaksaa nyt enempää keskittyä... ehkä iltasella, kun aurinko laskee....

eläkää rakkaasti!
 
Hei vaan moi!

Kiireesti pitää kirjoittaa, kun ulkona paistaa niin ihanasti aurinko, ja mä mielin tuonne meidän terassille nauttimaan auringonpaisteesta ihan ypöyksin!! Benji on oman ja opan (mummi ja vaari) kanssa tämän iltapäivän, ja minä sain siis vapiksen. Olen siivonnut keittiön ja Benjin huoneen. Tämä olkkari pitäis vielä siivota, vaan en malttais. Ei täällä niin kauheen sekaista oo.. No onpas, pakko kai sen on vielä hetki jaksaa rymytä täällä... Mutta sitten heti terassille!

Piti tulla hennasille (ja teille muillekin tietty!) laittamaan linkkivinkki mun blogiin: http://sannainthehague.blogspot.com/2010/06/lis.html. Meillähän Benji syö siis vallan sormiruokaa, eikä soseita ollenkaan. :)

Mä en nyt pidempään malta tässä koneella istua, koitan tulla illalla taas uudestaan, ja olen sitten vähän vähemmän epäsosiaalinen, ja lupaan, etten keskity vain omaan napaan! [;)]
 
Täältä myös pikainen tervehdys, että mukana ollaan edelleen, vaikka hiljaiseloa onkin tullut pidettyä. Kiirettä pitää kesävieraiden, omien matkojen, vähän töiden ja tietty tuon jo lähes puolivuotiaan nappulan kanssa. Yritin kovasti lukea kaikki tekstit läpi mutten ihan ehtinyt ja huomenna taas lähtö Suomeen edessä, tällä kertaa koko kolmikko lähtee matkaan, jee!!
 
Oon muuten vähän tippunu kärryiltä kesäjuhlien tilasta ja en ole ilmoittautunut vielä virallista tietä, mutta jos vaan silloinkin ollaan Suomessa niin me osallistutaan kyllä!
 
Hyvää juhannusta vaan kaikille (niin kauniille!!!) äideille ja ihanille vauvoille!
 
Wooooo.... Mies lähti viemään ekaa muuttokuormaa tuohon seitsämän kilometrin päähän! Venla vaihteeksi nukkuu ja pyykkikone (vieläkin) vatkaa. Kuudes kone tänään menossa!!! .... (heh, se mies tulikin takaisin... olikin käyny vaan nopsaan kaupassa:) kamojen kanssa!!!!)

Kivaa Marianna!!!! Nyt tällä reissulla sitten nähdään. Jotenkin!

ahaa.... täällä näköjään herättiiin... No mutta illalla sitten lisää. Se on menoa nyt!

ps. täällä rupee näyttää ihanan siistiltä ja uudelta, kun kaikki "oikee" kama lähtee tuonne kodille!!!
 
Huomenia!

Viimeinen työpäivä tällä viikolla! Huominen on kokonaan vapaa!!! [:D]

Oli kauheaa lukea tuota Elegian altistuspäiväkirjaotetta! Tuli hirveä ahdistus! [:@][:(] Onneksi altistus on nyt ohi - eiköhän tuo ole ihan selvä homma. Eemelille paljon lohdutushaleja!

Kiitos sormiruokailuun liittyvistä vinkeistä ja linkeistä! Annan siis EDELLEENKIN sitä banaania kouraan. Ja kurkkua ja muutakin...

Mulla on varmaan jonkinlainen hormonihärö. Tuntuu, että jos tytöllä on paha mieli ja itkettää, niin mullakin on heti tippa linssissä. [:(] Miten sitä elääkin niin vahvasti toisen tunteiden mukana. [8|][&o] Mutta toisaalta MLL:n jossain oppaassa todettiin, että vanhemman tehtävänä on toimia lapsen tunteiden peilinä. Ehkä nuo tunteet nyt peilautuu liiankin kanssa... [8|]

Maariselle onnea kesäkoti-idylliin! Ihanaa, jos olis sellainen kesäkoti, jossa seinillä olisi ruusutapetit, lattioissa lankut ja nurkassa pönttöuuni. Lasitetun verannan ikkunalaudalla kukkisi enkelinsiipipelargonioita ja nurkassa olisi kiikkutuoli. Tietysti pitäisi olla leivinuuni, jossa paistaisi leipää ja hella, jolla keittäisi pannukahvit. Aah! Siinä olisi kotia kerrakseen!

Jään haaveilemaan omasta tuvasta ja peruna- ja kasvimaasta + kasvihuoneesta ja maakellarista. Ja tietenkin huoneesta, jonne voisin säilöä kaikki kankaat ja langat sekä ompelukoneen ja saumurin...

Hyvää juhannusta! Pysykää pinnalla!
 
Huomenta! Nyt voin jo varmaan hyvällä omallatunnolla sanoa, noin, kun kello on täällä vasta 7:54... Oon ollu hereillä varttia vaille kuudesta lähtien, ja sängystä nousin vähän ennen seiskaa, kun en viittinyt jäädä sinne pyörimään, etten ois herättänyt Benjiä. Poika nukkuu vielä yöuniaan siellä.. Muakin olis muuten nukuttanut, mutta inha kurkkukipu ja yskä pakottivat ylös. Pari Panadolia vei pahimman terän kurkkukivulta.

Amppu! Hiukan oon kade, kun pääset Dubaihin! Oooo, olis varmaan ihanaa... Mä en oo vielä koskaan päässyt Euroopan ulkopuolelle matkustelemaan (tahi shoppailemaan!!!). Viime huhtikuussa peruuntui se meidän New Yorkin reissukin niiden alkuraskauden ongelmien takia. Mies on kyllä luvannut, että kyllä mä sinne vielä pääsen. Aateltiin mennä sitten, kun mä saan maisterinpaperit hankittua. :) Hyvä porkkana opinnoille tuo.
Joo, kyllä täällä kelpaa jo shoppailla, ja varsinkin jos jaksaa vaikkapa Amsterdamiin tai Rotterdamiin saakka vaivautua. Vaikka kyllä Haagissakin nykyään on jo enemmän mielenkiintoisia kauppoja, vaikka täällä keskusta onkin kompaktimpi kuin noissa em. kaupungeissa. Hinnat taitaa täällä olla tosiaan piirun verran halvempia kuin Suomessa. Sisko oli ainakin ihan huumassa, kun pääsi tänne vinguttamaan Visaa. ;) Mulla nykyään tyydyttyy shoppailuhimot, kun ostan Benjille jotain pientä. Itselleni en oo kyllä pitkiin ostellut mitään kivaa. Kuljen vaan imetyspaidoissa päivät pitkät...

Täällä kanssa Benji vieläkin kääntyy öisin mahalleen. Välillä nukkuu mahallaan, mutta usein joudun käydä vielä kääntämässä selälleen, kun muuten Benji kanssa jäkittää käsinojassa niska pitkällä, vaikka vain haluais nukkua. Tosiaan, mikähän pakko sitä on sitten kääntyä, vaikka oikeasti ei sitten haluaisi kuitenkaan...

Jannikselle tervetuloa! Aargh, viisi päivää käynnistystä kuulostaa aika pitkältä ajalta... Ja voi toista pientä siellä, toivottavasti nyt on jo kaikki kunnossa munuaisten kanssa. Mä peukuttelen, että toi ois ainoa kerta, kun teidän neiti sairastelee tuolla lailla!

Joonalle toivon parempia vointeja! Mä täällä toivon, etten tartuttais Benjiin tätä mitälie tautia.
Juu, kyllä tuo meidän herra sellaisen haara-asennon ottaa, kun istumaan tajuaa nousta. Tosin eilen en kyllä nähnyt jätkää istumassa kertaakaan, että liekö unohtanut koko istumaan nousemisen taidon..

---
Tässä välissä Benjikin ehti herätä ja syödä. Nyt hetken leikkii leikkikehässä, ja äiti ottaa kolmannen kupin kahvia... Hyytyy hyytyy...
---

Hei, mitenkäs noita kaatumisrefleksejä siellä Suomessa oikein testataan? Täällä ei neuvolassa mitään tuollaista tsekkailtu...?

Marianna, kiva kun pääsit pitkästä aikaa kirjoittamaan! :) Kauanko te viivytte Suomessa tällä kertaa?

Maariselle iloa ja energiaa muuttoon!

Aijai, Elegia, ei kyllä kuulosta mitenkään mieltä ylentävältä tuo Eemelin altistuspäiväkirja.. Toinen pieni ressukka!

No niin, nyt sitä kahvia! Muuten tilttaa moottori.
 
Ailime, mieheltä kyselin, että miten ne nyt sitä "kaatumisrefleksiä" testaili, niin kuulemma oli tätskä laittanut tytön istumaan tutkimussängylle ja työntänyt selästä ja katsonut, ottaako käsillä edestä vastaan. Sama sivuille ja taakse. En nyt sitten tiedä, kuuluuko tämä niihin "virallisisiin" tutkimuksiin, vai miksi ne sitä testaili...[8|]
 
JUSSUKKAA kaikille... vaikka todennäköisesti tänne pakenen vähän väliä!
Minä pentele se menin sitten eilisen muutto-urakan päälle hankkimaan KRAPULAN! Että ihmisen pitää olla tyhmä! Pari lasia punkkua olis ihan hyvin riittäny, niin sitten lankesin isännän kossukolaan. Ja se oli sitten sitä myöten selvä...pari paukkua ja ykälle. Tässä nyt sitten täristään ja muutama laatikko, lähnnä astioita ja soittokamoja ja VENLAN sänky ja lelut roudattavana talolle....

Oltiin muuten sitten kuormaa kylvetty tuonne kylän raitille. Vapisin vaunujen kanssa järvenrantaan nukutukselle ja meinasin saada slaagin, kun naapurin täti hyppäsi polkupyörän selästä ja alkoi jutelemaan... Oli löytäny tien poskesta meidän ratas supjan ja vaunu peitteen. Piti sitten hikoilla sinne suuntaan niitä hakemaan. Semmosta.

Pikkuveljeni on tulossa uuden naisensa kanssa tänne. Yllätysvierailulle. Kivaa! Se ei ole Venlaa nähnytkään. Käyvät tullessa Särkännniemessä. On varmaan taas illalla luvassa makkaranpaistoa!  Siskokin tulee, joten katotaan malttaako tämä nihkeästi hikoileva krapula säkki olla koskematta siideriin. yäk. oloja. Ei, kyllä mä en ota mitään! Eka yö omassa kodissa ja aamulla tekeydyn kylän emännäksi toritelttaa.

HUH: Meillä oli sitten eka yö kun Venla ei saanu tissiä. Heräs neljältä vikisemään ja lopulta huutamaan. Enhän mä voinu tolle "viuna" maitoa antaa, kuitenkaan. JA päässäkin heitti niin julmetusti. Mies sitten yriti pullosta pakaste maitoo ja nokasta vettä. EI ONNISTU tuolla edelleenkään tuttipullo hommat!
Siinä sitten kainalossa hetkutin, vissiin tunnin kunnes tyyntyi.

JATKUU...
 
AI jaa. täällä ei olekaan ketään?

no sitten. Pikkuveli tuli uuden morsmaikunsa kanssa. IIIIII!!! Tosi mukava tyttökaveri. Toi tähän sukuun ja ÄKKIÄ! Venla vierasti just sopivasti ja kävi kilttinä tyttönä päiväunille!

Talo tuntuu ohan oudolta...Nyt meni sängyt ja vaatteet... meinasi päästä itku, kun nappasin Venlan "tupsuhimmelin" katosta muuttokamojen päälle... Tää aika on nyt takana juu uutta kohti mennään! Mitähän se tuo tullessan?

Tuli tässä elävästi mieleen se kun PRANIS muutti ennen joulua. Olit ihan oikeessa, että vauvan kanssa muuttaminen on raskasta! Kaikki nukuttamiset ja syömiset! En tiedä olisko sitä päässy sittenkin helpommalla jos ois muuttanu sillon talvella, kun tuo oli vielä ihan pikkuinen. Tänään se on rassu joutunu olee aika paljon yksin. Onneks pahemmilta haavereilta on vältytty, kun tää möyrii lattialla ja aikuiset pomppii sinne tänne nyssäköiden kanssa! HEH.... iski se päänsä ovenpieleen! Hyppykiikussa, vauhdin kanssa, kun mä tiskasin....Mustelma otsassa viiruna ja itkikan puremat sen viirun molemmin puolin.

No, niin, jatkan siivousta. Kohta tuo muutto apu tulee takaisn ja täällä pitäisi ainakin tuoksua mäntysuovalta!

moikka!
 
Siellä (ja täälläkin, palstalla) se maarinen vaan touhottaa. Oijjoi, ei kyllä käy kateeks! Tai uus koti -aspekti joo, mutta ei tuo muuttopuuha... Mutta ennenkaikkea, onnea ja auvoa uuteen kotiin!! <3

Elegia, voihan pyllynen tota Eemelin altistuskirjauksen sisältöä. Huhhuh... Mitäs lääkäri tuumas?

Voi Ailime, sinäkin siellä kipeänä! Toivottavasti tosiaan Benji säästyy! Täällä on perheen aikuiset vaan jonkunnäköisen flunssan kourissa, Super-Joona se selätti ton "tautinsa" yhellä huonolla yöllä ja kahdella väsähtäneellä päivällä. Tänään taas ollut ihan oma itsensä!

maarisen yllärihumala vähän hihityttää. Tosta tekstistä vois aistia sellasen "ohhoh, ihan vahingossa vaan tuli juotua" tyyppinen meininki. Vähän surettaa kyllä sun puolesta, kun Venla ei sitten muuta suostuis syömään, eikä sitä tissiä tosiaan viitti juopuneena antaa... Tosin josko tuo krapula taas muistuttais, että ei kannata! ;) Vai kannattaako, joko on sihahtanut tälle iltaa?
 
Hei pitkästä aikaa!
Voi helvetti mikä viikko takana, kyyneleitä on tullut vuodatettua runsaasti. Siis meidän koiravanhus Tinja on päässyt taivaallisille metsästysmaille, niisk.  Tämä ei nyt koske mitenkään vauvoja, joten skipatkaan vaan yli...
 
Alkaa taas itkettämään, kun tätä kirjoittaa. Tinja meni siis viikossa tosi huonoon kuntoon. Liikkuminen oli hankalaa, ei meinannut päästä enään ulkorappusia ylös. Vatsa turposi, eikä syönyt juuri mitään joi kylläkin ja runsaasti. Käytin viikko sitten eläinlääkärillä ja sai vielä sydänlääkettä ja nesteenpoistolääkettä. Niistä ei ollut mitään apua. Mahdollisesti vatsassa oli jokin kasvain, kun syötyään (aikaisemmin) tuli kipeäksi. Ja olihan Tinjalla jo ikää 14, joten eiköhän sitä sisäelimet alkaneet olla jo "päiväysvanhoja".
 
Maanantaina tehtiin päästös, että koiralle paras ratkaisu on lopetuspiikin antaminen. Tiistaille sovittiin aika. Aivan hirvittävä maanantai-ilta ja tiistai aamu. Itketti ja yritin pidätellä itseäni, koska ei haluttu asiaa Siirille kertoa. Lähdin lasten kanssa kotoa muutamaksi tunniksi ja sillä välillä mies oli käynyt piikillä ja haudannut Tinja meidän tontille. Kerrottiin kotiuduttua Siirille, jonka itku oli suoraa huutoa, mutta ymmärsi tilanteen kun kerrottiin koiran olleen vanhan ja sairaan, eikä sen sydän jaksanut enää. Mies oli laittanut kynttilän haudalle. Siiri käy usein haudalla viemässä kukkia ja juttelemassa. Ollaan katseltu kuvia ja itketty yhdessä. Ei kerrottu, että eläinlääkäri lopetti koiran, koska luulen että Siiri ei olisi sitä ymmärtänyt. Itsekin mietti pitkään, että onko se oikea ratkaisu, mutta kyllä se oli.
 
Tinja oli minulla jo ennen lapsia, joten sillä oli erityinen asema minulle. Olihan se rakas perheenjäsen, mutta kaikesta huolimatta se kuitenkin oli eläin. No tästä mennään etennpäin ja Juhannus lähestyy.
 
Juhannus suunnitelmana on mökkeily. Menen huomenna lasten kanssa sinne ja mies tulee la aamulla perästä töiden jälkeen. Muistaakseni täälä oli muitakin äitejä lapsineen, jotka viettävät aaton ilman "isäntää". Mökillä on vielä saunamökin siivous, mutta sehän on sopivaa aattoillan touhua saunanlämmityksen yhteydessä. Onneksi mun veljeni tulee vaimonsa kanssa seuraksi, joten on lapsenhoitaja siivouksen ajaksi. Luulen kyllä, että siinä käy niin että veljenvaimo tomerana ottaa siivouhommat hanskaansa ja minä kärryttelen hyttysiä ja mäkäräisiä pakoon.
 
Hemaiseva kuva Sannasta punainen mekko päällä. Olen alkanut taas katselemaan ihaillen odottavia äitejä ja hiukan haikeanakin, sillä minä en ole enää koskaan raskaana, toivottavasti, sillä ikää jo alkaa olla liikaa siihen hommaan.
 
Eemelin maitoaltistus kuulostaa hurjalta. Toivottavasti olette tänään saaneet apua lääkärikäynnillä ja löytyisi sopiva maito pojalle. Iso halaus pojalle!
 
Maarinen muuttolaatikoiden seassa touhuaa ja hyvinhän Venla on jaksanut hommassa mukana. Meillä ei tuo olisi varmaan onnistunut, kun tuntuu että Jussi roikkuu kokoajan äidissä kiinni. Mammanpoika.
 
Rinkku oli tehnyt upeita kortteja.
 
Jannis ja Jade tervetuloa remmiin mukaan.
 
Anteeksi tämä vuodatus tänne ja omaa napaa. Olen teidän jutut lukenut pikaisesti läpi. Piti varmaan kommentoida paljonkin, mutta ei päähän mahdu mitä se oli.
 
HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!
 
Ai niin meinasin unohtaa. Alkoi sitten menkat ja asenettiin sitten se kierukka. Eipä ollut miellyttävä toimenpide, mutta sisässä on. Ei juurikaan minkäänlaisia tuntemuksia, vuotoa jonkinverran, mutta sitähän ileisesti riittää muutamia viikkoja. Jokohan Pranan kierukka on asettunut uomiinsa, eikä aiheuta niitä inhottavia oireita?
 
 
 
 
Voi Tiihuli, kyyneleet täällä valuu koiravanhuksen puolesta! Toisaalta ikävää, että ette ehtineet tehdä saattotyötä pidempään, mutta toisaalta ihanaa koiran kannalta, että loppu tuli noin äkkiä ja siihen asti sai elää täysipainoisen ja ihanan elämän juuri teidän laumassanne! Ja Siirin suru tuntuu tänne asti.. voi tyttöä. Hienosti kuitenkin lienee asian sitten ymmärtäneen. Ja eihän sillä varmaan oo tytölle väliä, että onko se kuolo piikillä tullut vai luonnollisesti, pääasia, että saa rauhassa surra ja oppia siitäkin taas tätä elämää. Koko elämän läsnäolleen eläimen hautaaminen on ihan hirveetä, tiedän kokemuksesta... Itse olin kissaa haudatessa jo parikymppinen, mutta sattui se niin kovin silti sydämeen. Voi surku, rakkautta ja voimia teille! <3

Elegialle piti sanoa, että hyvä kun saatte jeesiä tohon kalliin maidon ostoon! Ihan hirveä hinta tosiaan!! Miten ihmeessä se voi edes maksaa niin paljon? :O Niin tai näin, pääasia tietysti, että Eemelin iho ja olo saadaan kuntoon! :)
 
Takaisin
Top