Kesäkuun kalkatukset

Hyvää Juhannusta kaikille!

Ja Tiihulille suuret osanottomme. Meillä oli sama tilanne tossa vuosi sitten [:(]

Ja ilouutisena vielä kerrottakoon, että meillä nukuttiin viimeyönä! Eka herätys klo 3.45, maitoa naamaan ja 6.30 herätys (kiitos siipan herätyskellon [:D] )
 
Voi apua. Minä täällä vieläkin ihan reporankana, ihan kuin olisin jättimäisen kaktuksen niellyt. Yö oli mulle jotenkin tosi hankala, olin varmasti puolen tunnin välein hereillä, ja näin kaikenmaailman silpomisunia, varmasti juuri tuon kurkkukivun takia. Ja mies kuorsasi! Mä yritin mennä olohuoneeseen yksinäni nukkumaan, mutta heräshän Benji sitten itkemään juuri silloin, kun mä olisin ollut nukahtamassa (vissiin oli tukalan kuuma silläkin, meillä on nytkin sisällä 27 astetta lämmintä...) Takaisin makuuhuoneeseen siis, ja poikaa lohduttelemaan. Nyt oon kyllä kuin nukkuneen rukous. Hulluna vaan Panadolia nassuun, kyllä se tästä. Benji on onneksi vieläkin kunnossa.

Hennas, kiitti tuosta kaatumisrefleksi-infosta! Ei tuo meidän poika sitten kyllä istumavalmis ole, vaikka itse istumaan nouseekin! Menee kyllä niin makeasti kumolleen ottamatta mihinkään suuntaan vastaan käsillään. Tai eteenpäin ottaa kyllä vastaan, muttei sivulle eikä taakse.. Hmm. Pitäiskö sitoa tuo lattiaan kiinni, ettei nousis istumaan... [:D]

Maarinen, enää ihan vähän rehkimistä, ja sitten teidän uusi koti on jo asumiskunnossa! Tsemppiä sinne vääntöihin! Maistuiko muuten eilen siideri tai punkku? Toivottavasti ei krapulaan saakka. [;)]

Huh, Elegia, saittepa selvyyttää tuohon, että mikä pojan ihoa sitten oikein vaivaa! Jippii! Mutta tosiaan, käsittämättömän kalliita tuollaiset maidot, ja varsinkin, jos niitä sitten pitää ensialkuun ilman KELAn korvauksia itse ostella! Onneksi sait vähän apuja tuohon.

Tiihulille suuren suuri halaus ja paljon voimia! Tiedän, että vaikka kyseessä onkin joidenkin mielestä "vain" eläin, olette te menettäneet tärkeän perheenjäsenen. [:(] Surra saa, ja itkeä myös!
 
Ihanaa juhannusaattoa ihaniin perheisiin!!
Espoossa sataa, tällä äidillä on käynnistymisvaikeuksia, eikä mikään huvita... Onneks tänään ei tarvii suorittaa!

Huomenna pitäis mennä mökille... mikäs on sää siellä Hämeessä?? Voisitkos maarinen taikoa aurinkoa huomiselle, kun meidän pitäis reissata mökille Kärkölään! (ja jos sataa, niin ei tasan oo kivaa... appivanhemmat ja se HÖSSÖTYS, siellä pienessä mökissä. Ounou! Tosin tiedän, et miehellä palaa pinna siihen kyllä ekana :D)

Bunnille jeet hyvästä yöstä! Tai oikeestaan Sampolle :)
 
Täältäkin vielä hihkumisia Sampon hyvän yön johdosta! Huraa huraa!

Sanna: sama täällä, mikään ei huvita. Paitsi istua koneen äärellä ja selata vaun foorumia. Laitoin äsken Benjin päikkäreille, soitin yliopistolle noista ilmoittautumishommista ja nyt taidan mennä lataamaan kahvinkeittimen ääriään myöten täyteen...
 
Huh, onneksi muillakin on tällanen päivä! Kello on jo yli 12, me ollaan oltu jo reilu pari tuntia ihan hereillä ja pystyssä, ja mä en oo saanu mitään oikeestaan aikaseks... Joona parkakin on joutunut lähinnä itseään viihdyttää, mä oon vaan välillä vähän heilutellu jotain leluja ja pitänyt sylissä. Onneks laitoin eilen kukkakaalit "keittovalmiiks", et nyt ei tarvinnu ku nakata ne kattilaan kiehuu. Kokeillaan, josko Joona suostuis syömään täysin kotiruokaa! Eilen keitin bataattia ja söi sitä hyvällä mielin, seassa ei ollu ku vähän einespurkista. Muutenkin on taas tuntunut maistuvan... PK-mammojen kahvitteluissa kuulin myös vinkin, että lisäämällä vähän sipulia, ruoka saa makua ja maistuu kuulemma nirsommallekin syöjälle! Ite en oo vielä sipulia kokeillut, mutta kuulostaa ihan järkevältä... Onko jotain muita mausteita, mitä vois ruokaan lisätä? Jotain yrttejä, vai onko ne kiellettyjä?

Ja Eemeli se on jo kääntyillytkin, jee! Tokkopa tolla pehmeällä alustalla on väliä, jos ei oo sen takia "alamäkeen" vaan vierähtänyt. Vaikeempihan se kai pehmeemmällä onkin, jos on ite "kuopassa" :) Joona on nyt taas muutaman päivän osottanu kiinnostusta venyttää itseään lähes kyljelleen kaarelle, että ehkä sekin tästä. Kyljeltään kun kääntyy jo vallan mallikkaasti ja osaa venkoilla mahdollisesti alleen jääneen kädenkin pois. Mutta edelleen tuntuu olevan jännempää harjoitella selinmakuulta istumaannousua, vaan eipä sekään vielä oo ihan onnistunut. Hartiat jo nousee hienosti, mutta siihen se sitten jää :) Täytyykin kokeilla joku päivä, et jos auttais pitämällä jalkoja lattiassa, niin saisko enempi ponnistusvoimaa?
 
Hitsi, just lainasin mun vauvanruokareseptikirjaa kaverille, siinä olis ollut paljon yrttivinkkejä myöskin.. Ainakin persilja muistaakseni sopis jo pienemmällekin lapselle.
 
Hö, mulla ois vaan basilikaa, tilliä, ruohosipulia ja tollasta 5:n yrtin yrttisuolaa sekä Herbamarea, mutta kahessa jälkimmäisessä tietysti on suolaakin seassa...
Nooh, täytyy sitä persiljaa sitten ostaa, tykkään siitä kyllä iteki, mies ei vaan ymmärrä noiden yrttien perään!
 
Miksei toisaalta basilikakin kävis...? Googlettamalla en kyllä löydä kuin toisiaan poissulkevia "tietoja".

Benjin uusi suosikki on paperi... Kaikki alahyllyn kirjat on nyt järsittyjä...
 
Ei tänään mitään juhannusta oo, ei ainakaan mun mielestä. Vähän niinku ois mikä tahansa tylsä sunnuntai... ei tapahdu mitään, missään. Sataakin ihan julmetusti... Kotkassako se aurinkoa ja lämpöä ois? Eiköhän pakata sitten pesue autoon ja lähdetä Elegian keskeneräistä puutarhaa ihmettelemään. Ja noin hyvät kokkauksetkin vielä! Täälläkin just ahdettiin vatsaan kyllä lihaa ja uusia pottuja, mutta ihan tuossa hellalla ne valmistui... tosin kerrankin mies kokkas! Siitä mä kyllä tykkään kesässä, että tulee ostettua grillattavaa ja noita lihoja useammin, ja ne on miehen heiniä. Et jos mä kokkaan sen 9kk vuodesta, niin ukko hoitaa loput 3kk ;) (ei ees, suhde ehkä ois 95%-5%)

Mä oon kyllä ennen tykänny näistä juhlapyhistä! Ihan hullusti! Tosin pakollisia ryyppypippaloitahan ne on ollu, mut mulle se on enempi tarkottanu sitä, että kavereilla on aikaa ja viitsimistä rellestää päiviä putkeen... En sano, että ihan täysin viinatta näitä putkia vetäisin, mutta ei se alkoholi oo oikeesti mulle ollut se oleellisin asia. Vaan nyt on jotain parempaakin, ehtiihän niitä ystäviä nähdä kai sit joskus muulloinkin. Vappunahan meillä mies oli lätkäreissulla länsinaapurissa ja me oltiin nappulan kanssa kaksin... Mutta nyt ollaan kolmistaan, ihan vaan kotosalla, eikä tääkään tunnu mitenkään spesiaalipäivältä. Huomenna tosiaan sit sinne mökille, tosin eipä sekään ihan hirveesti just nyt nappais... Mutta koitan aatella sen niin, että mummo ja pappa hyysää kuitenkin nappulaa, joten ehkä me voidaan miehen kanssa paeta hetkeks toistemme seuraan <3 (Niin, vaan ei se seura oo mitään sellasta, mitä ei vois missä tahansa nauttia... seksi ei onnistu, viis kertaa nyt yritetty ja yritetty ihan tosissaan, montaa eri asentoa, vaan ei. Viimeks tänään, kun Joona oli unilla, mutta ei se vaan mahdu!)

Amppu, mä kans jotenki oottelin, et Joonalla ois pituutta ollu ton 73cm, mutta eihän sitten ollutkaan. Nousukiito pituudessa, mutta myös painossa, on loppunut. Eli älä "pety", jos sieltä ei superlukemia tuukaan :) Itteä nauratti, että olin Joonan kasvuun "pettynyt", vaikka ite toivonut, että hiljalleen rauhottuis. Hah, hassu minä!
Niin ja teidän tähtisimmulle paljon haleja ja pusuja puolvuotispäivän kunniaks!
 
Amppu, no mies kyllä ymmärtää, ja koko ajan sanoo, että hän on "käytettävissä", jos haluan vain yrittää niin kauan, kunnes kipu on liikaa... Ja toteaahan se itsekin jo sormipelillä, että jos 2 sormea on ehdoton maksimi (sekin venyttää jo PALJON), niin eipä sinne sitten voi mahtua. Onneksi tuo on lohduttava ja ymmärtää, ei oo muutenkaan niin seksin perään... Yrittänyt ehdottaa, että jos käytäis lelukaupassa ja ostettais erikokosia sauvoja, että hiljalleen sais niilläkin sit venytettyä. Ja tosiaan, öljytty on 1-2 pvän välein, venytetty silloin niin paljon kuin kipuraja antaa periks. Liukkarit ja alkulämmöt ei auta, ja on tota omaakin liukua jo aika tavalla siinä vaiheessa, vaan ei. Kyllä se venyy joka suuntaan yksittäin ihan ok, mutta jos koittaa "renkulaksi" venyttää, niin ei veny. Ilmeisesti tää jäi lääkärillä sitten tajuamatta... Mun ja miehen mielestä on tiukempi kieleke, mutta lekurin mielestä ei. No, ei voi minkään, antaa ajan kulua.

Hih, kohta siellä pohjanmaallakin sitten saa juosta sen pojan perässä! Ja tosiaan, eipähän tarvii pelätä, että meidän pojat joutuis olee aina luokan pienimpiä ja altavastaajia :) Ehkä ihan hyväkin, että ovat syntyneet joulukuussa eikä tammikuussa! Eipä Joonakaan tota painoa tartteis, mutta se pituuskasvun "lopahtaminen" oli mulle jotenkin "pettymys". Vaikka järjellä ja sydämelläkin ajateltuna se on vaan hyvä niin, mutta silti ihmetytti!
Ja tosta, että nää meidän pojat on vanhemman kokosia, niin on jo aika perseestä aina vaan naurahtaa, kun ihmiset ikää ihmettelee.. Osaan jo ulkoo "Joo, Joona on puolvuotias, hehheh, vaikka on tällanen vähän isomman kaliiberin mötikkä, hehheh".

Ja meillä ei muuten toimi tuo ajatus, että en anna niin paljon mitään hyvää... Meidän pohjaton kaivo tuo poika, eipä oo kovin montaa kertaa kieltäytynyt ruoasta (paitsi viime päivinä maidon kanssa on temppuillut ja alkaa vaan ikeniä hieroa sillä pullolla), eikä oikeestaan mikään oo pahaa. Hyvä niin, eipähän tarvii lahjoa hedelmäsoseilla syömään ;)
 
Oi Amppu, kiitos!! <3 Ja tosiaan, itteä rauhottaa, kun tiedän, että en ole ainoa...

Ihana anoppi myös sinulla!

Ja Elegian päivä se sujui sittenkin vallan mallikkaasti, jee! Joonakin päässee varmaan huomenna elämänsä ekaa kertaa saunaan!
 
Kiva että Eemeli voi jo paljo paremmin [:)]

Me käytiin juhannuksen kunniaksi ajelemassa veneellä ja kattomassa kokkoja. Kyllä oli mahtava keli ajella, kun sade oli juuri loppunut ja meri ihan tyyni. Sampo taas jaksoi hienosti olla kunnon merikarhu, vaikka iltapuuro- ja nukkumaanmenoaika oli mennyt jo ohi. Kotiin päästyäkin söi valtavan annoksen puuroa leveä hymy huulilla ja sammahti sänkyyn höpötellen ja leikkien <3

Nyt yks rentouttava siideri naaman ja sit nukkuun. Juhannussauna vaan puuttuu..
 
Bunni, eipä tosta sähkösaunasta oo oikeen "juhannussaunaks"... :( Huomenna onneks oikeeseen saunaan! Ja toivottavasti siellä ois vasta/vihta tehtynä! Toi on muuten sellanen sana, että sillä ei oo mulle oikeestaan merkitystä, et kumpaa käytän... Molemmat sopii suuhun. Mikäs maakuntaerotus niissä nyt taas olikaan? (djaa, kirpookohan tästä kunnon väittely? ;))
Mutta veneelle mäki tahtoisin, saaristoon ajelee... oih! Meillä ei oo ees enää kumpaakaan mökkisaarista, vaan mökki on ihan sisämaassa, niin pienen järven rannalla, ettei siellä saa käyttää ees perämoottoria. Ja sitten toi appien mökki, jossa ei oo vesistöä ihan sillain saunomisetäisyydellä.. (tai joku pieni koski on, mutta sinne tuskin haluan lähteä puljaamaan)

Tsiiiiiiiideriiiiiii täälläkin koneessa, ja nyt jo yks lonkero. Bunnia huijasin aiemmin, että olis 1.5l lonkeroa, koska kaappiin kurkattuani totesin, että oikeesti mulla on litra siideriä ja puol litraa ronkeloa.... Annathan anteeksi? ;)
 
Joko te kaikki menitte uneksimaan? (ja muistakaa... jos huomenna aamulla löydätte ukkonne pihakaivosta, niin hukkunut se on! :)) Rauhallista unta ja keskikesäntaikaa siitäkin huolimatta, koska kaikilla meidän ukoilla on niin paljon pelissä, että tuskinpa ne kaivoon lähtisivät kuikuilemaankaan ;)

Minä taidan tehdä omalle rakkaalleni vähän yöpalaa, ja ehkä pian pääsen sen kainaloon kehräämään höyhensaarillekin!
 
Huomentaa!!

Mä tosiaan en oo mikään aamuvirkku, ja siks nuo yöt menee tollain valvoessa... Ja oikeestaan kun se on niin helpoks tehty ton poja toimestakin vielä. Seiskan kulmilla syö vasta ekan kerran maitoa (ja 90% kerroista mies on antamassa tän maidon) ja sitten nukkuu vielä lisää. Vielä viikko sitten oisin sanonut, että herää n. 10.30, mutta nyt on muutama aamu herätty JO 9.30, että katsotaan mihin kääntyy.

Yöllä väsäsin sitten päivällä tähteeks jääneistä uusista potuista (huimat 4kpl sellasia pieniä suomalaisia :D) paistettuja perunoita ja kaveriks laitoin vähän perunasipulisekotusta, että riitti kahelle. Ja sit oli jääny n. 100g lihaa, niin se syötiin kans pois. Eli just täydellinen yöpala! Pelattiin myös Heitä sikaa -peliä (jota metsästin ekaks 2 vuotta, mistään ei löytynyt, ja lopulta viime jouluks löysin ja sitten oli yks kaverikin mulle löytänyt sen ja ostanut ku olin käskenyt... Tai siis miehellehän nää tuli, kun se tosta pelistä oli höpöttänyt, että sen tahtois saada, ku oli lapsuutensa lempipeli).

Elegia, me kans harvoin nukutaan samassa sängyssä, niin onhan se joka kerta vähän "outoa", mutta silti niin ihanaa. Hyvin siihen taas tottuu, ettei voikaan ihan X:nä nukkua koko sängyn leveydeltä ;) (meillä siis 120cm sänky, eli sen valtaaminen onnistuu tosi helposti ;))

Amppu, vai vauvakuumetta pukkaa... Mulla on ikävä vaan sitä mahaa hetkittäin! Ostin ihania paitoja viime kesälle, jotka ei nyt näytä näiden makkaroiden kanssa yhtään niin kivalta ku sen pyöristyneen kummun. Eli joko tai pitäis mennä; sulattaa nää makkarat tai sitten saada se uus kumpu ;)
 
Huomenet!

Pitkästä aikaa ajattelin muutaman lauseen kirjoittaa. Palstan lukeminen on ollut vähän jäissä ja tuossa muutaman päivän käytin, että kerkesin taas lukea kaikki teidän raapustukset. Nyt kun juhannukseksi on palsta vähän hiljentynyt sain teidät vihdoin kiinni. ;)

Rauhallinen juhannus, kotosalla ollaan ja ihan vain limpparilinjalla. No mies kyllä muutaman makoisan otti, mutta minäpä vietän nyt jo toista juhannusta putkeen ilman huikan huikkaa. Ja voi että...onpas ihanaa nauttia hiljaisesta kaupungista! Koko "kylässä" on vaan muutama perhe kotona ja muut ovat karanneet maaseudulle. Sinnehän se Sannakin uhkaili vielä lähtevänsä. Ehkäpä ensi juhannuksena sitten minäkin pääsen taas johonkin liplattavan järven rannalle uittamaan varpaitani.

Eilen täälläkin repästiin ja valvottiin yhteen asti yöllä. Ja voi ihanuus. Mies antoi mun taas nukkua aamun ja nousi Aleksin kanssa aamupalalle. Kuulemma äiti saa nukkua viikonloppuisin, kun arkisin se ei onnistu. Ihana mies. <3 Aleksin flunssa taltutettiin, mutta nyt on taas parina yönä ollut poikasen nokka ihan tukossa.

Pakko vielä muuten kertoa, että näin ihan kauheeta unta. Olin kaverin kanssa Stockalla kahvilla ja sitten Aleksin nukkuessa vaunuissa, kävin hakemassa itselleni kupillisen kuumaa ja pullan. Takaisin pöytään tullessani poikasen vaunuissa ei ollut ketään. Lapsukaiseni oli viety!!! Siinä sitten mietin, että olinko vaan unohtanut oman lapseni jonnekin, mutta ei. Kyllä sen oli joku käynyt nappaamassa. Ison itkun saattelemana juoksin infoon ja koitin selvittää asiaa... Kun heräsin, oli ihan pakko kirmata heti olohuoneeseen halaamaan Aleksia tuskan hiestä märkänä. Itku kurkussa nieleskelin ja ajattelin, kuinka kamalaa se olisi, jos oma lapsi vietäisiin. :( Nyt on onneksi jo parempi mieli ja järkytys on hiljalleen hiipunut.

Amppu: Laitoin sulle sähköpostia, mutta en tiedä, tuliko se perille, koska mun sähköpostiin ei ainakaan tullut kopiota, vaikka sen sinne halusin. Lyhykäisyydessään viestin ydin oli: KIITOS! <3 Nähtiin Sannan kanssa pari päivää sitten (varmaan kuukauden tauon jälkeen, koska oon ollut niin väsynyt ja huonovointinen) ja sun lähettämä tuliainen löysi vihdoinkin perille. Oli muuten ihan ihq! *Kiittää ja kumartaa syvään*

Vinkkaapa muuten mulle, mistä katselit syksyn uutuuksia äitiysvaaterintamalla? Mä tilasin eilen netin kautta (Ruotsista) muutaman vaatekappaleen, mutta ei ne riitä mihinkään. Pitäis jostain koittaa katsella lisää vaatteita. Espritin ja Nelly.comin vaatteetkin on tullut kahlattua moneen kertaan läpi, mutta ainakaan Espritillä ei vielä ole tullut syysmallistoa. Sitten oon tsekannut aidinkauppa.fi:n ja jotain muita, mutta jos sulla on vinkata joku sivusto lisää, niin mielelläni otan kaikki tiedon rippeet vastaan. Mun täytyy koittaa vielä hankkia sellaisiakin vaatteita, joilla olisi mukava viettää marraskuun alku tuolla päiväntasaajan eteläpuolella. Kuumuutta luvassa, joten jotain kevyttä ja suojaavaakin olisi ostoslistalla.

Unipuuhat: Meillä on alkanut toimimaan ihan loistavasti se "unipupu", josta aiemmin taisin täällä muutamalla sanalla kertoa. Nykyään Aleksi rauhoittuu siihen pupuun niin, että uni tulee ihan silmän räpäyksessä. Ihanaa! Toi varmasti helpottaa sitten nukahtamista reissussakin, kun poikasella on joku turvallinen nukahtamiskaveri.

Liikkuminen: Meilläkään ei edelleenkään poikanen käänny selältä masulle (paitsi, jos jeesaan vähän jaloista kääntämällä, niin käännös tulee oikein lennokkaasti), eikä meillä vielä liikuta eteen- eikä taaksekaanpäin. Tässä mielessä Joona ja Aleksi ovat ihan samikset. Ainakin saadaan vielä Sannan kanssa nauttia rauhallisista päivistä, kun pojat eivät pidä meitä liikkumisen saralla kiireisinä. :) *nostaa jalat pöydälle*

Tiihulille osanotot hauvan poismenosta! Kyllä perheenjäsenen poistuminen koskettaa aina (oli sitten kyseessä kaksi- tai nelijalkainen rakas) ja arkeen jää aukko. *voimahali*

Meidän hauva (kultsu) täytti just 8v. ja tässä koitan asennoitua hiljalleen siihen, että eipä se varmaan enää hirmuisen pitkään ole täällä meidän kaverina. Ehtoopuolella mennään. Toistaiseksi se on vielä oikein virkeä ja terve (edelleen pennuksi luullaan), mutta vanhuuden vaivat saattavat iskeä päälle milloin vain.

Eemelin maitoaltistusjutut: Oi voi. Onneksi se testaus on nyt tuolta osin saatu päätökseen, mutta eipä se jatkokaan kauhean houkuttelevalta kuulosta. Jaksamista Eemelille ja äidille! <3 Ihan pala kurkussa täällä noita juttuja eilen luin. Ja voi kiesus, kun voi olla tuo Neocate kallista. Miten tuollaiseen on kellään varaa? Tietysti täytyy olla tyytyväinen, että on vaihtoehtoisia tuotteita, mutta silti. Mikähän siinäkin tuotteessa noin paljon maksaa. Taitaa olla hyvät katteet?

Voi ei. Ajatus katkesi, kun poikanen heräsi ja alkoi kitistä. Ei kun menoksi! Rauhallista juhannuspäivää.

Ja Sannan mainitsema "Heitä sikaa" on kyllä ihan törkeen hyvä peli! Sain sen pienenä joulupukilta ja se on edelleen tallessa. Sanna: peli-iltamat pystyyn! ;)
 
Amppu - mulla oli eka synnytys ihan yks helvetti, toka meni ilman kivunlievitystä(ei ehity antamaan) kahdessa tunnissa ja kolmas reilussa neljässä tunnissa, jossa ponnistusvaihe kesti 2min. Ekassa ponnistusvaihe oli kolmisen tuntia ja lopulta imukuppi avuksi. Eli pointtina oli se, että kyllä se helpompaa on, mutta ei omalla kohdalla se kipu miksikään muutu.

Sitä ponnistusvaihetta itse pelkään ihan hulluna ja pelkkä ajatus saa mut voimaan pahoin. Toivon vaan, että menis yhtä nopsaan, kun viimeksi. Kaikesta huolimatta olen siihen koitokseen ihan omasta tahdosta menossa neljättä kertaa.
 
Heei!

Tänne on tullut taas kesä! Ihana juhannuspäivä vietettiin täällä miehen kanssa, tosin mä taisin olla meistä ainoa, joka edes tiedosti, että tällainen päivä oli tänään. Ostin kaupasta perunasalaattia (ei oo yhtä hyvää kuin Suomessa, mutta menettelee), ja sitten Chipolata-makkaroita (kasvissyöjäin versio). Päästiin tänään ekaa kertaa ikinä kotona grillailemaan, kun pistettiin pennit sileiksi, ja ostettiin hieno hiiligrilli. Jee! Hyvää tuli. Niin, ja kaksi Strongbowtakin vetäsin huiviin. Nams.

Nyt on meidän kämppäkin onneks vähän viilentynyt, kun aurinko laski. Aamupäivällä oli pikkaisen tukala olo koko perheellä, kun lämpömittari näytti 30 astetta. Hooh. Silti täällä on kyllä nytkin vielä reippaasti yli 25 astetta, mutta kuitenkin. Benjin laitoin nukkumaan unipussiin pelkän vaipan kanssa, ettei raukka paistuisi.. Unille meno oli silti normaalia hankalampaa tänään.

Elegia: Upeeta kuulla, että Eemelin iho alkaa paranemaan uuden korvikkeen myötä! Ja noin äkkiä. Hienoa! Hmm. Pitääkin maistaa Suomessa tuota Laitilan skumppaa. Kiinnostaa maku, kun mun lempijuoma holillisista on ehdottomasti samppanja. (En myönnä olevani hienostelija, vaan tuo puoliranskis ukko on mut saanut opetettua arvostamaan samppanjaa. :D)

Ooh, oon ehkä vähän kade teille, joiden ipanat nukahtaa illalla ilman tissiä! Oon ehkä kaks kertaa saanut Benjin nukkumaan silleen, että se on hereillä kun laitan sen sänkyyn. Tänään siis yritin, vaan hulluksi itkuksihan se meni. Oli loppujen lopuks pakko syöttää uudelleen, vaan oli kyllä vissiin oikeestikin nälkä tai jano, kun söikin sitten vielä puoli tuntia, ja sitten vasta nukahti. Ehkä sitten oli vaan syömiset jääneet liian vähälle tänään, kun oli niin kuuma päiväkin. Mene ja tiedä. Mutta joka tapauksessa, mun pitäis saada Benjillekin opetettua tuo, että nukkumaan voi mennä muutenkin kuin tissin kautta. Päikkäreiden aikaan tää kyllä onnistuu.

Sanna, mulle ois juhannussaunaksi kelvannut kyllä sähkösaunakin! Nyt voin kyllä toisaalta leikkiä, että oon saunassa täällä kotona kun täällä tosiaan lämpöä piisaa... Hei, mä löysin äitin luota kanssa viime kesänä Heitä sikaa-pelin jostan piirongin kätköistä! Se oli munkin lapsuuden lemppareita... Pitääkin pyytää äippää kaivamaan se taas valmiiksi esille mua varten. ;)

Mulla kanssa välillä yrittää vauvakuumetta pukata, varsinkin kun näen ystäviä, jotka ovat raskaana.. Mutta tosiaan, ekaksi opinnot, ja sitten ehkä toista pienokaista yrittämään. [:)]

Halipossu: Hui, mitä unia siellä ollaan nähty! Olis kyllä kauhea paikka, jos lapsi olisi kadonnut.. Sama, kun vieläkin välillä on pakko käydä varmistamassa, että Benji ihan varmasti hengittää. Tätä harrastan nykyään taas enemmän, kun Benji on alkanut nukkumaan mahallaan.

Jaahas, mies mankuu huomiota, menen sen kainaloon katsomaan jalkapalloa tai jotain..
 
Takaisin
Top