Kesäkuun kalkatukset

joo, kyl noita kirjotusvirheitä sattuu vähän siellä sun täällä...[:D]

Mie voisin kyl kuuluu semmoseen ryhmään, ku "hysteeriset äidit"...ainaki välil tuntuu siltä, ku niin aina hermoilee ton lapsen hyvinvoinnin puolesta...ottasin ton kuumeen ja kurjan olon itelleni heti jos voisin...niinku siis oli aika semmonen känkkä tossa ennen suppoa ja unia, sellasta valitusitkuu...

..tytsy siis nukkuu tuolla jo yöunia, nukkunu jo jonkuu, ehkä tunnin...pitäis varmaan mennä itekkii...

No parempaan huomiseen!!![;)]

tää kävi myös eilen kampaajalla :) väri ja raidat on ihan kivat, mut ehkä pikkasen liian lyhyeks leikkas. noh, kasvaahan se äkkiä takas.. sinne palo taas 100€. nättiä tää rahan meno.

mä niin odotan ens tiistaita kun lähdetään vihdoinkin mökille. Keuruulle. aah. on niin ihana päästä kunnon rantasaunaan, järveen polskuttelemaan, grillille iltaisin paistamaan makkaraa ja tietty kaikkia muita ihania herkkuja. puutöihin, metsään rämpimään, pellolle, kitkemään kasvimaita, pelaamaan pihapelejä jne jne. lista on loputon. mökkeily on vaan niin mun juttu! (omalla mökillä).
Sit perään muutaman päivän reissu Joensuuhun miehen sukulaisia moikkaamaan. voipi olla että siellä sitten hotelli majoitukseen päädytään. ei houkuttele mulle vieraiden ihmisten vuodesohvat tms. vielä kun on noi Veeran yösyötöt sun muut. omaa rauhaa kaipaa edes öiksi kun päivät kuitenkin mennään paikasta toiseen nopealla tempolla.

Meillä ei kyllä ole hampaista vielä tietoakaan.. ehkä ne tulee sitten kaikki kerralla :)

SannaKoolle tsempit tän päiväseen!! toivottavasti kaikki menee hyvin ja ilman hirveitä tuskia!

Halipossulle myös paljon haleja ja jaksamista. ei kyllä kateeks käy sun olo. toivotavasti pian helpottaa. voin vaan kuvitella millasta on hoitaa toista kun ite käy välillä oksulla ja vielä väsyt ja hormoonit siihen päälle. auts!

Sampo oli saanu ihanat tossut! taidanpa laittaa perään kans kuvan niistä Veeran uusista Converseista suoraan Lontoosta!! [:)]

Oletteko kokeilleet PamolF-nimistä kuumelääkettä? Täällä (muistaakseni!!?) moni on jo sen 9 kg ja se on sen lääkkeen kilomäärä mistä alkaen voi antaa. Se on sellainen poretabletti ja sen voi sellaisenaan syödä(sitten isommille lapsille) tai liottaa vaikkapa pieneen määrään maitoa. Meillä 9-vuotias poika ottaa sen, jos tarvetta kipulääkkeeseen on, koska ei edelleenkään voi muita ottaa ilman oksennusta.

Nestemäisestä panadolista sen verran, että sitä kannattaa antaa ihan pieniä määriä ja välissä jotain muuta (hedelmäsosetta/maitoa) tai sitten laittaa sekaan vähän maitoa. Toisille ei auta sekään ja yrjö lentää. Mä yleensä annan nestemäiset ennen ruokailua ja heti perään ruuan. Muutoin tulee yleensä yrjö.

Meillä nuorimmainen poika on jo konkari lääkkeiden kanssa, kun syö jo kolmatta kuuria korvatulehdukseen... aika perseestä, mutta minkäs teet. Vielä pitäis olla ainakin yks tulehdus ennen kuin saa putkitukseen lähetteen. Ja mä kun tiedän, että lääkkeistä on vaan hetkellinen apu ja tulehdukset loppuu vasta putkitukseen. Mutta lääkäreillä on joku "kaava" minkä mukaan kirjoittelevat lähetteitä. Olis hienoa, kun olis vakuutus, mutta eihän me sitä saatu pojalle. [&:]

Aistittavissa paljon hyvää ja hiukan huonoa tuulta! [:D] Vitsit, kampaajalle pitäiskin päästä! Hiukset ei pysy enää yhtään ojennuksessa. Mulla kun on vielä luonnonkihara tai -taipuisa tukka ja aika lyhyeksi leikattu, niin kivasti on aamulla pörhöllään, jos illalla käy suihkussa. [X(][:'(][>:] Tekis mieli raitoja tms... Ja hinnat on kyllä tosi suolaiset! Lyhyeen tukkaan leikkaus ja raita melkein satasen!!!

Yhyy! Mistä löydättekin noin ihania kenkiä/tossuja muksuille! Just ennen tänne tuloa surffailin etsimässä tossuja Pinjalle. Pitäähän silläkin olla jotkut monot jalassa, varsinkin kylmemmillä keleillä. Tähän asti olen laittanut villasukat, mutta kun se repii ne heti jaloista! [8|][:@] Ja minkä kokoiset ne pitäis olla?! Hirveä ongelma!!! En sitten yhtään tykkää kengistä... [;)][8D]

Meillä hämeessä, täällä soisten metsien ja kallioisten järvenrantojen ja rukiista lainehtivien peltojen keskellä parhaat jalkineet ovat SAAPPAAT!

Päivä alkaa leppoisasti.... Saksan näppärä euroviisu rallattaa radiossa ja vauva nukkuu pihalla varjossa! Kerkesin imuroida ja pestä koneellisen pyykkiä. Hyvin nukuttu yö takana. Tällaista vauva-arki on parhaimmillaan!

AMPPU on se kyllä ihanaa tuo tuhistelu!!! :) Etkä kyllä missään nimessä tee hallaa. Päinvastoin! Ajattele, miten ihanaa sillä pikkuisella on siinä äitin kainalaossa! JA JUURI NYT meidän pienokaiset alkaa poimimaan varhaisia muistoja mieliensä sokkeloihin. Mitä sinne jää, se on arvoitus, mutta meidän aikuisten HIENO JA KALLISARVOINEN TEHTÄVÄ on tarjota sinne kaikkea, KAIKKEA HYVÄÄ, IHANAA ja KAUNISTA! SUURET MÄÄRÄT RAKKAUTTA; TURVAA; KAUNEUTTA. sitä kaikkea mitä haluaisimme, että lapsillamme kulkee mukana aina, sillonkin, kun meitä ei enää ole! Työkaluja elämän suurissa kummallisissa kiemuroissa. Perusturvaa!

Laineen liplatusta...
Tuulen kuisketta...
Tulen ritinää nuotiossa...
Auringon lämpöä, linnunlaulua....
Kaukaisia ääniä pihamaalta, sinne makuukammarin turvalliseen hämäryyteen....
Että ITSE ensin pysähdymme havaitsemaan hetkiä. Että osaamme tarjota niitä lapsillemme.
(--ja täällä äiti nyt itkee---)

------------------

Kauniita sanoja Maariselta. [:)] Joo, meidän neidin ensimmäiseksi muistoksi varmaan jää nyt sitten se, kun mamma viime yönä tyttöä sängystä nostaessaan kopsautti pienen pään sängyn laitaan. Huuton oli armoton!!! [&o][8|][X(][:@][&:][:(] 

Hei vaan!

Omanapaista nillitystä sitten tähän väliin:

Kiitokset kaikille tsempityksistä! Ootte niin ihania <3 Tuntuu aina niin turvalliselta jakaa näitä henkilökohtaisiakin kiemuroita teidän kanssa... vaikka hulluahan se on, ei taida enää olla mikään liian intiimiä. Kerron kaiken saman kuin miehelleni ja lähimmille ystävilleni...

Kävin sitten siellä naistenpolilla "kääntymässä". Odotusaulassa kädet tärisi ja itketti, rintaa painoi ja olin ihan varma, että jos nyt keksisivät mitata vaikka verenpaineen, niin saisin niin hulluja lukemia! En oikeesti muista, koska olis tuntunut mikään ahdistus niin fyysiseltä... Yritin siinä lukea jotain perhelehteä, juttua pariskunnasta, jotka pitävät lapsensa sukupuolen salaisuutena. Eipä siinä, ammatillisessa mielessä sitä tietysti itsekin on sukupuolisensitiivisyyttä tullut tutkailtua ja opiskeltua, mutta silti hieman kummeksuttaa se ajatus. Ehkä oon vaan liian konservatiivi...

Ja sitten asiaan. Paikalla oli sitten ihan osaston johtava gynekologi, kätilö sekä erikoistuva lääkäri. Haastattelu, housut nurkkaan ja laverille. Oli onneksi hellävarainen se "sorkkija" (en muista, kuka noista kolmesta se oli..) ja tutkaili ja tuumaili. Ei kuulemma näy mitään fysiologisia syitä, eikä tuntenut sitä "havunneulastakaan", vaan sanoi, että se on voinut ihan hyvin olla tikki ja sulaa vasta nyt vajaa pari kk sitten, että ei hätää. Painetta tuntui ja sattui, kun se venytteli, mutta ei lääkäri kuulemma nähnyt mitään ongelmia kudoksen venyvyydessä, että hänen mukaansa yhdynnänkin pitäisi onnistua, vaikka sitten ensimmäiset kerrat sattuisi yms yms. Sanoi, että olisi ihan "normaalitila", että kuulemma näin ahdas tämä on varmasti ollut jo ennen synnytystäkin... No hittovie, ei kyllä oo! Mua ei oo IKINÄ sattunut yhdyntä, vaikka millasia meloja on koettu! Noh, enpä voi sanoa, että musta olisi tullut mikään avara hallikaan sitten synnytyksen jälkeen, ilmeisesti pitäis olla tyytyväinen, sekä mun että miehen (eivät siis näin tietysti sanoneet suoraan, mutta antoivat ymmärtää..). Teki jälkitarkastuksen, sai "riittävästi" avattua ankannokallakin ja kirjoitti reseptin ehkäisyrenkaaseen. Kätilö haki vielä näytepaketin nuvaringista, niin saan rauhassa kokeilla, eikä tarvii heittää rahoja hukkaan, jos ei sovikaan mulle. Olivat siis ihan mukavia ja ymmärtäväisiä, mutta silti omaa mieltä jäi vaivaamaan. Jos ei vuosi synnytyksestä vieläkään onnistu, niin sitten kuulemma leikkaavat jotain eestä pois, mutta ei siellä kuulemma ole mitään, mitä leikata?! Ja että jos sitä kirurgisesti härkkisi, niin voisi tulla vaan kipeämmät paikat ja sitten ei ainakaan onnistuisi mikään... Mukaan antoivat jonkun "tapin", jolla voi venytellä, kokoluokkaa paksu tamppooni, vaan ei silti vielä ainakaan (mun) miehen mittainen (hahaha, ei siis tuo ukko mikään hevonkyrpä oo, mutta ei sitä pienintäkään kynänvartta omaa).
Hyvä puoli sentään, että sanoivat repeämän palautuneen niin hienosti, että ei pitäisi olla mitään esteitä alatiesynnytykselle tulevaisuudessa, että ei välttämättä ees repeä uudestaan ainakaan näin pahasti. Jotain positiivista sentään! Vaan milläs sitä raskautuu, jos ei yhdyntä onnistu? ;)

Se siitä narinasta nyt sitten. Näillä mennään, mitä on. Onneksi on vielä sitä öljyä, vaikka jo kolmisen kuukautta oon silläkin sivellyt ja venytellyt, täytyy vaan sitten ottaa ronskimmat otteet! Ehkä sitä nyt uskaltaakin, kerran repeämää ei enää edes ilmeisesti huomaa, joten enpä saane vahinkoa aikaiseksi kotikonsteinkaan. Kammottaa kyllä ajatus, mutta täytyy ehkä sitten aatella vaan, että oon uudestaan "neitsyt" ja saan antaa tämän hienon lahjan miehelle.

Iltapäivällä Joonan neuvola, katsotaan josko sieltä päästään kotiin positiivisimmin uutisin :)

Ps. Veeran kengät on just söpöt! Ja noita "rokkivaatekauppoja" mäkin suosittelen, sieltä löytyy vaikka mitä söpöä popotinta vauvoille! Koot vaan on usein merkattu "S" tai "M", ja missään ei puhuta senteistä! Ite kokeillaan tuurilla, josko tuo tassu mahtuisi ämmiin! :)

Tosiaan, ihan superjeet Elegian illalle!! :)) Vähän kateeks käy! Mä oisin jo taas valmis omaan iltaan, tässä kuukauden sisään niitä on kuitenkin ollut jo kolme ;) Alkaa tää täyspäivämutseilu näemmä riittää :D Ei vaan, päivääkään en vaihtais pois <3
Ja Amppukin oli saanut ihanan vapaaillan! Uusia kesätukkiakin oli yhellä jos toisella, ooh! <3

Neitsytjuhlat, jee! :))

Tanttu, eiköhän se oo vaan rakkauden merkki, että omasta lapsestaan hysterisoi. Luulenpa täällä jokaisen kirjoittelijan tiedostavan tuon tunteen, että voi kun vain sais lapsen kivut itselleen! Ja jos miettii, kuinka moni lääkärikin on oman lapsensa kohdalla hullun hysteerinen, eikä ollenkaan osaa ajatella ammattimaisesti, niin se varmaan kertoo siitä, että oma lapsi on liian lähellä, ja silloin tunteet sumentaa järjen!

sinttu, oh.. rantasauna! Ihanuutta! Mökkeily on kyllä ihanaa - sieltä kun pääsee pois sitten, ku alkaa taas riittää :) Nauttikaa!! (ja muistakaa hyttyskarkotteet tai kortisonit ;))

Ampulle tosta naapurinpojasta... että ymmärrän kyllä, kuinka raivostuttavaa tuollainen voi olla. Mites... oisko ees pienintä mahdollisuutta huomauttaa sen vanhemmille?? Monestihan vanhemmat ei ees tajua, että niiden lapsi roikkuu koko aika jossain naapurin oven takana... Itse olin kanssa nimittäin tosi usein naapurinmummon ovikelloa pimputtamassa, kun sillä oli niin söpöjä koiria! Ei tienneet mun vanhemmat asiasta, kunnes mummo sitten ohimennen oli vaan todennut, että ihanaa kun käyn, mutta hän ei ihan päivittäin sitä jaksais... Siinä vaiheessa tulikin sitten kotona vähän kurinpalautusta, että ensin pitää kysyä tietysti omilta vanhemmilta, että sopiiko mennä, ja sitten vanhemmat sopii mummon kanssa, että koska saan mennä. Tietysti jos ne teidän naapurinpojan vanhemmat (jotenkin jäi tällainen käsitys) on sellaisia, että niitä ei paljoo kiinnosta muutenkaan, niin pahahan se sitten on sinne päin asiasta neuvotella... Ehkä sitten voi pojallekin koittaa rohkeasti sanoa, että ei oo ok käydä naapurissa koko aika, tai ainakaan tutkia paikkoja/käydä jääkaapilla/olla kuin kotonaan.

Ja Amppu vielä, että en mäkään anna Joonalle yöllä ruokaa, vaikka se kitisis. Tutti riittää, kun tiiän, ettei sillä oikeesti oo nälkä. Eihän se muuten siihen nätisti asettuis vaan sillä, et antaa tutin suuhun! Eikä se ees joka yö herää sitäkään vähää... tai harvemmin se herää yleensä on ihan silmät kiinni ja kätisee, joten oman uneni takia on helpompi se tutti sille suuhun laittaa ;) Tosta viereenottamisesta mä en osaa mitään sanoa, meillä kun molemmat nukkuu paremmin, jos ollaan ihan vaan omissa sängyissämme! :)

Tässä vielä neuvolakuulumiset, kopsasin suoraan tuolta toisaalta, siks eri fontti. Samat asiat, niin jaksa kahdesti kirjottaa :P
Nyt on tää jättiläisapina sitten lopettanut kasvukiitonsa. Edellisestä neuvolasta jo n. 3vkoa aikaa, pituutta tullut vaan 0.8cm lisää (nyt 71.8cm) ja painoakin vajaa 100g (9490g). Höh! Miten voi tuntua "pettyneeltä", vaikka oon ite valittanut, että koska toi lapsi oikeen lopettaa ton kasvamisensa?? :D
Oli muutenki ihan tympee tynkäkäynti, meillä oli joku ihan ihme hoitsu vastassa, joka nopeesti vaan kurkkas Joonan painon ja pituuden, kysy et onko mitään ihmeitä ja sit laitto meidät oottaa lääkäriä. Meillä oli siis vasta tänään tuo 4kk lääkäri (!! Ikää sen 5.5kk..), eikä sekään oikeen mitään puhunut tai tuumaillut. Joonahan tietysti itki hullun lailla, kun oli molemmat niin tympeitä naishenkilöitä, eikä yhtään koittanut hymyillä tai leperrellä toiselle. Koko homma oli parissakyt minsassa paketissa, yleensä meillä menee se aika ihan vaan höpötellessä, siihen sitten toinen saman verran suunnilleen noihin mittailuihin ja muuhun härpäkkään! Ja seuraavallaki kerralla joudutaan tyhmälle tädille, (hihih, sille Halipossun ja Aleksin tädille, mut se on ihan tympee kans) ku oma neukkis on lomilla.

Sain mä sen verran kysyttä, et mites ton kääntymisen laita niin lekuri vaan totes, että 8kk on se raja, että siinä lääkärintarkastuksessa sitten neuvotellaan jatkosta, jos ei oo kääntynyt. Totes vaan, et kerran istuu ja siirtää näppärästi asioita kädestä toiseen, niin eipä tuossa ihmeitä pitäis olla. Ja et kuulemma pitäis hiljalleen myös alkaa seisottaa, että alkais varata painoa jaloilleen. Lisäksi ensin sano, että hyppykiikussa vois innostua, sit ku kysyin, että no eikös sitä oo sanottu ei-suositelluks, niin totes, että jos sellasta ei kotona oo, niin ei hän kyllä suosittele hankkimaankaan. Siis wooot?!
Eikä ees nähty käyrää, että en osaa nyt sanoa, mille käyrille noi pituudet ja painot asettuis? Täytyy varmaan piirtää ite käyrät ja kattella, et onko tosta vähäisestä kasvusta nyt kuin iso notkahdus tullut. Mä haluan meidän oman kivan tädin takas!

Hei vaan!

Täällä oli tänään niin nätti päivä, etten päivällä malttanut tulla kirjoittelemaan lainkaan. :) Pääsin tänään ekaa kertaa meidän omalle terassillekin paistattelemaan päivää. Ostin nätin päivän kunniaksi itselleni siiderin brittikaupasta (Strongbow, nam!), ja nautiskelin sen äsken kun Benji on jo yöunilla. :) Ai niin, ja Benji täytti tänään 6 kk! Kiva päivä kaikenkaikkiaan ollut täällä Hollannissa.

Nyt miehen kanssa katsellaan jalkapalloa, ja hengaillaan vaan. Tai no, mä hengailen, ja mies tekee samalla jotain pöllöjä työjuttuja...

Hih, mäkin ehdin eilen ihmetellä Tantun typyn mittoja, mutta nytpä käy paremmin järkeen nuo luvut. :)

Elegialla on ollut mukava uintireissu Eemelin kanssa. Jee! Mäkin just juttelin naapurin rouvan kanssa, että voitais mennä ens viikolla lasten kanssa uimahalliin. En kyllä tiedä, että saako näin pienten kanssa mennä ihan itsekseen.. Pitää vissiin soitella sinne uimahalliin ja kysellä asioista.
Toivon myös, että löydät jotain mukavampia töitä sitten, kun se on ajankohtaista!
Ja vielä, että toivottavasti on (ollut) mukavat ulkoilut tänään!

Sinttukin päässyt kampaajalle. Jei! Kivaa aina välillä saada jotain uutta ilmettä! Mullakin leikattiin viimeks ehkä hitusen liian lyhyiksi, mutta nyt nää on jo vähän paremmat. [:)] Mökkeily kuulostaa ihanalta! Mä en malta odottaa, että pääsen mökille ja savusaunaan Halikkoon kun tuun Suomeen!

Ihkuja kenkiä tänne muuten ilmestynyt! :) Pitää meidänkin apinalle hankkia sopivat poposet... Benjillä on vähän samantapaiset nahkatossut kuin Sampolla, mutta yksiväriset. Ne on vielä liian isot, M-kokoa.

Amppu: kiva, että olet säkin päässyt omalle ajalle hiukkasen. [:)] Naapurin pojan kanssa touhuaminen kuulostaa vähän rasittavalta, vaikka olisikin kuinka suloinen poika. Toivottavasti keksitte tuohon jonkin ratkaisun! Ai niin, ja mäkin olen lopettanut yösyötöt nyt melkeinpä kokonaan. Ainoastaan silloin syötän yöllä, jos tiedän, että Benjin edellisen päivän ruokailut on jääneet vähemmälle, ja tiedän, että pojalla vois oikeastikin olla nälkä. Mutta viime yönä oli taas huutoa kolmesta puoli viiteen... Oli kyllä siinä ja siinä, etten syöttänyt. Lopulta syötin kuitenkin vasta aamulla puoli kahdeksalta, eli ei sillä oikeasti ollut silloin nälkä.

Maarinen se aina tietää, miten kirjoitetaan koskettavasti. [:)]

Aijai Sanna, ei mennyt ihan niinkuin oltiin ajateltu tuo sun lääkärinkeikka. Lohdutukseksi (?), että täällä tekee seksi edellenkin kipeää. Ollaan nyt kolme kertaa yritetty, ja vasta kolmannella tuli koko hommasta mitään. Silloinkin alku oli kyllä itkua ja hammasten kiristelyä. Jälkeenpäin tuntui ihan samalta kuin kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen. Kyllä se siitä vielä!!

Ei vaan, nyt lopettelen, ja meen hetkeksi vielä sohvalle röllöttelemään lehden kanssa. [:)]

Hyvää huomenta,valtakunnan ihmeet ja niiden tekijät!

Eilen meni meidän reissu-perheellä taas liian pitkään tien päällä. Turun keikka päättyi siihen , että oltiin kotona puol ykstoista illalla. Arvatkaa vaan oliko nälkäinen lapsi! Ja sitten taas tyytyväinen, kun huuto-puurolla tankkasin! Semmosta OIKEETA INNOKASTA JOKELLUSTA, että tuli kyynel sekä isän, että äidin silmään. Meidän pieni tyttö, niin kiinni elämisen hienouksissa! Automatkat söi ja nukkui ja hereilläoloajat flirttaili ympäristölle! (käytiin kattoon mammalle ikiomaa autoa..)

KAMPAAJA tosiaan voisi piristää! Niinpä... nappasin taas sakset kylppärin hyllyltä ja suihkin etuhiuksia. Tilipäivänä väripurkin ostoon ja se on siinä. Enkä edes ajattele, miten ihanaa olis köllötellä kampaajan tuolilla hemmoteltavana. Näköjään nuo rahat menee ihan mukisematta muualle!

Sannakoon lääkärireissua jännäsin niin kovasti, etten osannu kommentoida. Eilen piti autossa kännykällä nettiin urkkia kuulumisia. VAAN hyvinhän se sitten loppuijen lopuksi!?! Ajattelin varovasti ehdottaa sua vaihtaa se käyttämäsi venytys-öljy vehnäaalkio-öljyyn. Tuo venhänalkio imeytyy pidempi vaikutteisesti lihakseen ja pehmentää sitä syvemmältä. Täytyy vaan tosiaan sitä hieronta tekniikkaa treenata. Ei riitä että pelkästään nätisti lorauttaa iholle pari tippaa. Hieroo silleen KUNNOLLA, että öljyä ei jää enää iholle "irtonaisena" ja venyttelee samalla. NIIN ETTÄ TUNTUU. Saattas olla miehelle mieluinen homma....

KUVAGALLERIA ihan mahtavia on nuo kaikki uudet otokset siellä! Ja tuon sarjakuvan kanssa häärääminen on hauskaa! Saa jotenkin enempi purtavaa tilanteesta! ....hm.. joku kyseli sen suunnattoman ylimääräisen valkoisen alueen ongelmasta. Mietin, että kannattaa se paintin alkuperäinen lakana värkätä ensin sellaiseksi, että mahtuu siihen omalle näytölle. Eli mahdollisimman sopivan kokoinen suhteessa niihin litettäviin kuviin. Ymmärsikö? Sitten ei kaiken järjen mukaan pitäis tulla niitä lakanan reunoja mukaan, ainakaan liikaa!

MEillä nukutaan vielä, tai nuo muut. Pitäiskö mennä takaisn pehkuihin? MUIstelin kaiholla niitä viimekesän odotusajan-aamuja. Pahoinvointi oli lakannut juuri näihin aikoihin ja mieli oli täynnä vauvan tulemisen jännitystä. Epävärmuutta ja suurta toivoa! Ekoja liikkeitä aamutuimaan ihmettelin ja venyttelin jalkoja villasukissa ennen auringon nousua. Tässä samasssa tuvassa, samssa tuolissa, saman pöydän ääressä. Ja nyt se hedelmä tuolla tuhisee omassa sängyssään. Puolivuotias pieni tyttö!

JAAHAS, millainenkohan päivä se tästä muodostuu?

Voi juma!

Kylläpä alkoi taas päivä antoisasti! Kovaäänisellä ja korkeasykkeisellä "keskustelulla" äidin kanssa! Hanurista! Miten joku voikin olla niin puusilmä ja ymmärtämätön ihminen!!! [:@][:'(][X(][:@][&o][8|][:'(]

*huokailee ja pulisee ääneen rauhoittumismantraa*

SannaKoolla meni lääkärillä ilmeisesti suht hyvin... Täytyy kyllä todeta, että ei se S täälläkään mitenkään erityisen nautinnolliselta tunnu. Ihan kun ois paikat jotenkin aremmat kuin aiemmin, ennen synnytystä... [8|] Vai kuvitteleeko sitä vaan. Mutta ensimmäiset kerrat synnytyksen jälkeen tuntui kyllä oikeasti "neitseellisiltä"...

Mies äsken soitti, että olivat tytön kanssa juuri heräilemässä! [:D] Minä olinkin jo kuuden jälkeen töissä... [&o]

Mittailin eilen Pinjan jalkaa, että pystyy ostamaan ne tossut. Parit hyvä löysin. Nettikaupassa Kipinkapin on aika ihania. Ja nuo conversetkin bongasin. Jostain muualta kuin rokkibaarista, vai mikä se olikaan... Ja Maarisen mainostamat kumpparit on tietysti itsestäänselvä hankinta! [:)]

Onko teidän lapsukaiset saaneet sikarokotuksen? Meinasitteko ottaa? Meillä on ens viikolla neuvola ja silloin olis mahdollista saada se rokotus, mutta olen vähän kahden vaiheilla.

Sukeltaako teillä lapset ammeessa ollessaan? Meillä tyttö räpiköi innoissaan mahallaan ja välillä laittaa naaman veteen ja päristelee ja "haukkailee" vettä. [:D]

Tein eilen itse purkkiruokia tytölle, bataatti-parsakaalia ja peruna-porkkana-maissi-kesäkurpitsa-naudanliha -mössöä. Pitäis riittää nyt noin kuukaudeksi. Kamala homma! Kyllä se on niin helppoa hakea kaupan hyllystä... [:D] Huomasin muuten kaupassa, että luomu-lastenruoka oli HALVEMPAA kuin tavallinen! Miten?!?!?!

Voi onnea Elegia mummoudesta ja vie Elsallekkin onnittelut[:D] Kuvia oottellessa...

Hennas
: On saanu meidän neiti sikarokotuksen, ei tullu siitä yhtään mittään, paremmin kesti kun vanhempansa...[:D] Meillä ei neiti vielä oo sukellellu mutta pitäs nyt kesällä pitää tuo sukellusrefleksiä yllä kun uinti on tauolla eli varmaan ainakin kannutellaan ammeessa.

SannaKoolle onnittelut tavallaan siitä ettei nyt ainakaan mitään hirmu suurta ole kellarissa vialla...Nyt vaan rohkeutta ja liukkaria paljon. Liukkari on muuten hyvä kaikille muillekkin  jos vaan limakalvot on arat. Meillä alkaa tuo S olla aivan normaalia tai ehkä jopa parempaa[;)] Aluksi muutamat kerrat sattui jonkun verran, mutta ei enää pitkään pitkään aikaan. Mutta määrä on vähän pienempi kuin ennen, ehkä kerran viikossa.

Ihania kuvia taas tuolla galleriassa[:)]

Moro!

..hyvin meni sitte yö pienellä "potilaalla", aamul ei ollu enää kuumetta, eikä eilen muutenkaa...että aika nopeesti sit kuiteski meni ohi..ja luultavasti pysy suppo sisällä (en voi tietää, ku vaipas oli sit aamul kakka..mut luotan siihen, että pysy)

Elegia: hyvin voin kuvitella, ettei oo kivaa olla töissä semmoses paikas, missä saa aina olla puun ja kuoren välissä...etenki jos valittava asiakas sattuu olemaan hormonihuuruissa oleva äiti..hehe...(monta kertaa hermostuneena voin kuvitella, miltä siitä toisesta osapuolesta on tuntunu..)..ja onnee koirapennuista!!

ihanalta kuulostaa toi sintun mökkijuttu...mie niin haluisin ihan mato-ongelle meidän suvun mökille järven rantaan...voih...

Riikka: niin, varmaan oikeen hyvä lääke se Pamolf, mut meillä ollaan vielä niin hentoisia, ettei saada varmaan ennen ekaa synttäripäivää syöttää sitä neitille jos sillonkaa...ja tein kyl sen virheen sen nestemäisen panadolin kans, et annoin ihan pelkälteen, mies sano, että se haiseeki jo niin pahalle, et näinköhän menee sisään...ja oikeessahan se olikin..täytyy (jos joskus tarttee taas antaa) yrittää sitte jonku herkkuhedelmäsoseen kera...ja noi jatkuvat korvatulehukset on tosi inhottavii!! (ei omakohtasta kokemusta, mutta lähietäisyydeltä katsoneena...)

Amppu: meilläki tiedossa yksinäinen juhannus tytön kanssa, ku isäntä on töissä just iltavuorossa...mut aattelin, että jos sitä sitte lähtis vaikka anoppilaan illaks, ni ei olis niin tylsää...vois yhessä grillailla yms...niin ja voi ajatella positiivisesti, että tuleehan siitä juhannuksesta edes vähän enempi rahaa, kun joutuu oleen töissä...niin ja toi teidän naapurin poika kuulostaa ihan anopin naapurin tytöltä, tuppautuu aina niille sisään ja kaihona kattelee anopin eväitä "mä niiiiin tykkään rahkapiirakoista" esim...ja sit menee itekseen yläkertaan keittiöön jääkaapille (anoppi ei siis pääse perässä, kun on pyörätuolissa ja tarvii apuu liikkumises)...on pitemmän päälle tosi raskasta..

Niin ja vielä Amppu, meillä ähistään kans välillä yöllä, yleensä tuikkaan ensin tutin suuhun ja joskus rauhottuu sillä ja nukahtaa takasin, mut joskus ähinä jatkuu vielä ja siitä tiedän, että on nälkä ja otan syömään...sit silmät painuu tytöllä heti kiinni, mutta imeminen ja nieleminen jatkuu joskus pitkäänki...et en mä näkis, että olis mitää väärää yrittää ensin muuten, jos nukahtais, onhan nuo jo kuitenki puol vuotiaita...ja ähinähän voi johtuu vaikka jos ruoka/pieru kulkee masussa, hampaat tekee tuloaan, näkee jotaa unta...ja varmasti ei nukaha, jos nälkä on... (jos jonkun mielestä oon kylmä, ni sit oon..)

Sanna: se on kyl totta, tiiän kans pari ihan "alan ammattilaista", jotka on ihan huuli pyöreenä omien lastensa kanssa, siis ihan hysteerisii yms.....tässä sit vissii yks lisää (nimim. lastenhoitaja aiemmalta ammatiltaan..)
Ja tosta käyrästä, ku googlettaa "kasvukäyrä", ni löytyy olikohan se joku verkkotohtori tms sivulta lasten kasvukäyrähärpäkkä, johon voi ite laittaa niit mittaustietoja...www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/ tossa toi osotekin..siis, ettei tarttee ees googlailla...se vaatii vissii uusimmat jotkuu ohjelmat, että toimii...mut älä sie sit hermostu/hysterisoidu, jos käyrä vetäsee hirmulaskun, koska niitähän tosiaan tapahtuu ihan normaalisti kasvavilla lapsilla, ei aina voi olla mitää julmettua kasvua...muuten niist tulis jättiläisii...

Ja tuli muuten tosta Sannan jutusta mieleen, että me lähtään heinäkuussa lappiin mun siskon luo ja siel kai on aika tavalla hyttysii, minkähänlaisii karkotteita voi käyttää tollle pikkuihmiselle, ettei se olis ihan täynnä paukamii, ku tullaa takasin!???!!!!??!!!??! kellään tietoa asiasta...?

ja kyssärii Hennasille, kun (anteeks kovasti vaan) multa on menny ihan ohitte, että oot siis jo töissä? ja millasta työtä teet?

..itel olis kans nyt ihan vakava paikka miettii noita työkuvioita, ku kuulin, että yhen ryhmäkodin pyörittäjä on jäämäs eläkkeelle ja ehkä myis koko paikan pois...oon ollu siel joskus harjottelus ja töissä, ihana paikka ja just sellanen, mistä oon pitkään jo haaveillu (siis että olis oma firma), se olis sit valmis paketti, sopimukset kuntien kans valmiina ja asukkaat sisällä..sillain ihanteellinen...mut...kun on tuo pieni lapsi...sit olis yrittäjä, eli yrittäjällähän ei tiedetysti oo mitää vapaa-aikaa, ku kaikki menee sen firman pyörittämiseen...ääähh....jos olis tullu eteen vaikka pari vuotta aiemmin tai pari vuotta myöhemmin, ni tarttusin heti tilaisuuteen, mut.....ja siis en olis lähdössä hommaan ihan uunona, vaan on työkokemusta noista johtotehtävistä isomman hoitokodin puolelta...ja tavotteena olla joskus oman ryhmä/hoitokodin pyörittäjä...Mitäs neuvoisitte????????????????????????

..no näillä tällä kertaa...

Moikka!

Olipa taas ihana päivä kaupungilla ihanaisten palleroiden kanssa! Nähtiin joukon vanhimman ryömimisnäytteetkin, huhhuh,mitä menoa! Ehkä se on tosiaan kiva, et tää meidän nappula vaan istua törröttää ja jättää noi muut isojen poikien jutut vielä väliin ;)

Kiitos taas kaikille kauniista sanoista! maarinen, toi öljy taitaa olla aika samaa kamaa ku se vehnänalkioöljy... siis ihan sitä samaa, mitä sillon raskausaikana koitin hieroskella, että ei paikat repeis.. (hah, kuinka tragikoomista!) Miestä ei siihen hommaan paljon auta laittaa, kun se pelkää satuttavansa muutenkin, niin siitä tuskin ois mitään hyötyä. Ja siis mehän ollaan nyt muutamasti (ehkä neljästi?) yritettykin yhdyntää, se kipu ei olis varmaan ees se pahin ongelma, kyse on vaan siitä, että se ei yksinkertaisesti mahdu! Ei auta asennonvaihto, ei auta liukkarit (ja sitä liukkaria en oikeesti ees tartteis, sen verran luistinrataa tuo mun käytävä ihan luonnostaan)... Että hankalahan se on tässä nyt sitten, mutta kerran sanotaan, että pitäis mahtua, niin uskottava kai se sitten on...? Eilen tsuumailin sitten taas keskenäni tilannetta, mutta niin se vaan on; uloin "kerros" venyy kyllä, ihan niinku siellä lääkärissäkin, mutta sisemmät ei. Äh ja pöh. Kai se on sit vaan toivottava jotain ihmettä, tai otettava sakset omaan käteen ja nirhastava aukkoa isommaks ;) Onhan tuolla noita "taikavaltikoita" piirongin laatikossakin, että ehkä se pitää sitten vaan survoa menemään, niin ei tarvii miehen pelätä kipua aiheuttavansa :P

Ailime, täällä ainakin just juteltiin tosta itsekseen uimahalliin menosta, niin kuulemma on joissain halleissa ihan sellasia yleisövuoroja, joissa terapia-altaat ois ihan tarkoitettukin näiden vauvojen kanssa puljaamiseen. Ja sen verran isojahan nää alkaa olee, että moni lastenallaskin alkaa olee riittävän lämmin. Kysy ihmeessä! :)

Elegialle onnittelut perheenlisäyksestä! Olikos niin, että yksi pienokaisista jäis teidän tuvan lattioita tepsuttamaan? Ja mäkin haluan nähdä vauvakuvia!!

maarisen kampaaja kuulostaa kyllä hyvin samalta ku mun ;) Tosin varmuudella tiiän, että ei oo sama tyyppi :P

Possurokotuksesta ei oo ollut puhettakaan, tosin meillähän ei oo vielä tuo 6kk täynnä... että ehkä seuraavassa neuvolassa? En kyl silti viel tiiä, et pitäiskö se sit ottaa... Eipähän oo tostakaan aiheesta kuulunu taas mitään. Ite otin kyllä sillon odottaessa.

Ja ammeessa ei sukelleta, eikä toi poika oikeestaan enää ees mahtuis, hihih ^^ Alkaa tila käydä ahtaaks! Vatsalleen se ei tykkää siellä puljata, kun tulee seinät vastaan... paristi on meinaan potkassut sitten jaloillaan vauhtia ja kolauttanut päänsä seinään :D

Kiva kuulla, että Tantun Elinakin alkaa olla paranemaan päin! :)
Ja kiitokset tosta kasvukäyrähärpäkästä! Mulla itseasiassa on tulostettuna jostain ehkä 3kk neuvolasta Joonan oma käyrä siihen saakka, kun mies jäi sillon (flunssaisena) autoon vaan oottaa, että me käytiin neuvolantädin luona. Printtasi sen sillon sitten matkaan, että saa mieskin katsoa. Eli jos jaksan ettiä sen vaan tuolta Joonan papereista, niin siihen voin ite ruksit vedellä.

Ja "laskuahan" käyrässä on, kun ei sitä kasvua nyt tullut. Mutta oli kiva jutella tänään toisen äidin kanssa, jonka poika synty päivää ennen Joonaa, oli sentin pitempi ja vähän painavampi, ja ovat kasvaneet hyvin samaan tahtiin tässä tän alun. Ja ihan samoin siellä, kolmessa viikossa oli kasvua tullut vaan puol senttiä, tosin painoa oli ottanut se poika kylläkin. Eli pojat jatkaa edelleen tätä samaa kasvutahtiaan, ja molemmilla tullut tää kasvutonkausi nyt sit tähän samaan väliin :)

Amppu, jos teidän pikkumies sit onkin tollanen "ihan sama" mies, niin sittenpähän on. Kyllä se lapsi varmasti siltikin kertoo, jos nälkä on :)
Ja vielä tosta teidän naapurinpojasta, että sittenhän se on sillekin vaan turvallista, että on joku aikuinen, joka niitä rajojakin asettaa! Kyllä kouluikäisen pitää jo niitäkin ymmärtää ja oppia! "Rajat on rakkautta", vai miten se meni... Ja joko siis poika oppii kunnioittamaan sua, tai sitten se lakkaa käymästä, eli periaatteessa sä ainakin voit vaan voittaa tässä :P

Temperamentista tuli sitten mieleen.. kun tänään taas kahvilla nähtiin, että Joona oikeesti suuttuu, jos ei saa tahtoaan läpi/siltä otetaan jotain kädestä. Ja se muuten tasan kirkuu just niin kauan, kunnes saa tahtonsa läpi tai sitä saa huijattua jollain muulla tavalla unohtamaan aiemman. Ja paikalla olleet 2 muuta puolvuotisen äitiä eivät ainakaan myöntäneet, että niiden pojat ois samanlaisia! Että pliiiiiis, sanokaa, että Joona ei oo ainoo tällanen?? Hitto, kohta vien sen oikeesti jo tarhaan oppimaan vähän jakamista ja käyttäytymistä, jos se meinaa jo nyt olla näin hankala. Ja siis oon nyt ihan tosissani, tää saattaa kohta koitua ongelmaksi. Ja tuntuu tyhmältä koittaa sanoin selittää puol vuotiaalle, että mitä tapahtuu, ja että aikuinen määrää! Ja sit törmään seuraavaks siihen, että millä opettaa lapselle, että aikuinen saa määrätä ja ottaa pois kädestä, mutta lapsi ite ei saa niin tehä?? Nyt taitaa olla aika kaivaa ne varhaiskasvatuksen kirjat esiin! (ja tää on se syy, miks opiskelen nimenomaan erityisnuorisotyötä, enkä tota varhaiskasvatusta...) Ihan kiva, et on temperamenttia, mutta kai sitä pitää sit vastapainoks olla kuriakin?

Huuto-puuroa :D Sitä täälläkin syötiin tänä iltana 4,5 päivän paaston jälkeen. Nyt sit Sampo nukkuuki sikeitä unia (ja toivottavasti nukkuis pitkään).

SannaKoon lääkärireissuhan oli sit positiivinen ja negatiivinen. Oishan se tietysti ollu kiva, jos joku konkreettinen helpotus tilanteeseen ois tullu, mutta pääasia että paikat "kunnossa". Kai sää miehelle ehdotit pienennysleikkausta, ku sun paikoissa ei kerran mitään vikaa oo, niin pakko kai se vika on jossain olla.. ;)

Ampulle jaksamisia naapurin pojan kanssa. Muistaakseni itekki melkonen kyläluuta pienenä olin eikä sitä sillon tajunnu ees ajatella, että ihmisillä muutakin elämää ois tai että vieraat ei aina oo kiva juttu.

Sannalle vielä tuosta tempperamentista. Eikös se harhauttaminen ja huomion johonkin muuhun vieminen oo just oikea keino selvitä tilanteesta? En oo mikään ammattilainen, mutta muistan tuon olleen ohjeena jossain kauhukakaroiden koulutustvohjelmassa.

Ai niin, ja vielä noista kuvien tyhjistä alueista. Avasin yhden (olikohan Sintun) kuvan photoshoppiin ja siellähän se valkoinen tausta oli mukana. Eli siis muistakaa poistaa ylimääräinen tausta kuvista, niin ongelman pitäis korjaantua. Mutta älkää ainakaan multa kysykö miten se poistetaan. nimim. koskaan en oo painttia käyttänyt :)

Ja Eemelille vielä onnittelut hampaasta!

Plääh, mä oon ihan naatti! Hieno päivä takana...leipomista, leipomista ja leipomista.... Sinne huomiseen kylä kahvilaan. Tulkaa moikkaa, ketkä asuu lähellä? (MARIANNA ?)

NO niin.
TEMPPERAMENTTI. Ei tän ikäiset osaa vielä käyttäytyä mitenkään! Ole SANNA hyvä huoleti! Joona on viksu kaveri ja tajuaa asioiden ja tavaroiden avaruudellisuuden. Sen, että se on taikka ei ole. Tässävaiheessa nää alkaa tai osa tekeekin jo myös sitä, että heitetään tavara lattialle ja katsotaan perään. ETTÄ HEI, mä voin vaikuttaa asioihin ja tuo lelu ei katoa vaan toimii noin. Ei nää osaa vielä olla sosiaalisesti ja tarkoituksellisesti itsekkäitä. NÄÄ VAAN ON SITÄ! Toiset lapset on ihmeellisiä näitten mielestä, mutta leikkikaveriksi NIISTÄ ei vielä SILLÄTAVALLA ole. Niin ja TOTTA, vanhemman tehtävä on pitää mukulat HILJAA!!!!! VOI VOI VOI... vaan sen kaiken kun voi todiaan tehä just tolleen huijaamalla. Nää näppärät kun ei varmasti tajua, jos ehtii huijata tarpeeksi aikaisin!!! :)

JA ISOMMAT (Ampun naapurin poika) Ärsyttävän tuttu tarina, by the way! SANNA sanoi just osuvast, että SINÄ asetat rajat teidän kotona. Onneks pääset tekee sitä jo nyt, niin homma on tuttua, kun vauva kasvaa ja alkaa tuomaan kavereita kotiin. Sinä olet siellä pomo ja teillä tehdään niinkuin SINÄ sanot. Se voi tuntua sääntöihin tottumattomalta kurjalta, mutta voi voi! Sinä tän homman kyllä aikuisena voitat. TSEMPPIÄ! Selität, selität, selität. Esim: ovikelloa saa soittaa vain kerran. se on sääntö, sänkyyn ei saa tulla ollenkaan, se on sääntö, paat pöytään vain kaksi keksia sen lautaselle, etkä tarjoo mitään, ellei teillä just nyt ole keksin aika! Ruoka-aikana komennat kotiin syömään. Säännöt, niinkuin leikissä. Säännöt helpottaa elämää ja sittenpähän kun se kaveri kortoo kotona, että teillä on tosi hienot säännnöt, niin saatta tulla sinnekin muutama kiinteä toiminta tapa!

ELEGIALLA on nyt ollut pelkkää onnistumista! Ihottumat-jeee! Koiranpennut-jee! Linnanmäki-jee! Mitä vielä?

TANTTU, sanoisin, että jos yhtään tekee mieli kokeilla yrittäjyyttä, niin kokeile! Minähän se aina paasaan, että omia tekemisiä voi yrittäjänkin hallita. Paitsi rakennusalalla... Mutta tuossa ryhmiksessä on siis muitakin kun sä, joten voit niitä vuoroja kaiketi sumplia pomona paremmin ja tehä paperihommia "työajalla"! Ja firman voi aina pistää huilaamaan, jos ei jaksa. Eikä tuommosta tilaisuutta ihan heti tule vastaan! Rohkeesti! Pus kii!

PRANAMETRI on taas menny piiloon jonnekin?

SIKAPIIKKIÄ tuskin otetaan. Tuskin?

Noniin, nyt meen petiin. Mies tulee taas joskus aamuyön puolella! Ja sitten on se kylähomma heti... Ja sitten me lähetään vaihteeksi tekee toisille ihmisille juhlia. Ihan Porvooseen saakka. Pakko olla yötä jossakin, kun ei viiti näännyttää itteään ja lasta jatkuvalla yö-ajelulla!

ps. väsymys iskee tuolle lapselle nykyään ihan kesken lauseen. Oli yks kaks niin puhki, että lusikoin iltapuuron yninän säsestyksellä turvaistuimessa. Siinä se silmää lupsutti ja nieleskeli automaattisesti! Suihkussa painoi pään mun olkapäälle ja samalla painuivat myös silmät kiinni! Voi pientä, isoa tyttöä! Niin paljon on päivässä puuhaa, että viimeisten päiväunien jälkeen puolitoista tuntia hereillä on melkeen liikaa!

nyt sinne petiin...

Huomenet!

Tämä mamma on vihdoinkin vähän pirteämpi. Yö meni täydellisesti ja mies antoi mun jäädä vielä petiin pötköttelemään, kun se nousi Aleksin kanssa aamupalalle. Pitkästä aikaa alkaa tuntua normaalilta. Jos vielä saisi muutaman samanlaisen yön alle, niin olisin varmasti uudesti syntynyt.

SannaKoo: Possurokotuksesta. Meidän täti sanoi edellisessä neuvolassa, että tällä hetkellä rokotetta tarjotaan 6kk täyttäneille lapsille ja sitä jaetaan tämän hetkisen tiedon mukaan marras- vaiko joulukuuhun asti. Sitä ei kuitenkaan sais normaalin neuvolakäynnin yhteydessä, vaan se pitäis hakea avoneuvolasta (torstaisin). Ja sitten voi olla, että kaupungin herrat päättävät jatkaa rokotteen jakamista, mutta tästä tulee kuulemma päätökset myöhemmin. Itse en vielä ole possurokotusta miettinyt, mutta täytyisi sillekin asialle varmaan uhrata jokunen ajatus.

Elegialle paljon onnea hauvavauvojen maailmaan tulosta! <3 Ja kiva, että maitoaltistukseen saitte noin pikaisesti ajan. Kiltti hoitsu! Sä kyllä tuppaat aina saamaan hyvää palvelua. Opetatko sun niksit mullekin?

Ampun naapurin poika: Todella ärsyttävä tapaus! Mutta kuten itsekin jo sanoit, niin et halua pahentaa tilannetta, jos vanhemmat jo valmiiksi riitelevät kovasti kotona. Voihan se olla, että se poika hakee susta turvallista aikuista seuraa, jos kotona on levotonta ja turvatonta. Mä nyt vähän tuppaan toisten reviirille, mutta mietin vaan tässä unen pöppörössä, että koska lapset ovat pieninäkin "aika viksuja", niin voisko sen kanssa koittaa vielä jutella asiasta (miksi se haluaa olla koko ajan teillä...) ja kysyä samalla, että onko kotona "kaikki hyvin". Vois koittaa selittää, että toisten kotiin ei vaan voi tulla silloin, kun huvittaa, vaan silloin kun kutsutaan. Ja niistä kekseistä...jos pojalla oli lupa kahteen keksiin, niin sit oisin sanonut, että kahteen oli lupa ja loput olis kaivettu hihasta pois. Jos ei niillä pelisäännöillä pelata, mitkä talon mäntä on asettanut, niin sitten sopii mennä muualle. Mä olen aina ollut tosi "tiukka täti" (tyranni?) ja kyllä sitten joskus on tullut kylän lapsillekin sanottua todella topakasti, että NYT RIITTI. On tupannut auttamaan. Tavallaan käy vähän sääliksi sitä poikaa, koska jotenkin mulla on sellainen kutina, että sillä ei ole kotona kaikki mallillaan. :( (Maarinen kommentoi kyllä tosi osuvasti, lukasin sen vasta nyt.)

Nyt kiireellä suihkuun ja suunta kohti äidin tupaa. Ovat lähdössä kolmeksi vikoksi reissuun, joten täytyy mennä vielä näyttäytymään ja juoruamaan viimeisimmät kuulumiset. Ja illalla saadaan illallisvieraita. Viikonloppua!

Ohhoh, Elegia tosiaan saa tota PALVELUA! Hieno homma, että pääsette Eemelin kanssa sinne maitoaltistukseen näin lyhkäsellä varoajalla! Pidetään peukkuja täällä :)
Toivottavasti teidän pesueella on myös kiva päivä Hevisauruksen ja hattaroiden parissa!

Tuo Bunnin paint-ohjeistus lakanan poistamisesta tosiaan jeesaa siihen, että ei tuu sitä lakanaa sinne taustalle. En tiiä mäkään, että saako sen miten poistettua (enkä jaksa just nyt yrittääkään), mutta ainakin sen saa pienennettyä "vetämällä kulmasta", eli ihan samoin, ku mitä tahansa ikkunaa tms. pienentää vetämällä siitä sellaisesta nuolesta, joka ilmestyy, kun ootte ikkunan/lakanan reunalla. Jepejep, tosi ammattimaisia nää munkin termit ;)

Ainiin, vieläkös se Marianna on Suomessa? Tää yks yliutelias ois tiedustellut, et kohtasko ne hämeenväen polut?

maarinen, no niinpä, enpä uskois, että tää poika vielä tahdollaan osaa yhtään mitään. Mutta tahtoa sillä vaan on, muutakaan selitystä en keksi siihen, että miksi se huutaa, jos siltä ottaa tavaran pois, ja rauhoittuu jos saa sen takas. Hö! Sanonpa vaan, et oon vielä helisemässä tän sankarin kanssa, ottaa multa luulot pois ja lällättää ähäkuttia, ku niin helpolla on vauva-aika päästy ;)

Halipossu, jaa vai avoneuvolasta se pitäiski meillä hakee? Meillä oli just torstaina ip varattu aika neuvolassa, ja hitto ku siellä oli väkee ku pipoo! Eli jos ei suostu oma neuvolantäti maanittelemalla sitä tuikkaamaan varatulla ajalla, niin kai se on sit vaan jonotettava. Tosin seuraavaks joudutaan sille sun tädille, ku oma on lomalla, ja se tuskin suostuu mitään ylimäärästä tekee... Mut jännää silti, et meille ei oo mitään tosta rokotteesta puhuttu! Eipä silti, vielähän tässä on aikaa siihen kutoseen :)
Ja ihana kuulla, että voit jo paremmin! <3

Meidän ois tarkotus tänään ajella Keravalle kattelee noita turvaistuimia... jos siis perheen isäntäväki suostuu herätä. Miehen kanssa saunottiin ja kateltiin netistä noita istuinasioita ja kaikkea muuta, ja yhtäkkiä kello oli jo päälle kolme yöllä! Mä siitä sitten könysin petiin, ukko jäi sohvalle röhnäämään, enkä ees muista, monelta se on viimein petiin kavunnu. Aamulla kun Joona huuteli maitoaan puol kasi, oli silmät mulla ristissä, ja sitten pikkumies päätti jo vähän jälkeen ysin, että nyt ois noustava. Ei auttanut ees se, että kävin sen viereen kaappaamassa, vaan poika tahto oikeesti jo nousta. Silmät ristissä sitten piirua ennen kymmentä lapioin lapselle puuroa naamaan! Ja niin se vaan on nyt sitten päivän ekoilla päikkäreillä, lähestulkoon "normaalisti vauvojen päikkäriaikaan" :)

Moi vaan moi,

Täälläkin on pähkäilty tuota turvaistuin asiaa kun kohta varmaan alakas olla ajankohtaista, kävin jo kaupassa vähän kyselemässä...Myyjä suositteli Kiddy- merkkistä turvapalkillista kasvot menosuuntaan istuinta. Kävin kattelemassa noita turvatestauksia niin olikin siellä saanu hyvät arvostelut mutta sitten erehdyin googlaamaan niin huh huh mikä tappelu tuolla jossain keskustelupalstoilla noista turvaistuimista (onneksi ei meidän auvoisessa lintukodossamme[:D]). Tuli sitten vähän taas semmonen olo että enpä taidakkaan vielä miettiä... tai siis sekoitti päätä, että pitääkö sen lapsen nyt sitten oikeesti matkustaa selkä menosuuntaan vai uskoisko noita testejä ja ostais kasvotmenosuuntaan istuimen palkilla, siinäpä pulma. Mutta varmaan joko tuo Kiddy tai sitten Britax multitech tai elvova (?).

Onnea Eemelille maitoaltistusajasta, hienoa että saitte sen. Tuosta vakuutusasiasta niin meillä on ainakin kaikki ravintovalmisteet rajattu pois...mutta kannattaa kysyä. Ne maidot on kyllä hurjan kalliita ennen kun sen korvausnumeron saa.

Minä en kyllä saa tuota lakanaa pois vaikka miten yrittäisin noista kuvista. Oon tavannu ja tavannu ohjeita mutta ei. Eli jos joku keksii helpon tavan niin kertokaa, siihen saakka saatte kestää noita hillittömiä kuvaviestejäni [;)]

Heipä hei pitkästä aikaa!

Ihania kuvia on tullut galleriaan! Benji siellä jo komeasti konttausasennossa jäkittää! Jotkut kuvat ei vaan näy mulle jostain syystä esim. ampun kuvat?

Hieno juttu Elegia, että sait aikaisemmin ajan! Pitäähän noi jutut selvittää ja kun on vauvoista kyse niin luulis pääsevän vikkelään.

Me käytiin Saksassa ja Kaapo oli tosi reipas pikku matkaaja. Lennot meni hyvin ja Saksassakin kaikki sujui mainiosti. Ruoka maittoi vähän huonosti kun jouduttiin saksalaista kauppaeinestä syömään, mutta onneksi ilta- ja aamupuurot oli tuttua Elovenaa ja sitä Kaapo veti ku iso mies. Nyt kotona keittelin sille kotiruokaa ja hieman eri tahtiin sujui tuo syöminen [:D] . Jaksoi hyvin istua vaunuissaan ja ihaili muiden mukana nähtävyydet ja viihdytti isiä kaljalla kun äiskä kävi shoppailemassa. Päikkäritkin nukuttiin suurkaupungin vilskeessä ihan niinku kotonakin, unirätti silmille ja nukkumattia moikkaamaan. Tosi kiva reissu!

Kotiin tullessa olikin heti koiran selkäleikkaus edessä. Sillä oli ristiselässä ahtauma joka nyt korjattiin ja pikku potilas on jo tosi hyvinvoiva ja reipas. Käveli omin jaloin sairaalasta autoon ja jaksoi siellä vähän jopa tillitellä maisemia, ennenkuin sammui. Tänään on jo pallo suussa kipitellyt ympäriinsä ja huomaa selkeesti, että on helpompi ja kivuton olo koiralla. (Johtuu osittain kyllä kipulääkkeistäkin, mutta kun kuntoutuu niin on entistäkin ehompi) Ihanaa katsoa rakasta karvapersettä (joka on tosin nyt osittain ajeltu leikkauksen jäljiltä) ja tietää, että vielä on yhteistä aikaa, kun viikko sitten olin jo valmistautumassa hautaamaan sitä.

Sanna, musta tuntuu, että Kaapollakin on nyt tullut vähän tota "omien" kamojen perään huutelua. Varsinkin jos ruuasta on kyse. Se sai tässä yks kerta nakertaa kurkun paloja sitterissään. Kun kurkut oli jo nakerrettu pikku hampailla liiskaksi niin ajattelin ottaa ne pois ja nostaa pojun leikkimään lattialle, niin ihan hirveä huuto alkoi. Mun kurkkuja et vie! Annoin sille yhen kurkun takas ja heti lakkas. Otin kurkun pois -> huuto. En tiiä oliko nyt sit ihan vaan jotain sattumaan, mutta tarkkailen tilannetta! Joidenkin lelujen pois otto on nimittäin laukaissu saman jutun. Mutta ei aina.

Jaahas, pomo kutsuu!

Takaisin